ravintolat , tarkkuutta

2811Tiina

Olkaa eityisen tarkkoja tarkastaessanne ravintolan laskua. Kannattaa aina pyytää laskuun erittely. Tällä hetkellä varsin monet ravintolat / työntekijät yrittävät lisätä turistien laskuille aiheettomia tuotteita ja summia. Myöskin veloitetut hinnat saattavat olla suurempia kuin ruokalistalla, kannattaa jättää yksi ruokalista pöytään.

tämä on huono asia, mutta niin vain tapahtuu päivittäin. palvelun ystävällisyys muuttuu heti kun henkilökunnan menettely otetaan keskusteltavaksi.

11

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Banjulin.babe

      Ravintoloitsijatkin tietävät Gambiassa, että suominaisia on helppo höynäyttää.

    • yessirIcanboogit

      Kiitos Tiina, että varoitit, useammin siellä matkustaneena, olen huomannut, että trendit vaihtuvat. Kun seuraa tripadvisorin englantilaisten turistien huomautuksia palvelusta ja ruuan laadukkuudesta, saa jonkinlaisen kuvan siitä missä kannattaa vierailla. Englantilaiset ovat tässä asiassa valveentuneempia, kuin suomalaiset ja kehittää siten palvelun tasoa kohdemaassa, joka on siten kaikkien turistien hyväksi.

      • yeessiir

        Tripadvisorin suositukset eivät aina pidä paikkaansa, joten kannattaa kysellä paikan päältä, missä saa paremmat ruoka-annokset hintaan ja laatuun nähden .


    • MaijaM

      Olkaa tarkkoja myös rahanvaihdossa. Kannattaa laskea tarkkaan, eikä ottaa vastaan 50 GMD tukkuja.

    • kertaerehdys

      Hotellissa kehotettiin kuittaamaan kaikki puolihoidon/aamiaisen ulkopuoliset juomiset ja syömiset huoneen laskuun. Ymmärrän sen, kun kerran erehdyin maksamaan suoraan tarjoilijalle; lasku oli kaksinkertainen esillä olleeseen hinnastoon verrattuna.

    • hellouhauaijuu

      Aina kannattaa maksaa lasku pois, ei kannata velaksi ottaa. Jos laskulle ottaa niin laskun pitää olla kuitattu omalla nimikirjoituksella. Sama ravintolassa, maksa aina paukku saadessasi sen. Piikkiin otettessa, se on vaurauden merkki siellä, jolloin saat palvelua sen mukaan, mutta he odottavat saavansa siitä hyvät juomarahat. 50 dalasia olen yleensä antanut juomarahaa, se on käytäntö siellä.Se on köyhimmille siellä päivänpalkka. Jos et anna juomarahaa, palvelu on seuraavan kerran töykeämpää, riippumatta tarjoilijasta,sana kulkee...

    • Niinpettynyt

      Mihinkään ei voi sinisilmäisesti Gambiassa luottaa. Ei mihinkään, muistakaa se!
      Otin hotellin loppulaskun piikkiin juomiset polihoidon yhteydessä, neljän tähden hotellissa. Suunnittelin, että en joka helkutin ruokailun yhteydessä mieti tippejä, vaan sitten vasta kun maksan loppulaskun. Huomasin että palvelu todella meni nollaan. Tilatessani kerran puolihoidon ulkopuolisen ruoka-annoksen, ei kysytty mitä haluaisin juoda. Suunnilleen heitettiin annos pöytään, eikä mitään kysytty siinäkään vaiheessakaan juomisesta. Oli sitten viimeinen kerta ylimääräisille aterioille. Ja varmasti koko maalle.

      • Anonyymi

        se 50 dalasia on monelle päivänpalkka siellä, joten olisit sinäkin pettynyt jos jäisi saamatta 30-100 euroa palkkaa päivätyöstäsi.


    • Anonyymi

      Älkää helvetissä matkustako tuohon paskamaahan.
      KAIKKI siellä koittavat kusettaa teitä ja aivan koko ajan!

      Se on turistille helvetti maan päällä!!!!!!!

    • Anonyymi

      Mä meen sinne marraskuussa ja oon 4 vkoa siellä,seitsemäs kerta.Ja on kaukana helvetistä.

      • Anonyymi

        4 viikkoa tammikuussa, en muista monesko kerta, mutta yli kymmenen jo ainakin plakkarissa. Ei valittamista, kaikki toiminut aina ihan nappiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7371
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2382
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1359
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe