Hyökkäävä kani

Neuvoton

Neuvoja?
Hankimme 3 viikkoa sitten vuoden vanhalle, leikatuille kääpiöluppa urokselle naaraskanin. Uusi kani on rescuentapaus, pystykorvainen, joku mix. Aika nuori. Toinen takajalka hällä on vähän rampa (ell on tutkinut).

Ongelma on kanien yhteen totuttaminen. Aina kun yritetään niitä ilman häkkiä tutustuttaa, uros hyökkää. Puree ja potkii. Naaras alistuu jo ennen uroksen hyökkäystä. Muutaman kerran on yritetty.
Kanit on vuoronperää häkissä ja silloin toinen siinä vieressä, kalterien läpi ei uros hyökkää, vaan rauhaksiin toista katselee. Puolet vrk ainakin molemmat on vapaina omissa huoneissaan. Huoneita ja häkissä olijaa vaihdellaan.

Voiko uros aistia vamman, ja siksi hyökätä? Vamman takia en uskalla antaa tappelun jatkua kauaa..

Miten jatketaan tutustumista? Pitääkö ne lykätä koppaan ja viedä kylään jonnekin, mikä ei kummankaan reviiriä? Olen ihmeissäni ettei uros vielä ole naaraaaseen tykästynyt, naaras kissoistani se on tykännyt alusta asti.

4

399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zedä

Vaativat selvästi enemmän aikaa vielä. Reviirin ulkopuolella totuttaminen on kyllä hyvä ajatus, silloin menee usein rauhallisemmin. Mutta varaudu siihen että aikaa kuluu. Kyllä kanit yleensä jossain vaiheessa kuitenkin oppii toistensa kanssa olemaan!

• pupuliini

Oma kanini ei muista kaneista tykkää minkä takia minun ja siskoni kanit ovat eri huoneissa. Vaikka minun kanini hyökkäisi vaikka kalterin läpi ku se on vähän reviiritietonen. Ehkä ne tarvitsevat vain aikaa

• hik

6v tyttö hyökkäilee ja murisee. nyt ei tyttö syö. eilen annoin parahviiniä ja nyt aamulla mutta ei syö. kurpitsan siemenet ja punajuuri namit tinjamin oksan söi. mitä teen. hik

• 123d123213f

mulla oli lapsena kani ja se hyökkäili munki kimppuun, semmoinen kani ei sovi yksiöön tai pieneen kerrostalo asuntoon vaan vaatii isomman elinpiirin esim omakotitalon tai maatilan pihalla..

muuta ratkaisua ei oikein ole koska koitat ahtaa sen liian pieneen tilaan ja se hermostuu ja alkaa riehua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2459
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      72
      2291
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      200
      1286
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      112
      1112
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1088
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      220
      932
    7. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      909
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      837
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      779
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      52
      766
    Aihe