Mitä kuuluu niille 26 joka perui Vanhimpien neuvot

Vuosientakaa

Siihen kuului silloin 26 diktaattoria.
Onko vielä ne hengissä?
Käyvätkö esikoisissa vai vielä esikoislestoissa?
Tekikö koskaan joku niistä parannusta?
Kertokaa mitä muistatte?
Siellä oli eripaikkakunnan päälliköitä.
Oöi sekin yksi tapahtuma.

16

994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiljastaon

Ei kuulu mitään, tulivat aikanaan kuuroiksi.

• Miettinem

Tiedän et Turussa on joku kuollut niistä,ja hänkään ei käynyt vuosiin seuroissa.
      Ja toinenkin Turkulainen elää porskuttaa,näistä asioista ei ole julkisesti koskaan parannusta tehnyt(S.H)

• Kireepipo

Minusta aloittajan kannattaisi opetella käyttämiään termejä.
        Diktaattori ( sopii paljon paremmin vanhimpiin, kuin noihin 26:een )
        Parannus ( mistä? )
        Paikkakunnan päällikkö ( missä niitä on? )

• SinunkoVanhimmat

Jellivaarassa diktaattorit on ja suomessa heidän orjiaan esikoislestadiolaisuudessa. On häpeämätöntä ja Jumalan pilkkaamista kutsua sellaisa henkilöitä "vanhimmiksi".

• JeesusIlmanIhmisoppeja

Oli korkea aika sanoutua irti koko rakenteesta ja Jumalan sanan vastaisesta sekoilusta. Vapaus Kristuksessa Jeesuksessa uskon kautta vanhurskautettuna on tykkänään eri asia kun kun jonkun lakihenkisen narsistiryhmän orjuus.

• voisenthän

Taasko kuitenkin mennään jouluseuroihin sinne jellisen vaaraan, vai joko on valo voittamassa pimeää keskitalvea ilman kevään apua, joko alkaa järki palata kotekloonsa ja nähdään koko touhun lapsellisuus ja mikä sana siihen sopisikaan !?
      että olisi muka joitakin ylipaimenia uudenliiton uskovilla joita pitää käydä kumartamassa seteleitä unohtamatta, ei ole sellaista olemassa, kukaan Apostoli ei opeta ylipaimenuutta maan päällisistä talsijoista.

• VoitKuunnellakin

Kuule, ei sinun ole pakko mennä Jellivaaraan, se on vapaaehtoista!

• mihintarvitsen

oletko ihan varma !

miksi minä kuuntelisin jotain jellivaaraa, onko heillä jokin uusi evankeliumi vaiko uusi syntilista, kumpi lienee vaiko ihan molemmat.

• Myöhäistäsesittenon
        mihintarvitsen kirjoitti:

oletko ihan varma !

miksi minä kuuntelisin jotain jellivaaraa, onko heillä jokin uusi evankeliumi vaiko uusi syntilista, kumpi lienee vaiko ihan molemmat.

Viimeinen takasuora kun on niin tyhmien neitseiden on myöhäistä kysellä öljyä

• Myöhäistäsesittenon kirjoitti:

Viimeinen takasuora kun on niin tyhmien neitseiden on myöhäistä kysellä öljyä

Kuule ei kai ne vanhimmat ole kieltäneet kaiken urheilun?
        Puhumattakaan takasuorista kokonaan.
        -

• EiMitäänPakkoa
        mihintarvitsen kirjoitti:

oletko ihan varma !

Ei ole pakko kuunnella, sekin on vapaaehtoista!

• Historiakiinnostaa

Kiinnostaa mikä 26???
      Kertoisitte lisää.Milloin on niin tapahtunut??

• MiksiPetätteItseänne

Jos ihminen parannuksilla pelastusi, niin Jeesus Kristus olisi turhaan kuollut. Ei pelastu, on turha pettää itseään.

Mitä te omavanhurskaat muilta parannusta vaaditte, kun ette itse taivu ottamaan vastaan Jeesukselta hänen vanhurskauttaan, uskon kautta LAHJANA ILMAN OMIA TÖITÄNNE?

On se kyllä ihme juttu, kun ei kristinuskon sisältö aukene. Jo avaus sen kertoo, että muutama ukko Jellivaarassa on heidän Jumalansa. Se on selvä miten siinä käy kun ihminen korotetaan Jumalaksi ja aletaan häntä tottelemaan ja palvomaan.

Joh. 1:23 Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa:
      *) ... 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä;
      *) ... ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• Pitääköpaikkaansa

Pappi ja i leviitta toimii nykyään kuulemma Teuvalla ja heinolassa

• eiköpä_näin_ole
        Pitääköpaikkaansa kirjoitti:

Pappi ja i leviitta toimii nykyään kuulemma Teuvalla ja heinolassa

Olet kitarat esiin kaveri, siinä ei voi erehtyä. Kitaratta taivaaseen. Miksi vastaa noin? Asialliseen kirjoitukseen siis? Jotain Pappi ja i leviitta -houreita teuvalta ja Heinolasta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2631
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2293
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      115
      2004
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      129
      1983
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1723
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      147
      1258
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1142
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1105
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1080
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1019
    Aihe