Työ masennus / burn out

Tietämätön12

Toivottavasti tällä palstalla voi tätä aihetta käsitellä. Ensin meinasin tuonne Työ ottaa päähän-osioon laittaa, mutta ei vaikuttanut kovin aktiiviselta, joten päädyin tänne.

Nyt siis alkaa olemaan pää totaalisen jumissa työpaikan suhteen. En lähde sen kummemmin avaamaan tilannetta, muuten kuin kerron olleeni nyt samalla alalla viimeiset 18 v (muutamassa eri paikassa). Pidempään jo tuntunut, että ei vaan tule mitään, suoraan sanottuna v******a mennä koko paikkaan. Olen ollut puolen vuotta muutamia vuosia sitten vuorotteluvapaalla. Auttoi hetken sen jälkeen, mutta samat ongelmat palasi työpaikalle paluun myötä jonkin ajan kuluttua. Olen myös esittänyt toiveen, että tekisin lyhyempää työviikkoa, mutta ei käy pomolle. Vaihtaisin jos voisin heti. Ongelma vaan on, että omalla kohdalla ei koulutus oikeen muihin hommiin anna mahdollisuuksia. Ikää 44 ja työuraa edessä vaikka ja kuin. Tuntuu, että koko elämä menee hiljalleen hukkaan, kun joka ikinen päivä pitää taistella siitä, että raahaa itsensä työpaikalle.

Työterveyteen olen viime aikoina alkanut pohtia yhteydenottoa, mutta jollain tavalla en oikeen tiedä onko se oikea ratkaisu. Ottavatko siellä ihan vakavasti vai epäilevätkö, että joku taas ruinaa sairauslomaa ? Ja mikäli työterveyden kautta jonkin moinen sairausloma tulisikin, niin jo ihan valmiiksi pelottaa sen jälkeinen paluu työpaikalle. Pomo ei ole niitä kaikkein ymmärtäväisimpiä ihmisiä tälläisille asioille. Tarviiko sille edes näitä asioita selvittää (siis työterveydessä käsiteltyjä asioita)

Kenelläkään samanmoisia kokemuksia asioista ? Mielellään kuulisin kommentteja vastaavista tilanteista. Kiitos.

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • periksiantaja

      Tilaa heti huomenna aika työterveyshuoltoon. Siellä on osaamista tähän sinun tilanteeseen. Työnantajan vähänkin ymmärtämättömyys pahentaa tilannetta ihan nolliin saakka. Olen kokenut ja koen edelleen samaa tilannetta. Nyt olen antanut itselleni armon siitä, että en ole vahva ollenkaan. Myös tyttäreni on sanonut minulle faktoja ja se auttanut tosi hyvin.
      Työpaikkaa vaihtamalla sama tilanne vain siirtyy. Sinä voit huonosti ja siihen sinulla on oikeus saada apua ja tukea. Pitkä sairasloma alkuun ja kontaktit hoitotaholle, ehkä lääkitystä mm unetttomuuteen tai ahdistukseen voi tulla alkuun.

    • Tajuatko

      Tyypillinen sopeudu tai pakene tilanne. Jos et voi siellä olla, niin pakene. Jos on pakko siellä olla, niin muuta asennettasi, sopeudu ja nauti elämästäsi. So simpe.

    • Vaihtaja2

      Itsellä tilanne että 6 vuotta tehnyt työtä ns hanttihommia tiimissä missä muilla koulutus ja kokemusta vuosia tehtävään. Aloitin ihan noviisina koko homman ja olen alempaa ”kastia” . Tätä jatkunut nyt 6 vuotta ilman että työnantaja kouluttaisi minua tai opastaisi muihin kiertäviin hommiin. Lähes joka päivä saan keljuilua kuulla kuinka huonosti asiat teen enkö huomaa eikö minulle ole sanottu monta kertaa jopa lähetetty viemään jotain tyhjänpäivästä romua kellariin että ja kerrottu ääneen ...
      Siellä on parempi hyöty minusta.
      Olen ottanut tämän huumorilla monta vuotta
      nyt se on alkanut sattumaan jo se sattuu niin paljon että töihin on vaikea mennä.
      Niinpä jouduin mennä työterveyteen ja sain lääkkeitä pari viikkoa meni hyvin ja sama olo jatkuu. Työ joka tuntui ennen mukavalle vitsit omasta osaamattomuudesta ennen nauratti
      ei hymyilytä edes yhtään enää.
      Lasken päiviä että pääsen pois ja saan uuden työn. Luulen että uusi työ ei ole aina pahasta.
      Palaan työhön missä minulla on koulutus ja mahdollista päästä myös eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe