Hei. Omassani Peugeot 206:ssa on alkanut lämmöt nousemaan välillä ihan tappiin asti. Kun vähän matkaa on ajettu, ekaksi syttyy näyttöön stop valo ja sen jälkeen lämpömittari nousee alhaalta ihan ylös tappiin punaiselle alueelle ja pysyy siinä. Olen vaihtanut lämpötila anturin, eikä ongelma hävinnyt. Jäähdyttimen paisuntasäiliö paineet on normaalit, kun avaa korkin silloin kun lämmöt ovat tapissa. Missähän voisi olla vika?
Peugeot 206 lämmön nousu
21
8562
Vastaukset
- Motonet
Termostaatti on silloin juntturassa, laita uusi tilalle ja hyvät nesteet ettei lohko pääse syöpymään!
- Markkuuhhh
Ei voi olla termostaatti jumissa, jos paisuntasäiliössä ei kiehu neste ja ei tule painetta. Letkut eivät myöskään ole lämpimät jäähdytysjätjestelmässä... Silloin kun lämmöt nousee.
- oijoivoivoi
Vaihdoitko oikean lämpötila-anturin?
Peugeoteissa on perinteisesti niitä useampia. Yksi moottorinohjaukselle, yksi lämpömittarille ja taitaa olla vielä yksi kappale ilmastointilaitteellekin.
- RMB54
Näissä kakkoskutosissa oli jo uutena ongelma lämpöantureissa. Antura oli päästään liian lyhyt eikä ylettynyt tarpeeksi syvälle termostaattikotelossa. Muistaakseni siihen kohtaan jäi ilmatasku, joka herjasi lämpömittaria.
Tässä oli myös se ongelma että moottorin ohjausyksikkö sai väärää lämpötietoa aiheuttaen jopa käyntiinlähtöongelmia.
Siihen on olemassa korjaussarja.- OliskoNäin
Jos anturi ei mene riittävän pitkälle, se tuskin vetää lämpöjä "tappiin".
Vai miksi se niin toimisi? - RMB54
Anturi on tilan yläosassa ja sinne helposti jää ilmaherne. Ilma on vettä kuumempaa ja tästä johtuu lämmön vaihtelu mittarissa. Pitempi anturi menee alemmas jossa on veden kierto parempi.
Nyt pitäisi käydä lähimmässä Peugeotin valtuuttamassa liikkeessä. Alustanumerolla löytynee mahdollinen huoltotiedote asiasta.
Eikös tämä ole uskottavan kuuloinen selitys? Ei tätä aivan omasta päästä onnistu. - OliskoNäin
Joo, selvensi kyllä.
En pitänyt mahdollisena että kannesta johtuisi niin paljon lämpöä termostaattikoteloon, että se lämmittäisi ilmatilaa, mutta kai se sitten mahdollista on. - OliskoNäin
OliskoNäin kirjoitti:
Joo, selvensi kyllä.
En pitänyt mahdollisena että kannesta johtuisi niin paljon lämpöä termostaattikoteloon, että se lämmittäisi ilmatilaa, mutta kai se sitten mahdollista on.Googlettelin tuota ongelmaa, ja se näyttääkin olevan sangen yleinen 206:ssa.
Eräällä keskustelupalstalla yksi kaveri epäili ongelman johtuvan termostaattikotelon rakenteesta, joka tosiaan jättää ilmataskua ilmausruuvin yläpuolelle, ja ehkä saikin ongelman poistumaan.
Samassa ketjussa kyllä sitten useampikin tyyppi sai ongelman veks korjaamalla maskin takana olevien kolmen releen kosketusongelmat.
Maski veks ja kontaktien kimppuun... - ilmatailmatail
RMB54 kirjoitti:
Anturi on tilan yläosassa ja sinne helposti jää ilmaherne. Ilma on vettä kuumempaa ja tästä johtuu lämmön vaihtelu mittarissa. Pitempi anturi menee alemmas jossa on veden kierto parempi.
Nyt pitäisi käydä lähimmässä Peugeotin valtuuttamassa liikkeessä. Alustanumerolla löytynee mahdollinen huoltotiedote asiasta.
Eikös tämä ole uskottavan kuuloinen selitys? Ei tätä aivan omasta päästä onnistu.Tai jos on nesteet vaihdettu ja pitää ilmata jäähdytysjärjestelmä ei ole ongelmaa, eli jos on ilmaa mitä pitää tehdä? Ja sama jos on ongelma ilman kanssa mitä pitää tehdä?
- Areva
Neukkulassakin on paremmat lämpömittarit kuin kermapeppu ranskalaises
- Markkuuuuh
Kiitos RMB54 ja kiitos kaikille keskustelusta. Eli voitaisi todeta, että ilmaan kunnolla jäähdytysjärjestelmän ja jos ei auta, niin ostan isomman lämpötila-anturin.
- Anonyymi
Sama vika täällä, selviskö vika? Vikakoodit po117 ja po118 viittaq anturiin, vaihdettu, ei vaikutusta. Ei kansivika.
- Anonyymi
Jollakin oli ollut vika ECU:ssa.
Kannattaa varmaan mitata tuleeko sinne anturin liittimeen jännitettä ECU:lta, olettaisin että siellä pitäisi olla 5 volttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jollakin oli ollut vika ECU:ssa.
Kannattaa varmaan mitata tuleeko sinne anturin liittimeen jännitettä ECU:lta, olettaisin että siellä pitäisi olla 5 volttia.Päätit sitten ennemmin kysyä peugeot palstalla kuin mitata sen jännitteen...
Jätit siellä vielä kertomatta että anturi on vaihdettu, että joku pääsee kertomaan että vaihda anturi.
Jos et itse osaa vikaa etsiä niin tuohon ei valmista vastausta löydy. Olet varmaan googlettanut sen minkä minäkin, valmista vastausta ei löydy, mutta anturin virtapiirissä on todennäköisesti vikaa kun siitä koodi tulee. Liittimet, johdot, ECU, siinä ne vaihtoehdot taitaa olla.
Itse ropaamaan tai sitten auto korjaamolle ja herran haltuun että tuleeko kuntoon vai vaan iso lasku.
- Anonyymi
Mulla sama vika , otin anturin johdon pois ei muutosta, mittari tapissa ja puhallin kokoajan päällä, olikohan siellä toinen anturi siellä termarikotelon alla kannen päädyssä. sen tarkistan seuraavakssi ja ne releet sieltä maskin alta.
- Anonyymi
Vika on lämpöanturissa siinä joka on termostaattikotelon päällä. tai sen johdon kosketuksessa hapettumaa. Silti kannatta vaihtaa anturi ja liitin käsitelle kontaktiöljyllä. Lämpö menee tappiin jos johdon irroittaa vaikka olisi kylmä moottori. Anturin uusinta onnistuu kun on kylmä moottori , hiukan kerkiää vuotaa nestettä kun irrottaa entisen ja pyöräytää uuden paikalleen, siis kannatta olla uusi anturi lähellä.
Työkaluna pitää olla 19mm pitkä hylsy-avain. ( jotta anturin liitin-osaa sopii hylsyn sisään. Sen vuoksi uusi anturi että syylärin puhaltimen oikea toiminta varmisttuu. Vanhemissa vm, 2002 alaspäin voi olla tuo puhaltimen anturi erillinen siellä termostaatikotelon alla kannen päädyssä. se on taas kuivassa tilassa neste ei vuoda.- Anonyymi
Tämä äkillinen lämmönnousu vaikuttaa olevan aika yleinen vika Peugeot 206:ssa vai onko yleensä Peugeoteissa,etenkin vanhemmissa.Auto Peugeot 206 1.4 vm.2005.
Lämmöt nousee tappiin kesällä liikenevaloissa.Jos vääntää lämpöpuhaltimen ja tuuletuksen täysille lämmönnousu loppuu ja lämmöt laskee lähes normaaliin liikennevaloissa, mutta jos ei näin toimi lämmöt nousee aika nopesti tappiin ja stop valo syttyy sekä autosta kuuluu piip,piip, piip varoitusäänet. Ei keittämisen merkkejä eli höytyä nouse.Jos päässyt stop valo syttymään ja lämmöt näyttää punaisella auton ajo tien sivuun ja moottori sammuksiin.Jonkin ajan odottelun jälkeen lämmöt laskee normaaliksi ja voi lähteä ajamaan ja toimii ihan normaalisiti auto sen jälkeen. Ei juurikaan ongelmaa talvella.Toimii muuten hyvin.
Voi olla,että flekti ei pyöri, mutta en ole varma.Mikä vika voisi olla? Joku rele tai anturi tmv. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä äkillinen lämmönnousu vaikuttaa olevan aika yleinen vika Peugeot 206:ssa vai onko yleensä Peugeoteissa,etenkin vanhemmissa.Auto Peugeot 206 1.4 vm.2005.
Lämmöt nousee tappiin kesällä liikenevaloissa.Jos vääntää lämpöpuhaltimen ja tuuletuksen täysille lämmönnousu loppuu ja lämmöt laskee lähes normaaliin liikennevaloissa, mutta jos ei näin toimi lämmöt nousee aika nopesti tappiin ja stop valo syttyy sekä autosta kuuluu piip,piip, piip varoitusäänet. Ei keittämisen merkkejä eli höytyä nouse.Jos päässyt stop valo syttymään ja lämmöt näyttää punaisella auton ajo tien sivuun ja moottori sammuksiin.Jonkin ajan odottelun jälkeen lämmöt laskee normaaliksi ja voi lähteä ajamaan ja toimii ihan normaalisiti auto sen jälkeen. Ei juurikaan ongelmaa talvella.Toimii muuten hyvin.
Voi olla,että flekti ei pyöri, mutta en ole varma.Mikä vika voisi olla? Joku rele tai anturi tmv.Ilmaa termostaattikotelossa.
Kun auto käy pienillä kierroksilla, nestepinta ei ota kiinni lämpötila-anturiin ja anturi alkaakin mittaamaan sylinterilohkosta johtuvaa lämpötilaa, joka on merkittävästi korkeampi kuin jäähdytysnesteen lämpötila.
Pidempi lämpötila-anturi ja kunnon ilmaus niin homma toimii. Taisihan noihin olla tarjolla modifioitua termostaattikoteloakin.
- Anonyymi
Hei, kiitos vastauksesta :) Sitä vielä,että onko mahdollista ,että jos vaan lammöt korkealla ja ajaa ja ei pysähdy,että alkaisi kone keittämään tai voiko jotain muuta mennä rikki vai onko kyse ihan lämpöharhasta mittaristossa. Olen umpimaallikko autojen suhteen ja siksi kysyn ehkä tyhmiä.
- Anonyymi
moi ratkaisu lömmön tempuiluun koteloon tulee höyry lukko lämpö anturiin noin 2sentin kupari putki sitten mittaa nesteistä ongelmat häviää varmasti
- Anonyymi
selvennys lämmön tempuiluun ei lämmöt tempuile vaan höyry ilma lukko anturi on liian lyhyt siksi anturiin kupari putki noin 2 cm sitten antaa oikeaa tietoa poksille on laitettu ainakin 6 teen 206 kutoseen kaikissa toimii 40 vuotta pösöjä laittanut ¨¨¨¨¨¨¨¨,,,,,,,.....------
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892