Verrataanpa Lähitaksin, Taksi Helsingin ja Yangon hintoja. Käytetään Ruotsin taksien vertailuhintojen kaavaa, eli 10km matka joka kestää 15 minuuttia.
Yangolla lähtöhintaan kuuluu ensimmäinen kilometri ja 3 minuuttia aikaa, joten Yangon laskuissa ajat ovat 12 minuuttia ja 9km.
Yango: 3 12*0,15 9*1,2 = 15,60 euroa
LT: 3,9 15*0,75 10*1 = 25,10 euroa
TH: 3,9 15*0,79 10*0,99 = 25,60 euroa
Yango olisi siis 40% halvempi kuin Taksi Helsinki. Yö tai viikonloppuhinnoilla laskettuna ero olisi vieläkin suurempi. Ruuhka-aikoina Yango käyttänee korkeampia hintoja, mutta ainakin tällä hetkellä appikin antaa tuollaisia hintoja.
Nopeasti tulkittuna tämä tarkoittaisi sitä, että jos Yangoa pystyy ajamaan noilla hinnoilla kannattavasti, täytyy perinteisten taksiyhtiöiden hinnoissa olla valtavasti ilmaa.
Yango vs vanhat yhtiöt
176
21994
Vastaukset
- ViidenTähdenAI
Hyvä. Tosin en käy Teboililla, en aja Ladaa, enkä myöskään tilaa Yangoa. Täällä kyllä on monta punaista joille nämä varmasti kelpaa.
Kilpailu tosin on kyllä aina hyvästä.- Anonyymi
Millä tavalla tuo "punaista" liittyy
tähän - Anonyymi
Et taida oikein käsittää asoita!
Lada on nykyisin sama kuin Renault!
Venäjä on kapitalistisin maa nykyisin!
Yangolla palkatut kuljettajat tienaa
paremmin kuin Taksi Helski tai Lähitaksin
kuljettajat.
Taksi Helsingin "yrittäjiltä" olen joutunut
perimään palkkasaatavia 20 kertaa kun
se porukka ei piittaa lakien noudattisesta.
Sama koskee Lähitaksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida oikein käsittää asoita!
Lada on nykyisin sama kuin Renault!
Venäjä on kapitalistisin maa nykyisin!
Yangolla palkatut kuljettajat tienaa
paremmin kuin Taksi Helski tai Lähitaksin
kuljettajat.
Taksi Helsingin "yrittäjiltä" olen joutunut
perimään palkkasaatavia 20 kertaa kun
se porukka ei piittaa lakien noudattisesta.
Sama koskee Lähitaksia.Oletko tyhmä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla tuo "punaista" liittyy
tähänNyt varmaan tajuat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt varmaan tajuat
Kohta putin tulee 😃
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko tyhmä
On se!
- Anonyymi
Bollttin on vielä halvenpi ja on viroliset kelpaako
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida oikein käsittää asoita!
Lada on nykyisin sama kuin Renault!
Venäjä on kapitalistisin maa nykyisin!
Yangolla palkatut kuljettajat tienaa
paremmin kuin Taksi Helski tai Lähitaksin
kuljettajat.
Taksi Helsingin "yrittäjiltä" olen joutunut
perimään palkkasaatavia 20 kertaa kun
se porukka ei piittaa lakien noudattisesta.
Sama koskee Lähitaksia.Kumpi on taksin tarkoitus
Kuljetaa ihmisä vai kasvataa isäntien mersukaluston arvoa 2oo ooot e ja elättää kokoo suku
Kapiaylismi on kilpailua jota kardelli taksi ei hyväksy
- Renginkengin
Tosin mistä päätellen Yangoa ajetaan Suomessa kannattavasti?
- Anonyymi
Yanvo boltti ärkää kunniillä on kokoakan keikaa kun hinta on sopiva työläistaustaiselle
Kokoomuslaiselle jolla ei varaa sähkölaskuunsa
Eikös taksi ole sitävarten että sillä ajetaa
- SilmätAuki
Niin, noilla hinnoilla markkinoille tulo on selkeästi houkuttelevaa. Myydään tuotetta/palvelua 'sisäänostohinnolla' tai jopa alle sen.
Tältä osin toiminta ei välttämättä poikkea muiden uusien toimijoiden avajaistempauksista. Jos toiminta jatkuu pidempikestoisena tuolla hintatasolla, siis merkittävästi kilpailijoita edullisemmin ainakin lyhyillä matkoilla, on joko
A) muiden toimijoiden toiminta räikeän ylihintaista eli sikamaisen kannttavaa
Tai
B) Yangon (Yandexin) taksibusines jauhaa tappiota.
Tappion tekeminen liiketoiminnassa on ok, jos tarkoituksena on pestä rahaa. Tällöin riitttää, että liiketoiminnasta saatava tulo on vähemmän kuin kulut. Esim sijoittamalla 100 € saadaan takaisin vain 65 €.
Juju piilee siinä, että tuo 100 € on likaista rahaa, mutta ulos tulee 65 € liiketoiminnan kautta puhtaaksi pestyä rahaa. Tämän 65€ voi huoletta ja vapaasti käyttää niin kuin haluaa. Sen sijaan 100 € pimeää rahaa on vaikeampi käyttää.
Jos Yandex (Yango) liiketoiminta on rahanpesun kulissi, ovat summat tietenkin merkittävästi suuremmat kuin esimerkin 100/65 €.Sinulla on harhainen käsitys rahanpesusta. Ei se onnistu tappiota tekemällä, pitää kyetä näyttämään plussaa. Tosin et sinä muutenkaan mitään ymmärrä rahasta, jos kuvittelet, että tuon "menot 100/tulot 65" -yhtälön tuloksena olisi 65 euroa sinun taskussasi. Ei, sinulla on silloin kädessä 35 euron velka.
- 297
10-14 kirjoitti:
Sinulla on harhainen käsitys rahanpesusta. Ei se onnistu tappiota tekemällä, pitää kyetä näyttämään plussaa. Tosin et sinä muutenkaan mitään ymmärrä rahasta, jos kuvittelet, että tuon "menot 100/tulot 65" -yhtälön tuloksena olisi 65 euroa sinun taskussasi. Ei, sinulla on silloin kädessä 35 euron velka.
1014, yritä edes käyttää päätäsi ja ymmärtää asiaa keltaisen kuvun ulkopuolelta.
Jos minulla on 100 arvoinen varastettu sormus ja myyn sen 65 € eteenpäin, lopputulemana minulla on kädessäni 65 € puhdasta, vapaasti käytettävää rahaa. Toki minulla on 35 € vähemmän, kuin sormuksen "käypä arvo" olisi ollut, mutta varat ovat vapaasti ja riskittömästi käytössäni. Teinkö tässä 35 € tappiota vai pesinkö juuri rahaa puhtaaksi vaihtosuhteella 100€ likaista omaisuuta -> 65 € puhdasta rahaa?
Eihän sitä rahaa ole pesemässä Yandex tai Yango taksarit, hehän toimivat vain hyödyllisinä idiootteina, jotka mahdollistavat toiminnan. Ja saavat toki normaalin osansa kassasta miinus Yangon komissiot, kaikki täysin puhdasta. Jos tässä joku pesee rahaa, niin eiköhän nimenomaan Yandex ja Yango ole ne toimijat. - Ihimettelevä
297 kirjoitti:
1014, yritä edes käyttää päätäsi ja ymmärtää asiaa keltaisen kuvun ulkopuolelta.
Jos minulla on 100 arvoinen varastettu sormus ja myyn sen 65 € eteenpäin, lopputulemana minulla on kädessäni 65 € puhdasta, vapaasti käytettävää rahaa. Toki minulla on 35 € vähemmän, kuin sormuksen "käypä arvo" olisi ollut, mutta varat ovat vapaasti ja riskittömästi käytössäni. Teinkö tässä 35 € tappiota vai pesinkö juuri rahaa puhtaaksi vaihtosuhteella 100€ likaista omaisuuta -> 65 € puhdasta rahaa?
Eihän sitä rahaa ole pesemässä Yandex tai Yango taksarit, hehän toimivat vain hyödyllisinä idiootteina, jotka mahdollistavat toiminnan. Ja saavat toki normaalin osansa kassasta miinus Yangon komissiot, kaikki täysin puhdasta. Jos tässä joku pesee rahaa, niin eiköhän nimenomaan Yandex ja Yango ole ne toimijat.Jokaisessa taksiapissa voittaja on apin oikeudet omistava. Taksikuskille jää vain orjan virka, joka tuskin saa edes nälkäpalkkaa. Mitähän tavallinen duunari sanoisi, jos tilipussistasi tulisi joku kahmaisemaan jopa 25% itselleen? Elämä siitä nousisi, oikeuslaitos saisi duunia. Taksiorjat maksavat kiltisti komission ja rientävät suomi24 palstalle kehumaan, kuinka hyvää taksiduuni on?
Katsokaa vaan, kyllä täällä yangoa kehutaan maasta taivaaseen ja kuinka edullisiakin taksat on?? Edullisella taksallako elää hyvin? - Näinköhäntäämenee
Ihimettelevä kirjoitti:
Jokaisessa taksiapissa voittaja on apin oikeudet omistava. Taksikuskille jää vain orjan virka, joka tuskin saa edes nälkäpalkkaa. Mitähän tavallinen duunari sanoisi, jos tilipussistasi tulisi joku kahmaisemaan jopa 25% itselleen? Elämä siitä nousisi, oikeuslaitos saisi duunia. Taksiorjat maksavat kiltisti komission ja rientävät suomi24 palstalle kehumaan, kuinka hyvää taksiduuni on?
Katsokaa vaan, kyllä täällä yangoa kehutaan maasta taivaaseen ja kuinka edullisiakin taksat on?? Edullisella taksallako elää hyvin?Noinhan se toimii palkkatöissäkin. Teet suoritteen. Saat siitä satasen. Työnantaja saa 300.
Työnantaja ottaa enemmän kuin 25% - Anonyymi
Näinköhäntäämenee kirjoitti:
Noinhan se toimii palkkatöissäkin. Teet suoritteen. Saat siitä satasen. Työnantaja saa 300.
Työnantaja ottaa enemmän kuin 25%Arvaa riittääkö jakomäen nerolla kapasiteetti tuon ymmärtämiseen. Lopeta turhat unelmasi.
- Anonyymi
10-14 kirjoitti:
Sinulla on harhainen käsitys rahanpesusta. Ei se onnistu tappiota tekemällä, pitää kyetä näyttämään plussaa. Tosin et sinä muutenkaan mitään ymmärrä rahasta, jos kuvittelet, että tuon "menot 100/tulot 65" -yhtälön tuloksena olisi 65 euroa sinun taskussasi. Ei, sinulla on silloin kädessä 35 euron velka.
Ai, jos myyt ensin huumeita 500% katteella ja peset sen?
- Anonyymi
Taksi Helsinki logon alla ajavat eivät
ole vielä koskaan noudattaneet työ-
lain säädäntöä. Olen 20 kertaa oike-
usteitse perännyt pyhälisiä ja ylityö-
lisiä. Vastineeksi nämä "rehelliset"
pirssimiehet tekevät valheellisia ri-
kosilmoituksia ja laittavat kuskit
valehtelemaan todistajina. Nämä
pirssi-isännät ovat niin "rehellisiä"
etten viitsi olla niiden kanssa mis-
sään tekemisissä. - Anonyymi
297 kirjoitti:
1014, yritä edes käyttää päätäsi ja ymmärtää asiaa keltaisen kuvun ulkopuolelta.
Jos minulla on 100 arvoinen varastettu sormus ja myyn sen 65 € eteenpäin, lopputulemana minulla on kädessäni 65 € puhdasta, vapaasti käytettävää rahaa. Toki minulla on 35 € vähemmän, kuin sormuksen "käypä arvo" olisi ollut, mutta varat ovat vapaasti ja riskittömästi käytössäni. Teinkö tässä 35 € tappiota vai pesinkö juuri rahaa puhtaaksi vaihtosuhteella 100€ likaista omaisuuta -> 65 € puhdasta rahaa?
Eihän sitä rahaa ole pesemässä Yandex tai Yango taksarit, hehän toimivat vain hyödyllisinä idiootteina, jotka mahdollistavat toiminnan. Ja saavat toki normaalin osansa kassasta miinus Yangon komissiot, kaikki täysin puhdasta. Jos tässä joku pesee rahaa, niin eiköhän nimenomaan Yandex ja Yango ole ne toimijat.Oon itse kuullut juurikin yangon/yandexin rahanpesuun liittyen..
Ollut vaikka 10€ tarjouksia pk-seudulla, asiakas maksaa sen 10€ kuskille, ja autosta tilittyy yandexille, ja yandexi tilittää torppari kuskille 15€..
Yangolla ei tilipäätöksiä edes esillä, mäntsälän yandex paukuttaa, aikaa komeeta liikevaihtoa. - Anonyymi
Se rahan pesu ei oikein sovellu tuon
Yangon touhuun kun palkattu kuski
tienaa enemmän kuin Taksi Helsinki
tai Lähitaksin kuski samasta kassasta! - Anonyymi
297 kirjoitti:
1014, yritä edes käyttää päätäsi ja ymmärtää asiaa keltaisen kuvun ulkopuolelta.
Jos minulla on 100 arvoinen varastettu sormus ja myyn sen 65 € eteenpäin, lopputulemana minulla on kädessäni 65 € puhdasta, vapaasti käytettävää rahaa. Toki minulla on 35 € vähemmän, kuin sormuksen "käypä arvo" olisi ollut, mutta varat ovat vapaasti ja riskittömästi käytössäni. Teinkö tässä 35 € tappiota vai pesinkö juuri rahaa puhtaaksi vaihtosuhteella 100€ likaista omaisuuta -> 65 € puhdasta rahaa?
Eihän sitä rahaa ole pesemässä Yandex tai Yango taksarit, hehän toimivat vain hyödyllisinä idiootteina, jotka mahdollistavat toiminnan. Ja saavat toki normaalin osansa kassasta miinus Yangon komissiot, kaikki täysin puhdasta. Jos tässä joku pesee rahaa, niin eiköhän nimenomaan Yandex ja Yango ole ne toimijat.Kuka idiootti tuon rahanpesun tähän
sotkee! Yango välittää ne kyydit ja
saa tulon kyydin välityspalkkiosta!
Varsinaiset yrittäjät ovat nämä
autoilijat. - Anonyymi
Ihimettelevä kirjoitti:
Jokaisessa taksiapissa voittaja on apin oikeudet omistava. Taksikuskille jää vain orjan virka, joka tuskin saa edes nälkäpalkkaa. Mitähän tavallinen duunari sanoisi, jos tilipussistasi tulisi joku kahmaisemaan jopa 25% itselleen? Elämä siitä nousisi, oikeuslaitos saisi duunia. Taksiorjat maksavat kiltisti komission ja rientävät suomi24 palstalle kehumaan, kuinka hyvää taksiduuni on?
Katsokaa vaan, kyllä täällä yangoa kehutaan maasta taivaaseen ja kuinka edullisiakin taksat on?? Edullisella taksallako elää hyvin?Tämä taksiuudistuksen tarkoitus olikin saada perinteiset taksiyhtiöt ahdinkoon ja konkurssiin ..liittyy tähän Great Resetiin sekä Uuteen Maailmanjärjestyksen ..missä on pieni eliitti ja loput ovat Orjia heille..koronakusetus on työkalu näille mihin meitä ollaan viemässä.rokotukset ovat väestön vähennykseen tarkoitettuja myrkkypiikkejä jotka muodostaa piikkiproteenia kun on siirtynyt ottajaansa toinen on Grafeenioksidi .loput jotka jää kytketään tietokoneeseen aivoistaluku ja Digi id 2020 kytketään digilompakkoon .niin tää on suunniteltu että on vain kansalaispalkka ja kukaan ei omista mitään vuonna 2030
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä taksiuudistuksen tarkoitus olikin saada perinteiset taksiyhtiöt ahdinkoon ja konkurssiin ..liittyy tähän Great Resetiin sekä Uuteen Maailmanjärjestyksen ..missä on pieni eliitti ja loput ovat Orjia heille..koronakusetus on työkalu näille mihin meitä ollaan viemässä.rokotukset ovat väestön vähennykseen tarkoitettuja myrkkypiikkejä jotka muodostaa piikkiproteenia kun on siirtynyt ottajaansa toinen on Grafeenioksidi .loput jotka jää kytketään tietokoneeseen aivoistaluku ja Digi id 2020 kytketään digilompakkoon .niin tää on suunniteltu että on vain kansalaispalkka ja kukaan ei omista mitään vuonna 2030
…liittyy myös illuminatiin, Bilderbergiin, vapaamuurareihin, Sorosiin, Maailmanpankkiin… M.m. noita jäin esityksestäsi vielä kaipaamaan. Unohtuivat epähuomiossa?
- Anonyymi
297 kirjoitti:
1014, yritä edes käyttää päätäsi ja ymmärtää asiaa keltaisen kuvun ulkopuolelta.
Jos minulla on 100 arvoinen varastettu sormus ja myyn sen 65 € eteenpäin, lopputulemana minulla on kädessäni 65 € puhdasta, vapaasti käytettävää rahaa. Toki minulla on 35 € vähemmän, kuin sormuksen "käypä arvo" olisi ollut, mutta varat ovat vapaasti ja riskittömästi käytössäni. Teinkö tässä 35 € tappiota vai pesinkö juuri rahaa puhtaaksi vaihtosuhteella 100€ likaista omaisuuta -> 65 € puhdasta rahaa?
Eihän sitä rahaa ole pesemässä Yandex tai Yango taksarit, hehän toimivat vain hyödyllisinä idiootteina, jotka mahdollistavat toiminnan. Ja saavat toki normaalin osansa kassasta miinus Yangon komissiot, kaikki täysin puhdasta. Jos tässä joku pesee rahaa, niin eiköhän nimenomaan Yandex ja Yango ole ne toimijat.Muttajos pyytää sormuksesta 1ooe niin työläisillä ei ole siihen varaa
Ostaa
Viksu kauppias myy siihen hintaan kun saa palvelun kaupaksi
Yritysetuella ja maatalousteoa kun voi kikkailla - Anonyymi
Siinä sitä jossia onkin kerrakseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä taksiuudistuksen tarkoitus olikin saada perinteiset taksiyhtiöt ahdinkoon ja konkurssiin ..liittyy tähän Great Resetiin sekä Uuteen Maailmanjärjestyksen ..missä on pieni eliitti ja loput ovat Orjia heille..koronakusetus on työkalu näille mihin meitä ollaan viemässä.rokotukset ovat väestön vähennykseen tarkoitettuja myrkkypiikkejä jotka muodostaa piikkiproteenia kun on siirtynyt ottajaansa toinen on Grafeenioksidi .loput jotka jää kytketään tietokoneeseen aivoistaluku ja Digi id 2020 kytketään digilompakkoon .niin tää on suunniteltu että on vain kansalaispalkka ja kukaan ei omista mitään vuonna 2030
Mistä saisi hyvän foliohatun ?
- Anonyymi
Näinköhäntäämenee kirjoitti:
Noinhan se toimii palkkatöissäkin. Teet suoritteen. Saat siitä satasen. Työnantaja saa 300.
Työnantaja ottaa enemmän kuin 25%Ei se noin mene. jos saat käteen 100 euroa palkkaa ja sun työnantaja on rehellinen yrittäjä
niin siitä 300 eurosta menee sun palkaan ja työnantaja maksuihin kutakuin se 200e. siitä viimeisestä 100 eurosta sun pomo maksaa ne pakolliset kulut. mittarimaksut,vakuutukset, polttoaineet, huollot yms. Siitä ei jää todella käteen juuri mitään.
Tämä pätee hyvin pitkälle kaikissa muissakin työsuhteissa.
Tossa esimerkissä se että saat 100 euroa verojen jälkeen käteen
Sinun täytyy tuottaa työnantajalle vähintäin suorittamallasi työllä joku 600 e että hänellekkin siitä jää käteen jotain. - Anonyymi
On sulla siinä semmoiset JOS JOS JOSSIT, että 😂😂😂😂😂
- Yangonbetoni
Yango kýytejä ajavat kuskit käyttävät yhtäaikaisesti montaa sovellusta. Eiköhän se parhaan tuoton tarjoava keikka valita ensimmäisenä. Eli yango-autoja on näennäisesti jonkun verran tarjolla, mutta kyytejä kuitataan vasta sitten kun mitään muuta tekemistä ei ole.
- plaid
Nyt vaan pitäisi sitten saada ne asiakkaat sitoutettua odottamaan että joku jolla ei ole muuta tekemistä, kuittaa sen Yango kyydin. Itse en keksi tilannetta, jossa roikkuisin epämääräisen ajan odottamassa kyytiä, olkoonkin halvempi.
- Ihimettelevä
Orjat käyttävät useampia appeja, että pääsevät maksamaan komissiomaksut useamman apin oikeudet omaavalle? Oikein moninkertaisia orjia, että silleen?
- Anonyymi
Sorry vaan mutta Yangon ajossa saa
rahaa eniten kun se kassa kasvaa
niin suureksi kun on edulliset hinnat!
- Sikahinta
Potkulauta on edullinen ja lentäen pääsee etelään!
- Uuhaah
Kyllähän Yango varmasti omansa saa, saako kuski, se on toinen juttu. Ei liene mikään yllätys, että näissä parissa hassussa Yango taksissa on poikkeuksetta tumma kaveri kuskina. Sama meininki on Kajonilla, Menevällä ja Fixutaksilla, palvelun laatu on sen mukaista...
- Anonyymi
Juuri näin ja velvoitteet jää suorittamatta yhteiskunnalle. Mutta eihän tavallinen halpahalli kansa tajua tätä
- Anonyymi
Itse olen kyllä saanut vähintään 7/10 kerrasta taxia käyttäessäni nimenomaan Afrikan suunnalta kotoisin olevilta taxikuskeilta parhaan palvelun, ja taxifirmasta riippumatta!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen kyllä saanut vähintään 7/10 kerrasta taxia käyttäessäni nimenomaan Afrikan suunnalta kotoisin olevilta taxikuskeilta parhaan palvelun, ja taxifirmasta riippumatta!!
Samaa voi Sanoa African miehet ovat hyvia kuskeja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa voi Sanoa African miehet ovat hyvia kuskeja
Ja antavat parhaat kyydit 🤪
T. Nimim. Blondi kokoa XXL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen kyllä saanut vähintään 7/10 kerrasta taxia käyttäessäni nimenomaan Afrikan suunnalta kotoisin olevilta taxikuskeilta parhaan palvelun, ja taxifirmasta riippumatta!!
Heh heh hyvä vitsi 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa voi Sanoa African miehet ovat hyvia kuskeja
Niin on ja hyviä kusettamaan rahaa asiakkailta.kokemusta on.malmilta mellunmäkeen maksoi minulle lopulta 80e.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on ja hyviä kusettamaan rahaa asiakkailta.kokemusta on.malmilta mellunmäkeen maksoi minulle lopulta 80e.
Mikä vika tuossa muka on? Jos kuski ei osaa jymäyttää pitkätukkaista, hänen ammattitaidossaan on vikaa.
- Anonyymi
Itse olen käyttänyt yangoa 2 kertaa. Ei valittamista. Käytän jatkossakin
- Luukäteen
Mitäs porkkanaa Yango laittaa peliin tarjolle? Uusi, arveluttavalla ja epäluotettavalla taustalla plus kyseenalaisella APPilla markkinoille yrittävä firma ei pääse helpolla.
Uber on 100x tunnetumpi ja luotettavampi, ja kuskin kassaan kilisee enemmän. Joillekin asiakkaille toi halvempi hinta voi olla houkuttava, mutta vastavasti taksarin kassaa ei halvempi hinta lihota. Uberia oli jo tarjolla pks aiemmin, nämä vanhat asiakkaat on helppo napata takaisin Uuberin koukkuun. Turistille Uber on tunnettu brandi ja turvallinen vaihtoehto.- JepulisJes
Huh huh mitä skeidaa kaveri pukkaa ulos
Uuperin Uunot sun muut sahurit on kyllä toivottomia Urpoja.
Pilaavat Suomen oikeitten taksien hyvän maineen.
Paskasella romulla ja epäsiistillä pukeutumisella ajavat romujaan. Ulkomaalaiset luulee, että Suomessa taksia ajavat pelkästään kerjäläiset. - Anonyymi
Uuperi on samanlainen kusettaja.
- Anonyymi
JepulisJes kirjoitti:
Huh huh mitä skeidaa kaveri pukkaa ulos
Uuperin Uunot sun muut sahurit on kyllä toivottomia Urpoja.
Pilaavat Suomen oikeitten taksien hyvän maineen.
Paskasella romulla ja epäsiistillä pukeutumisella ajavat romujaan. Ulkomaalaiset luulee, että Suomessa taksia ajavat pelkästään kerjäläiset.Uutena kuskina oon saanu vaan hyvää palautetta suomalaisuudesta, hyvistä läpistä ja siististä autosta. Muutama asiakas on kyllä kertonut kuskeista, joita ei tunnu perusasiat kiinnostavan..
Mitä jos hommaan firmaan muutaman auton lisää, sillä tää kuulostaa bisneksen paikalta. Mihin palkkaan olisit tyytyväinen, jos tulisit mulle kuskiks (tai et vaan tulisi, töihin pääseminen olisi varmasti haastavampaa kuin taksinkuljettajan koe, ja nyt en puhu paikallistietämyksestä). Luonnollisesti provisio ja tietyt kertoimet suoritustason, eli esim. palautteiden mukaan. Ajaisitko esim. vuoron la illalla 18-02 , jos saisit tästä 160e ?
- Isjekoddkdk
Yango subventoi kyytejä ihan älyttömästi. Eli vähän samaan tyyliin mitä esim. Whim tekee. Kuljettajalle maksetaan huomattavan paljon enemmän mitä asiakkaalta laksutetaan. Yangon provisio on 5 %. Yango markkinoi itseään kuljettajille tilaamalla Uberin lyhyelle matkalle ja asiakas jä istumaan autoon ja esitelmöimään Yangoa.
- ViidenTähdenAI
Olisikohan Yangolla tarjota minulle unelmatyötäni taksienpesijänä?
- Uraohjus
Se voisi olla juuri sopiva paikka sulle, mutta onko pesulisenssi voimassa ?
- ViidenTähdenAl
Uraohjus kirjoitti:
Se voisi olla juuri sopiva paikka sulle, mutta onko pesulisenssi voimassa ?
Olen pessyt äitini miesystävän Toyota corollaa vm. 1987 jo vuoden verran naarmuttamatta sitä ollenkaan. Uskon että tällä kokemuksella on lisenssi autonpesijäksi saatavilla. Nyt tarvitsen totisesti unelmatyötäni taksinpesijänä koska rahaa ei ole minulla yhtään.
- oijoijdiii
Yangolla on muuten kuljettajille suunnattu markkinointimateriaali somalin kielisenä myös. Milloin Taksi Helsinki ja Lähitaksi alkaa tekemään vastaavaa?
- Taksikuvuton
Aikamoista tietämättömyyttä esiintyy noissa ylläolevissa kommenteissa. Onkohan kukaan näistä "viisaista" edes koskaan käyttänyt Yangoa, Uberia tai Taxifyta. Epäilen asiaa.
Kaikki nuo kolme kyydinvälityspalvelua toimivat vain pääkaupunkiseudulla. Niiden bisnesmalli on se, että ne saavat kuljettajia järjestelmäänsä ja vastaavasti asiakkaita jotka tarvitsevat kyytiä. Kuljettajia houkutellaan erilaisilla bonuskampanjoilla sekä tarjoamalla oikeasti paljon töitä.
Asiakkaita houkutellaan kahdella asialla: 1. selvästi perustaksia halvemmilla kyydeillä ja 2. kätevällä sovelluksella, jolla matkan lopullinen hinta on selvillä jo tilattaessa.
Kaikilla kuljettajilla taustasta riippumatta on sama taksinkuljettajan tutkinto takanaan ja siten ovat hyväksyttyjä kuljettajia. Tavallisten taksareiden sijaan asiakas antaa pisteytyksen Uberin ja Yangon kuljettajille. Asiakas näkee kuljettajan nimen, kuvan ja "reittingin" silloin kun välityspalvelu välittää kyydin.Koettakaapa ottaa selvää millainen suhari ajaa Lähitaksiasi, Fixutaksiasi tai muuta perinteistä "mittaria".
Huonon ratingin saaneelle kuskille ei välitetä kyytejä. Ja sama muuten koskee huonon ratingin saaneelle asiakkaalle! Tämä takaa ainakin periaatteessa jonkinlaisen laadun.
Välityspalvelut ovat uusia, sillä ne mahdollistava lakihan tuli voimaan vasta 1.7.2018. Siksi autojen saatavuudessa on aika-ajoin puutteita varsinkin "liitosalueilla".
Mutta hinnat ovat Uberilla ja Yangolla huomattavasti normitakseja halvempia. Normitaksin nahkapenkkiä pääsee kuluttamaan n. 9 €:lla. Sillä ajelee Uberilla ja Yangolla jo stadin päästä päähän.
Nuo rahanpesujutut ovat aivan naurettavia. Uber on miljardien dollarien arvoinen yritys ja Yangon takana on Yandex, joka on Venäjän Google. Molemmat yhtiöt toimivat kymmenissä maissa. Ei niiden tarvitse käyttää Suomen pieniä markkinoita rahanpesuun.
Itse olen kantasuomalainen taksikuvuton kuljettaja ja erittäin tyytyväinen ajaessani molempien noiden palvelujen kyytejä.
Ottakaa ensin selvää tosiasioista ennenkuin kirjoitatte noloja "mielipiteitänne"! :)- jarmo582
eli sulle jää 8.80 josta maksat polttoaineen vakuutuksen ja verot. hauska harrastus
- Taksikuvuton
jarmo582 kirjoitti:
eli sulle jää 8.80 josta maksat polttoaineen vakuutuksen ja verot. hauska harrastus
Olet kyllä ihan väärässä, mutten viitsi paljastaa todellisia summia, ettei meitä kuljettajia tulisi liikaa! :D
Yksi pointti on se, että vakuutus on toki lähes sama kuin normitaksilla, mutta itse autot ovat paljon edullisempia. Normitaksiksi ostetaan usein uusi mersu tai bemari, sanotaan vaikka 50.000 €. Siitä saa pienen verovähennyksen ja ALV-poistot. Se sitten myydään pois kolmen vuoden kuluttua esim. puoleen hintaan. Eli kolmen vuoden omistus on maksanut ainakin 20.000€.
Uber ja Yango hyväksyvät taksiksi alle kymmenen vuotta vanhoja viisipaikkaisia autoja. Tuollainen kuusi-seitsemän vuotta vanha hyväkuntoinen auto maksaa noin kymppitonnin ja siitä sitten vaikka kolmen vuoden kuluttua saa ehkä viisi tonnia. Eli tuon pirssin kustannus on vain viitisen tonnia. Näin auton kustannus on 15.000 € halvempi kuin normitaksilla. Siksi myös kustannukset ovat paljon alemmat, joten käteen jää paljon enemmän!
Toinen pointti on se, että kuvuttomat kuskit etsivät aktiivisesti kyytejä. Siitä tulee hiukan lisäkilometrejä, mutta toisaalta kyytejä löytyy varsin hyvin. Normitaksi seisoo jossain tolpalla tuntitolkulla tyhjänpanttina eikä siis tuota mitään. - OletValehtelija
” Mutta hinnat ovat Uberilla ja Yangolla huomattavasti normitakseja halvempia. Normitaksin nahkapenkkiä pääsee kuluttamaan n. 9 €:lla. Sillä ajelee Uberilla ja Yangolla jo stadin päästä päähän. ”
Itiksestä laruun 9:llä eurolla? Tuosta maksat 2,225€ Uberille, polttoaineet, verot, ALV ja auton kulut????
Puhut isoja läpiä päähäsi! - Taksikuvuton
OletValehtelija kirjoitti:
” Mutta hinnat ovat Uberilla ja Yangolla huomattavasti normitakseja halvempia. Normitaksin nahkapenkkiä pääsee kuluttamaan n. 9 €:lla. Sillä ajelee Uberilla ja Yangolla jo stadin päästä päähän. ”
Itiksestä laruun 9:llä eurolla? Tuosta maksat 2,225€ Uberille, polttoaineet, verot, ALV ja auton kulut????
