Isälläni todettiin Alzheimer

Surun melkein murtama

Isälläni diagnosoitiin lievässä vaiheessa oleva Alzheimerin tauti noin kuukausi sitten. Magneettikuvissa näkyi selvää kuivumista ja muistitestissä tulos oli viidessä osa-lohkossa lievästi epänormaali ja neljässä normaalin rajalla. Lääkäri määräsi isälleni Reminyl-lääkityksen ja kolmen kuukauden kuluttua uudelleen lääkäriin.

Isäni jäi leskeksi viime kesänä, eli äitini kuoli yllättäin juhannuksena ja sen jälkeen isäni sai muutaman sekavuuskohtauksen. Sen takia lääkäriin mentiinkin. Muuten hänestä ei huomaa juurikaan mitään oireita. Masennusta on, mutta se johtunee äidin kuolemasta.

Isä asuu nyt omakotitaloa yksin ja minä, ainoa tytär asun perheeni kanssa noin 200 km:n päässä hänestä. Käymme usein isäni luona ja lisäksi pari muuta sukulaista vierailee hänen luonaan suht usein.

Vielä isäni pärjää ihan hyvin, mutta pelkään tulevaa. Tiedän mitä kaikkea voi olla tai on odotettavissa, mutta millä aikataululla (edes noin). Ja mitä sitten, kun isäni ei enää pärjääkään yksin? Käyn itse töissä, eikä minulla ole mahdollista jäädä kotiin häntä hoitamaan, eikä hän ainakaan nykyisin suostuisi mitenkään muuttamaan pois kotipaikkakunnaltaan. Mihin kaikkeen minun pitää varautua, mitä tietää, mitä tehdä...

6

1936

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zivago

Muutto olisi nyt viisasta tehdä. Laitospaikalle joutuessaan isäsi ei voi enää vaihtaa kotikuntaa. Omasta takaa tuttu ongelma.
      Tsemppiä!

• myös alzheimer

Ystävättärelläni todettiin myös alzheimerin tauti viime kesänä, 54-vuotiaana. Hän alkoi syömään E-epaa sekä karnosiinia, lisäksi vahvaa B-vitamiinia apteekista. Voi mielestäni todella hyvin. Kannattaa käydä tutustumassa esim. Biovitan sivuilla näihin juttuihin ja niiden vaikutuksiin alzheimerin taudissa. Eivät ainakaan aiheuta sivuvaikutuksia, ystävättäreni on sanonut että hän voi nykyään paremmin.

• Nipa

voisitko kertoa Bvitamiinin nimen jota suosittelet?

• zivago

tuo ystävätär saanut myös alheimerlääkkeitä?

• Ezzy

Alzheimerin tautiin liittyy sairauden tunnon puute. Usein potilaat suhtautuvat hoitoonhyvin kielteisesti ja pystyvät hämäämään jopa lääkäreitä.
        Totta kai ystävätärkin voi varmaan ihan hyvin ja on täysin terve, vaikka hänellä olisi alzheimerin tauti. Muisti vaan saattaa olla mahdottoman niin huono, että ei edes muista, että lääkkeitä on olemassakaan.
        Vitamiineista ja muista sellaisista ei varmaan haittaakaan ole, mutta kyllä varsinaisilla tämän sairauden hoitoon tarkoitetuilla on enemmän tehoa eikä niitä kannata jättää ottamatta.

• Ezzy

Jos haluat tietää, mitä voi olla tulossa, hanki tämä kirja

Leena Sinisalo(2003): ISÄNI ALZHEIMER , lohtua, tukea, tietoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      102
      9613
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      76
      4957
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      55
      4692
    4. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2421
    5. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      0
      1880
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      105
      1652
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      45
      1458
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      57
      1391
    9. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      49
      1361
    10. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1296
    Aihe