Liian vanha prinssessaksi, liian nuori noidaksi.

Syksy on saapunut myös Hollantiin. Päivät harmaita ja sateisia. Meri-ilmastolle tyypillista vaihteluakin löytyy, aurinko ilmestyy pilvien takaa tuon tuosta meitä ilahduttamaan.

Päätin kirjoittaa aloituksen, jonka aiheeksi otan siirtyminen ikäryhmästä toiseen, miten se on onnistunut?

Persoonani siirtyminen pois plus kuuskymmentä palstalta, veti mukanaan kirjoittajia/kirjoittajan plus 70 palstalle. Nämä/tämä kirjoittajahan halusi minun siirtyvän ikäisiini koska olen liian vanha eikä kokemushistoriamme kohtaa.

Kuitenkin he/ hän koki vajavaisuutta ihmisenä kun lähdinkin pois ja kiehnautui kylkeeni.

Ajattelin palata takaisin tänne.

178

2929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä tee niin.
      Se on häpeäksi ikäisillesi.
      Kuin saisivat he potkun päin naamaansa.
      Miksi sinä inhoat ja pilkkaat ikäisiäsi?

      H.

      • Hunkki@ Sorry, mutta minä ajattelin ankkuroida takaisin tänne.

        Plus 70-palstalla riehuu "nuoriso" you know, et ole niin tyhmä, että et tietäisi ketkä.


      • korppis kirjoitti:

        Hunkki@ Sorry, mutta minä ajattelin ankkuroida takaisin tänne.

        Plus 70-palstalla riehuu "nuoriso" you know, et ole niin tyhmä, että et tietäisi ketkä.

        Selityksesi ei ole aikuinen.
        Noh, Toivottavasti tänmne kirjoittamasi saa saa aikaan syvän häpeän tunteen ja henkisen pahoin-voinnin.
        Tietäessäsi pettäneesi ikäisesi.
        EOC

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Selityksesi ei ole aikuinen.
        Noh, Toivottavasti tänmne kirjoittamasi saa saa aikaan syvän häpeän tunteen ja henkisen pahoin-voinnin.
        Tietäessäsi pettäneesi ikäisesi.
        EOC

        H.

        ...tänne

        H.


      • vuos..ennää
        hunksz kirjoitti:

        Selityksesi ei ole aikuinen.
        Noh, Toivottavasti tänmne kirjoittamasi saa saa aikaan syvän häpeän tunteen ja henkisen pahoin-voinnin.
        Tietäessäsi pettäneesi ikäisesi.
        EOC

        H.

        Ootappa hunkkeli vielä vuojen verran niin piäset seitenkymppissiin eikä perässäs lähe ku mimmi...mummi...😂 myö muut jiähään tänne hauskaa pitämmään..


    • Ole sitten suosiolla enkeli sellaisille, joilla on kova tuska saada vastaus, ja jotka ei vastauksia muuten saa..
      Sinä olet sinnikäs ja ihailtavan peräänantamaton vastaaja kaikenlaisissa kinausjutissa.
      Pahimmissa oon yrittäny vähän tasotella, mutta se on yhtä turhaa kun pässin työ lampaantapon edellä.

      • Niin, huomiotahan ihmiset kaipaa. Olen yrittänyt parhaani. Olen iän myötä pehmentynyt se on totta. Tykkään kirjoitella tapahtumista ympärilläni. Enhän tietty voi sille mitään, että joku elää elämäänsä kirjoituksieni kautta. Kirjoituksieni, joita ilman hän ei pysty omaa egoaan hallitsemaan.


      • Bengalitikku

        Voi hyvät hyttyset!🐜


      • korppis kirjoitti:

        Niin, huomiotahan ihmiset kaipaa. Olen yrittänyt parhaani. Olen iän myötä pehmentynyt se on totta. Tykkään kirjoitella tapahtumista ympärilläni. Enhän tietty voi sille mitään, että joku elää elämäänsä kirjoituksieni kautta. Kirjoituksieni, joita ilman hän ei pysty omaa egoaan hallitsemaan.

        Kaikkein huvittavimpaa on se kun havaitset muuttaneesi jonkun kanssaihmisen päähän asumaa, ihan ilmaiseksi. Maksamatta edes vuokraa. Hän elää elämäänsä jota hallitset sinä, hänen päästään ohjattuna. Oikeesti sen on säälittävää, mutta voihan sille kai hieman naureskellakin.
        Sitten minua säälittää ja hieman naurattaakin nää ikäkarsina-ihmiset. Mahtaa olla elämä tylsää kun tarvii seurata ettei naapuriin ole muuttanut yli-ikäisiä. Hunksz, miksi että meuhkaa palstalla kirjoittelevista alaikäisistä? Häpeä ukkeli ahdasmielisyyttäsi. Joskus kuulostat vieläkin rajoitteisemmalta kuin trumppi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kaikkein huvittavimpaa on se kun havaitset muuttaneesi jonkun kanssaihmisen päähän asumaa, ihan ilmaiseksi. Maksamatta edes vuokraa. Hän elää elämäänsä jota hallitset sinä, hänen päästään ohjattuna. Oikeesti sen on säälittävää, mutta voihan sille kai hieman naureskellakin.
        Sitten minua säälittää ja hieman naurattaakin nää ikäkarsina-ihmiset. Mahtaa olla elämä tylsää kun tarvii seurata ettei naapuriin ole muuttanut yli-ikäisiä. Hunksz, miksi että meuhkaa palstalla kirjoittelevista alaikäisistä? Häpeä ukkeli ahdasmielisyyttäsi. Joskus kuulostat vieläkin rajoitteisemmalta kuin trumppi.

        Onneksi on teitä, jotka tietävät mikä on totta, mikä kuviteltua ja mikä oletettua.

        Apuva pääni on kaapattu. Ilmankos se on muutaman päivän ajan ollut raskas ja hartiat jumissa.

        Hunkki nyt on mikä on eikä muutu. Annanhänen höperehtiä siinä hän on mato.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kaikkein huvittavimpaa on se kun havaitset muuttaneesi jonkun kanssaihmisen päähän asumaa, ihan ilmaiseksi. Maksamatta edes vuokraa. Hän elää elämäänsä jota hallitset sinä, hänen päästään ohjattuna. Oikeesti sen on säälittävää, mutta voihan sille kai hieman naureskellakin.
        Sitten minua säälittää ja hieman naurattaakin nää ikäkarsina-ihmiset. Mahtaa olla elämä tylsää kun tarvii seurata ettei naapuriin ole muuttanut yli-ikäisiä. Hunksz, miksi että meuhkaa palstalla kirjoittelevista alaikäisistä? Häpeä ukkeli ahdasmielisyyttäsi. Joskus kuulostat vieläkin rajoitteisemmalta kuin trumppi.

        Tämä Hunzds täällä meuhkaa ikärajoista.
        Muistan hyvin viiskymppisissä, kun hän monta vuotta sen jälkeen , kun oli täyttänyt 60, kävi viiskymppisissä tekemässä aloituksia tyyliin, muistetaanko hänet vielä.
        Yhdessä vaiheessa hän itki näistä tuubi-linkityksistä, että viette hänen kavereiltaan leivän.
        Ny, kun joku on hälle opettanut linkityken, niin ei muuta sitten teekkään.
        Että näin ne ajatukset vaihtuu.
        Kai ne vaihtuu jokaisella, mut ei niin suurta metakkaa pidä


      • Tavan.tavis
        k-kotton kirjoitti:

        Tämä Hunzds täällä meuhkaa ikärajoista.
        Muistan hyvin viiskymppisissä, kun hän monta vuotta sen jälkeen , kun oli täyttänyt 60, kävi viiskymppisissä tekemässä aloituksia tyyliin, muistetaanko hänet vielä.
        Yhdessä vaiheessa hän itki näistä tuubi-linkityksistä, että viette hänen kavereiltaan leivän.
        Ny, kun joku on hälle opettanut linkityken, niin ei muuta sitten teekkään.
        Että näin ne ajatukset vaihtuu.
        Kai ne vaihtuu jokaisella, mut ei niin suurta metakkaa pidä

        😂 hyvin sanottu


      • tavisminäkin
        k-kotton kirjoitti:

        Tämä Hunzds täällä meuhkaa ikärajoista.
        Muistan hyvin viiskymppisissä, kun hän monta vuotta sen jälkeen , kun oli täyttänyt 60, kävi viiskymppisissä tekemässä aloituksia tyyliin, muistetaanko hänet vielä.
        Yhdessä vaiheessa hän itki näistä tuubi-linkityksistä, että viette hänen kavereiltaan leivän.
        Ny, kun joku on hälle opettanut linkityken, niin ei muuta sitten teekkään.
        Että näin ne ajatukset vaihtuu.
        Kai ne vaihtuu jokaisella, mut ei niin suurta metakkaa pidä

        Niin se meuhkas korppiskin, kun vielä oli alta 70 vee


      • tavisminäkin kirjoitti:

        Niin se meuhkas korppiskin, kun vielä oli alta 70 vee

        Miten meuhkas, elän ja olen, meuhkaan samalla traivilla vielä ja jatkossakin.


      • lobotti
        korppis kirjoitti:

        Miten meuhkas, elän ja olen, meuhkaan samalla traivilla vielä ja jatkossakin.

        Minäkin muistan, kuinka kehoitit yli 70 vuotiaita pois tältä palstalta.


      • lobotti kirjoitti:

        Minäkin muistan, kuinka kehoitit yli 70 vuotiaita pois tältä palstalta.

        Linkitä todiste, muistisi on lukemastani päätellen haurastunut.

        Huomenta@ Harmaata on ja sataa, ei kadehdittavaa ilmojen suhteen 12C.


      • Minäkin muistan, korppis, mutta arkistoja en käy kaivelemaan. Jossakin aloituksessa, jossa ruodit palstan tilaa, halusit häätää yli- ja ali-ikäiset pois palstalta.
        Minä taisin silloin olla ainoa yli-ikäinen, joten muistan tuon ja sovitin
        itseeni..))
        En kuitenkaan lähtenyt vielä silloin. Ja tässäpä luuraan taas, ihan omin lupineni...)) Kohta varmasti osoitetaan ovea.

        On se kova tauti, gerontofobia, vanhuudenpelko. Ei sillä. En minäkään vanhuudesta tykkää, mutta läsnä se on, ja jokaisen kohtalo, ennemmin tai myöhemmin.
        Ja noin yleisesti sanoisin, että vaikka esittelisit elämääsi pienintä yksityiskohtaa myöten, et herätä yleistä kiinnostusta. Siinä kisassa ei 70 enää pärjää.
        Et ole kiinnostava, mutta aina voit olla kiinnostunut...
        Siinä kai se päämotiivi ainakin omalle hengailulleni täällä on.,,


      • Korppis.luulee
        korppis kirjoitti:

        Niin, huomiotahan ihmiset kaipaa. Olen yrittänyt parhaani. Olen iän myötä pehmentynyt se on totta. Tykkään kirjoitella tapahtumista ympärilläni. Enhän tietty voi sille mitään, että joku elää elämäänsä kirjoituksieni kautta. Kirjoituksieni, joita ilman hän ei pysty omaa egoaan hallitsemaan.

        olevansa all-powerfull, omnipotentti

        jotain pahasti pielessä.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Linkitä todiste, muistisi on lukemastani päätellen haurastunut.

        Huomenta@ Harmaata on ja sataa, ei kadehdittavaa ilmojen suhteen 12C.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14101081/valitaan-viisaasti-seuramme-

        Tässä haluamasi todiste.
        Linkki sisältää aloituksesi, jossa hyvin selkeästi ilmoitat, keillä mielestäsi on oikeus kirjoittaa 60 palstalle.

        Kenenkähän muisti taas pettääkään pahemman kerran?


    • En edes ymmärrä, miksi jotkut pitää niin kovaa meteliä jostain ikärajoista. Minusta se on lähinnä huvittavaa.
      Itsekin kurkkaan silloin tällöin 70:n ja saatan kommentinkin laittaa, jos aihe on sellainen.
      Itse en ole vielä siirtynyt ryhmästä toiseen, kun vasta aloitin täällä käymisen tästä osiosta.
      Kun yleensä tietokoneen, tämän läppärin ostin.
      Harmaata se näyttää täälläkin olevan, kai sitä jossain vaiheessa pitäisi pieni kävelylenkki tehdä.

      • Bengalitikku

        Tämä viidessadasviideskymmenestuhannes aloitus tästä aiheesta.
        Voi hyvät hyttyset🐜


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tämä viidessadasviideskymmenestuhannes aloitus tästä aiheesta.
        Voi hyvät hyttyset🐜

        Tuo on kyllä kusiainen, eikä hyttynen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tuo on kyllä kusiainen, eikä hyttynen.

        Minäkin katsoin heti, ettei tuo mikään hyttynen ole, vaan noin kauniimmin sanoen, muurahainen.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tämä viidessadasviideskymmenestuhannes aloitus tästä aiheesta.
        Voi hyvät hyttyset🐜

        Ei ole kuin tämä yksi aloitus ja se koskee kokemaani perässähiihtoa. Ei auta vaikka kuinka edellä piereskelisin.

        Nythän on niin, että muista saa ja pitää kirjoittaa. Itsestään ei.

        Minä tiedän paljon eri aiheista ja kuten vasta tänään kerroin sinulle hollantilaisista asuntomarkkinoista.

        Voin vai kuvitella kuinka kirjoitikseni vääristellään. Kuulutko tuohon joukkoon, ehkäpä kuulutkin samoin kuin hunkki.


      • Bengalitikku

        Mähän vastailin sulle. Asia oli kiinnostava. Ihan oli mukavaa, että kirjoitit ja vastasit. Minusta tuntuu, että sehän tuo lisää asioihin näköaloja ja -kantoja, jos vaikka tietää jotain, mistä muut ei - niinkuin tuo Hollannissa asuvan
        Ikäihmisen mahdollisuudet, vaikka vain yhdenkin esimerkin valossa. Miten me muuten tiedettäisiin?
        En hiihtele perässä(si). Umpihankea vain.
        Joukko-opissakin taidan olla enempi satunnainen samoilija. Hunkilla on omat ladut. Ei nyt sotketa häntä tähän.
        Mielestäni en ole vääristellyt kirjoituksiasi.
        Oma ohjeeni: pitääkö aika ajoin pyytää anteeksi, jos johonkin juttuun osallistuu? Mielestäni ei!
        Hei. Sä oot vapaa!

        P.S. tuo muurahainen on oto hyttynen.
        Odotinkin, kuka huomaa.....pahus


    • Joo, korppis, tuu vaan tänne muurille istumaan, täältä näkee molempin suuntiin. Raikas tuuli puhaltaa ja aurinkokin vaeltaa jossain sumupilven takana, mutta palannee vielä joskus takaisin horisonttiimme.

      • Näin teen. Katdotaan siirtyykö "pitkäkin" jono asiallisessa järjestyksessä perässäni tänne 😂

        Eikös se jotenkin niin mene, että jonot ovat vetäjänsä vedetettävissä.


      • Hienoa jos tulette takaisin.
        Täällä kirjoittelee myös alle kuuskymppisiä, miksi he saavat olla rauhassa.
        Kirjoitan tänne niin kauan kun huvittaa, lähden kokonaan tai sitten siirryn muualle, mutta en kenenkään käskystä.
        Ikääni on arvuuteltu täällä, mielestäni se ei kuulu kenellekään.
        Jo siitäkin syystä pidän ikäni omana tietonani että vuosikymmenen vaihtuessa ei tule käskyjä häipyä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Hienoa jos tulette takaisin.
        Täällä kirjoittelee myös alle kuuskymppisiä, miksi he saavat olla rauhassa.
        Kirjoitan tänne niin kauan kun huvittaa, lähden kokonaan tai sitten siirryn muualle, mutta en kenenkään käskystä.
        Ikääni on arvuuteltu täällä, mielestäni se ei kuulu kenellekään.
        Jo siitäkin syystä pidän ikäni omana tietonani että vuosikymmenen vaihtuessa ei tule käskyjä häipyä.

        No reilun vuoden päästä tämä palsta tyhjenee.
        Tuskin sinä yksin tänne jäät.


      • Tellukka kirjoitti:

        No reilun vuoden päästä tämä palsta tyhjenee.
        Tuskin sinä yksin tänne jäät.

        En jää, pitää katsella muita palstoja. Ei ikäryhmät ole ainoa kirjoittelupaikka netissä, edes suomi 24.ssä.
        Kirjoittelen paljon uskonnot ja uskomukset ja moniin muihin osioihin, En kyllä rekkautuneena, ainakaan vielä.
        Tämä palsta on ollut aika vilkas, jos hyvin hiljenee niin mielenkiinto lopahtaa.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        En jää, pitää katsella muita palstoja. Ei ikäryhmät ole ainoa kirjoittelupaikka netissä, edes suomi 24.ssä.
        Kirjoittelen paljon uskonnot ja uskomukset ja moniin muihin osioihin, En kyllä rekkautuneena, ainakaan vielä.
        Tämä palsta on ollut aika vilkas, jos hyvin hiljenee niin mielenkiinto lopahtaa.

        Muut palstat ovat siitä hyviä että ei ihmisten ikä ole etusijalla.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        En jää, pitää katsella muita palstoja. Ei ikäryhmät ole ainoa kirjoittelupaikka netissä, edes suomi 24.ssä.
        Kirjoittelen paljon uskonnot ja uskomukset ja moniin muihin osioihin, En kyllä rekkautuneena, ainakaan vielä.
        Tämä palsta on ollut aika vilkas, jos hyvin hiljenee niin mielenkiinto lopahtaa.

        Joskus minäkin olen pyörinyt uskispalstoilla, mutta kyllästyin, kun siellä ei juuri muita ollutkaan kuin ateisteja ja sinunlaisiasi uskisten ja uskonnon arvostelijoita soittamassa suutaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Joskus minäkin olen pyörinyt uskispalstoilla, mutta kyllästyin, kun siellä ei juuri muita ollutkaan kuin ateisteja ja sinunlaisiasi uskisten ja uskonnon arvostelijoita soittamassa suutaan.

        Eihän siellä tulisi kunnon keskustelua jos kaikki olisivat samaa mieltä.
        En minä arvostele enempää kuin uskovaiset minun mielipidettäni.
        Jokainen saa uskoa mitä haluaa, ihmisellä on tarve uskoa johonkin korkeampaan voimaan, tämän todistaa jo lukemattomat erilaiset uskonnot maailmassa.
        Kaikki ovat yhtä oikeassa tai väärässä, mistä sen tietää.
        Toivon hartaasti että joskus vielä tapaisin edesmenneen poikani, lähes joka ilta nukkumaan mennessä sanon että tulisitko taas käymään unessani.
        Kumma miten eri lailla suhtautuu kuolemaan jos oma lapsi on kyseessä kun vanhan ihmisen kuolemaan, joka usein on vain armahdus.
        Vastenmieliset lapsuuden kokemukset uskovaisista on vaikuttaneet suhtautumiseeni.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Eihän siellä tulisi kunnon keskustelua jos kaikki olisivat samaa mieltä.
        En minä arvostele enempää kuin uskovaiset minun mielipidettäni.
        Jokainen saa uskoa mitä haluaa, ihmisellä on tarve uskoa johonkin korkeampaan voimaan, tämän todistaa jo lukemattomat erilaiset uskonnot maailmassa.
        Kaikki ovat yhtä oikeassa tai väärässä, mistä sen tietää.
        Toivon hartaasti että joskus vielä tapaisin edesmenneen poikani, lähes joka ilta nukkumaan mennessä sanon että tulisitko taas käymään unessani.
        Kumma miten eri lailla suhtautuu kuolemaan jos oma lapsi on kyseessä kun vanhan ihmisen kuolemaan, joka usein on vain armahdus.
        Vastenmieliset lapsuuden kokemukset uskovaisista on vaikuttaneet suhtautumiseeni.

        Uskonnosta on paljon keskusteltavaa ilman, että siellä pyörii uskontoon ja uskiksiin negatiivisesti suhtautuvia, niinkuin sinä.
        Teille spiritisteillehän muuten taitaa olla oma palsta.


      • Mielikki.m
        Tellukka kirjoitti:

        Uskonnosta on paljon keskusteltavaa ilman, että siellä pyörii uskontoon ja uskiksiin negatiivisesti suhtautuvia, niinkuin sinä.
        Teille spiritisteillehän muuten taitaa olla oma palsta.

        En usko myöskään spiritismin. En ole ikinä kokeillut. Unet saattavat olla hyvin lohduttavia.


      • tietämätön.minä
        Tellukka kirjoitti:

        No reilun vuoden päästä tämä palsta tyhjenee.
        Tuskin sinä yksin tänne jäät.

        Miksi tyhjenee? Onko ylläpidolta tullut jotain tietoa?


      • niinkösemenee
        tietämätön.minä kirjoitti:

        Miksi tyhjenee? Onko ylläpidolta tullut jotain tietoa?

        Hunksi vetää muorit 70 palstalle.


      • tietämätön.minä

        Ai miksi, miten? Eihän hän keskustele. Pitää blogia ja musaketjuja. Joskus olen jonkun negatiivisen palautteen nähnyt häneltä.


      • Tavan.tavis
        tietämätön.minä kirjoitti:

        Ai miksi, miten? Eihän hän keskustele. Pitää blogia ja musaketjuja. Joskus olen jonkun negatiivisen palautteen nähnyt häneltä.

        Charmillaan 😂😂 ja lirkuillaan.


    • Tervetulloo vaan,

      onko tuolla nyt niin väliä, mihin kirjottelloo
      ite ainaskin kirjotan mihin lystää, tänne tietysti eniten lystää...

      kovin on pilvistä täälläkin
      aurinko nimistä valoilmiötä, ei ole näkynyt moneen päivään
      vaikka se rognoosien mukaan nousee ja laskee ja
      on jossakin piilossa ainaskin kuusi tuntia...

      • Täällä näyttää selkenevän, hyvä niin sillä tänään on taas Jazz-ilta naapuri kaupungissa Heemstedessä. Paikalle on tulossa kymmenkunta ystäväämme.

        Täällä emme ole vielä kaamoksessa eikä puut ole tiputtaneet kaikkia lehtiään. Ruusut ja marjapuut ovat väriloistossaan. Joillakin alueilla on ruskan värejä ja tuntua.

        Aurinko näkyvissä juuri nyt.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Täällä näyttää selkenevän, hyvä niin sillä tänään on taas Jazz-ilta naapuri kaupungissa Heemstedessä. Paikalle on tulossa kymmenkunta ystäväämme.

        Täällä emme ole vielä kaamoksessa eikä puut ole tiputtaneet kaikkia lehtiään. Ruusut ja marjapuut ovat väriloistossaan. Joillakin alueilla on ruskan värejä ja tuntua.

        Aurinko näkyvissä juuri nyt.

        Hups...kirjoitin oman kylämme nimen kun piti kirjoittaa Haarlem tuossa vieressä olevan kaupungin nimi.


    • Moi ja kiva kun palasit kotipesään, minä ajattelin pysyä tällä palstalla niin pitkään, kun nyt yleensä kirjoittelenkaan. Vaikka ysiysi-vuotiaaksi, jos elonpäiviä ja tolkkua riittää.

    • Kiitti kaikille teille. Olette ihania. Nyt Jazzaamaan. Illalla taas linjoilla.

    • Miten kukaan voisi olla liian vanha prinsessaksi, kun prinssi Charleskin täyttää ensi viikolla 70 vuotta?

      Kuuluu odottavan, että pääsisi vielä jonain päivänä kuninkaaksi. Vähän ihmettelin, että jaksaako mies edelleen uskoa ja toivoa, vaikka äitinsä ei taida vapaaehtoisesti luopua kruunustaan. Nythän on jo tutkimuksissakin noussut esiin tieto, että naiset elävät miehiä vanhemmaksi. 108-vuotias taitaa olla virallisesti maailman vanhimmaksi todettu ihminen, onkohan albanialainen nainen. Luin uutisen huolimattomasti, ohimennen.

    • pirremiinspas

      Sopiihan tänne kirjoittelemaan ns.yli ikäisenäkin, tervetuloa vaan minunkin puolesta.

    • pirremiinapas

      Niin tosiaan, Charles alkaa varmaan olla jo epätoivoinen ....
      Sardinian saarella kuulemani mukaan elää yli sata vuotiaiksi eniten maailmassa, muistaakseni on ajateltu , että heidän vain paikalliset elintarvikkeensa selittää pitkän iän saarella.

    • Noita tai prinsessa ei ole ikäkysymys. Noidaksi tai prinsessaksi synnytään ja kasvetaan ja se on perusasenne joka seuraa ihmistä hautaan saakka.
      Tai sitten voi valita naisen kolmesta ikäkaudesta jotka kaikki ovat fantastisia (nää tulee anglosaksilaisesta kirjallisuudesta ja kelttien tarustosta) neito. äiti ja vanha, viisas nainen. Me olemme jossain siellä välimailla, koska meillä on äidin rooli usein vielä päällä ja omat lapsemme ovat läheisiä. Viisas vanha nainen voimme vain toivoa joskus olevamme; se on myös toisenlainen näkemys noidasta. Prinsessan tiaraa kannamme kaikki jotka olemme tarpeeksi voimakkaita kantamaan sitä ja tarpeeksi rakkautta (agapea) niin että siitä riittää myös itsellemmekin.

      • Nimenomaan sinuun itseesi sinulla sitä agapea riittää.
        Jaa, noh, tietysti joihinkin muihinkin sellaisiin, jotka eivät ole svedereitä, persuja, trumppilaisia ...

        Sinulla on pitkä matka vielä siihen jumaliseen kaikenkattavaan agaperakkauteen. Älä edes höpsi sellaiseta kohdallasi.


      • Enolerobottivieläkään
        Tellukka kirjoitti:

        Nimenomaan sinuun itseesi sinulla sitä agapea riittää.
        Jaa, noh, tietysti joihinkin muihinkin sellaisiin, jotka eivät ole svedereitä, persuja, trumppilaisia ...

        Sinulla on pitkä matka vielä siihen jumaliseen kaikenkattavaan agaperakkauteen. Älä edes höpsi sellaiseta kohdallasi.

        Ihan sivusta. Tellukka jos uskovaiset ovat noin pahansuopia ja ilkeitä niin kuinka pärjäätte taivaassa keskenänne. Enpä haluaisi olla samalla osastolla.


      • Hei, vanhat kamut yritetään ies me rekatut jutustella asiallisesti.

        Minä tykkään sikana homejuustosta, ihanaa.


      • korppis kirjoitti:

        Hei, vanhat kamut yritetään ies me rekatut jutustella asiallisesti.

        Minä tykkään sikana homejuustosta, ihanaa.

        Tarkoitin aivan asiallisesti.
        Ei se ole agaperakkautta, jos se kohdistuu vain pelkästään samoinajatteleviin ja itseään hunommassa asemassa oleviin (ja vapaina juokseviin lehmiin).

        Wikipedia:
        "Agape tarkoittaa jumalallista rakkautta, Jumalan vaikuttamaa rakkautta. Se on kristinuskon oppien mukaan rakkauden korkein muoto.
        Agape-rakkauden tarkoitus on saada ihmiset toimimaan Jumalan mielenmukaisella tavalla ja saada ihmiset kuuliaisiksi Jumalan sanalle ja tahdolle. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisissä jumalallista agape-rakkautta, jota Jumala on vuodattanut ihmisten sydämiin."

        Uskallan väittää, että sellaista prinsessaa ei tällä palstalla ole, joka yltää agape rakkauteen, ei edes Paloma.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tarkoitin aivan asiallisesti.
        Ei se ole agaperakkautta, jos se kohdistuu vain pelkästään samoinajatteleviin ja itseään hunommassa asemassa oleviin (ja vapaina juokseviin lehmiin).

        Wikipedia:
        "Agape tarkoittaa jumalallista rakkautta, Jumalan vaikuttamaa rakkautta. Se on kristinuskon oppien mukaan rakkauden korkein muoto.
        Agape-rakkauden tarkoitus on saada ihmiset toimimaan Jumalan mielenmukaisella tavalla ja saada ihmiset kuuliaisiksi Jumalan sanalle ja tahdolle. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisissä jumalallista agape-rakkautta, jota Jumala on vuodattanut ihmisten sydämiin."

        Uskallan väittää, että sellaista prinsessaa ei tällä palstalla ole, joka yltää agape rakkauteen, ei edes Paloma.

        Minä olen niin huono näissä jumalallisissa sanoissa ja niiden merkityksissä. En uskalla ottaa kantaa, mutta jos paloma tykkää kuten tykkääkin viljellä taruston jumalallisia sanoja hän voisi kirjoittaa meille vähemmän jumalallisille suomennoksen. Minun pitää jokseenkin aina googlettaa vierasperäiset taruston sanat, jotta älyäisin.


    • Tellukka on nyt ottanut esiin keskustelun agapesta ja sen merkityksestä ja rajoittanut sen tarkoittamaan ainoastaan jumalallista rakkautta, raamatullisessa merkityksessä, ja siihen ei varmaan yllä monikaan kuolevainen, vaikka on ollut olemassa ja tulee aina olemaan yksilöitä joiden rakkaus ihmiskuntaan, kanssaihmisiä kohtaan on ollut suurempikuin keskiverto sverigedemokraatin.
      Melkein jokaisessa meissä on ripaus tätä rakkautta lähimmäistä kohtaan joka yleensä korostuu jos se lähimmäinen on jollain tavalla apua tarvitseva. Pakolaiset ja turvapaikanhakijat herättävät agapea ihmisissä joilla on empatiaa; samoinkuin esimerkiksi ne 3000 ihmistä jotka kolmen päivän aikana etsivät kadonnutta poikaa yötä päivää täällä Ruotsissa eivätkä halunneet antaa periksi ennen kuin poika löytyy. Puhdasta agapea.
      Elikkä siis, pyyteetön, itsensä uhraava rakkaus, jossa ei lasketa pennejä eikä omaa aikaa. ei mitä omalta lautaselta on pois on pelkkää agapea.

      @korppis:
      oletin että mahdollisesti joku tarvitsee käännöksen näistä sanoista ja se löytyykin jo aloituksesta.
      Eros= seksuaalinen rakkaus, romattinen rakkaus, paria muodostava rakkaus joka useimmiten kohdistuu vastakkaiseen sukupuoleen.

      Philia= veljellinen, platoninen rakkaus joka sitoo ihmisiä yhteen, esim. vanhempien ja lasten välinen rakkaus, yleensä vanhemmiten myös pitkäaikaisissa parisuhteissa ja avioliitoissa


      Agape= yleismaailmallinen, maailmaa syleilevä .uhrautuva ja kaikenkattava rakkaus, kuten esim. Raamatussa, mutta myös suuret humanistit ovat antaneet upeita esimerkkejä agapesta. Vähemmässä mittakaavassa sitä tavataan ihmisissä jotka tuntevat myötätuntoa ja empatiaa huonompiosaisia kohtaan, vaarassa olevia kohtaan, pienempiä ja heikompia kohtaan.


      Kreikkalaisilla oli vielä pari muuta sanaa rakkaudelle, jotka tarkoittavat lähinnä kiintymystä tai solidaarisuutta.


      Prinsessoilla on yleensä hieman heikosti agapea, mutta se kehittyy iän mukana. Noidilla heikosti ja se vähäkin voi kadota mitä enemmän ruokkii sydäntään vihalla ja kyysopalla.

      • En tiennytkään, että sinäkin olit etsimässä sitä poikaa suuressa agape rakkaudessasi.
        Tulihan siihenkin rakkauteen pienoinen särö, kun alettiin jälkeenpäin riitelemään kenelle ne rahat kuuluu, mitä saatiin kerättyä sitä etsintää varten.

        Myötätunto ja empatia ei ole samaa kuin agape rakkaus. Jossain Dalajoen alajuoksulla viihtyisäksi ja esteettistä silmää hiveleväksi laitetussa mökissään on helppo istua syömässä kurmettiruokia ja tuntea myötätuntoa ja empatiaa huonompiosaisia kohtaan. Mutta "rakkaus ilman tekoja on kuollut".


      • ei.ole.oikein
        Tellukka kirjoitti:

        En tiennytkään, että sinäkin olit etsimässä sitä poikaa suuressa agape rakkaudessasi.
        Tulihan siihenkin rakkauteen pienoinen särö, kun alettiin jälkeenpäin riitelemään kenelle ne rahat kuuluu, mitä saatiin kerättyä sitä etsintää varten.

        Myötätunto ja empatia ei ole samaa kuin agape rakkaus. Jossain Dalajoen alajuoksulla viihtyisäksi ja esteettistä silmää hiveleväksi laitetussa mökissään on helppo istua syömässä kurmettiruokia ja tuntea myötätuntoa ja empatiaa huonompiosaisia kohtaan. Mutta "rakkaus ilman tekoja on kuollut".

        Aika kauheaa on lukea miten Tellukka riisuu ja raiskaa Paloman kauniita ja hyvät ajatukset! Karmeinta on paiskata päälle "sitaatti" jonkun uskonisän toteamus!


      • ei.ole.oikein kirjoitti:

        Aika kauheaa on lukea miten Tellukka riisuu ja raiskaa Paloman kauniita ja hyvät ajatukset! Karmeinta on paiskata päälle "sitaatti" jonkun uskonisän toteamus!

        Se hänen "kaunis" ajatuksensahan oli tämä:
        "Prinsessan tiaraa kannamme kaikki jotka olemme tarpeeksi voimakkaita kantamaan sitä ja tarpeeksi rakkautta (agapea) niin että siitä riittää myös itsellemmekin."

        (Sitten hän alkaa kertomaan joittenkin muitten kuin itsensä empatiasta rinnastaen sen rakkauteen.)

        Vieläkin väitän, ettei Paloma(kaan) yllä edes tähän, ei ainakaan tällä palstalla ole osoittanut sitä agape rakkauttaan:
        "Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa ... "

        Saatika sitten:
        "Rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,"
        "Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on?"


    • Lisään vielä sen verran että koko tuo rakkauden eri lajeja käsittelevä aloitus sai alkunsa Paola Coelhon kirjasta "Pyhiinvaellus" jossa asiaa käsitellään ja minäkin jouduin tarkistamaan käsitykseni agapesta; muut termit olivat tuttuja jo ennestään. Tarkoitukseni oli rajoittaa ja tarkentaa käsitteitä käyttämällä alkuperäisiä, antiikin kulttuurista tulevia termejä jotka ovat käytössä ympäri maailmaa.

      • Joopa joo, painovirhepaholainen edellisessä muutti "Paulo"n "Paolaksi."
        Lue siis Paulo Coelho.
        (Fe de errata)


    • Heikunkeikku

      Ihan hyvä ajatus tulla tupsahtelemaan tänne 60 palstalle.

      Minä nautin, kun liukkaudet eivät ole vielä tänne saapuneet. Harmaata ja sumuhtavaa ilmaa on piisannut jo monta päivää, mutta sekin on pareet, kuin että jos pakkanen purisi maahan ja auton klaseihin. Vielä kertaakaan ei ole tarvinnut auton tuulilasia kraaputtaa.

    • Eikös prinsessa Dianaa kutsuttu sydänten prinsessaksi?

      No, asiasta kolmanteen. Tokihan tykkään oppia uusia asioita, mutta tuskin enää tällä ikää voi itseään prinsessasta noudaksi muuttaa tai päin vastoin.

      Paha jos se on sydämmen valtias, haluaa, että erilaisuus ei saa paikkaa yhteisössä. Hyvä, jos se asuu sydämessä ei keskity erilaisuuden mitätöintiin vaan hyväksyy, että on toisin ajattelevia ja eläviä ihmisiä.

      Siitäpä jokainen miettiköön hyväksyykö toisin elävät ja ajattelevat. Kumpi hallitsee ja kumpi myötäilee, kumpi on vahvempi kumpi heikompi sillä kumpikin hyvä/paha on jokaisen sydämessä.

      Itse en ymmärrä pahuutta. Luin juuri tämän minua vainoavan ihmispaholaisen ketjusta kommentin..... likaisempaa ja rumempaa ajojahtia ei palstalla ole ennen nähty.....

