TAAS postista JOULUKORTTEJA , MAKSATKO NE ?

rikosilmoitus-poliisille

EN ole tilannu joulukortteja
joten EN maksa ainuttakaa lähetystä,
jos tulee kerjuu kirje etten ole maksanu kortteja vien koko lähetyksen poliisille !
teen rikosilmoituksen ja tutkintapyynnön asiasta,

typerää lähettää joulukortteja ja väkisin kerjätä rahaa niitten varjolla

kenekähän taskuun neki rahat oikeesti menisi ???

25

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksoinkympin

Onhan siinä mainittu osoitelähde josta tietosi on otettu, valita sinne ja kysy miksi jakavat tietojasi.
      Ei kortteja tarvitse maksaa eikä palauttaa, heitä roskiin.

• tee.niillä.mitä.haluat

Ei tarvitse maksaa.

• tosi-vihanen-

HYVÄ ROSKIIN MENEE,

• ilmoitus-poliisille-

Törkeetä rahan keruuta,

ihmisten huijaamista,

• keltaiseenlaatikkoon

Joo, hukkaan meni kortit. Sinä olet mäntti jolla ei ole yhtään ystävää jolle lähettäisit kortin.

• lääkärilleilmosinusta

Lähettäjä sekä maksun saaja (sama) lukee esim. laskussa.
      Vaikutat niin tyhmältä ettet osaisi maksaa niitä vaikka haluaisit.
      Minä maksoin hienoista korteista sekä kuorista 20€, kuten ennenkin.
      Ja maksan seuraavallakin kerralla, pääsiäisenä:)))

• EI-onnistu-HUIJAUS-

heh oletko itse hyödyn saaja,
        oletko rikastunu jo miljonääriksi korttien postistusten keksittyäsi,
        ei onnistu
        en anna penniäkään kortti konstin kerjääjille,

jäihän ne syöpäkeräyksen keksineet pojatki kiinni " hyvätekeväisyydestään " hah

pojista tuli lyhyessä ajassa mijonäärejä, vain pieni summa meni hyväntekeväisyyteen hah,

onhan se hyvä konsti noinki tulla miljonääriksi hah, hah, haaa,

• ozten
        EI-onnistu-HUIJAUS- kirjoitti:

heh oletko itse hyödyn saaja,
        oletko rikastunu jo miljonääriksi korttien postistusten keksittyäsi,
        ei onnistu
        en anna penniäkään kortti konstin kerjääjille,

jäihän ne syöpäkeräyksen keksineet pojatki kiinni " hyvätekeväisyydestään " hah

pojista tuli lyhyessä ajassa mijonäärejä, vain pieni summa meni hyväntekeväisyyteen hah,

onhan se hyvä konsti noinki tulla miljonääriksi hah, hah, haaa,

Sinä et varmasti saa yhtään joulukorttia tai vastaavaa postilähetystä. Ei kukaan suostu tunnustamaan tuntevansa noin hölmöä henkilöä.

• hirvittää-hyväuskoisuus-
        ozten kirjoitti:

Sinä et varmasti saa yhtään joulukorttia tai vastaavaa postilähetystä. Ei kukaan suostu tunnustamaan tuntevansa noin hölmöä henkilöä.

jaaaaa heh vai silläötavalla huh huh pelottaako, että ilmoitan polisille epäilyni,
        hyvä jos ei tänne enään laittaisi ,
        mutta ku joka vuosi tulee paksu kirje kortteja,

en ole edes avannu kirjeitä ENKÄ MAKSA penniäkää,

poliisilla olisi paljon tehtävää ja tutkittavaa

kenen taskuun hyvä-uskoisten ihmisten rahat / miljoonta ovat kerännyneet ,

varmasti on että hyväUskoiset rahan lahjottajat ovat itse köyhiä
        tarvitsisivat varmasti ITSE rahansa
        omaan tarpeeseen,

mutta ku ne raukat luulee tekevänsä hyväntekeväisyyttä
        kun rikkaille lähettävä vähistään viimesetki leipä-rahansa, huh huh,

• eipätietenkään
        hirvittää-hyväuskoisuus- kirjoitti:

jaaaaa heh vai silläötavalla huh huh pelottaako, että ilmoitan polisille epäilyni,
        hyvä jos ei tänne enään laittaisi ,
        mutta ku joka vuosi tulee paksu kirje kortteja,

en ole edes avannu kirjeitä ENKÄ MAKSA penniäkää,

poliisilla olisi paljon tehtävää ja tutkittavaa

kenen taskuun hyvä-uskoisten ihmisten rahat / miljoonta ovat kerännyneet ,

varmasti on että hyväUskoiset rahan lahjottajat ovat itse köyhiä
        tarvitsisivat varmasti ITSE rahansa
        omaan tarpeeseen,

mutta ku ne raukat luulee tekevänsä hyväntekeväisyyttä
        kun rikkaille lähettävä vähistään viimesetki leipä-rahansa, huh huh,

Ei pikku idiootille ole pälkähtänyt pieneen päähän että SJK-Kustannus toimii ihan luvan kanssa ???

• e.lä.mä

Otan vastaan maksan kun lähetän kortin.

• En tietenkään maksa sellaisesta mitä en ole tilannut.
      Tuolla niitä on avaamattomina kai monelta vuodelta. Tulkoot hakemaan, jos haluavat ne takaisin.

• Maksan-silti

Usein miten eri asteiset vammaiset jotka ovat kortteja taiteilleet, ansaitsevat myös toimeentulonsa, huomion ja kiitoksen.

Eli. Maksan mielelläni ja tuen hyviä tarkoitusperiä.

Maksan vaikka en hyödyntäisi kortteja.

• voi-surku-hyväuskoisia

oletko ITSE ne postittanu
        itsekö sinä saat hyväUskoisten ihmisten rahat omaan taskuusi
        huh

• kännissäkö
        voi-surku-hyväuskoisia kirjoitti:

oletko ITSE ne postittanu
        itsekö sinä saat hyväUskoisten ihmisten rahat omaan taskuusi
        huh

Jos edes opettelisit kirjoittamaan......

• poliisi-asia-
        kännissäkö kirjoitti:

Jos edes opettelisit kirjoittamaan......

riittää kun sanoo totuuden, viis kirj.virheistä,

korttien postitus on tai vaikuttaa rikolliselta
        hyväuskoisten RÖYHKEÄÄ HÖYNÄYKSELTÄ,

• Ihan oikein, jos joku haluaa maksaakin. En sitä hölmöytenä pidä.

Ei heidän toimeentulonsa kuitenkaan noitten korttien varassa ole. Harrastus se heillä on, jotka sitä osaavat. Mutta varmasti heidän yhdistyksensä niillä rahoilla järjestää heille vähän jotain kultakanttia elämään, jotain vähän yli tavallisen yksitoikkoisen ja sidotun elämän.
        Ja maksaahan yhdistykselle jotain tuokin korttien painattaminen ja lähettäminen.

• Hyväntekeväisyyttämaksaa
        Tellukka kirjoitti:

Ihan oikein, jos joku haluaa maksaakin. En sitä hölmöytenä pidä.

Ei heidän toimeentulonsa kuitenkaan noitten korttien varassa ole. Harrastus se heillä on, jotka sitä osaavat. Mutta varmasti heidän yhdistyksensä niillä rahoilla järjestää heille vähän jotain kultakanttia elämään, jotain vähän yli tavallisen yksitoikkoisen ja sidotun elämän.
        Ja maksaahan yhdistykselle jotain tuokin korttien painattaminen ja lähettäminen.

Yleisellä tasolla veikkaisin, että tuskin palstalaisten, eläkeläisten tai kenenkään talous kaatuu, jos maksaa vuodessa 10, 15 tai 20 euroa niistä "ilmaisista" korttilähetyksistä.

• Hyväntekeväisyyttämaksaa kirjoitti:

Yleisellä tasolla veikkaisin, että tuskin palstalaisten, eläkeläisten tai kenenkään talous kaatuu, jos maksaa vuodessa 10, 15 tai 20 euroa niistä "ilmaisista" korttilähetyksistä.

Ei tietenkään, jos se olisi ainut keräys, johon satsaa.
        Se on sitten jokaisen oma asia minkälaisen laittaa etusijalle.

• tuutuuti

Kortteja tuli taas. En maksa. SJK säästäisi paljon rahaa, kun lopettaisi korttien lähettämisen.
      Viime jouluna en enää laittanut yhtään korttia. Yleensä minulla on ollut periaate, jos ei vuoden aikana olla oltu missään yhteyksissä, ei tule korttiakaan.
      Ennen väsäsin kortit itse, mutta se oli silloin.

• En maksa niitä jos en ole tilannut mutta en myöskään vaivaa poliisia niillä.

• ekologiska

Ovessani lukee ettei ilmaisjakeluja eikä mainoksia. Se on ihme kyllä toiminut, eikä niitä kortteja tule. Turhaa luonnonvarojen tuhlausta pahveineen, kuljetuksineen jne.

• hiirisukka

"SATAKUNNAN sairaanhoitopiiri sai maanantaina iloisen yllätyksen: muovilaatikon, joka oli täynnä pieniä villasukkia. Eikä mitä tahansa pieniä villasukkia vaan tasavallan presidentin Sauli Niinistön ja tämän puolison Jenni Haukion Aaro-pojalle neulottuja sukkia."

Kuka pönttö näitä kutoo ja pressan kersalle lähettelee. Keljuttaakohan kutojia kun eivät menekään Aarolle.

• Niin, kun tenavalla kuitenkin vain kaksi jalkaa ja nekin kasvavat pikku sukista ja töppösistä niin pian ulos.
        Muistan, kun omani ensimmäinen syntyi, niin sain puolitusinaa samanlaisia ja samankokoisia potkuhousuja. Oli vielä niin hankalan mallisia, että jouduin toisten potkuhousujen varvasosista leikkaamaan kangasta, josta ompelin niihin muihin haarukkakiilat, että passasi vaipan kanssa.

Siitä on jäänyt tavaksi, että annan vastasyntyneitten äideille vain lahjakortin, jolla voivat itse ostaa tarpeen mukaan lapselle jotain.

• Pakkomyyntiäkö

Mitä ei ole tilannut ei tarvitse maksaakaan. Tämä tapa lähettää kortit jakeluna tilisiirron kanssa on väärä koska niitä ei itse ole tilattu. Oma kuvasto josta voi tilata haluamansa olisi parempi ratkaisu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1496
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1325
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      927
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      75
      754
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe