Meille on tulossa pentu ja huolestuttaa tuo laminaatti lattia. Onko kellään kokemuksia, mitä kova lattia pinta vaikuttaa pennun lonkkien kehitykseen?
Rottweilerin pentu ja laminaatti lattia
16
335
Vastaukset
- outoaHuumoria
Ei hyvää tee! Jos osaa katsoa, niin ei koirat, eikä kissat, onnellisilta näytä luistellessaan. Joitakin ihmisiä se vieläpä naurattaa!!!?
- Jihaa
Meillä puolitoista vuotias labbis ja just kuvattu AA/00. Ja laminaatit. Opetettu vaan ihan pienestä, että sisällä ei riehuta yhtään. Sitten mennään metsään ja pellolle treenaa ja purkaa ne energiat.
- Eipeltoomettää
Kaikilla ei oo omaa peltoa,eikä metsääkää .Ja koira puistoon ei voi viedä kun jo 7kk ärhentelee muille.Et ei helppoa oo.
- Jihaa
No meillä sattuu olemaan ja koirat ihan harrastus-/käyttökoiriksi ostettu ja terveyttä yritetty varjella. Mutta lattiat taisi olla se keskustelun pointti.
- Lonkkavika
Jihaa, lohduttavaa kuulla. Lähinnä pelkään noita pentuhepuli aikoja, kun on isot tilat, eikä aina voi vahtia. Olen aika paniikissa, joten olisi hyvä kuulla vielä lisää kokemuksia.
- Jihaa
Meilläkin on 120 m2, yläkertaan ei ole saanut mennä kyllä koskaan. Tietenkin roduissa on eroa, tämä yksilö on vaan pienestä pitäen oppinut sen että sisällä=rauhassa. Ulkona kyllä pinkoo tuhatta ja sataa damin/linnun etsinnässä ja tietenkin normaaleilla lenkeillä. Mutta itse en usko, että laminaatit on automaattinen lonkanpilaaja, ei tämä kyseinen ole ensimmäinen eikä varmaan viimeinen koira ja lattioita ei ole koirien vuoksi vaihdettu. Ruokinnalla myös iso osa kehitykseen sekä tietenkin perimällä. Ja liikunnalla vaihtelevassa maastossa , että lihakset pääsee kehittymään hyvin.
- T.R.Ollila
Minulla on myös pentuli. Hänet hankittuani pehmustin asuntoni, myös seinät. Lääkärini sanoi että se on hyväksi koirun lonkille.
- Lonkkavika
T.R.Ollila. Hyvä homma, mutta mites katto. Ei kai vaan jäänyt pehmustamatta.
Eniten askarruttaa tässä se, että kehittyy matalat maljat, jos pennun täytyy askeltaa poikkeavasti, ettei liukastu.- kallup
Nyt kaikki joilla A/A lonkat ja 0/0 kyynärät kertokaa, millainen lattia teillä oli, kun koiranne oli pentu. KIITOS ETUKÄTEEN.
- mistäliejohtuu
kallup kirjoitti:
Nyt kaikki joilla A/A lonkat ja 0/0 kyynärät kertokaa, millainen lattia teillä oli, kun koiranne oli pentu. KIITOS ETUKÄTEEN.
Meillä laminaatti, mut suuuret matot Ja valitettavat c t.
- T.R.Ollila
Kattoa en ole pehmustanut, hyvä kun sanoit!
- Recque-qoira
Rott weilerin pennulle laminaatti lattia on kyllä pahajuttu.
- Lonkkavika
Kun toiset pitävät mattoja, ettei lonkkavikaa tulisi. Onko se tarpeellista vai uskomusta. Huonesiisteys opetus kärsii mattojen ollessa ja onko siitä todellisuudessa mitään hyötyä. Pentukirjoissa sanotaan, että matot pois. Onko siinä itse aiheutettu lonkkavika, jos niin tekee. Olisin kiitollinen vastauksista, joilla terveet lonkat, mutta ilman mattoja ja laminaattilattia.
- omakokemus
Mattojen hyödystä en tiedä, mutta meillä oli matot ja laminaatti ja ei muodostunut lonkkavikaa, eikä myöskään kyllä tuntunut siisteysopetus matoista kärsivän/hidastuvan. Tosin ihan pennusta asti aloimme opettamaan että sisällä ei hirveästi riekuta sillä voi olla osuutta asiaan lonkkien kunnosta.
- Lonkkavika
Yleensä pennut pissaavat matolle. Mattopyykkiä välttääkseni tätä kyselen, kun kestää aika kauan niitä kuivattaa. Ja saa olla jatkuvasti mattoja vaihtamassa. Loppupelissä siis onko tästä mitään todellista hyötyä? Mietin myös, että onkohan pennut kasvattajallakaan sellaisessa tilassa, jossa ei ole satuttamisvaaraa. Kiitos kaikille vastauksistanne, lisää toivoen.
- LamiNaatti
Mattoja reilusti lattialle. Mulla eka rottis D-lonkkainen kun en mistään mitään tiennyt. Seuraavat A/0 kaikki. Syötän hyvälaatuista penturuokaa, pidän hoikkana ja mahd. paljon vapaata liikuntaa pellolla ja metsässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446