Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Mikä on yleisin syy, miksi joku pääsee Puutarhaan? - Jumalanpelko ja hyvä luonne."
Häneltä kysyttiin: "Mikä on yleisin syy, miksi jotkut joutuvat Tuleen?"
Hän vastasi: "Kaksi tyhjää: suu ja sukuelimet."
(Al-Adab Al-Mufrad, kirja 14, Hadith 294, Al-Albanin mukaan tämä on hasan)
Miksi ihmiset joutuvat Helvettiin
6
294
Vastaukset
- kaikkeasitä
Johtuuko vihasta vääräuskoisia kohtaan tuollainen tuleen tuomitseminen? Vihapuheen kohteeksi joutumisesta ei pitäisi uhriutua koska sitä opetatte.
- Karmanlaki
Helvetti on täällä maan päällä. Sielu syntyy ansaitsemiinsa olosuhteisiin
, jotkut palatsiin tai hyvinvointiin ja jotkut sodan, tappamisen, sairauksien ja pelon olosuhteisiin. Kukin ansioidensa mukaan karman lain mukaan. Koskee myös muslimeita. - buugiwugiwugi
Ei joudu. Se on vain uskonnollinen pelote. Sama kuin lapsia pelotellaan bugimänillä jos eivät ole kiltisti.
- AnttiElefanttiOy
Suurassa 107 kuvaillaan Helvetin tulevia asukkaita.
Hän kohtelee orpoa karkeasti
eikä kehoita ruokkimaan köyhiä. - Anonyymi
Jumalan pelko ja hyvä luonne, arvostaa muita, kohtelee lämpimästi, se on tie Paratiisiin, sanotaan Koraanissa myös.
- Anonyymi
Tuhanneet neitseet ja maaliset himot, tämäs teillä on kyläh suurta
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499