Puhut isoja läpiä päähäsi!Juu, tarkoitin kantakaupungin päästä päähän. Pointti on kuitenkin se, että Yango ja Uber ovat paljon halvempia kuin normitaksi. Lisää pari matkustajaa ja ero vain kasvaa. Normitaksin hinta nousee kolmannesta ja neljännestä matkustajasta. Uberilla ja Yangolla ei.
- joku.uu
Taksikuvuton kirjoitti:
Olet kyllä ihan väärässä, mutten viitsi paljastaa todellisia summia, ettei meitä kuljettajia tulisi liikaa! :D
Yksi pointti on se, että vakuutus on toki lähes sama kuin normitaksilla, mutta itse autot ovat paljon edullisempia. Normitaksiksi ostetaan usein uusi mersu tai bemari, sanotaan vaikka 50.000 €. Siitä saa pienen verovähennyksen ja ALV-poistot. Se sitten myydään pois kolmen vuoden kuluttua esim. puoleen hintaan. Eli kolmen vuoden omistus on maksanut ainakin 20.000€.
Uber ja Yango hyväksyvät taksiksi alle kymmenen vuotta vanhoja viisipaikkaisia autoja. Tuollainen kuusi-seitsemän vuotta vanha hyväkuntoinen auto maksaa noin kymppitonnin ja siitä sitten vaikka kolmen vuoden kuluttua saa ehkä viisi tonnia. Eli tuon pirssin kustannus on vain viitisen tonnia. Näin auton kustannus on 15.000 € halvempi kuin normitaksilla. Siksi myös kustannukset ovat paljon alemmat, joten käteen jää paljon enemmän!
Toinen pointti on se, että kuvuttomat kuskit etsivät aktiivisesti kyytejä. Siitä tulee hiukan lisäkilometrejä, mutta toisaalta kyytejä löytyy varsin hyvin. Normitaksi seisoo jossain tolpalla tuntitolkulla tyhjänpanttina eikä siis tuota mitään.Eipä noissa autoissa loppupeleissä hirveästi säästä aika vähän per kyyti. Toki käytetyissä autoissa sitä varianssia on hieman enemmän kymppitonnin auton voi saada alle kymppitonnilla jos osaa yhtään automarkkinoita seurata, mutta käytetyissä sitten isommat riskit moneen suuntaan, yksi remontti voi olla lopulta samoja summia kun uuden auton lyhennykset olisi ja ajot jää väliin kun pajlala.
- EnLataaYangoa
Taksikuvuton kirjoitti:
Juu, tarkoitin kantakaupungin päästä päähän. Pointti on kuitenkin se, että Yango ja Uber ovat paljon halvempia kuin normitaksi. Lisää pari matkustajaa ja ero vain kasvaa. Normitaksin hinta nousee kolmannesta ja neljännestä matkustajasta. Uberilla ja Yangolla ei.
Yangoautola lienee vain yhden käden sormiin mahtuva määrä? Toisekseen, yangosovelluksen vakoilusta on puhuttu paaaaaljon, kuka sen lataa kännykkäänsä, edes asiakkaista?
- jarmo582
Taksikuvuton kirjoitti:
Olet kyllä ihan väärässä, mutten viitsi paljastaa todellisia summia, ettei meitä kuljettajia tulisi liikaa! :D
Yksi pointti on se, että vakuutus on toki lähes sama kuin normitaksilla, mutta itse autot ovat paljon edullisempia. Normitaksiksi ostetaan usein uusi mersu tai bemari, sanotaan vaikka 50.000 €. Siitä saa pienen verovähennyksen ja ALV-poistot. Se sitten myydään pois kolmen vuoden kuluttua esim. puoleen hintaan. Eli kolmen vuoden omistus on maksanut ainakin 20.000€.
Uber ja Yango hyväksyvät taksiksi alle kymmenen vuotta vanhoja viisipaikkaisia autoja. Tuollainen kuusi-seitsemän vuotta vanha hyväkuntoinen auto maksaa noin kymppitonnin ja siitä sitten vaikka kolmen vuoden kuluttua saa ehkä viisi tonnia. Eli tuon pirssin kustannus on vain viitisen tonnia. Näin auton kustannus on 15.000 € halvempi kuin normitaksilla. Siksi myös kustannukset ovat paljon alemmat, joten käteen jää paljon enemmän!
Toinen pointti on se, että kuvuttomat kuskit etsivät aktiivisesti kyytejä. Siitä tulee hiukan lisäkilometrejä, mutta toisaalta kyytejä löytyy varsin hyvin. Normitaksi seisoo jossain tolpalla tuntitolkulla tyhjänpanttina eikä siis tuota mitään.Juu olin kyllä väärässä, 9 eurostahan jää vain 7.20 kun välittäjä ottaa omansa päältä. 5X tunnissa stadin läpi niin olet oikeitten taksien liikevaihdossa. Siinähän pitää toki olla uusi asiakas heti kyydissä mutta kyllähän se onnistuu kun aktiivisesti pyörii autolla etsien asiakkaita, toisin kuin tavalliset jotka vaan makaa tolpalla.
- Taksikuvuton
EnLataaYangoa kirjoitti:
Yangoautola lienee vain yhden käden sormiin mahtuva määrä? Toisekseen, yangosovelluksen vakoilusta on puhuttu paaaaaljon, kuka sen lataa kännykkäänsä, edes asiakkaista?
Yango, kuten Uber tai Taxify, ei paljasta autojen määrää. Mutta kyllä meitä kuljettajia on satoja. Useimmat ajavat kahta tai jopa kaikkia kolmea palvelua, joka lisää saatavuutta. Toki kerrallaan voi ajaa vain yhden kyytifirman ajoa!
Tuo Yangon "vakoilu" on kyllä ihan uutisankka. Applella, Googlella, Microsoftilla ja Facebookilla on jokaisesta käyttäjästä erittäin tarkat tiedot, jotka käyttäjä vielä itse auliisti jakaa. Montakohan yksityistä kuvaa ja tarinaa kukin meistä on laittanut Facebookiin tai lähettänyt sähköpostilla tai vaikkapa WhatsAppilla. Kaikki nuo viestit ja kuvat jäävät palvelimille ja niistä koostetaan profiilia. Erityisesti Apple, Google ja Microsoft käyttävät omia tarinoitasi mainosten sovittamiseen kiinnostustesi mukaiseksi. Vastaavaa laajaa tietomäärää Yango ei pysty keräämään. - Jepjep19
Taksikuvuton kirjoitti:
Olet kyllä ihan väärässä, mutten viitsi paljastaa todellisia summia, ettei meitä kuljettajia tulisi liikaa! :D
Yksi pointti on se, että vakuutus on toki lähes sama kuin normitaksilla, mutta itse autot ovat paljon edullisempia. Normitaksiksi ostetaan usein uusi mersu tai bemari, sanotaan vaikka 50.000 €. Siitä saa pienen verovähennyksen ja ALV-poistot. Se sitten myydään pois kolmen vuoden kuluttua esim. puoleen hintaan. Eli kolmen vuoden omistus on maksanut ainakin 20.000€.
Uber ja Yango hyväksyvät taksiksi alle kymmenen vuotta vanhoja viisipaikkaisia autoja. Tuollainen kuusi-seitsemän vuotta vanha hyväkuntoinen auto maksaa noin kymppitonnin ja siitä sitten vaikka kolmen vuoden kuluttua saa ehkä viisi tonnia. Eli tuon pirssin kustannus on vain viitisen tonnia. Näin auton kustannus on 15.000 € halvempi kuin normitaksilla. Siksi myös kustannukset ovat paljon alemmat, joten käteen jää paljon enemmän!
Toinen pointti on se, että kuvuttomat kuskit etsivät aktiivisesti kyytejä. Siitä tulee hiukan lisäkilometrejä, mutta toisaalta kyytejä löytyy varsin hyvin. Normitaksi seisoo jossain tolpalla tuntitolkulla tyhjänpanttina eikä siis tuota mitään.15000€ säästö kolmessa vuodessa. 5000€ vuodessa. 417€ kuukaudessa.
22 työpäivää kuussa, säästö 19€ päivässä.
Kyllä halvalla autolla ajaessa voi hinnat vähintään puolittaa.. - Anonyymi
Vaarallisia Pimeitä takseja joilla vakuutukset eivät kata asiakkaan vahinkoja kolari tilanteessa ja taksoista valtaosa katoaa omaan taskuun pimeänä. Kiitos Bernerin. Nyt ei voi asiakkaat muuta kuin pelätä kuka huijari tulee hakemaan ellei ole valppaana.
- Anonyymi
jarmo582 kirjoitti:
Juu olin kyllä väärässä, 9 eurostahan jää vain 7.20 kun välittäjä ottaa omansa päältä. 5X tunnissa stadin läpi niin olet oikeitten taksien liikevaihdossa. Siinähän pitää toki olla uusi asiakas heti kyydissä mutta kyllähän se onnistuu kun aktiivisesti pyörii autolla etsien asiakkaita, toisin kuin tavalliset jotka vaan makaa tolpalla.
Kerro miten sä viet pokan kantakaupungin läpi viis kertaa tunnissa?
- Anonyymi
jarmo582 kirjoitti:
eli sulle jää 8.80 josta maksat polttoaineen vakuutuksen ja verot. hauska harrastus
"josta maksat polttoaineen vakuutuksen". Pitääkö taksialalla maksaa polttoaineesta vakuutusmaksuja???
- Anonyymi
Taksikuvuton kirjoitti:
Juu, tarkoitin kantakaupungin päästä päähän. Pointti on kuitenkin se, että Yango ja Uber ovat paljon halvempia kuin normitaksi. Lisää pari matkustajaa ja ero vain kasvaa. Normitaksin hinta nousee kolmannesta ja neljännestä matkustajasta. Uberilla ja Yangolla ei.
No joo 1-4 henkilö on sama hinta ei se muutu kun vasta 5 henkilöstä ylöspäin
- Anonyymi
Uberin provikat menevät hollannin kautta Bermudalle ja Yangon Kyprokselle......
Tunnettuja veroparatiiseja...... - Anonyymi
Herätys nyt sullekkin
- Anonyymi
Nyt taidat olla jo työtön 👌
- kuishuoskii576
Normitaksin hinta ei nouse vaik tulee kolmas ja neljäs. Nyt on selkeästi huomannut et saa enemmän hyvin maksavia asiakkaita kun kaikki halpa heput käyttää näitä halpoja sovelluksia. Hyvä näin
- villitkuoleepois
Olin Yangon kyydissa ja kuski ylpeänä kertoi uudesta autostaan. Ihka uusi ja tosi mukava (olihan se)
Kysyin, että mitenkäs nämä Yango hinnat nyt kun ovat niin alhaiset! Kuljettaja vain hymyili ja näytti sovellusta. Ja tässä se piileekin! Venäläinen maksaa näille kuskeille 20€ bonusta per kyyti! 20€! E
Eli vaikka olisi 5€ lyhyt kyyti keskustassa kuljettaja saa 25 euroa!
Voi pojat kun sitten kuljettaja kertoi, että tällä viikolla bonukset on 10€! Eli vieläkin tienaa kunnolla!
Kyselin sitten, että miltä bonukset näyttää ensi viikolla. Kuljettaja katsoi sovelluksesta. 6€ per kyytiä bonusta.
Miltähän sitten näyttää tammi ja helmikuussa, kun uutta autoa pitäisi maksaa pois mutta käteen jää vaan viiden euron kyytejä- Anonyymi
Kuljettaja maksaa Yangolle 20 ja saa itse kympin.....
- Anonyymi
Tuollehan löytyy vain yksisana..
Tiskaaminen ei vaan päättäjiå kiinnosta.
- Jaahas435
Ajele tässä kalliilla mersulla, kun asiakas kehuu pääsevänsä uberilla keskusta-kenttä 29 eurolla 🙄
Ei pysty noilla hinoilla elättää mersua miestä.- hiihaa312
No miksi asiakas ei sitten mennyt Uberilla ku kerta kehui mersun takapenkillä Uberin halpuutta? Viime yönä rapiat 800 oman välityskeskuksen kautta, ilman yhtään tolppa seisontaa, kova K
- ValeEmävale
hiihaa312 kirjoitti:
No miksi asiakas ei sitten mennyt Uberilla ku kerta kehui mersun takapenkillä Uberin halpuutta? Viime yönä rapiat 800 oman välityskeskuksen kautta, ilman yhtään tolppa seisontaa, kova K
Valehtele lisää.....
- kmkjkjjvgc
Verrataan mieluummin tilinpäätöstä vuoden kuluttua.
- Hyvästihalvathinnat
Pari viikkoa toimi hyvin alhasilla hinnoila.
Nykyään ei ole autoja saatavilla ja mikäli on niin matkan pääsee samaan hintaa Uberillä.
Goodbye 3€ matkat ja lisäksi tämä epäilyttää:
https://www.hs.fi/teknologia/art-2000005896249.html
Ei jatkoon! - Eilen_Yangolla_ajanut
Nyt hinnat ovat jo samat kuin "normiyhtiöiden"
- Anonyymi
Hei vaan kaikille ajoin Lähitaksi eilen koti Helsinki 11.30 hinta 62 15 tulin takaisin samasta kohtaa samaan paikkaan hintaan 35 20 tulen käyttämään jangoa tulevaisuudessa ei pienintäkään epäselvää
- Anonyymi
Epäselvää tosin on, mitä kirjoitat.
- Anonyymi
Kyllä, olet jangobangolle sopiva asiakas.
Se muuten kirjoitetaan yango, ei jango.
Toivottavasti jangosi, eli jandex, eli ryssät pumppaa tilisi tyhjäksi, enkä tarkoita pelkästään pankkitiliä. - Anonyymi
Omaan pesään kusija ja vielä ylpeä siitä..varastatko kaupastakin pelle?
- Anonyymi
Hei taas vaan kaikille olin jälleen yangolla ihan sama mitä täällä puhutaan hinta on hyvä verrattuna lähitaksin tai Helsingin taksiin melkein puolet halvempi autot ovat paremmin merkattuja ei ole etupellin luona piilosta leikkivät tarrat jonkun peilin alla Voi hyvää päivää pahvit hyvä kun tuli vähän kilpailua alkaa asiat näyttämään oikean linjauksen Eläköön vapautus
- Anonyymi
Voi hyvää päivää kun oppisin vielä välimerkit sekä kirjoittamaan selkeästi Eläköön tyhmyyteni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvää päivää kun oppisin vielä välimerkit sekä kirjoittamaan selkeästi Eläköön tyhmyyteni
kunajaayangollaeitarvitseväli-merkkejäitseolettyhmä
- Anonyymi
Yango never hörd.
- Anonyymi
YangollaTulin eilen erittäin hyvin toimii Olen käyttänyt yhtiötä Siitä asti kun tuli tänne Uudenmaan läänin eteläpuolelle taksit ovat hyvin merkattuja ei ole peilien alle piilotettuja tarroja vain reilu näkyvyys ja hinta huomattavasti halvempi Olen ollut todella tyytyväinen heidän palveluun Terveisin Topi
- Anonyymi
Kuski mainos
- Anonyymi
Mistä yango löytää noin halpoja kuskeja ehdottan 40 pinnaa alempia palkkoja kaikkialla aloillakuin noi tyhmiä ollaan Suomessa.
- Anonyymi
Mun mielestä jokainen voi ajaa ilmaiseksi jos se on nastaa.
- Anonyymi
Onneksi yango on melkein historiaa kaikki haluaa kovat hinnat ja tulot ja nytt se on tapahtunut kiitos Berner siitä.
- Anonyymi
Olen käyttänyt yangoa kohta vuoden ja olen ollut tyytyväinen.
- Anonyymi
Uber Yango Taxify täysin lilliput toimintaa eikä muuksi tule kuin eivät liksat riittää.
- Anonyymi
Joo sama tuli huomattua ihan jo matkatessa Helsingin keskustasta Kallioon illalliselle... Olin jo ottamassa 02-sovelluksen kautta tarjotun Taksi Helsingin, mutta hinta oli tosi suolainen 21 euroa... Yangolla matka maksoi 7 euroa ja löysin vielä koodin, millä kyydin hinnaksi mulle jäi nolla euroa :D Koodi oli muuten RIDENOW minkä sain Slushista ja on voimassa 31.12.2019 asti, hehe :D
- Anonyymi
Tullut pari vuoroa ajeltua yangoa niin hintoja joutuu ihmettelemään.
Osa menee ihan tappiolla, asiakkaat toki tyytyväisiä.
Hinnoista voisin heittää esimerkkejä niin mikä olisi normaalitaksilla 20-25e niin yangolla 8-9e.
Siitä 15% provikka yangolle ja alv, ei paljoa jää kuskille kun polttoaineet vielä.
Eräs keikka ehkä 10km päässä, matka varmaan 5km niin hinta 6.90e. Kolmen aikaan yöllä.
Sieltä sit vielä takasin tulo.
En sit tiedä tuleeko näihin jotain bonuksia päälle, tietääkseni ei. - Anonyymi
Yangosta itsellä vain ja ainoastaan hyviä kokemuksia!
- Anonyymi
En halua asentaa puhelimeeni Yangon appia kun tiedot menee Venäjälle.
- Anonyymi
Huomattavan hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi
No jos ei olet tavaroita mukana ja yksin liikkeelä niin kyllähän tuollaisella Yariksellakin matka taittuu.
- Anonyymi
Tuli hiljattain aloitettua Yangon ajo, ja ollut mukava huomata, että kyytejä riittää vaikka yleinen tilanne onkin haastava. Sovelluksessa voi valita vain korttimaksun, mikä sopii mielestäni tähän koronatilanteeseen paremmin kuin käteisen käyttö. Sovellus kuitenkin tekee niin, että buukkaa käteisellä maksavan asiakkaan myös minulle, ja hylkää tilauksen heti, eli asiakas saattaa ihmetellä miksi kuski hylkäsi..
Suomessa on käytössä Economy ja Comfort -luokat, niin mitä mieltä ootte asiakkaina; mitä olisi minimivaatimuksena Comfort-kyytiin? Esim. käykö mikä vaan tyylikäs ja tilava sedan/farkku vai pitääkö olla premiumia mersu, bmw, volvo, tesla, jne ?- Anonyymi
Näin asiakkaana haluan autolta riittävää tilaa takapenkille ja helppoa pääsyä sinne leikatun polveni vuoksi. Ei onnistu noilla pikkutoyotilla joita liikkuu Yangon tarroissa. Näin korona aikana en halua istua kuskin vieressä. Maksu tietenkin aina kortilla, niin ehkäpä verottajakin saa omansa.
- Anonyymi
Ei nyt varsinaisesti liity kysymykseesi mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, paljonko autoilijalle tilitetään 5 kilometrin / 10 minuutin ajosta kun Yango on ottanut provisionsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin asiakkaana haluan autolta riittävää tilaa takapenkille ja helppoa pääsyä sinne leikatun polveni vuoksi. Ei onnistu noilla pikkutoyotilla joita liikkuu Yangon tarroissa. Näin korona aikana en halua istua kuskin vieressä. Maksu tietenkin aina kortilla, niin ehkäpä verottajakin saa omansa.
Ilman muuta maksu aina kortilla, perinteiset taksit ovat jo aivan liian kauan päässeet huijaamaan käteismaksulla,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nyt varsinaisesti liity kysymykseesi mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, paljonko autoilijalle tilitetään 5 kilometrin / 10 minuutin ajosta kun Yango on ottanut provisionsa.
Just tänä vkl ajelin näitä 6-8e kyytejä Helsingin keskustassa, niin en ole varma onko Yangolla hetkellinen kamppis vai pysyvä juttu, että kaikista kyydeistä maksetaan vähintään 10e. Kuitenkin niin, että jos koko päivän aikana ajettujen kyytien ka. ylittää tuon 10e niin sit ei saa bonuksia. Tästä summasta vielä pois välityspalkkio max 15%.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin asiakkaana haluan autolta riittävää tilaa takapenkille ja helppoa pääsyä sinne leikatun polveni vuoksi. Ei onnistu noilla pikkutoyotilla joita liikkuu Yangon tarroissa. Näin korona aikana en halua istua kuskin vieressä. Maksu tietenkin aina kortilla, niin ehkäpä verottajakin saa omansa.
Kannattaa kokeilla mitä tuolta Comfort-luokasta tulee. Näin lukee Yangon sivuilla: "Tilaa kyyti ja sinut aina noutaa Audi, BMW, Mercedes-Benz tai joku muu hieno ja mukava auto."
- Anonyymi
Tähän jatkoa.. tänään kävi niin surkuhupaisasti Yangon appin kanssa, että vaihdan navigointi appia. Asiakas tilasi kyydin mutta navigaattori neuvoi aivan väärään paikkaan. Kun huomasin, että virhehän tässä tapahtuu niin u-käännös umpikujassa oli ainoa ratkaisu. Onneksi selvittiin vain muutaman minuutin ylimääräisellä odotuksella, mutta teille asiakkaille tiedoksi, että ei ole näköjään aina 100% kuskin vika jos auto näyttää harhailevan erikoisia reittejä. Muutaman kerran on sattunut tuttu osoite niin olen sulkenut navin, mutta väitän, että suurin osa kuskeista ajaa siihen mihin nuoli osoittaa.
Jatkossa ajan siis Google Mapsilla perille tuntemattomiin paikkoihin. Eräs toinen edullisia kyytejä tarjoava sovellus toimii kuin junan vessa, joten jos käytät molempia niin uskon, että saat vähemmän sekoilua kun luotat sinisempään väriin :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän jatkoa.. tänään kävi niin surkuhupaisasti Yangon appin kanssa, että vaihdan navigointi appia. Asiakas tilasi kyydin mutta navigaattori neuvoi aivan väärään paikkaan. Kun huomasin, että virhehän tässä tapahtuu niin u-käännös umpikujassa oli ainoa ratkaisu. Onneksi selvittiin vain muutaman minuutin ylimääräisellä odotuksella, mutta teille asiakkaille tiedoksi, että ei ole näköjään aina 100% kuskin vika jos auto näyttää harhailevan erikoisia reittejä. Muutaman kerran on sattunut tuttu osoite niin olen sulkenut navin, mutta väitän, että suurin osa kuskeista ajaa siihen mihin nuoli osoittaa.
Jatkossa ajan siis Google Mapsilla perille tuntemattomiin paikkoihin. Eräs toinen edullisia kyytejä tarjoava sovellus toimii kuin junan vessa, joten jos käytät molempia niin uskon, että saat vähemmän sekoilua kun luotat sinisempään väriin :)Jatkoa vieläkin edelliseen: Yangon käyttö on tehty kuljettajalle niin vaikeaksi, että kokeilen miten 02 Taksi -sovellus toimii. Tein sinne melko kilpailukykyisen hinnoittelun, jonka pääsee näkemään vain jos kortti on linkitetty sovellukseen, sillä olen Snapcab-Easy-palvelutasolla.
Laskeskelin parin esimerkin avulla, että 5km matkalla Yango on n. 3 euroa edellisempi kuin omani, sillä heillä on 1,5km & 4min ilmaista. Ero kaventuu koko ajan ja jo 15km matkalla ollaan samoissa hinnoissa. 20km matkalla 02-hintani on edullisempi kuin Yangon (tottakai riippuu ajetaanko motareita, kehiä, lähiöitä vai keskustaa). Tällaiset hinnat ovat siis näkyvillä 02 Taksi -sovelluksessa Snapcab-autona Helsingissä jo tänä iltana, nyt pannaan kyytejä halvalla:
Kuljetus aina vain 0,69e /km 0,50e /min
Aloitusmaksu 3e
Pe 22.00 - La 6.00 & La 22.00 - Su 6.00 Aloitusmaksu 6e
Yangoa & Uberiä olen ajanut kohta melkein 100 kyytiä, ja palvelutaso on molemmissa toistaiseksi täydet 5 pojoa. Tervetuloa vaikka jo tänään kyytiini :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa vieläkin edelliseen: Yangon käyttö on tehty kuljettajalle niin vaikeaksi, että kokeilen miten 02 Taksi -sovellus toimii. Tein sinne melko kilpailukykyisen hinnoittelun, jonka pääsee näkemään vain jos kortti on linkitetty sovellukseen, sillä olen Snapcab-Easy-palvelutasolla.
Laskeskelin parin esimerkin avulla, että 5km matkalla Yango on n. 3 euroa edellisempi kuin omani, sillä heillä on 1,5km & 4min ilmaista. Ero kaventuu koko ajan ja jo 15km matkalla ollaan samoissa hinnoissa. 20km matkalla 02-hintani on edullisempi kuin Yangon (tottakai riippuu ajetaanko motareita, kehiä, lähiöitä vai keskustaa). Tällaiset hinnat ovat siis näkyvillä 02 Taksi -sovelluksessa Snapcab-autona Helsingissä jo tänä iltana, nyt pannaan kyytejä halvalla:
Kuljetus aina vain 0,69e /km 0,50e /min
Aloitusmaksu 3e
Pe 22.00 - La 6.00 & La 22.00 - Su 6.00 Aloitusmaksu 6e
Yangoa & Uberiä olen ajanut kohta melkein 100 kyytiä, ja palvelutaso on molemmissa toistaiseksi täydet 5 pojoa. Tervetuloa vaikka jo tänään kyytiini :)eli 02:stakin on periaatteessa mahdollista saada kohtuuhintaisia takseja? Miten toi toimii käytännössä (aiakkaan kannalta)? Saako niiltäkin kiinteähintaisen kyydin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli 02:stakin on periaatteessa mahdollista saada kohtuuhintaisia takseja? Miten toi toimii käytännössä (aiakkaan kannalta)? Saako niiltäkin kiinteähintaisen kyydin?
Periaatteessa kyllä. Asiakkaan kannalta kortin linkitys mahdollistaa kiinteähintaisen kyydin 02:ssa. Selvennyksenä siis, että jokainen yrittäjä voi itse määrittää hinnoittelun, jonka mukaan asiakkaalle näkyvä hinta lasketaan. Testailin ja heidän algoritmi näyttää noudattavan samoja tuloksia, mitä esim. Google Maps antaa. Esimerkiksi kotoani Rautatien torille 02:en mukaan on 18,451km ja 26min, Maps antaa 18km ja 25min. Yangolla lienee vastaavanlainen algoritmi.
Testasin ja huomasin myös, että ilman kortin linkitystä 02-asiakassovellus ei edes näytä kaikkia tarjouksia. Listaan tuli enemmän tarjouksia - ml. omani kun laitoin kortin tiedot. Matka maksetaan tilatessa, ja kuljettaja hoitaa homman.
- Anonyymi
Rahat menee ryssille Hollannin kautta ties mihin, näinhän se menee.
Ja verot Suomeen jää saamatta.- Anonyymi
Kyllä Yango-yrittäjät maksaa verot ihan normaalisti liikevaihdosta Suomeen. Vai tarkoitatko, että täällä olisi paljon venäläisiä kuskeja?
- Anonyymi
Luettuani keskustelua rahanpesusta 100 euron taksikyydistä mietin että kun taksikuski vastaanottaa 100 euroa .....eihänse ole ilmanmuuta harmaata rahaa...sikstoisekseen jos taksikuski pesee rahaa siinä tilanteessa .....niin ainoa mistä se pystyy pesee rahaa on 100 euron tulon syntyneistä menoista ...eli tässätapauksessa 35 eurosta ....tilanne muuttuu jos kuski vastaanottaa ns rahanpesurahaa...sit voidaan spekuloida eteenpäin
- Anonyymi
rahan liike on moni mutkainen prosessi
- Anonyymi
jopa monimutkainen
- Anonyymi
tietenkin voidaan spekuloida onkokuski onnistunu peseen vaikka kymppitonnin autonhankinnan yhteydessä sehän olisi jo pikkusen isompi puhallus näitä spekulointihaaroja löytyy ku niitä availee
- Anonyymi
tänäpäivänä rahan arvo on häilyvä..nyt markkinoilla liikkuu todella paljon sellasta rahaa mikä on painettu ja pumpattu markkinoille siinä toivossa että se sulaa sekaan Ekp Euroopassa jaFed usassa on painanu rahaa 10 vuotta symbolisesti heittäny helikopterist alas.....rahaa on 0 korolla ollu saatavilla..... että mikänyt sitte on rahanpesuu
- Anonyymi
virkamiehet puhuu rahanpesusta samalla tavalla ku taxyhtiöiden ihmiset puhuu omiin järjestelmiin kuulumattomista ,,,,,,,,,,, että ne on niitä villejä
- Anonyymi
fyrkka ku fyrkka sama onkse isompaanpulaan painettu ja viskattu helikopterista alas yhtä harmaata se on
- Anonyymi
loppuks spekulointi
- Anonyymi
Mä luulen yango pestää rahaa, no miten he maksaa kuljettaja enemän kuin koko kyyti hinta, esim: lyhyempi kyyti maksaa 3€ mutta kello 00,00 saat 10€, ja kun sinulla on 35 kyytiä ja teit 200€ saat vielä 300€ bunoksesta :\ , 35 ketra 10€ no 350 ja saat 150 bunoksesta, yangolla on toimisto ja työntekijät mistä he maksaa, tää on melkein 3 vuottaa heilla on samalainen, kovanen täällä hetkellä hävinyt melkein 15 milliona euroa, ja pian he mene kunkursi koronavaikuutta, miten voi yangolla on 3 vuotias sama systeemi, huom! kovasella on helvetti kallis hinnat yrittajille,
- Anonyymi
Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.- Anonyymi
Kukaan ei välitä. Aivan sama, pääasia että ovat tyytyväisiä ja pysyvät pois pahanteosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei välitä. Aivan sama, pääasia että ovat tyytyväisiä ja pysyvät pois pahanteosta.
Taksarit ovat kautta aikain olleet talousrikollisia. Ei tuo mikään uutinen ole.
- Anonyymi
Uutisessa ei puhuta Yangosta ja Uberista vaan siitä, että on olemassa taksamittari-sovelluksia, joista voi poistaa tietoa. Taksialaa on seurattu todella paljon verottajan toimesta vapautuksen jäljiltä jä selkeä enemmistö hoitaa kaikki velvoitteensa kunnolla.
Täältä saa aina lukea kuinka se verottaja kohta puuttuu huijareihin. Ala on ollut vapautettuna jo yli 2 vuotta ja huijareita on karsittu pois. Uberit ja Yangot toimii ihan laillisesti täällä. Onneksi niitä voi käyttää eikö tarvitse istua Taksi Helsingin kyytiin ja kuunnella kuinka uudet taksit ryöstää ja kiertää veroja. Vanhanliiton taksit on kunnon vasemmistolaisia valittajia. Oikeistolaiseen kapitalismiin kuuluu vapaa kilpailu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutisessa ei puhuta Yangosta ja Uberista vaan siitä, että on olemassa taksamittari-sovelluksia, joista voi poistaa tietoa. Taksialaa on seurattu todella paljon verottajan toimesta vapautuksen jäljiltä jä selkeä enemmistö hoitaa kaikki velvoitteensa kunnolla.
Täältä saa aina lukea kuinka se verottaja kohta puuttuu huijareihin. Ala on ollut vapautettuna jo yli 2 vuotta ja huijareita on karsittu pois. Uberit ja Yangot toimii ihan laillisesti täällä. Onneksi niitä voi käyttää eikö tarvitse istua Taksi Helsingin kyytiin ja kuunnella kuinka uudet taksit ryöstää ja kiertää veroja. Vanhanliiton taksit on kunnon vasemmistolaisia valittajia. Oikeistolaiseen kapitalismiin kuuluu vapaa kilpailu.Luitko ollenkaan edellä mainittua Iltalehden artikkelia vai etkö ymmärrä sen sisältöä?
Jo otsikossa mainitaan:
”Taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille”
Ja myöhemmin:
”Verohallinnon tietojen mukaan on olemassa noin 1 300 taksiluvan haltijaa, jotka eivät ole rekisteröityneet liiketoiminnastaan Verohallinnon rekistereihin. Verottaja luonnehtii luparekisteriä, jossa on näennäisesti nukkuvia toiminnanharjoittajia, harmaan talouden torjunnan näkökulmasta riskiksi.
– Oletettavaa on, että nämä kaikki eivät ole ajamatta taksia, vaan että osa ajaa taksia eikä maksa siitä saaduista tuloista lainkaan veroa, Myllyniemi sanoo hirtehisesti.”
Tietenkään virkamies ei rupea julkiselle sanalle erikseen nimeämään veronkiertäjiä tai niitä tukevia sovelluksia. Eli mitään synninpäästöä Uberille tai Yangolle ei artikkelista saa tekemälläkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutisessa ei puhuta Yangosta ja Uberista vaan siitä, että on olemassa taksamittari-sovelluksia, joista voi poistaa tietoa. Taksialaa on seurattu todella paljon verottajan toimesta vapautuksen jäljiltä jä selkeä enemmistö hoitaa kaikki velvoitteensa kunnolla.
Täältä saa aina lukea kuinka se verottaja kohta puuttuu huijareihin. Ala on ollut vapautettuna jo yli 2 vuotta ja huijareita on karsittu pois. Uberit ja Yangot toimii ihan laillisesti täällä. Onneksi niitä voi käyttää eikö tarvitse istua Taksi Helsingin kyytiin ja kuunnella kuinka uudet taksit ryöstää ja kiertää veroja. Vanhanliiton taksit on kunnon vasemmistolaisia valittajia. Oikeistolaiseen kapitalismiin kuuluu vapaa kilpailu.Ei kai teikäläisten arvomaailman mukaan veroja pidäkään maksaa. Tyylistäsi päätellen toisessa ketjussa kirjoitit:
”Yrittäjä, joka laittaa verojen maksun etusijalle on tyhmä kommunisti ”
Että sellaisia yrittelijöitä...
- Anonyymi
Yangosta ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta Uberia käytän pääsääntöisesti kun taksia tarvin. Uberin saatavuus ja hinta-laatu-suhde on todella hyvä.
Aika usein Uber kuski on entinen Taksi Helsingin renki joka mielummin työskentelee itselleen. Sanovat olevansa huomattavan paljon tyytyväisempiä nykyiseen lakiin kuin edeltävään. Ja kuulema pärjää ihan hyvin nyt korona sikanakin kun optimoi työajat siten, että menee ajamaan kun on kysyntää.
Taksi Helsingin laatu tippuu, mutta hinnat nousee. Jonkin verran käytän Kovasen palveluita kanssa, koska laatu on aina priimaa. - Anonyymi
Eilen kävi kaksi kertaa niin, että sain kyytitilauksen hieman kyseenalaiseen osoitteeseen, mutta menin tietysti hoitamaan kuljetusta. Asiakas oli valinnut sovelluksesta käteismaksun ja kun häntä ei näkynyt paikalla muutaman minuuttiin niin soitin sovelluksen kautta asiakkaalle. Molemmilla kerroilla puhelimeen vastasi joku joka ei ollut kyydin tilaaja.
Ainoa järkevä selitys mitä keksin on se, että joku tekee tällaista pilaa Yango-kuskeille. Meneehän tuossa muutama minuutti "hukkaan" mutta jos sulla on ongelma niin ei tää kyllä oo se toimivin keino ratkaista se :'D- Anonyymi
Yango on noin puolet halvempi kuin muut taksit Tampereella. Ei tarvitse miettiä kumpaa tulee käytettyä.
- Anonyymi
Yangon on varmaan ihan ok joillekkin, mutta juuri nämä käteisasiakaat ovat todella huonoja. Ajoin Heinä-Elokuussa hetken Yangoa. Keikkaa ritti, mutta juuri nämä käteisasiakaat olivat välillä epämiellyttäviä. En ole juurikaan taksitöissä ennen kokenut epämiellyttäviä asiakaita, mutta Yangon käteis mamu-, narkkari-, jne... Ei enää ikinä Yangoa. Ja olen kuullut samaa myös koleegoilta. Jos saisi ajaa pelkkiä kortilla maksavia, niin olisin jatkanut.
- Anonyymi
Tyttäremme lähti juuri kotiaan kohti käyttäen Yangoa. kehui kovasti. Ja kuski tiesi osoitteenkin heti autoon astuessa. Kertoi käyttävänsä Yangoa poikaystävänsä kanssa paljon, edullinen, luotettava, toimiva ja nopea. What can I say, pitäiskö 65:sen siirtyä Txi Hngistä tohon Yangoon?
- Anonyymi
Aloituksen loppupuolella kirjoittajan esittämä johtopäätös on väärä. Eli väite, että perinteisten taksien Yangoa korkeampi hintataso johtuisi siitä, että perinteisillä takseilla hinnoissa olisi ilmaa.
Sen sijaan alla olevasta linkistä aukeavasta artikkelista käy ilmi, miksi m.m. alustatalouden piirissä ajettavat matkat ovat usein edullisempia:
Ihmisiä ja verottajaa huijataan: tiedot taksikyydistä saa poistettua kuitin antamisen jälkeen – taksiuudistus avasi paraatiovet talousrikollisille
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/970aef35-7494-4687-82b6-51877376ec12
”On tullut vastaan sovelluksia, joista tiedot kyydistä saa pyyhittyä pois senkin jälkeen, kun asiakas on saanut kuitin”, Verohallinnon valvontajohtaja Marko Myllyniemi kertoo.- Anonyymi
Perinteisen taksin ongelmana on heikko tehokkuus jota kompensoidaan korkeilla hinnoilla. Korkeampi käyttöaste mahdollistaa halvemman hinnoittelun. Jos perinteinen taksi pääsisi samaan käyttöasteeseen mitä Uber ja Yango, voisivat he ajaa selkeästi halvemmilla hinnoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteisen taksin ongelmana on heikko tehokkuus jota kompensoidaan korkeilla hinnoilla. Korkeampi käyttöaste mahdollistaa halvemman hinnoittelun. Jos perinteinen taksi pääsisi samaan käyttöasteeseen mitä Uber ja Yango, voisivat he ajaa selkeästi halvemmilla hinnoilla.
Kun ajaa pimeänä ja hakee kaikki mahdolliset tuet Kelasta, voi Uber -ja/tai Yango -kyydit ajaa perinteisiä takseja halvemmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ajaa pimeänä ja hakee kaikki mahdolliset tuet Kelasta, voi Uber -ja/tai Yango -kyydit ajaa perinteisiä takseja halvemmalla.
Oletko katkera kun maahanmuuttajat osaavat tehdä työsi paremmin kuin sinä? Luuletko että verottaja ei ole tutkinut Uber ja Yango kuljettajia nyt lähes 3 vuoden aikana mitä ne on saanut Suomessa toimia? Asiakkaat kulkevat mielummin Uberilla ja Yangolla kuin perinteisellä vanhanaikaisella taksilla. Mersun arvo ei laske niin pahasti kun se seisoo 10 tuntia päivässä tolpalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko katkera kun maahanmuuttajat osaavat tehdä työsi paremmin kuin sinä? Luuletko että verottaja ei ole tutkinut Uber ja Yango kuljettajia nyt lähes 3 vuoden aikana mitä ne on saanut Suomessa toimia? Asiakkaat kulkevat mielummin Uberilla ja Yangolla kuin perinteisellä vanhanaikaisella taksilla. Mersun arvo ei laske niin pahasti kun se seisoo 10 tuntia päivässä tolpalla.
Toiveajattelua. En ole katkera. Onneksi verottaja osoittaa ryhdistymisen merkkejä ja yrittää saada kuria taksialalle, kun Liikennepalvelulain uudistuksella 1.7.2018 avattiin paraatiovet talousrikollisille:
Verottaja iskee lujaa pimeisiin takseihin – lähes 400 yritystä tarkastetaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/332449be-8f2d-492a-af71-4fde183b6d19
Verohallinto aikoo kitkeä taksialan harmaata taloutta tekemällä tarkastuksen satoihin yrityksiin. Taksiliitto riemuitsee tehovalvonnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiveajattelua. En ole katkera. Onneksi verottaja osoittaa ryhdistymisen merkkejä ja yrittää saada kuria taksialalle, kun Liikennepalvelulain uudistuksella 1.7.2018 avattiin paraatiovet talousrikollisille:
Verottaja iskee lujaa pimeisiin takseihin – lähes 400 yritystä tarkastetaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/332449be-8f2d-492a-af71-4fde183b6d19
Verohallinto aikoo kitkeä taksialan harmaata taloutta tekemällä tarkastuksen satoihin yrityksiin. Taksiliitto riemuitsee tehovalvonnasta.Mllaiset tulokset edellisestä isommasta taksialan ratsiasta tuli. Ratsia oli vuonna 2016 eli ennen vapautusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toiveajattelua. En ole katkera. Onneksi verottaja osoittaa ryhdistymisen merkkejä ja yrittää saada kuria taksialalle, kun Liikennepalvelulain uudistuksella 1.7.2018 avattiin paraatiovet talousrikollisille:
Verottaja iskee lujaa pimeisiin takseihin – lähes 400 yritystä tarkastetaan
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/332449be-8f2d-492a-af71-4fde183b6d19
Verohallinto aikoo kitkeä taksialan harmaata taloutta tekemällä tarkastuksen satoihin yrityksiin. Taksiliitto riemuitsee tehovalvonnasta.Uutisessa ei ollut mitään mainintaa Uberin tai Yangon kuskeista? Oletko varma että siinä ei tarkoiteta perinteisiä takseja? Niiden joukosta löytyi jo ennen vapautusta paljon veronkiertoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutisessa ei ollut mitään mainintaa Uberin tai Yangon kuskeista? Oletko varma että siinä ei tarkoiteta perinteisiä takseja? Niiden joukosta löytyi jo ennen vapautusta paljon veronkiertoa.
Olen äärimmäisen suvaitsevainen ja tasapuolinen. Siksi suon kernaasti kaikkien talousrikollisten jäävän kiinni. Mistä ikinä heidät tavoitetaankin ja minkä lipun alla ajavatkin, jos taksialasta puhutaan.
- Anonyymi
Noin 60 euroa tunti, jos koko ajan ajaa! Kuljettajan ja auton palkka! Meneekö läpi, että sillä elää! Ja ei niitä kyytejä vaan ole, siis ei ole! Täysin huuhaata koko idea
- Anonyymi
8 vuoden aikana mitä ajoin pääkaupunkiseudulla ison välityskeskuksen alaisuudessa, taisin ajaa vajaa 5 vuoroa missä ansio oli 60 €/h tai enemmän. Uberissa ajoin parhaimmillani yli 80 €/h kun kertoimet oli x5.
- Anonyymi
25€ 5m matkalta...
- Anonyymi
Milloinkahan yango taksit oikein ajaa, sillä naapurissani taksit seisoo yötäpäiväää paikallaan.
Lisäksi maahanmuuttajakuskit ovat erittäin törkeitä käytökseltään ja vievät muiden parkkipaikkoja!!
Kertovat myös että sossu maksaa heidän autovelkansa????- Anonyymi
Hienoa, että taksinkuljettajien taso saatiin lakiuudistuksen myötä vastaamaan paremmin kyyditettävien tasoa. 👍
- Anonyymi
Kuljettajaa hyväksi käytetään..eivät osaa laskea että muutamassa vuodessa ovat ajaneet autonsa loppuun omasta selkänahasta ja jäävät tappiolle..noh asiakkaalle hyvä ja yandexille kun idiootteja riittää.
- Anonyymi
Ajan omaa taksia ja käytössä kaikki eri sovellukset, joita vaihtelen joustavasti ajon aikana . Teen ainoastaan yövuoroa, jolloin vähemmän liikennettä Helsingin keskustassa ja lähialueilla . Toistaiseksi tulot olleet riittävät kattamaan uuden auton kulut ym taksiin liittyvät maksut. Etuna minulla on pitkä kokemus asiakaspalvelusta ja monipuolinen kielitaito.
- Anonyymi
Yangoo en ole kokeillut, muista mainituista kokemukset pelkästään hyviä. Taksikuljetus 24 Oy llä ryöstöhinnat: 48,40 e / 9 km, normi Corollalla. Ei enää toiste.
- Anonyymi
Yango on aivan paska, idioottikuskit ei ikinä löydä mitään osoitetta. En tiedä perustuuko tuo siihen että asiakkaita kusetetaan, en ikinä enää käytä Yangoa enkö suosittele muillekaan.
- Anonyymi
Paska taksi. Lupaa tulla ja sopii sillä hetkellä kun taksi pitäs olla pihassa ettei tulekaan ja heittää jonon perälle. Normi taksi toimii eikä huijaa
- Anonyymi
Tulinpa tänään Yangolla Tampereem asemalta Hatnpään puistokujalle. Kello oli 18.30 maanantaina. Mittari vaihtoi 10 senttiä ylöspäin jokaisen sekunnin jälkeen. kokonaishinta Hatanpään puistokujalla Hatanpään valtatien risteyksessä 14,90 euroa. Niin paljon en ole koskaan ennen matkasta maksanut. Varon tästä lähtien merkkiä.
- Anonyymi
Ihan hyvä yritys mutta Yangossa on kiinteä hinta jonka asiakas tietää jo tilausvaiheessa. Niissä ei taksamittari rullaa ollenkaan matkan aikana. Miksi perinteiset taksit yrittää mustanmaalata Yangoa ja Uberia näin naurettavilla keksityillä tarinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä yritys mutta Yangossa on kiinteä hinta jonka asiakas tietää jo tilausvaiheessa. Niissä ei taksamittari rullaa ollenkaan matkan aikana. Miksi perinteiset taksit yrittää mustanmaalata Yangoa ja Uberia näin naurettavilla keksityillä tarinoilla.
Tarinat ei oo keksittyjä. Tiedät sen itsekin että Yangon teipeillä varustetut autot ajaa muitakin kuin Yangon kyytejä, jolloin hinta voi olla ihan mitä vaan. Perinteisillä taas hinta on sama, tilaatpa apilla, keskusesta, tai kävelet tolpalla autoon.
Sun mielestä ehkä tyhmää mutta iso osa suomalaisista on sitä mieltä että näin tulee taksin toimia.
- Anonyymi
Ottaen huomioon kuinka paljon taksit valittaa täällä Yangosta niin jotain ne tekee oikein kun taksit kokee sen niin kovana uhkana.
- Anonyymi
Yango on Putinin vakoilusovellus. Eli jos kannatat hänen maailman valloituspolitaansa käytät kyseistä sovellusta taksin tilaamiseen. So go head.
- Anonyymi
Yango turvallisuus arveluttaa. Poikani hyvä ystävä oli nousemassa Yango taksiin vasta toinen jalka autossa sisällä kun kuljettaja lähti liikkeelle reippaasti kaasuttaen. Onneksi selvittiin ruhjeilla ilman murtumia mutta paikalle kutsuttu poliisi varmasti ojensi kuljettajaa.
- Anonyymi
Noh sehän onn naapurimaa app tuet sotaa
- Anonyymi
Itseasiassa kun käytätä Yangoa niin viet Venäjältä rahaa pois. Yango saa provisioista vain muutamia kymmeniä senttejä mutta ne maksaa suuria subventointimaksuja, eli Yangon käyttäminen tällä hetkellä on kannattavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa kun käytätä Yangoa niin viet Venäjältä rahaa pois. Yango saa provisioista vain muutamia kymmeniä senttejä mutta ne maksaa suuria subventointimaksuja, eli Yangon käyttäminen tällä hetkellä on kannattavaa.
Jos taksisovellus pyytää kameran käyttöoikeutta niin onko se normaalia?
- Anonyymi
Yangon vältyspalvelun omistaa yandex joka on Venäläis omisteinen.
- Anonyymi
Et taida osaa laskea
- Anonyymi
Yango on venäläinen.
Ei sillä ole syytä ajaa Putinin pussiin. - Anonyymi
Jos kannatat Venäjän hyökkäystä Ukrainaan on melkein sama kuin kannattaisit hyökkäystä Suomeen. Olisiko aihetta miettiä mistä taksisi tilaat? Ehkä haluat olla venäläinen tulevaisuudessa ja ylpeä siitä?
- Anonyymi
Yango boikottiin niinkuin muutkin jotka siihen kuuluu. Ei ole muuta vaihtoehtoa
- Anonyymi
Kun ostat kyydin Yangolta ja "säästät" muutaman euron , niin katso maksukorttiasi ojentavaa kättäsi. Onko se puhdas vai Ukrainan lasten verestä punainen?
- Anonyymi
Taksit valittaa kun asiakas maksaa yangon kyydistä 5€ mistä menee provisiota Venäjälle joku 0.2€ provisiota. Ne on ite tankannu kymmenien tuhansien euron edestä polttoainetta mikä on venäläisestä öljystä jalostettua. Sillä öljyllä Putin keräsi sotakassan eikä Yangon provisioilla. Vai onko Yango nyt huippu menestyvä firma mikä tuottaa Venäjälle miljardeja veroina? Koko ajan taksit on valittanu että Yango maksaa subventointeja ja tekee tappiota.
- Anonyymi
Loppui Yangon käyttö jo siihen kun naapuri hyökkäsi suvereeniin maahan. Mutta enpä ollut asiasta vaimon kanssa keskustellut. Viimeisimmän kokemuksen perusteella lopetti vaimokin ko. palvelun käytön ja suosittelen tätä myös kaikille tutuillenikin.
Taksimatka pääkaupunkiseudulla Pasilaan, vaimo kaverinsa. Muutaman tunnin kuluttua tapasin siellä vaimoni joka ihmetteli kun Yango sovellus näyttää vielä että matka on päällä. Hän oli jo soittanut kuskille joka oli mussuttanut että pitää uudelleenasentaa sovellus ja kaikenlaisia muita syitä. Ei auttanut uudelleenasennus asiaan vaan vielä oli matka päällä. Sitten kuski ilmoitti ettei ole tullut maksu läpi ja laittoi muutaman euron isomman ehdotuksen että maksaisi Mobilepayhin (oma numeronsa). Minä sitten soitin ko. kuskille tuohon Mobilapay numeroon ja kerroin että jos tuo matkan veloitus on senttiäkään suurempi kuin mitä se vaimon taksista poistumisen aikaan oli niin teen rikosilmoituksen. Kahden minuutin päästä oli yllättäen sovelluksessa matka merkitty päättyneeksi: 3 tunnin matka 9.50 euroa (joka oli oikea loppusumma ollut 3 tuntia sitten) ja tämä sama summa näkyi luottokortilla veloituksena. Lähti sovellus pois nyt koko perheen luureista ja haistatan huilut koko firmalle ja sen huijarikuskeille. Ystäväpiiristä kuullut kuinka nuorta poikaa oli vedätetty ja maksatettu tuplamaksu josta toinen meni kuskin omalle toiminimelle. - Anonyymi
Se on sitä kun pitää olla hieno Mersu ja sitten elätetään isäntä ja perhe ja siten kuski kun
No kyllähän se maksaa ja sen maksaa asiakas - Anonyymi
En suosittele Yangoa. Alussa heidän palvelu oli hyvä, mutta viime aikoina heidän palvelu on mennyt todella paljon huonoon suuntaan. Kuljettaja ei saavu paikalle. Menevät väärään taloon, eivätkä vastaa soittoihin, että asiakas antaisi neuvoa saapua paikalle. Jos vastaavat puhelimeen, eivät kuuntele asiakkaan neuvoa ja lopettavat puhelun sekä tilauksen. Lisäksi eivät osaa ollenkaan suomea, ei edes englantia.
En suosittele varsinkin, jos on kiire päästä määränpäähän tai on lapsi mukana. Koska odotusaika on pitkä, jos edes tulisivat paikalle.- Anonyymi
Paremmin ne toimii kuin perinteiset taksit.
- Anonyymi
Yango teki minut erittäin tyytyväiseksi,kun Vuosaaresta Ruoholahteen matkustin 1.1.klo: n.02.kuski oli erittäin asiallinen ja hinta ällistyttävän halpa...20e.
- Anonyymi
Turussa ainakin tuntuu toimivan lauantai aamuyöstä paremmin kuin 02-taksi. 02-taksi ei aina edes tule paikalle, Yango tuli minuuteissa.
- Anonyymi
"Poliitikot ja poliittiset järjestöt ovat olleet huolissaan Suomessa toimivien venäläisyhtiöiden mahdollisesta turvallisuusuhkasta. Tulilinjalla ovat ”Venäjän Googleksi” sanottu verkkojätti Yandex ja sen omistama taksipalvelu Yango. Baltian maat kielsivät venäläisen Yandex-taksin toiminnan jo huhtikuussa turvallisuusriskin takia." Lähde: Yle Uutiset 9.1.2023
...Venäläistaustainen firma, halpa, erittäin nopea ja "todella hyvä"...mutta näinhän se on, hinta ja raha meitä ohjaa. Kannattaisiko miettiä, minkä taksin ottaa seuraavalla kerralla?? - Anonyymi
Tänään tilasin yangon,oli lanternassa rustassa sekä jyskissä ostoksilla. Tuli sitten ostettua puutarha tarvikkeita sen verran että ei olisi ollut mahdollista kulkea julkisilla. No kuljetta saapui ja oli ystävällinen, pakkasi ostokset takakonttiin. Ja juuri kun olimme lähdössä sanoin että lanternassa ei ole automaattia,ja minun pitäisi käydä kaupassa että sopisiko pysähtyä malmin torilla jossa prisma sekä automaatti. Hän räjähti täysin, tämä iso arabi mies isoine partoineen.sanoi ensiksi saatanan mulkku ja huusi jotain arabian kielellä.ja nousi autosta ja meni takaluukulle ja heitti ostokseni maahan. Solvaus jatkui,ja hän tuli melkein iholle. Tämä asiakaspalvelu ammatissa oleva arabi ei osannut hoitaa asiaa puhumalla. Varoitan kaikkia. Älkää käyttäkö yangoa.voitte vielä joutua väkivallan uhriksi.onneksi jäi vain pelko ja pettymys, ei mustaa silmää.
- Anonyymi
Voipi näin olla, mutta pelkästään se, että Yango kytkeytyy fasistiseen Venäjään, tekee sen, että ilman muuta valitsen jonkun muun
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj282649KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.951618Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381558Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet661523Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771319- 1171224
- 851090
Oon vähän pettynyt
Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi1091063En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31054Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.2491053