Urologilla otettiin PSA korkean lukeman johdosta biopsia koepalat ja suvussa kahdella sedällä on parastaaikaa myös eturauhasyöpä, tosin ovat vanhempia kuin minä. Nyt pelottaa odottaa kohtaloani voi olla syöpä ja ennenaikainen kuolema. Onko teillä tästä kokemuksia?
Eturauhasen PSA nousi 3.1:sta 13.5:een, onko syöpä?
2
212
Vastaukset
- Ex-säderölli
Ennenaikaisesta kuolemasta ei (vielä) ole omakohtaisia kokemuksia, mutta olen ollut mukana antamassa sädehoitoja eturauhassyöpäpotilaille. Hoidot tehoavat hyvin, jos niitä päästään aloittamaan ajoissa. Levinneessä syövässä PSA-arvo saattaa olla satoja tai jopa tuhansia. Sikäli tilanteesi näyttää suhteellisen hyvältä. Odottele rauhassa patologin vastausta biopsioista ja suhtaudu tyynesti mahdollisiin hoitoihin. Sinulla on hyvät mahdollisuudet kuolla aikanaan johonkin muuhun kuin syöpään.
- syöpis
15 vuotta sitten minulla nousi 12,8:aan. 7 koepalaa eivät kielineet syövästä mitään.
Nousu johtui jostakin hiivatin tulehduksesta.
Olen nyt 75v ja PSA lukemani on 3:n tietämissä. Kesällä tutkitutin ko. tauhasen, paitsi tunnustelemalla, niin myöski ultraamalla yms. tempuilla. Ei mitään vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031382
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361340Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike191001viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168875En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799