Narsismi, self-love, aito kiltteys?

Narsismi_self

Narsismi, self-love, aito kiltteys ym. ym.

102

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinkaiseonkin

      Selfiet ja itsensä niissä liiaksi kaunistelu kai kuuluu narsistisuuteen. Olet rupisammakon näköinen iholtasi, niin siloitteluohjelmalla saat babyfacen.

    • Nämä

      Nämä kommetit siirtoja toisesta ketjusta.

      " sanoitus

      13.11.2018 15:23

      poiuytrdfgh kirjoitti:
      Kiltti ihminen joka salaa tunteensa ei ole mikään vaarallinen ilmiö ja on ihan kauheaa jos ihmisiä sellaisilla kilteillä ujoilla ihmisillä pelotellaan...
      Mutta toki juuri on se ilmiö missä esiinnytään imelästi mutta sisällä ion ilkeyttä piilossa...
      Heikko alistettu ei ole mikään narsisti. Maailmassa on rajua vallankäyttöä, moni voi joutua alistumaan täysin itsestään riippumattomista syistä ihan selvitäkseen hengissä. Henkilö ei ole narsisti vaikka haluaisikin pysya hengissä ja käyttäytyy alistuvasti.
      näytä lisää

      Joskus on kyllä tosi vaikeata sanoa toisen intentiosta. Ja voihan joku hyvine aikomuksineenkin tulla aiheuttaneeksi kärsimystä ja tuhoa tietämättömyyttään ja tietämättään ollen jonkin asiaan sopimattoman ajatuksen tai ideologian kantaja, ja soveltaen sitä sitten kohtaamaansa väärien sanojen ja tekojen saattajana.
      Kommentoi
      Uusi

      Noin

      13.11.2018 16:10

      sanoitus kirjoitti:
      Joskus on kyllä tosi vaikeata sanoa toisen intentiosta. Ja voihan joku hyvine aikomuksineenkin tulla aiheuttaneeksi kärsimystä ja tuhoa tietämättömyyttään ja tietämättään ollen jonkin asiaan sopimattoman ajatuksen tai ideologian kantaja, ja soveltaen sitä sitten kohtaamaansa väärien sanojen ja tekojen saattajana.
      Näytä lisää

      Noin menee elämässä. Tuo nyt osoistus poijun kyvyttömyydestä ajatella asiota useammalta kantilta.

      • yleistäkö

        Minusta taas poiu on nimenomaisesti tuonut esiin sitä moninaisuutta sen lisäksi että on selostanut tapaustaan, joka on tietysti aina yksilöllinen ja ehkä harvinainenkin. Sen sijaan jotkut vähemmän tunnetut tapaukset voivat olla aika yleisiäkin, mutta ei niin tunnettuja tai "tunnettu" väärin ja yksipuolisesti. Silloin saattaa joillain mennä korvat jotenkin tukkoon kun asiat ei vastaa helliteltyjä tai emotionaalisesti investoituja toiveita ja ajattelua uhrien lisärasitukseksi, jopa vaaralliseksi lisärasitukseksi saakka.

        Minä olen ainakin ollut kiinnostunut poiun ajattelusta ja tapauksesta sellaisenaan.


      • Siispä
        yleistäkö kirjoitti:

        Minusta taas poiu on nimenomaisesti tuonut esiin sitä moninaisuutta sen lisäksi että on selostanut tapaustaan, joka on tietysti aina yksilöllinen ja ehkä harvinainenkin. Sen sijaan jotkut vähemmän tunnetut tapaukset voivat olla aika yleisiäkin, mutta ei niin tunnettuja tai "tunnettu" väärin ja yksipuolisesti. Silloin saattaa joillain mennä korvat jotenkin tukkoon kun asiat ei vastaa helliteltyjä tai emotionaalisesti investoituja toiveita ja ajattelua uhrien lisärasitukseksi, jopa vaaralliseksi lisärasitukseksi saakka.

        Minä olen ainakin ollut kiinnostunut poiun ajattelusta ja tapauksesta sellaisenaan.

        Siispä teet niitä aloituksia itsellesi ja poijulle.
        Älää siis sotatko palstaa teidän yksityisasioillanne.
        Mikä siinä on että se ripulointi on tultava suorittamaan minun aloituksiini.
        Tämän aloituksen olen tehnyt sinua ja poijua varten. Sekä itseäni ja muita jotka haluavat tähän farssiin osallistua.


      • yuyierertop
        Siispä kirjoitti:

        Siispä teet niitä aloituksia itsellesi ja poijulle.
        Älää siis sotatko palstaa teidän yksityisasioillanne.
        Mikä siinä on että se ripulointi on tultava suorittamaan minun aloituksiini.
        Tämän aloituksen olen tehnyt sinua ja poijua varten. Sekä itseäni ja muita jotka haluavat tähän farssiin osallistua.

        Ai...oikein sinun aloituksiisi ei saisi tulla ripuloimaan...koettakaa nyt muistaa noudattaa ohjetta, ettei tämä kokonaan kilahda...


      • poiuytrdfgh
        yleistäkö kirjoitti:

        Minusta taas poiu on nimenomaisesti tuonut esiin sitä moninaisuutta sen lisäksi että on selostanut tapaustaan, joka on tietysti aina yksilöllinen ja ehkä harvinainenkin. Sen sijaan jotkut vähemmän tunnetut tapaukset voivat olla aika yleisiäkin, mutta ei niin tunnettuja tai "tunnettu" väärin ja yksipuolisesti. Silloin saattaa joillain mennä korvat jotenkin tukkoon kun asiat ei vastaa helliteltyjä tai emotionaalisesti investoituja toiveita ja ajattelua uhrien lisärasitukseksi, jopa vaaralliseksi lisärasitukseksi saakka.

        Minä olen ainakin ollut kiinnostunut poiun ajattelusta ja tapauksesta sellaisenaan.

        Joo minä olen yrittänyt samaan aikaan auttaa itseä ja samaan aikaan levittää tietoa mitä mulla on muiden hyväksi,,,,


    • poiuytrdfgh

      Ihan tosi mun valtava viestimäärä ei ole mun luonteenpiirre ...sitä ei ilmenny sopimattoman suurina määrinä ennen aivovauriota. Se oli se aivovaurion outo aivotila kun sai tuntemaan olon että voin toipua vain tekemällä niin...sen jälkeen kun luurit oli syytäneet muulle liikaa inputia...
      se on se sanontakin...että hätä ei lue lakia....mutta mä olen kuitenkin lukenut lakiakin, enkä sitä ole rikkonut,,,

      • poiuytrdfgh

        Kyllä mä tiedän että siitä on voinut olla hieman haittaa, mutta mä olisin saattanut tuhoutua kokonaan jos en olis tehnyt sitä...
        Olen kuitenkin tarkkaan miettunyt että kelleen ei voisi käydä mitään vakavaa viestien pelkän määrän takia
        Ja punninnut että mulla on kuitenkin oikeus yrittää pelastaa itseni koska muut ihmiset ovat välinpitämättömästi vahingoittaneet minua ja jättäneet avutta...


      • poiuytrdfgh

        Ekan kerran kuolemansairaana olen tehnyt hieman sopimattoman teon...kirjoittanutr liikaa viestejä...
        samat ihmiset saartaa anteeksiantoa...vittu mitä tekopyhää paskaa !!!


      • poiuytrdfgh

        saarnaa siis


      • Minä_en
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ekan kerran kuolemansairaana olen tehnyt hieman sopimattoman teon...kirjoittanutr liikaa viestejä...
        samat ihmiset saartaa anteeksiantoa...vittu mitä tekopyhää paskaa !!!

        Minä en tiedä mitä minusta pitäisi irrota tälle maailmalle joka pursuaa kuolemansairaita ja muita ehkä sodan runtelemia tänä nettiaikana kun heistä kuka tahansa voi tulla palstalle ja vaatia mitä vain vedoten kurjaan kohtaloonsa.
        Melkein kaikki minusta onkin revitty irti.
        Joku täällä ehdotti minulle että minun pitäisi hankkia oma elämä.
        Enkä minä saisi kuitenkaan teidän mahtavien ja minua tärkeämpien joiden ongelmat voittavat omani mennen tullen kirjoittaa edes anonyyminä nettipalstalle vaikka pysyn aiheessa.


    • poiuytrdfgh

      Mä en pystyisi puhumaan kellekään maailmassa emotionaalisesti noin raa asti kuin te jotkut teette.
      Mulle on tosi erikoista lukea että tämmöstä on olemassa ja ihmiset tekee sitä vielä ihan pokkana...

      • poiuytrdfgh

        Ei mun vanhemmat niin kovin hirveitä ole teidän mittakaavassa ....ku itekki pystyttew tommoseen emotionaaliseen raakuuteen...
        mutta siis mun etiikan mittakaavassa ovat melko narsisteja...


      • Niinpä_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei mun vanhemmat niin kovin hirveitä ole teidän mittakaavassa ....ku itekki pystyttew tommoseen emotionaaliseen raakuuteen...
        mutta siis mun etiikan mittakaavassa ovat melko narsisteja...

        "Ei mun vanhemmat niin kovin hirveitä ole teidän mittakaavassa"
        Niinpä.
        Jossain sydämeni sopukoissa olenkin ihaillut heidän rautahermoisuuttaan ja kestävyyttään sinun kanssasi. Sitä samaa ei voi löytyä kuin lähimmiltä. He jaksavat melkein aina.


      • poiuytrdfgh

        niin mun vanhemmat on periaatteessa sivistyneitä ihmisiä mut emotionaalisesti ei...
        mut he ei vois ikinä mennä esim nettiin kirjottaan jotain näkyvästi älyllisesti ihan tyhmää...niinku nää jutut nyt täällä---


      • poiuytrdfgh

        Ku tietyl lä tavalla älyllisyyttä mun perheessä kuitenki arvostetaan
        mut ehkä niillä on joku kilpailu että kuka meistä kolmesta on viisain tai jotai,,


      • Enpä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        niin mun vanhemmat on periaatteessa sivistyneitä ihmisiä mut emotionaalisesti ei...
        mut he ei vois ikinä mennä esim nettiin kirjottaan jotain näkyvästi älyllisesti ihan tyhmää...niinku nää jutut nyt täällä---

        Enpä minäkään tahtoisi kirjoittaa näitä oman tasoni alittavia höpinöitä, mutta kun on tämä palstan ongelma, ei pysytä aiheessa ja sotketaan ne paremmat aiheet miten sattuu...
        Että syyttävä sormi osoittamaan sinne minne sen kuuluu osoittaa👉

        Juurikin siitä syystä haluaisin erityisesti että pysyttäisiin asiassa että keskustelun taso ei laskisi. Nythän ei voi puhua tasosta lainkaan vaan käsillä katastrofi ja täysi kaaos.

        Eli minun mielestäni, jos ei voi syntyä enempää keskustelua aloitusten pohjalta, niin kaikelle höpinälle omat aloitukset.
        Kun on noita aiheita joissa selvästi asiaa käsillä, vaikka vähemmänkin.


      • poiuytrdfgh

        No Paula Salomaa ketjuun olen lisännyt tasokasta aiheeseen kuuluvaa tekstiä joka kuroo aiheen yhteen, loppuun...


      • Ei_Et_ole
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No Paula Salomaa ketjuun olen lisännyt tasokasta aiheeseen kuuluvaa tekstiä joka kuroo aiheen yhteen, loppuun...

        Ei. Et ole.
        Et ole ymmärtänyt mitä aloitus tarkoittaa.
        Siinä kysytään KUKa on Paula Salomaa. Ei suinkaan hänen ohjelmistaan.


      • poiuytrdfgh

        ai no se juhtuu sitten siitä että joku laittoi sinne radio-ohjelma huomauta häntä, minä kuuntelin ohjelman ja vastaan siihen


      • poiuytrdfgh

        Sinua ei siis kiinnosta asiasisällöt lainkaan baan henkilöt tyyliin kuka on Paula Salomaa. No siihen minö en puutu milliäkään todellakaan., kaikella kunnioituksella häntä kohtaan...Nähdäkseni siihen voi vastata vain hän itse


      • poiuytrdfgh

        Mutta mä voin ilmaista radio-ohjelman herättämia tuntemuksia...en puutu koskaan henkilöön missään asiassa...eikä minulla ole mitään Paula Salomaata vastaan...


      • poiuytrdfgh

        Minöä vain perustelen sitä miksi nähdäkseni hänen näkemyksensä, ettö jokainen aukuinen ihminen joka syyttää vaikeuksistaan toisia tai näkee ongelmat ulkopuolellaan, olisi narsistinen, ei ole totta ja että miksi hänen näkemyksensä ei tuota hyviä seurauksia sovellettuna kaikkiin yksilöihin....vaan siitä voi myös koitua melko suuria ongelmia väärässä paikassa...Ja katsin olevani aika tarkasti siinä aiheessa


      • poiuytrdfgh

        Kuitenkin mikäli Paula Salomaa on oikeassa, sinä olet narsisti !


      • poiuytrdfgh

        Olet jo sen verran pitkään ja todistettavasti syyttänyt toista ongelmastasi, että JOS sellainen käytös tarkoittaa narsismia, oletettavasti olet narsisti mikäli oppia toteutetaan käytännössä


      • poiuytrdfgh

        Laita ihan kunnollista vasta-argumenttia tästä narsismiaiheesta. Siinä on sinulle aivotyötä, ettei tarvitse häiriköidä palstalla...


      • poiuytrdfgh

        Hyvälaatuinen argumentointi ei ole, etten vastaa koska haasteen perusteluun on esittänyt Asperger ja ei ole sen arvoinen, että perustelisit. Siinä tapauksessa piilottelet vaan argumentointivirheellä ettet osaa.


      • poiuytrdfgh

        toisin sanoen olet siltä osin aika kyvytön, ehkä jopa niin ettet itse huomaa kuinka kyvytön...et sitten millään...


      • Kävelyonihanluvallista
        Ei_Et_ole kirjoitti:

        Ei. Et ole.
        Et ole ymmärtänyt mitä aloitus tarkoittaa.
        Siinä kysytään KUKa on Paula Salomaa. Ei suinkaan hänen ohjelmistaan.

        Ei et ole. Ko. ketjun tarkoituksena ei siis ollut Salomaan ajatuksista keskusteleminen vaan hänen persoonansa ruotiminen? Sellainen on äärimmäisen asiatonta toimintaa!Jos aletaan puuttua toisen henkilöön nimeltä mainiten, niin silloin tulisi itsekin esiintyä omalla oikealla nimellään. Hävytöntä alkaa keskustella ventovieraan ihmisen ominaisuuksista julkisella foorumilla ja pysyä itse anonyyminä! Sivistynyt ihminen sanoutuu sellaisesta irti.


      • Kävelyonihanluvallista kirjoitti:

        Ei et ole. Ko. ketjun tarkoituksena ei siis ollut Salomaan ajatuksista keskusteleminen vaan hänen persoonansa ruotiminen? Sellainen on äärimmäisen asiatonta toimintaa!Jos aletaan puuttua toisen henkilöön nimeltä mainiten, niin silloin tulisi itsekin esiintyä omalla oikealla nimellään. Hävytöntä alkaa keskustella ventovieraan ihmisen ominaisuuksista julkisella foorumilla ja pysyä itse anonyyminä! Sivistynyt ihminen sanoutuu sellaisesta irti.

        "Hävytöntä alkaa keskustella ventovieraan ihmisen ominaisuuksista julkisella foorumilla ja pysyä itse anonyyminä! Sivistynyt ihminen sanoutuu sellaisesta irti. "

        Niin kom sii kom saa, tiedä sitten.

        Mutta jos katsotaan Salomaan olevan julkisuuden henkilö , niin periaatteessa julkisuuden henkilön yksityisyyden suoja on suppeampi kuin tavallisen kansalaisen, että ns. vapaata riistaa retosteltavaksi jos sellaiseen kokee tarvetta.

        Toki silloinkin lienee hyvä pysyä jonkinlaisessa totuudessa ettei lähde täysin perättömiä väitteitä esittämään, kun aina joku tuntee jonkun, niin perättömät puheet voivat jossain vaiheessa saavuuttaa maalinsa.

        Mutta en minäkään ymmärrä mitä hänenestä ny henkilönä sitten pitäisi keskustella, jos ei ole ko. henkilöä koskaan tavannutkaan tai hän olisi millään lailla ollut vaikuttamassa asianosaisen elämään.

        Mutta joo, onhan täällä toki ollut keskusteluja henkilöistäkin, muistikuvani mukaan ainakin "Nalle Wahlroosista" jonka moni tiesi olevan narsisti.

        Mistä tuo tieto sit oli peräisin, sitä eivät silloiset kommentoijat kertoneet. Jotain "tuksu" keskustelujakin aikoinaan tänne yritettiin tunkea, jolloin kävi vilkaisemas toisaalla niitä ja ajattelin, et voi hyvä ihme, mikä ihmisiä vaivaa, semmostakin törkyä siellä suollettiin.


      • poiuytrdfgh

        No joka tapauksessa mä olen keskustellut vain narsismiin liitetyistä psykologisista teorioista, joka on mun mielestä enemmän palstan aihetta kuin juttunne nykyään...koskien Paula Salomaata, Aspergeria jne...


    • PSn_

      PSn retostestelu on kunkin omien korvien välissä, kuten myös hänen persoonansa ruotiminen.
      Muistaakseni joku muukin on ketjun alun kommenteissa ajatellut samaa kuin minä.

      Mutta tyypillistä, ketjua täyttävät kirjoittajat, jotka eivät ole edes lukeneet aloitusta, saatika että olisivat sen sisältöä miettineet.

      • poiuytrdfgh

        No olisitte voineet siirtää radio-ohjelman eri ketjuun....ei ole väärin vastata ketjussa olleen radio-ohjelman sisältöön...


      • poiuytrdfgh

        Olen tottunut näihin....kun vahvoista perusteluistani ei tykätä...keksitään joku kärpänen mist kasvatetaan härkänen....on käynyt mulle monta kertaa...yleensöä on kyse jostain minimaalisista muotoseikoista...


      • poiuytrdfgh

        kuten että radio-ohjelma jota kommentoin oli väärän otsikon alla....ja sitten siitä syysztö koko palsta sekaisin,....mun perusteluni te vaan koitatte sotkea tällä tempulla...tiedän hyvin...


      • TsemppiäPoiu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        kuten että radio-ohjelma jota kommentoin oli väärän otsikon alla....ja sitten siitä syysztö koko palsta sekaisin,....mun perusteluni te vaan koitatte sotkea tällä tempulla...tiedän hyvin...

        Älä poiu noista välitä, keep up the good work 👍


      • poiuytrdfgh

        Joo olen hyvin itsevarma siitä että ei yksinkertyaisesti ole totta että kukaan yksilö itse olisi kaikkien ongemiensa tuottaja. Ja olen myös vakuuttunut siitä että mittavasti ylivoimainen maailman ennemmistö ajattelee niin... Ei siis ole kyse Aspergerhömpästä...


      • poiuytrdfgh

        Luulisin että suurin osa yliopisto tai tiede-väkeäkään ei voisi väittää että kaikki ongelmat koituvat yksilöstä itsestään tosiasiallisesti...


      • poiuytrdfgh

        Eli tuon teorian tosissaan uskoessaan ja siinä eläessään alkaa elää harhoissa,,,


      • poiuytrdfgh

        Se on joku huijaus lähinnä...manipulaatio


      • poiuytrdfgh

        Mua hävettää että menin semmosta eeas tosissani kokeilemaan...mutta niin tosi moni väitti....mutta sehän ei ole mikään looginen perustelu, että moni väitti...että se olisi totta...
        filosofisen perustelun mukaan se on argumentointivirhe väittää että jokin olisi totta siksi että moni sitä sanoo


      • poiuytrdfgh
        TsemppiäPoiu kirjoitti:

        Älä poiu noista välitä, keep up the good work 👍

        heh


      • Vahvat
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen tottunut näihin....kun vahvoista perusteluistani ei tykätä...keksitään joku kärpänen mist kasvatetaan härkänen....on käynyt mulle monta kertaa...yleensöä on kyse jostain minimaalisista muotoseikoista...

        Vahvat perustelusi (sikäli mikäli niitä on) ikävä kyllä katoavat ripuloivaan ja hajanaiseen kirjoitustyyliisi kuten myös sekoontuvat nopeasti muuttuviin kannanottoihin omasta tilastasi ja vanhemmistasi. Tuskin kukaan ei jaksa sinua lukea.

        Tämä PS-ketju nyt vain yksi esimerkki lukuisista muista ketjuista joihin olet syöksynyt samaan tyyliin tuppuamaan.


      • poiuytrdfgh

        Osaan kirjoittaa myös täysin eri tyylillä kuin tämä ripulointi, mutta se olis liian hienoa tänne...


      • poiuytrdfgh

        siis osaan myös koota asiat hienosti kuin artikkeliksi, ja jättää kaiken ylimääräisen pois...siis jos wordillä tekisin....olen joutunut elämässäni ennen vammautumistani tekemään runsaasti paperitöitä


      • poiuytrdfgh

        En ole ajatellut ihan niinkuin työksi nettikirjoittaa, joten en hio tätä vaikka olisi toki miellyttävämpi lukea hiottua, mutta siitä pitäs sitte maksaa mulle


      • poiuytrdfgh

        muutenhan ihmiset vois tehdö graduja mun nettikirjoituksistani ja se ei ois reilua...


    • Kävelyonihanluvallista

      Salomaan ajatuksista voin täällä keskustella, hänen persoonasta en, koska esiinnn itse täällä anonyymina.

      Täällä joku joka jatkuvasti vaihtaa nimimerkkiä (ja silti kummallisesti edellyttää että hänet aina tunnistetaan) on loukkaantunut kun aloitti keskustelun aiheesta ko. naisen persoonasta, eivätkä ihmiset ruvenneet puhumaan Nimimerkinvaihtajarouvan määräämästä aiheesta. Sen sijaan pahat palstalaiset sotkivat, sössivät ja pilasivat koko viestiketjun puhumalla Salomaa ajatuksista! Ei niistä pitänyt puhua, piti ruotia ko. naisen luonnetta, älyä, ulkonäköä, elämäntyyliä jne. -tietysti itse turvallisesti anonymiteetin suojassa pysyen..

      Sori vain, niin alas en lankea että tuollaiseen alentuisin. En ole Salomaan kanssa samaa mieltä mutta en todellakaan rupea puuttumaan hänen persoonaansa. Kenenkään ei pitäisi ellei esiinny omalla nimellään.

      • poiuytrdfgh

        Ja kyllä Salomaan ajatukset pätevät piilonarsisteihin, mutta eivät muihin ihmisiin. Ongelma keskustelussa on että nuo eivät selkeästi erotu vaikka siinä lopussa nuivasti otetaan esiin ne oikeasti kiltit joita on olemassa....


      • poiuytrdfgh

        Jos nyt alan ohjelmakriitikoksi, niin asia voi olla niinkin, että puheenvuoro on hieman hiomaton, mutta ajatus parempi kuin miltä nyt vaikuttaa,,..


      • poiuytrdfgh

        En voi tietää mitä hän in tarkoittanut, mutta kritisoin sitä hänenkin toistamaansa joka paikassa hoettua juttua...vähän yhteiskuntakritiikin kannalta


      • poiuytrdfgh

        joka tapauksessa on lähes mahdotonta että minä päätyisin sen tyyppiseen parisuhteeseen missä millään tuontapaisella jutulla olisi mitään merkitystä. olen sitä mieltä että jos minä ja toinen osapuoli ei itse osaa välejä selvittää keskenään, koko homman voi lopettaa siihen . En ole enää alkamassa lapseksi.


      • Ihan_

        "Täällä joku joka jatkuvasti vaihtaa nimimerkkiä (ja silti kummallisesti edellyttää että hänet aina tunnistetaan) on loukkaantunut kun aloitti keskustelun aiheesta ko. naisen persoonasta, eivätkä ihmiset ruvenneet puhumaan Nimimerkinvaihtajarouvan määräämästä aiheesta."
        Ihan ei mene sinun ajatuksesi nyt putkeen sen kanssa mitä tuolla PS ketjun alussa olen kirjoittanut. En voi tietyille ymmärrys-lukukyky ongelmillesi mitään.
        Vaihdan nimimerkkiä tismalleen niin usein kuin katson tarpeelliseksi ja itse haluan.
        Mistä p:eestäsi olet repinyt että minä edellytän ketään tunnistamaan itseni? Saat kuule tunnistaa tai olle tunnistamatta.
        Sinulla nyt kovasti ihan raivon kuuloista tuntematonta anonyymia palstapersoonaa kohtaan jonka tekstejä yrität väännellä oman tummanpuhuvan mielesi mukaiseksi ja jolle esität vaatimuksia joita ei muiltakaan vaadita.
        Ehkä sinun kannattaisi tutkiskella ihan sitä omaa itseäsi, että mikä saa sinut tuollaisiin tunnelmiin.

        Mistä minä voin lukea sinun tarinasi tai sinun ihan ihka omia mielipiteitä narsismista ja sinun suhteestasi narsismiin? Mikä on sinun agendasi tällä palstalla?


      • poiuytrdfgh

        Minä tuen nimimerkinvaihto-oikeutta, vaikka itse en nykyään käytä useita missään.
        Mutta mulla oli ennen elämäntilanne jossa halusin vaihtaa . Riippunee elämäntilanteestakin miten haluaa netissä kirjoittaa...


    • Kävelyonihanluvallista

      Olet Multinikki ihan oikeassa: sinulla on oikeus vaihtaa nimimerkkiä joka välissä. Onhan se kieltämään näppärä keino olla ottamatta vastuuta kirjoituksistaan: voi aina väittää että en minä sitä törkytekstiä kirjoittanut, se oli joku muu. Huonona puolena siinä on että voi joutua kuulemaan syytöksiä sellaisesta törkytekstistä joka on jonkun toisen kirjoittama. Kirjoititko juuri sinä esimerkiksi sen Haukut tähän -otsikon? Entä oletko sinä se joka halusi että kaikki alkavat yhdessä anonyymisti ruotia Salomaan persoonaa? "Otsikko on että kuka tai mikä on Paula Salomaa, en minä ole pyytänyt saada kuulla mielipiteitä hänen ajatuksistaan, ne eivät minua kiinnosta, haluan että häntä yksityishenkilönä analysoidaan ja mielellään negatiiviseen sävyyn!" Just just. Ja loukkaannuit kun kukaan ei ollut aiheesta kiinnostunut. Jos se nimittäin olit sinä.

      Täällä ei muuten ole sellaista sääntöä, että ketjun aloittaja voi määrätä ketkä saavat kirjoittaa ketjuun. Eikä sellaista, että sama ihminen ei saa kirjoittaa liian monta julkaisua. Mutta siinä olet oikeassa, ettei sellaistakaan sääntöä ole että pitäisi valita itselleen oma nimimerkki ja käyttää aina sitä samaa. Se olisi kyllä itsekkin kannalta parempi, niin voisit olla varma että sinulle tarkoitetut vastaukset kohdistuvat juuri sinulle, ja ettei kukaan epäile juuri sinun kirjoittaneen jotain asiatonta mitä et ole kirjoittanut. Sellainen sääntö kyllä on ettei pidä olla loukkaava muita kohtaan. Loukkaavaa käytöstä on mm. ihmisen pilkkasminen vammaisuuden vuoksi. Joku täällä tekee sitäkin. En tiedä oletko se sinä. Sinua ei voi tunnistaa. "Mitä! Ettekö tiedä kuka minä olen?". Ei. Emme me tiedä.

      • "Olet Multinikki ihan oikeassa: sinulla on oikeus vaihtaa nimimerkkiä joka välissä."

        Niin tuo ny koskee kaikkia ei rekisteröimättömällä nimimerkillä kirjoittavia, että tuottaahan se toki ongelmia ja siksi sattaa käydä niinkin että tulee haukuttua "väärää puuta", kun luulee tunnistavansa "henkilön" kirjoitusten takana.

        Toki rekisteröityä nimmaria käyttäväkin voi ns. "huudella puskista", muttaitse ku oon mikä oon, se suorapuheinen tosikko, tarkka varsinkin itseni suhteen, niin olen siitä asiasta tehnyt aikoinaan periaatepäätöksen, et jos ny vaikka minulla on tarve sanoa jotain ilkeääkin niin teen sen omana itsenäni, tunnistettavana henkilönä.

        En tiedä jotenkin se vaan minun mielestäni kuuluu aikuisuuteen, että kantaa vastuun sanomisistaan. Tiedä sitten olisko asia eri jos olisin nuorempana tullut tänne some maailmaan, että olisko sitä sitten lähtenyt ns. virran mukaan.

        Mitä tulee tuohon

        "Täällä ei muuten ole sellaista sääntöä, että ketjun aloittaja voi määrätä ketkä saavat kirjoittaa ketjuun."

        Niin onhan sitä yritetty ennenkin, silloin se kohdistui minuun, ihan tehtiin aloituksia, joihin merkittiin ei tyypille, mutta en minäkään sitä sääntöä noudattanut , koska useimmiten niissä kuitenkin keskusteltiin minusta.

        Silloin asialla oli myös joku alati vaihtuva nimimerkki, joka koki minun palstalla oloni henkiseksi väkivallaksi, mutta hän kyllä suoraan mainitsi olevansa "kaikki muut nimimerkit", paitsi rekisteröityneet (silloin oli rekattuja enemmän), kun kommentoin etten voi tietää mitkä ovat "hänen" aloituksiaan. Tuosta johtuen hän sitten merkkasi nitä ei merkillä. Että jotain tuttuakin tässä nyky menossa, samaa ollut ennenkin

        Totta on myös tämäkin

        "Eikä sellaista, että sama ihminen ei saa kirjoittaa liian monta julkaisua."

        Mutta tässä kohtaa mielestäni enemmänkin on ongemana se, ettei ko. kirjoittaja johon krtiikki kohdistuu, ei keskustele aiheesta vaan suoltaa enemmänkin puhetta itsestään ja itseään kiinnostavista aiheista.

        Että kun tuota jatkuvaa "minäminä" puhetta ja muun aiheista juttua tulee väliin kymmennittäin, niin kyllä se haittaa keskustelun kulkua ja aiheuttaa sen, että varsinainen aloituksen aihe jää jalkoihin ja jäljelle jää vain harmitus, että tämmöseksi tää palsta näköjään mennyt, enimmäkseen pelkkää poiua. Joko hänen itsensä tuottamana tai sitten keskustellaan hänestä.

        Vaikea tilannehan tämä on, kun tuo ko. henkilö ei itse ymmärrä, että keskustelu on vuorovaikutteista ja mieluusti puhutaan samasta aiheesta. Jos on tarvetta monologiin, mieluusti sitä sitten erikseen, siihenkin on täällä mhdollisuus.

        Vaikka toisinaan välillä mietin että voihan toi poiun toiminta olla tahallista ja tarkoituksellistakin. Hänhän ny tällä hetkellä ns. hallitsee tätä palstaa.

        Mitä sitten tulee tuohon vammaisuuteen, ko. henkilö on itse tuonut vammansa esiin, käyttänyt itsestään vammainen nimitystä , ettei tuota nimitystä ny kukaan syyttä suotta käytä hänen pilkkaamiseensa.

        Kyllä joo vammaisia pitää ymmärtää ja ottaa huomioon heidän erityilaatuisuutensa, mutta kyllä vammaisellekkin voi ja saa rajoja asettaa, että tää on ny mun juttuni, äläkä sinä sekaannu tähän. Tee omaa asiaasi jossain toisaalla. Reaali elämässä tuota joutuu tekemään toistuvasti, muistuttamaan useinkin, että myös toiset ihmiset ja heidän tarpeensa pitää ottaa huomioon.

        Tiedän montakin ikävää tapausta, kun vanhemmat eivät ole kyenneet niitä rajoja asettamaan niin lapsen kasvaessa niiden fyysisten voimien kanssa ollaan helisemässä, kun he HALUAVAT milloin mitäkin kun tunne elämä on lapsen tasolla vaikka iän puolesta aikuisia ollaankin.

        Myös As-ihmisten toimintaa/puhetulvaa pyritään rajoittamaan ihan normaali elämässäkin kun he itse eivät ymmärrä, huomaa milloin liika on liikaa. Mutta jostain syystä noi normaali elämän asiat/käytännöt, pyrkimykset asettaa rajoja, muistukset toisten huomioon ottamisesta koetaan täällä vammaisen kiusaamiseksi.

        Mutta joo, tämmöstä ny tuli tähän kohtaan


      • Voitko

        "Entä oletko sinä se joka halusi että kaikki alkavat yhdessä anonyymisti ruotia Salomaan persoonaa?"
        Voitko laittaa lainauksen ja kellonajan plus ketjun josta olet tuon tempaissut. Sinulla ei nyt itselläsi käytössä paljoa mitään palstataitoja näköjään. Mistä minä tiedän mitä tänne kukakin kirjoittaa.
        Mutta lukutaitosi plus ymmärryksesti ei nyt taida olla paljon mitään, jos olet PS aloituksen tulkinnut noin. Niin sum summarum, en edes halua keskustella kanssasi ennen kuin taitosi kohentuvat, ja mikäli niistä ilmenisi että sinulla on jotain muuta asiaa kuin riidan haastaminen. Itse olen täällä kehittänyt narsismitietouttani ja keskustellut aiheesta plus laittanut omaa tarinaani tänne luettavaksi. Sinä nyt vain räksytät, joten eiköhän tuo riitä sinulta.
        Asia loppuun käsitelty.


      • poiuytrdfgh
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Olet Multinikki ihan oikeassa: sinulla on oikeus vaihtaa nimimerkkiä joka välissä."

        Niin tuo ny koskee kaikkia ei rekisteröimättömällä nimimerkillä kirjoittavia, että tuottaahan se toki ongelmia ja siksi sattaa käydä niinkin että tulee haukuttua "väärää puuta", kun luulee tunnistavansa "henkilön" kirjoitusten takana.

        Toki rekisteröityä nimmaria käyttäväkin voi ns. "huudella puskista", muttaitse ku oon mikä oon, se suorapuheinen tosikko, tarkka varsinkin itseni suhteen, niin olen siitä asiasta tehnyt aikoinaan periaatepäätöksen, et jos ny vaikka minulla on tarve sanoa jotain ilkeääkin niin teen sen omana itsenäni, tunnistettavana henkilönä.

        En tiedä jotenkin se vaan minun mielestäni kuuluu aikuisuuteen, että kantaa vastuun sanomisistaan. Tiedä sitten olisko asia eri jos olisin nuorempana tullut tänne some maailmaan, että olisko sitä sitten lähtenyt ns. virran mukaan.

        Mitä tulee tuohon

        "Täällä ei muuten ole sellaista sääntöä, että ketjun aloittaja voi määrätä ketkä saavat kirjoittaa ketjuun."

        Niin onhan sitä yritetty ennenkin, silloin se kohdistui minuun, ihan tehtiin aloituksia, joihin merkittiin ei tyypille, mutta en minäkään sitä sääntöä noudattanut , koska useimmiten niissä kuitenkin keskusteltiin minusta.

        Silloin asialla oli myös joku alati vaihtuva nimimerkki, joka koki minun palstalla oloni henkiseksi väkivallaksi, mutta hän kyllä suoraan mainitsi olevansa "kaikki muut nimimerkit", paitsi rekisteröityneet (silloin oli rekattuja enemmän), kun kommentoin etten voi tietää mitkä ovat "hänen" aloituksiaan. Tuosta johtuen hän sitten merkkasi nitä ei merkillä. Että jotain tuttuakin tässä nyky menossa, samaa ollut ennenkin

        Totta on myös tämäkin

        "Eikä sellaista, että sama ihminen ei saa kirjoittaa liian monta julkaisua."

        Mutta tässä kohtaa mielestäni enemmänkin on ongemana se, ettei ko. kirjoittaja johon krtiikki kohdistuu, ei keskustele aiheesta vaan suoltaa enemmänkin puhetta itsestään ja itseään kiinnostavista aiheista.

        Että kun tuota jatkuvaa "minäminä" puhetta ja muun aiheista juttua tulee väliin kymmennittäin, niin kyllä se haittaa keskustelun kulkua ja aiheuttaa sen, että varsinainen aloituksen aihe jää jalkoihin ja jäljelle jää vain harmitus, että tämmöseksi tää palsta näköjään mennyt, enimmäkseen pelkkää poiua. Joko hänen itsensä tuottamana tai sitten keskustellaan hänestä.

        Vaikea tilannehan tämä on, kun tuo ko. henkilö ei itse ymmärrä, että keskustelu on vuorovaikutteista ja mieluusti puhutaan samasta aiheesta. Jos on tarvetta monologiin, mieluusti sitä sitten erikseen, siihenkin on täällä mhdollisuus.

        Vaikka toisinaan välillä mietin että voihan toi poiun toiminta olla tahallista ja tarkoituksellistakin. Hänhän ny tällä hetkellä ns. hallitsee tätä palstaa.

        Mitä sitten tulee tuohon vammaisuuteen, ko. henkilö on itse tuonut vammansa esiin, käyttänyt itsestään vammainen nimitystä , ettei tuota nimitystä ny kukaan syyttä suotta käytä hänen pilkkaamiseensa.

        Kyllä joo vammaisia pitää ymmärtää ja ottaa huomioon heidän erityilaatuisuutensa, mutta kyllä vammaisellekkin voi ja saa rajoja asettaa, että tää on ny mun juttuni, äläkä sinä sekaannu tähän. Tee omaa asiaasi jossain toisaalla. Reaali elämässä tuota joutuu tekemään toistuvasti, muistuttamaan useinkin, että myös toiset ihmiset ja heidän tarpeensa pitää ottaa huomioon.

        Tiedän montakin ikävää tapausta, kun vanhemmat eivät ole kyenneet niitä rajoja asettamaan niin lapsen kasvaessa niiden fyysisten voimien kanssa ollaan helisemässä, kun he HALUAVAT milloin mitäkin kun tunne elämä on lapsen tasolla vaikka iän puolesta aikuisia ollaankin.

        Myös As-ihmisten toimintaa/puhetulvaa pyritään rajoittamaan ihan normaali elämässäkin kun he itse eivät ymmärrä, huomaa milloin liika on liikaa. Mutta jostain syystä noi normaali elämän asiat/käytännöt, pyrkimykset asettaa rajoja, muistukset toisten huomioon ottamisesta koetaan täällä vammaisen kiusaamiseksi.

        Mutta joo, tämmöstä ny tuli tähän kohtaan

        Itsestäni olen kirjoittanut lähinnä vastauksena kommentointiin minusta jota harrastatte ahkerammin kuin argumentointia esittämääni asiaan....
        Koska yritätte mitätöidä argumenttini, kuvaamalla argumentin esittäjän jotenkin huonoksi ja tässä tapauksessa sellaisella tavalla joka ei vastaa todellista persoonaani, niin olen sitten kuvaillut myls itsestäni, jottei leviä aivan väärä mielikuva kuten tavallisesti,,,,


      • poiuytrdfgh

        Olen alannut hyvin aktiivisesti ilmaista persoonaani siitä syystä, ettö olin vuosikymmeniä hyvin passiivinen ja sinä aikana minusta maalattiin kuva joka en ole lainkaan ja psyykeni ei kestä jos minä ja sosiaalinen "minä" on täysin eri...


      • poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen alannut hyvin aktiivisesti ilmaista persoonaani siitä syystä, ettö olin vuosikymmeniä hyvin passiivinen ja sinä aikana minusta maalattiin kuva joka en ole lainkaan ja psyykeni ei kestä jos minä ja sosiaalinen "minä" on täysin eri...

        Niin, mitä kukakin käsitää persoonalla

        Mutta tulin ny tähän ootteleen lattian kuivaamista, mulla on menos täs lattioden vahausprojekti. Aloitin jo eileen ja toivon mukaan saan tänään päätökseen. Viheliäistä hommaa.

        Mutta oikeesti syy miksi ny lähdin vastaamaan löytyy tuosta kun nostan katseeni tietsikan ruudulta ja katson ikkunasta pihalle.

        Siellä ahertaa arviolta n. 5 vuotias pikkumies, joka yrittää kovasti heitellä kaiken maassa olevan irtotavaran katolle. Hänellä on sellainen, vimma, myös lätäköistä heittelee vettä niin talojen seiniin, autoihin kuin omaan päähänsäkin.

        Jos hän nyt huomaisi minut tässä niin hän tulisi tuohon ikkunan alle lukemattomia kertoja heiluttelemaan ja huutelemaan heippa minulle. Tai jos menisin ulos vaikka roskia viemään, niin hän ryntäisi kohti minua leveästi hymyillen toistellen hali hali ja sitten me halataan, useimmiten uudestaan ja uudestaan.

        Näin hän käyttäytyy jokaisen ihmisen kohdalla jos aikuinen vaan lähtee leikkiin mukaan.

        Kovin vilkkaasti hän ei kyllä keskustele, tiedä sitten mistä johtuu, olen pannut merkille että hänellä on kuulolaite molemmilla korvilla ja olen pannut merkille, ettei oikein normaalit leikit muiden kanssa suju. Hän vaan touhaa omiaan, etupäässä se on tuota heittelyä, myös kaikki pyörivä näyttää kiinnostavan kovasti.

        Mutta joo, kerran olin menossa ulos ja hän oli tuossa meidän "käytävällä" vettä täynnä olevan pikkusankonsa kanssa. Kaatoi sen veden siihen, mutta se miten hän sitten käyttätyi oudoksutti minua. Hyvin vakavalla naamalla hän totesi, ei saa kieltää, ei saa kieltää yhä uudelleen ja uudelleen.

        Hieman hämmennynkin, et mitä ny pitäis sanoa, veden kaataminen maahan ei ole vakava juttu, pelästyikö poika vai mikä kirvoitti tuon toistelun, Hän ei ilmeisesti halua että häntä kielletään, en tiedä sitten mitä tapahtuisi jos häntä kielletään, raivokohtausko?

        Mutta joo, poika on persoonana hyvin valloittava, vilkkuvine silmineen, iloisine naamoineen ja haleineen. Toivoa sopii että hänen persoonansa pysyykin sellaisena iloisena ja avoimena, erityislaatuisuudestaan huolimatta. Voimia toivon myös äidille, kun olen kuullut, että lapsi myös nukkuu huonosti ja on ajoittain hankalasti hallittavissa

        Tämmöstä, mutta ny jatkan taas harjoituksia


      • poiuytrdfgh

        Tiedän, että jotkut lapsen kasvaa kilteimmiksi rakkaudella ilman erilyisiä kieltoja. Joissain tapauksissa parempi perustella älyllisesti jo varsin pienellekin lapselle miksi ei kannata tehdä jotain kuin vain kiltää...
        Jotkut lapset eivät pidä kielloista ilman perusteluja


      • poiuytrdfgh

        Joo ja sit voi vielä koittaa kertoa sen perustelun lapselle semmosella tunteellisesti mielenkiintoisella äänellä niin että lapsesta tulee omasta tahdostaan utelias kuulemaan mikä se perustelu tai asia on niin että hänen havainnointihuomio siirtyy siihen perusteluun...ja jos perusatelu on lapsen mielestä hyvä hän todennäköisesti tottelee iloisin mielin...ilman turhaa komentelua....


      • poiuytrdfgh

        Mutta jos aikoo tuolleen kasvattaa lapsia se vaatii taitavan monimpuolisten perustelujen esittämiskyvyn ja empatian esittää lapsen mielestä hyviä perusteluja...


      • poiuytrdfgh

        Jos on sopivan luontoinen lapsi vaikka hyvin vilkaskin, lapsen voi kasvattaa kokonaan noin, koskaan suuttumatta....


      • asioistatietävä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, mitä kukakin käsitää persoonalla

        Mutta tulin ny tähän ootteleen lattian kuivaamista, mulla on menos täs lattioden vahausprojekti. Aloitin jo eileen ja toivon mukaan saan tänään päätökseen. Viheliäistä hommaa.

        Mutta oikeesti syy miksi ny lähdin vastaamaan löytyy tuosta kun nostan katseeni tietsikan ruudulta ja katson ikkunasta pihalle.

        Siellä ahertaa arviolta n. 5 vuotias pikkumies, joka yrittää kovasti heitellä kaiken maassa olevan irtotavaran katolle. Hänellä on sellainen, vimma, myös lätäköistä heittelee vettä niin talojen seiniin, autoihin kuin omaan päähänsäkin.

        Jos hän nyt huomaisi minut tässä niin hän tulisi tuohon ikkunan alle lukemattomia kertoja heiluttelemaan ja huutelemaan heippa minulle. Tai jos menisin ulos vaikka roskia viemään, niin hän ryntäisi kohti minua leveästi hymyillen toistellen hali hali ja sitten me halataan, useimmiten uudestaan ja uudestaan.

        Näin hän käyttäytyy jokaisen ihmisen kohdalla jos aikuinen vaan lähtee leikkiin mukaan.

        Kovin vilkkaasti hän ei kyllä keskustele, tiedä sitten mistä johtuu, olen pannut merkille että hänellä on kuulolaite molemmilla korvilla ja olen pannut merkille, ettei oikein normaalit leikit muiden kanssa suju. Hän vaan touhaa omiaan, etupäässä se on tuota heittelyä, myös kaikki pyörivä näyttää kiinnostavan kovasti.

        Mutta joo, kerran olin menossa ulos ja hän oli tuossa meidän "käytävällä" vettä täynnä olevan pikkusankonsa kanssa. Kaatoi sen veden siihen, mutta se miten hän sitten käyttätyi oudoksutti minua. Hyvin vakavalla naamalla hän totesi, ei saa kieltää, ei saa kieltää yhä uudelleen ja uudelleen.

        Hieman hämmennynkin, et mitä ny pitäis sanoa, veden kaataminen maahan ei ole vakava juttu, pelästyikö poika vai mikä kirvoitti tuon toistelun, Hän ei ilmeisesti halua että häntä kielletään, en tiedä sitten mitä tapahtuisi jos häntä kielletään, raivokohtausko?

        Mutta joo, poika on persoonana hyvin valloittava, vilkkuvine silmineen, iloisine naamoineen ja haleineen. Toivoa sopii että hänen persoonansa pysyykin sellaisena iloisena ja avoimena, erityislaatuisuudestaan huolimatta. Voimia toivon myös äidille, kun olen kuullut, että lapsi myös nukkuu huonosti ja on ajoittain hankalasti hallittavissa

        Tämmöstä, mutta ny jatkan taas harjoituksia

        Eipä tänne nyt kovin kannattaisi naapurin asioista kirjoitella, kun totuus on, että olet ilmeisesti vain kontaktia ottanut pihalla ja pihakeskusteluissa. Miksi on tarve ohjailla toisten elämää, vaikka on nähnyt vain pienen osan? Onkohan sinulla todella käryä, millaista on olla erityislapsen vanhempi näinä aikoina?


      • poiuytrdfgh

        Minä kirjoitan yleisesti en kenenkään naapurista, ...lapsenkasvatusideoitani ....
        kiltäminen ilman perusteluja tai ikävällä äänensävyll' voi olla lapselle emotionaalisesti epämiellyttävä kokemus joka lisää tottelemattoman oloista käytöstä huonon tunnetilan ilmaisuna


      • poiuytfdfgh

        Ehkä tämä joskus pätee aikuisiinkin ....HEHEHEH


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä vanhempien pitäs olla ylpeitä "erityislapsistaan" eikä missään tapauksessa alkaa häpeilemään asiassa jossa ei ole mitään hävettävää...


      • poiuytrdfgh

        Mulle aina lapsena sanottiin kun puhuin julkisilla paikoilla...!Shhhh...ihmiset kuulee !"
        Mä aina ihmettelin miksi ihmeessö eivät saisi kuulla puhettani...


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä lapsia ei saa aliarvioida vaan pitää puhua lapselle älykkäästi ja tunteellisesti miellyttävällä äänensävyllä...niin kiukuttelu voi vähetä...tai loppua...


      • poiuytrdfgh

        Pätee myös minun kaltaisiini aikuisiin....


      • poiuytrdfgh

        Kuka nyt vois totella tämmöstä: "Mee sinne karsinaas !!!" Ei fiksu lapsikaan tottele....!


      • poiuytrdfgh

        mun mielestä vanhemman tehtävä on osoittautua lapsensa silmissä tottelemisen arvoiseksi....


      • poiuytrdfgh

        jos lapsi itse tulee johtopäätökseen että vanhemman ajatukset on järkeviä niin kuuntelee omasta tahdostaan...


      • poiuytrdfgh

        Ehkä lapsi sanoo esimerkiksi, ettei saa kieltää, esimerkiksi koska se ei tunnu hänestä oikealle tai järkevälle....


      • poiuytrdfgh

        Minä olen hävennyt vaikka mitä missä e i ole mitään hävettävää, mutta sehän ei ole loogisesti järkevää...


      • poiuytrdfgh

        Oon tainnut voittaa sen häpeän vain sillä että minut nolattiin 100% en kerro miten....siitä ei ole kovin kauaa,,,,


      • poiuytrdfgh

        Nolattiin niin pahoin että järkytyksestä selvittyäni pystyin päivän vain nauramaan...


      • poiuytrdfgh

        oon tullut siihem johtopäätökseen että ihmiset eivät häpeä mitään maailmassa niin paljon kuin viattomia hyviä tunteita....mikä on hyvin erikoista mielestäni...


      • asioistatietävä kirjoitti:

        Eipä tänne nyt kovin kannattaisi naapurin asioista kirjoitella, kun totuus on, että olet ilmeisesti vain kontaktia ottanut pihalla ja pihakeskusteluissa. Miksi on tarve ohjailla toisten elämää, vaikka on nähnyt vain pienen osan? Onkohan sinulla todella käryä, millaista on olla erityislapsen vanhempi näinä aikoina?

        Niinku täh, syytät ohjailusta vaik itsekin toteat et olen nähny vain pienen osan. Kauhee kiire vissiin saada sanottua jotain negatiivista ettei ees kunnolla perehtyä sisältöönkään.

        Ohjailuun viittava komentti tuntuu niin tutulta, et näköjään vanha sama "tuttu". Mikäs ny on kirkon pimittänyt, onko joku sanonu pahasti, ellei peräti hyvästi ?

        Lastakaan sen kummemmin ohjaile, kuhan silloin tällöin nautin pihalla tavatessa hänen valloittavasta persoonastaan ja haleista. Onhan se mukavaa kun kädet levällään nauraen tullaan heipattamaan ja halimaan. Kyllä siinä helposti yrmeinkin naama sulaa hymyyn.

        Sen verran tiedän, että hän on erityislapsi, joka toki näkyy käytöksestäkin. Mitä muuten tulee erityislapsiin, niin aikas läheltä on kyllä tullut seurattua ja muutenkin vammaisten parissa oltua.

        Poiulle sitte tekee mieli sanoa noista "kasvatusohjeista", et aina ei ne hyvätkään perustelut ja selitykset mene aikuisellekkaan perille, kun ymmärryskyvyssä on vikaa, niin se vaan on niin.


      • poiuytrdfgh

        Myöskin niin lapsi kuin aikuinen voi heittäytyä kuuroksi kun puhutaan pelottavan vihaisesti.
        Kyllä ainakin mä kun meno käy liian karkeaksi sulkeudun kuin umpioon päähäni enkä kuule mitään...
        Vika EI ole ymmärryksestä...vaan tunteelle liian karkeasta....ainakin aina silloin ku mä en kuule...


      • poiuytrdfgh

        Kyl mä ymmärrän kaiken...mutta mun hekkkä tunne ei kestä ja sulkeudun kuplaan....siks en teitäkään kuule vaikka kuinka huutaisitte...ei se ymmärryksestä johdu...vaiks joku luulis niin...
        Sulken teidät yksinkertaisesti tajuntani ulkopuolelle niin että kuulutte vain vaimeasti....


      • poiuytrdfgh

        Tätä kai sitten ei monikaan autistisista tajua....mitä kovemmin huudat sitä voimakkaamin kohde sulkeutuu autistiseen maailmaan,,,oon selittänyt vanhemmille ja vaikka kenelle, mut ei vaan tujua ei


      • poiuytrdfgh

        Sama mikä ei mene perille suuren joukon huutamana....mene perille yhdellä herkän kuuloisella lauseella...


      • poiuytrdfgh

        noin ainakin mulla ja noin se on...mitä kauniimmin mulle puhuu sitä nopeammin asia menee perille...


      • poiuytrdfgh

        jos ei mennyt perille kannattaa koittaa seuraavan kerran kauniimmin...
        ikävä kyllä moni muu on toisenlainen....kun sanon heille kauniisti he ei tajua mitään ....tajuavat vasta kun äkäilen....


      • poiuytrdfgh

        HALUAN OMISTAUTUA KOKONAAN TAITEELLE JOSSA JALOSTETAAN JA KEHITETÄÄN HERKKIÄ TUNTEITA YHÄ HERKEMMIKSI JA JALOSTUNEEMMIKSI !!!!!! KOKONAAN!!!!


      • poiuytrdfgh

        NYT KUN MINÄ VIHDOIN TUNNEN SEITSEMÄN HELVETILLISEN PUUTUMUKSESSA VIETETYN VUODEN JÄLKEEN !!!!
        MULLE ARVOKKAINTA MAAILMASSA ON HERKKÄ TUNNE!!!!!!!


      • poiuytrdfgh

        Mun psykopaatti kerkes jo tänään kiduttamaan minua lyhyen puhelun aikana kamalalla tunnereaktiollaan....niin karkeaa niin karkeaa !!!!


      • poiuytrdfgh

        tunne on mulle jotain hauraan kaunista hienosyisimmistä osittain tämän maailman tuoltapuolen syntynistä "materiaaleista" muodostunna...niin särkyvää....


    • poiuytrdfgh

      no mä koitan nyt mennä

    • poiuytrdfgh

      Kerron toden sadun:
      Oli mies joka rakasti kaikkia maailman tyttöjä paitsi yhtä.
      Ja syy miksi hän ei ralastanut tuota yhtä oli se, että tuo yksi oli kohtaamistaan kaikkein tunteellisin.
      Mies kiersi koko maailman eikä koskaan löytänyt etsimäänsä....ja ihmetteli lopun ikäänsä...

      • poiuytrdfgh

        Noinkin voi käydä...nyt mä meen ihan oikeesti


    • poiuytrdfgh

      Tulin vielä sanimaan yhteenlaskutoimitukselle terveisiä että hänellä on todella uskomattomia kykyjä kuten vahata lattiaa (tämä EI ole sarkasmia) En ole koskaan vahannut lattiaa ja kuulostaa joltakin varsin vaikealle...

      • poiuytrdfgh

        puolisoksikin maailmassa halutaan ennemmin nainen joka osaa vahata lattiaa, kuin semmonen joka keksii perusteluja joita on vaikea kumota, joten osani ei ole helppo....


      • Ei se ole vaikeaa, mutta työlästä se on, kun ensin pitää roudata ylimääräset kamat huoneesta pois.

        Sitte pitää ensin poistaa vanha vaha, levittämällä vahanpoisto ainetta, antaa sen hetki vaikuttaa ja sitten hangata vaik harjalla. Sitten huuhdella se lattia moneen kertaan ettei jää sitä poistoainetta, ennenkuin voi laittaa uuden vahan.

        Sitä sit pullosta kaadellaan pieni määrä ja levitellään vaik rätillä pieni ala kerrallaan ohut kerros. Tarkka pitää olla ettei jää laiskoja paikkoja.

        Lopussa toki kiitos seisoo ja hetken se vanha kulunut muovimatto lattiakin näyttää hienolta ja siivousmoppikin liikkuu liukaammin.

        Ei vaadi fyysisesti suht terveeltä sen kummempia kykyjä, toki kyllä siinä hommas hikikin tulee ja tuntuu se lihaksissa, polvissa yms. riippuen missä asennossa työskentelee ja mitä välineitä käyttää.


      • poiuytrdfgh

        Kerran aikoinaan mulle jo joku rouva opetti miten vahataan lattia, mutta en oppinut...


      • poiuytrdfgh

        Tällaisten tehtävien edessä joskus aikoinaan työnantaja vähän hermostui minuun. Muut ei jaksaneet enää selittää ja sit äkäisinä tekivät itse. No mutta hyvää jatkoa sinulle yhteenlaskutoimitus. mä en enää kestä sitö ettö jotkut kirjoittaa tänne ihan mitä sattuu viestejä (nyt en tarkoita sinua)joten jätän tän maailman kokonaan,,,en halua olla maailmassa jossa edes vain verbaalisesti on mitään niinkuin rikollista...Haluan semmosen oman maailman missä ei ole yhtään mitään niinku kummallista rikollista tai jotain kummallista


      • poiuytrdfgh

        Mun omat harrastukset on kaikki semmosia todella kilttejä...ihan lapsille sopivia


      • poiuytrdfgh

        Haluan harrastaa vain ja ainoastaa semmosia enkä kuullakaan muusta...


    • poiuytrdfgh

      Ja toteen vielä sen etten oikeastaan näe edes vaivaa niiden perustelujen keksimiseen, kun ne pälkähtelee mun päähän itsestään...
      esim. jos illalla oli joku palstakiista...ni aamulla ku herään muu pää tarjoo mulle hyvän perustelun ilman että oon edes miettiny....

    • poiuytrdfgh

      Ja vielä kerran...nyt koitan vaihtaa maailmaani.
      Tämä ei tunnu mulle enää oikealle paikalle...
      Hyvää jatkoa ja kiitos kaikille !
      Älkää vastatko minulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe