Hei!
Rikoin viikko sitten Aikido-treenissä oikean olkapääni, solisluun nivelsiderakenteet ovat venähtäneet ja koko olkapää paukkuu liikkuessaan. Onko kenelläkään kokemusta olkapäävamman paranemisesta? Uskaltaako kipeällä olkapäällä harjoitella?
Olkapäävamman paranemisesta kysymys
8
141
Vastaukset
- ukemido
Aikidoa sillä voi varmasti harjoitella, mutta ei mitään kamppailulajia. Mene ortopedille ja anna vamman parantua rauhassa. Käytä parantumisaika sen miettimiseen, huijaatko itseäsi? Kuvitteletko, että aikidon tekniikat voisivat toimia ketään sellaista vastaan, joka laittaa yhtään hanttiin?
- H734582
Voi parantua ajan kanssa itsekseen, mutta välillä tarvii kuntoutusta. Jos kipu ei lähde ja vaivaa jatkossakin, mene tk:n tai sairaalaan ja saat lähetteen fysioterapeutille.
- Anonyymi
Rikoin olkapääni noin kaksi kuukautta sitten lumilautaillessa mutta en viitsinyt mennä lääkäriin kun ajattelin että se paranisi nopeasti. Kipu on kyllä lähes tulkoon kokonaan lähtenyt mutta joissain nopeissa käden liikkeissä saatan joskus huomata kipua. Odotanko vielä pari viikkoa kun laskukausikin on ohi vai meenkö jo lääkäriin?
- Anonyymi
Olkapäävammaa voi kuntouttaa venyttämällä seuraavasti: Asetu etukumaraan ja anna kipeän käden roikkua vapaasti ja mahdollisimman rentona olkapäästä alkaen. Sitten vaan alat tekemään kädellä heiluriliikettä vasemmalta oikealle. Aluksi supistuneet jänteet ja sidekudosarvet rutisee, mutta pidemmän päälle venytys auttaa kehoa parantamaan itsensä. Paraneminen nopeutuu, jos jaksaa paastota (autophagy-mekanismi) mutta se ei ole välttämätöntä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkapäävammaa voi kuntouttaa venyttämällä seuraavasti: Asetu etukumaraan ja anna kipeän käden roikkua vapaasti ja mahdollisimman rentona olkapäästä alkaen. Sitten vaan alat tekemään kädellä heiluriliikettä vasemmalta oikealle. Aluksi supistuneet jänteet ja sidekudosarvet rutisee, mutta pidemmän päälle venytys auttaa kehoa parantamaan itsensä. Paraneminen nopeutuu, jos jaksaa paastota (autophagy-mekanismi) mutta se ei ole välttämätöntä.
Eli suositteletko minun itse tekemään liikkeitä kuntottamaan olkapäätä vai pitääkö käydä lääkärissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli suositteletko minun itse tekemään liikkeitä kuntottamaan olkapäätä vai pitääkö käydä lääkärissä?
Eipä se lääkärikään tee muuta kuin antaa maksullisia vinkkejä: kipulääkkeitä ja fysioterapiaa. Jos lääkäristä olisi hyötyä, niin olkapään tulisi olla todella hajalla, ja silloin kipu olisi niin jumalaton, että olisit jo käynyt päivystyksessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se lääkärikään tee muuta kuin antaa maksullisia vinkkejä: kipulääkkeitä ja fysioterapiaa. Jos lääkäristä olisi hyötyä, niin olkapään tulisi olla todella hajalla, ja silloin kipu olisi niin jumalaton, että olisit jo käynyt päivystyksessä.
Alussa se kipu olikin todella kova mutta tällä hetkellä se on niin pieni että en viitsi mennä.
- Anonyymi
Olkaa nyt tarkkana. Tämä on kamppailulajien palsta, eikä mikään aikidofoorumi. Aikidokysymykset jooga- tai tanssipalstalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984