Suomalainen katsastustilasto kertoo parhaiten autojen kestävyyden

Auton kunnon ongelmiin törmätään monen automerkin kohdalla jo ensimmäisessä katsastuksessa. Viat johtuvat usein siitä, että autojen rakenteet eivät kestä suomalaisia kelioloja. Suomalainen katsastustilasto kertoo parhaiten auton laadusta.

Suomen ilmasto-olot asettavat autoille melkoisen haasteen. Erityisen kovilla Suomessa ovat jarrujen mekaaniset osat sekä etuakseliston ja ohjauslaitteiden nivelet. Uudehkojen autojen hylkäys katsastuksessa liittyykin pääsääntöisesti juuri näihin vikoihin.

Uusien autojen vikatilaston häntäpäässä eli vikaisimpina viime vuosina ovat keikkuneet ranskalaiset Citroen C5 sekä Peugeot 3008. Kia ja Hyundai sijoittuivat nekin listan häntäpäähän. Myös Volkswagen Kombi ja Fiat 500 ovat jääneet huonoimman kymmenen joukkoon. Näiden autojen rakenteita ei ole tehty suomalaisia olosuhteita varten. Se näkyy katsastuksessa selvästi.

Toyotalla on 50 TOP 10 sijaa 120:stä jaossa olleesta sijasta uusimmassa tafin vuoden 2017 katsastustilastossa. Toyotan hybridit nostavat Toyotaa edelleen tammikuussa julkaistavassa vuoden 2018 katsastustilastossa.

https://www.is.fi/autot/art-2000005915338.html
Ilmoita

G-miehelle G-piste on pelkkää haavetta.
Ilmoita
Tuo ketjun aloituksen teksti kertoo autosta, joka osoittaa olevansa Todella luotettava Suomen rankoissa olosuhteissa. Toyotalla on 50 autoa TOP 10. Se on niin vahva näyttö auton laadusta että sittä ei tarvitse edes väitellä.
Ilmoita
Lue aloitus uudelleen. Paina se mieleesi. Olet sitten oppinut hyvin paljon.
1 VASTAUS:
No, luitkos?
+Lisää kommentti
Pelkkä hylkäysprosentti eri ikäisenä ei kerro paljoakaan auton kestävyydestä. Suuri osa hylkyksistä tulee kuluneista renkaista, jarrupaloista ja muiden kuluvien osien vaihtamisen laiminlyömisestä. Ei auton vika vaan omistajan.
Katsastus tarkastaa auton liikennekelpoisuuden, ei sen teknistä kuntoa. Kansivikaiset D-4D:t menevät heittämällä läpi katsastuksesta vaikka paisuntasäiliö pulputaa iloisesti ja moottorinvaihto on edessä.

Ainoa kestävtyydestä kertova katsastustilasto on se joka kertoo missä kohtaa auto lakkaa saapumasta katsastuksiin kokonaan. Se kertoo kuinka pitkälle autolla pääsee. Tässä tilastossa Toyota on heikompi kuin kaikkien autojen keskiarvo on. Keskimääräistä huonompi auto kestämään ja poistuu liikenteestä ennen muita.
https://img.ilcdn.fi/HU9WJQg1s5Aa5Upfpg6FxZjAt-8=/full-fit-in/612x/img-s3.ilcdn.fi/b4c34fbc9a13eb18ef1899f4d1b3d656e673b216e7a77c489fd8c7570ace1465.jpg

Vähän ajettuina ja pääasiassa tallissa seisovina ne pysyvät liikenteessä pitkään, mutta ei niillä voi pitkälle ajaa. Samassa ajassa kuin Corollalla onajettu 130.000 niin Oculla on mittarissa 218.000. Ne jotka ajavat paljon kiertävät tojot kaukaa.
2 VASTAUSTA:
Älä valehtele.

Toyota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen. Vain taksiautoilla ajetaan enemmän.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372
Sinä et ole vieläkään ymmärtänyt tätä linkkaamaasi taulukkoa. Tässä nimenomaan käy ilmi että Toyota väsähtää todella pahasti 300.000km kohdalla ja jo 500.000km kohdalla VW on selkeästi parempi.

15 yleisintä merkkiä, joilla on ajettu 500 000–800 000 km
Mercedes-Benz / 8 852
Volvo / 4 083
Volkswagen / 3 817
Toyota / 2 296

Opettele lukemaan ja ymmärtämään mitä linkkaat.
+Lisää kommentti
"Suomalainen katsastustilasto kertoo parhaiten autojen kestävyyden"

Saksalainen katsastustilasto puolestaan kertoo parhaiten saksalaisautojen menestyksen, ja viattomuuden......
1 VASTAUS:
Jep. Minäkin uskon maailmanrauhaan, ja joulupukkiin.....
+Lisää kommentti
Ennen auton kestävyys mitattiin puhtaasti kilometreissä, nyt aika on näköjään joillekin merkitsevämpi.
Ilmoita
Aivan sama kestääkö auto 200Mm vai 300Mm. Kohta on mittarissa 40Mm ja uutta pitäisi alkaa suunnittelemaan kiireesti.

itse lähden siitä että jos auton nokkapelti pitää avata muuten kuin määräaikaishuollon tai pesunesteen täyttämistä varten, siinä on vika.

Ehkä joku haluaisi määritellä mitä auton kestäminen tarkoittaa.
2 VASTAUSTA:
Ilmankos Tojoissa on 15 tkm huoltoväli.
varmuuden.vuoksi kirjoitti:
Ilmankos Tojoissa on 15 tkm huoltoväli.
Ja saksalaisissa 1000Km:n öljynlisäysväli....
+Lisää kommentti
Uusi
Siinä se on sanottu. Aloituksessa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Suomalainen katsastustilasto kertoo parhaiten autojen kestävyyden

Auton kunnon ongelmiin törmätään monen automerkin kohdalla jo ensimmäisessä katsastuksessa. Viat johtuvat usein siitä, että autojen rakenteet eivät kestä suomalaisia kelioloja. Suomalainen katsastustilasto kertoo parhaiten auton laadusta.

Suomen ilmasto-olot asettavat autoille melkoisen haasteen. Erityisen kovilla Suomessa ovat jarrujen mekaaniset osat sekä etuakseliston ja ohjauslaitteiden nivelet. Uudehkojen autojen hylkäys katsastuksessa liittyykin pääsääntöisesti juuri näihin vikoihin.

Uusien autojen vikatilaston häntäpäässä eli vikaisimpina viime vuosina ovat keikkuneet ranskalaiset Citroen C5 sekä Peugeot 3008. Kia ja Hyundai sijoittuivat nekin listan häntäpäähän. Myös Volkswagen Kombi ja Fiat 500 ovat jääneet huonoimman kymmenen joukkoon. Näiden autojen rakenteita ei ole tehty suomalaisia olosuhteita varten. Se näkyy katsastuksessa selvästi.

Toyotalla on 50 TOP 10 sijaa 120:stä jaossa olleesta sijasta uusimmassa tafin vuoden 2017 katsastustilastossa. Toyotan hybridit nostavat Toyotaa edelleen tammikuussa julkaistavassa vuoden 2018 katsastustilastossa.

https://www.is.fi/autot/art-2000005915338.html

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta