Pattiksella on kivaa mopoilla mutta

muistakaa toki että lomamatkanne voi muuttua painajaiseksi:
https://www.youtube.com/watch?v=jgu56Klk-Ng

27

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MopoiluonMUKAVAA

      Maltti on valttia.

      Mutta hyvää CCTV kuvaa, parempaa kuin koskaa iltapäivälehdistösssä, kun näyttävät Amalian poikaystävien ystävällisesti rosvoavan anteeksi ottavan käyttöön kaupankassan ym

    • 64NumBall63

      Noita näkee lähes päivittäin jopa Hua Hinissä..

      • Sensei--

        Moikka Numba.
        Kun minä kirjoitan aiheesta niin älämölöö bablagagaa mutta kun smurffi, niin jepjep.


      • lerpanlaiffia
        Sensei-- kirjoitti:

        Moikka Numba.
        Kun minä kirjoitan aiheesta niin älämölöö bablagagaa mutta kun smurffi, niin jepjep.

        Lopeta tuo itsesi moikattelu idiootti. Mistä sinä olet aiheesta kirjoittanut apina muuta kuin laatinut kopioita ja miettinyt toisten juttuja ja matkoja kökköistä herjaa syytäen?


      • Sensei--
        lerpanlaiffia kirjoitti:

        Lopeta tuo itsesi moikattelu idiootti. Mistä sinä olet aiheesta kirjoittanut apina muuta kuin laatinut kopioita ja miettinyt toisten juttuja ja matkoja kökköistä herjaa syytäen?

        En moikkaile itselleni ja käytän omaa nimimerkkiäni, tosin yhdessä sinun kanssasi.
        Moikkaappa sinä neidillesi.
        Herjaan kyllä ja tasan tarkkaan niin kauan kuin luen juttujas minua ja vaimoani kohtaan.

        Muista, tuulee pallon kiertosuunnan mukaan ja vastaan, laita vaikka sormi karttapallolle, lapsikin sen ymmärtää.

        Ps. Missä sinun kököttömät matkakertomuksesi ? Kerro, kerro kerro.


      • KrunikanVili
        Sensei-- kirjoitti:

        En moikkaile itselleni ja käytän omaa nimimerkkiäni, tosin yhdessä sinun kanssasi.
        Moikkaappa sinä neidillesi.
        Herjaan kyllä ja tasan tarkkaan niin kauan kuin luen juttujas minua ja vaimoani kohtaan.

        Muista, tuulee pallon kiertosuunnan mukaan ja vastaan, laita vaikka sormi karttapallolle, lapsikin sen ymmärtää.

        Ps. Missä sinun kököttömät matkakertomuksesi ? Kerro, kerro kerro.

        Lerpalla niitä matkajuttuja on ja runsaasti, kertovat kuksasta ja orpotytöistä, jahdeista, vaimosta, joka ei ole huora jne, jne, jne ja kaikesta muusta haaveilemastaan, mutta tosiaan, missä ne matkajutut ovat??? Ainoatakaan sellaista ei ole saanut lerppa aikaikseksi, vain oksennuksia ja riidanvääntöä, mikä kait lienee vajakin mielestä matkakertomuksia!!!


      • 63NumBall64
        lerpanlaiffia kirjoitti:

        Lopeta tuo itsesi moikattelu idiootti. Mistä sinä olet aiheesta kirjoittanut apina muuta kuin laatinut kopioita ja miettinyt toisten juttuja ja matkoja kökköistä herjaa syytäen?

        Terve vaan...
        Täällä on kaksi ongelmaa siis hua hinissä ja sama on joka puolella, näissä alkuperäisasukkaissa on jokin pahasti vialla, autoa ja pyörää ajataan ilman korttia, osaamistaito nollilla, Thaimaa on yksi maailman vaarallisempia maita tieliikenteen osalta, parin viikon sisällä näin kaksi vakavaa liikenneonnettomuutta, toinen missä suojatiellä auto ajoi mummon päälle ja toinen missä rekkakaatui mopoilijan päälle, henki lähti...

        Palstalla kirjoittelu on mitä on, edelleenkään kitka ei ole sama asia kuin ilmanvastus, vaikka asiasta on usean päivän väittely.


      • 2010unreg
        63NumBall64 kirjoitti:

        Terve vaan...
        Täällä on kaksi ongelmaa siis hua hinissä ja sama on joka puolella, näissä alkuperäisasukkaissa on jokin pahasti vialla, autoa ja pyörää ajataan ilman korttia, osaamistaito nollilla, Thaimaa on yksi maailman vaarallisempia maita tieliikenteen osalta, parin viikon sisällä näin kaksi vakavaa liikenneonnettomuutta, toinen missä suojatiellä auto ajoi mummon päälle ja toinen missä rekkakaatui mopoilijan päälle, henki lähti...

        Palstalla kirjoittelu on mitä on, edelleenkään kitka ei ole sama asia kuin ilmanvastus, vaikka asiasta on usean päivän väittely.

        "kitkavastus johtuu ilman viskooseista ominaisuuksista"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus

        Kun nuorempana ajoit Kotkassa mopedilla 20km/h niin sinun otsapinta-alaasi kohdistuu tietty tuulikuorma / vastus. Kun ajoit 40km/h (hiiva ja sokerikaupan ollessa liki sulkemisajassa) niin sinuun kohdistui nelinkertainen tuulikuorma verrattuna siihen kun ajoit kiireettömästi 20km/h.

        Tuulikuorman laskennassa pitää huomioida myös kitka. Mitä sileämpi pinta tai pyöreämpi muoto, niin sitä vähemmän kitkaa ja pyörteitä. Sinun pallomahasi on varsin aerodynaaminen mutta karvainen napasi lisää kitkaa.

        Opiskele poju laskemaan tuulikuorma ja huomioi myös kitkan vaikutus "Tuulikuorma voimakertoimen Cf avulla Cf-kerroin on tuulitunnelikokein määritetty kokonaisvoimakerroin, johon vaikuttaa rakennuksen hoikkuus ja muoto. Kerroin huomio kitkan vaikutukset sekä tuulen pyörteisyyden aiheuttamat pintapaineiden paikalliset tuulenpaineet"

        http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/27362/Tuulikuormien eurokoodi-perusteinen laskentaohjelma.pdf;jsessionid=8D4BEB8507E218F99CC58C8AC541E0D6?sequence=1

        Korkeita rakennuksia suunnitellessa pitää ottaa huomioon tuulikuorma ja ilmansuunnat. Tuulisilla alueilla maailmalla on jouduttu jopa tekemään "tyhjiä kerroksia" pilareiden varaan, jotta tuulikuorma rakennuksessa hellittää. Pattayalla esimerkiksi Hiltonin hotelliin on suunniteltu ja rakennettu "tuulenvaimentimiksi" ritilikköjä julkisivuun tuottamaan kitkaa, jotta tuuli ei pääse vapaasti humisemaan.

        Opiskele poju opiskele.


      • Sensei--
        2010unreg kirjoitti:

        "kitkavastus johtuu ilman viskooseista ominaisuuksista"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus

        Kun nuorempana ajoit Kotkassa mopedilla 20km/h niin sinun otsapinta-alaasi kohdistuu tietty tuulikuorma / vastus. Kun ajoit 40km/h (hiiva ja sokerikaupan ollessa liki sulkemisajassa) niin sinuun kohdistui nelinkertainen tuulikuorma verrattuna siihen kun ajoit kiireettömästi 20km/h.

        Tuulikuorman laskennassa pitää huomioida myös kitka. Mitä sileämpi pinta tai pyöreämpi muoto, niin sitä vähemmän kitkaa ja pyörteitä. Sinun pallomahasi on varsin aerodynaaminen mutta karvainen napasi lisää kitkaa.

        Opiskele poju laskemaan tuulikuorma ja huomioi myös kitkan vaikutus "Tuulikuorma voimakertoimen Cf avulla Cf-kerroin on tuulitunnelikokein määritetty kokonaisvoimakerroin, johon vaikuttaa rakennuksen hoikkuus ja muoto. Kerroin huomio kitkan vaikutukset sekä tuulen pyörteisyyden aiheuttamat pintapaineiden paikalliset tuulenpaineet"

        http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/27362/Tuulikuormien eurokoodi-perusteinen laskentaohjelma.pdf;jsessionid=8D4BEB8507E218F99CC58C8AC541E0D6?sequence=1

        Korkeita rakennuksia suunnitellessa pitää ottaa huomioon tuulikuorma ja ilmansuunnat. Tuulisilla alueilla maailmalla on jouduttu jopa tekemään "tyhjiä kerroksia" pilareiden varaan, jotta tuulikuorma rakennuksessa hellittää. Pattayalla esimerkiksi Hiltonin hotelliin on suunniteltu ja rakennettu "tuulenvaimentimiksi" ritilikköjä julkisivuun tuottamaan kitkaa, jotta tuuli ei pääse vapaasti humisemaan.

        Opiskele poju opiskele.

        Siis tuulee maapallon kiertosuunnan mukaan vai maapallon kiertosuuntaa vastaan, jonka tietää purjehtijat, lentolupakirjapoikasi, lapset ja jopa sinä ?


      • Sensei--
        2010unreg kirjoitti:

        "kitkavastus johtuu ilman viskooseista ominaisuuksista"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus

        Kun nuorempana ajoit Kotkassa mopedilla 20km/h niin sinun otsapinta-alaasi kohdistuu tietty tuulikuorma / vastus. Kun ajoit 40km/h (hiiva ja sokerikaupan ollessa liki sulkemisajassa) niin sinuun kohdistui nelinkertainen tuulikuorma verrattuna siihen kun ajoit kiireettömästi 20km/h.

        Tuulikuorman laskennassa pitää huomioida myös kitka. Mitä sileämpi pinta tai pyöreämpi muoto, niin sitä vähemmän kitkaa ja pyörteitä. Sinun pallomahasi on varsin aerodynaaminen mutta karvainen napasi lisää kitkaa.

        Opiskele poju laskemaan tuulikuorma ja huomioi myös kitkan vaikutus "Tuulikuorma voimakertoimen Cf avulla Cf-kerroin on tuulitunnelikokein määritetty kokonaisvoimakerroin, johon vaikuttaa rakennuksen hoikkuus ja muoto. Kerroin huomio kitkan vaikutukset sekä tuulen pyörteisyyden aiheuttamat pintapaineiden paikalliset tuulenpaineet"

        http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/27362/Tuulikuormien eurokoodi-perusteinen laskentaohjelma.pdf;jsessionid=8D4BEB8507E218F99CC58C8AC541E0D6?sequence=1

        Korkeita rakennuksia suunnitellessa pitää ottaa huomioon tuulikuorma ja ilmansuunnat. Tuulisilla alueilla maailmalla on jouduttu jopa tekemään "tyhjiä kerroksia" pilareiden varaan, jotta tuulikuorma rakennuksessa hellittää. Pattayalla esimerkiksi Hiltonin hotelliin on suunniteltu ja rakennettu "tuulenvaimentimiksi" ritilikköjä julkisivuun tuottamaan kitkaa, jotta tuuli ei pääse vapaasti humisemaan.

        Opiskele poju opiskele.

        Ja vielä hieman lisää tuohon viisauteen jota kirjoitat tässä ja olen samaa mieltä.........

        Että asia ilman sinun puheenaiheen vaihtamistasi, on............

        Syy lentomatkan kestoon täältä Thaimaasta Suomeen.........

        Siis ei Pattayalaisen hotellin rakenne.

        Onko munaa palata käsittelemään alkuperäistä väitettäsi, vai onko nyt siirrytty taas muuhun bablagagaa tuubaan avustajanasi Vili ja Laiffi ???????


      • 2010unreg
        Sensei-- kirjoitti:

        Ja vielä hieman lisää tuohon viisauteen jota kirjoitat tässä ja olen samaa mieltä.........

        Että asia ilman sinun puheenaiheen vaihtamistasi, on............

        Syy lentomatkan kestoon täältä Thaimaasta Suomeen.........

        Siis ei Pattayalaisen hotellin rakenne.

        Onko munaa palata käsittelemään alkuperäistä väitettäsi, vai onko nyt siirrytty taas muuhun bablagagaa tuubaan avustajanasi Vili ja Laiffi ???????

        https://seura.fi/asiat/tiede-ja-luonto/oletko-ihmetellyt-miksi-lennat-itaan-tunnin-nopeammin-kuin-takaisin-tassa-syy/

        Tuossa se on taas kerran pyhässä yksinkertaisuudessaan, mutta kun termi "pyhä yksinkertaisuus" on saanut alkunsa sinusta Lerpsa, niin et tietenkään ymmärrä lukemaasi vaikka lukisit 1000 kertaa.

        Olen sanonut monasti, että missä helvetin luolassa sinä olet oikein kasvanut, kun et tiedä mistään mitään ja ymmärrät kaiken eritavalla ja väärin kuin terve valtaväestö?

        Ootko lusinut koko ikäsi vai jyrääkö dementia? Suljetulla koko ikäsi laitoshoidossa? Oletko käynyt ikinä Helsinkiä pidemmällä ja onko sulla koskaan ollut edes mopokorttia?

        Sulla on vain se paskainen puukuppi ja aivot väärinpäin päässä.


      • 63NumBall64

        En ole koskaan ajanut kotkassa mopedilla kotkassa, niin en tiedä miten kiljunteko välineet vaikuttavat sen liikkeisiin, ensimmäinen kulkuväline jossa oli moottori oli mitsu lancer valkoinen vuonna 1979, jos sinua helpottaa käytä kitka sanaa korvaamaan ilmanvastusta, jos se oikeaksi sinusta tuntuu, näin ei kuitenkaan fysiikassa asia ole, vaan kumpikin on liiketta vastustavia voimia, joista kitka on yksi ja ilmanvastus toinen, kolmas on nesteiden liikevoimia vastustava voima eli viskositeetti, joka ei myös ole kitkaa...

        Sinänsä merkityksetön asia, koska väittelin kanssasi siitä että vaikuttaako lentoaikaan vaikkapa bangkokista helsinkiin maapallon pyörimisliike tai painovoima, ei vaikuta joten muutit asian jotenkin kummmasti ilmakitkaan jota ei ole olemassakaan, on vaan ilmanvastus.

        Jos nyt annan periksi olkoon ilmassa kitkaa, mitäs luulet vaikuttaako ilmakitkasi 10 kilsan korkeudessa lentävään lentokoneeseen, vai golf virta...

        tämä oli alkuperäinen väittelyn aihe, johon vastasit että lentokoneeseen vaikuttaa vetovoima ja maapallon pyörimisliike, sitten alkoi selitykset ilmakitkasta.

        Kysynpä sinulta pienen kysymyksen missä vaiheessa olet kotiutumisessa thaimaahan, oletko vielä siinä vaiheessa että kaikki vaikuttaa hienolle, kun on niin paljon uutta, vai siinä vaiheessa milloin rakastat vai vuoroin vihaat uutta kotimaatasi, vai oletko jo sopeutunut siihen että alkuperäinen kotimaa on alkuperäinen ja thaimaa on thaimaa, että enää tunne vihaa tai rakkautta tätä kohtaan, minä olen tuossa kolmannessa vaiheessa joskus vaikkapa kun näin että tuo reppa kaatui palasin muutamaksi päiväksi tuohan kakkosvaiheeseen.


      • 2010unreg
        63NumBall64 kirjoitti:

        En ole koskaan ajanut kotkassa mopedilla kotkassa, niin en tiedä miten kiljunteko välineet vaikuttavat sen liikkeisiin, ensimmäinen kulkuväline jossa oli moottori oli mitsu lancer valkoinen vuonna 1979, jos sinua helpottaa käytä kitka sanaa korvaamaan ilmanvastusta, jos se oikeaksi sinusta tuntuu, näin ei kuitenkaan fysiikassa asia ole, vaan kumpikin on liiketta vastustavia voimia, joista kitka on yksi ja ilmanvastus toinen, kolmas on nesteiden liikevoimia vastustava voima eli viskositeetti, joka ei myös ole kitkaa...

        Sinänsä merkityksetön asia, koska väittelin kanssasi siitä että vaikuttaako lentoaikaan vaikkapa bangkokista helsinkiin maapallon pyörimisliike tai painovoima, ei vaikuta joten muutit asian jotenkin kummmasti ilmakitkaan jota ei ole olemassakaan, on vaan ilmanvastus.

        Jos nyt annan periksi olkoon ilmassa kitkaa, mitäs luulet vaikuttaako ilmakitkasi 10 kilsan korkeudessa lentävään lentokoneeseen, vai golf virta...

        tämä oli alkuperäinen väittelyn aihe, johon vastasit että lentokoneeseen vaikuttaa vetovoima ja maapallon pyörimisliike, sitten alkoi selitykset ilmakitkasta.

        Kysynpä sinulta pienen kysymyksen missä vaiheessa olet kotiutumisessa thaimaahan, oletko vielä siinä vaiheessa että kaikki vaikuttaa hienolle, kun on niin paljon uutta, vai siinä vaiheessa milloin rakastat vai vuoroin vihaat uutta kotimaatasi, vai oletko jo sopeutunut siihen että alkuperäinen kotimaa on alkuperäinen ja thaimaa on thaimaa, että enää tunne vihaa tai rakkautta tätä kohtaan, minä olen tuossa kolmannessa vaiheessa joskus vaikkapa kun näin että tuo reppa kaatui palasin muutamaksi päiväksi tuohan kakkosvaiheeseen.

        Joudun pyytämään puluilta anteeksi sitä että vertasin sinun kanssa keskustelua siihen että pelaisi pulun kanssa shakkia.

        Pulu on reippaasti älykkäämpi kuin sinä ja osaa lentää kaiken lisäksi.


      • 2010unreg

        Lerpsa ja Lerpsan meteorologia, lentäjän ura sekä insinöörin ura on lopullisesti taputeltu.

        Lerpan parhaat oli tässä keskustelussa:

        "Vain Golfvirta vaikuttaa siihen että Bangkokista kestää pidempään takaisin"
        "Ilmakehä pysyy paikoillaan maapallon pyörimisen vuoksi eikä vetovoiman"
        "Maapallon pyörimisellä ei ole mitään tekemistä tuulen suunnan kanssa"
        "Ilmalla ei ole kitkaa ja maan ja ilmakehän välillä ei ole kitkaa"
        "Ilmakehällä ei ole massaa ja Maan vetovoima ei vaikuta siihen"

        Oli paljon muutakin insinöörilerpsan mullistavia havaintoja, mutta nyt en jaksa niitä kaivella. Insinöörilerpsallahan on talossaankin kylmää taltioivat seinät.

        Kyselit myös että tuuleeko tuuli Maan pyörimissuuntaan vai sitä vastaan. Tiedät kai ainakin että aurinko nousee idästä ja laskee länteen? Siitä voit ilman insinöörinlahjoja päätellä että Maa pyörii itään päin jolloin aurinko tulee meitä vastaan.

        Myös tuuli tuulee pääsääntöisesti itään päin, eli kun se Bangkokin kone lentää Suomeen, niin se lentää länteen, eli vastatuuleen.

        Maapallon pyörimissuunta määrää kahdella tavalla tuulten suuntia. Alakerroksissa ilmakehää ohjailee maanpinnan muodot maapallon pyöriessä kitkan vaikutuksesta. Ylempää osaa tuulista määräilee pääasiassa auringon säteily.

        Tämä oli sitten viimeinen kerta kun kommentoin tätä lerpsaa askarruttavaa asiaa. Mikäpä ei askarruttaisi lerpsaa, vaikka kuuluisa inssi ja lahjakas lentäjä onkin.


      • Sensei--
        2010unreg kirjoitti:

        Lerpsa ja Lerpsan meteorologia, lentäjän ura sekä insinöörin ura on lopullisesti taputeltu.

        Lerpan parhaat oli tässä keskustelussa:

        "Vain Golfvirta vaikuttaa siihen että Bangkokista kestää pidempään takaisin"
        "Ilmakehä pysyy paikoillaan maapallon pyörimisen vuoksi eikä vetovoiman"
        "Maapallon pyörimisellä ei ole mitään tekemistä tuulen suunnan kanssa"
        "Ilmalla ei ole kitkaa ja maan ja ilmakehän välillä ei ole kitkaa"
        "Ilmakehällä ei ole massaa ja Maan vetovoima ei vaikuta siihen"

        Oli paljon muutakin insinöörilerpsan mullistavia havaintoja, mutta nyt en jaksa niitä kaivella. Insinöörilerpsallahan on talossaankin kylmää taltioivat seinät.

        Kyselit myös että tuuleeko tuuli Maan pyörimissuuntaan vai sitä vastaan. Tiedät kai ainakin että aurinko nousee idästä ja laskee länteen? Siitä voit ilman insinöörinlahjoja päätellä että Maa pyörii itään päin jolloin aurinko tulee meitä vastaan.

        Myös tuuli tuulee pääsääntöisesti itään päin, eli kun se Bangkokin kone lentää Suomeen, niin se lentää länteen, eli vastatuuleen.

        Maapallon pyörimissuunta määrää kahdella tavalla tuulten suuntia. Alakerroksissa ilmakehää ohjailee maanpinnan muodot maapallon pyöriessä kitkan vaikutuksesta. Ylempää osaa tuulista määräilee pääasiassa auringon säteily.

        Tämä oli sitten viimeinen kerta kun kommentoin tätä lerpsaa askarruttavaa asiaa. Mikäpä ei askarruttaisi lerpsaa, vaikka kuuluisa inssi ja lahjakas lentäjä onkin.

        Tuossa noin viikko sitten sanoit myös tuolloisen kommenttisi olevan viimeinen tälle palstalle.

        Eikä vieläkään deletoidu omat selityksesi tuulen suunnista ja niiden synnyistä, mutta maipenrai itsetuntovammainen, lapsikin ymmärtää, siis sormea karttapallolle aivoton.


      • Googlestakatsoin
        2010unreg kirjoitti:

        "kitkavastus johtuu ilman viskooseista ominaisuuksista"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus

        Kun nuorempana ajoit Kotkassa mopedilla 20km/h niin sinun otsapinta-alaasi kohdistuu tietty tuulikuorma / vastus. Kun ajoit 40km/h (hiiva ja sokerikaupan ollessa liki sulkemisajassa) niin sinuun kohdistui nelinkertainen tuulikuorma verrattuna siihen kun ajoit kiireettömästi 20km/h.

        Tuulikuorman laskennassa pitää huomioida myös kitka. Mitä sileämpi pinta tai pyöreämpi muoto, niin sitä vähemmän kitkaa ja pyörteitä. Sinun pallomahasi on varsin aerodynaaminen mutta karvainen napasi lisää kitkaa.

        Opiskele poju laskemaan tuulikuorma ja huomioi myös kitkan vaikutus "Tuulikuorma voimakertoimen Cf avulla Cf-kerroin on tuulitunnelikokein määritetty kokonaisvoimakerroin, johon vaikuttaa rakennuksen hoikkuus ja muoto. Kerroin huomio kitkan vaikutukset sekä tuulen pyörteisyyden aiheuttamat pintapaineiden paikalliset tuulenpaineet"

        http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/27362/Tuulikuormien eurokoodi-perusteinen laskentaohjelma.pdf;jsessionid=8D4BEB8507E218F99CC58C8AC541E0D6?sequence=1

        Korkeita rakennuksia suunnitellessa pitää ottaa huomioon tuulikuorma ja ilmansuunnat. Tuulisilla alueilla maailmalla on jouduttu jopa tekemään "tyhjiä kerroksia" pilareiden varaan, jotta tuulikuorma rakennuksessa hellittää. Pattayalla esimerkiksi Hiltonin hotelliin on suunniteltu ja rakennettu "tuulenvaimentimiksi" ritilikköjä julkisivuun tuottamaan kitkaa, jotta tuuli ei pääse vapaasti humisemaan.

        Opiskele poju opiskele.

        Laitappas poju googleen hakusana ilmakitka ja kerro montoko osumaa, ja laita hakusanaksi ilmanvastus, ja kerro täällä monta osumaa löytyy, syynkin tiedämme miksi ilmakitkasta ei ole pahemmin huudeltu.


      • 63NumBall64
        2010unreg kirjoitti:

        Lerpsa ja Lerpsan meteorologia, lentäjän ura sekä insinöörin ura on lopullisesti taputeltu.

        Lerpan parhaat oli tässä keskustelussa:

        "Vain Golfvirta vaikuttaa siihen että Bangkokista kestää pidempään takaisin"
        "Ilmakehä pysyy paikoillaan maapallon pyörimisen vuoksi eikä vetovoiman"
        "Maapallon pyörimisellä ei ole mitään tekemistä tuulen suunnan kanssa"
        "Ilmalla ei ole kitkaa ja maan ja ilmakehän välillä ei ole kitkaa"
        "Ilmakehällä ei ole massaa ja Maan vetovoima ei vaikuta siihen"

        Oli paljon muutakin insinöörilerpsan mullistavia havaintoja, mutta nyt en jaksa niitä kaivella. Insinöörilerpsallahan on talossaankin kylmää taltioivat seinät.

        Kyselit myös että tuuleeko tuuli Maan pyörimissuuntaan vai sitä vastaan. Tiedät kai ainakin että aurinko nousee idästä ja laskee länteen? Siitä voit ilman insinöörinlahjoja päätellä että Maa pyörii itään päin jolloin aurinko tulee meitä vastaan.

        Myös tuuli tuulee pääsääntöisesti itään päin, eli kun se Bangkokin kone lentää Suomeen, niin se lentää länteen, eli vastatuuleen.

        Maapallon pyörimissuunta määrää kahdella tavalla tuulten suuntia. Alakerroksissa ilmakehää ohjailee maanpinnan muodot maapallon pyöriessä kitkan vaikutuksesta. Ylempää osaa tuulista määräilee pääasiassa auringon säteily.

        Tämä oli sitten viimeinen kerta kun kommentoin tätä lerpsaa askarruttavaa asiaa. Mikäpä ei askarruttaisi lerpsaa, vaikka kuuluisa inssi ja lahjakas lentäjä onkin.

        Resupetteri lisäsit tuohon golfvirta-asiaan tuon vain sanan ihan itse, tottakai asiaan vaikuttaa moni muukin muuttuja, mutta ei sinun ilmakitka, miten voisikaan kun sellaista ei ole olemassakaan.


      • 63NumBall64
        63NumBall64 kirjoitti:

        Resupetteri lisäsit tuohon golfvirta-asiaan tuon vain sanan ihan itse, tottakai asiaan vaikuttaa moni muukin muuttuja, mutta ei sinun ilmakitka, miten voisikaan kun sellaista ei ole olemassakaan.

        Resupetteri otin vielä kantaa tuohon ilmakehän paikallaan pysymiseen, fysiikan raamatussa ilmanpaine on luonnon ilmiö joka yhdessä maapallon pyörimisen takia pitää ilmakehää paikallaan, ja estää ilmakerrosten sekoittumisen toisiinsa.


    • naamkheeng

      Ei se nyt niin vaikeaa ole, jos asut 6 kk Pattijoella, niin silmä opettaa liikennekohtaamista ja osaa varoa storm drainit, niihin töksäyttää joskus kännissä kunnolla. Kukaan kysy koskaan kansainvälistäkään tai ainahan sen voi laulaa.

      Khun pen kathöi suei maak zing zing, tää phom mii phanrajaa juu thii baan lääu.

      • NohevaTimo

        Noinko Internationaalin sanat menee thaiksi, onpa hyvä käännnös. Epäilenpä vain, että kotoinen ei pärjää tarjolle tuodulle.


      • suorakäännös
        NohevaTimo kirjoitti:

        Noinko Internationaalin sanat menee thaiksi, onpa hyvä käännnös. Epäilenpä vain, että kotoinen ei pärjää tarjolle tuodulle.

        Ei mene, tässä kaunis leidari, mutta kotona odottaa kasa läskiä


    • Sensei--

      Ajoin kerran potatolla nokkapyörä ilmassa Vaasasta Kotkaan takaperin ja suutelin koko matkan hammaslääkäriäni nimeltä Jarmo ja söitiin tonnikalapitsaa. Mulla oli iso pensatankki ja paksu pensaletku. Tarakalla appiukko sanoi että seuraa nyt välillä liikennettä. Ei mun tarvinnut koska oli tuttu reitti ja vietnamin vai mikä vennamon sota se oli... on jo ohi
      Sitten päästiin sairaseläkkeelle kaikki kolme.

      • senseionykkönen

        Senseillä on paras elämä. Hoitanut koko suvulle sairaseläkkeet Suomessa ja sijoittanut ne rahat siten että nyt on omaisuutta vaikka orpolapsille ja aidstutkimukseen jakaa.


      • Sensei--
        senseionykkönen kirjoitti:

        Senseillä on paras elämä. Hoitanut koko suvulle sairaseläkkeet Suomessa ja sijoittanut ne rahat siten että nyt on omaisuutta vaikka orpolapsille ja aidstutkimukseen jakaa.

        Kiitos että osoitat aivopesuni kohdallasi olevan pysyvää.

        Siis ajattele minua, on määräykseni......muista.......24 h.........joka päivä.......elämäsi loppuun asti.

        Sillä ei ole merkitystä minkä aiheen valitset ajatteluusi, vaan se että ajattelet.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. J-mies mustassa

      Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4703
    2. Mikä sinussa on

      Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

      No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3241
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

      Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

      Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

      Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

      Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

      Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

      Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

      Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36
      1865
    Aihe