Mitähän pitäisi tehdä

Turbo-Urpo1

Järjestelmässäsi on 3 rikkinäistä pakettia!
https://i.postimg.cc/h4Vx56JH/15-11-2018-04-03-32.png
Linux Mint 19 Xfce 64-bit

Tuollaista viestiä heittää mintUpdate. Mitä suomi24 gurut neuvoo tekemään, olen valmis kokeilemaan, kunhan ette käske asentamaan Ubuntua.

11

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turbo-Urpo1

      Näillä paketeilla on tyydyttämättömiä riippuvuuksia:
      libreoffice-core :
      Riippuvuudet: libreoffice-common (> 1:6.0.6) mutta ei ole asennettu

      libreoffice-style-galaxy :
      Riippuvuudet: libreoffice-common (= 1:6.0.6-0ubuntu0.18.04.1) mutta ei ole asennettu

      libreoffice-style-tango :
      Riippuvuudet: libreoffice-common (= 1:6.0.6-0ubuntu0.18.04.1) mutta ei ole asennettu

      E: Kaikkia riippuvuuksia ei ole tyydytetty.
      Kokeile "apt --fix-broken install" ilmanpaketteja (tai ratkaise itse).

      -

      Myös tuollaista viestiä antaa komentokehotteessa. Vilkaisin tuonne Murolle päin, sieltäkin näytti gurut puuttuvan. Siis tämä virhe estää järjestelmän päivittämisen, joten kaikki "sudo apt-get update" jutut voi unohtaa, noita voi ajaa vasta sitten kun virhe on korjattu.

    • näin-menettelisin

      Eikö onnistuisi niin että poistaa ensin Libreofficen kokonaan, ja asentaa sitten uudestaan?
      Eikös se uudelleenasentaessaan huomaa jos paketteja puuttuu ja laittaa ne?

      Itse kyllä asentaisin systeemin eli Mint 19:n uudestaan, jos ym. ei onnistuisi, kokonaan, koska olen laiska, tai sitten antaisin olla enkä välittäisi.

      • Turbo-Urpo1

        Tässä liikutaan niin lähellä sitä ratkaisua, jolla minä sain tuon asian kohdilleen, eli

        apt reinstall libreoffice-style-tango libreoffice-style-galaxy libreoffice-core

        Tuon rivin suorittamisen tuloksena apt tarjosi ensin jotain ratkaisua, johon piti vastata y - jos hyväksyy ja n - jos ei hyväksy tarjottua ratkaisua — minä vastasin n - eli hylkäsin tarjouksen, jonka jälkeen apt tarjosi samanlaista, mutta laajempana, eli ehdotti 6 eri paketin poistamista, ja tämän minä hyväksyin, asia korjaantu sillä, päivitykset rupesi toimimaan normaalisti.

        Tämä tiedoksi, jos joku muukin törmää vastaavaan.

        Ja asiasta toiseen, tein bash scriptin, jolla voidaan mitata kuinka pitkään kestää kun LibreOfficen taulukkolaskenta ohjelma käynnistyy ja sammuu.
        https://i.postimg.cc/VLq9HRLL/15-11-2018-16-47-38.png

        Pienillä muutoksilla tätä voi soveltaa kartoittamaan kuinka pitkään verkkoselain käynnistyy ja sammuu. Jos tuon koodin tallentaa vaikka speedtest nimellä niin ajanotto tapahtuu komennolla
        time speedtest

        Tehty ja testattu Linux Mint 19 Xfce 64-bit ympäristössä.

        Teen tuohon muutokset jonka jälkeen voi vertailla käynnistymis eroja FireFox ja Chromium selainten välillä. Tämän scriptin avulla saa selvin numeroin erot Fedoran ja Mintin hyvin erinlaisesta kyvystä käynnistää ohjelma ensimmäistä kertaa järjestelmän käynistymisen jälkeen. Kerron sitten tarkemin miten tuota voi kukin ihan itse soveltaa omiin tarpeisiin. Scripti on unikki, sille ette löydä soveltamis ohjeita mistään, ellette ihan itse pääse jyvälle sen toiminnasta.


    • hum-bukker

      Synaptic:
      -> muokkaa
      -korjaa rikkinäiset paketit

      • Turbo-Urpo1

        Harmillisesti tämä jäi testaamatta, en juuri ole koskaan käyttänyt tätä Synaptic pakettihallintaa,


    • Perusloitsut on
      sudo apt-get update –fix-missing

      sudo dpkg –configure -a
      sudo apt-get install -f

      /var/lib/dpkg/status voi vaatia editointia tai paketinhallinnan lock pitää poistaa.

      Paketinhallinta on siitä ärsyttävä, että sitä ei voi käyttää monella ohjelmalla samanaikaisesti.

      • Turbo-Urpo1

        Näitä tuli koiteltua, niistä ei apu löytynyt.


    • Onko joku epävirallinen ppa käytössä. Oletko koettanut poistaa
      sudo apt-get remove --purge libreoffice*
      sudo apt-get clean
      sudo apt-get autoremove

      • Turbo-Urpo1

        sudo apt-get remove --purge libreoffice*
        Tuota en halunnut suorittaa, kävi kyllä mielessä, halusin löytää jonkun kevyemmän ratkaisun.

        Itse asiassa sain tuon virheen aikaan kun yritin luoda ympäristön sille että voin käsitellä libreofficen taulukkolaskennan tiedostoja suoraan python- ja bash scriptin avulla.


    • Itsellä välillä ongelmia q-tkirjastojen riippuvuuksien kanssa. Ratkaisu ollut poistaminen ja sitten ne asentuu uudestaan. Kyseessä ei kyllä Mint.

      scriptit ei kyllä sotke systeemiä jos ne kotihakemistossa ja et aja root oikeuksilla.

    • rikki.meni.täälläkin

      Minulla meni äsken läppärin Linux Mint 18.3 XFCE 32-bittinen sekaisin yrittäessäni päivittää sitä versioon 19. Kone jäi 18.3 moodiin, mutta updatet ei mene läpi. Timeshiftillä saisi tietysti palautettua, mutta alkoi tympimään koko Mint ja nyt on Fedora XFCE 32-bittinen latauksessa.

      Ei siis auttanut tässä ketjussa kerrotut loitsutkaan tuohon rikki menneseen Mintiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe