ja rakastumisen ero? Onko rakastuminen sitä, kun oppii tuntemaan toisen ja senkin jälkeen tykkää kovasti?
Mikä on ihastumisen
11
502
Vastaukset
- OikeassaOlet
Juuri näin.
- Knainen
Niin...oman elämäni suurin tragedia on ollut se että rakkaus tekee sokeaksi ja anteeksi antavaksi. Jää sinne mihin ei pitäisi jäädä, koska uskoo kaiken itkun keskelläkin että ei toinen pahaa tarkoita. Ei se vaan hillitse itseään. Sitä selittelee toisen huonoa käytöstä itseään kohtaan todella pitkälle
Se taas onko se rakkautta vai läheisriippuvuutta ja epäitsenäisyyttä. Yksinäisyyden pelkoa että hyväksyy itseään kohdeltavan huonosti eikä nouse puolustamaan ja häviä suhteesta kuin pieru Saharaan onkin sitten pohdinnan aihe. Tuskin empatia ja rakkaus kaikkea selittää. Motiivit on usein moninaisia.
Rakkaus on minusta ”meidän ” parhaan ajattelua. Ei ”minun” tai pelkästään ”hänen”
Itse jätin erään joskus vaikka hän vastusti ja vihasi minua. Hänestä tein hätiköityjä päätöksiä. Täysin harkitsemattomia. En muka pystynyt ajattelemaan selkeästi. Mä selitin että näen täysin selkeästi. Rakkaus oli molemminpuolisena kyllä jäljellä. Kumpikin halusi jatkaa suhdetta mutta koska emme osanneet vaan teimme toisemme vaan onnettomiksi tein päätöksen että jotta kumpikin tulisi onnelliseksi meidän on luovuttava toisistamme.
Uskon että nyt jos exältä kysyisin olinko oikeassa niin hän jo näkisi minun pointin. Minä en ainakaan ole ratkaisua katunut vaikka eron käsittely vei aikaa ja tuntui pahalta.
Ehkä rakkaus siis on itsekkyyden yli nousua ja valmiutta rakastaan niin paljon että luopuu kummankin onnen hyväksi - Jokumääritys
Ihastuessa näkee toisen ruusunpunaisten linssien läpi. Rakastaessa ne on jo riisuttu, näkee ne vähemmän ruusuisetkin puolet toisessa ja rakastaa kuitenkin.
Aloittaja kuitenkin kysyi
ihastumisen ja rakastumisen eroa, ei rakastumisen
ja rakastamisen eroa.
A. Ihastuminen.
B. Rakastuminen: 6-24 kk toinen nähdään vaaleanpunaisten silmälasien läpi
C. Rakastaminen: Hyväksytään toinen vikoineen päivineen. Liutaan rakastumisesta kumppanuusvaiheeseen ja kyetään elämään arkea yhdessä - tai erotaan.
Aiheesta on kirjoittanut ainakin ns. "rakkausprofessoriksi" kutsuttu Kaarina Määttänen.
Minusta toiseen ihmiseen rakastuminen
vaatii fyysisiä tapaamisia,
jopa intiimiä fyysistä kanssakäymistä.
(Ainakin, kirjatiedon mukaan
intiimi fyysinen kanssakäyminen
käynnistää oksitosiini-hormonin erityksen,
joka lisää kiintymystä sukupuolikumppania kohtaan.
Oksitosiinia erittyy myös raskaana olevalla naisella ja imettävällä äidillä.
Ko. hormoni vahvistaa äidin kiintymystä lapseensa.)
Pitkän parisuhteeni aikana olen kyllä pari kertaa IHASTUNUT,
mutten koskaan rakastunut - suhteen ulkopuoliseen.
Toisaalta en ole kyllä fyysisesti pettänytkään.
Rakastuminen on ihastumista kokonaisvaltaisempi, ja
syvempi tunnetila!- tilannevaisto
Rakkaus on minulle mahdotonta, ihastumisessa on liikaa tunneskaaloja, ystävänä tulen jotenkin toimeen jos olen tutustunut hyvin. Ehkä nyt voisin sanoa tykkääväni sinusta.
tilannevaisto kirjoitti:
Rakkaus on minulle mahdotonta, ihastumisessa on liikaa tunneskaaloja, ystävänä tulen jotenkin toimeen jos olen tutustunut hyvin. Ehkä nyt voisin sanoa tykkääväni sinusta.
tilannevaisto = TV?
En tunne ketään, jonka miestä, jonka nimikirjaimet olisivat T ja V.
Jos sen sijaan olet T.P., niin anna olla.
Sinähän jo teit Eero-pojan Tuulan kanssa.
Ja erosit sitten ikirakkaudestasi!M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:
tilannevaisto = TV?
Ja erosit sitten ikirakkaudestasi!Piti kirjoittamani:
En tunne ketään miestä,
jonka nimikirjaimet olisivat T ja V.
TP:n olen tiennyt vuodesta 1993
eikä meillä koskaan ole ollut suhdetta,
eikä tule olemaankaan.
Eeron isän ikirakkaus taisi karahtaa
karille!- yksinainenblondi
M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:
tilannevaisto = TV?
Ja erosit sitten ikirakkaudestasi!En ole T.P, enkä toinenkaan- luulin eronneeni ikirakkaidestani, en ajatellut olevani hänen kanssaan enää väleissä. Ystävyys hänen kanssaan voisi herättää tunteet uudelleen tulisiksi. Riittää, että tiedän hänen olevan jossain kaukana ja hän voi hyvin. Välillä ajattelen häntä liikaa, niin kuin nyt, toivottavasti saan hänet mielestäni pian.
- Kysdär
M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:
tilannevaisto = TV?
Ja erosit sitten ikirakkaudestasi!Miksi löydät sen Eeron ja Timon kaikkialta?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810117Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174221Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323486Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht1032834Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4332148Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142140Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2501577FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01371Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu751198Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101145