Miten tehdä abortti kotikonstein?

nollaykköne

Olen 17 vuotias ja raskaana, huomasin olevani raskaana vasta ku raskaus oli edenny yli 12 raskausviikon, eli jouduin hakemaan erikoislupaa aborttiin. Päätöstä ei kyllä oo vielä tullu, mut mulle sanottii etten välttämättä saa sitä lupaa..
En todellakaan oo valmis mikskää äidiksi! Täytän ensvuonna 18 ja haluaisin juhlia ja bilettää enkä vaihdella mitään vaippoja! Mun elämä jää kesken jos joudun pitään tän :(

Mitä teen jos en saa sitä? Onko raskauden keskeyttäminen kotikonstein mahdollista?

66

2673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollihantämäkin

      Vai että oikein rik.olliseks ryhtymistä haud.ot jollei lepsulaki antas lapsen tapp.amislupaa..
      Mikset antas lapsen jatkaa elämää ja syntymän jälkeen johonkin häntä kauan odottaneeseen rakastavaan perheeseen? Ei oo kun muutama hassu viikko lisää jatkaa raskautta ja lapsi sais syntyä elävänä. Nythän joudut tosiaan synnyttään sen jokatapauksessa. Sun elämäshän tuskin on missään vaarassa, vaan se itsek.äs oman.apas vaan u.hkaa mennä lapsen KO.KO elämän edelle.

    • nollaykköne

      Aiempaan vastauksena.. pitäskö mun pilata loppuelämäni säälimällä jotain pahasta solumöykkyä? sori abortinvastustajat mut mul ois myös oma elämä viel elettävänä..

      Tarvisin muutenki apua tähän tilanteeseen koska oon yksin, kukaa mun läheisistäei tiedä että oon raskaana.. eli oon yksin joudun pitää tän kaiken sisälläni enkä yhtään tiiä mitä teen, haluaisin puhua mutta en pysty..
      Mitä mä teen?!! miten oon ajautunu tälläseen tilanteeseen :’(

      • luemitävastataan

        "pitäskö mun pilata loppuelämäni säälimällä jotain pahasta solumöykkyä"

        Miten se loppuelämä siinä ois pil.alla kun lapsi on jossain ihan muualla? Sillä lapsella ois myös elämänsä elettävänä... mutta suako tässä pitäs sääl.iä kun joutusitkin hetkeks tinkiin muk.avuuden haluistas?

        "miten oon ajautunu tälläseen tilanteeseen "

        Niin, kannattasko tosiaan pitää ne jalat yhdessä jos et sitten ookaan valmis kantaan vastuuta tekemistes seurauksista?


      • älä_tapa

        Se ei ole solumöykky vaan ihminen jolla on henki, joten älä murhaa lastasi. Ensin paholainen yllyttää murhaamaan ja sitten se tulee syyttämään ja piinaamaan siitä hirvittävästä teosta.
        Jeesus sanoi:
        Joh 10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.


    • VastaanProvolle
    • Hanna-riikkaSorjonen

      Oletko kertonut edes lapsen isälle että olet raskaana? suosittelisin lämpimästi kertomaan ennen ku teet mitää hätiköityjä päätöksiä!

      • Hanna-riikka

        Esim häneltä voi saada rlarien lisäksi sievoisan summan siitä ettet kerro kellekään että isä on naapuri.


    • Tarpee

      Tuskin se vahingosa se siitin on sisääsi mennyt.. sillon se valinta tehdään haluaako lasta vai ei..!

      • jaaa.a

        Jotkut on näköjää sitä mieltä että seksiä ei sais harrastaa ollenkaa jos ei oo valmis pitämään lasta
        miks näin? hei haloo ehkäsy on keksitty


      • jaaa.a kirjoitti:

        Jotkut on näköjää sitä mieltä että seksiä ei sais harrastaa ollenkaa jos ei oo valmis pitämään lasta
        miks näin? hei haloo ehkäsy on keksitty

        Tiedäthän, että käytännössä kaikki abortin kieltäjät ovat abraham-uskoisia, joten seksiä saa harrastaa ainoastaan lapsentekotarkoituksessa.


      • nälkäkurki

        plus mikään ehkäsyhän ei oo 100% varma, joten kannattaa miettiä se että onko valmis vastaamaan seuraksista jos se ehkäsykin pettää


      • Tarpee

        Pointti on siinä että pitää pystyä vastaan seurauksista vaikka käyttäis ehkäisyä.. !


      • Niin, en tiedä sit onko joku raiskaaja taas vaatimassa oikeutta, kun hänen siittämänsä lapset abortoidaan.


      • Opettele kirjoittamaan suomea.


      • Fanaatikko en ole, aborttia en ole koskaan kellekään suositellut. Mutuksi kyllä tunnustan kommenttini. Tai ehkä valistuneeksi arvaukseksi.
        Pistekirjoitusta osaan oikeasti.


      • opetteletajuaan
        JustJust kirjoitti:

        Fanaatikko en ole, aborttia en ole koskaan kellekään suositellut. Mutuksi kyllä tunnustan kommenttini. Tai ehkä valistuneeksi arvaukseksi.
        Pistekirjoitusta osaan oikeasti.

        niitä pakkomuokattuja viestejä, vaikka kuinka epämieluisaa totuus onkin.

        "Fanaatikko en ole, aborttia en ole koskaan kellekään suositellut."

        Juu, ihan "normaalit" ihmisethän täällä on ylist.ämässä ja tyrk.yttämässä aborttia ratkasuks kaikkiin ongelmiin ;-D ei toki yhtään mitään f.anaattista...


      • opetteletajuaan kirjoitti:

        niitä pakkomuokattuja viestejä, vaikka kuinka epämieluisaa totuus onkin.

        "Fanaatikko en ole, aborttia en ole koskaan kellekään suositellut."

        Juu, ihan "normaalit" ihmisethän täällä on ylist.ämässä ja tyrk.yttämässä aborttia ratkasuks kaikkiin ongelmiin ;-D ei toki yhtään mitään f.anaattista...

        Koska muka olen tyrkyttänyt tai edes suositellut kellekään aborttia?
        (Sinä kyllä olet suositellut jälkiabortointia eli syntyneiden tappamista monesti.)


      • kaikkinäkeekyllä
        JustJust kirjoitti:

        Koska muka olen tyrkyttänyt tai edes suositellut kellekään aborttia?
        (Sinä kyllä olet suositellut jälkiabortointia eli syntyneiden tappamista monesti.)

        kun todistat ihan itse itseäs vastaan joka ketjussa.
        Jälk.iaborttia tietenkin voi suosittaa ihan aih.eesta ja ans.aitusti niille jotka ensin on itse ryhtyneet tapp.amaan muita, tai hek.umoi sitä lapsia suojeleville pelkän mielipiteen takia.


      • kaikkinäkeekyllä kirjoitti:

        kun todistat ihan itse itseäs vastaan joka ketjussa.
        Jälk.iaborttia tietenkin voi suosittaa ihan aih.eesta ja ans.aitusti niille jotka ensin on itse ryhtyneet tapp.amaan muita, tai hek.umoi sitä lapsia suojeleville pelkän mielipiteen takia.

        Jönnä juttu tuo, että vastustat tappamista mutta suosittelet sitä.


      • nyyhkyruncullekävitaas
        JustJust kirjoitti:

        Jönnä juttu tuo, että vastustat tappamista mutta suosittelet sitä.

        Jännä juttu, että näet taas noita harh.ojasi muiden teksteissä, ja pidät niitä ilmeisesti ihan tot.ena. Tietenkin norm.aalit ihmiset vast.ustaa viatt.omien last.en muc.avuus tabp.amista.
        Mutta kerr.o mitä pah.aa on itsecc.äiden la.sden m . . . . jien itsem . . . issa?


      • valheedsencu

        jadkuu... Mutta sehän tied.etään että cäyd.ännössä c.aikki abortin suos.ijat . on om.a nabh.aisia


      • Anonyymi

        Mikä vittu sua oikeesti vaivaa? Vittu kasva ja ryhdistäydy. Kortsukaan ei ole aina 100% varma ;) Sä et selkeesti tiiä mikä paine siinä tulee kun miettii että mitä tekee raskauden suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vittu sua oikeesti vaivaa? Vittu kasva ja ryhdistäydy. Kortsukaan ei ole aina 100% varma ;) Sä et selkeesti tiiä mikä paine siinä tulee kun miettii että mitä tekee raskauden suhteen.

        Vai niin... eräät saa kirota vapaasti mutta vastata niihin ei saa...!!?

        No v.ittu, kukahan v.ittu tässä se vit.un keskenvitunkasvuinen vi.ttu on, että niin vi.ttu.. XD


    • adoptiokeksitty

      Mikset antas laps.en jatk.aa eläm.ää ja syntymän jälkeen johonkin häntä kauan odottaneeseen rakastavaan perheeseen? Ei oo kun muutama ha.ssu viikko lisää jatkaa raskautta ja lapsi sais syntyä eläv.änä. Nythän joudut tosiaan synnyttään sen jokatapauksessa. Sun elämäshän tuskin on missään vaar.assa, vaan se itsec.äs oma n.abas vaan u.hkaa mennä laps.en KO.KO elämän edelle.

    • kyllähelpotti

      ite kävin tekaseen abortin ihan lääkärillä ja kokemus oli kiva ja voimaannuttava! Aluks pelotti mutt kaikki meni hienosti ja ammattimaisesti, ei ollut kivuliasta tai mitään morkkiksia. Kuin iso kivi oisi vierähtänyt sydämmeltä. Mene sinäkin asiantuntijalle, terveyden kanssa ei kannata leikkiä, tsemppiä.

    • myöhäistäkatua

      Koti konsteilla menetät terveytesi joten parasta olla yrittämättä. Sairaalaan vaan,jos lupaa haettu,luulisi pian tulevan päätös.Jos ei keskeytystä, kestät kyllä raskaus ajan. Ehkä mielesi muuttuu kun lapsi ilmoittelee olostaan masussa tai sitten annat hyvään kotiin jossa sitä rakastetaan.

    • Elämäänkyllastyneita

      Jokaisen oma asia tietenkin. Mutta lapsi tuo elämään jatkuvuutta. Olihan se hienoa käydä ensi kertaa baarissa, mutta viikosta toiseen aina sitä samaa ja päivät kyrsiintyvään työpaikassa. Lopulta unohtuu yksin vanhusten taloon. Tietenkin vanhapiika kummitäti sanoo vastaan. Mutta lapsi on se perusasia ja lapsettomat harvoin etenemät töissä mihinkään eikä siviilissäkään saa mitään aikaiseksi.

    • nollaykköne

      Luulisin et se päätös tulee huomenna.. jännittää ihan helvetisti kyllä että miten tässä käy. En haluis pitää lasta koska en vaa koe olevani valmis äidiksi, amis kesken eikä rahaa tai mitään ja porukat heittäs varmasti pihalle ku saisivat tietää et oon hankkiutunu paksuksi tän ikäsenä :/ tosin vahinkohan tää oli...

      Tiiän et haluun joskus lapsia mut nyt on aivan väärä hetki, en tiiä mitä poikaystäväki sanois ja saattas vaa jättää mut.
      Ärsyttää ku en heti tajunnu et oon raskaana, koska en ois joutunu tähän jos oisin aiemmi huomannu :d
      Mul on aina ollu vähä epäsäännölliset menkat välil tulee paljonki myöhäs jote en oo niitä ikin laskenukkaa ja aattelin nytki et ne kyl tulee kun tulee en jaksa murehtia, vaik ois pitäny. Väsymyksenki aattelin olevan ihan normaalia mut sitku alko joka aamunen aamupahoinvointi nii aloin miettii et hetkonen.. :(
      Mua ei haluttais antaa tätä myöskää adoptoitavaks ku ahistaa ku mietin jos se joskus isompana tulee kysymään multa vihasena et miks mä en halunu sitä..

      Haluisin vaa hakata itteeni mahaan kovaa ja tehä jotain, millä saan tän pois musta:/
      Haluun vaa unohtaa kaiken ja olla taas normaali.. :’(

      • vaikoettä

        Ehkä joskus onn.elliseen rak.astavaan perh.eeseen antamas labsi haluaa tulla ciitt.ään s u a eläm.ästään..


      • lastajonka

        koko eläm.än bil.asit. Idsecc.äillä mucav.uuden hal.uilla s,


      • jaryvettynyttä

        om.aa tunth.oasi. Ain.a ham.aan haud.haas saa.kka.


      • huhhuh.shairasda

        Haluat siis hac.ata oman labsesi hengh.iltä? Ei voi muuta kun toivoo


      • cyseleen

        Miksi riisd.hit sen koc.o el.ämän?
        Lapsen tabbh.amisen jälkeen on turh.a enää cuv.itella minkään olevan norm.aalia


      • dabbhamaaslasda

        Ja v.eri deco tulee riiv.aamaan . lev.otonta mieldäsi icuisesti.


      • näbbheihish

        ja chuiv.ud. Id.ekin siihen v.eri .


    • Adoptioon

      Adoptio. Pidä masu piilossa jos et saa lupaa. Menet neuvolaan ja sanot et haluat antaa lapsen pois synnyttyä. Sos.työntekijät etsivät lapselle kodin ja dadaa, olet vapaa! Kunhan pidät matalaa profiilia ,kukaa tajua mitään.

      • Teille uskiksille salailu on aina toimivin ratkaisu.


      • paraskinpaatosteleen
        JustJust kirjoitti:

        Teille uskiksille salailu on aina toimivin ratkaisu.

        Hehheh, onneks suosijas.akki ja abortd.öörit ei koskaan salaile mitään ;-D


    • ER.L-abortitkieltoon2k19

      HAH eipä tainnu alottajalle lupaa herua ku vaikeni :D ei kehtaa sanoa et lupaa ei myönnetty ja joutuukin pitämään lapsen,
      ihan oikein, mun mielestä aborttia ei saisi tehdä kukaan 12 viikon jälkeen, koska onhan se sillon jo pieni ihminen eikä mikään solumöykky!
      Nää teinit ei sit aattele mitää muutaku omaa napaansa!
      ”Voi ku en pääse bilettään vaan joudun vaihtelee ällöttäviä kakkavaippoja, hyiyiyi! :(”
      Oisit siinä vaiheessa miettiny ku jätitte jätkäs kanssa sen ehkäsyn pois!

    • Voimia

      Kulta pieni,
      älä yritä tehdä itse mitään. Hae apua, kyllä asia jotenkin selviää.
      Eikä elämäsi varmasti ole pilalla, kävi kuinka tahansa. Suomessa on paljon ihmisiä, jotka haluasivat saada lapsen kasvatettavakseen. Puhu lääkärille, tai vanhemmillesi tai kouluterveydenhoitajalle tai kelle tahansa. Älä jää yksin tämän asian kanssa. Kaikkea hyvää elämääsi, ja taivaan isän Siunausta.

      • voimia

        Lisään vielä, että älä yritä tehdä itse mitään, sellainen on vaarallista. Voimia, kaikki selviää vielä ja varmasti tulee vielä onnellisia päiviä<3


    • puhupoikaystävälles

      Mitä jos lapsen isä haluaisikin pitää lapsen ja teistä tulis perhe? Aattele kuinka onnellisia oisitte! Miettisit vielä, tossa vaiheessa se aborttikaan ei ole enää mikään helppo ja nopea juttu vaan saatat pahimmassa tapauksessa joutua synnyttämään ku.ol.le.en la.p.s.en josta voi jäädä elinikäiset traumat tai syyllisyys painamaan

    • Toivottavasti saat luvan, jos on hyvät perusteet sille niin miksi ei. Älä tee mitään typerää mikä saattaisi olla itsellesi vaarallista. Muista että päätös on sinun eikä kenenkään muu, sanoipa täällä kuka mitä tahansa.

      • cädyrinrunccukiriehuu

        Eihän tää.llä tiet.enkään saa oikoo edes suosijas.akin lev.ittämiä valh.eitakaan :-D
        kuten että päät.ös on kylläkin viime kädessä viran.omaisten, eikä jonkun oic.uccaan o.m.a nab.pasen l.elli p.rinshessan joka nyt sadduu hinc.huaan lasdaan heng.iltä.


      • korkeintaan

        An.ella nöyr.äsdi muilta . sitä tabb.hamis lub.aa.


    • virvatuli22

      miksi ihminen ei sais tehdä aborttia jos ei oo kykenevä huolehtimaan lapsesta?

      • ettämiksei

        Voidaan kysyä myös pitäskö kaikki syntyneetkin lapset tapp.aa joista joku, esim. synnyttäjä ei oo kyenny huolehtiin?


      • lihaklönä

        Jos tämä äiti vaikka t.ab. p.aa tän la.ps.e.n.sa tai it.se.ns.ä sen syntymän jälkeen tai jopa raskausaikana kun ei halunnut sitä lasta?

        Pienempi paha ottaa se lihaklöntti pois sieltä masusta , silloin ku se ei tunne kipua eikä sillä oo vielä mitään tietoisuutta siitä että on edes olemassa.


      • Nimimerkki1
        ettämiksei kirjoitti:

        Voidaan kysyä myös pitäskö kaikki syntyneetkin lapset tapp.aa joista joku, esim. synnyttäjä ei oo kyenny huolehtiin?

        syntymätön ja syntynyt lapsi on eri asia, tai no muutenkin siinä vaiheessa kun se abortti yleensä tehdään, ei se mikään lapsi vielä edes ole.


      • niinmiten
        Nimimerkki1 kirjoitti:

        syntymätön ja syntynyt lapsi on eri asia, tai no muutenkin siinä vaiheessa kun se abortti yleensä tehdään, ei se mikään lapsi vielä edes ole.

        Joo, eri ikäset lapset on eri (?) asioita, mutta kaikki lapsia kuitenkin, olinpaikasta riippumatta.
        Yhä odotellaan vastausta, että mitähän ne aborteilla tap.ettavat alkiot/sikiöt sitten on jollei syntymättömiä lapsia?


    • onnellinenjuurinoin

      Jos sulle ei lupaa myönnetty joku päivä kiität valviraa vaan että tekivät sulle palveluksen.

      Uskon että jokaisen naisen tarkoitus on tulla äidiksi joskus ja jokaisen äidinvaistot myös heräävät (siis jokaisen, myös heidän jotka lapsia vihaavat) kun tuntee ne pienet potkut masussaan tai viimeistään silloin kun oma vauva rääkäisee ensimmäisen kerran ❤️

      Muutaman vuoden päästä oot vaan kiitollinen että sait maailman ihanimman lapsen.

    • riipputissi

      tämä ei ehkä liity aiheeseen mitenkään mutta jos olen raskaana ja voisin muuten pitää lapsen mutta, en tahdo imettää ettei tissit ala roikkuun tai muutenkaa nii kannattaako sillon tehdä abortti? tai onko joku keino et ei tarvii imettää mut lapsen voi pitää?

      • onxtrollillatylsää

        Ihan tiedoks vaan, ne tissit rupsahtaa roikoiks ajanmittaan jokatapauksessa, imetit tai et.


    • niinmitenkävi

      Päivitteleekö ap vielä tänne? ois kivaa tietää miten sun päätökses kanssa kävi
      Olet jo varmaan tähän mennessä jonkun päätöksen saanut?

    • Siperian

      Älä rakas lapsi tee aborttia.Siitä jää syyllisyyttä sinulle lopuksi ikää,se on toisen ihmisen henki ja sinulla ei ole oikeutta viedä sitä.Rukoilen puolestasi että pitäisit lapsen joka on sinulle lahjaksi ja siunaukseksi annettu.Älä anna kaunista pientä elämää pois.Jumalan varjelusta sinulle.

    • Siperian

      Älä rakas lapsi tee aborttia.Siitä jää syyllisyyttä sinulle lopuksi ikää.Se on pienen ihmisen henki ja meillä ei ole oikeutta viedä toisen ihmisen henkeä.Rukoilen puolestasi että pitäisit lapsen joka on sinulle lahjaksi ja siunaukseksi annettu.Jumalan varjelusta sinulle.

    • Ulisija666

      Toivottavasti lupa tuli että et joudu sitä riesaa synnyttämään! :) onnea jatkoon!

    • nollaykköne

      Se on nyt pois alta... en halua sen kummemmin asiaa kommentoida joten en vastaile kysymyksiin.
      En ole pystynyt käymään tässä keskustelussa hetkeen, joten anteeks siitä ketkä vastauksia jäi oottaan.
      Koen kuitenkin että abortti oli minulle oikea ratkaisu...

      Joku sanoi että ”mitä jos lapsen isä haluaisi perustaa perheen ja olisimme onnellisia.”
      Ei, vauvan isä ryyppää todella usein ja on huumeidenkin kanssa välillä tekemisissä.. sen verran häntä tunnen etttei hän ois isäksi todellakaan halunnut. Enkä ois mäkää halunu lapselleni mitään alkohoisti faijaa, olisin ollu yksin enkä uskonu pärjääväni yksin pienen vauvan kanssa kun olen niin nuorikin...
      Sen verran mun ”lapsesta” välitin että ajattelin hänen parastaan. Ei hän ansaittis syntyä tämmösille ihmisille... vaikka sattui se todella paljon loppujen lopuksi niin fyysisesti kuin henkisestikkin...:/

      Kiitos avuista ja kannustavista kommenteista nyt kaikki on taas hyvin ja normaalisti niinku ennenki <3
      Virheistä oppii, jote jatkossa aion olla vähän vastuullisempi ehkäsyn kanssa ettei tämmösiä vahinkoja pääsis käymään :)

      Älkää abortin vastustajat nyt triggeröitykö!! mun oma asia eikä siihen tarvii kommentoida mitää ilkeetä, sitäkun ei voi enää peruakkaan:).

      • joopajoo___

        Niin sitten "siivosit" lapses viem.äriin pois alta... Voihan se nyt alkuhelpotuksessa tuntua "oikealta ratkasulta" kunnes tajuat todella mitä tulikaan tehtyä ja kenelle.

        >Abortin jälkeen ensimmäinen tunne on usein helpotus. Jonkin ajan kuluttua ensimmäiset helpotuksen tunteet usein haihtuvat ja voi tuntua vaikealta ajatella, mitä on oikeasti tapahtunut. Tässä vaiheessa moni kieltää koko asian ja siihen liittyvät tunteet. Kieltäminen saattaa kestää muutamasta tunnista jopa vuosikymmeniin asti. Naiset reagoivat hyvin eri tavoin. Lakattuaan kieltämästä tosiasioita naiset usein ahdistuvat ja vihastuvat. Joskus tunteiden vahvuus voi olla yllättävän suuri. He saattavat olla vihaisia itselleen ja/tai toisille. Vihan ilmaiseminen on tärkeää, koska sisäänpäin kääntyessään se saattaa aiheuttaa psykosomaattisia oireita mm. masennusta ja itsetuhoisuutta. Syyllisyys, häpeä ja itsesääli ovat myös usein esiin tulevia tunteita.>

        "vauvan isä ryyppää todella usein ja on huumeidenkin kanssa välillä tekemisissä.. "

        Ja sellaselle sitten olet menny jak.amaan pes.ääs..?

        "Sen verran mun ”lapsesta” välitin että ajattelin hänen parastaan."

        Just joo,.. että oikein "parasta" ajattelit - väkiv.alloin tapp.amalla hänet?! Tätä tekop.yhää so.ntaa joudut sitten vakuutteleen itelles koko syyllis.yyden kalv.aman loppu.elämäs...
        "Ei hän ansaittis syntyä tämmösille ihmisille..."

        Älä jaksa. Ihan jokaisella on tässä yltäkylläisyyden maassa mahdollisuus selvitä hyvinkin lapsen kanssa yksinkin, eikä yksinäisyys useinkaan ole mikään ikuisuus olotila. Tapp.amaasi lasta et nyt kuitenkaan enää takaisin saa. Jos ei koe syntymän lähestyessäkään itseään valmiiksi äitiyteen, ansaitsee lapsi jatkaa elämäänsä adoptoituna jossain häntä kauan kaivanneessa perheessä.

        "nyt kaikki on taas hyvin ja normaalisti niinku ennenki"

        Niin sitä vois luulla, ainakin hetken aikaa, kunnes ilj.ettävä todell.isuus iskee päin naamaa.

        "mun oma asia eikä siihen tarvii kommentoida mitää ilkeetä,"

        Toisen ihmisen tapp.aminen ei nyt vaan oo koskaan m . . . aajan "oma asia". Ja täällä julkisella palstalla saa kuka vaan kommentoida vapaasti mitä lystää sulta lupia kyselemättä.


    • pyyn

      Mietin joka päivä, että tapahtuispa useemmin just niin että raskaaksi tullut elämänhallinnan ongelmien kanssa painiva nuori tai muuten vaan vahingossa raskautunut nuori tajuaisi itse ettei äitiys siinä tilanteessa käy. Vaikee ymmärtää heitä jotka synnyttää lapsen jos olosuhteet on selkeästi paskat.

      • sairashehkutussonta

        senku on ja pysyy mutta mitään ei tietenkään saa vastata :-D Hysh.yss vaan! Näköjään psc.ha-sana taitaa olla sekin jo hyihyi kiell.etty vastustajille...


      • sontapsscaalojuu

        Yhä odotellaan mitä asiatonta onkaan mainita adopd.hioshda ja baremmishda oloishda, . Tai idshecc.häiden much.avuudhenhalujen verucc.heen chum.oudumiseshda sillä?


    • eiolejuttunitää

      Miksi täältä poistetaan semmosekkin kommentit jossa kertoo itse OMAN mielipiteensä siitä että vihaa vauvoja?
      Eikö edes mielipidettään saa ilmassa ku mennää ilmotteleen ylläpidolle ?

      • botinpscariehuu

        Eihän täällä saa sanoo sitäkään että vih.aa muc.avuus abortd.öörejä. Eikä mitään aborttien vastasta paljo muutenkaan.


    • "Miksi täältä poistetaan semmosekkin kommentit jossa kertoo itse OMAN mielipiteensä siitä että vihaa vauvoja? "

      Abortinvastustajat usein syyttää täällä aborttioikeuden puolustajia ja abortin tehneitä lapsivihaajiksi. Kaikki ei kuitenkaan vihaa lapsia. Jos ei halua lapsia, ei se ole merkki siitä, että vihaa. Voi olla että hyvinkin haluaisi lapsia, jonkun toisen kanssa, jonain parempana aikana ehkä. Jotkut eivät halua lapsia koskaan, vaan tykkäävät elellä lapsettomana. Silti voi hoitaa muiden lapsia ja olla tätinä ja setänä, heitäkin tarvitaan. Sitten on varmaan niitäkin, jotka vihaa tai vieroksuu lapsia. Se suhtautuminen voi jonain päivänä muuttua toki. Mutta ei ketään väkisin saada pitämään lapsista, tai suhtautumaan kriisiraskauteensa positiivisesti. Jokaisella on oikeus tuntea niitä tunteita mitä tuntee, ei niitä ainakaan haukkumalla muuteta.

    Ketjusta on poistettu 251 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe