Hei. Olen kärsinyt jo pitkään kaikenlaisista oudoista tuntemuksista päässä.
Tässä muutamia oireita/tuntemuksia parin vuoden ajalta:
- Päässä naksahtelee. Välillä ihan kunnolla napsahtaa jonka myös tuntee ja kuulee.
Uudempia oireita on nyt ollu viimesen kuukauden ajan:
Toisen puolen raajojen outo tuntemus... tavallaan tuntuu siltä kuin ne ei kuuluis kroppaan. Sitten on myös valuvaa tunnetta päässä ja yhtäkkiset huimaukset jossa tuntuu lopulta kuin taju lähtis. Tämän jälkeen verenmaku suussa.
Kaikki nämä katoaa aina tietyn ajan päästä kuin mitään ei olisi.
Olen soittanu 2 kertaa päivystykseen, 2 kertaa käynny lääkärillä vaivojen takia. Kukaan ei epäile aivoverenkiertohäiriötä yms, mitkä nyt ekana aina tulee mieleen näis kohtauksissa.
Olen vasta 21v ja alkaa mennä hermo näitten oireiden takia :(
Oudot neurologiset oireet
2
553
Vastaukset
"Hei. Olen kärsinyt jo pitkään kaikenlaisista oudoista tuntemuksista päässä.
Tässä muutamia oireita/tuntemuksia parin vuoden ajalta:
- Päässä naksahtelee. Välillä ihan kunnolla napsahtaa jonka myös tuntee ja kuulee.
Uudempia oireita on nyt ollu viimesen kuukauden ajan:
Toisen puolen raajojen outo tuntemus... tavallaan tuntuu siltä kuin ne ei kuuluis kroppaan. Sitten on myös valuvaa tunnetta päässä ja yhtäkkiset huimaukset jossa tuntuu lopulta kuin taju lähtis. Tämän jälkeen verenmaku suussa.
Kaikki nämä katoaa aina tietyn ajan päästä kuin mitään ei olisi."
- Sinunhan pitäisi päästä oikein kunnon neurologisiin tutkimuksiin niin, että myös pääsi magneettikuvattaisiin.
Ota äiti tai isä tai joku muu tukihenkilö vastaanotolle mukaan pitämään puoliasi ja vaatimaan tutkimuksia. Kohtausten aikana yritä säilyttää rauhallisuutesi, vaikka se onkin vaikeaa ja neurologiset oireet nuorelle ja kokemattomalle pelottavia.
Muistan aina, kuinka karseaa oli, kun lihakseni alkoivat pomppia ja nytkähdellä niin, etten meinannut päästä paria askelta takaisin sänkyyn sairastuttuani poliotalvena 1984-1985. Olin vasta 24-vuotias tuolloin https://goo.gl/ekdXC1 ja lääkärit kävelivät mennen tullen päältäni ja pitivät minua luulosairaana kärsiessäni neurologisista oireista edelleen.
Tsemppiä ja voimasia Sulle :)- Monisairas
Todellakin hetkellinen aivoverenkierron häiriö eli TIA täysin mahdollinen. Kyllä tällaiset pitäisi tutkia kunnolla, mutta hyvä kun on toistaiseksi ollut ohimeneviä. Psyykkisiin oireisiin joskus liittyy vastaavia tuntemuksia. Kyllä tässä myös migreenit, MS sun muut on mahdollisia.
On tämä meno ihmeellistä, kun päivystyksessäkin liikaa keksitään potilaan oireiden johtuvan psyykkisistä syistä, vaikka kyseessä olisi vakava trauma, endokriininen häiriö, sairauskohtaus! Tämmöset keksijät ei kuulu ko. tehtäviin, vaan siellä pitää olla ammatistaan ylpeät ja potilaista välittävät analyyttiseen ajatteluun kykenevät ammattilaiset.
Millainen terveys ja kunto muuten on? Onko suvussa paljon sydän-ja verisuonitauteja. Nuorella iälläkin voi jo olla vaikka mitä, joskin onneksi harvinaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704868Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.93316Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j152530Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561613- 471546
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441316- 931239
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.216971Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68932IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51845