Auton lämmitys tolpasta

Tolpastavirtaa

Autojen lämmitystolppien liitäntäkotelo on niin matala ettei siihen lisätty kelloajastimen jälkeen saa kantta kiinni.
Kysymykseni: Onko ajastinta josta lämmitysjohto lähtee laitteen pohjsta alaspäin niin tällöin kannen saisi kiinni ja lukittua? Matkaa autolle tulee noin 45 m joten kauko-ohjaus tuskin toimii.

8

206

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_ongelmaa

      Ainakin on sellaisia pistorasiakoteloita joissa on kello valmiina.

    • arvelenpa.vain

      Ei tuossa tarvita ajastinta. Riittää kun kytket elektrolyyttikondensaattorin.

    • tästä.ehkä.apua

      Kysypä asiaa taloyhtiönne isännöitsijältä. Kaikissa taloyhtiöiden rasioissa on valmiina ajastimet siksi, että niin säästetään yhteistä rahaa.

      Jos kyseessä on omakotitalo niin sitten voit vaihdattaa tolpan sellaiseksi, että siinä on valmiina ajastin. Jos ihan välttämättä on itse askarreltava niin laita lyhyt jatkojohto tolpan rasiasta tolppaan kiinnitettyyn toiseen isompaan boksiin, jonka sisälle asennat ajastimen.

      Kannattaisi varmaan kysyä tätä joltakin autoiluun liittyvältä foorumilta, joissa ongelmaan on törmätty ennenkin. Ei oikein ole elektroniikkapalstan asiaa tämä.

      • kloku

        Omassa talossa asuessaan voi ajastimen asentaa pysyvästi mittarikaappiinkellopeli, ja pelkkä pistorasia ulos, missä sitten autoasi pidätkin.


    • oikuyht

      Oletko varmasti katsellut kaupoissa erilaisia ajastimia, kun niitä on kyllä melko mataliakin malleja olemassa ja onhan liitäntäjohtosi pistoke kulma-mallinen -näin toimien ainakin minä sain kannen mahtumaan kiinni.

    • Tolpastavirtaa

      Kiitti vastauksesta. Etitty netista hartaasti, mutta ei vain läydy. Ainoa mikä sopisi on ajastimesta suoraan alaspäin lähtevä johto. Muutkin tapelleet saman ongelman kanssa, on aika mielenkiintoisia jopa vaarallisia viritelmillä. Isännöitsijälle turha puhua mitään, että silleen.

    • seeioleherrajamaster

      """Isännöitsijälle turha puhua mitään, että silleen. """

      Tekin luulette että isännöitsijä on joku vuokraisäntä joka päättää asioista, vaikka todellisuudessa osakkaat/asukkaat päättää mitä tehdään ja miten, ja isännöitssijä sitten toteuttaa asukkaiden haluja. Isännöitsijä on osakkaiden palkkaama työntekijä, jonka kuuluu palvella työnantajiansa.

    • miksi_ajastus

      Jos on niin vanhat tolpat, eli niin vanhataloyhtiö, ettei tolpissa ole ajastimia, niin silloin ne on yleensä keskitetysti ajastettu talon pääkeskuksesta. Eli joko siellä on jotkut täysvammaiset oletusajastukset tyyliin klo 6-8, klo 12-14 ja vielä illalla joku kauppaanlähtöaika 16-18. Hyvällä tuurilla voi olla, että tolpasta tulee sähköä esim. 12h vuorokaudessa. Jos minkäänlaista ajastusta ei ole, niin mitäpä sekään haittaa. Onpahan auto aina lämmin. Ei ne autojen lämmittimet siitä kulu. Jos on uudehko auto missä on säteily- tai letkulämmitin, niin ei se 2h muutenkaan mihinkään riitä. Miksi se on pakko saada ajastettua? Oman tolppani olen säätänyt antamaan 6h sähköä kerrallaan, se on jo riittävä aika kovimmillakin pakkasilla ja antaa mukavasti joustoa lähtöaikoihin, kun ei sähkö katkea heti 2h kuluttua jos ei sillä kertaa kyseiseen aikaikkunaan lähtö sovikaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3578
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      197
      1672
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1327
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1208
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      855
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      821
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      820
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe