Muutaman kerran olen lukinnut koneen CTRL ALT DEL-yhdistelmän kautta. Kun olen klikannut konetta paluun mahdollistamiseksi, kone on kysynyt käyttäjätunnuksen alaista salasanaa.
Koneen aukaisemisessa en ole tarvinnut salasanaa koneelle päästäkseni, ja en siis muista (tai tiedä) salasanaa. Lukitusvaiheessa olen käynnistänyt kuvakkeen kautta koneen uudelleen, eikä kone käynnistyksen jälkeen ole sanasanaa kysellyt.
Onnistuuko käyttäjänimeni alaisen salasanan muuttaminen helposti jotain kautta, vai tarvitaanko tähän esim. ylläpitäjän oikeuksia? Olen ostanut koneen yksityiseltä tutun tutulta, joka sivutoimenaan ilmeisesti myy tietokoneita. Pitäisikö olla häneen yhteydessä, jos hän sattuu muistamaan tai tietämään koneeni mahdollisia tunnuksia (ostohetkestä on yli 1,5 vuotta aikaa, joten mahdollisia tietoja koneeni tunnuksista ei hänelläkään ole, vaikka hänen käyttäjätunnus koneeltani löytyykin)?
Kiitos etukäteen mahdollisista neuvoista!
Lukittu tietokone & unohdettu salasana (WIN 10)
8
3516
Vastaukset
- Pehmee-Jänis
Täälä oli vastaava avaus jo kerran.
Tavikselle Kon-boot levy se helpoin, joka nuuskii salasanasi.
Ammatilaisille on kikkoja joita ei saa julkaista täälä.
Mutta mm yhtä merkki räpsyttämällä tietty määrä w10 aukee ilman salasanaa.
Tää on se nopein tapa.
erilaisa juttuja on useita ja MS ohje asennuslevyllä on todella hankala.- Avunkaipaaja
"Mutta mm yhtä merkki räpsyttämällä tietty määrä w10 aukee ilman salasanaa.
Tää on se nopein tapa."
Mikä tuo merkki (näppäin/näppäinyhdistelmä) ja sen näpyttelymäärä olisi (jos sitä on luvallista täällä kysyä)? - Pehmee-Jänis
Avunkaipaaja kirjoitti:
"Mutta mm yhtä merkki räpsyttämällä tietty määrä w10 aukee ilman salasanaa.
Tää on se nopein tapa."
Mikä tuo merkki (näppäin/näppäinyhdistelmä) ja sen näpyttelymäärä olisi (jos sitä on luvallista täällä kysyä)?Hyh hys juttu, eikä täällä saa kertoa hakkerointi ohjeita suoraan.
Voi sen löytää netistäkin. googleta...
mutta vinkkinä, mikä on defaul volume windowsiissa ;D
Mutta tee se kon-boot levy, niin voit katsoa salasanan.
- bööörb
Windowsin käyttö lähtee lapasesta jos ylimääräisiä oikeuksia käyttelee kuka tahansa, niin niitä aletaan käyttään joka päivä. eikä siittä seuraa hyvää, joten unohda merkkijonot takaportti.
- Avunkaipaaja
Jos oheinen viesti rikkoo Suomi24:n ohjesääntöjä, pahoittelen tätä ja tämän viestin saa siinä tapauksessa poistaa:
Sain salasanan muutettua cmd:n kautta: muistaakseni kirjauduin ensin peruskäyttäjänä ja yritin muuttaa salasanaa tyhjäksi komennon " net user [käyttäjänimi] * " kautta. Tämä kuitenkin herjasi virheestä, jonka jälkeen muutin salasanan haluamakseni merkkijonoksi avaamalla CMD:n administrator-oikeuksin.
Nyt onnistuin pääsemään salasanan kautta takaisin koneelle, jos lukitsin koneen ennen sitä. Uutena seikkana vastaantuli kuitenkin seuraava tilanne: sammutettuani koneen ja avatessani sen uudelleen kone vaatii minulta nyt salasanaa, tätä ei siis tapahtunut aiemmin koneen aukaisun yhteydessä.
Kone herjaa aukaisun yhteydessä "Käyttäjänimi tai salasana on virheellinen. Yritä uudelleen." Samalla käyttäjälistalla näkyy olevan kaksi minua samannimisinä käyttäjinä. Toisaalta hetken ajan päästä näyttö siirsi kirjautumisen säästötilaan, jonka jälkeen jäljellä oli vain yksi samanniminen tilini. Yksi tili oli jäljellä myös lukitun tietokoneen avaamisen yhteydessä.
Koneen aukaisun yhteydessä kone tarjoaa vaihtoehdoiksi myös seuraavia: "Vaihda salasana" sekä "Kirjautumisvaihtoehdot".
Tulisiko joitain helppoja tapoja mieleen, jotta voisin muuttaa asetuksia niin, että minun ei tarvitsisi syöttää salasanaa koneen avaamisen yhteydessä? Vai vaatiiko tämä edistyksellisempää osaamista asetusten muuttamiseen?- Avunkaipaaja
Pahoittelen, että kysyn ensin ja tutkin vasta sitten asiaa omatoimisesti, jonka jälkeen löydänkin vastauksen.
Tästä linkistä löytyi ratkaisu jälkimmäiseen ongelmaani (myös tuon kahden käyttäjän ongelman sain ilmeisesti oman tunnuksen salasanaa muuttamalla poistumaan) https://answers.microsoft.com/fi-fi/windows/forum/all/kirjautuminen-windows-10-ilman-salasanaa-ja/d6620bfa-eab8-424c-bfa1-ce8447284970 - Hubba
Avunkaipaaja kirjoitti:
Pahoittelen, että kysyn ensin ja tutkin vasta sitten asiaa omatoimisesti, jonka jälkeen löydänkin vastauksen.
Tästä linkistä löytyi ratkaisu jälkimmäiseen ongelmaani (myös tuon kahden käyttäjän ongelman sain ilmeisesti oman tunnuksen salasanaa muuttamalla poistumaan) https://answers.microsoft.com/fi-fi/windows/forum/all/kirjautuminen-windows-10-ilman-salasanaa-ja/d6620bfa-eab8-424c-bfa1-ce8447284970Kon-Boot edelleen paljon helpompi kuin säätää windows ohjeella.
- mitensensaa
lataa torrenttina
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835