Kirjoittelin tänne jo aiemmin kesällä ja tuska jatkuu. Naapurissa asuu jotain pienen tason julkkiksia, jotka eivät nuku koskaan ja mölyävät kaiken aikaa. Viimeiset 7kk olen nukkunut korvatulppien kanssa ja kuunnellut milloin mitäkin huutoa ja tiiliskivien tiputtelua lattiaan. Ahdistus on kova kun asuu kuukaudesta toiseen aivan kuin vankilassa ja maksaa siitä 600e/kk.
Olen opiskelija (työmarkkinatuella). Mitä tässä voi tehdä jos haluaa rauhan? Onko tällaisessa taloustilanteessa omakotitaloihin mitään asiaa? Hermot ovat menneet siihen pisteeseen että olen harkinnut asuntovaunuunkin muuttamista. Paikkakunnallani omakotitaloja voi saada halvallakin, jopa 50-60k hintaluokassa, mutta tuskin pankki myöntää asuntolainaa opiskelijalle. Olen laskenut että teknisesti lyhennys olisi minulle mahdollista ja saisin tuosta opiskelijan työmarkkinatuesta lainaa lyhennettyä helposti 200-300e/kk 15 vuoden laina-ajalla.
Miten pakoon naapurimölyä?
14
315
Vastaukset
- mölyt_veks
Mielestäni meitä mölynvihaajia on niin paljon, että siinä olisi jollekulle bisnesmiehelle tai -naiselle paikka tehdä rahaa. Hankkia jokin kokonainen kerrostalo sijoitusasuntoja ja vuokrata niitä vain mölynvihaajille, ts. niille, joille riittävät ihan tavalliset elämisen äänet asunnoissa. Voisimme olla minkä ikäisiä ja -näköisiä tahansa ja jokainen huolehtisi omista asioistaan ja ainut yhdistävä piirre olisi halu elää ilman napurimölyä.
Meillä on Suomi täynnä harrasteita, joissa voi käyttää ääntä ihan mielin määrin ja ihan selvin päin. Niitä varten on omat tilansa, kuten liikuntatilat ja teatteriharrastustilat ja musiikinsoittotilat. Mutta luultavasti on niin, että naapurimölyä aiheuttavia ihmisiä ei näissä harrasteissa näy. Kun ainut harraste on ostaa koppa kaljaa ja huutaa, miten yhteiskunta sortaa ihmistä. Työtäkin tarjottiin, perkele, eikö sitä nyt ihminen saa rauhassa tuhota omaa elämäänsä lihomalla sohvanpohjalla.
Jotenkin me häpeämme sitä, että me toivomme vähemmän kovaa ääntä siihen ympäristöön, missä rentoudumme ja lataamme akkuja. Sehän on ihan kauhea toive. Suorastaan sairasta. Elämähän on pakko täyttää äänillä. Jos on hiljaista tai pelkästään tavallisenkorkuisia ääniä, niin sitähän saattaa ruveta miettimään omaa elämäänsä liian syvällisesti ja siihen nyt ei mikään määrä viinaa auta. - Toivoaon44
Suosittelen muuttamista. Itse odottelin liian kauan, kun jotenkin pelkäsin, että mitä siellä seuraavassa. Minulla kävi tuuri ja pääsin normaalien ihmisten pariin. Kerrostaloon. Kauan kyllä tulee kestämään toipuminen.
- uutta-putkeen
Eikö kesällä tänne kirjoittelu auttanut?
No jos ei tämäkään kerta niin ehken se kolmas kerta auttaisi? - Kenkäiloon
Ensiksi vaihda sängyn paikkaa sellaiseen paikkaan jossa melu ei kuulu. Höyhentyyny pitää metelin Poissa pidempään ja paremmin kuin keinokuitutyyny. Muuta opiskelupaikkaan ja laita väliksi kiinni. Isännöitsijä minulle sanoi edellisessä asunnossa valittaessako musiikista, että iliesituulettimen alle pikkuinen radio päälle, niin meteli ei kuulu niin selvästi. Jotkut ostaa korvalaput eli olisiko nimitys korvakuulokkeet vaikka eivät kuuntele mitään ja pitävät niitä kuunnellessaan ja lukiessaan. Itsestäsi riippuu metelin kestäminen.
- rauhallista_asumista
Metelin kestäminen ei riipu vain itsestä.
Meteli ei ole normaalin elämisen tila. Maailmassa on harrastuksia, joihin voi mennä meluamaan. Tai kapakkaan. tai....
- Tämä_auttoi
Menet sinne naapuriin ja pyydät nimikirjoitukset kerta ovat pienen tason julkkiksia.
- Aivan_rikki
Ymmärrän tuskasi. Meillä on täysin sama tilanne ja isännöitsijälle on ilmoitettu useaan kertaan, mutta mikään ei muutu. Mielenterveys alkaa olla kovilla jatkuvan valvomisen vuoksi ja työtkin kärsii.
Olisimme muuttaneet jo ajat sitten pois mutta sopimussakko alle vuoden asumisesta on kova ja vuokranantaja ei jousta asiassa yhtään vaikka tietää tilanteen. Kunnollisella ihmisellä ei ole enää mitään oikeuksia!- koittakaakestää
määräaikaiset vuokrasopimukset pitäisi jotenkin saada laittomiksi.
Siellä on pari mahdollisuutta päästä sopparista, yksi on muutto toiselle paikkakunnalle, parisuhde tai työ.
Jos soitat johonkin vuokra- etujärjestöön, ne pitää asunnon omistajan puolta.
EI isännöitsijä voi asialle mitään. Esittäkää pyyntö asunnon omistajalle. Ei sen ole pakko sakottaa. Mikä siitä on sakko? Yhden kk vuokra?
Tutkikaa huoneenvuokralakia uudelleen. - 4385483
Samat ajatukset täälläkin. Vuosi tulee keväällä täyteen pahimmassa mölyhelvetissä missä olen ollut. Joka yö tulee heräiltyä ja päivälläkin kuuluva möly ärsyttää vaikkei siitä voi valittaa.
"Mielestäni meitä mölynvihaajia on niin paljon, että siinä olisi jollekulle bisnesmiehelle tai -naiselle paikka tehdä rahaa. Hankkia jokin kokonainen kerrostalo sijoitusasuntoja ja vuokrata niitä vain mölynvihaajille"
Tämä on ihan oikeasti sellainen ajatus että kannattaa pistää muistiin. - mölynvihaaja_123
4385483 kirjoitti:
Samat ajatukset täälläkin. Vuosi tulee keväällä täyteen pahimmassa mölyhelvetissä missä olen ollut. Joka yö tulee heräiltyä ja päivälläkin kuuluva möly ärsyttää vaikkei siitä voi valittaa.
"Mielestäni meitä mölynvihaajia on niin paljon, että siinä olisi jollekulle bisnesmiehelle tai -naiselle paikka tehdä rahaa. Hankkia jokin kokonainen kerrostalo sijoitusasuntoja ja vuokrata niitä vain mölynvihaajille"
Tämä on ihan oikeasti sellainen ajatus että kannattaa pistää muistiin.Vuosi on oikeastaan lyhyt aika. Minä olen asunut tässä toistakymmentä vuotta. Seuraavaksi, jos pääsen tästä joskus pois, muutan vuokralle ja jos sattuu mölytalo kohdalle, niin asennoidun niin, että se on sitten vain vuosi.
- rauhamaassa
Tee seuraavasti: 1. Ruikkaa liimaa mölyäjien oven lukkoon. 2. Puhkaise heidän autonsa renkaat ja/tai kaada mädältä haisevaa nestettä auton ilmanottoaukkoon. 3. Vihjaa mediaa asiasta jos mölyäjät nyt ovat "julkkiksia". 4. Kysy naapureilta mikäli mölyäjät häiritsevät heitäkin. Tällöin voitte soveltaa yllä kuvattuja "sotatoimia" yhdessä vuoron perään ja toistuvasti ja kuinka pitkään hyvänsä.
Me teimme niin ja se toimii; Meidän talossa loppui yhden mölysakin mölyt jo kolmen kuukauden ja muutamien renkaiden puhkaisujen jne jne jälkeen, nyt on hiljaista. - Mölyävoiollakaialla
Aikas outoa että pystyy niin vähällä elämään että jää 200-300 euroa työmarkkinatuesta. Ei sillä mitään asuntovelkoja lyhennellä ja omakotitalossa on koko ajan nousevat kustannukset. Tuli hulevesimaksu ja kiinteistövero nousee koko ajan plus vesi ja sähkölaskut nousevat. En tiedä pystyisikö sitten jossain vanhassa korpimökissä elämään halvemmalla. Auton pito taas maksaa ja kulkeminen autottomana sieltä voi olla hankalaa.
Saat asumistuen ja toimeentulotuella loput, omavastuuta joku kolmekymppiä maksat työmarkkinatuesta ja jos on ylimääräisiä neliöitä niin niistä ei saa asumistukea. Ongelmasi voi olla siinä että ole liian näkymätön ja hiljainen niin että ala luukuttamaan musiikkia kovalla välillä, ämyrit kaakkoon ja varsinkin yöllä. Kaveriporukalle bileitä ja helvetinmoisella metelillä. Sitten vittuilet päivämetelistä kun krapulainen ei saa nukkua päivällä rauhassa kun kakarat kiljuu.
Voi koittaa vaihtaa vuokraluukkuaan johonkin muuallekkin ja päästä rauhallisempaankin paikkaan jos laittaa hakemukset ja on aikaa odotella sillä pienet asunnot ovat suosittuja ja vaihtuvuus voi olla hidasta niihin. Minua ei mitkään metelit nuorena valvottaneet ja nukuin sikeesti mutta inhosin kakaroiden kiljuntaa hereillä ollessani jotka vihloivat korvia. Matalat äänet eivät ärsyttäneet ja basson jytke mutta kakaran kamalan kimeä korkealta kiljuva ääni sai levottomaksi. Se on niin kuin se hädässä huutaminen vaikka riemusta ne kiljuvat niin levottomaksi se sai minut aina. Kun kiljunnan mieltää hätähuudoksi eikä ole tottunut riemusta kiljumiseen.
Tramboliineja jos laitetaan toisten terassien viereen tiheesti asuttavien omakotitalojen viereen niin ei ole kesälläkään ihan herkkua jos haluaa rauhasta ja lintujen laulusta nauttia. Valoisaan aikaan voi yölläkin tehdä hiljaisia puutarhahommia ja nukkua päivisin mutta sekin ärsytti naapureita niin että mitä vittua sä öisin teet, kysyttiin ja sanoin että onko lapsiperheellisillä öisinkin aikaa kytätä jos päivisin kyttäisivät kakaroitaan niin nukkuu öisin edes. Kesälomalla valoisilla öillä aloitan hiljaiset puutarhahommat neljältä aamulla niin etten koneita käytä vasta kuin pitkään nukkuvat naapurit heräävät ja joskus kun on ollut kiire niin seitsemältä ja siitäkin on valitettu kun ne haluavat nukkua yhdeksään asti. Vaikka on samanlaiset seinät eikä äänieristettyjä niin en herää ruohonleikkuriin, postinjakajan auton ääneen tai aura-auton kolinaan tai jos herään niin nukahdan takaisin heti. Naapuri kun ei edes käy töissä enään niin se voi nukkua milloin vain ja keskellä päivääkin niin miksi se kielsi ettei ennen yhdeksää kun hiljaisuus on seitsemään asti ja sen kyllä ymmärrän. Ilta kymmenestä aamu seitsemään asti hiljaisuuden tajuan ja sunnuntaisin voi olla, yhtenä päivänä viikossa metelöimättä moottorivehkeillä ja antaa lepopäivän metelistä ja juhlapyhinä tai jos on juhlia muulloin naapureissa niin saa sanoa siitä etukäteen kun ilmoittaa niin toki kunnioitan niin etten häiritse millään tavoin tekemällä äänekkäitä puutarhatöitä.
Uudet ruohonleikkurit eivät pärise enään niin kamalasti vaan ovat hiljaisempia nekin jo niin että ovat miellyttävämpiä ja jos vanhoilla kovaäänisillä romuilla ei ajella. Äänettömiä tuskin minun elinaikanani vielä keksitään mutta keksitään nekin joskus ja robottia en aio hankkia sillä puutarhani ei ole niin helppo robotille. Ja liikunnan ilo loppuu jos ei saa ruohonleikkuustakaan enään liikuntaa. Ihan kesäinen liikunta lenkki jäisi pois jos ei itse leikkaa nurmikoita.
Kamala työmäärä on omakotitalossa jos ei villiintyneen puutarhan kanssa halua asua ja remonttihommat jos ei lahonnutta hoitamatonta taloa jätä jälkeensä joka sitten poltetaan maan tasalle niin kuin jotkut tekevät niin että jättävät hoitamatta.
Kalleinta on asua omakotitalossa ja pitää olla puutarhavehkeet joka lähtöön mitä ei kerrostalosssa tarvita. Työkalut ja koneet kuluvat joita pitää uusia vähän väliä ja joka kuvittelee kerrostalossa asuessa muka lainat vain kun maksaa niin pärjää niin ei onnistu niin pienillä menoilla. Omakotitalossa asuessa pitää olla säästöjä jos tulee yllätysmenoja niin ei tule konkurssia heti. - kolikoli
Ai jos ei ole töissä,niin voi nukkua päivällä.Kyllä jotkut vaan haluaa normaalia elämrytmiä pitää,tarvitse häiriköiden herättelijöiden mukaan elää.Ovien paiskojat vois painua helvettiin,sairasta porukkaa, ei välitetä mitään uhallakaan.
- Kärsinyt
Aloittaja ei ole. Ongelmansa yksin meitä on varmaan paljo jotka joutuvat kärsimään harkitusta tahallisesta häiriköinnistä. Minua on häiritty reilut puoli vuotta. Muutoin mukava, viihtyisä asunto kaupungin keskustan tuntumassa. Mutta samalla kohtaa kerrosta ylempää asuu häiriköiden häirikkö. Hän saa aikaiseksi erilaisia ääniä joita syöttää keittiön kulmasta vuokraamaani huoneistoon. On rahinaa, kahinaa pauketta, napsetta tuota häiriköintiä esiintyy sekä päivällä kuin yölläkin 22.00-07.00. Siis hiljaisuuden aikana. Häirikkö on nuorehko ilmeisesti työtön mies joka häiriköi öisin ja nukkuu päivisin. Isännöitsijä tietoinen samoin poliisit. Isännöitsijän toimet toistaiseksi tuloksettomina. Jouluyökin meni häirikön vuoksi valvoessa, edes korvatulpat auttaneet riittävästi. Arjen koittaessa toimitan isännöitsijälle lisää kirjallista materiaalia häirikön toimista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818