onko minulla nyt diabetes?

epätietoisena_kyselen

Syön joka päivä hedelmiä, koska pidän niistä, mutta onko minulla nyt sitten diabetes?

18

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi_voi

      Voi lapsikulta, eikö sinulle ole kerrottu että suklaa olisi niin kovin paljon terveellisempää kuin nuo appelsiinit, omenat ja muut roskaruoat? Fazerin Sinisestä sinä saat kaikki päivän vitamiinit ja pysyt hoikkana ja terveenä.

      • voi_voi_voi

        Suklaa ja siankylki ovat periaatteessa samaa rasvasotkua mutta suklaa on terveellisempää koska siinä on enemmän rasvaa. Pelkkää suklaata syömällä saa yli 50% energiasta rasvana.


      • suomisuklaa

        Suklaassa on kaikki ihmisen tarvitsemat ravintoaineet juuri oikeassa suhteessa:
        - Virallisten suositusten mukaan hiilihydraateista pitää tulla yli 40% energiasta
        - Runsasrasvaisessa ruokavakiossa rasvoista pitää tulla yli 50% energiasta
        Suklaa on kompromissi joka toteuttaa molemmat-


    • tämämeneehulluksi

      EI!

      Vaikka et varmaankaan kaivannut vastausta retooriseen kysymykseesi.

      Niin ja voithan todellakin syödä suklaalevyjä urakalla, niissähän on vähemmän sokeria kuin hedelmissä. Diabetestä ei siis tule "erään henkilön" mielestä, mutta painoa kertyy - eipähän tuuli vie mukanaan.

    • voi_kauhistus

      Mutta ethän vain sortunut täysjyväsämpylään aamupalalla? Hui kauhistus sentään...

    • veijo73098734

      Kyllä huomaa missä Suomen diabeteshoito kulkee. Valitettavasti

      • deekakkonen

        Nyt tuli syötyä muikkukukkoa kunnon siivu ja lasi oikeeta maitoa. Nyt lintuja tiiraamaan. Saas nähä mitä sokerit kun takasin päästään.


    • veijo63987363

      deekakkonen

      Ja sitten kun ryppyilee niin lääkäri kyllä nostaa lääkitystä mutta ei kerro että voisit hoitaa itse sairautta etkä pekkiä oireita.

      • pikku_vinkki

        Häiritseekö sinua, kun ihmiset eivät tottele sinua? Voisitko ajatella, että pitäisit muutaman viikon nettipaaston? Se voisi olla sinulle hyväksi. :)


      • tyhjänpuhuja

        Sovitaan niin, että aloittajalla on diabetes, koska hän tykkää hedelmistä. Eipä tarvitse kaiken päivää ihmetellä noin typerää asiaa. Minäkin tykkään hedelmistä, mutta ei mulle ole tullut edes mieleeni, että se aiheuttaisi kyseistä tautia.


      • Diabetesalkoi

        Kai jokaisen pitäisi tietää miten sairautta hoidetaan ilman lääkärin kertomistakin ? Olen huomannut, ettei esim. reseptiä osata lukea : jos reseptiin on kirjoitettu 1 tabletti kerran päivässä, lääkärin pitäisi vielä neuvoa mihin aikaan se otetaan !!


    • hpv27

      Esimerkiksi omenoissa on mitättömästi energiaa ei niitäkään kannata mahdottomasti syödä.

      • hpv27

        5 0menaa on noin 750g ja siinä on 50g. Ei vekusta kannata välittää.


    • aloittajan_kommentti

      Ja omenoitahan menee päivässä ainakin 5! Ruisleipääkin menee. Ja KAIKKI veriarvot erinomaiset. Hyvät jatkot, heippa!

    • veijo63987362

      "Ja omenoitahan menee päivässä ainakin 5! Ruisleipääkin menee. Ja KAIKKI veriarvot erinomaiset. Hyvät jatkot, heippa!"

      Toivottavasti et ole diabetikko.

    • deekakkonen

      Sokeri 5.6. Muki kahvia ja joululimppua siivu. Hieno keli lähteä lenkille. Sokereita seurataan sitten taas joskus.

    • Nykypäivää

      Hienoja vastauksia muilla.
      Se että syl hedelmiä ei tarkoita että olisi samantien diabetes, pikemminkin oireet ja tedteissä sekä lääkärillä jne käyminen. Huoletta voi syödä jos kohtuudella.

    • dbtikko

      Minulla on, tyyppiä 2. Edellinen mittaus herkkupäivällisen, jälkiruokien ja jonkun viinilasin jälkeen 16.1. Ei vaan aina jaksa kingottaa ja pidätellä, mutta viikko on taas osattava elää siivosti ja vatsa kurnien. Oireet on kurjat ja niistä ei kaikki hoitsut osaa kertoa. Väsyminen se kaikkein rasittavin. Mitään ei jaksa tehdä ja mitääntekemättömyyksien välillä on otettava päikkärit.
      Oishan se helppoa jos vaan sais olla, mutta kun pitää velvollisuudet hoitaa.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe