Olen 19 vuotias kastettu Jehovan todistaja tyttö ja joutunut huonoon maalliseen seuraan josta olen pääsemässä eroon. Olen kuitenkin jo tehnyt paljon sellaista josta on tullut kutsu oikeuskomitean kuultavaksi. Pitääkö siellä olla alasti kun syntejäni käsitellään? Monet niistä ovat sellaisia ettei niitä ole helppoa selittää vaan ne pitää näyttää. Minusta on myös kuvattu arkaluonteista materiaalia, pitääkö sekin esittää oikeuskomitean edessä? Hävettää hiukan koska isäni kuuluu oikeuskomiteaan mutta haluan parantaa tapani ja tehdä Jehovan tahdon.
Oikeuskomitean edessä alasti?
5
334
Vastaukset
- P-A
Jos isäsi on vanhin ja oikeuskomiteassa, niin sinulla pitäisi olla tietoa, että komiteassa ei olla fyysisesti alasti! Kuitenkin psyykkisesti voi kokea smanlaisen häpeän tunteen kuin olisi fyysisesti alasti.
Mitä rehellisyyteen tulee, niin kenen tähden haluat helpottaa omaatuntoasi?
Komitean, seurakunnan, vanhempiesi, Jehovan, itsesi...?
Kun minä olen halunnut helpottaa omaatuntoani, niin teen sen luonnostaan kysymättä seurauksista.
En kysy, mitä minun tulee sanoa, mitä en saa sano, vaan puhun kuin itsekseni ja häpeä kirpoaa pois.
Tietysti voi olla asioita, joita ei kykene itselleenkään tunnustamaan.
Ei ole valmis olemaan rehellinen edes itselleen. Silloin ei voi saada pois niitä sielustaan.
Sielustaan eli mielestään, sydämestään, sisimmästään, eikä aina kykene löytämään oikeita sanoja.
Etkö voisi aloittaa isäsi ja äitisi kanssa ja kertoa huolistasi? Tai ennenkaikkea pyytää ohjausta Jehovalta asioidesi oikaisemiseen tarvittavalla tavalla?
Sydämessämme me päätämme, mitä valitsemme. Jehova ohjaa sen toteutumisen parhaalla tavalla.
Ota askel kerrallaan ja pitäydy ensin siinä, että et valehtele. Sano että et kykene puhumaan "siitä".
Jos isäsi on vanhin, niin hän haluaa auttaa sinua muistaen Jehovan periaatteen:
Osoita armoa, missä on lieventäviä asianhaaroja. Muista olevasi itsekin syntinen ihminen.
On kuitenkin niin, että se ei aina vapauta meitä tekojemme seurauksista.
Esim. jos on tullut raskaaksi, saanut tartunnan jne.
Anteeksi saamiseen tarvitataan katumusta, käännöstä ja oikeita tekoja osoittaakseen vilpittömyytensä. Nämä ovat nyt vain minun omia kokemuksiani. Tee parhaasi olosuhteissasi.
Jehovan ohjausta rohkeutesi lisäksi! Kyllä se pill*u pitää raamatun mukaan näyttää ja tissit kanssa. Aivan kuten maria olli pilateksen edessä peetlehemissä pääsiäisenä, kun koko kansa oli verolle pantava. Ja jälkeen päin pillates sitten pesi kuuluisasti kätensä sanoen: ekke homo.
- rändaja
Mistä ihmeestä sinä sellaista olet kuullut? Missään tapauksessa sinun ei pidä tehdä sellaista asiaa. Älä usko tätä. Suomen lain mukaan sellainen ei ole mahdollista ja rikkoo lakia. Ilmoita poliisille rohkeasti jos sinua pakotetaan. Olen edesmenneen vanhemman poika joten tietoa on 75 vuoden ajalta. Terveisiä.
Varmana joutuu näyttämään rikoksen tekovälineet oikeuskomitealle. Voi saada lievennystä tuomioon, jos pesaisee värkin ennen syyniä. Näin ainakin kolpötööri Alma kekäläiselle kävi, kun oli pessyt repun kurkkusuolalla ja lysolilla. Sekä vaihtanut paremmat raappahousut päällensä jalkaansa.
- hytrertyu8i9o0
Satusetä......hahhahahahhahahaha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3935434Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3633027- 762661
- 1022339
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4952008MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411709Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351516Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281489Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2861464"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351433