Olen aloittamassa tekemään opinnäytetyötä, jossa perehdyn erään osakeyhtiön kannattavuuteen eri laskelmien avulla ja laskelmiin tarvittavat tiedot saan yrityksen tilinpäätöksestä. Voiko tällöin puhua, että opinnäytetyöni tutkimusmenetelmä on kvalitatiivinen tapaustutkimus vai olenko ymmärtänyt kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen väärin?
Opinnäytetyö: kvalitatiivinen vai kvantitatiivinen
Kvalivaikvanti
1
441
Vastaukset
- valmiinalentoon
1)Numeroihin ja dataan perustuva tutkimus on kvantitatiivista. Perustuu kovaan faktaan. On tunnettuihin kaavoihin peurustuvaa. (quantative data)
2) mielikuviin, vaikutuksiin. arvoihin perustuva tutkimus on kvalitatiivista. Ei niinkään perustu numeroihin vaan oletuksiin, motivaatioihin, arvoihin ja asenteisiin. (qualitative data)
Opinäytetyösi tutkimusmenetelmä on ehdottomasti kvantitatiivista koska saat tietosi firman tilintäätöksistä todellisena numerotietona. Käytät siis kovaa dataa työsi perustana.
Lentolupa myönnetty
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921806- 851262
- 1101133
- 72985
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56838- 47751
- 36742
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673