kuntouttava työtoiminta 4h per viikko?

orja1

Onko tosiaan näin että 4h per viikko riittää kuntouttavaa työtoimintaa? minulle kerrottiin työkkäristä että pitää olla pätevä syy tuolle 4h per viikko. jos kerran olet valmis ottamaan kokoaika työtä vastaan olet valmis käymään 4pv viikossa 6h. onko tämä jotenkin kunta kohtaista miten toimitaan?

41

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokoomuslandiassa

Mielestäni riittää. Olin itsekin tuon minimin, kun katkaisin karenssia kuntouttavassa oleskelussa.
      Hain itse sinne, kun en muuten saanut karenssia poikki. Ei ollut muuta keinoa. Kun palkka töitä ei ole.
      Ja niin Olin tekemättä mitään sen koko ajan. Join kahvia, luin lehden, ja välillä joukko rukoiltiin.
      Olin uskonnollisen yhteisön ylläpitämässä kuntouttavassa oleskelusta. Siellä oli paljon ihmisiä jouten.
      Kaikenlaisia, myös täysin työkuntoisia oli paljon!!! Ja useita virkailijoita, Aluksi kova kapo siellä meinasi jakaa minulle tehtäviä, mutta pian huomasi että ei kannata.....
      Ja loppuaika meni oleskellen. Ja Pitkiä on jouten olo päivät, Hoh hoijjaa.....mutta kuntoutuminen on rankkaa! Jotkut oleskelee siellä vuosikausia!!
      Lisäksi yllätin tuon tärkeän kapon varastamasta makkarapötkön köyhille tarkoitetuista avustus ruoka pusseista, . Niin sitten oli peli selvä. Tällä kapolla oli oma jemmakassi piilossa porraskäytävässä.
      Vieitin toimettomana 3kk. Ja 4 tuntia viikko.
      Sain jopa todistuksen, täytettiin viralliset paperit, jne. Se oli virallinen toimenpide. Se häpäisemäni Kapo Kosti todistuksen kautta, ja siinä todistuksessa oli maininta miten en ole osaava, jne. Mutta maailmaan mahtuu näitä eri todistuksia...
      Tarkoitus toteutui, ja Karenssiin katkesi ja sitten taas työttömyys peruspäivärahan tuli.
      Myöhemmin jouduin typ toimistoon ja tehtiin aktivointi suunnitelma. Eivät ole typ kuntouttavaa tarjonneet. Kerroin kauniisti kuntouttava kokemuksen typ virkailijoille, ja kysyin onko järkee vai ei. Eivät mitenkään kommentoineet asiaa.
      Ja nyt tässä olen työttömänä typ aktiivi suunnitelman tehneenä, hallituksen aktiivi simputuksella alaisena.. simputus siis jatkuu jatkuu...

• dfsgdfhsfg

Kuulostat ihanalta ihmiseltä! Olisit jollekin työnantajalle aarre.

Tiedätkö, kirjoituksesi herätti minun työttömässä päässäni idean. Ovat taas pakottamassa minua orjaksi, vaikka se ensimmäinen kokemus oli juuri tuollainen kuin itse kerroit, ja siitä oli pelkästään haittaa. Täällä syrjäkylällä ei ole paljon noita puuhapajoja. Tietääkseni edes seurakunnat eivät ole ryhtyneet orjuuttajiksi, vaikka saisivat kai siitä sen kympin per päivä per orja.

Ajatukseni on se, että 'pyytäisin' 'päästä' maakunnan pääkaupungin orjapajalle, jossa olisi tuollainen kuvailemasi isompi joukko ihmisiä peukaloitaan pyörittelemässä. Voisimme keskustella, pohtia yhteisiä projekteja ja ehkä miettiä jopa järjestäytymistä tai muuta yhteistoimintaa. Kirjoitan työttömien kohtelusta mielestäni satiirista kirjaa, ja siihen voisin saada materiaalia tuollaisesta paikasta. Riskinä tietysti olisi se, että sitten keksisivät laittaa minut sinne pitemmäksi aikaa kuin sen kolme kuukautta ja useammaksi päioväksi kuin sen kerran viikossa neljä tuntia. Mutta positiivisakin puolia olisi. Ei tietysti siinä, että 'kuntoutuisin' työttömyydestä, koska siihen tarvittaisiin avoimia työpaikkoja, mutta saisin kokemuksia erilaisista kyykytyksistä ja pitäisin todella hauskaa virkailijoiden kustannuksella. Havaitsisin kaikki rikokset ja virheet ja puutteet ja naurettavuudet ja kirjoittaisin niistä.

Ainakin tuo on yksi mahdollisuus. Mutta kirjallisen 'viranomaispäätöksen' tulen vaatimaan, ja laitan nettiin keskustelun äänitteen litteroinnin parhaat palat. Voi olla, että alan käyttää virkailijoiden oikeita nimiä netissäkin. Ei virkamiehillä ole työnsä suhteen oikeutta yksityisyyteen, jos heidän (pakko)asiakkaansa haluaa avata tilannettaan ja heidän toimintaansa muillekin.

• kokoomuslandiassa
        dfsgdfhsfg kirjoitti:

Kuulostat ihanalta ihmiseltä! Olisit jollekin työnantajalle aarre.

Tiedätkö, kirjoituksesi herätti minun työttömässä päässäni idean. Ovat taas pakottamassa minua orjaksi, vaikka se ensimmäinen kokemus oli juuri tuollainen kuin itse kerroit, ja siitä oli pelkästään haittaa. Täällä syrjäkylällä ei ole paljon noita puuhapajoja. Tietääkseni edes seurakunnat eivät ole ryhtyneet orjuuttajiksi, vaikka saisivat kai siitä sen kympin per päivä per orja.

Ajatukseni on se, että 'pyytäisin' 'päästä' maakunnan pääkaupungin orjapajalle, jossa olisi tuollainen kuvailemasi isompi joukko ihmisiä peukaloitaan pyörittelemässä. Voisimme keskustella, pohtia yhteisiä projekteja ja ehkä miettiä jopa järjestäytymistä tai muuta yhteistoimintaa. Kirjoitan työttömien kohtelusta mielestäni satiirista kirjaa, ja siihen voisin saada materiaalia tuollaisesta paikasta. Riskinä tietysti olisi se, että sitten keksisivät laittaa minut sinne pitemmäksi aikaa kuin sen kolme kuukautta ja useammaksi päioväksi kuin sen kerran viikossa neljä tuntia. Mutta positiivisakin puolia olisi. Ei tietysti siinä, että 'kuntoutuisin' työttömyydestä, koska siihen tarvittaisiin avoimia työpaikkoja, mutta saisin kokemuksia erilaisista kyykytyksistä ja pitäisin todella hauskaa virkailijoiden kustannuksella. Havaitsisin kaikki rikokset ja virheet ja puutteet ja naurettavuudet ja kirjoittaisin niistä.

Ainakin tuo on yksi mahdollisuus. Mutta kirjallisen 'viranomaispäätöksen' tulen vaatimaan, ja laitan nettiin keskustelun äänitteen litteroinnin parhaat palat. Voi olla, että alan käyttää virkailijoiden oikeita nimiä netissäkin. Ei virkamiehillä ole työnsä suhteen oikeutta yksityisyyteen, jos heidän (pakko)asiakkaansa haluaa avata tilannettaan ja heidän toimintaansa muillekin.

Tervehdys. Kyllä tem te typ mopa, ja kaupunkien työttömyys erikoistoimien, ja eri hikipajojen, , yms. hallinnon alaisesta simputetuksesta saisi hyvän kirjan kirjoitettua,, - esim. arto paasilinna tyyliin.
        Tätä simputusta ja työttömien todellisuutta ei todeksi uskoisi !
        Kaupungeissa ja isommissa taajamissa on touhu virkamiesmäisempää, kun ihmiset ei tunne toisiaan, ja on paljon johtajia , poliittista hallintoa kokoomus, sdp, vihreä,,,!! . Maaseudulla lienee pienimuotoisempaa ja raaempaa kepu linjan hyödyntämistä? Kun Maaseudulla jo huutelivat ilmaisten renkien ja piikojen perään.

Maan Hallinto toimii peitelläkseen massa-työttömyys ongelmaa, ja ei halua jakaa työtä ja tuloa oikeasti. Epärehellistä poliittista toimintaa se on. Propagandaan ja Peittelyyn kuuluu myös työttömien julkinen syyllistäminen, simputus, aktiivi malli, ja julkinen herjaaminen, Ja tilatuilla kvasi tutkimuksilla nimeäminen mielisairaiksi.. Massa-työttömyys ja työpaikka pula aiotaan muuttaa kätevästi yksilöiden mielenterveysongelmaksi. Näin tehdään, jotta tulos ja työtä ei tarvitse oikeasti jakaa !! Ahneus on suurta ja pervoa !!

Kyllä kannatta vältellä kuntouttavia toimia, ja kuntouttavaa ilman palkkaa työkokeilua, yms perseilyä.

Kerää aineistoa ja kirjoita, tämä hallinnon kyvyttömyys ja nämä hallinnon ja politiikan tuhotoimet tulisi saada julkisuuteen !!

Omana Kokemuksena eri Uskonnollisista yhteisöistä, että hyvää työtä tehdään ja paikkaavat tavalaan yhteiskunnan toimia kyllä. Mutta vielä myöskin se huomio, että uskonto ( ja politiikka ), vetää puoleen myös erityisesti fyysistä ruumiilista työtä karttelevia. Ja Selvästi oleskeluun ja oleiluun pyrkivät karttavat ruumiillista likaista työtä. Tavoite on helppo elämä ja rukoilu. Papit ja pappien alamaiset. Jotenkin hassusti jumalasta seuraavat haluavat vain elää tärkeinä, kuin hovissa vapaina työstä..
        Kai jokin perinne, on että olemalla ja puhumalla saa yösijan ja toimeentulon !! Perinne ja malli jo mooseksen ajoilta !!

• AsiaPää

Pääasia että pojat viihtyy.

• ryttutry
        kokoomuslandiassa kirjoitti:

Tervehdys. Kyllä tem te typ mopa, ja kaupunkien työttömyys erikoistoimien, ja eri hikipajojen, , yms. hallinnon alaisesta simputetuksesta saisi hyvän kirjan kirjoitettua,, - esim. arto paasilinna tyyliin.
        Tätä simputusta ja työttömien todellisuutta ei todeksi uskoisi !
        Kaupungeissa ja isommissa taajamissa on touhu virkamiesmäisempää, kun ihmiset ei tunne toisiaan, ja on paljon johtajia , poliittista hallintoa kokoomus, sdp, vihreä,,,!! . Maaseudulla lienee pienimuotoisempaa ja raaempaa kepu linjan hyödyntämistä? Kun Maaseudulla jo huutelivat ilmaisten renkien ja piikojen perään.

Maan Hallinto toimii peitelläkseen massa-työttömyys ongelmaa, ja ei halua jakaa työtä ja tuloa oikeasti. Epärehellistä poliittista toimintaa se on. Propagandaan ja Peittelyyn kuuluu myös työttömien julkinen syyllistäminen, simputus, aktiivi malli, ja julkinen herjaaminen, Ja tilatuilla kvasi tutkimuksilla nimeäminen mielisairaiksi.. Massa-työttömyys ja työpaikka pula aiotaan muuttaa kätevästi yksilöiden mielenterveysongelmaksi. Näin tehdään, jotta tulos ja työtä ei tarvitse oikeasti jakaa !! Ahneus on suurta ja pervoa !!

Kyllä kannatta vältellä kuntouttavia toimia, ja kuntouttavaa ilman palkkaa työkokeilua, yms perseilyä.

Kerää aineistoa ja kirjoita, tämä hallinnon kyvyttömyys ja nämä hallinnon ja politiikan tuhotoimet tulisi saada julkisuuteen !!

Omana Kokemuksena eri Uskonnollisista yhteisöistä, että hyvää työtä tehdään ja paikkaavat tavalaan yhteiskunnan toimia kyllä. Mutta vielä myöskin se huomio, että uskonto ( ja politiikka ), vetää puoleen myös erityisesti fyysistä ruumiilista työtä karttelevia. Ja Selvästi oleskeluun ja oleiluun pyrkivät karttavat ruumiillista likaista työtä. Tavoite on helppo elämä ja rukoilu. Papit ja pappien alamaiset. Jotenkin hassusti jumalasta seuraavat haluavat vain elää tärkeinä, kuin hovissa vapaina työstä..
        Kai jokin perinne, on että olemalla ja puhumalla saa yösijan ja toimeentulon !! Perinne ja malli jo mooseksen ajoilta !!

"Maaseudulla lienee pienimuotoisempaa ja raaempaa kepu linjan hyödyntämistä? Kun Maaseudulla jo huutelivat ilmaisten renkien ja piikojen perään."

Tuo varmaan tosiaan vaihtelee tosiaan paikkakunnasta toiseen. Itse asun onnekseni Suomen ihanimmassa kunnassa, josta ei edes kyykyttäjiä löytyisi, vaan ne sossun ja työttömyystoimiston virkailijat huristelevat tänne kymmenien kilometrien takaa naapurikunnista. Tämän kunnan oikeat asukkaat auttavat toinen toisiaan, vetävät yhtä köyttä, juoruilevat toisistaan, mutta hyväntahtoisesti, auttavat, kun apua tarvitaan. Aivan helmi Suomen muiden ihanien kuntien joukossa. Täällä ei ole kovin monta asuntoa vapaana, mutta jos olisi, tänne kannattaisi muuttaa, jos haluaa vielä kokea vanhanajan yhteisöllisyyttä edes jossain määrin.

Olen itse tarjoutunut naapureille ilmaiseksi avuksi ja periaatteessa heillä saattaisi ollakin tekemistä, jossa voisin auttaa. Mieluummin puuhaisin jotain tälle yhteisölle hyödyllistä kuin jotain nöyryyttävää ja tuhraa ja keinotekoista. Työttömyystoimisto kuitenkin tyssäsi sen yrityksen. Eihän sitä kuulemma voi hyväksyä orjatyöksi, jos sitä tekee vapaaehtoisesti, ja miten sitä voisi valvoakaan. Eli meidät kootaan pyörittelemään peukaloitamme jonnekin, jossa meitä 'valvotaan'. Ei haluta, että me tekisimme itsestämme hyödyllisen vapaaehtoistyöntekijöiden joukon omalle yhdyskunnalle. Tai voihan sitä tehdä, mutta sen LISÄKSI on sitten nöyrryttävä 'kuntoutettavaksi'. Vaikka on todistanut, että ei ole heidän orjatyönsä tarpeessa.

Kirjani on muhinut vuosia ja nyt lopulta olen alkanut sitä naputella. Jotain juttujani jo on blogissani, mutta tämä satiirinen juttu on tekeillä nyt. pahuus joskus innottaa kirjoittamaan. En silti sanoisi, että holo kaustia voisi puolustaa sillä, että sehän sai niin monta hyvää muistelmateosta innoitettua!

Mikä keinoksi? Voisimmeko me yritteliäimmät perustaa puuhastelupuljuja, jonne voisimme sitten ottaa toiset työttömät työnhakijat oleskelemaan? Pulju saisi valtiolta kympin päivässä per osanottaja. Osaisimmeko pitää puljun hengen toinen toisiamme kunnioittavana, vai nousisiko meissäkin tuo kyykytysmentaliteetti, johon nykytyrannia kannustaa? Suostuisimmeko allekirjoittelemaan jotain tyrannian papereita, joissa tuota yhteistä oleilua nimitettäisiin 'kuntouttavaksi työtoiminnaksi', osanottajia siten nöyryyttäen? Sehän taitaisi olla sen valtion avustuksen ehto... Meistä saattaisi tulla ihan samanlaisia hirmuja, jotka tekevät mitä vaan rahasta.

• kuntoutushyvästä
        AsiaPää kirjoitti:

Pääasia että pojat viihtyy.

Joka alalle pitää saada kuntous ohjelma .Kukin vuorollaan,että jaksaa varsinaisessa työelämässä pidempään ja voidaan nostaa eläkeikää riitävästyi jotta eläkekestävyys säilyy.Sopiva minimiikä nykyisellään alle 40 kympisille olsi 82 vuotta minimissään ,jossa varhaiseläköitymisen mahdollisuus 45 vuotta työtätehneille 78 vuotiaina. pidempien työurien myötä pääsemme pienempiin palkkoihin joka ehkäisee ilmastosaasteita ahittakulutuksen minimoinnikautta ja elin odoite kasvaa parantuneiden ruokailutottumusten kautta liikakalorikulutuksen hiivuttua. Nuorille toivotan tervettä ja hyvää loppuelämää terveiden elintapojen ja mukavien puuhastelujen parissa. Muistakaa äänestää Kokoomusta tai keskustaa toiveiden täyttymys on edessänne.

t:Työelämän ehtoopuolelta

• Rätti-Jukka

Olet ilmeisesti työkykyinen kun haluavat sinut maksimiajalle kuntouttavaan.

Itse asiassa voit kertoa heille että työkykyisenä et kuulu kuntouttavaan lainkaan.

• Oikaisuvaatimus

”Jos teidät kaikesta huolimatta painostetaan sanktioilla uhaten kuntouttavaan työtoimintaan, niin vaatikaa asiasta valituskelpoinen päätös perusteluineen ja muutoksenhakuohjeineen. Jos sitä ei anneta, niin asiasta voi silti tehdä oikaisuvaatimuksen. Oikaisuvaatimuksen perusteeksi käy mikä tahansa edellä kerrottu muotovirhe päätöksenteossa. Selvää on, että myös oma työkyvyn arvointi on oikaisuvaatimuksen peruste.”
      https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2018/11/10/kuntouttavasta-tyotoiminnasta-kieltaytyminen/

• asiakas.kuntouttavaan

Käytännössä aina kun et hypi virkaporsaiden pillin mukaan tulee karenssi. Nauhurin ottaminen tapaamisiin ja sen laittaminen pöydälle varmasti karsii pahimmat paskapuheet mutta tuskin vaikuttaa lopputulokseen. Elijos mahdollista ota karenssi ja tee asiasta julkinen, nauhoita salaa niin menee toimistorotilla kampaviinerit väärään kurkkuun.

• fdgfhgf

En enää voi äänittää salaa, koska tietävät jo, että äänitän aina. On se jollain tavoin vaikuttanut, ja varsinkin se, että laitan sitten transkriptin nettiin kirjaimelleen (ainakin melkein). Kannattaa muuten olla varovainen varsinkin keskustelujen lopussa, kun olet lähdössä. Minä ainakin olen jo useamman kerran sortunut paljastamaan loippuhetken 'rupattelussa' asioita, joita myöhemmin kaduin. Saattaa toki olla vain minun ongelmani. Olen lörppö.

Todistajan vieminen tilaisuuteen hätkähdytti heitä ensimmäisellä kerralla, mutta he tottuivat siihen, varsinkin, kun todistaja oli liiankin leppoisa henkilö.

Videointia en vielä ole kokeillut. Pitäisiköhän alkaa säästää piueneen videokameraan? Videoita ei kyllä oikein voi nettiin laittaa, jos ne esittävät ihmisen huonossa valossa. Ja youtuben palveluhan loppuu EU:n tammikuussa allekirjoittaman sopimuksen jälkeen, jossa käyttäjien tekemiset sakotettaisiin palvelualustalta, eli youtubelta.

• hyväidea

mitä isompi kamera sen parempi ja kunnon valoheitin siihen millä voi sokaista virkanilkkejä.

• no.money

Miks mä hyppisin kenenkään pillin mukaan, jos ei ole autoa töitäkään on vaikea hakea. Tommosilla työttömän toimeentulotuki rahoilla ei paljoa kukaan minnekään hypi. Siitä jokainen voi ajatella mitä huvittaa mutta niin se on vaan.

• TyötönNaulitaanGolgatall

Työtön määritellään ja käsitetään olevan aina se alamainen, nöyrä, hyväksikäytettävä, mielisairas.
        Hallinto ja asenteet ovat tällaiset.
        Koska työttömät eivät ole uhka valtarälssille !!
        Ja Jos työtön piruparka mielisairas ei tottele eikä alistu, niin työtön saa piiskaa, ja työtöntä aktiivi simputetaan.
        Vain politikot, papit, virkakoneisto, teoll. ja maatalostoimijat, sekä eri alojenkeinottelijat, ovat siunattuja, jotka saavat kaiken.

• dyjyddj

Tuota simputusta koittaa harrastaa vaan tavalliset ihmiset ja nekin vittuuntuu kun mikään ei mene läpi.

• AhneusPelinHenki
        dyjyddj kirjoitti:

Tuota simputusta koittaa harrastaa vaan tavalliset ihmiset ja nekin vittuuntuu kun mikään ei mene läpi.

Simputus onnistuu, ilmaista työvoimaa käytetään paljon!!

• sethehtet

Muutenki melkosia aivopieruja että lainaa sais jos ei ole maksukykyä niin ei todellakaan saa. Kysypä nyt itseltäsi oliks kannattavaa.

• EirehellistäTietäOle

Köyhä on köyhyys avovankilassa.
        Vain ryöstämällä rikkaalta alkupääomaa se työtön köyhä voi päästä riistäjien tasolle, ja oikeisiin rahoihin käsiksi!

• drthhsrtdh

En ostais mitään asuntoja älykääpiö.

• KokoSukuKotoutuuHalvalla
        drthhsrtdh kirjoitti:

En ostais mitään asuntoja älykääpiö.

älykääpiö asunto olisikin huono vaihtoehto.
        paljon halvempaa on lomailla vaikka pakolaiskekuksessa, tai kunnan järjestämässä kela loma asunnossa on halpaa kotoutua ajan kanssa..

• TikittääjoTiktakTik

Helsinki, Pohjolan Kongo, tuo läpi musta terrori keskus.

• HihittääjoHikhakHik
        TikittääjoTiktakTik kirjoitti:

Helsinki, Pohjolan Kongo, tuo läpi musta terrori keskus.

Tukholma, Kohjolan Bongo, luo pipipää dingeldangel haja-asutus.

• Tehtytilanne
        HihittääjoHikhakHik kirjoitti:

Tukholma, Kohjolan Bongo, luo pipipää dingeldangel haja-asutus.

Turvattomuus Pohjolan Kongossa ei naurata.
        Järjetön hallinto on meille tämän sotkun rakentanut......

• 4hkerhossa ois ihan nastaa olla kuntouttavassa tyttötoiminnassa.

• norobot

Pari vuotta sitten oli ainakin mahdollista 4h/vko. Sanoin suoraan TYP:ssä, että voin lähteä työtoimintaan 1 päivällä viikossa. Tästä tehtiin paperit ja kaikki oli ok. "Työpaikka" oli eräässä yhteiskunnallisessa yrityksessä. En tuntenut itseäni orjaksi, oli tosi hyvät kollegat ja esimiehet. Sain siitä 4 h viikossa työssäolosta korvauksen, joka ei ollut suuri, mutta työttömän/toimeentulotukiasiakkaan tuloihin se oli lisä. 3 kk jälkeen muutettiin 2 päiväksi viikossa. Kävin myös tämän jakson ja sen jälkeen sanoin itseni "irti", eikä tullut saktioita kelalta/teltä.

• IntiimialueetKoetuksella

Olishan ne voinu tehdä sektion tai ympärileikkaksen, kun olit suostunut ilman palkkaa koitokseen.
        Kun antaa pikkusormen, niin kohta on rosvon koko käsi persiissä.

• norobot

Lähdin "ilmais"töihin, ettei pää pimahda kuten sinulla on tapahtanut/tapahtumassa. Sinulla olisi aika lähteä töihin, ulos mökistäsi. Sektio (hätä sektio) minulle on aikoinaan tehty ja näin säilyin hengissä poikani myös säilyi hengissä ja voi hyvin.

• KyykytyksenUhri
        norobot kirjoitti:

Lähdin "ilmais"töihin, ettei pää pimahda kuten sinulla on tapahtanut/tapahtumassa. Sinulla olisi aika lähteä töihin, ulos mökistäsi. Sektio (hätä sektio) minulle on aikoinaan tehty ja näin säilyin hengissä poikani myös säilyi hengissä ja voi hyvin.

Helposti se ihminen alistuu ja orjautuu. Ja sekö on teve malli?

• LääkintäKuntouttaa

Työttömät, työttömät, älkää turhaa riidelkö.
        Kuntouttava aherrus parantaa, ja saavutatte tavoitellun alistuvan tylsämieli hyvinvoinnin kuntouttavan työtoiminnan ja mielialalääkkeiden kautta, joita laitamme kuntoutuspaikan kahviin, jota ahneesti juotte.

Teuvo Rakotulkki, kuntoutustyönohjaaja, suomen kuntoutus ja massa-työttömyyden kriisikeskus, Kouvola.

• IntiimialueetKoetuksella
        norobot kirjoitti:

Kiitos kommenteista.
        Ja Voin kertoa että en ole seonnut tai sekoamassa.
        Mönkihöperyys ei myöskään vaivaa, kun ei ole mökkiä.

Kuitenkin voimakkaasti vastustan juuri tätä yksilön alistumista mielivallan alle.
        Huomasin nyt kyllä, että liiallisia sanoja tuli viljeltyä. Mutta toisaalta muuten ei saa huomiota.

Työttömiä kohdellaan potilaina useinkin. Näin ongelma on työttömässä., Ja näin Kierretään se työpaikkapula, palkkatyöpaikkojen puute ja ongelma, medikalisoimalla työttömyys!
        Joten tunnen olevani oikeassa kun propaganda tätä medikalisointi suuntausta vastaan.

• cvnbbmbcnm

Hyvä ja tunnetta pursuva, asiallinen ketju!

• Fysiomies69

En suosittele alat stressaan.

• shitpois

Voiko saada pankista lainaa jos on kuntouttavassa työssä? Jos ei, sitten kuntouttava täysin hyödytön.

• AlinKasti

Ei saa lainaa jos on kuntouttavassa.
        Tällöin ihminen on virallisesti mielenterveys kuntoutuja, ja ei saa lainaa.

• MuttaKun
        AlinKasti kirjoitti:

Mutta kun kuntoutuksessa tulee huippukuntoon, niin sitten saa lainaa huippuehdoilla.

Toisaalta, kannattaako hakea lainaa, kun koko elämä on lainaa vain.

• thätshitspoisss
        MuttaKun kirjoitti:

Mutta kun kuntoutuksessa tulee huippukuntoon, niin sitten saa lainaa huippuehdoilla.

Toisaalta, kannattaako hakea lainaa, kun koko elämä on lainaa vain.

Joka kuritta kasvaa se lainatta itkee.

Parempi laina taskussa kuin pyy oksalla.

Ennemmin mies sanansa syö kuin lainanoton laiminlyö.

• KuntoutuvaTyötoimija

Realisti ajattelee näin:

Olisipa aina lainan takaisinmaksupäivä!

• Kokoomuslandia
        AlinKasti kirjoitti:

Työtön ja varsinkin kuntouttava mielenterveys kuntoutuja ei saa kuin huijjaus Pikavippejä.
        Joilla voi saada nopeasti ulosotto ongelmia,, siis elämänsä paskaksi..!
        Tämä on markkinataloutta.

• olensuomalainen-

Kuntouttava työtoiminta vapaaehtoiseksi, eiköhän asiakas ITSE tiedä tarvitseeko kuntoutusta.

Työmarkkinatuen pienentäminen lopetettava, muutenkin naurettavan pieni. ps - 20% -40% jne..

Mikä helvetin demokratia tämä on ?

Eduskunnan järkeä odotellessa..

• thätshitspoisss

Ja varsinkin sotaa odotellessa.

• yhdyskuntapalveltu

Työkykyistä ei saa pakottaa työttömyyskorvauksen katkaisun uhalla orjaksi. (Tuo 'kuntouttava työtoiminta' -sanahirviö tulee vain vaivoin suustani; jos olisin tajunnut, että siihen pakotetut tosiaan leimataan MIELENTERVEYSKUNTOUTUJIKSI, en olisi ikinä suostunut siihen. TE-toimiston virkailija, joka minua kyykyttää, on itse mielenterveyskuntoutuja, siis ihan oikea sellainen. On kirjoittanut aiheesta omakustannetekeleenkin ja antanut haastatteluja paikallislehteen, joten kyllä hänellä mielenterveysongelmia on.)

Sosionomilla ei ole pätevyyttä määritellä työtöntä työnhakijaa kyvyttömäksi päättämään, mitä sosiaalipalveluja tarvitsee. Pakkopalvelua ei voida millään puolustella.

Valtio rankaisee jatkuvalla sakkomaksulla kuntia, jotka eivät suostu tarjoamaan pitkään töitä etsineille kuntalaisille töitä. Kunnat yrittävät siirtää tuon rankaisun suorittamisen työttömän uhrinsa harteille. Hänet pakotetaan tavallaan yhdyskuntapalveluun, tosin rikollisen leiman sijaan hänen otsaansa ja ansioluetteloonsa läimäistään 'mielenterveyskuntoutuja' -leima. Rikolliselle tarjotaan yhdyskuntapalvelua vapaaehtoisena vaihtoehtona, jolla saa vankeustuomiotaan lyhennettyä, koska se katsotaan kovemmaksi rangaistukseksi kuin vankeus. Työttömälle tuota pakkopuuhastelua tarjotaan pakolla, ota-tai-jätä -periaatteella, työttömyyskorvauksen katkaisun uhalla. Työtön siis katsotaan suuremmaksi rikolliseksi kuin vangit. Valtio palkitsee orjuuttajakuntaa pienellä verirahalla per orja per orjapäivä. Tuo summa on suurempi kuin se pieni korvaus, joka pakkopalvellulle työttömälle maksetaan tuosta leimautumisestaan.

Yritä tässä selittää vielä työssä käyville taviksille, että 'kuntouttava' ei ole kuntoutusta, että työttömän ainut tauti korjaantuu palkkatyöllä, ja että kaikki tämä on tahallisesti tehtailtua kansanmurhaa.

Haluaisin kuulla niiden tarinoita, jotka ovat onnistuneet karistelemaan kimpustaan nuo orjuuttajat. Miten onnistuitte?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4272
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      37
      2495
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      104
      2426
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      106
      2201
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1927
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1925
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1597
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1578
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      189
      1575
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      77
      1366
    Aihe