Miten imaamit ja muut muslimit suhtautuvat jos joku muslimi kärsii masennuksesta?
Mielenterveysongelmat islamissa
1
108
Vastaukset
Masennus ja muut mielenterveysongelmat ovat sairauksia siinä missä fyysiset sairaudet, kuten Profeetta Muhammadin (rauha hänelle) seuralainen `Abdullah kertoi, niin hän vieraili Profeetta (rh) luona tämän sairastaessa, ja sanoi: "Sinulla on korkea kuume. Onko niin, koska saat siitä kaksinkertaisen palkinnon?" johon Profeetta (rh) vastasi: "Kyllä, sillä muslimia ei kohtaa mikään vahinko ilman, että Allah poistaa hänen syntejään, kuin puun lehdet putoavat."
(Bukhari, vol 7, kirja 70, hadith 550)
Eli sairaudet ovat asioita, joita ihmisille tapahtuu, ja niitä on hoidettava - niin Profeetta (rh) sanoi -, eivätkä ne ole esim. omaa syytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716