" Joskus avioero on ollut ainoa mahdollisuus puolisolle ja lapsille selvitä elämässä". Näin kirjoittaa Päivämiehen blogisti.
Ennen opetettiin, että avioero ei ole mahdollista, mutta hätätapauksessa asumusero on. Outo kirjoitus.
https: //www.paivamies.fi/blogit/blogistit/blogisti_olavi-vallivaara/4103 /
Puolustaako Päivämies avioeroa?
61
1839
Vastaukset
- Ei_Päivämies
eikä Olavi Vallivaara puolusta avioeroa. Elämä ja sen eri vaiheet vain todellisuudessa joskus on kovin monimutkaista, jolloin avioero saattaa olla välttämättömyys. Täytyy muistaa, että ei Jumalan lapsi elä lain alla.
- VieläköAatamissaKuollut
"Täytyy muistaa, että ei Jumalan lapsi elä lain alla." Jeesuksen mukaan Jumalan lapsi ei mene naimisiin, koska on ylösnousemuksesta osallinen.(esim.Luuk.20:34-).
- vl-juristi
On totta että asumusero on yleensä ensisijainen vaihtoehto perheväkivaltatilanteissa uskovaisille. Kuitenkin on niin, että lähestymiskieltoa ei voida panna voimaan kunnolla, elleivät puolisot ole ottaneet virallisesti avioeroa toisistaan.
Eli silloin kun tarvitaan lähestymiskieltoa puolisoa kohtaan lapseen, toiseen puolisoon tai muuhun perheenjäseneen potentiaalisesti kohdistuvan (uhkaava käytös, uhkailu tai jo-toteutunut väkivalta tai vakava kaltoinkohtelu) väkivallan tai muun vakavan kaltoinkohtelun uhan pienentämiseksi, on käytännössä avioero pakollinen, jotta lähestymiskielto voisi toteutua kunnolla lain puitteissa ja siten mm viranomaistyöskentelyn osalta.
Kuitenkin, kun avioero tehdään virallisesti ja juridisesti, se ei katkaise avioliittoa puolisoiden välillä Jumalan edessä. Eronneilla ei siis ole lupaa tuollaisissakaan tilanteissa ottaa uutta puolisoa, ennen kuin nykyinen puoliso on kuollut ja mielellään myös kuopattu. Jos voidaan jotenkin ihmeellisesti varmistua (joka ei liene mahdollista kuin ainoastaan väkivaltaisen puolison täydellisesti invalidisoituessa tai muuten täysin liikkumiskyvyttömäksi jouduttua), etteivät väkivallan teot enää toistu varsinkaan lapsia tai vammaisia perheenjäseniä kohtaan (ja terveitä aikuisiakaan kohtaan), niin voidaan harkita avioliiton juridista palauttamista ja mahdollisesti jopa asumuseron lakkauttamista.
Jos lähestymiskieltoa ei muuten voida saada voimaan, niin väkivaltaisesta puolisosta on toisen puolison suoranainen velvollisuus ottaa avioero.
Puolisolla ei ole edes moraalisesti oikeutta altistaa edes itseään väkivallalle tai muulle vakavalle kaltoinkohtelulle (varsinkaan lasten tai vammaisten perheenjäsenten tiedostamisen alaisuudessa, paitsi tietenkin spontaanissa tilanteessa puolustaessaan toista perheenjäsentä väkivallan tai kaltoinkohtelun uhalta, ennen kuin asumuseroa, kunnollista lähestymiskieltoa ja sen edellyttämää avioeroa on ehditty saattaa voimaan) laiminlyömällä toimivan asumuseroratkaisun lähestymiskieltoineen (joka on mahdollista vain avioerossa), sillä hänen velvollisuus on pitää omasta terveydestään huolta voidakseen suojella ja kasvattaa omia lapsiaan mahdollisimman terveenä vanhempana ja voidakseen palvella lähimmäisiään yhteiskunnassa mahdollsimman toimintakykyisenä kansalaisena (mm palkkatyössä veronmaksajana ja muullakin tavalla), sekä minimoidakseen yhteiskunnan terveydenhuolto- ja mielenterveyspalveluiden kuluerät itsensä osalta.
Jos ei edellä lueteltuja asioita tarvitsisi ottaa huomioon, niin ihmisellä olisi toki oikeus tehdä omalla ruumiillaan epämiellyttäviä asioita (mm antautua puolisonsa väkivallan tai muun vakavan kaltoinkohtelun kohteeksi), jos se tapahtuisi Suomen lain, asetusten, Jumalan sanan yms puitteissa.- avioerosta
Ainoa raamatullinen avioeron peruste on Jeesuksen sanojen mukaan se, että puoliso syyllistyy aviorikokseen ja viaton puoliso päättää olla antamatta anteeksi (Matt. 19:9; Hepr. 13:4).
Hyvä lukea mainitut raamatunpaikat. - vl-juristi
Uskottomuus on vain yksi puolison ja lasten kaltoinkohtelun muodoista. Avioeroa ei kuitenkaan voi ottaa uskottomuuden vuoksi, koska siihen ei tarvita lähestymiskieltoa.
Uskottomuuden kohdalla kuitenkin sen usein toistuttua on asumusero hyväksyttävää Jumalan edessä, mutta silloinkin mielellään vain väliaikainen asumusero.
Uskottomuus on melko vakava kaltoinkohtelun muoto, mutta ei läheskään niin vakava kuin esimerkiksi vakava fyysinen, taloudellinen, seksuaalinen tai psyykkinen väkivalta tahi perheen jäsenen elämän tai vapauden rajoittaminen tai dominoiminen tai sen uhka. Näissä muissa asioissa on vakavissa tapauksissa avioero mahdollinen uskonasioiden suhteen lähestymiskiellon ja viranomaistyöskentelyn mahdollistamiseksi, mutta uskottomuuden kohdalla niin ei ole.
Uskottomuuteen syyllistynyttä kohtaan aviopuolisolla ei ole enää aviollisia seksuaalisia velvollisuuksia, jotka Raamatussa mainitaan normaalia avioliittoa varten. Nämä seksuaaliset aviovelvollisuudet poistuvat uskottomuuden tapahduttua, jotta uskottoman puoliso voi turvata oman terveytensä ja inhimillisen arvokkuutensa.
Kuitenkin muut kuin seksuaaliset aviovelvollisuudet säilyvät ja pysyvät järkkymättä Jumalan edessä tällaisissa tapauksissa, ellei tapahdu erikseen jotakin sellaista, jonka vuoksi esimerkiksi asumisero tai juridinen avioero olisivat erikseen hyväksyttäviä Jumalan edessä toisten oikeiden uskovaisten tai minun antamieni neuvojen perusteella, jotka Pyhä Henki neuvoo tai on neuvonut minun tai muiden uskovaisten kautta tahi kauttani.
Seksiin pakottaminen ilman yhteisymmärrystä (mm vastentahtoinen seksuaalinen häirintä myös mm verbaalisesti tai elekielellä) on syntiä ja vakavaa kaltoinkohtelua puolisoa kohtaan, jollaisen uhatessa on asumisero myös mahdollinen turvallisuuden ja koskemattomuusoikeuden takaamiseksi ja turvaamiseksi.
Nimimerkin "avioerosta" väitteet ovat höpöhöpöä ja ne eivät perustu Raamattuun tai Pyhän Hengen antamiin neuvoihin, kuin sitä vastoin Pyhä Henki neuvoo meidän oikeiden uskovaisten kautta, ja minä tunnen Raamatun hyvin Pyhän Hengen vaikuttamana ja osaan siksi päätellä Pyhän Hengen avulla Raamatun hengen ja kirjoitusten mukaisesti. - vl-juristi
avioerosta kirjoitti:
Ainoa raamatullinen avioeron peruste on Jeesuksen sanojen mukaan se, että puoliso syyllistyy aviorikokseen ja viaton puoliso päättää olla antamatta anteeksi (Matt. 19:9; Hepr. 13:4).
Hyvä lukea mainitut raamatunpaikat.Anteeksiantamattomuus ei ole vaihtoehto kenellekään, joka haluaa itse saada Jumalalta omat syntinsä anteeksi. Jos joku ei anna toiselle ihmiselle kaikkea anteeksi sydämestään, niin ei Jumalakaan anna sille anteeksiantamattomalle eli armottomalle ihmiselle anteeksi mitään ja kaikkien syntien anteeksisaaminen peruuntuu Jumalan edessä, jolloin yksikään synti ei ole anteeksi Jumalan edessä sellaisen anteeksiantamattoman ihmisen kohdalla.
Samoin ihminen, jolla ei ole totista katumusta, ei voi saada yhtään syntiään anteeksi Jumalan edessä. Mutta ne, joilla on totinen katumus, saavat kaikki syntinsä kerralla anteeksi, jos he ottavat vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön joltakin todelliselta uskovaiselta, jolla on elävä usko ja siten myös Pyhä Henki.
Mutta katumattomattomat ja puoliheränneet eivät saa yhtään syntiään anteeksi Jumalan edessä, vaikka joku elävässä uskossa oleva ihminen julistaisi heille synninpäästön sanat miljoona kertaa.
Ihmisen anteeksiantamattomuus toista ihmistä kohtaan johtuu aina pohjimmiltaan siitä, että hänellä ei ole totista katumusta omista synneistään, joten hän on puoliherännyt tai suruton (=katumaton). Anteeksiantaminen ei tarkoita synnin eli vääryyden hyväksymistä tai sormienläpikatsomista.
Anteeksiantaminen tarkoittaa sitä vastoin sitä, että vääryyttä kärsinyt ei kanna kaunaa ja ei vaadi sydämessään tahi muullakaan tavalla rangaistusta hänelle vääryyttä tehneelle ihmiselle Jumalan edessä iankaikkisuuteen tulijärveen, mutta maallista juridista rangaistusta hän voi vaatia maallisen lain rikkomuksista, mutta silloinkaan hän ei kanna kaunaa eli anteeksiantamatonta mieltä sydämessään tuota rikkonutta kohtaan, vaan rukoilee hänenkin iankaikkisen sielunsa pelastumisen puolesta ja rukoilee hänelle totista katumusta. - avioerosta
-----"Uskottomuus on vain yksi puolison ja lasten kaltoinkohtelun muodoista. Avioeroa ei kuitenkaan voi ottaa uskottomuuden vuoksi, koska siihen ei tarvita lähestymiskieltoa."----
Uskomatonta ihmistunteilua järjestelyssä, jonka Jumala on pannut alulle.
Voiko tyhmempää opettajaa olla kuin se, joka kieltää Jeesuksen selvät sanat?
Onko Matt.19:9 liian vaikea käsittää ja uskoa?
Ovatko ne sanat höpöhöpöä?
Ne ovat Jeesuksen sanat! - Oletpa_tosi
avioerosta kirjoitti:
-----"Uskottomuus on vain yksi puolison ja lasten kaltoinkohtelun muodoista. Avioeroa ei kuitenkaan voi ottaa uskottomuuden vuoksi, koska siihen ei tarvita lähestymiskieltoa."----
Ne ovat Jeesuksen sanat!TYHMÄ. Kerrankin palstalla on asiaa, jota kirjoittaa nimimerkki vl-juristi. Hän ei vaivaudu noin tyhmälle rautaslangasta vääntämään Jumalan sanan mukaista mallia, kun poloinen ei kuitenbkaan mitään ymmärrä. Ottaa yhden jakeen Raamatusta ja tekee siitä itsellensä lain eikä ota huomioon elämän monimuotoisuutta eikä Jumalan sanaa kokonaisuutena niin kuin blogisti Vallivaara ja vl-juristi.
- näinkin
Onhan se niinkin, että mikä ihmisten silmissä on viisasta, on Jumalan silmissä tyhmää.
Ja Jumalan tyhmyyskin (ihminen arvioi) on enemmän kuin ihmisten viisaus. - rautal
Ja joka on omissa silmissään viisas, hän tulkoon tyhmäksi.
- ElämääSuojeltavaOn
avioerosta kirjoitti:
Ne ovat Jeesuksen sanat!Muista että Jeesus kuvasi että pakottavissa tapauksissa on uatettava. Kuten jos lehmä tippuisi kaivoon niin sitä on autettava.
Jos joku vaimo on raivopäisen miehen uhkaama jopa henkensä osalta niin henkeä on suojeltava.
Kun noin fanaattisesti asennoidut käskyjen noudattamiseen niin olen varma että narahdat jo ensimmäiseen käskyyn - niin kuin me kaikki muutkin. avioerosta kirjoitti:
Ne ovat Jeesuksen sanat!Kyllä raamattu antaa luva erota, kun avioliitto ei täytä sen tunnusmerkistöä, joista yksi on uskottomuus.
Matteus 5; 32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen
Missä kohti Raamatussa on OMA syysi; koska siihen ei tarvita lähestymiskieltoa."----'
Tämä ei esiinny Raamatussa.näinkin kirjoitti:
Onhan se niinkin, että mikä ihmisten silmissä on viisasta, on Jumalan silmissä tyhmää.
Ja Jumalan tyhmyyskin (ihminen arvioi) on enemmän kuin ihmisten viisaus.Missä ilmenee Jumalan tyhmyys?
- näinkin
Eihän Jumalalla ole mitään tyhmyyttä. Mutta se mitä Hän käyttää ihmisten pelastamiseen vaikuttaa maailman silmissä tyhmyydeltä.
Täälläkin ovat jotkut pyörittäneet päätään, että Jumala järjesti Jeesuksen syntymään täydelliseksi ihmiseksi maan päälle antamaan lunastusuhrin niiden hyväksi jotka ottaisivat tuon lahjan vastaan. He sanovat tämänkaltaisista Jumalan teoista, että ne ovat taruja yms.
Kun taas esim. Paavali huudahti Valtakunta-järjestelystä, 'Voi sitä Jumalan viisautta, kuinka tutkimattomat ovat Hänen ajatuksensa ja tiensä'.
1.Kor.2:
"20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? 21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, 23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset." - Luulen_että
Kesitas kirjoitti:
Missä ilmenee Jumalan tyhmyys?
siinä, että on erehtynyt luomaan Kesin.
Luulen_että kirjoitti:
siinä, että on erehtynyt luomaan Kesin.
Ei minua ole luotu, vaan olen syntynyt.
Vain tyhmä, todella tyhmä luulee, että vieläkin Jumala luo ihmiset, todella tyhmä.- 0988765
vl-juristi kirjoitti:
Uskottomuus on vain yksi puolison ja lasten kaltoinkohtelun muodoista. Avioeroa ei kuitenkaan voi ottaa uskottomuuden vuoksi, koska siihen ei tarvita lähestymiskieltoa.
Uskottomuuden kohdalla kuitenkin sen usein toistuttua on asumusero hyväksyttävää Jumalan edessä, mutta silloinkin mielellään vain väliaikainen asumusero.
Uskottomuus on melko vakava kaltoinkohtelun muoto, mutta ei läheskään niin vakava kuin esimerkiksi vakava fyysinen, taloudellinen, seksuaalinen tai psyykkinen väkivalta tahi perheen jäsenen elämän tai vapauden rajoittaminen tai dominoiminen tai sen uhka. Näissä muissa asioissa on vakavissa tapauksissa avioero mahdollinen uskonasioiden suhteen lähestymiskiellon ja viranomaistyöskentelyn mahdollistamiseksi, mutta uskottomuuden kohdalla niin ei ole.
Uskottomuuteen syyllistynyttä kohtaan aviopuolisolla ei ole enää aviollisia seksuaalisia velvollisuuksia, jotka Raamatussa mainitaan normaalia avioliittoa varten. Nämä seksuaaliset aviovelvollisuudet poistuvat uskottomuuden tapahduttua, jotta uskottoman puoliso voi turvata oman terveytensä ja inhimillisen arvokkuutensa.
Kuitenkin muut kuin seksuaaliset aviovelvollisuudet säilyvät ja pysyvät järkkymättä Jumalan edessä tällaisissa tapauksissa, ellei tapahdu erikseen jotakin sellaista, jonka vuoksi esimerkiksi asumisero tai juridinen avioero olisivat erikseen hyväksyttäviä Jumalan edessä toisten oikeiden uskovaisten tai minun antamieni neuvojen perusteella, jotka Pyhä Henki neuvoo tai on neuvonut minun tai muiden uskovaisten kautta tahi kauttani.
Seksiin pakottaminen ilman yhteisymmärrystä (mm vastentahtoinen seksuaalinen häirintä myös mm verbaalisesti tai elekielellä) on syntiä ja vakavaa kaltoinkohtelua puolisoa kohtaan, jollaisen uhatessa on asumisero myös mahdollinen turvallisuuden ja koskemattomuusoikeuden takaamiseksi ja turvaamiseksi.
Nimimerkin "avioerosta" väitteet ovat höpöhöpöä ja ne eivät perustu Raamattuun tai Pyhän Hengen antamiin neuvoihin, kuin sitä vastoin Pyhä Henki neuvoo meidän oikeiden uskovaisten kautta, ja minä tunnen Raamatun hyvin Pyhän Hengen vaikuttamana ja osaan siksi päätellä Pyhän Hengen avulla Raamatun hengen ja kirjoitusten mukaisesti.Kyllä Raamatun mukaan huoruuden tähden voi erota ainakin minun käsityksen mukaan. Niin opettivat puhujatkin ennen hoitokokousten aikaa, nykyinen tulkinta on kai niiltä ajoilta.
Tietysti pitää pyrkiä sovintoon. - tosi_tyhmälle
Kesitas kirjoitti:
Ei minua ole luotu, vaan olen syntynyt.
Vain tyhmä, todella tyhmä luulee, että vieläkin Jumala luo ihmiset, todella tyhmä.Ps. 139:13
Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. [Ps. 119:73]
Sananl. 20:12
Korvat kuulemaan ja silmät näkemään, molemmat on Herra luonut.
Sananl. 22:2
Pane rikas ja köyhä vieretysten: kumpaisenkin on Herra luonut. [Job 31:15, Job 33:6]
Saarn. 7:29
Vain tämän minä sain selville: Jumala on luonut ihmiset suoriksi, mutta itse he punovat kieroja juonia. [Jer. 17:9] tosi_tyhmälle kirjoitti:
Ps. 139:13
Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. [Ps. 119:73]
Pane rikas ja köyhä vieretysten: kumpaisenkin on Herra luonut. [Job 31:15, Job 33:6]
Vain tämän minä sain selville: Jumala on luonut ihmiset suoriksi, mutta itse he punovat kieroja juonia. [Jer. 17:9]Kuulehan. Kukka ja mehiläinen satukirja sopii Sinulle. Minulla on Suomessakin 6 lasta, ja kaikki on pantu alulle naimalla.
Onhan pyöräkin "luotu" ja niitä hedään lisää päivittäin.
Jumala puhuu noissa Kirjoissa Israelille, et sinä niitä tajua, vaikka hän kertoo, jos luet tarkkaan "on luonut ihmiset suoriksi", jossa Hän sanoo, mitä ON TEHNYT ALUSSA
Taas kaikkia luonnon mörtiäisiä Hän ei ole luonut, josta Hän antaa vastuun maalle; Gem 1;124 Jumala sanoi: "Tuottakoon maa kaikenlaisia eläviä olentoja, kaikki karjaeläinten, pikkueläinten ja villieläinten lajit." Ja niin tapahtui.
Siksi niitä ilmaan uusina lajeina päivittäin.- tosi_tyhmälle
Kesitas kirjoitti:
Kuulehan. Kukka ja mehiläinen satukirja sopii Sinulle. Minulla on Suomessakin 6 lasta, ja kaikki on pantu alulle naimalla.
Onhan pyöräkin "luotu" ja niitä hedään lisää päivittäin.
Jumala puhuu noissa Kirjoissa Israelille, et sinä niitä tajua, vaikka hän kertoo, jos luet tarkkaan "on luonut ihmiset suoriksi", jossa Hän sanoo, mitä ON TEHNYT ALUSSA
Taas kaikkia luonnon mörtiäisiä Hän ei ole luonut, josta Hän antaa vastuun maalle; Gem 1;124 Jumala sanoi: "Tuottakoon maa kaikenlaisia eläviä olentoja, kaikki karjaeläinten, pikkueläinten ja villieläinten lajit." Ja niin tapahtui.
Siksi niitä ilmaan uusina lajeina päivittäin.Onko sukusi jokin noista villieläinten lajeista?
- VL-rules
tosi_tyhmälle kirjoitti:
Onko sukusi jokin noista villieläinten lajeista?
Oliko tuo jotain fiksua?
- VL-rules
tosi_tyhmälle kirjoitti:
Onko sukusi jokin noista villieläinten lajeista?
Oliko tuo jotain fiksua?
- re12
tosi_tyhmälle kirjoitti:
Ps. 139:13
Vain tämän minä sain selville: Jumala on luonut ihmiset suoriksi, mutta itse he punovat kieroja juonia. [Jer. 17:9]Ei tätä raamatunjaetta voi soveltaa sillä tavalla, että Jumala punoisi jokaisen synnytettävän äitinsä kohdussa. Nämä prosessit on luotu ihmiseen Eedenissä.
- urea
Kesitas kirjoitti:
Kyllä raamattu antaa luva erota, kun avioliitto ei täytä sen tunnusmerkistöä, joista yksi on uskottomuus.
Matteus 5; 32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen
Missä kohti Raamatussa on OMA syysi; koska siihen ei tarvita lähestymiskieltoa."----'
Tämä ei esiinny Raamatussa.Kesitas väittää, että uskottomuus on osa avioliiton tunnusmerkistöä. Aika erikoinen näkemys, sanoisinko.
urea kirjoitti:
Kesitas väittää, että uskottomuus on osa avioliiton tunnusmerkistöä. Aika erikoinen näkemys, sanoisinko.
On varmaan, koska avioliiton tunnusmerkistöön ei kuulu aviorikos. Olet ymmärtänyt tekstini väärin.
urea kirjoitti:
Kesitas väittää, että uskottomuus on osa avioliiton tunnusmerkistöä. Aika erikoinen näkemys, sanoisinko.
On varmaan, koska avioliiton tunnusmerkistöön ei kuulu aviorikos. Olet ymmärtänyt tekstini väärin.
- vl-juristi
vl-juristi kirjoitti:
Nimimerkin "avioerosta" väitteet ovat höpöhöpöä ja ne eivät perustu Raamattuun tai Pyhän Hengen antamiin neuvoihin, kuin sitä vastoin Pyhä Henki neuvoo meidän oikeiden uskovaisten kautta, ja minä tunnen Raamatun hyvin Pyhän Hengen vaikuttamana ja osaan siksi päätellä Pyhän Hengen avulla Raamatun hengen ja kirjoitusten mukaisesti.Tuossa yllä olevassa tekstissä mainitsin jo taloudellisen väkivallan muiden väkivallan muotojen ohella.
Iltasanomissa on mielestäni erinomainen tuore artikkeli taloudellisesta väkivallasta:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005917323.html
- kuinka
Kuinka joku jaksaa olla perheessä, jossa aina huudetaan ja rähistään.
- joidenkin
On jaksettava.
- ihmetystä
Kyllä sitä omaa henkeään saa suojella ja varjella, jos elää "tappouhan" alla. Silloin on parempi muuttaa eri osoitteeseen, vaikka ei ns. virallisesti kirjoitakkaan eropapereita. Pahoinpitelystä perheissä voi kärsiä joko mies tai vaimo ! Toinen on silloin "jotenkin sairas", jos käy "kimppuun"! Ei uskovainen tee rakkailleen pahaa missään tilanteessa, vaan aina suojelee puolisoaan avioliitossa. Onhan myös toimivia liittoja, vaikka toinen puoliso ei tunnustakaan enää samaa uskoa. Väkivaltaisessa liitossa kärsivät myös perheen lapset, jotka ovat kaikkein haavoittuvaisempia. Parasta on tietenkin sopu ja anteeksianto, mutta varmaan loukatulle puolisolle jää henkiset "arvet" kaltoinkohteluista. Kurja tunne, jos aina pitää olla "varpaillaan" ja ajatella uusiiko tilanteet ! Ulkopuolinen terapia tarpeen. !?!
