Olkapäävamman paranemisesta kysymys

olkapäärikki

Hei!

Rikoin viikko sitten Aikido-treenissä oikean olkapääni, solisluun nivelsiderakenteet ovat venähtäneet ja koko olkapää paukkuu liikkuessaan. Onko kenelläkään kokemusta olkapäävamman paranemisesta? Uskaltaako kipeällä olkapäällä harjoitella?

8

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukemido

Aikidoa sillä voi varmasti harjoitella, mutta ei mitään kamppailulajia. Mene ortopedille ja anna vamman parantua rauhassa. Käytä parantumisaika sen miettimiseen, huijaatko itseäsi? Kuvitteletko, että aikidon tekniikat voisivat toimia ketään sellaista vastaan, joka laittaa yhtään hanttiin?

• H734582

Voi parantua ajan kanssa itsekseen, mutta välillä tarvii kuntoutusta. Jos kipu ei lähde ja vaivaa jatkossakin, mene tk:n tai sairaalaan ja saat lähetteen fysioterapeutille.

• Anonyymi

Rikoin olkapääni noin kaksi kuukautta sitten lumilautaillessa mutta en viitsinyt mennä lääkäriin kun ajattelin että se paranisi nopeasti. Kipu on kyllä lähes tulkoon kokonaan lähtenyt mutta joissain nopeissa käden liikkeissä saatan joskus huomata kipua. Odotanko vielä pari viikkoa kun laskukausikin on ohi vai meenkö jo lääkäriin?

• Anonyymi

Olkapäävammaa voi kuntouttaa venyttämällä seuraavasti: Asetu etukumaraan ja anna kipeän käden roikkua vapaasti ja mahdollisimman rentona olkapäästä alkaen. Sitten vaan alat tekemään kädellä heiluriliikettä vasemmalta oikealle. Aluksi supistuneet jänteet ja sidekudosarvet rutisee, mutta pidemmän päälle venytys auttaa kehoa parantamaan itsensä. Paraneminen nopeutuu, jos jaksaa paastota (autophagy-mekanismi) mutta se ei ole välttämätöntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olkapäävammaa voi kuntouttaa venyttämällä seuraavasti: Asetu etukumaraan ja anna kipeän käden roikkua vapaasti ja mahdollisimman rentona olkapäästä alkaen. Sitten vaan alat tekemään kädellä heiluriliikettä vasemmalta oikealle. Aluksi supistuneet jänteet ja sidekudosarvet rutisee, mutta pidemmän päälle venytys auttaa kehoa parantamaan itsensä. Paraneminen nopeutuu, jos jaksaa paastota (autophagy-mekanismi) mutta se ei ole välttämätöntä.

Eli suositteletko minun itse tekemään liikkeitä kuntottamaan olkapäätä vai pitääkö käydä lääkärissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli suositteletko minun itse tekemään liikkeitä kuntottamaan olkapäätä vai pitääkö käydä lääkärissä?

Eipä se lääkärikään tee muuta kuin antaa maksullisia vinkkejä: kipulääkkeitä ja fysioterapiaa. Jos lääkäristä olisi hyötyä, niin olkapään tulisi olla todella hajalla, ja silloin kipu olisi niin jumalaton, että olisit jo käynyt päivystyksessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä se lääkärikään tee muuta kuin antaa maksullisia vinkkejä: kipulääkkeitä ja fysioterapiaa. Jos lääkäristä olisi hyötyä, niin olkapään tulisi olla todella hajalla, ja silloin kipu olisi niin jumalaton, että olisit jo käynyt päivystyksessä.

Alussa se kipu olikin todella kova mutta tällä hetkellä se on niin pieni että en viitsi mennä.

• Anonyymi

Olkaa nyt tarkkana. Tämä on kamppailulajien palsta, eikä mikään aikidofoorumi. Aikidokysymykset jooga- tai tanssipalstalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe