Moottorin ohjausyksikköö puuttuu mondeon ajoon

jännä.vika

Kun ajaa lämpimäksi pelaa sen ajan hyvin . Noin 20 min sisään syttyy vikavalo (laihaseos) ja ecu (ohjausyksikkö) puuttuu peliin ja nykiminen alkaa. Kuittaantuu kun pysähtyy, sammuttaa ja nollaa vikamuistin mutta tulee taas saman ajan kuluttua takaisin: vikavalo sitten ecu !

Mulla mondeo 1,8 bensa vm. 2002 mutta luulen, että tuon ajan muissakin foordeissa sama järjestelmä ja vika. Mistä hakisitte vikaa, kun anturit moottoritilassa on vaihdettu. 1-2 vuoden sisään. kilometrejä 240 000. Vaihtamatta on vain katin jäljeinen lambda (etummainen uusi) .
Siis sähköiset anturit kaikki uusittu ja pa-pumppukin ja suodatin 2 v sitten.

Onko foordisteille tuttu ja mistä voisi ongelmaa vielä antureiden lisäksi ratkoa.

PS Miten muuten moottorin ohjaus rajoittaa tehoa. Katkooko jotenkin pa-syöttöä? Jos niin miten (esim. sammuttaako pumppua tankissa vai miten rajoittaa )

2

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lottoo

Ilmamäärä antura onko vaihetu?

• jännä.vika

On peräti kolmea kokeiltu. yksi purkaamo-osa, alkuperäinen ja uusi kiinalainen. Kaikilla sama tulos, mikään ei muuttunut ainakaan lämpimillä syyskeleilla. Nyt tällä viikolla kun ulkolämpö on pudonnut nollan tuntumaan, ei merkkivalo olekaan syttynyt eikä ohjaus ole puuttunut vetoon, jos olen oikein tulkinnut nykimiset.
        Tänään kun oltiin 2 astetta plussalla kulki moitteetta. Vielä viikko sitten 8 asteinen keli - jos lämpöitila on syy - aloitti nykimiset jo 20 min ajon jälkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3145
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      66
      2822
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2260
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1896
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1721
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      108
      1575
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1186
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1099
    Aihe