V40 Automaatti laatikko nykii/luistaa

Oululainen993

Minulla on Volvo V40 D2 1,6 Ocean Race Autom. vaihteistolla vuosimallia 2015, olen enemmän ajaja kuin tietoinen konepellin alla olevista tavaroista. Kuitenkin huomaan kun jokin ärsyttää autossa ja nyt on jonkin aikaa ollut jo vikaa automaatissa. Kun ajan kävelyvauhtia ja lähden normaalisti kiihdyttämään saattaa auto nykäisten lähtä liikkeelle, eikä mitenkään puhdas kiihdytys, myös vaihteisto saattaa huudattaa vaihteen loppuun ennenkuin vaihtaa pykälää isommalle, viat ei ole koko aikaisia. Soitin autoliikkelle ja pyysin tarkastusta tähän (minulla on autoliikkeen huoltotakuu oston yhteydessä) Käytin huoltoliikkeessä, tekivät diagnoosin itse autolle ja ilmoittivat että tämmöinen on vaihdelaatikon ominaisuus. Onko tämä tosi, että Volvossa on alkuperäisesti huono vaihdelaatikko?

8

4648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pws.dsg

Taitaa olla kyseessä Powershift- eli saksalaisten keksimä kaksoiskytkinvaihteisto. Sen pitäisi kyllä toimia paremmin kuin Volkswagen konsernin tuotteissa, joissa se on nimellä kirottu DSG. Aito automaattivaihteisto toimii juoheammin, mutta kylmänä vaihtaa kyllä huomattavasti korkeammilla kierroksilla.

• Ennenkuintakuumenee

Minun mielestäni vaihteistossa on jokin häikkä, joka on kallis korjata, siksi myyjäliike kertoi, että tämä on ominaisuus, eikä vika.
      Vie autosi puoleettomaan tarkastus paikkaan, esimerkiksi Autotohtorille. Hintaan 89 eur saat kuntotestin autollesi.
      Siellä testataan mm vaihteiston toiminta ja saat arvion sen kunnosta.

• Jamo_23

Volvo luopui kesällä 2015 kaksoiskytkinvaihteistosta ja siirtyi käyttämään japanilaisen Asin:n pernteistä automaattia, joka toimii hyvin.

• Mekaaanikko

Niin toimii, paitsi jos turbiinin paine, tai vaihteita ohjaavat venttiilit ei toimi, niin tulee viive vaihteisiin ja hyökkäävä lähtö paikoiltaan.

• Anonyymi

Kuulostaa tutulta, itsellä V40 D2 , 2014. Siihen tottuu!

• Anonyymi

Onko tähän ongelmaa mitään ratkaisua? Itsellä samanlainen auto ja sama ongelma. Pitääkö vaihtaa auto vai miten?

• Anonyymi

Rehti suomalainen vie auton vaihtoon, jos siinä havaitaan piilevää vikaa.. Sitten seuraavaksi ihmetellään kun ”liike möi paskan”.. Mistähän ne paskana olevat vaihtoautot ilmestyy..Niimpä!

• Anonyymi

Kiinalaine I shitt vaihdeisto ei toimi lainkaan volovo vai mikä lie

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      132
      4634
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      3172
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      113
      2604
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      46
      2191
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      259
      1733
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      47
      1669
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1567
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1486
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1480
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1211
    Aihe