- onkomonia
Niitä jotka kärsivät narsistista?
- narsisteja
onkomonia kirjoitti:
Niitä jotka kärsivät narsistista?
Noin kaksi prosenttia ihmisistä.
- uhreja
narsisteja kirjoitti:
Noin kaksi prosenttia ihmisistä.
Luonnollisesti enemmän.
- Se_kolmas
Väkivaltaan ei pidä alistua
https://www.naistenlinja.fi/sekolmas/ - einaisetainoastaan
Miehiäkin on kaltoinkohtelun uhreina.
Fyysisen, psyykisen sosiaalisen ja taloudellisten painostusten alla.
Vaikeinta on, että heitä miehinä ei uskoisi kukaan ja ja siksi
he monet kärsivät ja vaikenevat.
Yhtäkkiset avioerot tulevat yllätyksenä jopa kristityille.
Kodin ulkopuolelle ei kerrota mitään sisäisistä asioista.- persoonallisuushäiriö
Aiheuttaa väkivaltaa niin naisilla kuin miehillä.
- taavetti2
Miten niin miehiä ei uskottaisi, jos mies kertoisi kokemuksistaan esimerkiksi väkivallan uhrina? En ymmärrä että miten niin ei uskottaisi. Väitteelläsi ei ole mitään todellisuuspohjaa.
- jasdklföj
taavetti2 kirjoitti:
Miten niin miehiä ei uskottaisi, jos mies kertoisi kokemuksistaan esimerkiksi väkivallan uhrina? En ymmärrä että miten niin ei uskottaisi. Väitteelläsi ei ole mitään todellisuuspohjaa.
Luepa Potifaarin vaimosta
hän toimi narsistisesti.
Joosefin uskoa kyllä koeteltiin
aina vankilaan asti.
- kuinka
Saako vanhollislestadiolainen mennä avioon rauhansanalaisen kanssa . Erotetaanko avioon mentyään seurakunnasta. Erotetaanko seurakunnasta,jos menee avioon sellaisen henkilön kanssa joka on entisessä elämässä eronnu avioliitosta.
- Mietitätä
Kyllähän sitä saa tehdä mitä vain. Vaikka syödä mämmiä. Mutta on yksilön vastuulla ottaa huomioon, mitä asioista Raamatussa sanotaan. Yksilönä sitä ollaan viimeisellä tuomiollakin.
- vl-mies
Vastaus otsikon kysymykseen. Luettuani blogi-kirjoituksen sanon, että mielestäni se ei puolusta avioeroa.
- uskoon
Elämää suojeleva
Armo opettaa hurskaasti ja
siveästi elämään.
- sjkdflö
Ei puolusta vaan toteaa
- Diidiikoo
Eihän siinä edes lue noita sanoja, jotka aloittaja ”lainasi”. Kertoo Suomi24:n lähdeluotettavuudesta aikalailla.
- oulusta
Käsittääkseni, Olavi Vallivaara on muuttanut plogin tekstiä, tämän keskustelun seurauksena.
- mitenkä
oulusta kirjoitti:
Käsittääkseni, Olavi Vallivaara on muuttanut plogin tekstiä, tämän keskustelun seurauksena.
Mistä kohti.
- PasiToivonen
>>On kuitenkin vakava asia, jos toinen puoliso käyttäytyy jatkuvasti alistavasti, itsekkäästi tai väkivaltaisesti.Toiminta saattaa olla narsistista tai sairaan mustasukkaista. Kenenkään ei tule sallia henkistä eikä ruumiillista väkivaltaa, senhän viides käskykin kieltää. Jokaisen ihmisen perusoikeuksiin kuuluu oikeus henkilökohtaiseen koskemattomuuteen. Tämä pätee myös avioliittoon.>>
Taitaa jo tämäkin olla joillekin liian liberaalia.- niinpitkälle
Kuin mahdollista elää
narsisti on uhri itsekin. - narsismi
On hyvin vakava asia. Se koskee myös uskovaisia.
Hertaainen ja ystävällinen henkilö saattaa olla
uhrilleen pahin peto
Päällepäin ei voi uskoa minkälainen ihminen on kun
hän kiusaa uhrejaan.
Vain uhri yunnistaa narsismin salakavaluuden.
On hyvä että täällä keskustellaan ilmiöstä
jota ei osaisi kuvitella edes olevaksi.
Vuosikymmenien kokemus opettaa, että
Ulkopuolisilla ei ole mitään tietoa ongelman
vakavuudesta. - vieläkin
>>On kuitenkin vakava asia, jos toinen puoliso käyttäytyy jatkuvasti alistavasti, itsekkäästi tai väkivaltaisesti.Toiminta saattaa olla narsistista tai sairaan mustasukkaista. Kenenkään ei tule sallia henkistä eikä ruumiillista väkivaltaa, senhän viides käskykin kieltää. Jokaisen ihmisen perusoikeuksiin kuuluu oikeus henkilökohtaiseen koskemattomuuteen. Tämä pätee myös avioliittoon.>>
Kyllä blogisti on kirjoittanut tärkeästä
aiheesta, josta ei tiennyt aiemmin
nim. vuosia vuosia. - suurilahja
vieläkin kirjoitti:
Kyllä blogisti on kirjoittanut tärkeästä
aiheesta, josta ei tiennyt aiemmin
nim. vuosia vuosia.Ihmiset, jotka kirjoittavat asiasta,
josta monet eivät tiedä eivätkä osaa
ottaa selville.
- kyrpee
Kyrpee.
- Kokonaan.eroon
Kyllä on tunnettava vastuunsa.
Jumala tahtoo erottaa omansa kirkosta. Tästä se onnistuu hyvin:
http://www.eroakirkosta.fi - YinJaYanTao
Evankeliumit esittävät syntikäsitteen väärinymmärryksen yhä uudelleen. Fariseukset ajattelevat, että synti voidaan voittaa pitämällä vanhat käskyt. Jeesuksen mukaan asia on toisin.(Matt.5.).
Synti erottaa Jumalasta(Kristus), missä mies ja nainen ovat yhtä. Siksi sukupuolisuuskin on syntiä.- 5478
Sukupuolisuus muiden kuin aviopuolison kanssa on syntiä.
Jeesus meni lain ytimeen sanomalla, että jos aviopuoliso katsookin jatkuvasti toista kuin omaa niin että tuntee himoa häneen, on jo tehnyt sydämessään aviorikoksen.
Se että näkee sattumoisin kauniin naisen ja tämän kauneus viehättää, ei vielä ole aviorikos.
Tämä aviorikos periaate liittyy myös pornografisilla sivuilla oleviin naismalleihin.
Sukupuolisuhteet aviomiehen ja aviovaimon välillä ovat Jumalan lahja, ja niistä voi nauttia keskinäisesti sinällään, ja ne mahdollistavat lasten saannin. - lempeä.elämään
Mutta siinä on ihana ja kiihottava synti, ai että! :)
- jumalinen.mies
Muistellaanpa Raamatun kertomusta Mooseksesta, mitä se opettaa meille.
Heprealaisille 11:25,26
"Hän otti mieluummin kärsiäkseen vaivaa yhdessä Jumalan kansan kanssa kuin saadakseen synnistä lyhytaikaista nautintoa....sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti."
- jankkaukseksimeni
Hyvä kuitenkin, että on tuotu esille
narsismin piirteet avioliitossa. - asdfghjkwer
Kaiken kaikkiaan narsismi tarvitsisi oman aloituksensa,
- popuppi
uppi poppi
- hyviävastauksia
Aloittajalle.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2382282Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671547Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801245- 611115
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171098TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852