Mitä porukka koneistaa

Koneistaja

Eli mitäs metallin koneistus hommia porukka tekee ja millä koneilla? Onko hommat hyviä ja viihtyykö töissä? Vaihtuuko tuotteet vai onko aina samaa? Haastavaa vai yksinkertaista esim. Vaihdot, säädöt ja paljonko joutuu ohjelmia muokkaan/tekemään itse? Minkälainen työnantaja iso tai pieni, onko joustava ja niin edelleen? Onko palkka ok? Saako töitä tehä rauhassa vai hengittääkö työnjohtajat niskaan.

6

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töistävastailen

      Sarjatyötä kahdella sorvilla. Ohjelmiin ei ole tarvinnut koskea kertaakaan. Rento tekemisen meno ja koneet hyrräävät itsekseen. Teräpalojen vaihtoa, lastujen tyhjennystä, koneien siistinä pitämistä. Ongelmien tullessa esimies paikalle. Iso firma. KTA 16.5€

    • Ohjelmat, asetukset teet itse. Kiinnittimien valmistamisessa voi auttaa firman oma työkalumies. mutta enimmäkseen kaikki itse paitsi parametreihin ei saa koskea niistä vastaa huoltomies.

      Näin siis 8-vuotta sitten kun vielä tein cnc.sorvilla hommia. Palkka oli kyllä surkea KTA oli 14.25.

      Pk-yritys henkilöstöä reilu 30-henkeä.

      Nykyään teen myyntihommia.

    • Mävaan2323

      Neljää sorvia käytän-yhtä kerrallaan. Kaikki asetukset teen itse ja ohjelmat sorvilla itse. Pisteet pyrin laskemaan laskimella itse trigonometriaa hyväksi käyttäen, mutta vaativammissa kappaleissa cadin tuntevat pystyy jelppaamaan. Sarjat vaihtelee, paljon yhden-kahden kappaleen sarjoja, sitten saattaa tulla esim 10kpl jotain tuotetta, toki nekin monesti kaikki erilaisia. Pomot ei hengitä niskaan. Jos on tarvetta terille ym työkaluille, kaiken saa pyydettäessä.
      Jos joku muu tekee ohjelmat ja asetukset, ei kannata odottaa kunnon palkkaakaan.
      KTA 17.76

    • Sorvari-88

      Dildoja, cnc-masiinalla, tilauksesta tehdään yksilöllisen kokoisia mistä nyt asiakas sattuu tykkäämään.

      KTA 30€ tunti, näissä on hyvät katteet.

    • Oispa_kaljaa

      Hammaspyöriä, sahaus, sorvaus ja jyrsintä lämpökäsittely, sarjat 200-3000 kpl. N. 20e/tunti.

    • vaimitä

      Jyrsin puuhevosen persereikiä usan markkinoille, puuhevonen on hyvä vientituote ja liksa 16.79h, repikää siitä, välillä 8 konetta päällä yhtäaikaa ja kahdessa hallissa koneet, pomo kiittää ja kehuu kun olen niin hyvä duunari, tosin toinen tehdas on juuri avattu Latvian puolella joten voi tulla uudelleenjärjestelyjä mutta olenhan hyvä duunari ja korvaamaton... hällä väliä duunit on turvattu... ainakin omasta mielestäni.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe