Oikeuskomitean edessä alasti?

JtEmilia

Olen 19 vuotias kastettu Jehovan todistaja tyttö ja joutunut huonoon maalliseen seuraan josta olen pääsemässä eroon. Olen kuitenkin jo tehnyt paljon sellaista josta on tullut kutsu oikeuskomitean kuultavaksi. Pitääkö siellä olla alasti kun syntejäni käsitellään? Monet niistä ovat sellaisia ettei niitä ole helppoa selittää vaan ne pitää näyttää. Minusta on myös kuvattu arkaluonteista materiaalia, pitääkö sekin esittää oikeuskomitean edessä? Hävettää hiukan koska isäni kuuluu oikeuskomiteaan mutta haluan parantaa tapani ja tehdä Jehovan tahdon.

5

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P-A

Jos isäsi on vanhin ja oikeuskomiteassa, niin sinulla pitäisi olla tietoa, että komiteassa ei olla fyysisesti alasti! Kuitenkin psyykkisesti voi kokea smanlaisen häpeän tunteen kuin olisi fyysisesti alasti.
      Mitä rehellisyyteen tulee, niin kenen tähden haluat helpottaa omaatuntoasi?
      Komitean, seurakunnan, vanhempiesi, Jehovan, itsesi...?
      Kun minä olen halunnut helpottaa omaatuntoani, niin teen sen luonnostaan kysymättä seurauksista.
      En kysy, mitä minun tulee sanoa, mitä en saa sano, vaan puhun kuin itsekseni ja häpeä kirpoaa pois.
      Tietysti voi olla asioita, joita ei kykene itselleenkään tunnustamaan.
      Ei ole valmis olemaan rehellinen edes itselleen. Silloin ei voi saada pois niitä sielustaan.
      Sielustaan eli mielestään, sydämestään, sisimmästään, eikä aina kykene löytämään oikeita sanoja.
      Etkö voisi aloittaa isäsi ja äitisi kanssa ja kertoa huolistasi? Tai ennenkaikkea pyytää ohjausta Jehovalta asioidesi oikaisemiseen tarvittavalla tavalla?
      Sydämessämme me päätämme, mitä valitsemme. Jehova ohjaa sen toteutumisen parhaalla tavalla.
      Ota askel kerrallaan ja pitäydy ensin siinä, että et valehtele. Sano että et kykene puhumaan "siitä".
      Jos isäsi on vanhin, niin hän haluaa auttaa sinua muistaen Jehovan periaatteen:
      Osoita armoa, missä on lieventäviä asianhaaroja. Muista olevasi itsekin syntinen ihminen.
      On kuitenkin niin, että se ei aina vapauta meitä tekojemme seurauksista.
      Esim. jos on tullut raskaaksi, saanut tartunnan jne.
      Anteeksi saamiseen tarvitataan katumusta, käännöstä ja oikeita tekoja osoittaakseen vilpittömyytensä. Nämä ovat nyt vain minun omia kokemuksiani. Tee parhaasi olosuhteissasi.
      Jehovan ohjausta rohkeutesi lisäksi!

• Kyllä se pill*u pitää raamatun mukaan näyttää ja tissit kanssa. Aivan kuten maria olli pilateksen edessä peetlehemissä pääsiäisenä, kun koko kansa oli verolle pantava. Ja jälkeen päin pillates sitten pesi kuuluisasti kätensä sanoen: ekke homo.

• rändaja

Mistä ihmeestä sinä sellaista olet kuullut? Missään tapauksessa sinun ei pidä tehdä sellaista asiaa. Älä usko tätä. Suomen lain mukaan sellainen ei ole mahdollista ja rikkoo lakia. Ilmoita poliisille rohkeasti jos sinua pakotetaan. Olen edesmenneen vanhemman poika joten tietoa on 75 vuoden ajalta. Terveisiä.

• Varmana joutuu näyttämään rikoksen tekovälineet oikeuskomitealle. Voi saada lievennystä tuomioon, jos pesaisee värkin ennen syyniä. Näin ainakin kolpötööri Alma kekäläiselle kävi, kun oli pessyt repun kurkkusuolalla ja lysolilla. Sekä vaihtanut paremmat raappahousut päällensä jalkaansa.

• hytrertyu8i9o0

Satusetä......hahhahahahhahahaha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      85
      2429
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      482
      2421
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1531
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1502
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1450
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1343
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      35
      1270
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      26
      1240
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      274
      1145
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      87
      1113
    Aihe