DNA myy laittomasti määräaikaisia puhelinliittymiä

DNAboikottiin

Oletteko joskus erehtyneet ostamaan määräaikaisen puhelinliittymän? Vuonna 2011 voimaan tullut lainsäädäntö kieltää määräaikaisten sopimusten ketjuttamisen perätysten. En ole törmännyt määräaikaisten liittymien myyntiin enää muilla operaattoreilla, mutta ainakin DNA tekee tätä vielä tietoisesti. DNA:n nettisivuilla myydään yhdeksää eri puhelinliittymää, joissa kaikissa lukee '' Ei määräaikaisuutta'', mutta silti myyjät tunkevat määräaikaisuuden sopimukseen. Laittomien liittymien myynti kohdistetaankin henkilöille, jotka eivät asiasta välttämättä tiedä niin tarkkaan esimerkiksi vanhukset ja näin myyjät kalastelevat itselleen provisiota tehdyistä kaupoista. Muistakaa aina uutta liittymää tehdessänne erikseen mainita, että eihän liitymä ole määräaikainen. Usein myös avausmaksun saa peruttua kun siitä erikseen ilmoittaa ja muistaa kysyä. Jos olette loukussa laittomasti tehdyn määräaikaisen sopimuksen kanssa, on sen irtisanomiselle peruste. Mielestäni määräaikaiset puhelinliittymät tulisi kieltää lailla.

Kommentteihin voi jakaa omia kokemuksia ja mielipiteitä aiheesta.

3

553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfweqgf

"Vuonna 2011 voimaan tullut lainsäädäntö kieltää määräaikaisten sopimusten ketjuttamisen perätysten."

Kerrotko vielä mikä laki se olikaan, joka kieltää myyjää myymästä ja ostajaa ostamasta peräkkäisiä määräaikaisia puhelinliittymiä?

• Anonyymi

Mulla on Dna liittymä… joka ikinen kuukausi mun lasku on vain enemmän ja enemmän Ensiksi oli 30€ seuraavaksi 50€ sitten 60€ ja sitten 80€ Ja kävin dna-kaupassa ja ne ei suostunut palvella mua, koska mulla oli vain passi ja kelakortti mukana (olen siis suomalainen) Mutta ne sanoi että uusi laki on tullut ja enään kelakortti ja passi ei käy… noh sitte soitin ylemmälletaholle ja sieltä sanotiin että ei tämmöne voi olla mahollista Kyllä heidän pitää sinua palvella, kun palasin dna kauppan aloin itkemään että mulla ei ole varaa maksaa 80€ yhdestä puhelin liittymästä ja he sitten auttovat mua ja kertoivat että heidän virhe… no se korjattiin kysyin heiltä kuinka paljon mun dna lasku on seuraavaksi he vastasivat 50€ ja kun tuli lasku tässä kuussa se olikin 68€ koko aika ongelmia heidän kanssa Ja tietysti minulla on määrä aikainen liittymä eli en voi myöskään perua sitä… Olen opiskelia ja tämä on ensimmäinen liittymä mitä ikinä olen ostanut itselleni ja ei en kyllä osta enää. Toki dna myös laskuttaa kaikista soitoista yms mutta tarkistin ne joka kuukausi ne on ollu alle 1€ Halun pried pay liittymän takaisin, helppo käyttöinen, ei lisä maksuja tai ongelmia

• Anonyymi

DNA huiputtaa edelleen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      188
      17578
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3795
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      32
      1894
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      280
      1530
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      64
      1499
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      160
      1427
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1324
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1304
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1111
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      209
      1043
    Aihe