    • Dianaa kutsuttiin sydänten prinsessaksi koska hän oli voittanut omakseen niin monen britin sydämen… ei siksi että hän olisi ollut erityisen sydämellinen tai rakastettava ihminen. Käsittääkseni hyvinkasvatettu, raikas, rikas aatelisnainen, josta tuli ikoni kuollessaan traagisessa auto-onnettomuudessa. Mutta jos Diana oli sydänten prinsessa niin Camilla, Charlesin puoliso on jonkinlainen noita…
      Minä olen tavannut koko joukon prinsessoja (arkipäivän prinsessoja) ja tietty määrä prinsessaa on vain hyvä koska ellet pidä edes itsestäsi niin miten voit rakastaa toista ihmistä? Prinsessat ovat esteetikkoja ja haluavat olla keskipisteenä, olla esillä, esiintyä ja että heitä ihaillaan, mutta toisaalta taas heillä voi olla sydän kultaa.
      Noitiakin olen tavannut koko joukon ja heilläkin voi olla hyvä sydän, koska moni kakku päältä kaunis, mutta jos kyysoppa kiehuu mielessä koko ajan niin se pahuus ja negatiivisuus vain korostuu iän mukana.
      Kaikissa meissä, melkein kaikissa, asuu pieni prinsessa ja pieni noita. Kasvaako ja kehittyykö siitä pikku prinsessasta ja pienestä noidasta/kombinaationa hyväsydäminen, avaramielinen, rakastava vanha viisas nainen vai ei on tulos siitä elääkö vihan vai rakkauden ehdoilla ja omista valinnoista.

    • vaimitä
      • Kirjoitin myös.

        "Ei ole suljettuja portteja. On vain ihmisiä, joiden elämää portit rajoittavat."

        Mikäli haluat tämän aloitukseni oikein ymmärtää se koskee perässäni tulevaa ihmisjonoa, tai yhtä moninikkiä. Meninpä minne hyvään hän haluaa seurata, vaikka inhoaa kirjoituksiani, jotka ovat hänen mielestään ällöjä,
        hän lukee joka rivin. Tästäkin ketjusta siirsi lukemaansa plus 70 palstan ketjuunsa. Halusi vahvistaa itselleen, missä Korppis menee. Muut seuraajathan eivät lue koska ovat hänen omia nikkejään, tai voi siellä joukossa olla näitä hänen ideologinsa kannattajia.

        Korpis ei saanut suomalaista miestä. On ollut pakko tyytyä ulkomaalaiseen.
        Korppis ole saanut miestä alttarille yrityksistään huolimatta ; ) ( naimisiin)

        Eli hänen perusnikkinsä on Lesken.

        Lesken edesmennyt mieshän teki korvaamattoman kunnianosoituksen, naimalla hänet ennen kun potkaisi tyhjää.


        Korppis on vanha ja ruma. Leski timmissä kunnossa.
        Leski ei suostuisi ikinä julkaisemaan kuvaansa profiilissa.
        Nyt sekin ihme on nähty.


        Huvittava jono nylkyttäviä kanoja peräkanaa.


      • tikun-hyttyset
        korppis kirjoitti:

        Kirjoitin myös.

        "Ei ole suljettuja portteja. On vain ihmisiä, joiden elämää portit rajoittavat."

        Mikäli haluat tämän aloitukseni oikein ymmärtää se koskee perässäni tulevaa ihmisjonoa, tai yhtä moninikkiä. Meninpä minne hyvään hän haluaa seurata, vaikka inhoaa kirjoituksiani, jotka ovat hänen mielestään ällöjä,
        hän lukee joka rivin. Tästäkin ketjusta siirsi lukemaansa plus 70 palstan ketjuunsa. Halusi vahvistaa itselleen, missä Korppis menee. Muut seuraajathan eivät lue koska ovat hänen omia nikkejään, tai voi siellä joukossa olla näitä hänen ideologinsa kannattajia.

        Korpis ei saanut suomalaista miestä. On ollut pakko tyytyä ulkomaalaiseen.
        Korppis ole saanut miestä alttarille yrityksistään huolimatta ; ) ( naimisiin)

        Eli hänen perusnikkinsä on Lesken.

        Lesken edesmennyt mieshän teki korvaamattoman kunnianosoituksen, naimalla hänet ennen kun potkaisi tyhjää.


        Korppis on vanha ja ruma. Leski timmissä kunnossa.
        Leski ei suostuisi ikinä julkaisemaan kuvaansa profiilissa.
        Nyt sekin ihme on nähty.


        Huvittava jono nylkyttäviä kanoja peräkanaa.

        jaa nytkö se on lesken ja pari päivääkö tästä, kun se oli siili/lusiina....

        Voi sinua....


    • Bengalitikku

      Voi, hyvät hyttyset!🐜

    • poistoon

      Pyysin jo eilen tätä itkuvirsi aloitusta poistoon, vaan täällähän tämä yhä.

    • kylmätotuus

      Hetkinen "korppis"!

      Selitäpä minulle, miten voit palata 60 palstalle, kun et ole täältä koskaan pois lähtenytkään!

      Paloma ja Tellukkakin ovat sinunlaillasi kirjoitelleet samanaikaisesti sekä 70 palstalle että 60 palstalle.

      Minä en ikärajoituksia kannata, vaan mielestäni jokainen saa kirjoittaa mille palstalle haluaa.

      Eräässä kommentissasi kirjoitit, että ihmiset haluavat huomiota. Siinä olet aivan oikeassa, mutta joku raja silläkin pitäisi olla. Liiallinen huomionhakuisuus saattaa kuitenkin johtaa siihen, että kirjoittaja tekee itsestään "pellen".
      Sitä osaahan meistä kukaan ei varmaankaan tavoittele!

      • Mitäs sinä höperehdit? Älä nyt tee "pelleä" itsestäsi.
        En minä ainakaan pysty kirjoittamaan samanaikaisesti kahdelle palstalle. Mitenköhän sellainen voisi tapahtua, niin kömpelösti kun minulla käy kirjoittaminen yhdellekään palstalle kerrallaan.

        Pystytkös sinä palaamaan kotiisi, jos olet ollut vain käväisemässä muualla välillä? Ja sitten taas palaamaan takaisin sinne, missä olit ollut käväisemässä?


    • palstaaluen

      Kyllä se niin on korppis, että tuo/nuo seuraajasi ovat ottaneet suuren urakan poistaaksesi luulot itsestäsi. Sinulla ei ole kykyä nähdä itseäsi ja lukemani perusteella edes noiden kymmenien, satojen kommenttien perusteella et vieläkään näe itseäsi sellaisena kuin olet. Luulottelet itsellesi olevasi jotain muuta kuin olet. Luot jotain fantasiaa ripottelemalla ylellisiä adjektiiveja tekemisiisi ja ympäristöösi, jopa läheisiisi.

      Jos sellainen päivä tulee, että näet itsesi sellaisena kuin todellisuudessa olet, niin se tulee olemaan todella kivulias henkisesti. Onko sinulla rohkeutta kohdata itsesi. Epäilen.

      • palstaaluen

        - poistaakseen luulosi sinusta itsestäsi


      • sääliksikäy

        Kannattaisi keskittyä oman jälkikasvunsa ja sukunsa kanssa oloon ja elämänsä rakentamiseen kotimaassa realiteettien pohjalta.
        Hetken tuollainen vieraisilla olo lämmittää.


      • Et kai edes kuvittele villeimmissä haaveissasikaan, että kukaan alkaisi peilaamaan itseään Räyskyn rupsutuksiin ja ojentautumaan niitten mukaan.
        Voiko edes Räyskyllä olla niin suuret luulot itsestään? Luulisi olevan turhauttavaa tuo vastatuuleen huutelu, kun kukaan ei muutu mieleiseksesi.


    • Huomenta@

      Enpä ehtinyt turpakäräjille eilen ehtoolla. Olin vaateostoksilla iso kassillinen ryysyjä muotiväreissä lähtee emukaan. Olin myös selkähoidossa. Ryhti paranee kohisten.

      Niin se syksy on kulunut nopsaa, toiseksi viimeinen viikko täällä ja palaan Korpeen.
      Ajatus paluusta ei oikeiin kiehdo.

      Poistun nyt palstalta ja annan pölyn laskeutua. Tulen joskus takaisin, katsotaan.

      Hyvää joulun odotusta kaikille.

      • Huomenta :)
        Älä nyt kovin pitkää paussia kuitenkaan pidä nää sun seuraajasi kuolisivat ikävään ja palstakin kuihtuisi pelkkiin asiakysymyksiin kuten eläkkeisiin, veroihin, sairauksiin ja persuiluun.


      • hyihitto
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Huomenta :)
        Älä nyt kovin pitkää paussia kuitenkaan pidä nää sun seuraajasi kuolisivat ikävään ja palstakin kuihtuisi pelkkiin asiakysymyksiin kuten eläkkeisiin, veroihin, sairauksiin ja persuiluun.

        ja iva lentää....


      • hyihitto kirjoitti:

        ja iva lentää....

        ihmeellistä miten jengit ei erota kevyen leikinlaskun ja ivan eroa.
        Itseironia on kaikkein vaikein. Välimatkaa omaa minuuteen kannattaa harjoitella esim. Pyhiinvaeltajassa on hyviä harjoituksia. mutta niitä löytyy mistä tahansa meditaatio-oppaasta tai joogan tunnilta.


      • hyihitto
        Paloma.se.co kirjoitti:

        ihmeellistä miten jengit ei erota kevyen leikinlaskun ja ivan eroa.
        Itseironia on kaikkein vaikein. Välimatkaa omaa minuuteen kannattaa harjoitella esim. Pyhiinvaeltajassa on hyviä harjoituksia. mutta niitä löytyy mistä tahansa meditaatio-oppaasta tai joogan tunnilta.

        Aina sama laulu. Ensin ilkeilet ja sitten väität sen olevan leikinlaskua.

        Suosittelen todellakin sinulle tuota mainitsemaasi harjoittelua.


      • hyihitto kirjoitti:

        Aina sama laulu. Ensin ilkeilet ja sitten väität sen olevan leikinlaskua.

        Suosittelen todellakin sinulle tuota mainitsemaasi harjoittelua.

        Ensinnäkin, en ilkeillyt, ainoastaan pientä ironiaa oli mukana, mutta sehän meni sinulta yli hilseen (tää oli ilkeilyä, pidä hyvänäsi, mutta en kauheesti tykkää jankuttamisesta)


      • totuudenmetsästäjä

        Olisit ollut nyt rehellinen ja kirjoittanut, että menet puskaan. Oletkos millä nikillä? Miehen taas tällä kertaa?


    • heräisit.paloma

      Täällä on ihan aiheellista ja asiallista huolta tuosta pilvilinnan rakentajasta. Jos paloma olisi tosi ystävä, ei ruokkisi tuota . Tämä palsta ei terapiapaikkana voi toimia. Mutta itse ensin pitää nähdä että tarvitsee asiantuntevaa apua. Lopulta siperia opettaa.

      • Olen hereillä, kiitos huolenpidostasi :)
        Minulla on sen verran varaslähtöä näissä asioissa että tunnen hieman korppista ja olen tavannutkin hänet, kahdesti ja tiedän että hän on aito, huumorintajuinen, ulospäin suuntautuva ihminen ja hänellä, samoin kuin minulla on tarve kertoa tarinaamme muillekin. Jotkut ihmiset ovat vain syntyneet kertomaan ja kommunikoimaan, jakamaan elämäänsä, tietojaan, kokemuksiaan ja elämyksiään muiden kanssa ja en minä näe siinä mitään pahaa. Emme me tee sitä sen takia että kuvittelisimme olevamme parempia tai jotenkin muiden yläpuolella. Tuo tarve kumpuaa jostain muusta lähteestä kuin halusta näytellä jotain mitä emme ole.


      • pitäkääelämyksenne
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen hereillä, kiitos huolenpidostasi :)
        Minulla on sen verran varaslähtöä näissä asioissa että tunnen hieman korppista ja olen tavannutkin hänet, kahdesti ja tiedän että hän on aito, huumorintajuinen, ulospäin suuntautuva ihminen ja hänellä, samoin kuin minulla on tarve kertoa tarinaamme muillekin. Jotkut ihmiset ovat vain syntyneet kertomaan ja kommunikoimaan, jakamaan elämäänsä, tietojaan, kokemuksiaan ja elämyksiään muiden kanssa ja en minä näe siinä mitään pahaa. Emme me tee sitä sen takia että kuvittelisimme olevamme parempia tai jotenkin muiden yläpuolella. Tuo tarve kumpuaa jostain muusta lähteestä kuin halusta näytellä jotain mitä emme ole.

        Mitä ihmeen tarinaa on tarve kertoa ? ikään kuin olisitte jotain erityistä ? Mitä hienoa on jakaa kyläreissujaan ja köpöttelyjään kaupungilla ? Tuo on vaan niin mielenkiinnotonta ja yhtä tyhjän kanssa, ei se jakamista ansaitse. Sehän niin tympeää onkin. Jakakaa keskenänne kun tuollainen kiinnostaa. Kuka täällä on pyytänyt noita hollannin höpötyksiä, ei kukaan. Naurettaviksi vain itsenne teette. Elämykset saadaan omasta elämästä ja niitä jaetaan läheisten kanssa.
        Molemipia teitä yhdistää ulkomaalainen mies, muitten mielestä siinä ei ole mitään kiinnostavaa, joten jatkakaa keskenänne.


      • Avoinmetikkunat
        pitäkääelämyksenne kirjoitti:

        Mitä ihmeen tarinaa on tarve kertoa ? ikään kuin olisitte jotain erityistä ? Mitä hienoa on jakaa kyläreissujaan ja köpöttelyjään kaupungilla ? Tuo on vaan niin mielenkiinnotonta ja yhtä tyhjän kanssa, ei se jakamista ansaitse. Sehän niin tympeää onkin. Jakakaa keskenänne kun tuollainen kiinnostaa. Kuka täällä on pyytänyt noita hollannin höpötyksiä, ei kukaan. Naurettaviksi vain itsenne teette. Elämykset saadaan omasta elämästä ja niitä jaetaan läheisten kanssa.
        Molemipia teitä yhdistää ulkomaalainen mies, muitten mielestä siinä ei ole mitään kiinnostavaa, joten jatkakaa keskenänne.

        Ymmärtänetkö mitä kirjoitat, et. Elämästään kirjoittavat, eivät puutu toisten elämään. Avoimet ihmiset eivät tunne ylemmyyttä jakaessaan hyviä hetkijään muille. Toisten elämään puuttujat eivät ole omaan elämäänsä tyytyväisiä tuntevat alemmuutta koska kokevat avoimesti itsestän kirjoittajilla olevan paremmat elämän lähtökohdat.


      • onko
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen hereillä, kiitos huolenpidostasi :)
        Minulla on sen verran varaslähtöä näissä asioissa että tunnen hieman korppista ja olen tavannutkin hänet, kahdesti ja tiedän että hän on aito, huumorintajuinen, ulospäin suuntautuva ihminen ja hänellä, samoin kuin minulla on tarve kertoa tarinaamme muillekin. Jotkut ihmiset ovat vain syntyneet kertomaan ja kommunikoimaan, jakamaan elämäänsä, tietojaan, kokemuksiaan ja elämyksiään muiden kanssa ja en minä näe siinä mitään pahaa. Emme me tee sitä sen takia että kuvittelisimme olevamme parempia tai jotenkin muiden yläpuolella. Tuo tarve kumpuaa jostain muusta lähteestä kuin halusta näytellä jotain mitä emme ole.

        Ai, että nyt kirjoitat korppiksesta ja itsestäsi me-muodossa. Sopiihan se. Eli "joka itsensä alentaa hänet ylennetään", sinun kohdallasi ja korppiksen kohdalla "joka itsensä ylentää hänet alennetaan".

        Älä ihan totta Paloma heittäydy tyhmemmäksi kuin olet. Kyllä noita korppiksen "tarinoita" lukiessa saa sellaisen käsityksen, että hän nimenomaan haluaa antaa itsestään paremman kuvan. Kämpit sun muut.

        Tämä on saanut niin koomisia piirteitä teidän muutaman 70 -vuotta täyttäneiden kirjoittajien myötä koko palstakirjoittelu, että olisikohan ihan oikeasti teidän syytä vetää vähän henkeä.


      • onko kirjoitti:

        Ai, että nyt kirjoitat korppiksesta ja itsestäsi me-muodossa. Sopiihan se. Eli "joka itsensä alentaa hänet ylennetään", sinun kohdallasi ja korppiksen kohdalla "joka itsensä ylentää hänet alennetaan".

        Älä ihan totta Paloma heittäydy tyhmemmäksi kuin olet. Kyllä noita korppiksen "tarinoita" lukiessa saa sellaisen käsityksen, että hän nimenomaan haluaa antaa itsestään paremman kuvan. Kämpit sun muut.

        Tämä on saanut niin koomisia piirteitä teidän muutaman 70 -vuotta täyttäneiden kirjoittajien myötä koko palstakirjoittelu, että olisikohan ihan oikeasti teidän syytä vetää vähän henkeä.

        Se on sinun tulkintasi hänestä. Ymmärrän että mikään mitä voisin sanoa ei tulisi muuttamaan mitään joten sinä voit edelleenkin elää harhassasi.
        Ei korppis sen enempää kuin minäkään kirjoiteta tänne ajatuksella että vertaisimme itseämme muihin, että peilaisimme omaa elämäämme muiden elämään. Kuten sanoin, kerromme vain tarinaamme. Olemme blogaajia. Kirjoittaminen on harrastuksemme ja nautimme siitä.
        (Tänään, ensimmäistä kertaa, näin itseäni tituleerattavan kirjailijaksi. Olen tilannut 50 kpl. tarinaani Kolumbiasta, josta on jo. n 30 kpl esitilauksia. Kirjat tulevat painosta 10 päivän sisällä. Elän suurta, jännittävää aikaa elämässäni, kun unelmani oman kirjan julkaisemisesta on täyttynyt.)


      • onko
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Se on sinun tulkintasi hänestä. Ymmärrän että mikään mitä voisin sanoa ei tulisi muuttamaan mitään joten sinä voit edelleenkin elää harhassasi.
        Ei korppis sen enempää kuin minäkään kirjoiteta tänne ajatuksella että vertaisimme itseämme muihin, että peilaisimme omaa elämäämme muiden elämään. Kuten sanoin, kerromme vain tarinaamme. Olemme blogaajia. Kirjoittaminen on harrastuksemme ja nautimme siitä.
        (Tänään, ensimmäistä kertaa, näin itseäni tituleerattavan kirjailijaksi. Olen tilannut 50 kpl. tarinaani Kolumbiasta, josta on jo. n 30 kpl esitilauksia. Kirjat tulevat painosta 10 päivän sisällä. Elän suurta, jännittävää aikaa elämässäni, kun unelmani oman kirjan julkaisemisesta on täyttynyt.)

        Voi hyvänen aika sentään. Et sitten ymmärrä lukemaasi. Enhän minä ole sanonut, että te vertailette kirjoituksillanne itseänne meihin muihin. Tästä teidän palstasodastanne muiden kirjoittajien kanssa olen todellakin huomannut, että korppiksen kohdalla hänen itseään ylentävät kirjoituksensa ovat saaneet tuon/nuo häntä kritisoivat kirjoittajat tekemään niin kuin tekevät.

        Taidan liittyä inisijöihin tästä oman palstan kulkijan roolistani. Ehkä niin vältyn parhaiten "denguekuumeelta", joka täällä näyttää riehuvan.

        Pitäkää tunkkinne :)


      • Avoinmetikkunat kirjoitti:

        Ymmärtänetkö mitä kirjoitat, et. Elämästään kirjoittavat, eivät puutu toisten elämään. Avoimet ihmiset eivät tunne ylemmyyttä jakaessaan hyviä hetkijään muille. Toisten elämään puuttujat eivät ole omaan elämäänsä tyytyväisiä tuntevat alemmuutta koska kokevat avoimesti itsestän kirjoittajilla olevan paremmat elämän lähtökohdat.

        "Elämästään kirjoittavat eivät puutu toisten elämään", kirjoittaa "Avoimetikkunat". Eivät niin, koska se ei juuri kiinnosta heitä..))

        Hyvien hetkien jakaminen täysin tuntemattomien ihmisten kanssa antaa aina vaikutelman rehvastelusta tai ainakin jonkinlaisesta sokeudesta.
        Köyhälle ei pidä esitellä rikkauksiaan ja syyttää tätä kateudesta, ellei hän pysty yhtymään iloon.


      • pirremiinapas
        onko kirjoitti:

        Ai, että nyt kirjoitat korppiksesta ja itsestäsi me-muodossa. Sopiihan se. Eli "joka itsensä alentaa hänet ylennetään", sinun kohdallasi ja korppiksen kohdalla "joka itsensä ylentää hänet alennetaan".

        Älä ihan totta Paloma heittäydy tyhmemmäksi kuin olet. Kyllä noita korppiksen "tarinoita" lukiessa saa sellaisen käsityksen, että hän nimenomaan haluaa antaa itsestään paremman kuvan. Kämpit sun muut.

        Tämä on saanut niin koomisia piirteitä teidän muutaman 70 -vuotta täyttäneiden kirjoittajien myötä koko palstakirjoittelu, että olisikohan ihan oikeasti teidän syytä vetää vähän henkeä.

        Mutta, eikö jotain voisi jättää huomaamatta, ihan hienotunteisuus syistäkin .


      • envaihtais
        demeter1 kirjoitti:

        "Elämästään kirjoittavat eivät puutu toisten elämään", kirjoittaa "Avoimetikkunat". Eivät niin, koska se ei juuri kiinnosta heitä..))

        Hyvien hetkien jakaminen täysin tuntemattomien ihmisten kanssa antaa aina vaikutelman rehvastelusta tai ainakin jonkinlaisesta sokeudesta.
        Köyhälle ei pidä esitellä rikkauksiaan ja syyttää tätä kateudesta, ellei hän pysty yhtymään iloon.

        Mitä rikkauksia on muka kklla ? Ei taida omistaa edes kotia . Mökki syrjässä ei ole paljon arvoinen.


      • envaihtais kirjoitti:

        Mitä rikkauksia on muka kklla ? Ei taida omistaa edes kotia . Mökki syrjässä ei ole paljon arvoinen.

        Tarkoitin symbolisesti, enkä viitannut kehenkään erityisesti. Esimerkkinä vaikka hehkuttaminen lapsenlapsista jos/kun tietää, että kaikilla ei niitä ole.

        Yleensä minua vähän kiusaa tuon kateus-kortin käyttäminen, kun en oikein jaksa uskoa, että tässä iässä se olisi kovin relevanttia. Ihan tilastojenkin mukaan eläkkeellä olevat ovat tyytyväisiä elämäänsä. Elleivät ole, en silti usko heidän kadehtivan toisia, koska he tietävät, että jos jotakin on jäänyt saamatta, jotakin muuta on tullut tilalle.


      • Avoinmetikkunat
        demeter1 kirjoitti:

        "Elämästään kirjoittavat eivät puutu toisten elämään", kirjoittaa "Avoimetikkunat". Eivät niin, koska se ei juuri kiinnosta heitä..))

        Hyvien hetkien jakaminen täysin tuntemattomien ihmisten kanssa antaa aina vaikutelman rehvastelusta tai ainakin jonkinlaisesta sokeudesta.
        Köyhälle ei pidä esitellä rikkauksiaan ja syyttää tätä kateudesta, ellei hän pysty yhtymään iloon.

        Mitä kiinnostavaa koet näissä tämän hetken aloituksissa?
        Koet rehvastelua positiivisten kokemusten kertomisessa. Milloin korppis on rikkauksillaan rehvastellut? Hän on kirjoittanut avoimesti saaneensa asumistukea ja ostavansa ilta alennustuotteita ruoakseen. Nyt hän kertoo joka vuotisista matkoistaan ystävänsä kanssa ulkomaille. Mitä rehvastelua on tavoiksi tulleilla vierailuilla. Käythän sinäkin matkoilla taisit käydä Valamossa viimeksi. En kokenut sitä rehvasteluksi vaan pieneksi tarinaksi elämästäsi.


      • Avoinmetikkunat kirjoitti:

        Mitä kiinnostavaa koet näissä tämän hetken aloituksissa?
        Koet rehvastelua positiivisten kokemusten kertomisessa. Milloin korppis on rikkauksillaan rehvastellut? Hän on kirjoittanut avoimesti saaneensa asumistukea ja ostavansa ilta alennustuotteita ruoakseen. Nyt hän kertoo joka vuotisista matkoistaan ystävänsä kanssa ulkomaille. Mitä rehvastelua on tavoiksi tulleilla vierailuilla. Käythän sinäkin matkoilla taisit käydä Valamossa viimeksi. En kokenut sitä rehvasteluksi vaan pieneksi tarinaksi elämästäsi.

        Kirjoitin, että positiivisten asioitten kertominen tuntemattomille koetaan rehvasteluna - ihan palautteista päätellen.
        En osaa sanoa, miksi joku voi niitä jakaa ja saada ilon tarttumaan, joku toinen taas saa ihmiset ärsyyntymään. Henkimaailman juttuja kai.
        No, jos kertoo "tavoiksi tulleista" matkoistaan niin ei kai se tosiaan rehvastelua ole, vaan lähinnä tylsää..))
        Kuten tietysti monet muutkin jutut samoilta "yli-ikäisiltä" kirjoittajilta..))
        Ehkä meidän olisi tosissaan syytä vetää vähän henkeä, kuten tuolla yllä ehdotettiin..


      • Avoinmetikkunat
        demeter1 kirjoitti:

        Kirjoitin, että positiivisten asioitten kertominen tuntemattomille koetaan rehvasteluna - ihan palautteista päätellen.
        En osaa sanoa, miksi joku voi niitä jakaa ja saada ilon tarttumaan, joku toinen taas saa ihmiset ärsyyntymään. Henkimaailman juttuja kai.
        No, jos kertoo "tavoiksi tulleista" matkoistaan niin ei kai se tosiaan rehvastelua ole, vaan lähinnä tylsää..))
        Kuten tietysti monet muutkin jutut samoilta "yli-ikäisiltä" kirjoittajilta..))
        Ehkä meidän olisi tosissaan syytä vetää vähän henkeä, kuten tuolla yllä ehdotettiin..

        Tylsää elämää tavaksi tullutta, eikö sinulla ole ehdottaa muita välimuotoja?
        Saada ilo tarttumaan, ei saada, se ei vedä. Köyhyys, kurjuus, sairaudet, pettymykset ihmissuhteissa vetävät ja sinähän tiedätkin miksi. En ole yli ikäinen enkä tarvitse lisähappea, joten en ota kantaa ikärasismiin. Stressaantuneen ihmisen aivot erittävät kortisonia ja tiedät, että se ei ole hyväksi terveydelle.


      • demeter1 kirjoitti:

        Kirjoitin, että positiivisten asioitten kertominen tuntemattomille koetaan rehvasteluna - ihan palautteista päätellen.
        En osaa sanoa, miksi joku voi niitä jakaa ja saada ilon tarttumaan, joku toinen taas saa ihmiset ärsyyntymään. Henkimaailman juttuja kai.
        No, jos kertoo "tavoiksi tulleista" matkoistaan niin ei kai se tosiaan rehvastelua ole, vaan lähinnä tylsää..))
        Kuten tietysti monet muutkin jutut samoilta "yli-ikäisiltä" kirjoittajilta..))
        Ehkä meidän olisi tosissaan syytä vetää vähän henkeä, kuten tuolla yllä ehdotettiin..

        Deme, luinko väärin, mutta sinäkin tavallaan koet matkoista ja tekemisistä blogaamisen "rehvasteluna"? Tai siis ymmärrät niitä jotka kokevat sen rehvasteluna?
        Minä en ja aivan hyvin voisin itsekin kirjoittaa matkustamisistani jos nyt pääsisin jotenkin jonnekin, mikä ei näytä todennäköiseltä lähikuukausien aikana, ellei talokauppa Kolumbiassa ala edistymään. Me jotka kirjoitamme myös esim. kahvipirttiin kirjoitamme kaikki oman elämämme tarinaa, jotkut blogaavat, jotkut käyvät hammaslääkärissä, jotkut vertailevat norjanlohen tarjoushintoja, jotkut kertovat omasta kirjoittamisestaan. Tuskin kukaan meistä, ei myöskään ystäväni Korppis, tee sitä leuhkimisen tai itseään jalustalle korottamisen tarpeessa.


      • demeter1 kirjoitti:

        "Elämästään kirjoittavat eivät puutu toisten elämään", kirjoittaa "Avoimetikkunat". Eivät niin, koska se ei juuri kiinnosta heitä..))

        Hyvien hetkien jakaminen täysin tuntemattomien ihmisten kanssa antaa aina vaikutelman rehvastelusta tai ainakin jonkinlaisesta sokeudesta.
        Köyhälle ei pidä esitellä rikkauksiaan ja syyttää tätä kateudesta, ellei hän pysty yhtymään iloon.

        Nappiin oivallettu :).


      • miettikääpäs-sitä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Deme, luinko väärin, mutta sinäkin tavallaan koet matkoista ja tekemisistä blogaamisen "rehvasteluna"? Tai siis ymmärrät niitä jotka kokevat sen rehvasteluna?
        Minä en ja aivan hyvin voisin itsekin kirjoittaa matkustamisistani jos nyt pääsisin jotenkin jonnekin, mikä ei näytä todennäköiseltä lähikuukausien aikana, ellei talokauppa Kolumbiassa ala edistymään. Me jotka kirjoitamme myös esim. kahvipirttiin kirjoitamme kaikki oman elämämme tarinaa, jotkut blogaavat, jotkut käyvät hammaslääkärissä, jotkut vertailevat norjanlohen tarjoushintoja, jotkut kertovat omasta kirjoittamisestaan. Tuskin kukaan meistä, ei myöskään ystäväni Korppis, tee sitä leuhkimisen tai itseään jalustalle korottamisen tarpeessa.

        Yleensä oikeat kunnon blogaajat perustavat oman blogipalstan ja sen saa jopa ilmaiseksi.


      • miettikääpäs-sitä kirjoitti:

        Yleensä oikeat kunnon blogaajat perustavat oman blogipalstan ja sen saa jopa ilmaiseksi.

        En tiedä korpikirjailijasta, mutta minä en ole mikään oikein "kunnon" blogaaja, vaikka minulla on pari-kolme eriaiheista blogia, kaikki ilmaisia. Kaikkia niitä hoidan huonosti ja minulla ei ole riittävästi seuraajia koska en panosta niihin niin paljon että saisin ottaa mainostajia joista tulevat sitten ne tuotot. Kirjoittelen ilmaiseksi, pelkästä kertomisen ilosta, omaan elämääni pohjautuvaa tarinaa niille jotka haluavat lukea. Jotka eivät halua, en tyrkytä.
        Kirjani on nyt painossa ja tulen lähettämään ne tilanneille parin viikon sisällä. Kirjan hinnaksi muodostuu omakustanteen hinta plus toimituskulut; eivät kaatane kenenkään joulunalusbudjettia. Sähköpostitse saa enemmän tietoa ja linkki on profiilissani.


      • miettikääpäs-sitä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En tiedä korpikirjailijasta, mutta minä en ole mikään oikein "kunnon" blogaaja, vaikka minulla on pari-kolme eriaiheista blogia, kaikki ilmaisia. Kaikkia niitä hoidan huonosti ja minulla ei ole riittävästi seuraajia koska en panosta niihin niin paljon että saisin ottaa mainostajia joista tulevat sitten ne tuotot. Kirjoittelen ilmaiseksi, pelkästä kertomisen ilosta, omaan elämääni pohjautuvaa tarinaa niille jotka haluavat lukea. Jotka eivät halua, en tyrkytä.
        Kirjani on nyt painossa ja tulen lähettämään ne tilanneille parin viikon sisällä. Kirjan hinnaksi muodostuu omakustanteen hinta plus toimituskulut; eivät kaatane kenenkään joulunalusbudjettia. Sähköpostitse saa enemmän tietoa ja linkki on profiilissani.

        Kirjoitat näin: "Ei korppis sen enempää kuin minäkään kirjoiteta tänne ajatuksella että vertaisimme itseämme muihin, että peilaisimme omaa elämäämme muiden elämään. Kuten sanoin, kerromme vain tarinaamme. Olemme blogaajia."


    • Otanpa kantaa tuli niin ristiriitaista tekstiä demeteriltä. Yleisellätasolla kirjoittelu kuten usein ennenkin on seloittunut syyllistämiseeni.

      Otit lisäksi ohjeita kirjoittajalta, joka pitää Palomaa tyhmänä kun on sitä mieltä, että kirjoittelen ihan "sydämeni ilosta" en rehvastellakseni. Me tunnemme toisemme Paloma ja minä. Luulin tuntevani sinutkin ja sinä minut aikaisempien vuosien kirjeenaihtomme perusteella. Tein sinulle ehdotuksenkin tapaamisesta koska pidin kirjeenvaihdostamme. Sukujuhkat tuli väliin.
      Niitähän sinulla riittää.

      "Tämä on saanut niin koomisia piirteitä teidän muutaman 70 -vuotta täyttäneiden kirjoittajien myötä koko palstakirjoittelu, että olisikohan ihan oikeasti teidän syytä vetää vähän henkeä."

      Nojasit tähän kommenttiin yhdessä viestissäsi. Onko mielestäsi jahdattavan vaihdettava palstaa. Näinhän koulukiusattujenkin pitää toimia. Siirtyä syrjään ja jättää ajajat rauhaan.

      No, olenhan jo lukenut useasti tukesi tälle siili/naakka/leski/sivustaseuraaja/observe jne. jne. moni nikille. Lienetkö jopa yksi heistä.

      • Kirjoitan

        Ei heevetti sentään, etkö sinä puupää voi jättää rauhaan vaan syyllistät ihan kaikkia muita kuin palovammaa. Sinä olet tämän palstan ongelma, ei suinkaan demeter.


      • "No, olenhan jo lukenut useasti tukesi tälle siili/naakka/leski/sivustaseuraaja/observe jne. jne. moni nikille."

        Epämielyttävää tuollainen luulotautisuus. Minulla ei ole mitään tekemistä noiden mainitsemiesi nikkien kanssa.


      • siilivain kirjoitti:

        "No, olenhan jo lukenut useasti tukesi tälle siili/naakka/leski/sivustaseuraaja/observe jne. jne. moni nikille."

        Epämielyttävää tuollainen luulotautisuus. Minulla ei ole mitään tekemistä noiden mainitsemiesi nikkien kanssa.

        Tulee vängällä mieleen että oletkos itse se kiusaaja tai perässähiihtäjä koska vuodesta toiseen yrität esim meitsiä saada näyttämään silt mitä itse taidat olla?


      • sesiitä
        siilivain kirjoitti:

        "No, olenhan jo lukenut useasti tukesi tälle siili/naakka/leski/sivustaseuraaja/observe jne. jne. moni nikille."

        Epämielyttävää tuollainen luulotautisuus. Minulla ei ole mitään tekemistä noiden mainitsemiesi nikkien kanssa.

        Tuota luulotautisuutta hän harrasti jo 50 palstalla. Outo tapaus hän on.


    • soijavalmisteitasitten

      Luulisi, että vaihdevuodet olisivat loppuneet jo yli 70-vuotiailta. Näköjään vain pahenee. Ainakin noilla muutamalla fossiililla. Maniaakin näyttäisi olevan.

      • Ohoh ! Onpas täällä tapahtunut..)) Syytöksiä, epäilyjä ja ihan aiheellinen tarkennuspyyntökin Palomalta.

        Tulkitsit oikein Paloma: Kyllä ymmärrän niitä, jotka kokevat matkakuvaukset ja blogit rehvasteluna. Siltä tuo palautteiden perusteella näyttää, vai eikö näytä ? Itse olen niiden suhteen aika neutraali, mutta ihastella en oikein osaa, koska en matkustele ulkomailla enkä bloggaa.

        Korppikselle en oikein jaksa vastata, sorry vaan. Kokemus on osoittanut yrittämisen turhaksi. Olkoon hän siinä luulossa, että demeter on moninikki..))

        Ihan yleisesti tästä kirjoittelusta ja aihepiireistä vielä. En muista koskaan moittineeni yhtäkään aloitusta, enkä juuri keskuslujakaan sen puoleen, mutta kun tämä ikäkysymys nousi taas esille ja itsekin olen samaa yli-ikäistä joukkoa, niin yritän jotenkin ymmärtää, miten muut meidät näkevät, mistä syntyy tuo vastustus ja "jahti", kuten korppis sanoo. Ei ole yksinpuolin ystävyyttä, sanotaan, eikä taida olla riitaakaan...


      • demeter1 kirjoitti:

        Ohoh ! Onpas täällä tapahtunut..)) Syytöksiä, epäilyjä ja ihan aiheellinen tarkennuspyyntökin Palomalta.

        Tulkitsit oikein Paloma: Kyllä ymmärrän niitä, jotka kokevat matkakuvaukset ja blogit rehvasteluna. Siltä tuo palautteiden perusteella näyttää, vai eikö näytä ? Itse olen niiden suhteen aika neutraali, mutta ihastella en oikein osaa, koska en matkustele ulkomailla enkä bloggaa.

