onko minulla nyt diabetes?

epätietoisena_kyselen

Syön joka päivä hedelmiä, koska pidän niistä, mutta onko minulla nyt sitten diabetes?

18

729

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi_voi

Voi lapsikulta, eikö sinulle ole kerrottu että suklaa olisi niin kovin paljon terveellisempää kuin nuo appelsiinit, omenat ja muut roskaruoat? Fazerin Sinisestä sinä saat kaikki päivän vitamiinit ja pysyt hoikkana ja terveenä.

• voi_voi_voi

Suklaa ja siankylki ovat periaatteessa samaa rasvasotkua mutta suklaa on terveellisempää koska siinä on enemmän rasvaa. Pelkkää suklaata syömällä saa yli 50% energiasta rasvana.

• suomisuklaa

Suklaassa on kaikki ihmisen tarvitsemat ravintoaineet juuri oikeassa suhteessa:
        - Virallisten suositusten mukaan hiilihydraateista pitää tulla yli 40% energiasta
        - Runsasrasvaisessa ruokavakiossa rasvoista pitää tulla yli 50% energiasta
        Suklaa on kompromissi joka toteuttaa molemmat-

• tämämeneehulluksi

EI!

Vaikka et varmaankaan kaivannut vastausta retooriseen kysymykseesi.

Niin ja voithan todellakin syödä suklaalevyjä urakalla, niissähän on vähemmän sokeria kuin hedelmissä. Diabetestä ei siis tule "erään henkilön" mielestä, mutta painoa kertyy - eipähän tuuli vie mukanaan.

• voi_kauhistus

Mutta ethän vain sortunut täysjyväsämpylään aamupalalla? Hui kauhistus sentään...

• veijo73098734

Kyllä huomaa missä Suomen diabeteshoito kulkee. Valitettavasti

• deekakkonen

Nyt tuli syötyä muikkukukkoa kunnon siivu ja lasi oikeeta maitoa. Nyt lintuja tiiraamaan. Saas nähä mitä sokerit kun takasin päästään.

• veijo63987363

deekakkonen

Ja sitten kun ryppyilee niin lääkäri kyllä nostaa lääkitystä mutta ei kerro että voisit hoitaa itse sairautta etkä pekkiä oireita.

• pikku_vinkki

Häiritseekö sinua, kun ihmiset eivät tottele sinua? Voisitko ajatella, että pitäisit muutaman viikon nettipaaston? Se voisi olla sinulle hyväksi. :)

• tyhjänpuhuja

Sovitaan niin, että aloittajalla on diabetes, koska hän tykkää hedelmistä. Eipä tarvitse kaiken päivää ihmetellä noin typerää asiaa. Minäkin tykkään hedelmistä, mutta ei mulle ole tullut edes mieleeni, että se aiheuttaisi kyseistä tautia.

• Diabetesalkoi

Kai jokaisen pitäisi tietää miten sairautta hoidetaan ilman lääkärin kertomistakin ? Olen huomannut, ettei esim. reseptiä osata lukea : jos reseptiin on kirjoitettu 1 tabletti kerran päivässä, lääkärin pitäisi vielä neuvoa mihin aikaan se otetaan !!

• hpv27

Esimerkiksi omenoissa on mitättömästi energiaa ei niitäkään kannata mahdottomasti syödä.

• hpv27

5 0menaa on noin 750g ja siinä on 50g. Ei vekusta kannata välittää.

• aloittajan_kommentti

Ja omenoitahan menee päivässä ainakin 5! Ruisleipääkin menee. Ja KAIKKI veriarvot erinomaiset. Hyvät jatkot, heippa!

• veijo63987362

"Ja omenoitahan menee päivässä ainakin 5! Ruisleipääkin menee. Ja KAIKKI veriarvot erinomaiset. Hyvät jatkot, heippa!"

Toivottavasti et ole diabetikko.

• deekakkonen

Sokeri 5.6. Muki kahvia ja joululimppua siivu. Hieno keli lähteä lenkille. Sokereita seurataan sitten taas joskus.

• Nykypäivää

Hienoja vastauksia muilla.
      Se että syl hedelmiä ei tarkoita että olisi samantien diabetes, pikemminkin oireet ja tedteissä sekä lääkärillä jne käyminen. Huoletta voi syödä jos kohtuudella.

• dbtikko

Minulla on, tyyppiä 2. Edellinen mittaus herkkupäivällisen, jälkiruokien ja jonkun viinilasin jälkeen 16.1. Ei vaan aina jaksa kingottaa ja pidätellä, mutta viikko on taas osattava elää siivosti ja vatsa kurnien. Oireet on kurjat ja niistä ei kaikki hoitsut osaa kertoa. Väsyminen se kaikkein rasittavin. Mitään ei jaksa tehdä ja mitääntekemättömyyksien välillä on otettava päikkärit.
      Oishan se helppoa jos vaan sais olla, mutta kun pitää velvollisuudet hoitaa.

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      22
      3874
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      90
      1914
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      90
      1319
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      168
      1281
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      56
      1139
    6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      55
      1042
    7. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      190
      1018
    8. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      932
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      896
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      143
      849
    Aihe