Isälläni diagnosoitiin lievässä vaiheessa oleva Alzheimerin tauti noin kuukausi sitten. Magneettikuvissa näkyi selvää kuivumista ja muistitestissä tulos oli viidessä osa-lohkossa lievästi epänormaali ja neljässä normaalin rajalla. Lääkäri määräsi isälleni Reminyl-lääkityksen ja kolmen kuukauden kuluttua uudelleen lääkäriin.
Isäni jäi leskeksi viime kesänä, eli äitini kuoli yllättäin juhannuksena ja sen jälkeen isäni sai muutaman sekavuuskohtauksen. Sen takia lääkäriin mentiinkin. Muuten hänestä ei huomaa juurikaan mitään oireita. Masennusta on, mutta se johtunee äidin kuolemasta.
Isä asuu nyt omakotitaloa yksin ja minä, ainoa tytär asun perheeni kanssa noin 200 km:n päässä hänestä. Käymme usein isäni luona ja lisäksi pari muuta sukulaista vierailee hänen luonaan suht usein.
Vielä isäni pärjää ihan hyvin, mutta pelkään tulevaa. Tiedän mitä kaikkea voi olla tai on odotettavissa, mutta millä aikataululla (edes noin). Ja mitä sitten, kun isäni ei enää pärjääkään yksin? Käyn itse töissä, eikä minulla ole mahdollista jäädä kotiin häntä hoitamaan, eikä hän ainakaan nykyisin suostuisi mitenkään muuttamaan pois kotipaikkakunnaltaan. Mihin kaikkeen minun pitää varautua, mitä tietää, mitä tehdä...
Isälläni todettiin Alzheimer
6
1828
Vastaukset
- zivago
Muutto olisi nyt viisasta tehdä. Laitospaikalle joutuessaan isäsi ei voi enää vaihtaa kotikuntaa. Omasta takaa tuttu ongelma.
Tsemppiä! - myös alzheimer
Ystävättärelläni todettiin myös alzheimerin tauti viime kesänä, 54-vuotiaana. Hän alkoi syömään E-epaa sekä karnosiinia, lisäksi vahvaa B-vitamiinia apteekista. Voi mielestäni todella hyvin. Kannattaa käydä tutustumassa esim. Biovitan sivuilla näihin juttuihin ja niiden vaikutuksiin alzheimerin taudissa. Eivät ainakaan aiheuta sivuvaikutuksia, ystävättäreni on sanonut että hän voi nykyään paremmin.
- Nipa
voisitko kertoa Bvitamiinin nimen jota suosittelet?
- zivago
tuo ystävätär saanut myös alheimerlääkkeitä?
- Ezzy
Alzheimerin tautiin liittyy sairauden tunnon puute. Usein potilaat suhtautuvat hoitoonhyvin kielteisesti ja pystyvät hämäämään jopa lääkäreitä.
Totta kai ystävätärkin voi varmaan ihan hyvin ja on täysin terve, vaikka hänellä olisi alzheimerin tauti. Muisti vaan saattaa olla mahdottoman niin huono, että ei edes muista, että lääkkeitä on olemassakaan.
Vitamiineista ja muista sellaisista ei varmaan haittaakaan ole, mutta kyllä varsinaisilla tämän sairauden hoitoon tarkoitetuilla on enemmän tehoa eikä niitä kannata jättää ottamatta.
- Ezzy
Jos haluat tietää, mitä voi olla tulossa, hanki tämä kirja
Leena Sinisalo(2003): ISÄNI ALZHEIMER , lohtua, tukea, tietoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882