        Korppikselle en oikein jaksa vastata, sorry vaan. Kokemus on osoittanut yrittämisen turhaksi. Olkoon hän siinä luulossa, että demeter on moninikki..))

        Ihan yleisesti tästä kirjoittelusta ja aihepiireistä vielä. En muista koskaan moittineeni yhtäkään aloitusta, enkä juuri keskuslujakaan sen puoleen, mutta kun tämä ikäkysymys nousi taas esille ja itsekin olen samaa yli-ikäistä joukkoa, niin yritän jotenkin ymmärtää, miten muut meidät näkevät, mistä syntyy tuo vastustus ja "jahti", kuten korppis sanoo. Ei ole yksinpuolin ystävyyttä, sanotaan, eikä taida olla riitaakaan...

        Mistä luulet että esim. minua ja korppista yritetään häätää palstalta "yli-ikäisinä" mutta esim. sinä ja Tellukka saatte olla rauhassa? Minä näen tämän valtataisteluna,m taisteluna tilasta, huomiosta ja vastausten määrästä. Se huomio mitä me saadaan on näköjään pois parin muun nimimerkin lautaselta (tiedät kyllä keitä tarkoitan)
        Kysymys ei ole koskaan ollut aiheista tai aloituksista tai siitä että joku on muutaman vuoden vanhempi tai nuorempi. Ikä on vain tekosyy. Minä en ole koskaan ollut riidanhaluinen tai vihaa kylvävä persoona; siitä huolimatta minua jahdataan ja minut halutaan pois. Kyllä minä voin poistua palstalta, mutta siitä päätän toki itse, ei mitkään moninikkikummitukset.
        Korppis on luonteeltaan äkkipikaisempi ja spontaanimpi kuin minä ja en ole alkuunkaan samaa mieltä hänen kanssaan noista multinikeistä tai kuka on kukakin. Tietysti antaa jotain viitteitä kun teksti on samaa ja nimerkki vain muuttuu että kirjoittelun takana olisi yksi sama henkilö, mutta minulta ei riitä aikaa, energiaa tai kiinnostusta mihinkään seurantaan.


      • herätystä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mistä luulet että esim. minua ja korppista yritetään häätää palstalta "yli-ikäisinä" mutta esim. sinä ja Tellukka saatte olla rauhassa? Minä näen tämän valtataisteluna,m taisteluna tilasta, huomiosta ja vastausten määrästä. Se huomio mitä me saadaan on näköjään pois parin muun nimimerkin lautaselta (tiedät kyllä keitä tarkoitan)
        Kysymys ei ole koskaan ollut aiheista tai aloituksista tai siitä että joku on muutaman vuoden vanhempi tai nuorempi. Ikä on vain tekosyy. Minä en ole koskaan ollut riidanhaluinen tai vihaa kylvävä persoona; siitä huolimatta minua jahdataan ja minut halutaan pois. Kyllä minä voin poistua palstalta, mutta siitä päätän toki itse, ei mitkään moninikkikummitukset.
        Korppis on luonteeltaan äkkipikaisempi ja spontaanimpi kuin minä ja en ole alkuunkaan samaa mieltä hänen kanssaan noista multinikeistä tai kuka on kukakin. Tietysti antaa jotain viitteitä kun teksti on samaa ja nimerkki vain muuttuu että kirjoittelun takana olisi yksi sama henkilö, mutta minulta ei riitä aikaa, energiaa tai kiinnostusta mihinkään seurantaan.

        Entäpäs jos ei sinusta pidetä täällä?
        (mittasithan tässä taannoin suosiotasi täällä ja tulos oli nolla)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mistä luulet että esim. minua ja korppista yritetään häätää palstalta "yli-ikäisinä" mutta esim. sinä ja Tellukka saatte olla rauhassa? Minä näen tämän valtataisteluna,m taisteluna tilasta, huomiosta ja vastausten määrästä. Se huomio mitä me saadaan on näköjään pois parin muun nimimerkin lautaselta (tiedät kyllä keitä tarkoitan)
        Kysymys ei ole koskaan ollut aiheista tai aloituksista tai siitä että joku on muutaman vuoden vanhempi tai nuorempi. Ikä on vain tekosyy. Minä en ole koskaan ollut riidanhaluinen tai vihaa kylvävä persoona; siitä huolimatta minua jahdataan ja minut halutaan pois. Kyllä minä voin poistua palstalta, mutta siitä päätän toki itse, ei mitkään moninikkikummitukset.
        Korppis on luonteeltaan äkkipikaisempi ja spontaanimpi kuin minä ja en ole alkuunkaan samaa mieltä hänen kanssaan noista multinikeistä tai kuka on kukakin. Tietysti antaa jotain viitteitä kun teksti on samaa ja nimerkki vain muuttuu että kirjoittelun takana olisi yksi sama henkilö, mutta minulta ei riitä aikaa, energiaa tai kiinnostusta mihinkään seurantaan.

        Mitä sinä, Paloma, siitä välität, jos joku/jotkut haluaa häätää pois sieltä missä sinulla on oikeus olla.

        Minä tarkistan aina välillä, vieläkö palstan otsakkeessa lukee: "Yli kuuskymppisten oma palsta".
        Näkyy lukevan vieläkin.
        Sitten, jos siinä jonakin päivänä lukee: "Alle seitenkymppisten oma palsta", niin sitten kunnioitan palstan rauhaa sen verran, etten tule kirjoittamaan tänne mitään.


      • ei.ymmärrä.ei
        herätystä kirjoitti:

        Entäpäs jos ei sinusta pidetä täällä?
        (mittasithan tässä taannoin suosiotasi täällä ja tulos oli nolla)

        Paloma alkaa olemaan yhtä harhainen kuin korppis. Kiristäisi sitä huiviaan leuan alle kireämmälle ettei loputkin järjen hivenet pääsisi karkailemaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mistä luulet että esim. minua ja korppista yritetään häätää palstalta "yli-ikäisinä" mutta esim. sinä ja Tellukka saatte olla rauhassa? Minä näen tämän valtataisteluna,m taisteluna tilasta, huomiosta ja vastausten määrästä. Se huomio mitä me saadaan on näköjään pois parin muun nimimerkin lautaselta (tiedät kyllä keitä tarkoitan)
        Kysymys ei ole koskaan ollut aiheista tai aloituksista tai siitä että joku on muutaman vuoden vanhempi tai nuorempi. Ikä on vain tekosyy. Minä en ole koskaan ollut riidanhaluinen tai vihaa kylvävä persoona; siitä huolimatta minua jahdataan ja minut halutaan pois. Kyllä minä voin poistua palstalta, mutta siitä päätän toki itse, ei mitkään moninikkikummitukset.
        Korppis on luonteeltaan äkkipikaisempi ja spontaanimpi kuin minä ja en ole alkuunkaan samaa mieltä hänen kanssaan noista multinikeistä tai kuka on kukakin. Tietysti antaa jotain viitteitä kun teksti on samaa ja nimerkki vain muuttuu että kirjoittelun takana olisi yksi sama henkilö, mutta minulta ei riitä aikaa, energiaa tai kiinnostusta mihinkään seurantaan.

        Eihän se kovin tasapuolista ole, että joitakin yli-ikäisiä yritetään häätää ja jotkut saavat olla rauhassa, Paloma.
        Vai saavatko ? Kyllähän Tellukkakin välillä saa kyytiä molemmilla osastoilla, minä kirjoitan sittenkin aika vähän, tai satunnaisesti, ei minua samalla tavalla noteerata kuin niitä, jotka "vievät palstalla tilaa".
        Varmasti olette vuosien varrella saaneet palautetta siitä, miten teidät koetaan, millaisina nähdään, eikä se palaute varmasti aina ole mieluista, eikä omasta mielestä edes osuvaa. mutta on aika epätoivoista yrittää muuttaa toisten mielipiteitä. Pahalta tuntuu myös se, että ne mitätöidään heti kättelyssä, leimataan kateudeksi, vainoamiseksi ja ties miksi.
        Täällä sana on vapaa, sääntöjen puitteissa, eikä kenelläkään kirjoittajalla ole valtuuksia muiden ojentamiseen, vaikka se omasta mielestä olisi vähintäinkin kohtuullista. Niin se vain on.

        Valtapyrkimykset ovat itselleni niin vieraita, etten näe, enkä tunnista niitä palstallakaan. Kisataan tilasta, huomiosta, vastausten määrästä, sanot.
        Kai se sitten niin on ja jos oma laatu on esittelevä ja kilpaileva niin kai tämä foorumi voi palvella siinä, paremman puutteessa.

        Itse ajattelen, että tuon kisaamisen, jopa eripuran takana, on myös kiinnostusta, välittämistä ja vertaisuuden hakemista. Eikä kritiikki, jota tässäkin ketjussa on esitetty ole aina tarkoitettu loukkaamaan vaan rakentamaan siltaa, poistamaan esteitä aidon yhteyden tieltä. Saattaa olla että olen naiivi uskoessani näin, mutta en tahtoisi lähteä siitä, että ihmiset olisivat täällä toisia kiusatakseen, ainakaan kaiken aikaa..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Eihän se kovin tasapuolista ole, että joitakin yli-ikäisiä yritetään häätää ja jotkut saavat olla rauhassa, Paloma.
        Vai saavatko ? Kyllähän Tellukkakin välillä saa kyytiä molemmilla osastoilla, minä kirjoitan sittenkin aika vähän, tai satunnaisesti, ei minua samalla tavalla noteerata kuin niitä, jotka "vievät palstalla tilaa".
        Varmasti olette vuosien varrella saaneet palautetta siitä, miten teidät koetaan, millaisina nähdään, eikä se palaute varmasti aina ole mieluista, eikä omasta mielestä edes osuvaa. mutta on aika epätoivoista yrittää muuttaa toisten mielipiteitä. Pahalta tuntuu myös se, että ne mitätöidään heti kättelyssä, leimataan kateudeksi, vainoamiseksi ja ties miksi.
        Täällä sana on vapaa, sääntöjen puitteissa, eikä kenelläkään kirjoittajalla ole valtuuksia muiden ojentamiseen, vaikka se omasta mielestä olisi vähintäinkin kohtuullista. Niin se vain on.

        Valtapyrkimykset ovat itselleni niin vieraita, etten näe, enkä tunnista niitä palstallakaan. Kisataan tilasta, huomiosta, vastausten määrästä, sanot.
        Kai se sitten niin on ja jos oma laatu on esittelevä ja kilpaileva niin kai tämä foorumi voi palvella siinä, paremman puutteessa.

        Itse ajattelen, että tuon kisaamisen, jopa eripuran takana, on myös kiinnostusta, välittämistä ja vertaisuuden hakemista. Eikä kritiikki, jota tässäkin ketjussa on esitetty ole aina tarkoitettu loukkaamaan vaan rakentamaan siltaa, poistamaan esteitä aidon yhteyden tieltä. Saattaa olla että olen naiivi uskoessani näin, mutta en tahtoisi lähteä siitä, että ihmiset olisivat täällä toisia kiusatakseen, ainakaan kaiken aikaa..))

        @deme,
        luin uudelleen ja uudelleen ylläolevan kommenttisi ja tuli mieleen nuorallatanssija jossain kahden pilvenpiirtäjän välissä, ystävällinen hymy kasvoillaan, mutta laskuvarjo tiukasti pakattuna jos sattuisi lipsahtamaan.
        Sosiaaliseksi mediaksi tämä foorumi on merkittävästi epäsosiaalinen, koska täällä ei sosiaalisuutta arvosteta ja kuitenkin kaikki keskustelufoorumin negatiiviset elementit ovat tunnistettavissa.
        Keskustelufoorumi, joka erikoistuu toistensa vatvomiseen ja arvostelemiseen ja paremmuusjärjestykseen asettamiseen. Sinähän sen sanoit. Sana on vapaa. Eli jopa niidenkin ääni joilla ei ole mitään asiallista sanottavaa saa kuulua. Tänne saa yhteyden niin talosta kuin torpastakin, suljetulta osastolta, palvelutalosta, aleksanterinkadulta, pyynikiltä, susirajalta ja meren luodolta. Paljon mahtuu erilaisia ajatuksia suureen Suomeemme ja sitten olemme vielä me ulkosuomalaiset hämmentämässä soppaa.
        Palstan suurena heikkoutena on aina ollut a) huono alusta b) huono valvonta. Ja huono maine. Maine taas on sellainen asia johon me itse voimme vaikuttaa kirjoittamalla asiaa, ei juoruja ja arvosteluja muiden palstalaisten luonteesta, motiiveista, vajaavaisuuksista.
        ***
        Palaan vielä hetkeksi tuohon valtataisteluasiaan ja sitten annan periksi. Suurin syy miksi pari aktiivipalstalaista on yrittäänyt jo jonkin aikaa karkottaa korppista ja minua täältä ei ole koskaan ollut kysymys ikäkysymys, vaan kysymys siitä että otamme tilaa ja kirjoitamme paljon. Ja pitkiä juttuja :) Heidän omille jutuilleen jää vähemmän tilaa, vaikka olisihan täällä ilmaista palstatilaa jaossa vaikka kuinka paljon :))


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        @deme,
        luin uudelleen ja uudelleen ylläolevan kommenttisi ja tuli mieleen nuorallatanssija jossain kahden pilvenpiirtäjän välissä, ystävällinen hymy kasvoillaan, mutta laskuvarjo tiukasti pakattuna jos sattuisi lipsahtamaan.
        Sosiaaliseksi mediaksi tämä foorumi on merkittävästi epäsosiaalinen, koska täällä ei sosiaalisuutta arvosteta ja kuitenkin kaikki keskustelufoorumin negatiiviset elementit ovat tunnistettavissa.
        Keskustelufoorumi, joka erikoistuu toistensa vatvomiseen ja arvostelemiseen ja paremmuusjärjestykseen asettamiseen. Sinähän sen sanoit. Sana on vapaa. Eli jopa niidenkin ääni joilla ei ole mitään asiallista sanottavaa saa kuulua. Tänne saa yhteyden niin talosta kuin torpastakin, suljetulta osastolta, palvelutalosta, aleksanterinkadulta, pyynikiltä, susirajalta ja meren luodolta. Paljon mahtuu erilaisia ajatuksia suureen Suomeemme ja sitten olemme vielä me ulkosuomalaiset hämmentämässä soppaa.
        Palstan suurena heikkoutena on aina ollut a) huono alusta b) huono valvonta. Ja huono maine. Maine taas on sellainen asia johon me itse voimme vaikuttaa kirjoittamalla asiaa, ei juoruja ja arvosteluja muiden palstalaisten luonteesta, motiiveista, vajaavaisuuksista.
        ***
        Palaan vielä hetkeksi tuohon valtataisteluasiaan ja sitten annan periksi. Suurin syy miksi pari aktiivipalstalaista on yrittäänyt jo jonkin aikaa karkottaa korppista ja minua täältä ei ole koskaan ollut kysymys ikäkysymys, vaan kysymys siitä että otamme tilaa ja kirjoitamme paljon. Ja pitkiä juttuja :) Heidän omille jutuilleen jää vähemmän tilaa, vaikka olisihan täällä ilmaista palstatilaa jaossa vaikka kuinka paljon :))

        Joku oli nostanut seitenkymppisiin vanhan aloituksen. Tykkäsin, mielipiteeni eivät ole muuttuneet eivätkä tule muutumaan.

        Eiliset tarjoilut profiilikuvassa. Ihan itse omilla kätösilläni tehdyt. Piti ottaa kuva ja pistää näytille.

        Tuon tilan ottaminen haltuun on luonnekysymys. Se tulee eteeni useasti. Eli en ole en ikinä tule olemaan takativin tyyne.

        Turha takaa on huudella jos rahkeet ei riitä eturiviin.

        Laitan tähän yhteyteen kiitoksen ikäluokkani miehille, joilta saan aina hyvää palautetta. Kiitos L-L, luin kommenttisi, näin se menee. Rakkaus on "rajaton".


      • pirremiinapas
        herätystä kirjoitti:

        Entäpäs jos ei sinusta pidetä täällä?
        (mittasithan tässä taannoin suosiotasi täällä ja tulos oli nolla)

        Olette uskomattomia, kuin hyeenat.


    • Voivoiiiii

      Demeter on ihan eri tasolla kuin palo ja varsinkin korp. Siis paljon ylemmällä, älä vasn alennu niitten kanssa samalle tasolle. Korppia korpee näköjään toisten perhejuhlatkin kun ei omaa perhettä ole kuvioissa. Vain vanha ulkomaalainen poikaystävä jonka luona kyläily näyttää olevan elämää suurempaa. Hyvin kuvaa tuota uusi profiilikuvakin, on päästy lihapatojen ääreen ja siitä tekee numeron. Kuten muustakin mitä tekee. Eikös pitänyt jäädä tauolle tai pois, mutta etpä vaan pysty. Mikset nauti matkastasi vaan roikut täällä koko ajan ?

      • Olen-vaistonnut

        viestien perusteella Demeterin olevan viisas ja tasapainoinen ihminen.


      • lesken puskakommentti, miettikää mikä yhdistää 😂


      • korppis kirjoitti:

        lesken puskakommentti, miettikää mikä yhdistää 😂

        Mahdollista ja jopa todennäköistä, mutta antaa olla.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mahdollista ja jopa todennäköistä, mutta antaa olla.

        Iltaa ystäväni, vieraat lähtivät pari tuntia sitten. Kuvat fasessa.

        Ihana päivä, tapasimme ystävämme Kreikasta. Yhdeksän vuotta sitten näimme viimeksi Saamoksella.

        Myös selkäterapeuttitiimi D&T olivat vieraanamme.

        Mitään ei jäänyt jäljelle savulohivoileipäkakusta, ei kinkkupiirakasta, ei mansikkakääretortusta. Hyvä minä ja upea talon isäntä. I love him 💕

        Kun menee puskaan pitää varoa paljastumasta. Syöpäpalstojen jutuista ja sanojen lyhentämisestä jne. No, tekevälle sattuu, hyvää yötä 🤣🤣🤣


      • liukkonen
        korppis kirjoitti:

        Iltaa ystäväni, vieraat lähtivät pari tuntia sitten. Kuvat fasessa.

        Ihana päivä, tapasimme ystävämme Kreikasta. Yhdeksän vuotta sitten näimme viimeksi Saamoksella.

        Myös selkäterapeuttitiimi D&T olivat vieraanamme.

