Eli mitäs metallin koneistus hommia porukka tekee ja millä koneilla? Onko hommat hyviä ja viihtyykö töissä? Vaihtuuko tuotteet vai onko aina samaa? Haastavaa vai yksinkertaista esim. Vaihdot, säädöt ja paljonko joutuu ohjelmia muokkaan/tekemään itse? Minkälainen työnantaja iso tai pieni, onko joustava ja niin edelleen? Onko palkka ok? Saako töitä tehä rauhassa vai hengittääkö työnjohtajat niskaan.
Mitä porukka koneistaa
6
138
Vastaukset
- töistävastailen
Sarjatyötä kahdella sorvilla. Ohjelmiin ei ole tarvinnut koskea kertaakaan. Rento tekemisen meno ja koneet hyrräävät itsekseen. Teräpalojen vaihtoa, lastujen tyhjennystä, koneien siistinä pitämistä. Ongelmien tullessa esimies paikalle. Iso firma. KTA 16.5€
Ohjelmat, asetukset teet itse. Kiinnittimien valmistamisessa voi auttaa firman oma työkalumies. mutta enimmäkseen kaikki itse paitsi parametreihin ei saa koskea niistä vastaa huoltomies.
Näin siis 8-vuotta sitten kun vielä tein cnc.sorvilla hommia. Palkka oli kyllä surkea KTA oli 14.25.
Pk-yritys henkilöstöä reilu 30-henkeä.
Nykyään teen myyntihommia.- Mävaan2323
Neljää sorvia käytän-yhtä kerrallaan. Kaikki asetukset teen itse ja ohjelmat sorvilla itse. Pisteet pyrin laskemaan laskimella itse trigonometriaa hyväksi käyttäen, mutta vaativammissa kappaleissa cadin tuntevat pystyy jelppaamaan. Sarjat vaihtelee, paljon yhden-kahden kappaleen sarjoja, sitten saattaa tulla esim 10kpl jotain tuotetta, toki nekin monesti kaikki erilaisia. Pomot ei hengitä niskaan. Jos on tarvetta terille ym työkaluille, kaiken saa pyydettäessä.
Jos joku muu tekee ohjelmat ja asetukset, ei kannata odottaa kunnon palkkaakaan.
KTA 17.76 - Sorvari-88
Dildoja, cnc-masiinalla, tilauksesta tehdään yksilöllisen kokoisia mistä nyt asiakas sattuu tykkäämään.
KTA 30€ tunti, näissä on hyvät katteet. - Oispa_kaljaa
Hammaspyöriä, sahaus, sorvaus ja jyrsintä lämpökäsittely, sarjat 200-3000 kpl. N. 20e/tunti.
- vaimitä
Jyrsin puuhevosen persereikiä usan markkinoille, puuhevonen on hyvä vientituote ja liksa 16.79h, repikää siitä, välillä 8 konetta päällä yhtäaikaa ja kahdessa hallissa koneet, pomo kiittää ja kehuu kun olen niin hyvä duunari, tosin toinen tehdas on juuri avattu Latvian puolella joten voi tulla uudelleenjärjestelyjä mutta olenhan hyvä duunari ja korvaamaton... hällä väliä duunit on turvattu... ainakin omasta mielestäni.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374