Hillei Tokazier kertoo,sen mitä minäkin yritän kertoa teille?
Kuinka uskomantonta on nähdä järven peittyvän jääkatteeseen!
Heidi Kyrö luo sen tunteen,jonka tuo sydämiimme esityksellään Syksy!
Meillä on neljä vuodenaikaa,ainakin toistaiseksi,jollei ilmastonmuutos ala niitä poistamaan?
Toi lähimuisti muistaa ne ihanan lämpimät lapsuuden kesät ja kirpeät talvipakkaset,mutta tota syksyä en jaksa muistaa? Oliko sateinen,oliko sateeton?
Näin katoaa lähimuisti amalta
Jos joku haluaa tunnelmoida,noskakaa Heidi Kyrön esittämä Syksy levylautaselle Kiitos
Riite kohta peittää lahdensuut!
21
335
Vastaukset
- äänenkauneutta
Kaunis ja lohtua antava sovitus, sanatkin ...
Syksy
https://www.google.com/search?q=heidi kyrö syksy&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-bToi hakukone ei antanut sävellystä levylautaselle,sorry!
Mutta kuinka ihanaan,iltaauringon laskuun ja kuu jo noussut järven takaa voi maaalaismaisemani luoda Tokazierin Syksyn tunnelman?
Vain se käsi johon voisin tarttua puuttuu??- seolijo
rituliini_38 kirjoitti:
Toi hakukone ei antanut sävellystä levylautaselle,sorry!
Mutta kuinka ihanaan,iltaauringon laskuun ja kuu jo noussut järven takaa voi maaalaismaisemani luoda Tokazierin Syksyn tunnelman?
Vain se käsi johon voisin tarttua puuttuu??Onhan sulla kaksi kättä, pane ne ristiin ja kiitä maalaismaisemastasi, heh heh
seolijo kirjoitti:
Onhan sulla kaksi kättä, pane ne ristiin ja kiitä maalaismaisemastasi, heh heh
Kiitos sinulle lähimmäisenrakkaudestasi seolijo!
En tätä maalaismaisemaa ole saanut käsiäni ristiin panemisella!
Olen pulittanut tästä sievoisen summan rahaa,joten heh heh ja kivat sulle!- mr-xR
rituliini_38 kirjoitti:
Kiitos sinulle lähimmäisenrakkaudestasi seolijo!
En tätä maalaismaisemaa ole saanut käsiäni ristiin panemisella!
Olen pulittanut tästä sievoisen summan rahaa,joten heh heh ja kivat sulle!Ole hyvä vaan, äkkiäkös noita linkittää pyynnöstäsi, kaikkina näinä vuosina. Ei sen luulis olevan vaikea oppia kenenkään. Itsestäänhän sekään ei niitä anna.
mr-xR kirjoitti:
Ole hyvä vaan, äkkiäkös noita linkittää pyynnöstäsi, kaikkina näinä vuosina. Ei sen luulis olevan vaikea oppia kenenkään. Itsestäänhän sekään ei niitä anna.
Hyvä mr-xR !
Täytyy kyllä nyt sanoa: herää kysymys,kun kysyjä herää?
Tosta mielipiteestä en ymmärtänyt hölkäsenpöläystä.Olisiko minun pitänyt ymmärtää??- Mr-xR
rituliini_38 kirjoitti:
Hyvä mr-xR !
Täytyy kyllä nyt sanoa: herää kysymys,kun kysyjä herää?
Tosta mielipiteestä en ymmärtänyt hölkäsenpöläystä.Olisiko minun pitänyt ymmärtää??No mikä ettet enää ymmärrä? LInkitin kappaleesi Syksy. Sanoit kiertoteitse ettei se onnistu sulla, kiitit ja mä siihen: pidä hyvänäs!
Eiköhän jo tästä, tahi vika on mualla. - vieläkinama
Mr-xR kirjoitti:
No mikä ettet enää ymmärrä? LInkitin kappaleesi Syksy. Sanoit kiertoteitse ettei se onnistu sulla, kiitit ja mä siihen: pidä hyvänäs!
Eiköhän jo tästä, tahi vika on mualla.Kyllä tiedän,kuinka linkitetään jokin musakipale,vaikka fasepookiin,mutta annoin armon käydä oikeudesta ja en tehnyt itsestäni tyhmempää,kuin mitä olen.
Minulle ei ole niin paskan tärkeää linkitys,vaan keskustelu ja aloitus!
Jospa sinä tekisit aloituksen,jonka tunnet omaksesi ja jota haluat kuljettaa.Haluat olla sen ketjun kanssa Sinut
Haluat tuntea jokaisen mielipiteen aloituksesi arvoiseksi! Se on minulle tärkeää!
- Pertikk
Riitettä, luontoliveä vilkaisen silloin tällöin niin joitakin viikkoja sitten " metsäpeura " kamerasta näkyi lammella puolen tusinaa joutsenta asettumassa yöpuulle, aamuhämärässä vilkaisin uudestaan oli yöllä lampi jäätynyt umpeen mut olivat joutsenet älynneet pimeässä lähteä poies.
Monessa paikkaa oli vähän jäätymistä, sitten ilmat lauhtuivat kunnes viime yönä taas alkoi vetää jäähän nyt näyttäs tulevan pitempi aikainen pakkas kausi.
Nuorempana käytiin mökillä näihin aikoihin jopa talvellakin, mut ei ennee.Kiitos sinulle Pertikk!
Kerroit asiallisesti mökkeilystäsi?
Kaiketi riistakamera siellä?Toi riistakamera todella halpa ja yksilöllinen tapa seurata pihapiiriä!
No minä kuuhulluna ,kun en saanut nukuttua viime keväänä:kurkkasin tuvan ikkunasta,josta pari supia etsivät heittämieni leivänkannikoiden sulavuutta elinkiertonsajärjestelmäänsä?
Mäyrä sensijaan,joka oli tullut haistelemaan,että täällä voisi olla kalastaja,jonka vatsan voisi täyttää,niillä perkuujätteillä?
Oli keittiön akkunan alla,siis tarvitsenko riistakameraa kuuhulluna,kysyy ama
- lunta-odotellessa
alottajalle,, juu tämä on kaunis laulu syksy kunniaksi,
'
https://www.youtube.com/watch?v=HguN7e1xqJsKiitos lunta-odotellessa!
Se,että kaipaan miestäni,kaipaan myös sitä nelijalkaista,jonka jouduin hautamaan vuosi sitten tonne puutarhaani!
Luopuminen on todella vaikeaa,...
- konnevetinen
Loppusyksyn runollisin aloitus Ama! Pilkkijäille et ehkä ennen joulua pääse. Yks säämoguli Iltasanomissa kirjoitti että lauhaa säätä riittää ainakin loppiaiseen.
Kuuntelin radiosta ettei 60 vuoteen ole ollut näin lumetonta marraskuun 19 päivää. Ihan -50 luvulta saa tilastoista näin lumetonta syksyä hakea.
Kuivat raitit kulkea. Ite tarviin vaan kävelysauvat kun joku asentohuimaus tullu ja saa saa kulkemisen vaikuttamaan kuin 1½ promillen etukumarassa.
Ilmaisia kännintuntoja ei voi kuin keinutuolissa ihmetellä.- amankokemus
Kiitos sinulle konnenvetinen!
Voi,kuinka oliskin ihanaa päästä pilkille!
Joskus hulluusvuosillani laitoin lautoja tonne jäälle,jotta sain sen pilkkin edes jään alle??
Pilkkihulluus on elämäntapa,kuuhulluus ehkä geeneissä?
Minulla ne molemmat??
Minulla oli aikoinaan tota asentohuimausta ja se oli todella pelottavaa!
Oli kamalaa mennä iltaisin nukkumaan,kun sänky alkoi pyörimään!
Ostin kaularankaa tukevan kaulurin ja aloitin sen korvahuuhtelun ja nyt en ole tuntenut huimausta,kuin silloin kun verenpaineeni ylittää normaalitason!
Sitä tukikauluria käytän vain,kun teen raskaita töitä.
Linnunrataa olen tiiraillut ja olen kanssasi samaa mieltä säätieteilijän kanssa.
Ei koskaan lämpimän kesän jälkeen voi tulla pakkastalvea!
Yleensä luonto hoitaa ton vesivajeen,mutta nyt se ei taida keretä lisäämään järvien vedenkorkeutta?
Kaiketi olemme siirtyneet ajanjaksoon,jolloin kesää ja talvea vaikeaa eroittaa toisistaan?
Meiltä siis poistuu neljä vuodenaikaa,olen sen jo kyllä huomioinut,että Juhannuksena on parasta pitää villamyssy päässä,vaikka sisäistä villapaitaa käyttäiskin??
Tämän säätieteilyn kokeneena ama
- BenGurion
Hillel asuu Israelissa eikä siellä ole jäätä luonnossa.
- suomisuomenimaa
Hillel Tokazier asui Wikipedian mukaan israelissa muutaman vuoden. Hän on ehkä Helsingissä syntynyt? Luin huolimattomasti wiki-tekstin.
https://www.google.com/search?q=hillel tokazier&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
Häntä sanotaan iloiseksi veikoksi. Tämä on Tokazierin sävellys! Koskettavat,lohduttavat sanat ovat Pertsa Reposen!
Minulle noi sanat ovat todella puhuttelevat!
Tämä sitä suomalaista melankoliaa,joskin toivon sävyttävää?
No nyt tämä järvi sai jääkatteen toistamiseen.On todella lohdutonta katsoa tota rantaviivaa ja vesirajan kaukaisuutta!
Minulla onneksi ei olle pelkoa,että vesi lopuu! Jos se loppuu kaivosta,niin sitä riittää järvessä!
Olin aikoinaan kaukaa viisas ja laitatin kaksi vedentuloa tänne kämpälleni?
Minulla on kaksi hanaa tiskipöydällä,siis vesitalouteni on kunnossa,vaikka kaivovesi loppuisikin?
Kiitos luojalle,että poisti ton harmaan verhon tuolta taivaalta ja antoi meidän nähdä auringon!
Tosin toi täysikuu ei ole minulle suotuisa,kuuhuluuteni tekee minut levottomaksi??
No minä voin toteuttaa itseäni täällä korvessa valveillakin,joskus alan leipomaan keskellä yötä? Enkä häiritse naapureita,kun päräytän yleiskoneen käyntiin!
Kyllä maalla on mukavaa toteaa amasuomisuomenimaa kirjoitti:
Hillel Tokazier asui Wikipedian mukaan israelissa muutaman vuoden. Hän on ehkä Helsingissä syntynyt? Luin huolimattomasti wiki-tekstin.
https://www.google.com/search?q=hillel tokazier&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
Häntä sanotaan iloiseksi veikoksi.Ja kiitos vielä oikaisusta!
- oivallista.syksyä
Lauantaipäivän alueohjelma sai hiukan hymyä naamalle. Toimittaja totesi että 5 sm vahva jää kantaa ihmisen. Pilkkijöille riittää 2 sm vahvuinen. Heko heko.
Tiekkarin uutisotkoista näin että Pohjanmaalla, Reisjärvellä luistelijamies 66v. oli hukkunut ehkä järveä ylittäessään. Rannoilla voi olla vahva jää, mutta keskemmällä sitten ei.
Metereologi sanoi ensi viikolla sään uudelleen lämpenevän eteläisessä suomessa lämpöasteille, niin käsitin. Autoillijat ajelivat vielä kesärenkailla tänään.
Lähes virtaamaton kaivettu maisemakanaali oli jo saanut ohuen jääpeitteen muutama päivä sitten. - Ääriviivalla
Hieno sävelmä, hieno tulkinta Heidiltä!
- Utö.ohutta.yläpilveä
Historian kirjoista olen lukenut että sotaväki karautti hevosillaan yli Itämeren Puolaan tappelemaan. Oli niin kova pakkastalvi.
Siitä lienee pitkä aika kun koko Itämeren alue on saanut yhtenäisen jääpeitteen.
https://yle.fi/uutiset/3-5511431
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin273391Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee282141Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141670Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71418- 761359
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381236- 641056
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10974Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70931- 102912