Unohdetaan hetkeksi Lerpat, Senseit ja

Resuperseet jotka asuvat siellä Hiekkaharjussa....D

Asuinpaikalla ei liene merkitystä meille Pattisfaneille. Mehän käymme siellä kuitenkin kukin kykyjemme mukaan miellyttävän ilmaston, huokean hintatason, turvallisuuden ja tietenkin upeiden tyttöjen takia.

Hellittäkää hetkeksi toistenne solvaaminen ja rentoutukaa Amerikan- Kallen pikku videon parissa:
https://www.youtube.com/watch?v=gZ8m58fl_bU
Ilmoita

Totta turiset. Katsellaan me youtubea jotka emme matkaile muualla kuin matkailupalstalla tietäen missä meille tuntemattomat ihmiset asuvat.
1 VASTAUS:
Olet oikeassa, ei oikean matkailijan tarvitse youtubeja katsella. Niitä katsoo nämä joita 28x kehottaa unohtamaan hetkeksi lerpatuksensa.
+Lisää kommentti
Mä oon jo täällä huahinissa ja mulla on ilmapuntari. Pattaya on resupekkoja varten ja sen pojat ei saa Suomessa. Mulla ei ole sinne mitään asiaa, mutta onpahan paskainen ja resuinen paikka, jossa pallomahat panee diapetespäissään vaikka niillä ei ees seiso.
Haluan vain valistaa 60000 kertaa vuodessa kuinka huono paikka Pattaya on. Olen tehnyt tätä valistustyötä tällä palstalla jo 4 vuotta, välillä esiintyen naisena ja joskus perheenä. Maailman suurin bordelli jossa rotat syö ihmisiä ja pedofilit vaanii. Olen tarkastanut tämän asian itse kuutisen kertaa vuodessa, mutta en mä mikään Pattayan kävijä ole, koska lautalla on lyhyt matka käydä Pattayalla huahinista. Kauempaa tulevat ovat pattajan kävijöitä ja todellisia pattajanpoikia.
Sitten naidaan kännissä ja tuhlataan suomalaiset kelarahat viinaan ja naisiin ja pannaan kaikenmaailman karahkoilla ja lildoilla menemään kellon ympäri niin että nyytit ne vaan heiluu.
Eilen mulla oli 20 tunnin työvuoro. En ehtinyt nukkumaan ku muutaman tunnin. Tänään oon vähän väsynyt enkä jaksa varmaan ku jonkun 50 kirjoitusta. Johonkin aikaan voin kertoa sitten ilmanpaineen, lämpötilan ja kellonajan.
13 VASTAUSTA:
Hienoa resupetteri jatka vaan videoiden katselua, se onkin ainoa kontaktisi pattayaan, ja kiitos että kirjoitat taas minun tunnuksella reppana, voisit käyttää omaa tunnustasi petteri...
Hua hinissä kello 15 yli kuusi, lämmintä 34 astetta ja ilmanpaine 1004 hPa, eikä resupetteri minulla ole ilmapuntaria vaan eräs boschin kehittämä lentokoneisiin tarkoitettu mikropiiri joka kertoo kaikki koneen tarvitsemat ilmakehäntiedot, äläkä ole huolissasi piiri maksaa alle 10 euroa netissä.

Muuten meidän jotka asumme täällä ei tarvitse katsella tubesta mitä thaimaassa tapahtuu riittää kun avaa ulko-oven tai telkkarin...
63NumBall64 kirjoitti:
Hienoa resupetteri jatka vaan videoiden katselua, se onkin ainoa kontaktisi pattayaan, ja kiitos että kirjoitat taas minun tunnuksella reppana, voisit käyttää omaa tunnustasi petteri...
Hua hinissä kello 15 yli kuusi, lämmintä 34 astetta ja ilmanpaine 1004 hPa, eikä resupetteri minulla ole ilmapuntaria vaan eräs boschin kehittämä lentokoneisiin tarkoitettu mikropiiri joka kertoo kaikki koneen tarvitsemat ilmakehäntiedot, äläkä ole huolissasi piiri maksaa alle 10 euroa netissä.

Muuten meidän jotka asumme täällä ei tarvitse katsella tubesta mitä thaimaassa tapahtuu riittää kun avaa ulko-oven tai telkkarin...
Muuten chippi ei kerro mitään ilmakitkasta, ja miten voisikaan se ei ole ilman ominaisuus... mutta ilman vastuksen se kertoo... anturistaan jo se on aktivoitu.
63NumBall64 kirjoitti:
Hienoa resupetteri jatka vaan videoiden katselua, se onkin ainoa kontaktisi pattayaan, ja kiitos että kirjoitat taas minun tunnuksella reppana, voisit käyttää omaa tunnustasi petteri...
Hua hinissä kello 15 yli kuusi, lämmintä 34 astetta ja ilmanpaine 1004 hPa, eikä resupetteri minulla ole ilmapuntaria vaan eräs boschin kehittämä lentokoneisiin tarkoitettu mikropiiri joka kertoo kaikki koneen tarvitsemat ilmakehäntiedot, äläkä ole huolissasi piiri maksaa alle 10 euroa netissä.

Muuten meidän jotka asumme täällä ei tarvitse katsella tubesta mitä thaimaassa tapahtuu riittää kun avaa ulko-oven tai telkkarin...
Siitäs resut saatte! Numba on Thaimaan jokaisessa kaupungissa käynyt, sillä on lentokonemikropiiri ilmapuntarissa, se tietää kaikki goukkarit Thaimaasta ja kun se avaa ulko-oven, niin näkyy Thaimaa. Sen telkkarista näkyy myöskin Thaimaa.
Mulla on taasen tosi kova katto autossa millä mennään hiljaa markkinoille, kun aamu sarastaa. Ai niin Numban ilmassa ei ole kitkaa. Avaruus sukkulatkin käyttävät lämpökilpiä vain siksi, koska ne säilöö kylmää ilmaa itseensä ettei ole sukkulan makuuhuoneessa niin kuuma.

"Tuulen nopeuteen vaikuttaa myös kitka. Maapallon pyörimisen aikaansaama Coriolis-ilmiö vaikuttaa tuulen suuntaan, ei nopeuteen"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuuli
63NumBall64 kirjoitti:
Muuten chippi ei kerro mitään ilmakitkasta, ja miten voisikaan se ei ole ilman ominaisuus... mutta ilman vastuksen se kertoo... anturistaan jo se on aktivoitu.
"Ilmakehän kaasun kitka kuumentaa aluksen pohjan yli 1500 asteen kuumuuteen"
https://www.esa.int/fin/ESA_in_your_country/Finland/Avaruussukkula_Columbia_-_tiedote_no.1
Jos vielä kerrot lentävä insinööri NumBall omin sanoin sen, mikä on se voima joka kuumentaa avaruussukkulan pinnan laskeutuessa, jos ilmakehä siihen törmätessään kuumentaa sen yli 1500 asteeseen, kiitoksia!?
kaasumies kirjoitti:
"Ilmakehän kaasun kitka kuumentaa aluksen pohjan yli 1500 asteen kuumuuteen"
https://www.esa.int/fin/ESA_in_your_country/Finland/Avaruussukkula_Columbia_-_tiedote_no.1
Jos vielä kerrot lentävä insinööri NumBall omin sanoin sen, mikä on se voima joka kuumentaa avaruussukkulan pinnan laskeutuessa, jos ilmakehä siihen törmätessään kuumentaa sen yli 1500 asteeseen, kiitoksia!?
Sivusta kysyn vastavuoroisesti kaasumies Laiffilta 2010 miten tämä kitka vaikuttikaan tuulensuuntaan siten että ilmakehä pyörii maapalloanopeammin maapallon kiertosuuntaan ja seuraavaksi kiertosuuntaa vastaan ?

Kiitoksia, ole nyt viisas kun viisasta esität, siis kiitoksia.

Voisit myöskertoa tuosta tietämästäsi ilmanpaineen pakkautumisesta maata vasten.
kaasumies kirjoitti:
"Ilmakehän kaasun kitka kuumentaa aluksen pohjan yli 1500 asteen kuumuuteen"
https://www.esa.int/fin/ESA_in_your_country/Finland/Avaruussukkula_Columbia_-_tiedote_no.1
Jos vielä kerrot lentävä insinööri NumBall omin sanoin sen, mikä on se voima joka kuumentaa avaruussukkulan pinnan laskeutuessa, jos ilmakehä siihen törmätessään kuumentaa sen yli 1500 asteeseen, kiitoksia!?
Hyvä kaasumies.

Väitit tuulen syntyvän syystä että maapallo pyöriessään vetää ilmakehän mukaansa ja sitten purjehtijatkinjalapset tietää suunnan olevankin toinen.
Pyysit laittamaan jopa sormen pyörivälle karttapallolle.

Kopioinlinkistäsi oheisen:

Tuulet muodostuvat, kun eri seuduilla vallitseva erilainen lämpötila saa aikaan eroja myös ilmanpaineessa, jolloin ilma alkaa virrata korkeamman paineen alueelta matalamman alueelle päin. Jos paine on alueella vakio, siellä on myös tyyntä. Tuuli myös ylläpitää olemassa olevia paine-eroja. Mitä suuremmat paine-erot, sitä suurempi paine-erovoima ja kovempi tuuli.[3] Ilman liikettä korkeapaineesta matalapaineeseen voidaan verrata siihen, että puhkaistusta ilmapallosta purkautuu ulos – eli pienemmän paineen suuntaan – sinne aiemmin pumpattu ilma[4].

Kun ilma lämpiää jossakin kohden, niin se laajenee ja pullistuu ylöspäin. Tiheys pienenee ja syntyy paine-eroja, joita paine-erovoima pyrkii tasoittamaan. Näin epätasaisen lämpiämisen yhteydessä muodostuu ilmavirtauksia. Lämpeneminen on aina epätasaista. Suurimmassa mittakaavassa eroja aiheutuu jo siitä, että aurinko lämmittää päiväntasaajan seutua enemmän kuin napoja, ja itä-länsisuuntaiset erot seuraavat vuorokaudenaikojen vaihtelua. Pienempiin eroihin vaikuttavat maastonmuodot ja maanpinnan laatu: asfaltti lämpenee enemmän kuin ruohikko.

MIKÄ KOMMENTTISI ILMAKITKA-KAASUMIES-2010 ??????????
Ilmakitka kirjoitti:
Hyvä kaasumies.

Väitit tuulen syntyvän syystä että maapallo pyöriessään vetää ilmakehän mukaansa ja sitten purjehtijatkinjalapset tietää suunnan olevankin toinen.
Pyysit laittamaan jopa sormen pyörivälle karttapallolle.

Kopioinlinkistäsi oheisen:

Tuulet muodostuvat, kun eri seuduilla vallitseva erilainen lämpötila saa aikaan eroja myös ilmanpaineessa, jolloin ilma alkaa virrata korkeamman paineen alueelta matalamman alueelle päin. Jos paine on alueella vakio, siellä on myös tyyntä. Tuuli myös ylläpitää olemassa olevia paine-eroja. Mitä suuremmat paine-erot, sitä suurempi paine-erovoima ja kovempi tuuli.[3] Ilman liikettä korkeapaineesta matalapaineeseen voidaan verrata siihen, että puhkaistusta ilmapallosta purkautuu ulos – eli pienemmän paineen suuntaan – sinne aiemmin pumpattu ilma[4].

Kun ilma lämpiää jossakin kohden, niin se laajenee ja pullistuu ylöspäin. Tiheys pienenee ja syntyy paine-eroja, joita paine-erovoima pyrkii tasoittamaan. Näin epätasaisen lämpiämisen yhteydessä muodostuu ilmavirtauksia. Lämpeneminen on aina epätasaista. Suurimmassa mittakaavassa eroja aiheutuu jo siitä, että aurinko lämmittää päiväntasaajan seutua enemmän kuin napoja, ja itä-länsisuuntaiset erot seuraavat vuorokaudenaikojen vaihtelua. Pienempiin eroihin vaikuttavat maastonmuodot ja maanpinnan laatu: asfaltti lämpenee enemmän kuin ruohikko.

MIKÄ KOMMENTTISI ILMAKITKA-KAASUMIES-2010 ??????????
MUISTIN VIRKISTÄMISEKSI..........

Ilmanvastus ja ilman kitka ovat sama asia. 

Lähempänä maanpintaa ilmanpaineen puristuessa maata vasten tapahtuu niin että maanpinnan epätasaisuudet pyörittelevät ilmaa mukanaan.  

Maan pyörimissuunta taasen on suurin tekijä siihen, miksi tuuli tuulee pääsääntöisesti lännestä. 
Gravitaatio pitää ilmakehän Maan pintaa vasten ja Maan kierto aiheuttaa kitkaa ilmakehään, ja siksi tuuli puhaltaa Maan kiertoa vastakkaiseen suuntaan täysin ymmärrettävästi.

Jokaikiselle merillä purjehtijalle ja kaukolentoja lentäjälle on täysin tuttua ja tiedossa oleva asia se että tuulet tuulevat pääsääntöisesti Maan pyörimissuuntaa vastaan.

Voit testata tämän laittamalla karttapallon pyörimään ja painamalla sormesi siihen kiinni siihen sen pyöriessä. 

Kerro minulle halusaisiko sormesi lähteä sen pyörimissuunnan mukaan? 

Samasta syystä se ilmamassa lähtee maapallon pyörimissuunnan mukaan kitkan vaikutuksesta ja ilman vetovoimaa ei olisi ilmamassaa eikä kitkaa.

Kuten tuossa edellä sanottiin niin se Maa pyöriessään ottaa ilmamassaa mukaansa kitkan vuoksi. 

Lapsikin tuon ymmärtää.
Ilmakitka kirjoitti:
Hyvä kaasumies.

Väitit tuulen syntyvän syystä että maapallo pyöriessään vetää ilmakehän mukaansa ja sitten purjehtijatkinjalapset tietää suunnan olevankin toinen.
Pyysit laittamaan jopa sormen pyörivälle karttapallolle.

Kopioinlinkistäsi oheisen:

Tuulet muodostuvat, kun eri seuduilla vallitseva erilainen lämpötila saa aikaan eroja myös ilmanpaineessa, jolloin ilma alkaa virrata korkeamman paineen alueelta matalamman alueelle päin. Jos paine on alueella vakio, siellä on myös tyyntä. Tuuli myös ylläpitää olemassa olevia paine-eroja. Mitä suuremmat paine-erot, sitä suurempi paine-erovoima ja kovempi tuuli.[3] Ilman liikettä korkeapaineesta matalapaineeseen voidaan verrata siihen, että puhkaistusta ilmapallosta purkautuu ulos – eli pienemmän paineen suuntaan – sinne aiemmin pumpattu ilma[4].

Kun ilma lämpiää jossakin kohden, niin se laajenee ja pullistuu ylöspäin. Tiheys pienenee ja syntyy paine-eroja, joita paine-erovoima pyrkii tasoittamaan. Näin epätasaisen lämpiämisen yhteydessä muodostuu ilmavirtauksia. Lämpeneminen on aina epätasaista. Suurimmassa mittakaavassa eroja aiheutuu jo siitä, että aurinko lämmittää päiväntasaajan seutua enemmän kuin napoja, ja itä-länsisuuntaiset erot seuraavat vuorokaudenaikojen vaihtelua. Pienempiin eroihin vaikuttavat maastonmuodot ja maanpinnan laatu: asfaltti lämpenee enemmän kuin ruohikko.

MIKÄ KOMMENTTISI ILMAKITKA-KAASUMIES-2010 ??????????
Kapteeni Kitka taas täällä lempiaiheensa parissa.

Numba väitti ettei ilmalla ole kitkaominaisuutta = Kumottu. Ilmalla on kitkaominaisuus kuten myös nesteellä.

Numba väitti ettei ilmaan vaikuta painovoima = Kumottu. Ilmalla on massa ja painovoima vaikuttaa siihen kuten kaikkeen muuhunkin.

Numba väitti että vain golfvirta vaikuttaa tuulten suuntiin = Kumottu. Siihen vaikuttaa pääasiassa auringon säteily ja maapallon pyörimissuunta, sekä alueelliset seikat.

En ole sanonut että ilmakehä pyörisi nopeammin kuin maa kitkan vaikutuksesta, mutta sanoin että se kitka vaikuttaa ilmavirtausten suuntaan varsinkin alailmakehässä täysin luonnollisesti.

Numban mukaanhan tosiaan ilmalla ei ole kitkaominaisuutta. Toistan näkemykseni, että jokainen kaukoreittien lentäjä ja valtameripurjehtija tietää nämä asiat. Numball ei tiedä, koska hän on lentänyt ainoastaan lyhyitä reittejä Hiekkiksen ostaripubin ovelta kävelytielle.

Minä en ole lentäjä, purjehtija enkä meteorologi, mutta lerppanumbasensei on sitä vielä vähemmän. Minä sentään luen paljon ja opiskelen asioita omatoimisesti ja sinä vaan huutelet levottomuuksia puhuen potaskaa ja koetat päteä.

Ystävämme 44x on nyt kaupungissa. Huomenna menemme yhdessä käymään erinäisissä paikoissa.
2010unreg kirjoitti:
Kapteeni Kitka taas täällä lempiaiheensa parissa.

Numba väitti ettei ilmalla ole kitkaominaisuutta = Kumottu. Ilmalla on kitkaominaisuus kuten myös nesteellä.

Numba väitti ettei ilmaan vaikuta painovoima = Kumottu. Ilmalla on massa ja painovoima vaikuttaa siihen kuten kaikkeen muuhunkin.

Numba väitti että vain golfvirta vaikuttaa tuulten suuntiin = Kumottu. Siihen vaikuttaa pääasiassa auringon säteily ja maapallon pyörimissuunta, sekä alueelliset seikat.

En ole sanonut että ilmakehä pyörisi nopeammin kuin maa kitkan vaikutuksesta, mutta sanoin että se kitka vaikuttaa ilmavirtausten suuntaan varsinkin alailmakehässä täysin luonnollisesti.

Numban mukaanhan tosiaan ilmalla ei ole kitkaominaisuutta. Toistan näkemykseni, että jokainen kaukoreittien lentäjä ja valtameripurjehtija tietää nämä asiat. Numball ei tiedä, koska hän on lentänyt ainoastaan lyhyitä reittejä Hiekkiksen ostaripubin ovelta kävelytielle.

Minä en ole lentäjä, purjehtija enkä meteorologi, mutta lerppanumbasensei on sitä vielä vähemmän. Minä sentään luen paljon ja opiskelen asioita omatoimisesti ja sinä vaan huutelet levottomuuksia puhuen potaskaa ja koetat päteä.

Ystävämme 44x on nyt kaupungissa. Huomenna menemme yhdessä käymään erinäisissä paikoissa.
Sä oot kyllä hupaisa heppu.

Pemahdat paikalle ainakun oot ensin jauhanu paskaa muilla nimimerkeilläs.

Lue tekstis poju......en ole sanonut.....höpöhöpö.

Minä olen Sensei, en Numba.
2010unreg kirjoitti:
Kapteeni Kitka taas täällä lempiaiheensa parissa.

Numba väitti ettei ilmalla ole kitkaominaisuutta = Kumottu. Ilmalla on kitkaominaisuus kuten myös nesteellä.

Numba väitti ettei ilmaan vaikuta painovoima = Kumottu. Ilmalla on massa ja painovoima vaikuttaa siihen kuten kaikkeen muuhunkin.

Numba väitti että vain golfvirta vaikuttaa tuulten suuntiin = Kumottu. Siihen vaikuttaa pääasiassa auringon säteily ja maapallon pyörimissuunta, sekä alueelliset seikat.

En ole sanonut että ilmakehä pyörisi nopeammin kuin maa kitkan vaikutuksesta, mutta sanoin että se kitka vaikuttaa ilmavirtausten suuntaan varsinkin alailmakehässä täysin luonnollisesti.

Numban mukaanhan tosiaan ilmalla ei ole kitkaominaisuutta. Toistan näkemykseni, että jokainen kaukoreittien lentäjä ja valtameripurjehtija tietää nämä asiat. Numball ei tiedä, koska hän on lentänyt ainoastaan lyhyitä reittejä Hiekkiksen ostaripubin ovelta kävelytielle.

Minä en ole lentäjä, purjehtija enkä meteorologi, mutta lerppanumbasensei on sitä vielä vähemmän. Minä sentään luen paljon ja opiskelen asioita omatoimisesti ja sinä vaan huutelet levottomuuksia puhuen potaskaa ja koetat päteä.

Ystävämme 44x on nyt kaupungissa. Huomenna menemme yhdessä käymään erinäisissä paikoissa.
KENEN KIRJOITUS DILLE ??????????

Tuuleeko lännestä itään vai idästä länteen ....... lue ja ymmärrä ennen kuin vastaat.......tai vaikenet tapasi mukaan !!!!!!!!!! 🐒

2010unreg26.11.2018 15:17
Tottakai golfvirta vaikuttaa alueellisesti tuuliin, kuten vuoristot. Ai saatana kun pitää joka asia vääntää rautalangasta ja juntti vaan vänkää. Nyt puhuttiin siitä miksi paluu Bangkokista Suomeen kestää pidempään ja siihen ei se sun golfvirtasi vaikuta mitenkään vaikka kuinka vänkäät ja valehtelet.Maapallon pyörimissuunta ei vaikuta lentoaikaan, mutta se vaikuttaa pääsääntöisesti tuulen suuntaan ja se tuuli vaikuttaa lentoaikaan.Gravitaatio pitää ilmakehän Maan pintaa vasten ja Maan kierto aiheuttaa kitkaa ilmakehään, ja siksi tuuli puhaltaa Maan kiertoa vastakkaiseen suuntaan täysin ymmärrettävästi ja yksinkertaisesti, eli idästä länteen, jolloin paluulento Bangkokista Suomeen kestää pidempään.
kaasumies kirjoitti:
"Ilmakehän kaasun kitka kuumentaa aluksen pohjan yli 1500 asteen kuumuuteen"
https://www.esa.int/fin/ESA_in_your_country/Finland/Avaruussukkula_Columbia_-_tiedote_no.1
Jos vielä kerrot lentävä insinööri NumBall omin sanoin sen, mikä on se voima joka kuumentaa avaruussukkulan pinnan laskeutuessa, jos ilmakehä siihen törmätessään kuumentaa sen yli 1500 asteeseen, kiitoksia!?
Resupetteri ei, ja vielä ei ei ole olemassa ilmakitkaa ilmakehässä putoava kappale jonka liikettä rajoittaa kutsutaan ilmanvastukseksi, sitä joka vetää putoavaa kappaletta maata kohti kutsutaan gravitaatioksi, joka ei todellisuudessa ole vetovoima vaan eräänlaista aaltoliikettä asian ymmärtäminen on erittäin vaikeaa, aivan kuin nesteenliikkeen rajoittamaa voimaa ei kutsuta nestekitkaksi, vaan nesteen viskositeeksi...
Joku nollamalli kertoi palstalla että ilmanvastus ja ilmankitka on sama asia ei ole ilman kitkaa ei ole edes olemassa, joten se ei voi olla sama asia...
Jos haluat tuosta gravitaatio asiasta lisätietoja kannattaa lukea vaikka wikipedista mitä gravitational waves, mutta tosiaan se on hieman hankalaa ymmärtää koulutustasollasi.
63NumBall64 kirjoitti:
Resupetteri ei, ja vielä ei ei ole olemassa ilmakitkaa ilmakehässä putoava kappale jonka liikettä rajoittaa kutsutaan ilmanvastukseksi, sitä joka vetää putoavaa kappaletta maata kohti kutsutaan gravitaatioksi, joka ei todellisuudessa ole vetovoima vaan eräänlaista aaltoliikettä asian ymmärtäminen on erittäin vaikeaa, aivan kuin nesteenliikkeen rajoittamaa voimaa ei kutsuta nestekitkaksi, vaan nesteen viskositeeksi...
Joku nollamalli kertoi palstalla että ilmanvastus ja ilmankitka on sama asia ei ole ilman kitkaa ei ole edes olemassa, joten se ei voi olla sama asia...
Jos haluat tuosta gravitaatio asiasta lisätietoja kannattaa lukea vaikka wikipedista mitä gravitational waves, mutta tosiaan se on hieman hankalaa ymmärtää koulutustasollasi.
asia on hieman helpompi ymmärtää jos ymmärtää valon toiminnasta jotain, kun valo lähenee massiivista kohdetta, se taipuu tietyn matemaattisen kaavan mukaisesti, vaikka valolla ei ole massaa lainkaan, joten painovoiman ei pitäisi lainkaan vaikuttaa valoon... mutta kun vaikuttaa... asiasta löytyy englanniksi vaikka kuinka paljon.
63NumBall64 kirjoitti:
asia on hieman helpompi ymmärtää jos ymmärtää valon toiminnasta jotain, kun valo lähenee massiivista kohdetta, se taipuu tietyn matemaattisen kaavan mukaisesti, vaikka valolla ei ole massaa lainkaan, joten painovoiman ei pitäisi lainkaan vaikuttaa valoon... mutta kun vaikuttaa... asiasta löytyy englanniksi vaikka kuinka paljon.
Lerppa on taas humalassa mesoamassa kitkastaan ja maanantai-iltapäivästä jo.
Millä ilveellä siun maksa kestää tuota ilveilyä??
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
28 on ainoa täysipäinen palstalla.
Ilmoita
Pojat täällä höpöttelevät gravitaatiosta eli suomeksi painovoimasta kuin suuretkin tiedemiehet...D

Ette tiedä edes sitä että painovoimaa ei olla todistettu raivoisista yrityksistä huolimatta. Painovoiman yksikölle on kuitenkin annettu nimi; gravitoni vaikka sitä ei olla löydetty ei koskaan tulla löytämäänkään.

Painavampi massa vain syrjäyttää kevyemmän; se ei ole painovoimaa se.

Pieni kevennys:
Valkoinen mies meni viidakkoon ja kohtasi siellä tietysti alkuperäisheimon. Rupattelivat sitten niitä näitä. Farang kertoi että puolet heistä käveli pallolla päät alaspäin.
Seurasi suuri hiljaisuus.
Pitivätkö alkuasukkaat valkoista miestä tärähtäneenä ?
24 VASTAUSTA:
Brune ratakiree seksiobjekti pää alaspäin Pattayalla kertoi että on täysin selvää pääsääntöisen tuulen olevan idästä länteen eli maapallon kiertosuuntaa vastaan ja se syynä idästä länteen lentävän lentokoneen matkanteon ajan pidentämiseen 😎

Sanoi kuperkeikkaa tehdessään ettätämä johtuu siitä, ettämaapallo kiertäessään ottaa ilmakitkan johdosta ilmakehänmukaansa.

Siis ottaa mukaansa mutta kuitenkin kiertää ja tuulee vastaan.
Höpö höpö vuonna 2017 gravitaatioaallot toivat fysiikan Nobelin palkinnon kolmelle tiedemiehelle Barry Barish, Kip Thorne ja Rainer Weiss, edellinen painovoima teoria perustui Newtoniin tämä nykyinen A. Einsteiniin
63NumBall64 kirjoitti:
Höpö höpö vuonna 2017 gravitaatioaallot toivat fysiikan Nobelin palkinnon kolmelle tiedemiehelle Barry Barish, Kip Thorne ja Rainer Weiss, edellinen painovoima teoria perustui Newtoniin tämä nykyinen A. Einsteiniin
Einsteinin suhteellisuusteoriaa ei vieläkään ole pystytty kaikilta osiltaan julistamaan täysin paikkansa pitäväksi.
Einsteinin kosmologinen vakio on esimerkki siitä ja asiaa tutkitaan, voi olla, että jo tänä vuonna saamme vastauksen, mitä tapahtuu suhteellisuusteorialle silloin?
KrunikanVili kirjoitti:
Einsteinin suhteellisuusteoriaa ei vieläkään ole pystytty kaikilta osiltaan julistamaan täysin paikkansa pitäväksi.
Einsteinin kosmologinen vakio on esimerkki siitä ja asiaa tutkitaan, voi olla, että jo tänä vuonna saamme vastauksen, mitä tapahtuu suhteellisuusteorialle silloin?
Se että kaikkea ei voida vielä tieteellisesti todentaa ei tarkoita että se ei olisi totta, tieteen menetelmät eivät vaan ole vielä riittävän kehittyneita asian havaitsemiseksi, voi toki olla ettei suhteellisuusteoria siis erityinen ole viimeinen sana vaan sitä pitää korjata kun havainnot tarkentuvat, mutta yleinen suhteellisuusteoriaa tuskin tarvitsee pahemmin korjailla, joskin työ yleinen menee jotenkin jakeluun, mutta tuo erityinen ei niinkään... huomaa että täällä ei juurikaan ole allekirjoittaneen lisäksi lukion oppimäärän suorittaneita, jos sinuä vili olisit olisit osannut kertoa että kumpaa suhteellisuus teoriaa itseasiassa tarkoitat... niitä kun on useita... tämä liittyy jo lukion fysiikan oppimäärään... ja minä ole sentään kouluni käynyt yli 30 vuotta sitten...
63NumBall64 kirjoitti:
Se että kaikkea ei voida vielä tieteellisesti todentaa ei tarkoita että se ei olisi totta, tieteen menetelmät eivät vaan ole vielä riittävän kehittyneita asian havaitsemiseksi, voi toki olla ettei suhteellisuusteoria siis erityinen ole viimeinen sana vaan sitä pitää korjata kun havainnot tarkentuvat, mutta yleinen suhteellisuusteoriaa tuskin tarvitsee pahemmin korjailla, joskin työ yleinen menee jotenkin jakeluun, mutta tuo erityinen ei niinkään... huomaa että täällä ei juurikaan ole allekirjoittaneen lisäksi lukion oppimäärän suorittaneita, jos sinuä vili olisit olisit osannut kertoa että kumpaa suhteellisuus teoriaa itseasiassa tarkoitat... niitä kun on useita... tämä liittyy jo lukion fysiikan oppimäärään... ja minä ole sentään kouluni käynyt yli 30 vuotta sitten...
Wau! Kerrankin olen kanssasi suurinpiirtein samaa mieltä, vaikkakin epäilen sinun kopioineen nuo viisaudet jostakin.

Lukion opit unohtuu, kuten muutkin kouluviisaudet, jos niitä ei kertaa ja sisäistä. Sanasta sanaan luetun kopioiminen ja toistaminen ei ole sisäistämistä, ymmärtämistä eikä viisautta.

Luetun toistaminen ja luetun ymmärtäminen / sisäistäminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Siinä on ero koulutiedon ja viisauden välillä.

2005 kun aloitin jo himmaamaan työtahtia niin siirsin sen ylijäämäenergian monenlaiseen itseopiskeluun. Maailma ja Universumi on mielenkiintoinen paikka ja esimerkiksi ajan käsitettä olen tutkiskellut paljon.

Jahas. Se alkaa pikku hiljaa olla aika painella ammeeseen ottamaan pienet vodkasnapsit ja lueskelemaan kirjaa. Vien nimimerkki 44x:n erääseen yllätyspaikkaan ja sieltä sitten eteenpäin. Partyilta tiedossa.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

2010unreg kirjoitti:
Wau! Kerrankin olen kanssasi suurinpiirtein samaa mieltä, vaikkakin epäilen sinun kopioineen nuo viisaudet jostakin.

Lukion opit unohtuu, kuten muutkin kouluviisaudet, jos niitä ei kertaa ja sisäistä. Sanasta sanaan luetun kopioiminen ja toistaminen ei ole sisäistämistä, ymmärtämistä eikä viisautta.

Luetun toistaminen ja luetun ymmärtäminen / sisäistäminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Siinä on ero koulutiedon ja viisauden välillä.

2005 kun aloitin jo himmaamaan työtahtia niin siirsin sen ylijäämäenergian monenlaiseen itseopiskeluun. Maailma ja Universumi on mielenkiintoinen paikka ja esimerkiksi ajan käsitettä olen tutkiskellut paljon.

Jahas. Se alkaa pikku hiljaa olla aika painella ammeeseen ottamaan pienet vodkasnapsit ja lueskelemaan kirjaa. Vien nimimerkki 44x:n erääseen yllätyspaikkaan ja sieltä sitten eteenpäin. Partyilta tiedossa.
jep niin minäkin olen asiaa lukenut jonkin verran, aika käsitteestä, mutta meissä selkeästi muutamia eroja, 1. sinä et ole käynyt lukioita minä olen, 2. lisäksi olen vielä inssi , ja sitten armeija 3. päällystöopisto... tämä antaa erittäin hyvän pohjan opiskella lisää vaikka omaksi iloksi, joskus muidenkin... hienoa että parisuhteesi on nousujohteinen yliopisto tutkijasta vuokramomorsiamen... upeeta hienoa, muuten uskomaton lause exni ei koskaan hyödyntänyt osaamistaan työelämässään, eipä ole tuollaistakaan vielä koskaan vastaan tullut, toisaalta ei vuokramorsiankaan ole hyödyntänyt osaamistaan työelämässä mutta varmaan eri syystä.
63Numball64 kirjoitti:
jep niin minäkin olen asiaa lukenut jonkin verran, aika käsitteestä, mutta meissä selkeästi muutamia eroja, 1. sinä et ole käynyt lukioita minä olen, 2. lisäksi olen vielä inssi , ja sitten armeija 3. päällystöopisto... tämä antaa erittäin hyvän pohjan opiskella lisää vaikka omaksi iloksi, joskus muidenkin... hienoa että parisuhteesi on nousujohteinen yliopisto tutkijasta vuokramomorsiamen... upeeta hienoa, muuten uskomaton lause exni ei koskaan hyödyntänyt osaamistaan työelämässään, eipä ole tuollaistakaan vielä koskaan vastaan tullut, toisaalta ei vuokramorsiankaan ole hyödyntänyt osaamistaan työelämässä mutta varmaan eri syystä.
Sinä petteri otat vielä kantaa tuohon kitka asiaan, avaa joku fysiikkaa käsittelevä kirja ja etsi siltä kohta liikettärajoittavat voimat, ja hups siellä ei löydy lainkaan sanaa ilmakitka, vaan ilmanvastus...
63Numball64 kirjoitti:
Sinä petteri otat vielä kantaa tuohon kitka asiaan, avaa joku fysiikkaa käsittelevä kirja ja etsi siltä kohta liikettärajoittavat voimat, ja hups siellä ei löydy lainkaan sanaa ilmakitka, vaan ilmanvastus...
Dillen miljonääriexä osasi väitellä rakentavasti, ei pahantahtoisesti.

Miten ovat mahtaneet väitellä keskenään rakentava / hyväntahtoinen vs. pahantahtoinen / mollaava.........lopputuloksena Dille pellolle.

Varsinainen miljonäärisuku ja poikakin ryhtyy miljonääriksi kun pääsee intistä.

Naurattaa miksi Laiffi ja Vili ei ole jo jauhamassa exämiljonääristä tarinaa???????????
63Numball64 kirjoitti:
Sinä petteri otat vielä kantaa tuohon kitka asiaan, avaa joku fysiikkaa käsittelevä kirja ja etsi siltä kohta liikettärajoittavat voimat, ja hups siellä ei löydy lainkaan sanaa ilmakitka, vaan ilmanvastus...
Ekkö sää numpaali tajua tuota asiaa? Tuulenvastuksessa on aina kitka sen tuulen osuessa johonkin pintaan. Kitkan määrä riippuu ilmanvastuksen määrästä, törmäävän objektin muodosta ja pinnan tasaisuudesta.

"Vastuksen komponentit (erityisesti lentokoneessa):
kitkavastus johtuu ilman viskooseista ominaisuuksista
kappaleen pinnan läheisyydessä on rajakerros (lentokoneella 0,01 mm – muutama millimetri pinnasta ulospäin, maapallon ilmakehässä rajakerrosta on satoja metrejä), jossa virtaus hidastuu s.e. pinnan ja ilman välinen suhteellinen liike loppuu pinnassa
niin kauan kuin rajakerros on laminaarinen, kitkavastus on pieni; kun rajakerros irtoaa pinnasta ja muuttuu pyörteiseksi (turbulentti virtaus), se kasvaa"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus

Lue ihan rauhassa ja lopeta tuo typerä jauhaminen ilman kitkattomuudesta. Kukaan jaksa enää kuunnella.
Totta helvetissä tajuan että ilmakehässä putoavaa kappaletta vastustaa ilmanvastus ei ilmakitka jota ei ole olemassakaan, jos sinua helpottaa kutsua sitä ilmakitkaksi niin kutsu vaan , mutta fysiikassa ei ole ilmakitkaa, vaan ilmanvastus... se on lähinnä viskositeettia (neste) kun perinteistä kitkaa... "kitka esiintyy ainoastaan kahden kiinteän kappaleen toisiaan koskettavien pintojen välissä, ilma ei ole määrittelyn mukaan kiinteä kappale"... näin se vain menee... fysiikassa, siksi ei myöskään kutsuta nesteen ominaisuuksia "nestekitkaksi" vaan viskositeetiksi, nesteellä ei myöskäämn kiinteää muotoa...

Tottakai on on kaikki "eräänlaista" kitkaa, mutta fysiikassa kitkaa käytetään ainoastaan kuten kerroin, kahden kappaleen pintojen koskettaessa toisiinsa, tähän väliin syntyvästä voimasta...

Maailman helppoin asia... jos et tajua mene kouluun siellä asia opetataan, jonka jokainen peruskoululainen tietää varmasti.
63NumBall64 kirjoitti:
Totta helvetissä tajuan että ilmakehässä putoavaa kappaletta vastustaa ilmanvastus ei ilmakitka jota ei ole olemassakaan, jos sinua helpottaa kutsua sitä ilmakitkaksi niin kutsu vaan , mutta fysiikassa ei ole ilmakitkaa, vaan ilmanvastus... se on lähinnä viskositeettia (neste) kun perinteistä kitkaa... "kitka esiintyy ainoastaan kahden kiinteän kappaleen toisiaan koskettavien pintojen välissä, ilma ei ole määrittelyn mukaan kiinteä kappale"... näin se vain menee... fysiikassa, siksi ei myöskään kutsuta nesteen ominaisuuksia "nestekitkaksi" vaan viskositeetiksi, nesteellä ei myöskäämn kiinteää muotoa...

Tottakai on on kaikki "eräänlaista" kitkaa, mutta fysiikassa kitkaa käytetään ainoastaan kuten kerroin, kahden kappaleen pintojen koskettaessa toisiinsa, tähän väliin syntyvästä voimasta...

Maailman helppoin asia... jos et tajua mene kouluun siellä asia opetataan, jonka jokainen peruskoululainen tietää varmasti.
Jaa että nyt se on tottakai? Äsken sitä ei vielä ollut. Ilmalla on massa ja siksi viskositeetti ja kitka. Se ei koske ainoastaan putoavia kappaleita vaan ihan mihin suuntaan tahansa kappaleen liikkuessa. Kitkan aiheuttaman kuumuuden jakamisen vuoksi avaruussukkuloiden kantoraketit aloittivat pyörähdykset tietyssä vaiheessa nousua. Kannattaa lukea muutakin kuin yhtä wikipediaa. Ilmanvastus, kitka, turbulenssi, tuuli...

Luepas sadannen kerran tuo kohta:

"Vastuksen komponentit (erityisesti lentokoneessa):
kitkavastus johtuu ilman viskooseista ominaisuuksista
kappaleen pinnan läheisyydessä on rajakerros (lentokoneella 0,01 mm – muutama millimetri pinnasta ulospäin, maapallon ilmakehässä rajakerrosta on satoja metrejä), jossa virtaus hidastuu s.e. pinnan ja ilman välinen suhteellinen liike loppuu pinnassa niin kauan kuin rajakerros on laminaarinen, kitkavastus on pieni; kun rajakerros irtoaa pinnasta ja muuttuu pyörteiseksi (turbulentti virtaus), se kasvaa"

Erityisesti tuo kohta, jota kymppi tarkoitti puhuessaan Maan ja ilman kitkasta:
"maapallon ilmakehässä rajakerrosta on satoja metrejä, jossa virtaus hidastuu"

Joko menee hilseeseen?
Niin Niin resupetteri alappas nyt kirjoittamamaan tarkempaa tietoa ilmakitkasta wikipediaan , kun yksikään fyysikko ei ole moiseen vaivautunut, kun saat valmiiksi laita viesti niin käännän sen englanniksi... siirrän sen wikipedian eng sivustolle, saat varamasti "nobbelling" palkinnon tiedoistasi... erityisesti perustele mikä ero on ilmakitkalla ja ilmanvastuksella.
63Numball64 kirjoitti:
Niin Niin resupetteri alappas nyt kirjoittamamaan tarkempaa tietoa ilmakitkasta wikipediaan , kun yksikään fyysikko ei ole moiseen vaivautunut, kun saat valmiiksi laita viesti niin käännän sen englanniksi... siirrän sen wikipedian eng sivustolle, saat varamasti "nobbelling" palkinnon tiedoistasi... erityisesti perustele mikä ero on ilmakitkalla ja ilmanvastuksella.
Resupetteri tuossa on ilmanvastus kerrottu lentotekniikan kautta, missä siellä on ilmakitkaa... https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)
63Numball64 kirjoitti:
Resupetteri tuossa on ilmanvastus kerrottu lentotekniikan kautta, missä siellä on ilmakitkaa... https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)
Ilmanvastus ja ilman kitka ovat kaksi kautta kaksi asiaa samasta asiasta. Kun lasketaan ilmanvastusta rakennuksista tai kulkuneuvoista niin pitää ottaa huomioon myös kitka. Joskus kitkaa lisätään tarkoituksella ja joskus pyritään vähentämään.
Kerrotko vielä omin sanoin mikä on se törmäysvoima joka lämmittää ilman avulla kappaletta?
kirpanletkat kirjoitti:
Ilmanvastus ja ilman kitka ovat kaksi kautta kaksi asiaa samasta asiasta. Kun lasketaan ilmanvastusta rakennuksista tai kulkuneuvoista niin pitää ottaa huomioon myös kitka. Joskus kitkaa lisätään tarkoituksella ja joskus pyritään vähentämään.
Kerrotko vielä omin sanoin mikä on se törmäysvoima joka lämmittää ilman avulla kappaletta?
Selventäisitkö jo viimein kympin kertomuksien tulkki miten tämä ilmakitka vaikuttikaan ilmavirtauksiin lentokorkeudessa, josta alunperin kyse.
Minä olen tulkinnut kympinkirjoittaneen maanpyöriessään tämän kitkan vetäneen mukaansa ilmakehän ja sitten hän kirjoitti purjehtijoidenkin tietävän tuulenpääsääntöisesti olevan idästä länteen.

Apina 🐒 puheenaiheen muuttaja 😨
kirpanletkat kirjoitti:
Ilmanvastus ja ilman kitka ovat kaksi kautta kaksi asiaa samasta asiasta. Kun lasketaan ilmanvastusta rakennuksista tai kulkuneuvoista niin pitää ottaa huomioon myös kitka. Joskus kitkaa lisätään tarkoituksella ja joskus pyritään vähentämään.
Kerrotko vielä omin sanoin mikä on se törmäysvoima joka lämmittää ilman avulla kappaletta?
Ilmakitka ja siis ilmanvastus on siis kaksi asiaa samasta asiasta, siis mitä oikein kirjoitat... siis ovat samat asiat, miksi siis pitäis olla samasta asiasta kaksi eri fysikaalista ilmiötä, tiedätkö miksi ero on sitten seuraavalla väitteellä ilmakitka vähenee tai lisääntyy tarpeen mukaan, tai jos ilmakitka sana korvataan sanalla ilmanvastus, siis onko ilmakitka ja ilmanvastus toisistaan erotettavissa oleva luonnonvoima...

vastaus on ei ole ilmakitkaa ei ole olemassa, samoin kuin ei ole nesteenkitkaan on vain nesteen viskositeetti...

siis kun heikkolahjaisilla on vaikea asiaa ymmärtää kertaan vielä, "kun lasketaan ilmanvastusta rakennuksista tai kulkuneuvoista kerrotko minulle miten ilmankitka otetaan huomioon kun lasketaan ilmanvastuata ja miten nämä poikkeavat toisitaan, siis kaava mistä selviää miten ilmakitka vaikuttaa ilmanvastukseen, vai lasketaanko pelkkä ilmanvastus.
63NumBall64 kirjoitti:
Ilmakitka ja siis ilmanvastus on siis kaksi asiaa samasta asiasta, siis mitä oikein kirjoitat... siis ovat samat asiat, miksi siis pitäis olla samasta asiasta kaksi eri fysikaalista ilmiötä, tiedätkö miksi ero on sitten seuraavalla väitteellä ilmakitka vähenee tai lisääntyy tarpeen mukaan, tai jos ilmakitka sana korvataan sanalla ilmanvastus, siis onko ilmakitka ja ilmanvastus toisistaan erotettavissa oleva luonnonvoima...

vastaus on ei ole ilmakitkaa ei ole olemassa, samoin kuin ei ole nesteenkitkaan on vain nesteen viskositeetti...

siis kun heikkolahjaisilla on vaikea asiaa ymmärtää kertaan vielä, "kun lasketaan ilmanvastusta rakennuksista tai kulkuneuvoista kerrotko minulle miten ilmankitka otetaan huomioon kun lasketaan ilmanvastuata ja miten nämä poikkeavat toisitaan, siis kaava mistä selviää miten ilmakitka vaikuttaa ilmanvastukseen, vai lasketaanko pelkkä ilmanvastus.
"Kerrotko vielä omin sanoin mikä on se törmäysvoima joka lämmittää ilman avulla kappaletta?", tuo kysymys on hieman hankala ymmärtää erityisesti tuo sana törmysvoima, jos meteoriitti putoaa ilmakehään niin maanvetovoima vetää sitä kohti maan keskipistettä, joskin asia ei ole niin yksinkertainen, se mikä taa jarrutta maanvetovoimaa on ilmanvastus, joka saa meteoriitin hehkumaan jopa sulamaan... tiedätkö että avaruudesta noita meteoriittejä putoaa vähän kokoajan, mutta niitä ei juurikaan havaita kun ilmakehä suojaa maapalloa ilmanvastuksellaan, aivan sama on onko kyseessä mikä tahansa kappale, meteoriitti, avaruusasema, lentokone sukkula tai vaikka omena kerrotko minulle missä vaiheessa se ilmakitka vaikuttaa vaikka tuohon omenaan tai tuohon meteoriittiin...

Muuten jos tuon törmäysvoima sana korvataan sanalla liike-energiaa vastustavat voimat, saadaan tuosta lauseesta suht järkevä...
63NumBall64 kirjoitti:
"Kerrotko vielä omin sanoin mikä on se törmäysvoima joka lämmittää ilman avulla kappaletta?", tuo kysymys on hieman hankala ymmärtää erityisesti tuo sana törmysvoima, jos meteoriitti putoaa ilmakehään niin maanvetovoima vetää sitä kohti maan keskipistettä, joskin asia ei ole niin yksinkertainen, se mikä taa jarrutta maanvetovoimaa on ilmanvastus, joka saa meteoriitin hehkumaan jopa sulamaan... tiedätkö että avaruudesta noita meteoriittejä putoaa vähän kokoajan, mutta niitä ei juurikaan havaita kun ilmakehä suojaa maapalloa ilmanvastuksellaan, aivan sama on onko kyseessä mikä tahansa kappale, meteoriitti, avaruusasema, lentokone sukkula tai vaikka omena kerrotko minulle missä vaiheessa se ilmakitka vaikuttaa vaikka tuohon omenaan tai tuohon meteoriittiin...

Muuten jos tuon törmäysvoima sana korvataan sanalla liike-energiaa vastustavat voimat, saadaan tuosta lauseesta suht järkevä...
Vielä eräs koe, ota vanha tennismaila, vedä siihen päälle muovikelmua, ja pelaa sillä mailalla tennistä, ollaanko samaa mieltä pelaaminen on huomattavasti raskaampaa kalvon takia vastustaako nyt kalvoa ilmanvastus, vai ilmankitka... jos vain toinen mihin tarvitaan toista...
63NumBall64 kirjoitti:
Vielä eräs koe, ota vanha tennismaila, vedä siihen päälle muovikelmua, ja pelaa sillä mailalla tennistä, ollaanko samaa mieltä pelaaminen on huomattavasti raskaampaa kalvon takia vastustaako nyt kalvoa ilmanvastus, vai ilmankitka... jos vain toinen mihin tarvitaan toista...
Siellä se on parakodissa herännyt eturauhasen pakotukseen taas ja ei muuta kuin Pattaya- palstalle kitkaa pohtimaan.

SInun ei tarvitse sitä ilman kitkaa itse miettiä laisinkaan eikä vaivata sillä päätäsi ollenkaan, koska pääsi ei sovellu ajattelemiseen. Pääsi soveltuu esimerkiksi karvahatun säilyttämiseen tai telkänpöntöksi.

Se kaikki kun lukee ihan tuossa suomen kielellä valmiina. Ole hyvä!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus
"Vastuksen komponentit (erityisesti lentokoneessa):
kitkavastus johtuu ilman viskooseista ominaisuuksista
kappaleen pinnan läheisyydessä on rajakerros (lentokoneella 0,01 mm – muutama millimetri pinnasta ulospäin, maapallon ilmakehässä rajakerrosta on satoja metrejä), jossa virtaus hidastuu s.e. pinnan ja ilman välinen suhteellinen liike loppuu pinnassa niin kauan kuin rajakerros on laminaarinen, kitkavastus on pieni"

Noin. Kitkasta johtuva rajakerros maapallon pinnassa on siis satoja metrejä, kuten olen sanonut noin 25 kertaa. Voit tunkea sen tennismailasi hanuriisi takaisi, äläkä tuhlaa siihen parakodin elmukelmua yhtään enempää.
2010unreg kirjoitti:
Siellä se on parakodissa herännyt eturauhasen pakotukseen taas ja ei muuta kuin Pattaya- palstalle kitkaa pohtimaan.

SInun ei tarvitse sitä ilman kitkaa itse miettiä laisinkaan eikä vaivata sillä päätäsi ollenkaan, koska pääsi ei sovellu ajattelemiseen. Pääsi soveltuu esimerkiksi karvahatun säilyttämiseen tai telkänpöntöksi.

Se kaikki kun lukee ihan tuossa suomen kielellä valmiina. Ole hyvä!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ilmanvastus
"Vastuksen komponentit (erityisesti lentokoneessa):
kitkavastus johtuu ilman viskooseista ominaisuuksista
kappaleen pinnan läheisyydessä on rajakerros (lentokoneella 0,01 mm – muutama millimetri pinnasta ulospäin, maapallon ilmakehässä rajakerrosta on satoja metrejä), jossa virtaus hidastuu s.e. pinnan ja ilman välinen suhteellinen liike loppuu pinnassa niin kauan kuin rajakerros on laminaarinen, kitkavastus on pieni"

Noin. Kitkasta johtuva rajakerros maapallon pinnassa on siis satoja metrejä, kuten olen sanonut noin 25 kertaa. Voit tunkea sen tennismailasi hanuriisi takaisi, äläkä tuhlaa siihen parakodin elmukelmua yhtään enempää.
Kerroppa 2010 nyt ihan omin sanoin miksi väittelet sensei/numballin kanssa.
Toi vähän sama kun masturboisi raastimella, hieman huvittavaa mutta äärimmäisen kivuliasta.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Et taida olla ihan penaalin terävin kynä.
Pietromennea kirjoitti:
Kerroppa 2010 nyt ihan omin sanoin miksi väittelet sensei/numballin kanssa.
Toi vähän sama kun masturboisi raastimella, hieman huvittavaa mutta äärimmäisen kivuliasta.
Pattayarakkaalle kaikki seksuaalisuuden osa-alueet on hanskassa riippumatta siitä onko se kovinkaan tervettä vai ei, ei tuo raastumen kanssa kovinkaan poikkeavaa ole heikäläiselle, onhan sekin kuitenkin "saantia" vaikka vaan raastimelta.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

63NumBall64 kirjoitti:
Pattayarakkaalle kaikki seksuaalisuuden osa-alueet on hanskassa riippumatta siitä onko se kovinkaan tervettä vai ei, ei tuo raastumen kanssa kovinkaan poikkeavaa ole heikäläiselle, onhan sekin kuitenkin "saantia" vaikka vaan raastimelta.
Näin lerppa aloitti itsenäisyyspäivän saarnakiertueensa, joka jatkuu valitettavasti jälleen yömyöhään...
Eihän spurguna NumBallSenseiEmolerpalla ole mitään kunnioitusta Suomen itsenäisyyspäivää kohtaan!!!
Lerpanpäivää kirjoitti:
Näin lerppa aloitti itsenäisyyspäivän saarnakiertueensa, joka jatkuu valitettavasti jälleen yömyöhään...
Eihän spurguna NumBallSenseiEmolerpalla ole mitään kunnioitusta Suomen itsenäisyyspäivää kohtaan!!!
Joo se lerppa on täys hullu ja viälä väittää eläkeläisupseeriks itteään.
Hullu miäs, varmaan potkittun pois jo alokasvaiheessa.
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Mää oom rakastunu Lerppaan. Se om niin komee, viksu, ja rikas. Lerppa, saanx mää ajaa sun Harrikalla tai huvi jahdilla?
Tai ees sun rulla tuolilla hoitolaitokses? Mää voisim kattella sun netti porno sivuiki laitokses päätteeltä kun sää oot aamu puurol.
Oi Lerppani, tule ja ota minut nuorena. Tai ees omais hoitajax ni saisin vähä kalja rahaa, ettei aina tarttis pöllii bissei?
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Lerpattimen kilju on niin kovaa tavaraa, jotta kossu on terästetty sillä eikä päinvastoin.

Resepti on kulkenut suvussa jo monen sukupolven ajan, isoisoisänsä kävi ameriikan mantereella ja valmisti sitä paikallisille intiaaneille "Tulilientä".

Myöhemmin Isoisoisä, ns. "kanta-lerppa", ameriikan lerppanakin tunnettu hahmo, karkoitettiin ensin takaisin suomeen, ja sieltä kainuun korpeen josta vasta seuraava sukupolvi ponnisti havukosken kautta hiekkaharjun laulumaille.

Siellä suvun viimeinen elossa oleva lerppa nyt vaikuttaa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Unohdetaan hetkeksi Lerpat, Senseit ja

Resuperseet jotka asuvat siellä Hiekkaharjussa....D

Asuinpaikalla ei liene merkitystä meille Pattisfaneille. Mehän käymme siellä kuitenkin kukin kykyjemme mukaan miellyttävän ilmaston, huokean hintatason, turvallisuuden ja tietenkin upeiden tyttöjen takia.

Hellittäkää hetkeksi toistenne solvaaminen ja rentoutukaa Amerikan- Kallen pikku videon parissa:
https://www.youtube.com/watch?v=gZ8m58fl_bU

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta