Tekniikan Maailma kehuu Toyota Corollaa

Kehuja

....mm. näin:

"Etutilat ovat toimivat, ja parempiin varustetasoihin kuuluvat urheilullisemmat istuimet tuntuvat erittäin päteviltä. Selkänojien säätö on portaallinen, mutta ajoasennosta saa hyvän. Osansa siihen on kasvaneella ohjauspyörän etäisyyssäätövaralla."

"Takaluukun saa myös sähköllä ja jalanheilautuksella toimivana."

"Suomessa varustetasot ovat Life, Style, Active ja Premium. Jo perustasossa on mukana esimerkiksi älykäs vakionopeudensäädin, kaista-avustin, liikennemerkkitunnistus, pyöräilijätkin tunnistava automaattinen hätäjarrutus ja kaksialueinen automaatti-ilmastointi." Vrt. Octavia.

"Koeajossa oli perustellusti ainoastaan uusi hybridimalli. Sen toiminta on erittäin mukavaa ja sujuvaa, eikä polttomoottorin sammumista ja käynnistymistä huomaa lainkaan. Auto kulkee sähköllä parhaimmillaan 120 km/h:n nopeudella."

"Toyota on ottanut vakavasti kritiikin hybridin suorituskyvystä ja tutun, 90-kilowattisen rinnalle on tullut 132-kilowattinen paketti. Siinä bensiinimoottori on 2,0-litrainen. Tehtaan mukaan kiihtyvyys 0–100 km/h paranee liki 30 prosentilla, mutta kulutus kasvaa vain runsaalla 10 prosentilla."

"Suuntavakaus vaikuttaa hyvältä ja keskialueen keskitys riittävältä. Kaista-avustin toimii hyvin, eikä ihme, sillä se käyttää Lexus LS:stä tuttua tekniikkaa."

"Myös Suomessa maahantuojan realistisena tavoitteena on nostaa Corolla maan myydyimmäksi automalliksi. Valloitus pääsee kunnolla käyntiin vasta helmikuussa, kun kaikkien kolmen korimallin myynti käynnistyy."

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/21a-2018/tm-ajettua-toyota-corolla-corolla-pitaa-kiinni-perusarvoista/?shared=918227-90979bbb-500

37

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuoppalaa

      Minkälaisella jousituksella tulee, onko kivireki?

      • Erinomaisella

        Tulee todella upealla jousituksella ja iskunvaimennuksella:

        "Jousituskin hoitaa hommansa asiallisesti, ja siinä se. Myös pienitehoisimpien moottoreiden yhteydessä käytetään taka-akselilla monivarsituentaa, kun monet kilpailijat tyytyvät alapään versioissa yhdystukiakseliin. Premiumissa on myös säätyvä iskunvaimennus."


    • ei-jatkoon

      Ja sitten kun ajaa Corollalla niin se on samanlainen maanteiden kiemurtelija kuin entisetkin joita pitää ohjata kokoajan ja pelätä ettei se poukkoa ojaan ja moottorissa on puolet luvatusta tehosta.

      • LuepasEnsin

        Luetaanpas ensin tulevat koeajot. Sieltä ei tulekaan tuollaista tekstiä.


      • Sitä_odotellessa

        Nyt on kokeiltu vasta etelän sileillä asfalteilla. Kuinka käy pohjoisen karkeilla. Joko on keksitty Corolla, joka ei nitise ja helise? Keväällä nähdään.


    • Eiuskottavuutta

      Ei jatkoon, ei ole Eurooppalainen. En osta kuin Eurooppalaisia tuotteita.

      Suosin kotimaisia tuotteita, kestohyödyketuotteet Suomesta tai Euroopasta. USAsta tuotettuja tuotteita en osta jos vastaavia tuotteita on saatavilla muualla valmistettuna, sama koskee Aasiaa ja Venäjää. Tämä on oma tietoinen valinta jonka kanssa olen elänyt jo monta vuotta, pientä vaivaa mutta ei muuta.

      • Eiuskottavuutta

        Sekoilet, mutta se ei liene mitään uutta. En todellakaan ostaisi Dodgea tai mitään vastaavaa rimpulaa. Vuodesta 1991 kaikki autot ovat olleet Eurooppalaisia, sitä ennen yksi Japanilainen ja yksi USA auto, kun nuorena ei paremmasta ollut tietoa.


    • uskovaistenHurmahenkeä

      Noita halpoja elektroniikka leluja Toyota viljelee mielellään, tosin niitä alkaa olla jo ihan kaikissa halpiksissa. Noissa ensitesteissä ei autoa testata, vaan iso lauma toimittajia ajaa vuorollaan pikkulenkin tarjoilujen lomassa ja sitä voisi pitää lähinnä vastavana kun perussetä ajaa muutaman minuutin koeajon uudella saman merkkisellä tutun tuntoisella Toyotalla, eikä mikään asia lyö silmille välittömästi, eli hieno peli ja kahvitkin tarjottiin automaatista.
      Odotellaan nyt niitä vertailuja muihin, niin palataan siihen normaaliin.

      • Halveeraajantikerrys

        Halveeraajan arvotonta tekstiä.

        Mm. nuo autotonimiseen ajoon tarkoitetut tekniset lisälaiteet eivät ole leluja sen enempää tuollaiseen tekstiin kantaaottamatta.


    • Nuukaerkki

      Vanha kakku uusissa kuosissa, mukana hieman lisähärpäkkeita, uusi on aina uusi, vaikka kuinka vanha malli olisi, vanhemmiten auton ominaisuudet tulee paremmin esille.

    • turhuuksien.turhuus

      Tekeekö Corolla aina sen hätäjarrutuksen, jos pyöräilijä tulee vastaan kapealla tiellä? Onhan nuo automatiikat kai hyviä dementiaa poteville autoilijoille, ei muille. Kaista-avustinhab ei Suomessa toimi kuin harvassa paikassa, kiitos surkeiden tiemerkintöjen.

      • OtapasSelvää

        Kirjoitit täyttä puppua. Minä olen ajanut kolme vuotta Toyotalla, jossa on molemmat. Molemmat toimivat täysin moitteetta, paitsi kaistavahti tietysti talvella kun kaistaviivoituksista on vain pälviä, mutta silloin sen voi kytkeä pois.


      • Konserni.sössii.kaiken

        Audi Q2 ei ainakaan tehnyt kun sitä testattiin AutoMobil-ohjelmassa heti mallin tultua markkinoille. Aina lensi Dummy komeasti kun kokeilivat. Sama juttu senkin jälkeen kun auto kävi korjattavana tehtaalla.


    • pappamalli

      Corolla on varmasti ihan toimiva laite jos ajaa sillä vain lähikauppaan ja terveskeskukseen mutta turha sillä vaappuvalla idän ihneellä on maantielle mennä jonoja vetämään.

      • ArvotonTekstisi

        Oletkos sinä nyt lukenut näiden uusien uudella moottorilla ja uudella hybridijärjestelmällä varustettujen Corollien koeajoja. Katsotaanpas ensin ne. Sieltä kuuluu aivan toisenlaista kuin sinä halveeraajana tuohon edelle kirjoitit. Sinustakun ei ole minkäänlaiseksi asiantuntijaksi muuta kuin pelkäsi Toyotan halveeraajaksi. Sinulle ei kukaan mitään apainoa laita.


      • 43534

        Mikähän auto oliis hyvä ajaa?

        Itsellä kokemusta viimeksi F30 ja nyt B9 enkä lähtisi henkseleitä paukuttelemaan kummallakaan vaikka B9 sentään kulkee yleensä kuhtuullisesti suoraan. F30 ei mennyt ikinä.


    • Hajosikotojotasi

      Taas sama juttu. Sitten nämä uudet tohjot kiemurtelee laidasta laitaan. Tuskin niillä voi ajaa kuuttakymppiä kovempaa. Ruoste puskee jo parin vuoden sisään helmoista läpi. Samalla rahalla saa kunnon euroautoja.

      • EiMitäänVakuutta

        .................kirjoittaa Toyotan halveeraaja, jolla ei ole asialleen minkäänlaista näyttöä.


    • Corolla-Premium
      • tototohjo

        Kestänee tuo lippis isältä pojalle, vaan entäs Tojo?


    • Toyota-ylivoimaa

      Kerrankin tiukan rehellinen aloitus eikä trollien länkytystä.

    • uutuusarvoa

      Mahtavaa, Tojoonkin on vihdoin saatu oikeasti säädettävä ratti ja kuskin penkki.

    • Sivustaseurataan

      Kumma juttu. Välillä se Tekniikan Maailma on maailman paskin lehti, nyt se taas on hyvä.
      Kummaa poukkoilua. Vain Terot tuon osaa...

    • PelkkääKehua

      Tekniikan Maailma kehuu Corollaa. Ei moiti ja pian kaikki lehdet tulevat ylistämään kaikkia kolme Corollan uutta mallia.

      • kyllä.tämä.tiedettiin

        Yksi asia mietittäväksi. Tekniikan Maailman kehut uudesta Corollasta ovat selkeästi sulle iso juttu ja annat niille suuren painoarvon. TM kehujen perusteella uusi Corolla on hyvä auto.
        Mihin valoon se asettaa kaikki ne muut tojot tähän mennessä joita TM ei ole kehunut? Maalaisjärjellä ajateltuna on niin että muissa tojoissa ei ole ollut mitään kehuttavaa ja uudessa Corollassa on. Ei kovin hyviä uutisia nykyisillä tojoilla ajaville.


      • Anonyymi
        kyllä.tämä.tiedettiin kirjoitti:

        Yksi asia mietittäväksi. Tekniikan Maailman kehut uudesta Corollasta ovat selkeästi sulle iso juttu ja annat niille suuren painoarvon. TM kehujen perusteella uusi Corolla on hyvä auto.
        Mihin valoon se asettaa kaikki ne muut tojot tähän mennessä joita TM ei ole kehunut? Maalaisjärjellä ajateltuna on niin että muissa tojoissa ei ole ollut mitään kehuttavaa ja uudessa Corollassa on. Ei kovin hyviä uutisia nykyisillä tojoilla ajaville.

        TM ylisti uuden Toyota Supran maasta taivaaseen. Mihin valoon sen laittaisit?


    • Anonyymi

      Erikoista että tuossa on portaallinen selkänojan säätö, kun jo viime vuosikymmenellä Corollassa ja Corolla Versossa oli oli täysin portaaton selkänojan ja istuinkorkeuden säätö. Silloinkin Corollat oli varustettu idioottimaisella portaallisella istuimen etäisyyden säädöllä. Sellaisella varustettua autoa ei kyllä kannata ostaa.

    • Anonyymi

      Tekniikan asianatuntija Taloustaito-lehti on näköjään eri mieltä Tekniikan Maailman ammattilaisten kanssa. Testin lopussa Taloustaito-miehet paljastavat olevansa Skoda-miehiä. :-))

      • Anonyymi

        Taas tätä katkeran itkua. Tekniikan maailma tottakai pelkää että papat lopettavat tilaamisen niin kirjoittelevat vähän varovaisemmin. Meluisaksi moittivat silti nekin.
        Taloustaito lehden ajajat kirjoittavat kaunistelematta asioista niinkuin ne ovat.

        Koittakaa Terot sopeutua että Skoda nyt, vain sattuu olemaan parempi auto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tätä katkeran itkua. Tekniikan maailma tottakai pelkää että papat lopettavat tilaamisen niin kirjoittelevat vähän varovaisemmin. Meluisaksi moittivat silti nekin.
        Taloustaito lehden ajajat kirjoittavat kaunistelematta asioista niinkuin ne ovat.

        Koittakaa Terot sopeutua että Skoda nyt, vain sattuu olemaan parempi auto!

        Kun hybridit puuttuu niin puuttuu kaikki. Ostaisin heti Skodan jos sillä olisi kokemusta hybrideistä.


      • Anonyymi

        Kun hybridistä puuttuu lataus, niin kaikki puuttuu.


    • Anonyymi

      Se on TM, joka kehuu ja ylistää Corollaa.

    • Anonyymi

      Minulle Corolla Hybrid 85 dB Edition.

    • Anonyymi

      Hörhön aktiivsta sekoilua ja mustan kääntämistä valkoiseksi, eihän tämäkään ketju ole järjen tekosia. 85db melua, ruostetta, muovia ja järjetön hinta. Halpaa elektroniikkaa jotta saadaan varustelista pitkäksi, mutta massaukset ja äänieritys puuttuu, melkoinen huijaustuote.

      • Anonyymi

        Mikään noista väitteistä ei pidä paikkaansa. Lukekaapa. Teksti on aivan päinvastainen.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla on todella upea auto. Kun koeajat sen et voi olla ostamatta sitä. Vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus. alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky tekevät suuren vaikutuksen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      213
      7556
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      58
      2973
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      193
      2377
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1823
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      176
      1752
    6. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      21
      1432
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      75
      1271
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      38
      1173
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      27
      1165
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      50
      1039
    Aihe