Hyökkäävä kani

Neuvoton

Neuvoja?
Hankimme 3 viikkoa sitten vuoden vanhalle, leikatuille kääpiöluppa urokselle naaraskanin. Uusi kani on rescuentapaus, pystykorvainen, joku mix. Aika nuori. Toinen takajalka hällä on vähän rampa (ell on tutkinut).

Ongelma on kanien yhteen totuttaminen. Aina kun yritetään niitä ilman häkkiä tutustuttaa, uros hyökkää. Puree ja potkii. Naaras alistuu jo ennen uroksen hyökkäystä. Muutaman kerran on yritetty.
Kanit on vuoronperää häkissä ja silloin toinen siinä vieressä, kalterien läpi ei uros hyökkää, vaan rauhaksiin toista katselee. Puolet vrk ainakin molemmat on vapaina omissa huoneissaan. Huoneita ja häkissä olijaa vaihdellaan.

Voiko uros aistia vamman, ja siksi hyökätä? Vamman takia en uskalla antaa tappelun jatkua kauaa..

Miten jatketaan tutustumista? Pitääkö ne lykätä koppaan ja viedä kylään jonnekin, mikä ei kummankaan reviiriä? Olen ihmeissäni ettei uros vielä ole naaraaaseen tykästynyt, naaras kissoistani se on tykännyt alusta asti.

4

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zedä

Vaativat selvästi enemmän aikaa vielä. Reviirin ulkopuolella totuttaminen on kyllä hyvä ajatus, silloin menee usein rauhallisemmin. Mutta varaudu siihen että aikaa kuluu. Kyllä kanit yleensä jossain vaiheessa kuitenkin oppii toistensa kanssa olemaan!

• pupuliini

Oma kanini ei muista kaneista tykkää minkä takia minun ja siskoni kanit ovat eri huoneissa. Vaikka minun kanini hyökkäisi vaikka kalterin läpi ku se on vähän reviiritietonen. Ehkä ne tarvitsevat vain aikaa

• hik

6v tyttö hyökkäilee ja murisee. nyt ei tyttö syö. eilen annoin parahviiniä ja nyt aamulla mutta ei syö. kurpitsan siemenet ja punajuuri namit tinjamin oksan söi. mitä teen. hik

• 123d123213f

mulla oli lapsena kani ja se hyökkäili munki kimppuun, semmoinen kani ei sovi yksiöön tai pieneen kerrostalo asuntoon vaan vaatii isomman elinpiirin esim omakotitalon tai maatilan pihalla..

muuta ratkaisua ei oikein ole koska koitat ahtaa sen liian pieneen tilaan ja se hermostuu ja alkaa riehua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2866
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2529
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2428
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2367
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1782
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1325
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1099
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1017
    Aihe