Sitä vasten tulisi kamiina ja puuliesi. Miten painuminen huomioidaan?
Miten hirsimökkiinrakennetaan tiiliseinä?
7
193
Vastaukset
- Osa-aikaeläkeläinen
Jos mökki on uusi, jätetään n. 10 cm, ja tiiliseinän päälle säädettävät jalat tukemaan seinän päällä olevia rakenteita. Eristeet seinän päälle, ja hirsien painumisen salliva lauta peitteeksi.
- raksaaja-sh
Mitenköhän äänieristys hoituu tuon 10cm matkalta?
Samoten ilmatiiveys ja vesihöyryn vastus jäänevät päin honkia.
Haastetta lienee kylliksi saada piipun ympärystä ilmatiiviiksi hirsirakennuksissa.
Mutta toki, mökissä nuilla ei kait ole yhtään mitään väliä. - Osa-aikaeläkeläinen
Hankalinta oli laitella palovilla vinoon kattoon hormin ympärille, kun niin vaadittiin. Katto kun loivenee hirsien painuessa. Ihan hyvin lämmönpitävä mökistäni tuli, vaikka kattoeristys ei hormin ympärillä järin tiivis olekaan.
- Tiilise
OK, kiitos vastauksesta. Noin sen funtsin itsekin.
Lisää näkemyksiä otetaan vielä vastaan.- Osa-aikaeläkeläinen
Laita lauta hirsiseinää vasten kun muuraatte. Tuo jäi minulta huomaamatta, ja kun muuraus tuli hirsiseinään asti, oli näky hirsien painuessa vähän ikävä. Älä naulaa tuota lautaa kuin alapäästä. Toki voit naulata työn ajaksi yläpäästäkin.
- mitä_seuraavaksi
Googlaamalla löytyy ohjeita
- Osa-aikaeläkeläinen
Ihan tavallista muurausta homma on, kun muistaa että hirsiseinä painuu uutena aika paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449221
- 785722
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414246- 583744
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543492Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme293357- 472578
- 342142
- 401900