Urologilla otettiin PSA korkean lukeman johdosta biopsia koepalat ja suvussa kahdella sedällä on parastaaikaa myös eturauhasyöpä, tosin ovat vanhempia kuin minä. Nyt pelottaa odottaa kohtaloani voi olla syöpä ja ennenaikainen kuolema. Onko teillä tästä kokemuksia?
Eturauhasen PSA nousi 3.1:sta 13.5:een, onko syöpä?
2
309
Vastaukset
- Ex-säderölli
Ennenaikaisesta kuolemasta ei (vielä) ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen ollut mukana antamassa sädehoitoja eturauhassyöpäpotilaille. Hoidot tehoavat hyvin, jos niitä päästään aloittamaan ajoissa. Levinneessä syövässä PSA-arvo saattaa olla satoja tai jopa tuhansia. Sikäli tilanteesi näyttää suhteellisen hyvältä. Odottele rauhassa patologin vastausta biopsioista ja suhtaudu tyynesti mahdollisiin hoitoihin. Sinulla on hyvät mahdollisuudet kuolla aikanaan johonkin muuhun kuin syöpään.
- syöpis
15 vuotta sitten minulla nousi 12,8:aan. 7 koepalaa eivät kielineet syövästä mitään.
Nousu johtui jostakin hiivatin tulehduksesta.
Olen nyt 75v ja PSA lukemani on 3:n tietämissä. Kesällä tutkitutin ko. tauhasen, paitsi tunnustelemalla, niin myöski ultraamalla yms. tempuilla. Ei mitään vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen
ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?1785042- 141681
Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?
SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka621605Jos mies oikeasti haluaa sinut
Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois1231484Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s91373Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?
Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit491090Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi
Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.961074Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa
Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249297952- 190915
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!
Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö7760