Autopohdintaa Pattayan Savosta.

DuuribLaiffi2010

Tuota... Sinunhan piti asua siellä Hua Hinissa ja sinulla on useita autoja..? Miksi olet ajellut siis "joskus" sadan bahtin kyydeillä kotisi ja Bangkokin väliä? Suomessahan et puheidesi mukaan ole käynyt vuosiin ja ajat useita kymmeniätuhansia kilometrejä autoillasi vuodessa.
Nyt jokin ei täsmää?

19

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lerpanlaiffia

      Onko onnellisella perheenisä-miljonääri sijoittajalla Pattayan palstan lisäksi tarkkailulistalla Hua Hinin ja MP palstan lisäksi vielä monia muitakin? On se upeaa tuo varakkaan palstatarkkailijan elo.

      • senseinseikkailut

        Vaikeaahan lerppaa on olla tarkkailematta kun se on aina täällä. Avaa tämän sivun milloin tahansa. Mietin vain millaista olisi olla tuollainen miljonääri.


    • 63NumBall64

      Petteri olen useasti mennyt lautalla pattayalle, bussilla lentokentälle, ja siitä junalla nanalle, tietäisit miksi jos olisit viettänyt aikaasi täällä, netistä tietoa ei asiasta löydy, mutta valaisen sinua, julkinen liikenne on niin halpaa varsinkin bangkokissa, ja tehokasta että sinne ei ole järkevää edes mennä omalla autolla, jos et sitä välttämättä tarvitse, erinomainen tapa on mennä hua hinistä bussilla lentokentälle, sieltä pohjakerroksesta junalla bangkokiin, vaihtaa juna phaya thai asemalla bts:ään ja hups olet kotona montakertaa nopeammin kuin omalla autolla.

      Yksi kysymys minun olen etsinyt vastausta, onko bangkokissa jossain kaukoparkkialueita bts:n alueella, joka ei maksaisi hunajaa, ja vartioitu... voisi viedä auton sinne viikoksi pariksi ja jatkaa bts:llä minne haluaa mennä, tuskin täällä mitään järkeviä juttuja tulee mutta kokeilinpa nyt kuitenkin, paras parkki olisi jossain bts pääteasemista.

      Autolla tulee ajettua täällä 20-30.000 km vuodessa mopolla hieman vähemmän...

      • Lerpanpäivää

        Lerppasunnuntai täydessä vauhdissa ja vetäjänä adventin kunniaksi, itse palstan kovin saarnamies, NumBalliSenseiEmolerppa...
        Eilen alkoivat Vi..t lennellä, samaan tahtiin, kuin kiljuämpäri tyhjeni ja muovikuksassa ei ollut, kuin hiivalientä...
        Siamilainen kaksoisveljensä SenseiNumBalliEmolerppa varmaan pian herää kannustamaan ja kehumaan saarnaajaa ja näin miljonääreillä päivä jatkuu rattoisasti palstalla, mikäpä sen antoisampaa ja ohessa keskustelu siitä, mistä ovat joutuneet jo vuosia, vuosia sitten luopumaan lerppoina...


      • KrunikanVili

        Lerpan viestit poistetaan säännöllisesti, liekö jälleen vit..sta kirjoittanut, se lienee yksi mieliaiheitaan, muistelee monen vuosikymmenen takaisia asioita, kun äiteen kanssa vielä pääsi saunaan ja ihan elävänä näki, sittemmin ei ole nähnytkään, saati jotain päässyt tekemään, kuvitteleee vain kaikenlaista yksinäisyydessään, pikku velkatönön alivuokralaishuoneessa Jyväskylässä.


      • 63NumBall64
        KrunikanVili kirjoitti:

        Lerpan viestit poistetaan säännöllisesti, liekö jälleen vit..sta kirjoittanut, se lienee yksi mieliaiheitaan, muistelee monen vuosikymmenen takaisia asioita, kun äiteen kanssa vielä pääsi saunaan ja ihan elävänä näki, sittemmin ei ole nähnytkään, saati jotain päässyt tekemään, kuvitteleee vain kaikenlaista yksinäisyydessään, pikku velkatönön alivuokralaishuoneessa Jyväskylässä.

        jep jep resupeppu, jatka vaan jos se elämääsi helpottaa reppana... mutta ei tämä palsta ole mikään sinun avohoitopaikka kakara.


      • lerpanlaiffia
        63NumBall64 kirjoitti:

        jep jep resupeppu, jatka vaan jos se elämääsi helpottaa reppana... mutta ei tämä palsta ole mikään sinun avohoitopaikka kakara.

        20-30 tuhatta kilsaa autolla vuodessa ja aina täällä palstalla. Arkipäiville jaettuna ajelet siis noin 125 kilsaa joka päivä palstallaolon lisäksi. Kärsiikö kysyä että missä sinä pääasiassa ajelet ne 125 kilsaa, kun puhut myös mopolla ajamisesta?
        Aikoinaan sanoit että pelkäät niin paljon liikennettä että ajat pienetkin matkat julkisilla.
        Kehuskelet myös miljoonillasi, mutta samaan aikaan mainostat että liikut julkisilla siksi koska se on halpaa.
        Minulla on työmatka Suomessa 40 kilsaa päivässä 5 päivää viikossa. Asutaan lähellä ostaria. Ei tule kauppamatkoja. Auton mittariin ei tule vuodessa kuin 15000 kilsaa ja se sisältää jo mökkimatkatkin.
        Missä sinä pihilisti ja autopelkuri siis ajat ne 25-30 tuhatta kilsaa?


      • 63NumBall64
        lerpanlaiffia kirjoitti:

        20-30 tuhatta kilsaa autolla vuodessa ja aina täällä palstalla. Arkipäiville jaettuna ajelet siis noin 125 kilsaa joka päivä palstallaolon lisäksi. Kärsiikö kysyä että missä sinä pääasiassa ajelet ne 125 kilsaa, kun puhut myös mopolla ajamisesta?
        Aikoinaan sanoit että pelkäät niin paljon liikennettä että ajat pienetkin matkat julkisilla.
        Kehuskelet myös miljoonillasi, mutta samaan aikaan mainostat että liikut julkisilla siksi koska se on halpaa.
        Minulla on työmatka Suomessa 40 kilsaa päivässä 5 päivää viikossa. Asutaan lähellä ostaria. Ei tule kauppamatkoja. Auton mittariin ei tule vuodessa kuin 15000 kilsaa ja se sisältää jo mökkimatkatkin.
        Missä sinä pihilisti ja autopelkuri siis ajat ne 25-30 tuhatta kilsaa?

        resupetteri olet täysin väärässä kuten aina, ajan kohtuullisen paljon autolla ja mopolla, kun täällä ei viitsi kävellä, muutenkin täällä on niukahko julkinen liikenne, muutama bussi päivässä viimeinen 7 aikaan illalla, miten se sinun ajamisesi vaikuttaa minun autolla ajamiseen, minä liikun millä liikun,
        omiani ovat ja maksettuja, joten ei luulisi sen sinua huolettavan...

        menen bangkokiin silloin kuin on tarvetta autolle, autolla, jos ei ole menen dösällä, joka on varsin järkevää, kun bangkok on joltain alueiltaan täysin tukossa... ajan joka paivä, joko autolla tai moottoripyörällä, jos olen hua hinissä, kaupunkiin on hieman vajaa 20 kilsaa edestakaisin, kehun miljoonillani, ja ajan julkisillä näin teen reppana, silloin kuin se on järkevää... kaupungissa käyn joka päivä, siis kun olen hua hinissä... miksi rikkaan pitäisi ajaa omalla autolla, varsinkin jos sillä ei pääse mihinkään, pekkanen alkaa olla kanssa ajoittain niin tukossa että autolla ajaminen on sielläkin suht mahdonta, vien kaverin kerran bussiasemalle pekkasta pitkin, matkaa oli hänen asunnoltaan alle 10 kilsaa aikaa meni hieman yli tunti... siis hua hinissä


      • lerpanlaiffiatöissä

        "miksi rikkaan pitäisi ajaa omalla autolla, varsinkin jos sillä ei pääse mihinkään"
        ...ja sitten sanot ajavasi paljon omalla autolla samassa kirjoituksessasi.
        Lerppa. Sä olet Paraisissa. Kävit lomalla Hua Hinissa sukuloimassa ja nyt olet takaisin Suomessa ollut jo pitkään. Olet sairas ihminen.
        Minä olen tienaamassa veroeuroja teille sairaille eläkeläisille.


      • Sensei--

        Aikanaan kun inä olin töissä, järjestin tienestini varsin kattavasti itselleni, en verottajalle.

        Meidän Laiffi vastaavasti käy töissä tienaamassa verottajalle.

        Hieman kyllä olen sitä mieltä että tuo tienaaminen kirjoitellessa palstalle, ei ole kovin tehokasta.

        Aikanaan minun yhtiöissäni oli sääntönä Laiffin kaltaisten puhelinräplääjien johdosta erinäisiä ohjeita.
        Laiffin kaltaisien työsuhde ei ollut pitkä.

        Khiai.


      • 64NumBall63

        Hienoa reppana että olet töissä, aika monet on, ei sinusta poju taida olla ihan nettomaksajaksi, taidat kyllä olla enemmän siellä saaja puolella, petteri... Kaiketi minä itse päätän missä asun, Paraisilla en ole käynyt kuin muutaman kerran siitäkin on aikaa ainakin 25 vuotta... petteri autolla ajaminen on hyvin hankalaa Bangkokissa koska siellä on käsittämättömät ruuhkat, reppana...jos olisit käynyt siellä tietäisit asian, joten et ole... Hua Hinissä kun alkaa olla massiiviset ruuhkat, ruuhkaaikoina... Miten siellä "työpaikallasi" joko hoitaja on käynyt, resupetteri


      • Sensei--
        64NumBall63 kirjoitti:

        Hienoa reppana että olet töissä, aika monet on, ei sinusta poju taida olla ihan nettomaksajaksi, taidat kyllä olla enemmän siellä saaja puolella, petteri... Kaiketi minä itse päätän missä asun, Paraisilla en ole käynyt kuin muutaman kerran siitäkin on aikaa ainakin 25 vuotta... petteri autolla ajaminen on hyvin hankalaa Bangkokissa koska siellä on käsittämättömät ruuhkat, reppana...jos olisit käynyt siellä tietäisit asian, joten et ole... Hua Hinissä kun alkaa olla massiiviset ruuhkat, ruuhkaaikoina... Miten siellä "työpaikallasi" joko hoitaja on käynyt, resupetteri

        Taitaa hoitajan sijaan käydä vanginvartija.


      • 63NumBall64
        Sensei-- kirjoitti:

        Taitaa hoitajan sijaan käydä vanginvartija.

        Voi olla pojulla on suuri osaamista taso kun on päässyt töihin, siis joku maksaa hänen osaamisestaan jotain, ei oikein vakuuta, reppana... jokainen minun ikäiseni on ollut vähintään 35 vuotta työelämässä, valtionhommissa on ollut hyvät ja huonot puolensa, kuten kaikessa verotusta ei ole voinut "suunnitella" lainkaan... ja eihän se leipä ollut kovinkaan paksu mutta pitkä se oli, piti siis tienat hieman lisää busineksilla, ei paljon sopivasti mutta rahat tulee patenttien myynnistä, tai yrityskaupoilla, mitäpä resu tälläisestä tietää... resulle riittää että on jonkinlainen pääsy nettiin...


      • outojajuttuja

        "miksi rikkaan pitäisi ajaa omalla autolla, varsinkin jos sillä ei pääse mihinkään"
        Kysyy Numball ja kertoo ajavansa autolla 30 tkm "ja mopolla hieman vähemmän" eli vaikka 20 tkm, joka tekee 50 tuhatta kilsaa omilla vehkeillä mieheltä, joka on rikas ja liikkuu julkisilla koska "pekkanenkin" on ruuhkainen. Mitä kohtaa mä en nyt oikein ymmärtänyt?


      • 63NumBall64
        outojajuttuja kirjoitti:

        "miksi rikkaan pitäisi ajaa omalla autolla, varsinkin jos sillä ei pääse mihinkään"
        Kysyy Numball ja kertoo ajavansa autolla 30 tkm "ja mopolla hieman vähemmän" eli vaikka 20 tkm, joka tekee 50 tuhatta kilsaa omilla vehkeillä mieheltä, joka on rikas ja liikkuu julkisilla koska "pekkanenkin" on ruuhkainen. Mitä kohtaa mä en nyt oikein ymmärtänyt?

        Ootko sinä reppana ajanut "pekkasella" minä olen useasti, hua hin ja hin lek fai:n välinen liikenne ei hoidu juurikaan julkisilla kun niitä ei ole lainkaan, kerran tunnissa ajaa lavabussi edestakaisin pala u ja tabiakin väliä, eikä se ole julkista liikennettä vaan ihan yksityinen lavabussi, jonka liikennöinti loppuu viimeistään klo 20, autolla ja mopolla pääsee, helposti minne haluaa, jos "pekkasella" on ruuhkaa, menen kanavatietä, ja siitä "pekkaselle", voi säästyä puolikin tuntia aikaa lyhyellä matkalla, mitä kohtaa taas et ole ymmärtänyt, minä menen bangkokiin dösällä jos en tarvitse siellä omaa autoa, nanalla on kyllä autopaikka mutta sukhumvit on niin jumissa ettei siellä viitsi pahemmin jonotella, helpompi mennä lentokentälle, sieltä junalla bts:lle ja nanalla ollaan muutamassa minuutissa, jos menen pattayalle menen lautalla jos en siellä tarvitse autoa, jos tarvitsen menen bangkokin kautta seiskatietäpitkin sinne, joskin pattayalla liikun melkein taxilla, kun sieltä on hankala löytää parkkipaikka, silloin asun venetsiassa jompparilla jossa minulla on loma-asunto, jota vuokraan välillä, pienehkö 67 m2 mutta sopii hyvin kahdelle, asuintaloja on kolme, joissa keskimmäisessä, takana iso parkkipaikka... äläkä itke tuosta se maksoi 8000 euroa, mutta songran aikaan asun pattayalla, jää taximatkat pois.


      • 63NumBall64
        63NumBall64 kirjoitti:

        Ootko sinä reppana ajanut "pekkasella" minä olen useasti, hua hin ja hin lek fai:n välinen liikenne ei hoidu juurikaan julkisilla kun niitä ei ole lainkaan, kerran tunnissa ajaa lavabussi edestakaisin pala u ja tabiakin väliä, eikä se ole julkista liikennettä vaan ihan yksityinen lavabussi, jonka liikennöinti loppuu viimeistään klo 20, autolla ja mopolla pääsee, helposti minne haluaa, jos "pekkasella" on ruuhkaa, menen kanavatietä, ja siitä "pekkaselle", voi säästyä puolikin tuntia aikaa lyhyellä matkalla, mitä kohtaa taas et ole ymmärtänyt, minä menen bangkokiin dösällä jos en tarvitse siellä omaa autoa, nanalla on kyllä autopaikka mutta sukhumvit on niin jumissa ettei siellä viitsi pahemmin jonotella, helpompi mennä lentokentälle, sieltä junalla bts:lle ja nanalla ollaan muutamassa minuutissa, jos menen pattayalle menen lautalla jos en siellä tarvitse autoa, jos tarvitsen menen bangkokin kautta seiskatietäpitkin sinne, joskin pattayalla liikun melkein taxilla, kun sieltä on hankala löytää parkkipaikka, silloin asun venetsiassa jompparilla jossa minulla on loma-asunto, jota vuokraan välillä, pienehkö 67 m2 mutta sopii hyvin kahdelle, asuintaloja on kolme, joissa keskimmäisessä, takana iso parkkipaikka... äläkä itke tuosta se maksoi 8000 euroa, mutta songran aikaan asun pattayalla, jää taximatkat pois.

        Julkinen liikenne hoituu hua hinin ja cha amin tai pranburin välillä 30 kilsaa maksaa 30b.


      • huaway
        63NumBall64 kirjoitti:

        Julkinen liikenne hoituu hua hinin ja cha amin tai pranburin välillä 30 kilsaa maksaa 30b.

        Olen ollut kaikkiin vuodenaikoihin Huassa ja Cha amissa. Ajellut niiden väliä mopolla. 20 minuuttia eikä koskaan häiritseviä ruuhkia, kun Huan keskustasta on irtautunut. En ikinä matkustaisi bussilla, jos minulla on mahdollisuus omaan kulkuneuvoon. On aina ollut. Privataksit pyytää härskin 500 bahtia siitä välistä. Se on tuplahinta. Joskus on vedetty mopolla kaksi päällä neljän matkalaukun kanssa, kun on vaihdettu paikkaa. :)


      • HyväValinta
        huaway kirjoitti:

        Olen ollut kaikkiin vuodenaikoihin Huassa ja Cha amissa. Ajellut niiden väliä mopolla. 20 minuuttia eikä koskaan häiritseviä ruuhkia, kun Huan keskustasta on irtautunut. En ikinä matkustaisi bussilla, jos minulla on mahdollisuus omaan kulkuneuvoon. On aina ollut. Privataksit pyytää härskin 500 bahtia siitä välistä. Se on tuplahinta. Joskus on vedetty mopolla kaksi päällä neljän matkalaukun kanssa, kun on vaihdettu paikkaa. :)

        Kiva että tällä palstalla on myös Hua Hinissa ja Cha Amissa kaikkina vuodenaikoina matkusteleva henkilö.


      • 64NumBall63
        huaway kirjoitti:

        Olen ollut kaikkiin vuodenaikoihin Huassa ja Cha amissa. Ajellut niiden väliä mopolla. 20 minuuttia eikä koskaan häiritseviä ruuhkia, kun Huan keskustasta on irtautunut. En ikinä matkustaisi bussilla, jos minulla on mahdollisuus omaan kulkuneuvoon. On aina ollut. Privataksit pyytää härskin 500 bahtia siitä välistä. Se on tuplahinta. Joskus on vedetty mopolla kaksi päällä neljän matkalaukun kanssa, kun on vaihdettu paikkaa. :)

        Niinkö olet niin minäkin, pekkasella on välillä hirveät ruuhkat, samoin pala un tiellä, jos ei ole paljon autoja ajonopeudet liian suuria, minulla on sinusta poiketen mahdollisuus jopa useaan eri kulkuvälineen, huomenna hankinnassa uusi Honda pcx kylläkin vaimolle. Pitäydyn mopolla liikenteessä jos itse ajan, muutaman kerran on tullut kyllä käytettyä mopotaksia, mutta yleensä tuk, tukia, se maksaa 300b Hua hinstä Hin lek faihin, Bangkokiin menen aina dösällä jos en tarvitse siellä omaa autoa. Taksit halpoja Bangkokissa 40 kilsaa maksaa mittarilla alle 200b.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe