Joku jo laittoi jouluvaloja pihalleen.

kalekook

On se liian aikaisin. Ne piäisi laittaa vasta ensimmäisenä adventtisunnuntaina, joulukuussa, se on normaali käytäntö.

36

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikömuitamurheita

      Minä en ota jouluvaloja pois olenkaan vaan poltan niitä ympäri vuoden. On se niin kiva kattoa kun tiukkapipo-naapurikyttääjiä v..uttaa...

    • ei.jouluvaloja

      Minä en käytä jouluvaloja. Minulla on vain koristeellisia LED-pihavaloja ja -lyhtyjä pensaissa. Suurimmassa valoteoksessa on 360 LED-lamppua.

      Adventtikynttilät laitan ikkunalle joulukuun toisen päivänä.

      • valoja.valoja

        Mikä on ero pihavaloilla ja jouluvaloilla? Jos pistät ulkovalot pihakuuseen niin on vaara että herkästi loukkautuva naapuri pitääkin niitä jouluvaloina...


      • pitäisi.olla.selvää
        valoja.valoja kirjoitti:

        Mikä on ero pihavaloilla ja jouluvaloilla? Jos pistät ulkovalot pihakuuseen niin on vaara että herkästi loukkautuva naapuri pitääkin niitä jouluvaloina...

        Minun pihavalot ovat jouluvaloina vain jouluna, muulloin ne ovat pihavaloina. Eihän marraskuussa ole kellään pihallaan jouluvaloja.


      • jokavalohyvävalo
        pitäisi.olla.selvää kirjoitti:

        Minun pihavalot ovat jouluvaloina vain jouluna, muulloin ne ovat pihavaloina. Eihän marraskuussa ole kellään pihallaan jouluvaloja.

        Kiitos!


      • apaööa

        En välitä turhista jouluvaloista olen työtön en tarvitse joulua sähkö on kallista tulen hyvin toimeen joulupäivät viettää peiton alla nauttirn työttömyysturvaa vituttaa ikkunassa roikkuvat


      • peittopois
        apaööa kirjoitti:

        En välitä turhista jouluvaloista olen työtön en tarvitse joulua sähkö on kallista tulen hyvin toimeen joulupäivät viettää peiton alla nauttirn työttömyysturvaa vituttaa ikkunassa roikkuvat

        Ei ne jouluvalot paljoa maksa. Halvimmat saa muutamalla eurolla. Eivät kuluta paljoa sähköä. Jouluvalot ehkäisevät syysmasennusta. Vaikka eivät peitonalle paista.


      • ihme.touhua
        peittopois kirjoitti:

        Ei ne jouluvalot paljoa maksa. Halvimmat saa muutamalla eurolla. Eivät kuluta paljoa sähköä. Jouluvalot ehkäisevät syysmasennusta. Vaikka eivät peitonalle paista.

        Eikö sitä saa masentuakkaan rauhassa? Kaikki on työttömiltä kielleety!


      • aöala

        Jouluvalot eivät ole tärkeä hankinta joulu on luksusta jouluruokinee minusta on mukava nukkua peiton alla minulla on pimennysverhot eipä valoja näy


    • TRUMP-USA
      • Kiitospäivä on amerikkalainen juhla, niin kuin Halloweenikin. 🎃


    • Minä oon ihastunna näihin uusiin Led valoihin ihan kuin Stihliin ja Husgvarnaan. Dolmarin jätin rengin sahaksi. On se hyvä kun naapurit ei näe satawattisistani valoista ku sumusta hohtavan kajon, tai piliviheijasteen. Mie niitä polttelen syyskuusta huhtikuulle. Kesäaikaan heittelen nurmilleni pitkiä kaaria millo minnehi huvittaa, ja ei oo naapurit kyttäilemässä. Miulla sitä onni näin ollen valon suhteen jatkuva juhannus. Ikkää kui sillä yhellä hammee alla.

    • saatanan.valokyyät

      Minä sammutin ja otin viimevuotisia valoja pois tänään ja laitan ne huomenna takaisin! Eipähän tarvitse valitta että jokapäivä on valot päälla!

    • luvatonvalo

      voi hyvin mielestäni soittaa 112: een, jos jouluvaloja käytetään väärään aikaan. Polliisi sitten käy repimässä väärät valot seiniltä ja ikkunoista. Joissan tapauksissa tilataan Karhu-ryhmä tekemäään tämä homma.

      • 8diu

        Lieksassa tuokin ihan mahdollista, kyllä...


    • voi.sitä.armasta

      Mitä sitten jos armas laittaa valon ikkunaan niinkuin siinä laulussa sanotaan? Saako armas sakot?

    • reilukerhosta

      Joku myös ajoi kesällä nurmikon pihaltaan ennen kuin se oli liian pitkäksi kasvanut. Silloinkin ruohonleikkuri piti liian kovaa meteliä ja pakokaasut leijaili väärään suuntaan. Näytti muutenkin olevan epäilyttävän vihreää tuo ruoho naapurim puolella. Ettei vaan olisi shopattu. joo ja valotkin siellä tietysti on olleet jo elokuusta lähtien. Väärän väriset tietysti ja välkyttääkin niinkun portellissa.

      • alkaa.yököttään

        Niistä vilkkuvaloista saa päänsäryn.


      • yökkönenkö
        alkaa.yököttään kirjoitti:

        Niistä vilkkuvaloista saa päänsäryn.

        Siun yökötys ja päänsärky tulee kuule ihan keskentekosesta kiljusta ja huonosta pontikasta eikä mistään valoista.


      • kun.tykkäät.vilkuista
        yökkönenkö kirjoitti:

        Siun yökötys ja päänsärky tulee kuule ihan keskentekosesta kiljusta ja huonosta pontikasta eikä mistään valoista.

        No heh, on vara konjakkia joskus napata, laittele vaan vilkut palamaan, voin toki katsella muualle.


    • Valoalisääpimeyteen

      Aloittaja, nyt saat kyllä tunkea mielipiteesi sinne minne päivä ei paista.

      • IsänsäLammas

        Lienee sukurutsan tulos, kun viitsii moisesta märehtiä.


      • kalekook

        Kyllä sitä saa oman mielipiteensä sanoa, niin minäkin aloittajana.


    • köyhien.valitusta

      Se on noilla köyhillä valituksen aihe kun ei ole varaa laittaa jouluvaloja, ne kun maksaa niinkuin sähkökin! Eikä ne oikein kerrostaloon käy kun ei ole omaa pihakaan mihin laittaa!

    • todella.mautonta

      On jollakin värisokealla eläjällä kauhean näköinen ja kaiken värinen valomaailma kerrostalon parvekkeella Pielisentielle päin alakylällä.

      • Joulumieli

        Tämän värikkään parvekkeen yläpuolella näkyy olevan kaunis joulukuusi samoin kuin Teknisen viraston takana olevasta talosta näkyy kaunis kuusi parvekkeelta Pielisentielle, täynnä kauniita kirkkaita lamppuja, molemmat kuuset tuovat piristystä kaupunkikuvaan.


    • Ehkä jouluvaloissa ärsyttää joitakin se, että niiden laittajat haluavat tuoda iloa ja valoa itsensä ja toisten elämään. Ovat niin synkkämielisiä,.että eivät halua nähdä iloa missään.

    • pimeänajanvalot

      Josko lopetettaisiin puhuminen jouluvaloista ja puhuttaisiin vaikka pimeän ajan valoista.
      Tämän maan pimeydessä ei ole koskaan liikaa valoa.

      • jouluvaloa.odotellessa

        Lopetetaan vaan. Todetaan, että vain jouluna kinkku on joulukinkku ja pihamaalla koristeena oleva valo on vain jouluna jouluvalo.


    • voikutt

      Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa

    • joulujenne_valo

      Minä ostin kerran vuonna siis joulukinkkua juhannukseksi Joensuun yhdestä marketista puoleen hintaan, tai jos tarkemmin ajattelen, heillä taisi olla hätä myydä se kinkkupatti tosi halvemmalla. Siitä on monta vuotta, mutta monien asiakkaitten kärryissä oli kinkkuja. Parhaimmilla kaksi.
      Miksipä en tuplaisi jouluvalojani? Ovat tosi halpoja, mielestäni. Siirtelen sitten sähköä. Loppujen lopuksi kulutus on näillä nykyisillä pienoinen aivan, jos osaa valita.No, kukin tyylillään.
      Eikä tuo edellinen mitään liity aloitukseen. Vain pientä ärjyn tietä tavallisille tallaajille.
      Kuis typeräks ajatus voiskaan viskoen muuttua?

      • ureg

        Joulun jälkeen saa luutonta kinkkua jopa eurolla kilo. Olen ostanut aina muutaman kinkun pakkaseen, niistä saa koko seuraavan kesän grillilihat halvalla. Viime juhannuksenakin grillattiin ja syötiin ed. joulun kinkkua ja hyvää oli!


      • ureg kirjoitti:

        Joulun jälkeen saa luutonta kinkkua jopa eurolla kilo. Olen ostanut aina muutaman kinkun pakkaseen, niistä saa koko seuraavan kesän grillilihat halvalla. Viime juhannuksenakin grillattiin ja syötiin ed. joulun kinkkua ja hyvää oli!

        Minä ostin S-Marketista pari vuotta sitten joulun jälkeen pakastetun seitsemän kilon kinkun eurolla kilo. Hyvää oli. Monet ostivat useita kinkkuja kerralla.


    • JouluaOdotellessa

      Perinteenä on meillä että myös pääsiäisenä syödään kinkkua! Nyt tilasin kokeeksi valmiiksi suolatun tuorekinkun Jouluksi!

      • kalekook

        Erikoista, että jouluvaloista nyt siirryttiin joulukinkkujen keskusteluun. Mutta ei se minua haittaa. Hyviä vinkkejä tuli, että joulunjälkeenkin voi saada edullisesti jouluruokaa, kuten niitä kinkkuja, joista joku mainitsi. Monilta kuitenkin unohtuivat ne jouluvalot, tai sitten niitä ei ole vielä edes sytytetty. Sanompa vaan, että folioissa palavat lieskat ovat niitä oikeita jouluvaloja pihamaalla. Voihan siitäkin olla erimieltä. Mutta ok! kommentteja. Jossain vaiheessa pitäis kommentoida muihinkin kommentteihin, se olisi fiksua ja kuuluu asiaan.


    • näillä.mennään

      Jouluaattona on oltava elävä tuli pihassa, joko jätkänkynttilät tai tullikorit kuten minulla! Eli sellaiset metallista tehdyt johon laitetaan puita palamaan!
      Samoin Itsenäissyyspäivänä ja Uudenvuoden aattoiltana!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kivitippu: Avajaiset suunnitteilla jo syksyn aikana

      Kivitipulle uudet omistajat https://ilkkapohjalainen.fi/talous/kivitipulle-uudet-omistajat-avajaiset-suunnitteilla-jo-s
      Lappajärvi
      80
      3679
    2. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2895
    3. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2181
    4. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      120
      1620
    5. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1493
    6. Sehän on vain kymppi kuussa

      Ministeri Mykkäsen mukaan sähköautojen ajoneuvovero nousee vain alle10 eur/kk. Samaanaikaan muut ministeröt ovat veronma
      Maailman menoa
      111
      1459
    7. Onko kukaan koskaan sanonut

      Sinulle nainen että olet vaikea luonne? Minusta sinä olet vähän vaikea mutta ehkä elämä on opettanut sinua varautumaan j
      Ikävä
      101
      1212
    8. Juontaja Roope Salminen lataa rajua tekstiä juopottelustaan: "Ei mulla oikeastaan ollut..."

      Roope Salminen on elänyt viime vuodet päihteetöntä elämää ja puhunut päihteettömyydestä avoimesti. Voimaa ja iloa Roopel
      21
      1130
    9. Miten tämän kaipuun saa loppumaan?

      En jaksaisi enää kaivata, on mennyt liiankin pitkä aika kaipaamiseen. Olen elänyt vain puolittain ja se harmittaa. Ei a
      Ikävä
      81
      1079
    10. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1047
    Aihe