        Mitään ei jäänyt jäljelle savulohivoileipäkakusta, ei kinkkupiirakasta, ei mansikkakääretortusta. Hyvä minä ja upea talon isäntä. I love him 💕

        Kun menee puskaan pitää varoa paljastumasta. Syöpäpalstojen jutuista ja sanojen lyhentämisestä jne. No, tekevälle sattuu, hyvää yötä 🤣🤣🤣

        ja kun tekee tälläisen ruikututtavan aloituksen, niin pitää muistaa, mitä on vuosien saatossa itse räksyttänyt.

        Eihän tämä viimeaikainen käyntisi 70 palstalla ollut uutta. Johan siellä olet räksyttänyt aiemminkin..

        (ettet vaan olisi itse tehnyt tuota tekstiö, jota nyt lesken puskakirjoitteluksi moitit)


      • Olen-vaistonnut kirjoitti:

        viestien perusteella Demeterin olevan viisas ja tasapainoinen ihminen.

        Kiitos teille kannustuksesta, "voivii" ja "Olen -vaistonnut".
        On aina kiva saada palautetta...


      • Silles
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos teille kannustuksesta, "voivii" ja "Olen -vaistonnut".
        On aina kiva saada palautetta...

        "viestien perusteella Demeterin olevan viisas ja tasapainoinen ihminen."

        "Demeter on ihan eri tasolla kuin palo ja varsinkin korp. "

        Kannustajat 😅


      • Silles kirjoitti:

        "viestien perusteella Demeterin olevan viisas ja tasapainoinen ihminen."

        "Demeter on ihan eri tasolla kuin palo ja varsinkin korp. "

        Kannustajat 😅

        Heh, meniköhän jo överiksi, Silles..)) Vähempikin olisi riittänyt...
        Mutta kiitos kuitenkin, tästä on hyvä jatkaa..))


    • tasainenkuintaikina

      Voi hyvät hyttyset että akat jaksaa käklättää ja haukkua toisiaan.Se on juuri syy miksi en halua enää työvuosien jälkeen liittyä mihinkään kahvikuppikerhoon kun kylvetää tuota samaa sontaa niin että sylki lentää.
      Pienet on kriteerit . Eikö ihmiset voi suhtautua normaalisti toisiinsa,miksi pitää aina kylvää vihaa ja pahaa oloa.Ei ihme että yksinäisyys lisääntyy kun kukaan ei näy arvostavan ihmisyyttä ja sitä että me emme ole toistemme kopioita ja jokainen olemme oma persoona.
      Jos joku,kuten Korppis ja Paloma,kertovat omasta elämästään-keneltä mollaajilta se on pois?
      Kääntäkääs se peili itseenne.
      Käyn harvoin lukemassa mutta vuosien varrella olen "oppinut"tuntemaan joitakin ja täällä on hauskojakin kirjoittajia,kuten Heikku mm.
      Korppista ymmärrän jo hänen Kainuulaisuutensakin takia,siellä ollaan räväköitä naisia ja pärjätään vaikka hampaat irvessä.
      Naiset hei,laskekaa vähän kierroksia niin meillä kaikilla on edes vähän parempi olla. ;))

      • asennemuutos

        Heh, heh. Kännäppä se peili itseesi. Etkö sinä tee sitä samaa. Niputat kaikki muut kirjoittajat yhteen ja nostat pari jalustalle. Herää kysymys, että mihin sinunkin joron jäljet johtavat.


      • ihan.oksettaa

        Kierrosten laskemista voi suosittaa nimenomaan noille itsensä jakajille, parivaljakolle jotka kuvittelee olevansa jopa suuria kirjailijoita. Joka viestissä on petzet ja leegot kuin joinakin ihmeotuksina ja ihan tavallinen elämä kerrotaan kuin se olisi jotain suurta harvinaista luksusta tai erikoisuutta .Kyllä tuollaisia ukkoja völjyyn löytyy jos vaan kelpuuttaa ja ei nuo valokuvat anna akoista muuta kuin tavallisen arkisen vanhan mummon leiman. Joku pöhötauti on vaan sumentanut itsekritiikin. Useimmille on tavallinen perhe-elämä OMAN perheen kanssa tärkeämpää kuin maailmalla vieraan ihmisen siivellä liihottelu jotain vierasta kieltä huonosti örräten. Tuollainen vuodatus kertoo nimenomaan pahasta olosta, pitää saada jotain vakuutusta itselleen elämänsä onnellisuudesta selittämällä ja julkistamalla kaikki tekemisensä ja tapahtumansa. Muut eivät tuossa onnellisuutta pysty näkemään, sääliä ja ärtymistä vain, sorry mutta niin se on ja tullut hyvin monelta taholta todetuksi. Eikö se mene kaaliin että liika on liikaa, vuosikausien ja kohta kymmenien uutispommitus palstalle jokaisesta suupalasta. Ihan valokuvien kanssa. Osataan tässä muutkin leipoa ja vieraita kestitä. Normaali ihminen seurustelee vieraittensa ja perheensä kanssa, ei ryntää joka välissä valokuvaamaan tarjoomuksiaan ja kiidättämään piirakan kuvia palstoille. Taudin kuvaan sopii myös, että kuvitellaan olevan vain yksi, joku tietty kateellinen, jota tuollainen itsensä korostaminen tympii. Varsinkin kun kaikki arvostelijat saa paskavettä päälleen. Pitäkää elömäntapanne, mutta älkää muille tuputtako !


      • ihan.oksettaa kirjoitti:

        Kierrosten laskemista voi suosittaa nimenomaan noille itsensä jakajille, parivaljakolle jotka kuvittelee olevansa jopa suuria kirjailijoita. Joka viestissä on petzet ja leegot kuin joinakin ihmeotuksina ja ihan tavallinen elämä kerrotaan kuin se olisi jotain suurta harvinaista luksusta tai erikoisuutta .Kyllä tuollaisia ukkoja völjyyn löytyy jos vaan kelpuuttaa ja ei nuo valokuvat anna akoista muuta kuin tavallisen arkisen vanhan mummon leiman. Joku pöhötauti on vaan sumentanut itsekritiikin. Useimmille on tavallinen perhe-elämä OMAN perheen kanssa tärkeämpää kuin maailmalla vieraan ihmisen siivellä liihottelu jotain vierasta kieltä huonosti örräten. Tuollainen vuodatus kertoo nimenomaan pahasta olosta, pitää saada jotain vakuutusta itselleen elämänsä onnellisuudesta selittämällä ja julkistamalla kaikki tekemisensä ja tapahtumansa. Muut eivät tuossa onnellisuutta pysty näkemään, sääliä ja ärtymistä vain, sorry mutta niin se on ja tullut hyvin monelta taholta todetuksi. Eikö se mene kaaliin että liika on liikaa, vuosikausien ja kohta kymmenien uutispommitus palstalle jokaisesta suupalasta. Ihan valokuvien kanssa. Osataan tässä muutkin leipoa ja vieraita kestitä. Normaali ihminen seurustelee vieraittensa ja perheensä kanssa, ei ryntää joka välissä valokuvaamaan tarjoomuksiaan ja kiidättämään piirakan kuvia palstoille. Taudin kuvaan sopii myös, että kuvitellaan olevan vain yksi, joku tietty kateellinen, jota tuollainen itsensä korostaminen tympii. Varsinkin kun kaikki arvostelijat saa paskavettä päälleen. Pitäkää elömäntapanne, mutta älkää muille tuputtako !

        Olet taantunut, tämän päivän trendin mukaan sinun pitää näkyä ja kuulua.

        Aika jolloin onni kätkettiin on edesmennyttä.

        Riisipiirakoiden rypyttäminen oikeaoppisesti kuuluu postattaviìn kädentaitoihin.

        Useimmille oma perhe-elämä on tärkein, näinhän se on.

        Ukot ja akat ilmaisusi on perua vanhoista ajoista, menneistä vuosikymmenistä.

        Paloma puhuu useampaa kieltä, ihailen hänen kykyään pitää kielet erillään toisistaan.

        Itse olen lukioaikoinani 70 -80 luvulla opiskellut ruotsia, saksaa ja englantia. Näiden opiskelukeni johdosta voi seurata hollantilaisia keskusteluita, yleensä pyydän selvennystä englanniksi jos putoan kärryiltä. Eilenkin upea ilta monikielisessä ystäväpiirissä.

        En osaa sanoa mistä sinun vuodatuksesi johtuu, joten mikä olen sinua arvostelemaan.

        Huvittavinta on, että kuvittelet meidän kertovan kaiken. No, emme tietenkään. Ethän sinäkään.

        Kirjoitit aivan oikein onnellisuutta sitä ei muut pysty näkemään, ei myöskään pahaa oloa.

        Nyt jos palaat tämän ketjun alkuun ja luet rekattujen vuosia täällä kirjoittaneiden iloiset tervehdykset ja toivotukset tervetulleeksi et voi käyttää muiden äänivaltaa kuin itsesi. Puskista tulee monikkot.

        Sinä heitit paskavettä niskaamme en minä, ei Paloma.


      • ihan.oksettaa kirjoitti:

        Kierrosten laskemista voi suosittaa nimenomaan noille itsensä jakajille, parivaljakolle jotka kuvittelee olevansa jopa suuria kirjailijoita. Joka viestissä on petzet ja leegot kuin joinakin ihmeotuksina ja ihan tavallinen elämä kerrotaan kuin se olisi jotain suurta harvinaista luksusta tai erikoisuutta .Kyllä tuollaisia ukkoja völjyyn löytyy jos vaan kelpuuttaa ja ei nuo valokuvat anna akoista muuta kuin tavallisen arkisen vanhan mummon leiman. Joku pöhötauti on vaan sumentanut itsekritiikin. Useimmille on tavallinen perhe-elämä OMAN perheen kanssa tärkeämpää kuin maailmalla vieraan ihmisen siivellä liihottelu jotain vierasta kieltä huonosti örräten. Tuollainen vuodatus kertoo nimenomaan pahasta olosta, pitää saada jotain vakuutusta itselleen elämänsä onnellisuudesta selittämällä ja julkistamalla kaikki tekemisensä ja tapahtumansa. Muut eivät tuossa onnellisuutta pysty näkemään, sääliä ja ärtymistä vain, sorry mutta niin se on ja tullut hyvin monelta taholta todetuksi. Eikö se mene kaaliin että liika on liikaa, vuosikausien ja kohta kymmenien uutispommitus palstalle jokaisesta suupalasta. Ihan valokuvien kanssa. Osataan tässä muutkin leipoa ja vieraita kestitä. Normaali ihminen seurustelee vieraittensa ja perheensä kanssa, ei ryntää joka välissä valokuvaamaan tarjoomuksiaan ja kiidättämään piirakan kuvia palstoille. Taudin kuvaan sopii myös, että kuvitellaan olevan vain yksi, joku tietty kateellinen, jota tuollainen itsensä korostaminen tympii. Varsinkin kun kaikki arvostelijat saa paskavettä päälleen. Pitäkää elömäntapanne, mutta älkää muille tuputtako !

        Minua ei kyllä okseta, mutta hyvin kuvasit kahden erilaisen naistyypin arvoja
        ja elämää tässä ajassa, "ihan.oksettaa".

        Minusta on aika luonnollista, että me "taantumukselliset", jotka emme seuraile päivän trendejä, vaan tahdomme säilyttää elämässämme tiettyä intiimiyttä, vieroksumme tätä uutta "avoimuutta", jossa oma elämä esitetään ikäänkuin jatkokertomuksena ja siihen tyyliin, että kaikkihan te meidät tunnette, olette meistä kiinnostuneita, seuraatte meitä.

        Parhaimmillaan tällainen avoimuus voi palvella, se voi kutsua muitakin samalle linjalle, mutta siihen tarvitaan mielestäni keskinäinen kunnioitus.
        Ei sellaista synny, jos arvoina pidetään näkyvyyttä ja kuuluvuutta, tilan ottamista, ja jossa takarivin tyyne nähdään luuserina, jolla ei ole mitään annettavaa yhteiseen hyvään.

        No. Ellei vastakkainasettelusta muuta synny, niin syntyyhän ainakin keskustelua..)) Tietty jännite pitää sen käynnissä ja ketju sen kun pitenee...


      • ItselleenKaiKirjoittaa
        ihan.oksettaa kirjoitti:

        Kierrosten laskemista voi suosittaa nimenomaan noille itsensä jakajille, parivaljakolle jotka kuvittelee olevansa jopa suuria kirjailijoita. Joka viestissä on petzet ja leegot kuin joinakin ihmeotuksina ja ihan tavallinen elämä kerrotaan kuin se olisi jotain suurta harvinaista luksusta tai erikoisuutta .Kyllä tuollaisia ukkoja völjyyn löytyy jos vaan kelpuuttaa ja ei nuo valokuvat anna akoista muuta kuin tavallisen arkisen vanhan mummon leiman. Joku pöhötauti on vaan sumentanut itsekritiikin. Useimmille on tavallinen perhe-elämä OMAN perheen kanssa tärkeämpää kuin maailmalla vieraan ihmisen siivellä liihottelu jotain vierasta kieltä huonosti örräten. Tuollainen vuodatus kertoo nimenomaan pahasta olosta, pitää saada jotain vakuutusta itselleen elämänsä onnellisuudesta selittämällä ja julkistamalla kaikki tekemisensä ja tapahtumansa. Muut eivät tuossa onnellisuutta pysty näkemään, sääliä ja ärtymistä vain, sorry mutta niin se on ja tullut hyvin monelta taholta todetuksi. Eikö se mene kaaliin että liika on liikaa, vuosikausien ja kohta kymmenien uutispommitus palstalle jokaisesta suupalasta. Ihan valokuvien kanssa. Osataan tässä muutkin leipoa ja vieraita kestitä. Normaali ihminen seurustelee vieraittensa ja perheensä kanssa, ei ryntää joka välissä valokuvaamaan tarjoomuksiaan ja kiidättämään piirakan kuvia palstoille. Taudin kuvaan sopii myös, että kuvitellaan olevan vain yksi, joku tietty kateellinen, jota tuollainen itsensä korostaminen tympii. Varsinkin kun kaikki arvostelijat saa paskavettä päälleen. Pitäkää elömäntapanne, mutta älkää muille tuputtako !

        Ja on täällä näköjään myös melkein kirjoitustaidottomia!
        Kirjoittavat kaiken yhteen pötköön niin, ettei varmaan monikaan jaksa niitä lukea. Taitaa olla kappalejako heille ihan vieras asia.


    • Huomenta noidat, prinsessat, ja kaikki siltä väliltä :)
      Daljoen alajuoksulla on harmaa aamu, mutta niin varmaankin monessa muussakin paikassa.
      Edelliselle kirjoittajalle voin vain toivoa että päivä paranisi tästä, vaikka meillä täällä kierrokset vain lisääntyvät. Kukaan tuputa kenellekään , mitään, kuha rupattelemme ja kerromme kuulumisia. Minä täällä, sinä siellä, mutta älä kanna vihaa jos toiset avautuvat enemmän ja ainahan on vaihtoehtona hypätä näiden arkisten vanhojen akkojen juttelujen yli ja keskittyä vain sanotaan esim. skandaalimedian lööppeihin ja somen tarjoamiin listoihin maailman 30 kauneinta naista.
      Kerromme harrastuksistamme, minä kirjoittamisesta, korppis tarjoilusta illanistujaisissa kaverien kaa. Meitä on niin moneksi: toiset ovat introverttejä ja niitä kiusaa kun kaikki ei ole samanlaisia. Jotkut ovat ektrovertteja ja kertovat pelkästä "jaettu ilo on kaksikertainen ilo" - siitä tunteesta jonka sosiaalinen ihminen kokee vuorovaikutuksessaan muiden ihmisten kanssa.

      • leppoisa.liisa

        Hyvin päivystätte tätä palstaa. Energisyyttänne on syytä kadehtia, muuta en kadehdi. Mistä saatte tuohon voimaa, kertokaa meille laiskemmille.


      • vuodesta-toiseen

        Voi voi Paloma, kun sinä ohjeistaisit myös itsesi, hyppäisit ketjujen yli, etkä jatkuvasti arvostelisi palstan aloituksia.

        Koeta nyt ymmärtää tuo sanomasi "meitä on moneksi".


      • Huomenta paloma@

        En malttanut jäädä tauolle koska ketju alkoi elämään vilkkaana.

        Tänän aamun kuulaudessa oli henkäys helmikuun aamua Suomessa. Aurinko paistoi 5 C. Ilma lämpenee, aurinko on noussut korkealle. Luvassa 12 C.

        Tänään on day off. Viikonloppu taas vilkasta menoa.

        Voi olla, että näen lunta ennen Suomeen tuloa. Keskiviikkona 21.11 on luvattu tänne räntäsadetta. Erot lämpötiloissa eivät poikkea suuresti Suomen lämpötiloista, mutta ero on auringon läsnäololla. Harmautta vain sadepäivinä, mutta kuten olen usein kertonut, meren läheisyys heittelee säätiloja lyhyillä aikaväleillä.

        Mitähän kujeita keksis nyt luppopäivänä.


      • leppoisa.liisa kirjoitti:

        Hyvin päivystätte tätä palstaa. Energisyyttänne on syytä kadehtia, muuta en kadehdi. Mistä saatte tuohon voimaa, kertokaa meille laiskemmille.

        En usko sinun tarvitsevan neuvojamme, kykenet samaan kuin mekin.


      • kylmätotuus
        korppis kirjoitti:

        Huomenta paloma@

        En malttanut jäädä tauolle koska ketju alkoi elämään vilkkaana.

        Tänän aamun kuulaudessa oli henkäys helmikuun aamua Suomessa. Aurinko paistoi 5 C. Ilma lämpenee, aurinko on noussut korkealle. Luvassa 12 C.

        Tänään on day off. Viikonloppu taas vilkasta menoa.

        Voi olla, että näen lunta ennen Suomeen tuloa. Keskiviikkona 21.11 on luvattu tänne räntäsadetta. Erot lämpötiloissa eivät poikkea suuresti Suomen lämpötiloista, mutta ero on auringon läsnäololla. Harmautta vain sadepäivinä, mutta kuten olen usein kertonut, meren läheisyys heittelee säätiloja lyhyillä aikaväleillä.

        Mitähän kujeita keksis nyt luppopäivänä.

        Hyvää päivää korppis!

        Luppopäivänäsi voisit avata linkin, jonka toistamiseen tänne laitan, ja lukea sen sisällön.
        Ehkäpä sen tehtyäsi voisit lopettaa toisten syyttelemisen yli-ja alaikäisten häätämisestä pois 60 palstalta ja myöntää, että sinä itse olet juuri noin toiminut.

        Toivon, että kykenisit olemaan rehellinen edes itsellesi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14101081/valitaan-viisaasti-seuramme-

        PS. Palomakin voisi lukaista linkistä ainakin "korpikirjailijan" aloitustekstin.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Hyvää päivää korppis!

        Luppopäivänäsi voisit avata linkin, jonka toistamiseen tänne laitan, ja lukea sen sisällön.
        Ehkäpä sen tehtyäsi voisit lopettaa toisten syyttelemisen yli-ja alaikäisten häätämisestä pois 60 palstalta ja myöntää, että sinä itse olet juuri noin toiminut.

        Toivon, että kykenisit olemaan rehellinen edes itsellesi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14101081/valitaan-viisaasti-seuramme-

        PS. Palomakin voisi lukaista linkistä ainakin "korpikirjailijan" aloitustekstin.

        Vastaan vain omasta puolestani:
        joo, kävin lukaisemassa. Joo, noin hän kirjoitti silloin. Mutta se oli ennen kuin hän itse täytti 70 vuotta. :)) Paljon tekstiä olemme suoltaneet näppäimiltämme näiden vuosien aikana ja mielipiteetkin ovat vuosien varrella päivittyneet. Monet asiat siihen vaikuttaneet. Minä vain kirjoittelen palstalle missä on eniten itseäni kiinnostavia aiheita, eniten juttukavereita, silleen.


      • elenahelena
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vastaan vain omasta puolestani:
        joo, kävin lukaisemassa. Joo, noin hän kirjoitti silloin. Mutta se oli ennen kuin hän itse täytti 70 vuotta. :)) Paljon tekstiä olemme suoltaneet näppäimiltämme näiden vuosien aikana ja mielipiteetkin ovat vuosien varrella päivittyneet. Monet asiat siihen vaikuttaneet. Minä vain kirjoittelen palstalle missä on eniten itseäni kiinnostavia aiheita, eniten juttukavereita, silleen.

        eli pidät tästä 60 palstan aloituksista ja kirjoituksista?


      • miksetjäänyt
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vastaan vain omasta puolestani:
        joo, kävin lukaisemassa. Joo, noin hän kirjoitti silloin. Mutta se oli ennen kuin hän itse täytti 70 vuotta. :)) Paljon tekstiä olemme suoltaneet näppäimiltämme näiden vuosien aikana ja mielipiteetkin ovat vuosien varrella päivittyneet. Monet asiat siihen vaikuttaneet. Minä vain kirjoittelen palstalle missä on eniten itseäni kiinnostavia aiheita, eniten juttukavereita, silleen.

        Eikä siellä 70 ollutkaan kivaa kun olet täällä taas ?


      • Molemmille edellisille: molemmissa on kivaa ja käyn molemmissa. Ei minun ole pakko valita vain toista.


      • Korppis11

        Hyvää iltapäivää kylmätotuus@

        Huomasin juuri, että olit laittanut linkin jo tuonne ylemmäksi. Sorry, on jäänyt huomaamatta.

        Pakko kehaista itseäni, tosi hyvä kannanotto palstan tilaan kokonaisuudessaan. Nythän et lukenut kirjoitustani ajatuksella. Hajoita ja hallitse on vanha konsti ottaa kaoksellinen tilanne haltuun.

        Palstallahan on taisteltu tilanhallitsemisesta aina. Ei ole iästä kysymys vaan kuten paloma osuvasti kirjoitti on kysymys tilanhallinnasta. Kuka saa ja kuka ei saa näkyvyyttä itsensä mielestä riittävästi. Minä voisin ja haluaisin luovuttaa paikkani nuoremmille.

        Jos kokee olevansa vanha tai liian nuori joukkoon silloin on syytä miettiä olenko oikealla palstalla. Niinpä tein päätöksen siirryin seitenkymppisiin ajattelin antaa tilaa teille nuoremmille .

        Olen mukaansa tempaava hyvä kirjoittaja. Oikeinkirjoitushan ei tee ihmisestä hyvää kirjoittajaa vaan kirjoituksen jälkeen jättämät reaktiot.

        Yllätykseni oli suuri kun ainanaakka, observe, sivustaseuraaja jne. nimimerkki oli minua vastassa. Kuvittelin hänen olevan kuuskytjanan alkupään tilanraivaaja. Ei vaan jo yli seitenkymppinen, joten peräännyin.

        Kahvipirtti olisi ollut minun juttuni, tykkäsin kertoa päivän tapahtumista.
        Lukijakunta taisi räjähtää käsiin sillä sanansaattajan mukana alkoi poikia mielikuvituksellisia aloituksia jokapäiväisistä tekemisistäni.

        No, toivon, että sait jotain vastinetta innostukseesi.

        Ai niin, Petze luki juuri, että joulupukki tulee Heemstedeen ensi lauantaina. Ajattelimme mennä tervehtimään, ennen ystävämme syntymäpäiville menoa.


      • kylmätotuus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Vastaan vain omasta puolestani:
        joo, kävin lukaisemassa. Joo, noin hän kirjoitti silloin. Mutta se oli ennen kuin hän itse täytti 70 vuotta. :)) Paljon tekstiä olemme suoltaneet näppäimiltämme näiden vuosien aikana ja mielipiteetkin ovat vuosien varrella päivittyneet. Monet asiat siihen vaikuttaneet. Minä vain kirjoittelen palstalle missä on eniten itseäni kiinnostavia aiheita, eniten juttukavereita, silleen.

        Ymmärsit siis, että "korppis" itse alle 70-vuotiaana oli häätämässä "vääriä ikäluokkia" pois 60 palstalta.

        Hän kuitenkin loukkaantui verisesti, kun jotkut nimimerkit, jotka kuuluvat 60 palstalle, toimivat samoin ja kehottivat häntä lähtemään pois tältä palstalta ja siirtymään oman ikäryhmänsä palstalle.

        Minun mielipiteeni on, ettei "korppiksella" ole mitään oikeutta valittaa saamastaan kohtelusta, koska hän on itse syyllistynyt yhtä törkeään käyttäytymiseen alle 70-vuotiaana.

        Toistan, ettei minulle ole mitään merkitystä, minkä ikäiset nimimerkit tälle palstalle kirjoittavat.
        Mutta sillä on suuri merkitys, että kirjoittajat ovat rehellisiä edes itselleen, eivätkä systemaattisesti mollaa toisia tai esitä epämääräisiä luulottelujaan toisten nimimerkkien tekemisistä.


      • lässynlässyn
        Korppis11 kirjoitti:

        Hyvää iltapäivää kylmätotuus@

        Huomasin juuri, että olit laittanut linkin jo tuonne ylemmäksi. Sorry, on jäänyt huomaamatta.

        Pakko kehaista itseäni, tosi hyvä kannanotto palstan tilaan kokonaisuudessaan. Nythän et lukenut kirjoitustani ajatuksella. Hajoita ja hallitse on vanha konsti ottaa kaoksellinen tilanne haltuun.

        Palstallahan on taisteltu tilanhallitsemisesta aina. Ei ole iästä kysymys vaan kuten paloma osuvasti kirjoitti on kysymys tilanhallinnasta. Kuka saa ja kuka ei saa näkyvyyttä itsensä mielestä riittävästi. Minä voisin ja haluaisin luovuttaa paikkani nuoremmille.

        Jos kokee olevansa vanha tai liian nuori joukkoon silloin on syytä miettiä olenko oikealla palstalla. Niinpä tein päätöksen siirryin seitenkymppisiin ajattelin antaa tilaa teille nuoremmille .

        Olen mukaansa tempaava hyvä kirjoittaja. Oikeinkirjoitushan ei tee ihmisestä hyvää kirjoittajaa vaan kirjoituksen jälkeen jättämät reaktiot.

        Yllätykseni oli suuri kun ainanaakka, observe, sivustaseuraaja jne. nimimerkki oli minua vastassa. Kuvittelin hänen olevan kuuskytjanan alkupään tilanraivaaja. Ei vaan jo yli seitenkymppinen, joten peräännyin.

        Kahvipirtti olisi ollut minun juttuni, tykkäsin kertoa päivän tapahtumista.
        Lukijakunta taisi räjähtää käsiin sillä sanansaattajan mukana alkoi poikia mielikuvituksellisia aloituksia jokapäiväisistä tekemisistäni.

        No, toivon, että sait jotain vastinetta innostukseesi.

        Ai niin, Petze luki juuri, että joulupukki tulee Heemstedeen ensi lauantaina. Ajattelimme mennä tervehtimään, ennen ystävämme syntymäpäiville menoa.

        Että semmoinen tapaus...
        Kerro heti lisää likaisia yksityiskohtia loisteliaasta maailmannaisen luxuselämästä!
        Ja mitenkäs niille yli-inhimillisen älykkäille aikamiespojille nyt kuuluu?
        Olikos ne Kuuppa ja Esinahka, tai jotain....


      • mummijavaari
        Korppis11 kirjoitti:

        Hyvää iltapäivää kylmätotuus@

        Huomasin juuri, että olit laittanut linkin jo tuonne ylemmäksi. Sorry, on jäänyt huomaamatta.

        Pakko kehaista itseäni, tosi hyvä kannanotto palstan tilaan kokonaisuudessaan. Nythän et lukenut kirjoitustani ajatuksella. Hajoita ja hallitse on vanha konsti ottaa kaoksellinen tilanne haltuun.

        Palstallahan on taisteltu tilanhallitsemisesta aina. Ei ole iästä kysymys vaan kuten paloma osuvasti kirjoitti on kysymys tilanhallinnasta. Kuka saa ja kuka ei saa näkyvyyttä itsensä mielestä riittävästi. Minä voisin ja haluaisin luovuttaa paikkani nuoremmille.

        Jos kokee olevansa vanha tai liian nuori joukkoon silloin on syytä miettiä olenko oikealla palstalla. Niinpä tein päätöksen siirryin seitenkymppisiin ajattelin antaa tilaa teille nuoremmille .

        Olen mukaansa tempaava hyvä kirjoittaja. Oikeinkirjoitushan ei tee ihmisestä hyvää kirjoittajaa vaan kirjoituksen jälkeen jättämät reaktiot.

        Yllätykseni oli suuri kun ainanaakka, observe, sivustaseuraaja jne. nimimerkki oli minua vastassa. Kuvittelin hänen olevan kuuskytjanan alkupään tilanraivaaja. Ei vaan jo yli seitenkymppinen, joten peräännyin.

        Kahvipirtti olisi ollut minun juttuni, tykkäsin kertoa päivän tapahtumista.
        Lukijakunta taisi räjähtää käsiin sillä sanansaattajan mukana alkoi poikia mielikuvituksellisia aloituksia jokapäiväisistä tekemisistäni.

        No, toivon, että sait jotain vastinetta innostukseesi.

        Ai niin, Petze luki juuri, että joulupukki tulee Heemstedeen ensi lauantaina. Ajattelimme mennä tervehtimään, ennen ystävämme syntymäpäiville menoa.

        Sehän kivaa että pukkia menette katsomaan. Me mennään lastenlasten kanssa . Jouluaaton aattona nuorin täyttää vuoden, kunnon juhlat pidetään vaikka joulu on tulossa. Olemme avanneet tilit joka lapsenlapselle, on sitten kiva pesämuna kun lähtevät opiskelemaan.


      • Korppis11
        kylmätotuus kirjoitti:

        Ymmärsit siis, että "korppis" itse alle 70-vuotiaana oli häätämässä "vääriä ikäluokkia" pois 60 palstalta.

        Hän kuitenkin loukkaantui verisesti, kun jotkut nimimerkit, jotka kuuluvat 60 palstalle, toimivat samoin ja kehottivat häntä lähtemään pois tältä palstalta ja siirtymään oman ikäryhmänsä palstalle.

        Minun mielipiteeni on, ettei "korppiksella" ole mitään oikeutta valittaa saamastaan kohtelusta, koska hän on itse syyllistynyt yhtä törkeään käyttäytymiseen alle 70-vuotiaana.

        Toistan, ettei minulle ole mitään merkitystä, minkä ikäiset nimimerkit tälle palstalle kirjoittavat.
        Mutta sillä on suuri merkitys, että kirjoittajat ovat rehellisiä edes itselleen, eivätkä systemaattisesti mollaa toisia tai esitä epämääräisiä luulottelujaan toisten nimimerkkien tekemisistä.

        No, et siis ymmärtänyt. Ei ilmeisesti älykkyytesi riittänyt käsittelemään asiaa hajoita ja hallitse näkökulmasta.

        Viimeisen lauseesi on hyvä itse kunkin sisäistää.


      • mummijavaari kirjoitti:

        Sehän kivaa että pukkia menette katsomaan. Me mennään lastenlasten kanssa . Jouluaaton aattona nuorin täyttää vuoden, kunnon juhlat pidetään vaikka joulu on tulossa. Olemme avanneet tilit joka lapsenlapselle, on sitten kiva pesämuna kun lähtevät opiskelemaan.

        Kuopukseni on myös syntynyt joululahjaksi. Juhlittiin aina vaikka joulu oli edessä. Oli kiva järjestää synttärijuhlat, jouluvalmistelutkin tuli samalla tehtyä.

        Nyt se pikkuinen on yliopistossa opiskelemassa. Teki kuusi vuotta töitä kesäsä talvesa ja säästi opiskelurahoja. Tolkku joulun lapsi, ei ole ollut käsi ojolla rahaa vailla.


      • kylmätotuus
        Korppis11 kirjoitti:

        No, et siis ymmärtänyt. Ei ilmeisesti älykkyytesi riittänyt käsittelemään asiaa hajoita ja hallitse näkökulmasta.

        Viimeisen lauseesi on hyvä itse kunkin sisäistää.

        En näe tässä kommentissa rekattua nimimerkkiä "korppis" tai "korpikirjailija", joten jätän kirjoituksen omaan arvoonsa.


    • ooohoo

      Voi *tyrsk*. Hyvin on tuolla aiemmin jo todettu, että tämäkin ketju on saanut koomisia piirteitä. Niin on ja paljon.
      Pisti naurattamaan tuo Paloman harhaisuus. Tuolla Paronin ketjussa hän kertoo kuljeskelleensa edestakaisin kadulla osaamatta kysyä neuvoa mihin mennä.
      Ei sitten Lego hakennut häntä pois. Hän lienee siis nimensä veroinen lego = palikka.

      Hunksz on ollut ihan oikeassa kysyessään, että mikä teitä hävettää siinä oman ikäistensä joukossa oleminen. Se lienee juurikin sitä mistä demeter jo kertoikin, vanhuuden pelkoa.

      Sallikaa mun nauraa :)))

    • :))
      Nyt kun olen taas kerran ilmaiseksi hauskuuttanut sinun palstapersoonaasi (rima on tosi alhaalla, mutta se usein on niin) menenkin nyt keittämään aamupuuroa. Sen osaan vielä.

    • KauniitaUniaMeille

      Minäkin saan kirjoittaa tänne jos haluan, koska opin jo vuosi sitten kirjoittamaan. Lukea osasin jo aikaisemmin. Nyt mietin, onko paljonkin tyhmiä aikuisia, jotka osaavat kirjoittaa. Täällä näyttää olevan. Kumarran syvään ja lähden nukkumaan, kun äiti kuuluu kutsuvan.

    • kylmätotuus

      Päätit siis tehdä aloituksen siitä, miten siirtyminen ikäryhmästä toiseen on onnistunut.

      Aihe on mielenkiintoinen ja sinullahan siitä on kokemustakin.

      Minä olen seurannut siirtymistäsi 70 palstalle vain sivusta ja siitä näkövinkkelistä katsoen aihetta kommentoinkin.

      Oletit ennen siirtymistäsi, että tämä 60 palsta tulee hiipumaan, kun siirryt 70 palstalle.
      Niin ei kuitenkaan tapahtunut, vaan kirjoittelu tällä palstalle jatkui edelleen ja uusia aloituksiakin tuli kiitettävästi ja riitaisuus väheni huomattavasti ja asiallisten kirjoitusten määrä lisääntyi. En myöskään huomannut kenenkään itkevän perääsi.

      Tunnut ajattelevan, että vedit perässäsi täältä pois nimimerkin/nimimerkkejä.
      Minä en ole sitä havainnut ensinkään.

      Sen olen huomannut, että sinä itse palasit tänne takaisin häntä koipien välissä. Miksiköhän?

      Usko jo,ettei kukaan ole korvaamaton somessa. Et edes sinä tai minä.

      Palaa hyvä ystäväiseni todellisuuteen, äläkä elä "pilvissä"!

      Hyvää yötä täältä Savosta!

      • Lukija

        Akuutin narsismi-keskustelut ovat Korppikselle oikeata kuultavaa.

        "Oletit ennen siirtymistäsi, että tämä 60 palsta tulee hiipumaan, kun siirryt 70 palstalle.
        Niin ei kuitenkaan tapahtunut, vaan kirjoittelu tällä palstalle jatkui edelleen ja uusia aloituksiakin tuli kiitettävästi ja riitaisuus väheni huomattavasti ja asiallisten kirjoitusten määrä lisääntyi. En myöskään huomannut kenenkään itkevän perääsi.

        Tunnut ajattelevan, että vedit perässäsi täältä pois nimimerkin/nimimerkkejä.
        Minä en ole sitä havainnut ensinkään.

        Sen olen huomannut, että sinä itse palasit tänne takaisin häntä koipien välissä. Miksiköhän?

        Usko jo,ettei kukaan ole korvaamaton somessa. Et edes sinä tai minä.

        Palaa hyvä ystäväiseni todellisuuteen, äläkä elä "pilvissä"!

        Hyvää yötä täältä Savosta!"


    • Minkä.maan

      prinsessaksi havittelet???

      • roolijakoselvä

        Hollannissa on jo omat kuninkaalliset ja prinsessamaisuus ei kyllä ekana tule mieleen kun katsoo.DDDD

        Tuo toinen rooli luontuu hyvin ilman meikkauksia ja rooliharjoituksia ja ikää on takuulla tarpeeksi.


    • Korppis11

      ltapäivää@ Suomessahan kaiketi pimeys alkaa laskeutumaan populaation ylle.

      Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.

      Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.

      Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
      Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.

      Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.

      Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.

      Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee.

      Ostin savumagrillia, lieköhän hyvää pottumuusin kanssa.

      • luuletliikoja

        Kyllä se on makrillia. Jos menet tuolla asenteella toiselle palstalle, ei ihme ettet pärjää. Mikä tekee Hollannin sääraporteista jalompia kuin Suomen ? Entä sinun syömisistäsi, joita et osaa edes kirjoittaa ? Nivelrikkoa voi alle 60-kymppisillä ja taas 70 täyttänyt voi olla ihan terve ja liikunnallinen. Onko ne sinun selkävaivasi jotenkin hienompia kerrottavaksi kuin jonkun nivelvaivat ? Sinäkö jonkun palstan ilmapiirin luoja luulet olevasi ? Tuskin siellä 70 kukaan muu on tolaltaan kuin sinä itse ja joku täällä sinuun tyystin kyllästynyt ja pöksyn punttiisi takertunut.. Anna edes paloman ja tellun puhua itse puolestaan !


      • oo-sie-vaan-noita

        Niin, onhan täällä joku kirjoittanut sairastavansa nivelreumaa, muttmiksi piikitellä sitä.

        Tuolla jossainhan jo kirjoitettiin, että olen ennenkin saanut lähtöpassit 70 palstalta.


      • 63636363

        "Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää. "

        Miten tämä ilmeni siellä?


      • mullakinomatuoli
        63636363 kirjoitti:

        "Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää. "

        Miten tämä ilmeni siellä?

        Ilmeisesti ei punaista mattoa levitetty eikä yhteen ääneen häämmästelty ja kadehdittu tuota hollannissa kyläilevää. Vaikka nyt se on saanut jo oman nojatuolinkin kyläilypaikasta, se on jo jotain se! Jos vaan pitäisi rouva kainuulaisen uskoa, ettei tee vaikutusta siellä 70plussissa eikä täälläkään .


      • 63636363
        mullakinomatuoli kirjoitti:

        Ilmeisesti ei punaista mattoa levitetty eikä yhteen ääneen häämmästelty ja kadehdittu tuota hollannissa kyläilevää. Vaikka nyt se on saanut jo oman nojatuolinkin kyläilypaikasta, se on jo jotain se! Jos vaan pitäisi rouva kainuulaisen uskoa, ettei tee vaikutusta siellä 70plussissa eikä täälläkään .

        Minäpäs selvitän tuon, kun näet epäilen, että se on iso valhe.


    • Korppis11

      Pistäydyin Haarlemissa. Astuin sisään upeaan nukkemestarin putiikkiin. Olen vieraillut siellä joskus 5-vuotta sitten ja saman hämmentyneen olon koin kuin eka vierailullani. Niin täydellisiä showroomeja. Uskomatonta kuinka joku pystyy sellaiseen. Juttelin nuķemestarin kanssa nukenteosta. Ei minulla ollut varaa ostaa hänen käsintehtyjä nukkejaan, mutta neuvoja sain.

      Toisaalta kun ajatelen en ehkä haluaisikaan täydellisyyttä ympärilleni. Oma tekemät nuket ja nukketalot, kirpparilta tehdyt huonekalulöydöt ja oman mielikuvituksen muokkaamat tilat sellaisesta tykkään.

      Siis omanlaistani elämää, omilla ehdoillani elämäni on.

      Mietin kun näitä kreivittäriä, parooneja ka prinsessoja on alkanut ilmestyä niin olisiko ideoita antaa ylempiarvoisia titteleitä muillekin.

      Huutolaisia puskat voisivat olla.

      Nyt maGrillin kimppuun 😊

      • osaatko.hävetä

        sinun pitää olla jotain aivan erityistä, kuninkaallisiin verrattavaa kun arvostetun liikkeen nukkemestari neuvoo persaukiselle turistille nukentekoa. Millähän kielellä ? Sen verran tiedän alasta ja yleensäkin asioista , joten sanon vaan, ettes häpee edes !


      • Korppis11
        osaatko.hävetä kirjoitti:

        sinun pitää olla jotain aivan erityistä, kuninkaallisiin verrattavaa kun arvostetun liikkeen nukkemestari neuvoo persaukiselle turistille nukentekoa. Millähän kielellä ? Sen verran tiedän alasta ja yleensäkin asioista , joten sanon vaan, ettes häpee edes !

        Mitä vaahtoat?

        Muuten kun olin lähdössä Heemsteden bussipysäkillä tutustuin englantilaiseen naiseen. Juttelimme bussissa ja kuinka ollakaan olimme tallustelleet samoilla kaduilla Espanjan Benidormissa ja Skotlannin Edinburgissa. Moalima on pieni.

        No, laitan nukkemestarin yhteystiedot jos satut joskus piipahtamaan Haarlemissa. Löytyy myös googlettamalla Els handmade Desing, Korte Houtstraat 7 Haarlem. Ihanan kujan varrella.

        Enhän toki kaenuun murteella pärjäes. 😁

        70 e olisi yksi pieni nukke maksanut, en raskinut ostaa kun kirpparilta löytyy parilla eurolla teollisesti valmistettuja ja lelukaupoista noin 20 eurolla.

        Niin ja kuten sanoin en ole perfektionisti.


        Mietin, pelkäätkö mennä erikoispuoteihin vai kierrätkö koska häpeät?


      • Korppis11
        Korppis11 kirjoitti:

        Mitä vaahtoat?

        Muuten kun olin lähdössä Heemsteden bussipysäkillä tutustuin englantilaiseen naiseen. Juttelimme bussissa ja kuinka ollakaan olimme tallustelleet samoilla kaduilla Espanjan Benidormissa ja Skotlannin Edinburgissa. Moalima on pieni.

        No, laitan nukkemestarin yhteystiedot jos satut joskus piipahtamaan Haarlemissa. Löytyy myös googlettamalla Els handmade Desing, Korte Houtstraat 7 Haarlem. Ihanan kujan varrella.

        Enhän toki kaenuun murteella pärjäes. 😁

        70 e olisi yksi pieni nukke maksanut, en raskinut ostaa kun kirpparilta löytyy parilla eurolla teollisesti valmistettuja ja lelukaupoista noin 20 eurolla.

        Niin ja kuten sanoin en ole perfektionisti.


        Mietin, pelkäätkö mennä erikoispuoteihin vai kierrätkö koska häpeät?

        Ps.. unohdin sain kahdesta nukesta miesnukke mestarin tekemä ja naisnukke, joka on ilmeisesti teollisesti tehty koska sen kaikki nivelkohdat taipuivat.
        Tarjous 125 e.


      • kylmätotuus

        Minäkin elän juuri sellaista elämää, minkä koen mielekkääksi. Kukaan ei sanele minulle, miten minun pitäisi elää.

        Minulla ei kuitenkaan ole tarvetta raportoida tekemisiäni lähes päivittäin vieraille ihmisille.


      • Ihanaaaaa
        Korppis11 kirjoitti:

        Ps.. unohdin sain kahdesta nukesta miesnukke mestarin tekemä ja naisnukke, joka on ilmeisesti teollisesti tehty koska sen kaikki nivelkohdat taipuivat.
        Tarjous 125 e.

        Ihanaaaa, minäkin tapasin kuningatar. Elisapetin pussipysäkillä ja rupateltiin kainuun murteella Mona lisa taideteoksesta.


      • Korppis11
        Ihanaaaaa kirjoitti:

        Ihanaaaa, minäkin tapasin kuningatar. Elisapetin pussipysäkillä ja rupateltiin kainuun murteella Mona lisa taideteoksesta.

        Ja sitten me kaikki nauretiin.


      • Korppis11
        kylmätotuus kirjoitti:

        Minäkin elän juuri sellaista elämää, minkä koen mielekkääksi. Kukaan ei sanele minulle, miten minun pitäisi elää.

        Minulla ei kuitenkaan ole tarvetta raportoida tekemisiäni lähes päivittäin vieraille ihmisille.

        Mistäpä sinä haastelisit? Olisivatkohan yhtä kiinnostuneita sinun kauppareissuista kuin minun. Vaikea sanoa kun ei ole vertailupintaa..

        Jos puhuisit savvoo Kämpin pussipysäkillä menisköhän ihmettelyksi.


      • kylmätotuus
        Korppis11 kirjoitti:

        Mistäpä sinä haastelisit? Olisivatkohan yhtä kiinnostuneita sinun kauppareissuista kuin minun. Vaikea sanoa kun ei ole vertailupintaa..

        Jos puhuisit savvoo Kämpin pussipysäkillä menisköhän ihmettelyksi.

        Pahasti pelekeen, että tätä sakkia tiällä kiinnostas yhtä vähä minu tekemisen ku sinunkaa kaappareissus tae muutkaa reissus.

        Elä kuvittelekkaa, että minä mänisi seistä torottammaa jollekkii linja-aatopysäkille, ku piäkaapunkii mään. Ei tuu kuuloonkaa.

        Minua ollaa kukkapuska kanssa vastassa jo asemalaeturilla ja vastaaottaja kuskoo minua aatollaa sinne mihi oun mänössä.

        Savvoo ymmärtää jokkaene sivityny immeine.

        T. Savon paronitar


      • Bengalitikku
        osaatko.hävetä kirjoitti:

        sinun pitää olla jotain aivan erityistä, kuninkaallisiin verrattavaa kun arvostetun liikkeen nukkemestari neuvoo persaukiselle turistille nukentekoa. Millähän kielellä ? Sen verran tiedän alasta ja yleensäkin asioista , joten sanon vaan, ettes häpee edes !

        Eikös korppis tee savitöitä? Minusta on itsestäänselvää, että sellainen turisti kysyy, miten nukkeja tehdään? Kaikki eivät osaa kysyä. Voihan se olla nukentekijälle mieluista kertoa työstään. TV:sta tuli jokin aika sitten jokin sarja, missä käsintehdyillä nukeilla oli oma "roolinsa" tai symbolinsa, juonen kuljetustakin.


    • kerroit-kerran

      Oletko saanut jo sen oman makuuhuoneen siellä vai asuuko P:n poika vielä siinä asunnossa?

      • Korppis11

        Saatko paremmin unen päästä kiinni jos kerron, mutta antaa olla. Sitäpaitsi miten elämäsi muuttuu jos vastaan kyllä tai ei, no nyt heittäydyn iltapuuhasteluihin.

        Teetä ja juustosämpylä.

        Tänään onkin tullut osallistuttua kiitettävästi pas...n jauhantaan. Huomenna en ehdi, olen pahoillani, mutta heti aamusta on menoa yömyöhään asti.

        Iloista viikonloppua, älkää tapelko keskenänne kun olen pois, muutenhan se, mitä savon kreivitär kirjoitti kusee jaloilleen, että palsta rauhoittuu kun olen pois palstalta.


    • lueskelin 50 palstaa. Siellä valittelivat ikäänsä, ovat liian vanhoja kaikkeen, odottavat eläkkeelle pääsyä.
      Ei tietysti kaikki, nyt sattui sellaisia.
      Toisaalta ymmärrän, itsekin tunsin olevani vanha nelikymppisenä, murehdin ikääni.
      Nyt elän päivän kerrallaan huolehtimana.
      Viisikymppisillä on vielä työelämä ja monella lapsiakin opiskelemassa.👩‍🔬👨‍🔬

      • poispotkitulle

        Kyllä se on makrillia. Jos menet tuolla asenteella toiselle palstalle, ei ihme ettet pärjää. Mikä tekee Hollannin sääraporteista jalompia kuin Suomen ? Entä sinun syömisistäsi, joita et osaa edes kirjoittaa ? Nivelrikkoa voi alle 60-kymppisillä ja taas 70 täyttänyt voi olla ihan terve ja liikunnallinen. Onko ne sinun selkävaivasi jotenkin hienompia kerrottavaksi kuin jonkun nivelvaivat ? Sinäkö jonkun palstan ilmapiirin luoja luulet olevasi ? Tuskin siellä 70 kukaan muu on tolaltaan kuin sinä itse


      • makrilliä-magrillia

        Todella hyviä kirjoituksia, siis mielipiteitä tästä prinsessa/noita-akasta ja parhaaksi merkkaisin tämän Savon paroonittaren kirjoituksen, johon todella samaistun itsekkin.

        Tuo ihmetely, että häntä seurataan/stalkataan muka palstalta toiselle on jotenkin ihmeellistä, sillä varmasti täällä on useita, jotka muistavat hänen ilkei...kirjoitukset jo tuolta 50 palstalta, seuraten sinne 60 , jossa myös häntä stalkattiin ja nyt 70 , jossa arvailu jatkuu eri nikkien osalta tyyliin....tiedän, tiedän, että oletkin se ja se...kuitenkin mennen useimmiten pieleen arvaukset.

        Eikö tämä "prinsessa/noita-akka" tajua, että ei ole vain yksi tai kaksi, jotka häntä stalkaavat ja heittävät herjojaan? Oletan, että meitä on kymmeniä ja siinäpähän arvailet, että millä nikillä kukin kirjoitaa?


      • pirremiinapas
        makrilliä-magrillia kirjoitti:

        Todella hyviä kirjoituksia, siis mielipiteitä tästä prinsessa/noita-akasta ja parhaaksi merkkaisin tämän Savon paroonittaren kirjoituksen, johon todella samaistun itsekkin.

        Tuo ihmetely, että häntä seurataan/stalkataan muka palstalta toiselle on jotenkin ihmeellistä, sillä varmasti täällä on useita, jotka muistavat hänen ilkei...kirjoitukset jo tuolta 50 palstalta, seuraten sinne 60 , jossa myös häntä stalkattiin ja nyt 70 , jossa arvailu jatkuu eri nikkien osalta tyyliin....tiedän, tiedän, että oletkin se ja se...kuitenkin mennen useimmiten pieleen arvaukset.

        Eikö tämä "prinsessa/noita-akka" tajua, että ei ole vain yksi tai kaksi, jotka häntä stalkaavat ja heittävät herjojaan? Oletan, että meitä on kymmeniä ja siinäpähän arvailet, että millä nikillä kukin kirjoitaa?

        Millähän oikeudella?


      • hauki.on.kala
        makrilliä-magrillia kirjoitti:

        Todella hyviä kirjoituksia, siis mielipiteitä tästä prinsessa/noita-akasta ja parhaaksi merkkaisin tämän Savon paroonittaren kirjoituksen, johon todella samaistun itsekkin.

        Tuo ihmetely, että häntä seurataan/stalkataan muka palstalta toiselle on jotenkin ihmeellistä, sillä varmasti täällä on useita, jotka muistavat hänen ilkei...kirjoitukset jo tuolta 50 palstalta, seuraten sinne 60 , jossa myös häntä stalkattiin ja nyt 70 , jossa arvailu jatkuu eri nikkien osalta tyyliin....tiedän, tiedän, että oletkin se ja se...kuitenkin mennen useimmiten pieleen arvaukset.

        Eikö tämä "prinsessa/noita-akka" tajua, että ei ole vain yksi tai kaksi, jotka häntä stalkaavat ja heittävät herjojaan? Oletan, että meitä on kymmeniä ja siinäpähän arvailet, että millä nikillä kukin kirjoitaa?

        Se on aina vakioselitys , että vain yksi tai kaksi on kateellisia ja vainoaa. Ilmiselvää on, että niitä puolestapuhujia on vain kaksi, molemmat itse samantyyppisiä heikon itsetuntonsa pönkittäjiä. Onhan tuokin nyt naurettavaa selostaa että joku kielitaidoton kainuulaismummo tapaisi ulkomailla bussipysäkillä jonkun , jonka kanssa on ollut monissa matkakohteissa maailmalla. Ja entä jos oliskin, ei siitä tarvitsisi suurta numeroa tehdä. Kun kotiolot ja itsetunto on huonot, rakentelee tällaisia prinsessaleikkejä ja suuttuu silmittömästi, kun muut huomaavat feikin. Vaikka kaikki tuo kerrottu olisi sinänsä totta, se ei kuitenkaan ole mitään kadehdittavaa elämää tai sellaista josta kannattaisi koko ajan tiedottaa. Ei tee vaikutusta muu kuin säälittää lopultakin tuo korven mummo.


      • olet.ressukka
        hauki.on.kala kirjoitti:

        Se on aina vakioselitys , että vain yksi tai kaksi on kateellisia ja vainoaa. Ilmiselvää on, että niitä puolestapuhujia on vain kaksi, molemmat itse samantyyppisiä heikon itsetuntonsa pönkittäjiä. Onhan tuokin nyt naurettavaa selostaa että joku kielitaidoton kainuulaismummo tapaisi ulkomailla bussipysäkillä jonkun , jonka kanssa on ollut monissa matkakohteissa maailmalla. Ja entä jos oliskin, ei siitä tarvitsisi suurta numeroa tehdä. Kun kotiolot ja itsetunto on huonot, rakentelee tällaisia prinsessaleikkejä ja suuttuu silmittömästi, kun muut huomaavat feikin. Vaikka kaikki tuo kerrottu olisi sinänsä totta, se ei kuitenkaan ole mitään kadehdittavaa elämää tai sellaista josta kannattaisi koko ajan tiedottaa. Ei tee vaikutusta muu kuin säälittää lopultakin tuo korven mummo.

        Sinulla se tuntuu olevan kaiket päivät aikaa roikkua täällä jauhamassa samaa packaa. Olet jotenkin henkisesti sairas vainoaja jonka ainoa tarkoitus kirjoittaa tänne on vainota yhtä kirjoittajaa.

        Luuletko että nimimerkkiä vaihtamalla ei tunnista kirjoituksiasi saman ääliön tekemiks?


    • Makrillifileet savustettuina majoneesikastikkeella ja perunamuusilla olivat hyviä.
      Ainoa ongelma oli voimakas haju, joka levisi huoneistoon niitä pannulla lämmittäessäni. Kalaruokia tulee nauttia kerran viikossa.

      Sunnuntaivihje moninikille.Maatkaa kaikki rentoina terapiatuoleissanne ja antakaa masennuksenne ja pahanmielenne tekemisieni johdosta virrata ulos.
      Minä luen ja nyökyttelen, ohjaan pienillä vinkeillä teitä palaamaan mielessänne lapsuuteenne, jonka olen viesteistänne ymmärtänyt olleen puutteen täyteinen.

      Me täällä vakavina minä ja pyykkipojat

      Lopettelin juuri Arto Paasilinnan kirjan.. Suosittelen lukemaan Artoa hän saa hymyilemään ihmisten pienissä päissään kehittämille suurille mitättömyyksille.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe