Noitavainot

Suomelan kylä valmistautui talveen. Harmauden masentamat kyläläiset olivat sulkeutuneet pirtteihinsa. Kuka omistus- ja kuka vuokra-luukkuun. Mukana jokunen tilallinen ja tilaton.

Kylän ainut kirjailija Korppi oli lentänyt harmautta pakoon ulkomaille. Hän kirjoitteli matkakokemuksistaan Suomelan kylän paikallislehteen Tupajaiseen.

Korpin matkapäiväkirjat olivat hyvin suosittuja ja hänen kirjoituksiaan luettiin ja jopa leviteltiin naapurikylille asti.

No, senhän toki näki kylän sokea Reetakin, että matkakuvaukset muuttuivat kun itse kukin pisti pikkaisen lisää tai otti jotain pois... pyh happamia.

- Että ilikiää, tuhisi neljä vuotta vanhusten palvelutalossa asunut timpurin leski.

Kun korppi palasi takaisin kotimaahan, alkoi varsinainen noitavaino. Noitavainosta saivat osakseen kaikki, jotka uskalsivat avara suunsa puolustaessaan korppia tai ihmettelivät mitä mielikuvituksellisimpia juoruja, joita alkoi levitä kulovalkean tavoin Suomelan kylästä aina naapurikylään Kuusvitoseen asti.

Arkistot oli avattu ja tongittu, korpin blogi luettu, valokuvat suurennuslasilla tutkittu ja kirjoitukset  mùunneltu, läheiset häpäisty.

Että ihmisparan viha voi olla voimakas ja johtaa toisen ihmisen vainoon. Korppi mietti historian hirmutekoja, noitavainoja, katkottuja kauloja, poltettuja ruumiita, polttomerkkejä naisten iholla.

Samaan aikaan Suomelan kylän johtoryhmä oli tehnyt sääntömuutoksia koskien  paikallislehden yleisönosaston kirjoituksia. Suomelan kylän huono maine näet karkoitti kirjoittajia, mutta toisaalta lisäsi lehden mainostuloja.

Johtoryhmä naulasi aivopierunsa Suomelan kylän kirkon vanhaan hirsioveen.

Joku kuri se näkyä pitää.

Ilmoita välittömästi jos kuulet tai näet.....

Asiatonta sisältöä kirjoituksissa

Loukkaavaa sisältöä.....

Henkilökohtaisia tietoja......

Seksuaalista tai väkivaltaista sisältöä.....

Jokin muu, mikä?.....

Teesit oli allekirjoittanut..... kylän kirjuri Aino Naakka

Mitä tapahtui?

HYVÄÄ JOULUA 🎄

Korpikirjailija/korppis

171

2465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahdommetietää

      Kerro vielä siitä, kuinka kiinnitit auton akkukaapelit kirkon ulko-oveen ja herätit sakastissa makaavan vanhan hollantilaisen Zombien!
      Ja kuinka tämä nälkäisenä lähti kylälle metsästämään käytettyjä talvirenkaita pahimpaan elämän nälkäänsä.

    • vuorotyömies

      Suomelan kylästä Vesilahdella hakukone antaa tuloksen. http://www.narvasoft.fi/kktie/suomela.html
      Olen ollut Sääksmäellä yhden kesän töissä renkinä pientalossa. Kylä kuuluu nykyään Valkeakoskeen.
      -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Kuka lie tuo mustasydäminen > tahdomme tietää < sydämessään hyvin yksinäinen ja onneton tyyppi. Viittaa erääseen "ruotsissa" asunvaan ja varakkaaseen mieheen. Siihen joka e.lä.mä nikillä haukkui itseasiassa maanmiehiään, suomalaisia apinoiksi.

      Mitä pahaa korppis teki? Tuli kirjoittelemaan ikäistensä palstalle. Ei tiennyt korppis, että palsta 70 on e.lä.män rakas ainoa lapsi. palsta oli sen mielestä häpäisty.
      Puolustan korpikirjailijan avointa kirjoittamistapaa palstalle merkityksellisenä antina.

      • myötämieli

        Noitarumpujen kumuun joutui uusi palstakin heräämään, havaitessaan pimeästä kaamoksesta kärsivän rumahisen avanneen mielensä synkät valumat Korpikirjailijan jalanjälkiin. Korvenasuja, puhdista vaan terhakkaasti talvisaappaasi lumessa, sitten hyppäät ilmaan ja paukauta kantapäät napakasti yhteen.
        Se saa noidat luikkimaan takaisin piiloonsa, seitti ja liimakasojensa sekaan.

        Täällä suojaa Etelän risti kaikelta noituudelta, yötaivaan tähdetkin tuikkivat huurteisten puiden välistä ystävällisesti. Pienen pieni pakkanen saa ruohot ja korretkin kimaltamaan.


    • annapalaakorppis

      Tuo elämä nikin vetäminen tähän oli kyllä loukkaavaa ja ihan asiatonta.
      "-----Kuka lie tuo mustasydäminen > tahdomme tietää < sydämessään hyvin yksinäinen ja onneton tyyppi. Viittaa erääseen "ruotsissa" asunvaan ja varakkaaseen mieheen. Siihen joka e.lä.mä nikillä haukkui itseasiassa maanmiehiään, suomalaisia apinoiksi."

      Tuolla lauseryöpyllä halutaan Ruune vetää noihin Korppikesen moittimisketjuihin jotka ovat vain siirtyneet 60 palstalta tänne 70 korppiksen perässä.
      Aina Naakka on tehtailija ja suunpieksijä, kaiken tietävä, noitarovioiden polttaja joka ei jätä kiveäkään kääntämättä saadakseen aikaan olettamaansa häpäisyä.

      Elämä ei ole pääpukari, eikä elämä ole ruune, mutta eihän se sellaisen päähän oikea tieto tartu joka on vihaa ja vääriä lausntoja jo täynnä.

      Tsemppiä Korppis. Ota vain paikkasi palstalla, näillä ei ole kukaan saanut oikeutta ajaa muita pois, mutta mukaan voi pyytää ja toivottaa tervetulleeksi.
      Edustan itseäni ja toivotan mukavia kirjoitushetkiä.

      Ole huomioimatta noita kirppuja jotka ovat koirassa joka yrittää päästä niistä siirtämällä niiden kutina tänne muiden raapittavaksi.
      Omaa nahkaansa ne kirput kiusavat, ja tulenpalava hoppu tuntuu olevan häärimään muiden perässä.
      Naapurin koira himoitsee narttuja, palstan koira Korpikirjailijaa.

      Nautinnokseen molemmat himoja tuntevat.

    • Täällä on nyt lennellyt monenlaista vanhempaa ja nuorempaakin noitaa mutta uskoisin varsinaisen vainon olevan vain yhden-kahden myrkkypejseen kokoonkeitoksia. Tuhatkuussataaluvulla epäilty noita tutkittiin ja ensiksikin hänet hukutettiin johonkin lätäkköön: jos noita kellui niin itse belsebuubi sitä nostatti, joten se piti polttaa roviolla. Jos se hukkui niin sitten se oli viaton. Yhtälailla kuollut kuitenkin.
      Minä katsoisin että kannattaa nyt joulun lähestyessä kuunnella enemmän kulkusten helinää, enkelien laulua ja huomisen itsenäisyyspäivän kunniaksi vaikka maammelaulua kuin noitarumpuja ja sytyttää oiken monta tuikkua talvikaamokseen ja keskittyä kaikkeen hyvään ja kauniiseen mitä elämä tarjoaa. Perheeseen. Ystävyyteen. Kotiin. Mökkiin. Askarteluun. Blogaamiseen. Kirjan lukemiseen.
      ***
      Suomelan kylässä on syttyneet sadat tuhannet joululedit. Lunta tupruttelee. Noitien ahterit paleltuu nyt luutien selässä ja kukaan ei jaksa ikuisesti.
      Tervetuloa takaisin Pohjolaan, korpikirjailija.
      (Mistä tiedät olevasi Suomelan kylän ainoa kirjailija? )

      • Edellinen nikki "annapalaakorppis" kirjoitti ihan asiaa.
        E.lä.mä ei ole kukaan muu kuin itsensä ja vaikka hän välillä tuiterissa sekoileekin täällä ja saa apinavaiheen päälle, niin ei hän ketään jahtaa (stalkkaa),
        Ruunea en tunne mutta käsitykseni mukaan hän on raisiolainen ja kirjoittaa Suomesta ja on ollut mukana näissä kuvioisssa jeesuksen syntymästä saakka.


      • Hallaahon.äänestäjä44

        Jaaha mistä tiedät että hän on raisiosta
        ja
        onko totta että itse olet asunut turussa

        Raisio on Suomen ainoa moottoritieristeys joka on saanut kaupunginoikeudet

        moottoriteistä sen verran, että andalusialainen lääkäri Suomeen

        Malaga-Cadiz kammottavalta moottoritieltä pahvilaatikosta löydetty lääkäri selvittää päätyönään eturauhassyöpiä laboratoriossa ja opettelee parhaillaan diabetes-ennakointia sillä tarkkuudella, että valikoi myös parhaan lääkkeen
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/623f3ceb-7e0d-48ac-8518-c7eae7668287


      • Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        Jaaha mistä tiedät että hän on raisiosta
        ja
        onko totta että itse olet asunut turussa

        Raisio on Suomen ainoa moottoritieristeys joka on saanut kaupunginoikeudet

        moottoriteistä sen verran, että andalusialainen lääkäri Suomeen

        Malaga-Cadiz kammottavalta moottoritieltä pahvilaatikosta löydetty lääkäri selvittää päätyönään eturauhassyöpiä laboratoriossa ja opettelee parhaillaan diabetes-ennakointia sillä tarkkuudella, että valikoi myös parhaan lääkkeen
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/623f3ceb-7e0d-48ac-8518-c7eae7668287

        Mistäkö tiedän?
        Kai se että asian lukee riittävän monta kertaa johtaa siihen siihen että sitä alkaa lopulta pitää totena.
        Kyllä olen asunut kahdessa eri osoitteessa Turussa, opiskeluaikanani. Ensin Puutarhakadulla, sitten Brahenkadulla.


      • värikkyys.OK
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Edellinen nikki "annapalaakorppis" kirjoitti ihan asiaa.
        E.lä.mä ei ole kukaan muu kuin itsensä ja vaikka hän välillä tuiterissa sekoileekin täällä ja saa apinavaiheen päälle, niin ei hän ketään jahtaa (stalkkaa),
        Ruunea en tunne mutta käsitykseni mukaan hän on raisiolainen ja kirjoittaa Suomesta ja on ollut mukana näissä kuvioisssa jeesuksen syntymästä saakka.

        Sinulla on selkeä sanoma Paloma.se.co. Tuo toi virnettä myrtsiinkin naamarariin "Ruune on ollut mukana Jeesuksen syntymästä asti".


      • rajatapaus
        Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        Jaaha mistä tiedät että hän on raisiosta
        ja
        onko totta että itse olet asunut turussa

        Raisio on Suomen ainoa moottoritieristeys joka on saanut kaupunginoikeudet

        moottoriteistä sen verran, että andalusialainen lääkäri Suomeen

        Malaga-Cadiz kammottavalta moottoritieltä pahvilaatikosta löydetty lääkäri selvittää päätyönään eturauhassyöpiä laboratoriossa ja opettelee parhaillaan diabetes-ennakointia sillä tarkkuudella, että valikoi myös parhaan lääkkeen
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/623f3ceb-7e0d-48ac-8518-c7eae7668287

        Ruune asuu Raisiossa. Niin myös e.lä.mä vaikka se sanoo muuttaneensa ruotsiin v.1970. Kun apinaviesteihin alettiin kiinnittää huomiota, apina saikin tylytysapinoita ja lopetti suomalaisten itsellään mollaamisen.


    • Kiitos nimimerkki vuorotyömies kannustuksestasi ja mielenkiintoisesta linkistäsi. Luin Suomelan kylän historiaa, hyvä on tietää taustojaan ; )

      Kiitos myötämieli , saappaat kopsuteltu lumesta.

      Kiitos annapalaakorppis, koskaan ei voi sanoa ei koskaan, sillä emme tiedä kuka on vastassamme pimeän puolella.

      Kiitos ystäväni paloma, pystyn kellumaan tuntikausia, tosin kumivenettä apuna käyttäen ; )

      Kun näinkin massiivisesti hyökätään henkilööni tulisi ymmärtää kuinka pahalta se tuntuu. En ole kylmä, en tunteeton. Rakastan läheisiäni ja heidän vetäminen palstalle tekee kipeää. Elämässäni on samaan aikaan ollut surua ja huolia rakkaistani. Vastoinkäymisien keskellä, joudun lukemään tuntemattoman kirjoittajan ruokottomuuksia, häväistuksiä ja kunnianloukkauksia.

      Miksi jatkaisin kysyin itseltäni, miksi kirjoitan tänne?

      • Hallaahon.äänestäjä44

        Et varmaankaan ole kylmä etkä tunteeton itse asiassa näytät olevan aika räväkkä

        Et oikein selviä somessa - olet kännykkä-läppäri -aikakautta et sitä kautta, jolloin verkon nimi oli arpanet eunet nordnet, jolloin oppi jo varovaiseksi

        Ja sinulla on tekoprofiili, korostat itsessäsi omituisia ja narraat tai liioittelet, olet itse vetänyt nimesi valokuvasi sukulaisesi parrasvaloihin ja ihmettelet kun et ymmärrä somea vaarana

        Valintani arvioksi on siksi haaveellisuus, vieraskulttuurien sokeansorttinen ihannointi ja narsismi(n alku)

        Enempää en voi tällä kertaa antaa
        mutta siitä kyllä paranee tai ainakin tervehtyy kun realiteetit lyövät päin naamaa


      • Siksi koska sinä olet dokumentoija.
        Me kaikki synnytään joksikin, tosin se ei ole kohtalomme, vaan perustaipumuksemme. Itse rakennamme sitten talomme, raivaamme polkumme, kehitämme persoonaamme haluamaamme suuntaan. Muokkaamme itseämme.
        Sinä olet tärkeä tälle palstalle.
        Olet blogaaja ja kerrot oikeasta elämästä ja se on nähtävästi liikaa joillekin. Mutta ne jotka hyökkäävät kimppuusi ja lyttäävät ovat vain minimaalisen pieni murto-osa palstalaisista ja toivoisinkin tässä vaiheessa että ne muutkin joilla ei ole mitään hampaankolossa sinua vastaan osallistuisivat nyt tähän ketjuun.


      • Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        Et varmaankaan ole kylmä etkä tunteeton itse asiassa näytät olevan aika räväkkä

        Et oikein selviä somessa - olet kännykkä-läppäri -aikakautta et sitä kautta, jolloin verkon nimi oli arpanet eunet nordnet, jolloin oppi jo varovaiseksi

        Ja sinulla on tekoprofiili, korostat itsessäsi omituisia ja narraat tai liioittelet, olet itse vetänyt nimesi valokuvasi sukulaisesi parrasvaloihin ja ihmettelet kun et ymmärrä somea vaarana

        Valintani arvioksi on siksi haaveellisuus, vieraskulttuurien sokeansorttinen ihannointi ja narsismi(n alku)

        Enempää en voi tällä kertaa antaa
        mutta siitä kyllä paranee tai ainakin tervehtyy kun realiteetit lyövät päin naamaa

        Nuo ominaisuudethan ei sulje pois toisiaan; voi olla räväkkä ja spontaani ja siitä huolimatta tunteellinen ja herkkä, riippuu vain kuin paljon kutakin maustetta on sopassa. Enkä minä menisi esittämään luonneanalyysejä henkilöistä joita en tunne.


      • Hallaahon.äänestäjä44

        Valheet ja loukkaantumiset ja naiivit arviot
        näkee tällä palstalla kirjoitettuna

        On väärä luulo että ihmisellä on eri rooleja tai naamioita siten, ettei niiden taakse näe jos on näkijä

        Olette molemmat tädit eläneet harmaan elämän ettekä päässeet esille,
        teitä on mielestänne kohdeltu väärin tai ohittaen,
        mutta nyt lerputtaa aika mukavasti

        Some-aikana
        mutta
        se lyö takaisin

        Metoo -liikekin sai turpiin somessa ja hyvin nopeasti
        https://www.suomenuutiset.fi/metoon-ikava-seuraus-wall-streetilla-valtellaan-naisia-ruttoa/


      • ei.riitaa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Siksi koska sinä olet dokumentoija.
        Me kaikki synnytään joksikin, tosin se ei ole kohtalomme, vaan perustaipumuksemme. Itse rakennamme sitten talomme, raivaamme polkumme, kehitämme persoonaamme haluamaamme suuntaan. Muokkaamme itseämme.
        Sinä olet tärkeä tälle palstalle.
        Olet blogaaja ja kerrot oikeasta elämästä ja se on nähtävästi liikaa joillekin. Mutta ne jotka hyökkäävät kimppuusi ja lyttäävät ovat vain minimaalisen pieni murto-osa palstalaisista ja toivoisinkin tässä vaiheessa että ne muutkin joilla ei ole mitään hampaankolossa sinua vastaan osallistuisivat nyt tähän ketjuun.

        Uskon että suurimmalla osalla 70 lla kirjoittavista ei ole mitään tätä asianomaista vastaan. Mutta moniko haluaa näitä jotain vastaan/puolesta asetteluja ? Onko Paloma tosiaan sitä mieltä, että jos ei ilmoita nikkiään listaan, on kirjoittajaa vastaan ? Uskon että suhtautuminen on neutraalia, täällähän tunnetaan ihmiset vain kirjoitustensa perusteella. Ei voi olettaa, että joku räväkkä värikäs persoona sinänsä herättäisi ihailua , kyllä tämä kirjoittelu on nimenomaan vuorovaikutusta. Sinä tunnet henkilökohtaisesti mutta eikö olisi parempi henkilökohtaiset asiat käsitellä yksityisissä posteissa ? Oman elämänsä ja varsinkin lähipiirinsä elämän tarkka dokumentointi ei ehkä kuuluu yleiselle palstalle, ainakin siinä on riskinsä. Ei ole ihan reilua korpikirjailijalta sanoa, että palstalle osallistujat ovat vetäneet nämä hänen omaiset ja ystävät palstalle, koska hän itse sen on nimenomaan tehnyt ja julkaissut bloginsakin osoitteen. Omassa vallassa on mitä kirjoittaa. Voisi miettiä myös niitä syitä itsessä, kun näin paljon ikävää palautetta on vuosikaudet saanut muillakin palstoilla.


      • Hallaahon.äänestäjä44
        ei.riitaa kirjoitti:

        Uskon että suurimmalla osalla 70 lla kirjoittavista ei ole mitään tätä asianomaista vastaan. Mutta moniko haluaa näitä jotain vastaan/puolesta asetteluja ? Onko Paloma tosiaan sitä mieltä, että jos ei ilmoita nikkiään listaan, on kirjoittajaa vastaan ? Uskon että suhtautuminen on neutraalia, täällähän tunnetaan ihmiset vain kirjoitustensa perusteella. Ei voi olettaa, että joku räväkkä värikäs persoona sinänsä herättäisi ihailua , kyllä tämä kirjoittelu on nimenomaan vuorovaikutusta. Sinä tunnet henkilökohtaisesti mutta eikö olisi parempi henkilökohtaiset asiat käsitellä yksityisissä posteissa ? Oman elämänsä ja varsinkin lähipiirinsä elämän tarkka dokumentointi ei ehkä kuuluu yleiselle palstalle, ainakin siinä on riskinsä. Ei ole ihan reilua korpikirjailijalta sanoa, että palstalle osallistujat ovat vetäneet nämä hänen omaiset ja ystävät palstalle, koska hän itse sen on nimenomaan tehnyt ja julkaissut bloginsakin osoitteen. Omassa vallassa on mitä kirjoittaa. Voisi miettiä myös niitä syitä itsessä, kun näin paljon ikävää palautetta on vuosikaudet saanut muillakin palstoilla.

        Paloma "Siksi koska sinä olet dokumentoija"

        et kai ole tosissasi? vai käytätkö väärää sanaa?

        miten olisi satutäti?

        Senior Documentation Engineer
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1675091/dokumentoija#comment-8275781


      • dokumentoija
        Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        Paloma "Siksi koska sinä olet dokumentoija"

        et kai ole tosissasi? vai käytätkö väärää sanaa?

        miten olisi satutäti?

        Senior Documentation Engineer
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1675091/dokumentoija#comment-8275781

        Sitäkään sanaa eiole lailla suojattu vain yhden käyttäjän sanaksi, vai onko sinulla kenties joku muu laki sana käytöstä.

        Minunkin tapani on olla dokumentoija asioista jotka muistiin merkitsemättä katoaisivat mukanani, muistoja ei voi muuten siirtää toisille, ellei niitä kirjaa ylös.
        En vastaa jos nyt vastaat!
        Saat vapaasti pitää tietosi minun ulottumattomissani!


      • Hallaahon.äänestäjä44
        dokumentoija kirjoitti:

        Sitäkään sanaa eiole lailla suojattu vain yhden käyttäjän sanaksi, vai onko sinulla kenties joku muu laki sana käytöstä.

        Minunkin tapani on olla dokumentoija asioista jotka muistiin merkitsemättä katoaisivat mukanani, muistoja ei voi muuten siirtää toisille, ellei niitä kirjaa ylös.
        En vastaa jos nyt vastaat!
        Saat vapaasti pitää tietosi minun ulottumattomissani!

        Jatka vain Paloma ihan kiva lukea
        Se Bogota -dokumentti eli se kastilia-tyylisenä kieleltään ja Ateenana oli hyvä, minua on vuosia pitänyt yöllä valveilla kun olen miettinyt miksi madrilenot tekivät kasarminsa niin omituiseen paikkaan, siksi kerron sinulle

        Tunnetko Kolumbian faunaa, siis muutakin kuin miehet?

        Eilisestä Escobarista tuli mieleeni että el tambien esta relacionado con animales como sabes niin hippojahan ei ole Kolumbiassa koska ne jäivät Afrikasta irrottuaan väärälle puolelle. Nyt kuitenkin evoluutio on sellainen, että jos jokin pala puuttuu evoluutio vähitellen korvaa sen vastaavalla palalla

        Mikä on Etelä-Amerikan virtahepo? Vihjeitä: 1. ne elävät tietenkin teidän tropiikissa eli bolivariaanisissa maissa ja 2. käsittääkseni ne ovat äärimmäisen hyödyllisiä (en ole päässyt kysymään campesinoilta) ja 3. niitä ei ole Afrikassa koska ne ovat teidän hippoja

        eli mikä?


      • Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        Paloma "Siksi koska sinä olet dokumentoija"

        et kai ole tosissasi? vai käytätkö väärää sanaa?

        miten olisi satutäti?

        Senior Documentation Engineer
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/1675091/dokumentoija#comment-8275781

        Dokumentoija ei ole ammattinimike paitsi yhdistettynä johonkin muuhun, kuten esim. tekninen dokumentoija tms. Minä käytän dokumentoija-sanaa vaihtoehtoisesti blogaajasta tai journalistista, "se joka dokumentoi sanoin ja/tai kuvin kokemaansa ja näkemäänsä".
        Satutätejäkin me voisimme olla kun kirjoitamme fiktiota, mutta se on taas erikseen.
        Ja älä luule ikinä että minun elämäni olisi ollut jotain harmaata ja tylsää...ja että yritän tehdä siitä jotain kiinnostavampaa näillä palstoilla tai somessa.
        Yksi juttu vielä: sanoitko tosissasi että olet mielestäsi "näkijä"?


      • Hallaahon.äänestäjä44

      • ei.riitaa kirjoitti:

        Uskon että suurimmalla osalla 70 lla kirjoittavista ei ole mitään tätä asianomaista vastaan. Mutta moniko haluaa näitä jotain vastaan/puolesta asetteluja ? Onko Paloma tosiaan sitä mieltä, että jos ei ilmoita nikkiään listaan, on kirjoittajaa vastaan ? Uskon että suhtautuminen on neutraalia, täällähän tunnetaan ihmiset vain kirjoitustensa perusteella. Ei voi olettaa, että joku räväkkä värikäs persoona sinänsä herättäisi ihailua , kyllä tämä kirjoittelu on nimenomaan vuorovaikutusta. Sinä tunnet henkilökohtaisesti mutta eikö olisi parempi henkilökohtaiset asiat käsitellä yksityisissä posteissa ? Oman elämänsä ja varsinkin lähipiirinsä elämän tarkka dokumentointi ei ehkä kuuluu yleiselle palstalle, ainakin siinä on riskinsä. Ei ole ihan reilua korpikirjailijalta sanoa, että palstalle osallistujat ovat vetäneet nämä hänen omaiset ja ystävät palstalle, koska hän itse sen on nimenomaan tehnyt ja julkaissut bloginsakin osoitteen. Omassa vallassa on mitä kirjoittaa. Voisi miettiä myös niitä syitä itsessä, kun näin paljon ikävää palautetta on vuosikaudet saanut muillakin palstoilla.

        Tuo minuakin vähän tökki, että kirjoittajana pitäisi olla jonkun puolella. Jos et ole, olet häntä vastaan. Tasapuolinen ei nyt saisi olla, vaikka sitä kovasti vaaditaan muissa puitteissa.
        Minusta jokaisella täällä kirjoittavalla on oma historiansa, täällä ollaan jatkumolla, jos siis kirjoitetaan paljon ja tunnistettavasti. Sillä jatkumolla on nyt tällainen kohta, jossa jostakin syystä otetaan esille asioita, joita ehkä on jäänyt hampaankoloon "vuosien varrella" ja kun joku alkaa niistä kirjoittaa, muut tulevat helposti mukaan, muistavat "kärsimänsä vääryydet"ja antavat palaa täydeltä laidalta.
        Eihän se varmasti mukavalta tunnu kohteesta eikä luultavasti muistakaan, mutta minusta ilmoittautuminen jonkun kirjoittajan kannattajaksi olisi aika harkitsematonta ja vain lisäisi vastakkainasettelua, mikä ei mielestäni koskaan vie asioita eteenpäin.


      • Hallaahon.äänestäjä44 kirjoitti:

        Jatka vain Paloma ihan kiva lukea
        Se Bogota -dokumentti eli se kastilia-tyylisenä kieleltään ja Ateenana oli hyvä, minua on vuosia pitänyt yöllä valveilla kun olen miettinyt miksi madrilenot tekivät kasarminsa niin omituiseen paikkaan, siksi kerron sinulle

        Tunnetko Kolumbian faunaa, siis muutakin kuin miehet?

        Eilisestä Escobarista tuli mieleeni että el tambien esta relacionado con animales como sabes niin hippojahan ei ole Kolumbiassa koska ne jäivät Afrikasta irrottuaan väärälle puolelle. Nyt kuitenkin evoluutio on sellainen, että jos jokin pala puuttuu evoluutio vähitellen korvaa sen vastaavalla palalla

        Mikä on Etelä-Amerikan virtahepo? Vihjeitä: 1. ne elävät tietenkin teidän tropiikissa eli bolivariaanisissa maissa ja 2. käsittääkseni ne ovat äärimmäisen hyödyllisiä (en ole päässyt kysymään campesinoilta) ja 3. niitä ei ole Afrikassa koska ne ovat teidän hippoja

        eli mikä?

        capybara?


      • Hallaahon.äänestäjä44

        100 pistettä


    • Vai noin on käynyt Suomelan kylässä..)) Että vain kirjailija Korppi edustaa oikeanlaista elämää, muut joutuvat kateellisina siipeilemään ja juoruilemaan lämpimikseen.
      Oletkos kirjailija nyt ihan oikein nähnyt tuon Suomelan kylän asukkaat ?
      Veikkaan, että siellä asutaan yhä, tyytyväisinäkin, vaikka siellä eletään sellaista elämää, jota ei katsota tarpeelliseksi esitellä.
      Voi olla niinkin, että Suomelan kylä on väsynyt seurailemaan sivusta "ison maailman" kuvauksia, joissa ei sittenkään ole paljon uutta, sellaista, mitä ei olisi ennen nähty tai kuultu.
      Sanoisin kyllä, että tuota on liikkeellä, että takarivin tyynet ja taavit eivät enää viitsi/jaksa olla yleisönä tai sanotaanko että he alkavat nähdä, että keisarilla ei ole vaatteita. Nuori filosofi Frank Martela kirjoitti vähän aikaa sitten tästä kulttuurin muutoksesta, katsoi, että yksilöllisyyttä korostava kulttuuri on häviämässä ja tilalle tulee yhteisöllisyyttä edustava kulttuuri. Itsensä esittely väistyy ja aletaan etsiä yhteyttä, siltaa toisen ihminen luo. Yhdessä olemme enemmän...Tuo yksilöllisyyden korostaminen ei sittenkään tuonut ihmiselle onnea eikä tyytyväisyyttä, katsoo Martela.

      • Demeter1, korpikirjailijaan kohdistuneesta ajojahdista ja pahansuopuisuudesta on palstalla ollut yllinkyllin näyttöä viimeisten viikkojen aikana. Aloitus on aiheellinen. Jos Suomelan kylän hienot ja vaatimattomat, mutta julkisuutta kaihtavat asukkaat ovat kyllästyneet tiettyjen asukkaidensa yksityiselämästä kertoviin tarinoihin niin ne voi vain hypätä yli, olla vastaamatta, olla lukematta. Mitään niin pahaa ei korpikirjailija ole tehnyt että se oikeuttaisi tämän ajojahdin.
        Jos nyt yritettäisi kuitenkin hyväksyä ihmiset erilaisuuksineen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Demeter1, korpikirjailijaan kohdistuneesta ajojahdista ja pahansuopuisuudesta on palstalla ollut yllinkyllin näyttöä viimeisten viikkojen aikana. Aloitus on aiheellinen. Jos Suomelan kylän hienot ja vaatimattomat, mutta julkisuutta kaihtavat asukkaat ovat kyllästyneet tiettyjen asukkaidensa yksityiselämästä kertoviin tarinoihin niin ne voi vain hypätä yli, olla vastaamatta, olla lukematta. Mitään niin pahaa ei korpikirjailija ole tehnyt että se oikeuttaisi tämän ajojahdin.
        Jos nyt yritettäisi kuitenkin hyväksyä ihmiset erilaisuuksineen.

        En minä aloitusta moiti, sehän oli hauska ja oivaltava. Muilta osin saatoin vastata pohdintoihisi tuolla yläpuolella,Paloma.


      • empäs-kerrokaan
        demeter1 kirjoitti:

        En minä aloitusta moiti, sehän oli hauska ja oivaltava. Muilta osin saatoin vastata pohdintoihisi tuolla yläpuolella,Paloma.

        demeter 1
        Hyvin kirjoitettu;

        "Sillä jatkumolla on nyt tällainen kohta, jossa jostakin syystä otetaan esille asioita, joita ehkä on jäänyt hampaankoloon "vuosien varrella" ja kun joku alkaa niistä kirjoittaa, muut tulevat helposti mukaan, muistavat "kärsimänsä vääryydet"ja antavat palaa täydeltä laidalta.
        Eihän se varmasti mukavalta tunnu kohteesta eikä luultavasti muistakaan,.."

        Tämäkin oli osuvasti kirjoitettu;

        "Sanoisin kyllä, että tuota on liikkeellä, että takarivin tyynet ja taavit eivät enää viitsi/jaksa olla yleisönä tai sanotaanko että he alkavat nähdä, että keisarilla ei ole vaatteita."

        Itsekkin palstoilla ollut jo vuosikausia ja jopa tunnistamaan korppiken tyylin tuolta 50 palstalta. Jotain on jäänyt minullakin mieleen sinne "hampaankoloon" ja useita nikkejäkin on ollut vuosienvarrella, joten tästä taas alkaa arvailu, että kuka olen?


      • voikiesus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Demeter1, korpikirjailijaan kohdistuneesta ajojahdista ja pahansuopuisuudesta on palstalla ollut yllinkyllin näyttöä viimeisten viikkojen aikana. Aloitus on aiheellinen. Jos Suomelan kylän hienot ja vaatimattomat, mutta julkisuutta kaihtavat asukkaat ovat kyllästyneet tiettyjen asukkaidensa yksityiselämästä kertoviin tarinoihin niin ne voi vain hypätä yli, olla vastaamatta, olla lukematta. Mitään niin pahaa ei korpikirjailija ole tehnyt että se oikeuttaisi tämän ajojahdin.
        Jos nyt yritettäisi kuitenkin hyväksyä ihmiset erilaisuuksineen.

        Huonosti olet palstoja lukenut vuosien saatossa (50 ja 60 )

        Tässä ketjussa Korppis ja Paloma on nyt hiekkalaatikolla tekemässä hiekkakakkuja vaaleanpunaiset silmälaput silmillä.

        ps. kukahan niitä arkistoja on eniten tutkinut ja palstoille tuonut? Joulupukki varmaan.


      • empäs-kerrokaan kirjoitti:

        demeter 1
        Hyvin kirjoitettu;

        "Sillä jatkumolla on nyt tällainen kohta, jossa jostakin syystä otetaan esille asioita, joita ehkä on jäänyt hampaankoloon "vuosien varrella" ja kun joku alkaa niistä kirjoittaa, muut tulevat helposti mukaan, muistavat "kärsimänsä vääryydet"ja antavat palaa täydeltä laidalta.
        Eihän se varmasti mukavalta tunnu kohteesta eikä luultavasti muistakaan,.."

        Tämäkin oli osuvasti kirjoitettu;

        "Sanoisin kyllä, että tuota on liikkeellä, että takarivin tyynet ja taavit eivät enää viitsi/jaksa olla yleisönä tai sanotaanko että he alkavat nähdä, että keisarilla ei ole vaatteita."

        Itsekkin palstoilla ollut jo vuosikausia ja jopa tunnistamaan korppiken tyylin tuolta 50 palstalta. Jotain on jäänyt minullakin mieleen sinne "hampaankoloon" ja useita nikkejäkin on ollut vuosienvarrella, joten tästä taas alkaa arvailu, että kuka olen?

        Niin, kukahan sinä oletkaan, "empäs.kerrokaan"..))
        Tuosta arvuuttelusta tuskin kukaan tykkää. Se on minusta varsin kyseenalainen keino vakuuttaa itselleen ja muille, että homma on hanskassa, kun se ei yleensä sitä ole.


      • tervemenoo
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Demeter1, korpikirjailijaan kohdistuneesta ajojahdista ja pahansuopuisuudesta on palstalla ollut yllinkyllin näyttöä viimeisten viikkojen aikana. Aloitus on aiheellinen. Jos Suomelan kylän hienot ja vaatimattomat, mutta julkisuutta kaihtavat asukkaat ovat kyllästyneet tiettyjen asukkaidensa yksityiselämästä kertoviin tarinoihin niin ne voi vain hypätä yli, olla vastaamatta, olla lukematta. Mitään niin pahaa ei korpikirjailija ole tehnyt että se oikeuttaisi tämän ajojahdin.
        Jos nyt yritettäisi kuitenkin hyväksyä ihmiset erilaisuuksineen.

        Jospa nyt menisitte julkisuutta hakemaan vaikka Seiska lehden sivuille. Täällä kun ei teidän erinomaisuus ja älykköys vakuuta vaikka kuinka ison lapun ÄLYKKÖ liimaisi otsaansa ja sitä kailottaa . Täällä ei yleensä olla julkisuutta hakemassa eikä nuo pikku reissaamiset ja ulkomaan ihmiset tee kertakaikkiaan mitään vaikutusta. Se pohjaton itsekehu ja muitten vähättely (esim takarivin tyynejä halveksitte) on asennevika joka johtaa västämättä konflkikteihin, sen olette vuosikymmenen ajan nähneet ja yhä vaan jatkatte. Nuo muut raportit vai mitä dokumentteja ne on olevinaan, kyllä ihan varmasti sivuutetaan varsinkin jos ymmärtäisitte tehdä niistä oman ketjunne ettekä joka paikkaan niitä tunge.


      • demeter1 kirjoitti:

        En minä aloitusta moiti, sehän oli hauska ja oivaltava. Muilta osin saatoin vastata pohdintoihisi tuolla yläpuolella,Paloma.

        Deme, ei minulle jäänyt mitään hampaankoloon meidän vanhoista erimielisyyksistämme korpikirjailijan kanssa.
        Toinen juttu, ihan nopeesti nyt vaan:
        ei ole lainkaan sama asia olla neutraali asiassa jossa selvästi on kaksi osapuolta jotka ovat yhtä väärässä, sivustaseuraajanakin katsottuna, kuin jos jengi kivittää yhtä ainoaa (sakinhivutusta tai multinikkistalkkausta) yhtä joka on mahdollisesti joskus sanonut jotain pahasti jollekin, mutta sivusta seurattunakin huomaa että että kysymys on täysin mobbauksesta ja ikäänkuin koulukiusaamisesta vanhusten sometyylillä, jossa uhrista tehdään syyllinen ja sivustakatsojat kohauttavat olkapäitään ja sanovat kai siinä oli itsessäänkin syytä.


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin, kukahan sinä oletkaan, "empäs.kerrokaan"..))
        Tuosta arvuuttelusta tuskin kukaan tykkää. Se on minusta varsin kyseenalainen keino vakuuttaa itselleen ja muille, että homma on hanskassa, kun se ei yleensä sitä ole.

        Voin kyllä kertoakin, mitäpä tässä olemaan se takarivin Tyyne, vaikka en eturiviin haluakkaan.

        Uskomatonta, kuinka sinne "hampaankoloon" onkin jäänyt niin paljon, kun toisaalta todetaan, että muisti heikkenee vanhetessaan, mutta ne "hampaankolot", kyllä muistaa! Pitäisiköhän kaikki tärkeä muisti laittaakin sinne hampaankoloon?DDD


      • eisotaatänne
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Deme, ei minulle jäänyt mitään hampaankoloon meidän vanhoista erimielisyyksistämme korpikirjailijan kanssa.
        Toinen juttu, ihan nopeesti nyt vaan:
        ei ole lainkaan sama asia olla neutraali asiassa jossa selvästi on kaksi osapuolta jotka ovat yhtä väärässä, sivustaseuraajanakin katsottuna, kuin jos jengi kivittää yhtä ainoaa (sakinhivutusta tai multinikkistalkkausta) yhtä joka on mahdollisesti joskus sanonut jotain pahasti jollekin, mutta sivusta seurattunakin huomaa että että kysymys on täysin mobbauksesta ja ikäänkuin koulukiusaamisesta vanhusten sometyylillä, jossa uhrista tehdään syyllinen ja sivustakatsojat kohauttavat olkapäitään ja sanovat kai siinä oli itsessäänkin syytä.

        Koska tuota tappelua on kestänyt edellisellä/edellisillä palstoilla yli 10 v, miten voit 70 n kirjoittajia vaatia ottamaan kantaa asioihin, joissa on noin pitkät juuret ja lonkerot ? Setvikää soppanne siellä 60plussalla, sieltä se on peräisinkin !


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Deme, ei minulle jäänyt mitään hampaankoloon meidän vanhoista erimielisyyksistämme korpikirjailijan kanssa.
        Toinen juttu, ihan nopeesti nyt vaan:
        ei ole lainkaan sama asia olla neutraali asiassa jossa selvästi on kaksi osapuolta jotka ovat yhtä väärässä, sivustaseuraajanakin katsottuna, kuin jos jengi kivittää yhtä ainoaa (sakinhivutusta tai multinikkistalkkausta) yhtä joka on mahdollisesti joskus sanonut jotain pahasti jollekin, mutta sivusta seurattunakin huomaa että että kysymys on täysin mobbauksesta ja ikäänkuin koulukiusaamisesta vanhusten sometyylillä, jossa uhrista tehdään syyllinen ja sivustakatsojat kohauttavat olkapäitään ja sanovat kai siinä oli itsessäänkin syytä.

        Jaa, Paloma, hyvin kuvasit omaa suhtautumistasi, ja on tietysti ansiokasta, että olet itse unohtanut "menneet". Kaikki eivät ehkä siihen pysty, eikä siihen pysty mielestäni aloittajakaan,.)) - pitkällä aikavälillä tarkastellen.
        Ja eikö tässä nyt ole tehty kaikki se, mitä yksityiset kirjoittajat voivat asiassa tehdä ? Jos joku ei tahdo ottaa enempää kantaa, se lienee hänen asiansa.


      • että.näin.se.vain.on

        ".....Vai noin on käynyt Suomelan kylässä..)) Että vain kirjailija Korppi edustaa oikeanlaista elämää, muut joutuvat kateellisina siipeilemään ja juoruilemaan lämpimikseen.
        Oletkos kirjailija nyt ihan oikein nähnyt tuon Suomelan kylän asukkaat ?
        Veikkaan, että siellä asutaan yhä, tyytyväisinäkin, vaikka siellä eletään sellaista elämää, jota ei katsota tarpeelliseksi esitellä."

        Voi hyvä Sylvi! Että joku viitsii, sinäkin demeter, jonka uskoin olevan sivistynyt ja tasapuolisesti asioihin suhtautuva, kirjallisuuttakin tunteva... että liittyy panettelijoiden joukkoon.

        Kukaan ei kiellä kirjoittamasta mistään kylästä millaista tahansa dogumenttia, ellei siinä puhuta kylän ihmisistä omilla nimillänsä tarkoituksen saattaa ihmsiä huonoon valoon.
        Kylän asukkaista tuskin kukaan on täällä paheksunut ko. kirjoittajan tekstiä, mutta täällä kyllä vieraat ihmiset ovat oikeutettuja sanomaan ja tuomitsemaan.

        Aatteleppa nyt omalle kohalles?

        Jos itse olisit jokaisesta kirjoittamastasi sanasta ja lauseen pätkästä toistuvasti palstan aloituksen arvoinen ja pilkan hampaat jauhaisivat kirjallisella ihollasi?

        Mokomaa jahtiketjua, aina löytyy uusi kaluttava luu kun toinen kuolee, tai poistuu palstoilta. Täällä on nähty noita jo ennekin, eikä varmasti ole viimeinen, jos palstan kirjoittajien yhteistyökykyisyyttä katsotaan rehellisin silmin.
        Aina löytyy joku kaluttava, koiran virkaan on halukkaita löytynyt ja se joka otetaan hampaisiin, tietää olevansa nolla kymppien joukossa, jos kaikki ilkeilyt edes viitsii lukea.

        Jotain on vialla, eikä niin vähääkään.
        Jotain pitäis palstalla tehdä, mutta hiilihangon heiluttajat ovat sytyttämässä omia noitarovioitaan ja kovin uskollisesti käyvät hiillosta seloittamassa, ettei vain kokonaan sammuisi.
        Diagnoosin laatijalta ei paljon vaadita. Kun osaa kirjoittaa mahdollisimman monta moitesanaa ja laatii sairaskertomuksen, joko kopsaa omansa tai kerää googlesta tauteja joilla voi kirjoittajille lääkkeitä määrätä otettavaksi.

        Onhan noita tohtoreita, eikä mitään oikeuksia edes.


      • että.näin.se.vain.on kirjoitti:

        ".....Vai noin on käynyt Suomelan kylässä..)) Että vain kirjailija Korppi edustaa oikeanlaista elämää, muut joutuvat kateellisina siipeilemään ja juoruilemaan lämpimikseen.
        Oletkos kirjailija nyt ihan oikein nähnyt tuon Suomelan kylän asukkaat ?
        Veikkaan, että siellä asutaan yhä, tyytyväisinäkin, vaikka siellä eletään sellaista elämää, jota ei katsota tarpeelliseksi esitellä."

        Voi hyvä Sylvi! Että joku viitsii, sinäkin demeter, jonka uskoin olevan sivistynyt ja tasapuolisesti asioihin suhtautuva, kirjallisuuttakin tunteva... että liittyy panettelijoiden joukkoon.

        Kukaan ei kiellä kirjoittamasta mistään kylästä millaista tahansa dogumenttia, ellei siinä puhuta kylän ihmisistä omilla nimillänsä tarkoituksen saattaa ihmsiä huonoon valoon.
        Kylän asukkaista tuskin kukaan on täällä paheksunut ko. kirjoittajan tekstiä, mutta täällä kyllä vieraat ihmiset ovat oikeutettuja sanomaan ja tuomitsemaan.

        Aatteleppa nyt omalle kohalles?

        Jos itse olisit jokaisesta kirjoittamastasi sanasta ja lauseen pätkästä toistuvasti palstan aloituksen arvoinen ja pilkan hampaat jauhaisivat kirjallisella ihollasi?

        Mokomaa jahtiketjua, aina löytyy uusi kaluttava luu kun toinen kuolee, tai poistuu palstoilta. Täällä on nähty noita jo ennekin, eikä varmasti ole viimeinen, jos palstan kirjoittajien yhteistyökykyisyyttä katsotaan rehellisin silmin.
        Aina löytyy joku kaluttava, koiran virkaan on halukkaita löytynyt ja se joka otetaan hampaisiin, tietää olevansa nolla kymppien joukossa, jos kaikki ilkeilyt edes viitsii lukea.

        Jotain on vialla, eikä niin vähääkään.
        Jotain pitäis palstalla tehdä, mutta hiilihangon heiluttajat ovat sytyttämässä omia noitarovioitaan ja kovin uskollisesti käyvät hiillosta seloittamassa, ettei vain kokonaan sammuisi.
        Diagnoosin laatijalta ei paljon vaadita. Kun osaa kirjoittaa mahdollisimman monta moitesanaa ja laatii sairaskertomuksen, joko kopsaa omansa tai kerää googlesta tauteja joilla voi kirjoittajille lääkkeitä määrätä otettavaksi.

        Onhan noita tohtoreita, eikä mitään oikeuksia edes.

        Kiitos, mietin kuinka vastaisin demeterille, mutta kirjoitit puolestani.

        Löytyyhän oman elämän tilityksiä itse kenenkin kauan tänne kirjoittaneen elämästä jos vilkaisee arkistoon. Tarinoitakin voisi niistä kerätä ja fiktiota sinne tänne väliin sotkea. Kirjalliset harrastukset eivät aina jalosta ihmistä, mutta hienoltahan sekin tuntuu kun lainaa kirjailijaa, se tekee vaikutuksen ainakin heihin, joille kirjallisuus on hepreaa.



        Uusi aloitus taas....korppiskivaa pikkujoululukemiseksi.


      • että.näin.se.vain.on kirjoitti:

        ".....Vai noin on käynyt Suomelan kylässä..)) Että vain kirjailija Korppi edustaa oikeanlaista elämää, muut joutuvat kateellisina siipeilemään ja juoruilemaan lämpimikseen.
        Oletkos kirjailija nyt ihan oikein nähnyt tuon Suomelan kylän asukkaat ?
        Veikkaan, että siellä asutaan yhä, tyytyväisinäkin, vaikka siellä eletään sellaista elämää, jota ei katsota tarpeelliseksi esitellä."

        Voi hyvä Sylvi! Että joku viitsii, sinäkin demeter, jonka uskoin olevan sivistynyt ja tasapuolisesti asioihin suhtautuva, kirjallisuuttakin tunteva... että liittyy panettelijoiden joukkoon.

        Kukaan ei kiellä kirjoittamasta mistään kylästä millaista tahansa dogumenttia, ellei siinä puhuta kylän ihmisistä omilla nimillänsä tarkoituksen saattaa ihmsiä huonoon valoon.
        Kylän asukkaista tuskin kukaan on täällä paheksunut ko. kirjoittajan tekstiä, mutta täällä kyllä vieraat ihmiset ovat oikeutettuja sanomaan ja tuomitsemaan.

        Aatteleppa nyt omalle kohalles?

        Jos itse olisit jokaisesta kirjoittamastasi sanasta ja lauseen pätkästä toistuvasti palstan aloituksen arvoinen ja pilkan hampaat jauhaisivat kirjallisella ihollasi?

        Mokomaa jahtiketjua, aina löytyy uusi kaluttava luu kun toinen kuolee, tai poistuu palstoilta. Täällä on nähty noita jo ennekin, eikä varmasti ole viimeinen, jos palstan kirjoittajien yhteistyökykyisyyttä katsotaan rehellisin silmin.
        Aina löytyy joku kaluttava, koiran virkaan on halukkaita löytynyt ja se joka otetaan hampaisiin, tietää olevansa nolla kymppien joukossa, jos kaikki ilkeilyt edes viitsii lukea.

        Jotain on vialla, eikä niin vähääkään.
        Jotain pitäis palstalla tehdä, mutta hiilihangon heiluttajat ovat sytyttämässä omia noitarovioitaan ja kovin uskollisesti käyvät hiillosta seloittamassa, ettei vain kokonaan sammuisi.
        Diagnoosin laatijalta ei paljon vaadita. Kun osaa kirjoittaa mahdollisimman monta moitesanaa ja laatii sairaskertomuksen, joko kopsaa omansa tai kerää googlesta tauteja joilla voi kirjoittajille lääkkeitä määrätä otettavaksi.

        Onhan noita tohtoreita, eikä mitään oikeuksia edes.

        Enhän minä "dogumettia" moittinut, päinvastoin, yritin olla tasapuolinen...


      • Kristiina23 kirjoitti:

        Voin kyllä kertoakin, mitäpä tässä olemaan se takarivin Tyyne, vaikka en eturiviin haluakkaan.

        Uskomatonta, kuinka sinne "hampaankoloon" onkin jäänyt niin paljon, kun toisaalta todetaan, että muisti heikkenee vanhetessaan, mutta ne "hampaankolot", kyllä muistaa! Pitäisiköhän kaikki tärkeä muisti laittaakin sinne hampaankoloon?DDD

        Sitä minäkin ihmettelen, Kristiina23. Että hampaankolossa on niin paljon... En ole kyllä ehtinyt/jaksanut kaikkea seurata, mutta on kai tämä "kiinnostus" aika poikkeuksellista. Vähän harmi teille 70 :lle, jos palstan harmonia häiriintyy. Siihen voimme mielestäni kuitenkin vaikuttaa vain omalta osaltamme...


      • eisotaatänne kirjoitti:

        Koska tuota tappelua on kestänyt edellisellä/edellisillä palstoilla yli 10 v, miten voit 70 n kirjoittajia vaatia ottamaan kantaa asioihin, joissa on noin pitkät juuret ja lonkerot ? Setvikää soppanne siellä 60plussalla, sieltä se on peräisinkin !

        En minä puhu mistään vanhoista kaunoista mitä jollain voi olla vuosikausia sitten, vaan tästä lähimmästä n. kolmen kuukauden jaksosta, jonka aikana korpikirjailijasta ja hänen elämäntoveristaan on tehty lukemattomia pilkkaavia aloituksia; osan olemme saaneet onneksi poistoon, mutta ei kaikkia. Osani olen saanut minäkin ja henkilötietojani on levitelty samoin vähäisemmässä määrässä viivatiinan henkilötietoja; ne oli kaiveltu esiin jostain korppiksen blogin kuvateksteistä ja eivät missään tapauksessa olleet tarkoitettuja julkiseen retosteluun.
        Tämä ei ole mitään "tappelua jota on kestänyt edellisillä palstoilla yli 10 v" vaan aivan lähiaikojen, lähikuukausien palstadynamiikkaa. Sitäpaitsi korppis ei tuonut sitä vihakampanjaa tänne; hän siirtyi omaan ikäryhmäänsä, samoin kuin minäkin ja muutama muu, mutta samalla hänen vainoajansa tulivat perässä; heillä ei ole mitään muuta syytä olla tällä palstalla koska he ovat kuusikymppisissä kotonaan, kuin mobata, stalkata ja vainota uhriaan. Tästä syystä olisin halunnut että tällä palstalla kirjoittajat olisivat olleet sen verran rohkeampia ja solidaarisempia että olisivat uskaltaneet ottaa vastaan uudet kirjoittajat ilman moitteita. Uusi palsta, uusi historia. Noitavainojen aika on ohi.
        Vai olemmeko edelleen tuhatkuusisataaluvun verenhimoinen jokaiseen mestaustilaisuuteen kokoontuva popula joka silmät loistaen hihkuu "tapa se, tapa se, tapa se" olipa hirtettävä sitten syyllinen tai syytön.


      • rauhaarakastava
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En minä puhu mistään vanhoista kaunoista mitä jollain voi olla vuosikausia sitten, vaan tästä lähimmästä n. kolmen kuukauden jaksosta, jonka aikana korpikirjailijasta ja hänen elämäntoveristaan on tehty lukemattomia pilkkaavia aloituksia; osan olemme saaneet onneksi poistoon, mutta ei kaikkia. Osani olen saanut minäkin ja henkilötietojani on levitelty samoin vähäisemmässä määrässä viivatiinan henkilötietoja; ne oli kaiveltu esiin jostain korppiksen blogin kuvateksteistä ja eivät missään tapauksessa olleet tarkoitettuja julkiseen retosteluun.
        Tämä ei ole mitään "tappelua jota on kestänyt edellisillä palstoilla yli 10 v" vaan aivan lähiaikojen, lähikuukausien palstadynamiikkaa. Sitäpaitsi korppis ei tuonut sitä vihakampanjaa tänne; hän siirtyi omaan ikäryhmäänsä, samoin kuin minäkin ja muutama muu, mutta samalla hänen vainoajansa tulivat perässä; heillä ei ole mitään muuta syytä olla tällä palstalla koska he ovat kuusikymppisissä kotonaan, kuin mobata, stalkata ja vainota uhriaan. Tästä syystä olisin halunnut että tällä palstalla kirjoittajat olisivat olleet sen verran rohkeampia ja solidaarisempia että olisivat uskaltaneet ottaa vastaan uudet kirjoittajat ilman moitteita. Uusi palsta, uusi historia. Noitavainojen aika on ohi.
        Vai olemmeko edelleen tuhatkuusisataaluvun verenhimoinen jokaiseen mestaustilaisuuteen kokoontuva popula joka silmät loistaen hihkuu "tapa se, tapa se, tapa se" olipa hirtettävä sitten syyllinen tai syytön.

        Käsittääkseni korp on aloittanut muutamia ketjuja ja niissä on ihan ystävällisiä vastauksia, samoin kahvipirtissä. En ole nähnyt moitteita vakinikeiltä. Ketjuja on pyydetty poistoon, ei auttanut. Kyllä ne asiat pitää selvittää muuten kuin ihan tavallisia kirjoittajia painostamalla jonkin osapuolen puolelle asiassa joka koskee vanhoja kaunoja.


      • violin
        että.näin.se.vain.on kirjoitti:

        ".....Vai noin on käynyt Suomelan kylässä..)) Että vain kirjailija Korppi edustaa oikeanlaista elämää, muut joutuvat kateellisina siipeilemään ja juoruilemaan lämpimikseen.
        Oletkos kirjailija nyt ihan oikein nähnyt tuon Suomelan kylän asukkaat ?
        Veikkaan, että siellä asutaan yhä, tyytyväisinäkin, vaikka siellä eletään sellaista elämää, jota ei katsota tarpeelliseksi esitellä."

        Voi hyvä Sylvi! Että joku viitsii, sinäkin demeter, jonka uskoin olevan sivistynyt ja tasapuolisesti asioihin suhtautuva, kirjallisuuttakin tunteva... että liittyy panettelijoiden joukkoon.

        Kukaan ei kiellä kirjoittamasta mistään kylästä millaista tahansa dogumenttia, ellei siinä puhuta kylän ihmisistä omilla nimillänsä tarkoituksen saattaa ihmsiä huonoon valoon.
        Kylän asukkaista tuskin kukaan on täällä paheksunut ko. kirjoittajan tekstiä, mutta täällä kyllä vieraat ihmiset ovat oikeutettuja sanomaan ja tuomitsemaan.

        Aatteleppa nyt omalle kohalles?

        Jos itse olisit jokaisesta kirjoittamastasi sanasta ja lauseen pätkästä toistuvasti palstan aloituksen arvoinen ja pilkan hampaat jauhaisivat kirjallisella ihollasi?

        Mokomaa jahtiketjua, aina löytyy uusi kaluttava luu kun toinen kuolee, tai poistuu palstoilta. Täällä on nähty noita jo ennekin, eikä varmasti ole viimeinen, jos palstan kirjoittajien yhteistyökykyisyyttä katsotaan rehellisin silmin.
        Aina löytyy joku kaluttava, koiran virkaan on halukkaita löytynyt ja se joka otetaan hampaisiin, tietää olevansa nolla kymppien joukossa, jos kaikki ilkeilyt edes viitsii lukea.

        Jotain on vialla, eikä niin vähääkään.
        Jotain pitäis palstalla tehdä, mutta hiilihangon heiluttajat ovat sytyttämässä omia noitarovioitaan ja kovin uskollisesti käyvät hiillosta seloittamassa, ettei vain kokonaan sammuisi.
        Diagnoosin laatijalta ei paljon vaadita. Kun osaa kirjoittaa mahdollisimman monta moitesanaa ja laatii sairaskertomuksen, joko kopsaa omansa tai kerää googlesta tauteja joilla voi kirjoittajille lääkkeitä määrätä otettavaksi.

        Onhan noita tohtoreita, eikä mitään oikeuksia edes.

        Otahan peili käteesi ja katso mihin siitä säteet sinkoavat. Ei ole kovin rakentavaa kääntää sitä spektrin kulmaa osoittamaan toiseen.


      • ettänäin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En minä puhu mistään vanhoista kaunoista mitä jollain voi olla vuosikausia sitten, vaan tästä lähimmästä n. kolmen kuukauden jaksosta, jonka aikana korpikirjailijasta ja hänen elämäntoveristaan on tehty lukemattomia pilkkaavia aloituksia; osan olemme saaneet onneksi poistoon, mutta ei kaikkia. Osani olen saanut minäkin ja henkilötietojani on levitelty samoin vähäisemmässä määrässä viivatiinan henkilötietoja; ne oli kaiveltu esiin jostain korppiksen blogin kuvateksteistä ja eivät missään tapauksessa olleet tarkoitettuja julkiseen retosteluun.
        Tämä ei ole mitään "tappelua jota on kestänyt edellisillä palstoilla yli 10 v" vaan aivan lähiaikojen, lähikuukausien palstadynamiikkaa. Sitäpaitsi korppis ei tuonut sitä vihakampanjaa tänne; hän siirtyi omaan ikäryhmäänsä, samoin kuin minäkin ja muutama muu, mutta samalla hänen vainoajansa tulivat perässä; heillä ei ole mitään muuta syytä olla tällä palstalla koska he ovat kuusikymppisissä kotonaan, kuin mobata, stalkata ja vainota uhriaan. Tästä syystä olisin halunnut että tällä palstalla kirjoittajat olisivat olleet sen verran rohkeampia ja solidaarisempia että olisivat uskaltaneet ottaa vastaan uudet kirjoittajat ilman moitteita. Uusi palsta, uusi historia. Noitavainojen aika on ohi.
        Vai olemmeko edelleen tuhatkuusisataaluvun verenhimoinen jokaiseen mestaustilaisuuteen kokoontuva popula joka silmät loistaen hihkuu "tapa se, tapa se, tapa se" olipa hirtettävä sitten syyllinen tai syytön.

        Ette te mitään siirtyneet ole tänne palstalle, vaan huseeratte molemmilla palstoilla. (ei häiritse minua)

        Kukahan sen Korppiksen blogin osoitteen on sitten ilmoittanut, jotta palstalaiset ovat sinne päässeet lukemaan ja tuoneet sinunkin tietojasi sieltä palstoille.

        Minä olen lukenut kumpaakin palstaa useamman vuoden, joten voit myös lopettaa tuosta "perästä tulujoista" jauhamisen.


      • Puolustan taas niitä, jotka eivät ole, tai eivät tahdo olla, syystä tai toisesta, yhtä avoimia ja luottavaisia kuin te kaksi, korppis ja Paloma, olette olleet palstalla.

        Uskon, että ainakaan kaikki meidän ikäiset eivät ole tottuneet somekeskusteluun eivätkä somejulkisuuteen vaan näkevät siinä juuri tuollaista elluttelua, näytille pyrkimistä, mikä voi olla tapana muilla foorumeilla, mutta ei välttämättä täällä. Sama pätee varmasti noihin omiin blogeihin. Moni vierastaa niitä, kokee että niissä vaaditaan tietynlainen ihailijan tai alamaisen asenne.

        En silti usko, että oman elämän kuvaaminen ja tuntojensa jakaminen täällä haittaisi kohtuuttomasti ketään, sitä tehdään Kahvipirtissäkin sulassa sovussa, mutta kai siinä ratkaisee tapa, millä se tehdään: jos tehdään omaa erinomaisuutta korostaen se ei herätä vastakaikua kuin korkeintaan samanhenkisissä, muissa se mielestäni herättää juuri tuon pienen pirun: ilkeilyn halun ja entisen historian esille nostamisen, etenkin jos se tuntuu unohtuneen.

        Ikävää tässä on tietenkin se, että kerran keksittyä epäillään aina, seepra ei pääse raidoistaan. Siksi se puhtaalta pöydältä aloittaminen taitaa olla vaikeata, niin suotavaa kuin se kokonaisuuden kannalta voisi ollakin...


      • apuvaaaa
        demeter1 kirjoitti:

        Puolustan taas niitä, jotka eivät ole, tai eivät tahdo olla, syystä tai toisesta, yhtä avoimia ja luottavaisia kuin te kaksi, korppis ja Paloma, olette olleet palstalla.

        Uskon, että ainakaan kaikki meidän ikäiset eivät ole tottuneet somekeskusteluun eivätkä somejulkisuuteen vaan näkevät siinä juuri tuollaista elluttelua, näytille pyrkimistä, mikä voi olla tapana muilla foorumeilla, mutta ei välttämättä täällä. Sama pätee varmasti noihin omiin blogeihin. Moni vierastaa niitä, kokee että niissä vaaditaan tietynlainen ihailijan tai alamaisen asenne.

        En silti usko, että oman elämän kuvaaminen ja tuntojensa jakaminen täällä haittaisi kohtuuttomasti ketään, sitä tehdään Kahvipirtissäkin sulassa sovussa, mutta kai siinä ratkaisee tapa, millä se tehdään: jos tehdään omaa erinomaisuutta korostaen se ei herätä vastakaikua kuin korkeintaan samanhenkisissä, muissa se mielestäni herättää juuri tuon pienen pirun: ilkeilyn halun ja entisen historian esille nostamisen, etenkin jos se tuntuu unohtuneen.

        Ikävää tässä on tietenkin se, että kerran keksittyä epäillään aina, seepra ei pääse raidoistaan. Siksi se puhtaalta pöydältä aloittaminen taitaa olla vaikeata, niin suotavaa kuin se kokonaisuuden kannalta voisi ollakin...

        Demeter oikeastaan ehdottaa että koko kirjoittajakaarti pitää vaihtaa sellaiseksi, joka ymmärtää ja tukee tätä nykyaikaista somenäkyvyyden ylläpitoa. Me nyt ollaan täällä 70-80 kalkkikisia mutta eikö ne siellä 50 ja 60 palstoillakaan ymmärtäneet, niin nuoret suvaitsevaiset someen tottuneet ihmiset ?

        Avoimia ja luottavaisia raukat, ja näin kävi ettei ymmärretä. Eikö olla opittu mitään vaikka on kirjoitettu ilmeisesti jo 15-20 v eri ikäluokissa avoimesti ja luottavaisesti ? Nytkö kaadetaan koko sotku meidän vanhojen niskaan, kun ei ymmärretä edes rynniä puolustamaan näitä sorrettuja.


      • apuvaaaa kirjoitti:

        Demeter oikeastaan ehdottaa että koko kirjoittajakaarti pitää vaihtaa sellaiseksi, joka ymmärtää ja tukee tätä nykyaikaista somenäkyvyyden ylläpitoa. Me nyt ollaan täällä 70-80 kalkkikisia mutta eikö ne siellä 50 ja 60 palstoillakaan ymmärtäneet, niin nuoret suvaitsevaiset someen tottuneet ihmiset ?

        Avoimia ja luottavaisia raukat, ja näin kävi ettei ymmärretä. Eikö olla opittu mitään vaikka on kirjoitettu ilmeisesti jo 15-20 v eri ikäluokissa avoimesti ja luottavaisesti ? Nytkö kaadetaan koko sotku meidän vanhojen niskaan, kun ei ymmärretä edes rynniä puolustamaan näitä sorrettuja.

        Noinko tahdoit minut tulkita "apuvaaa" ? Mielestäni yritin vain ymmärtää mistä tällainen loppumaton vastakkainasettelu muodostuu, mikä meidät erottaa toisistamme ja ehdotin yhdeksi syyksi tuota "avoimuutta", jota somenäkyvyyteen tottuneet mielestäni edustavat.
        Miten voit tulkita minun kannattavan sitä jopa suosittelevan sitä palstalle ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Noinko tahdoit minut tulkita "apuvaaa" ? Mielestäni yritin vain ymmärtää mistä tällainen loppumaton vastakkainasettelu muodostuu, mikä meidät erottaa toisistamme ja ehdotin yhdeksi syyksi tuota "avoimuutta", jota somenäkyvyyteen tottuneet mielestäni edustavat.
        Miten voit tulkita minun kannattavan sitä jopa suosittelevan sitä palstalle ?

        Näin niitä kirjoituksiamme väärin tulkitaan. Hyvä, että koit sen itsekin.

        Kirjoitit aikaisemmin....

        "En silti usko, että oman elämän kuvaaminen ja tuntojensa jakaminen täällä haittaisi kohtuuttomasti ketään, sitä tehdään Kahvipirtissäkin sulassa sovussa, mutta kai siinä ratkaisee tapa, millä se tehdään: jos tehdään omaa erinomaisuutta korostaen."

        Kerroppas miten koet minun korostaneen erinomaisuuttani?

        Haluan, että sanot suoraan etkä lainaa kirjoista oppimiasi fraaseja.

        Olen kirjoittanut yksityiselämästäni kuten sinäkin olet.

        Kahvipirtistähän kaikki alkoi. Pirtissä kerrotaan päivän tapahtumista. Tunsin löytäneeni omanlaisen yhteisön. Kerroin päivieni tapahtumista ihan niin kuin sinäkin kerrot. Kerroin ulkomaanmatkallani tapahtuneita päivieni tapahtumia, mikä kirjoituksissani sai lukijalle tunteen, että leuhkin?

        Nythän puolustat tätä henkilöä, joka luki kirjoitukseni kahvipirtistä ja alkoi noitavainon. Donna parvekkeella....sarjan jatkaen kumppaniani halventavilla ketjuilla.

        Puolustat sitä, että minua, kumpaniani ja lapsiani saa häväistä.

        Tästä on aloituksessani kysymys.

        Ei ole kysymys vanhoista palstalaisista, joiden kanssa on aikojen saatossa ollut nokkapokaa vaan tästä uudesta ilmiöstä mikä alkoi kun muutin plus 70-palstalle.

        Lisäksi aloitukseni arvosteli Suomi24 sääntöjä, jotka ovat lauseita, joilla ei ole mitään merkitystä.


      • rauhaarakastava kirjoitti:

        Käsittääkseni korp on aloittanut muutamia ketjuja ja niissä on ihan ystävällisiä vastauksia, samoin kahvipirtissä. En ole nähnyt moitteita vakinikeiltä. Ketjuja on pyydetty poistoon, ei auttanut. Kyllä ne asiat pitää selvittää muuten kuin ihan tavallisia kirjoittajia painostamalla jonkin osapuolen puolelle asiassa joka koskee vanhoja kaunoja.

        Kiitos, myötäelämisestäsi.


      • Aikuinen____
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näin niitä kirjoituksiamme väärin tulkitaan. Hyvä, että koit sen itsekin.

        Kirjoitit aikaisemmin....

        "En silti usko, että oman elämän kuvaaminen ja tuntojensa jakaminen täällä haittaisi kohtuuttomasti ketään, sitä tehdään Kahvipirtissäkin sulassa sovussa, mutta kai siinä ratkaisee tapa, millä se tehdään: jos tehdään omaa erinomaisuutta korostaen."

        Kerroppas miten koet minun korostaneen erinomaisuuttani?

        Haluan, että sanot suoraan etkä lainaa kirjoista oppimiasi fraaseja.

        Olen kirjoittanut yksityiselämästäni kuten sinäkin olet.

        Kahvipirtistähän kaikki alkoi. Pirtissä kerrotaan päivän tapahtumista. Tunsin löytäneeni omanlaisen yhteisön. Kerroin päivieni tapahtumista ihan niin kuin sinäkin kerrot. Kerroin ulkomaanmatkallani tapahtuneita päivieni tapahtumia, mikä kirjoituksissani sai lukijalle tunteen, että leuhkin?

        Nythän puolustat tätä henkilöä, joka luki kirjoitukseni kahvipirtistä ja alkoi noitavainon. Donna parvekkeella....sarjan jatkaen kumppaniani halventavilla ketjuilla.

        Puolustat sitä, että minua, kumpaniani ja lapsiani saa häväistä.

        Tästä on aloituksessani kysymys.

        Ei ole kysymys vanhoista palstalaisista, joiden kanssa on aikojen saatossa ollut nokkapokaa vaan tästä uudesta ilmiöstä mikä alkoi kun muutin plus 70-palstalle.

        Lisäksi aloitukseni arvosteli Suomi24 sääntöjä, jotka ovat lauseita, joilla ei ole mitään merkitystä.

        @korpikirjailija kysyy @demeter1:ltä
        "Kerroppas miten koet minun korostaneen erinomaisuuttani?"

        korpikirjailijalle hänen omat tekemisensä ja matkustamisensa ovat ilmeisesti jotain niin erikoista ja riemastuttavaa, että hän hihkuen niistä kirjoittaa.
        Lukijan ei pitäisi ärsyyntyä vaan ymmärtää, että hänelle nuo tapahtumat ovat kauhean ihmeellistä ja uutta, vaikka lukija ei korpikirjailijan kokemuksia ja tekemisiä minään kiinnostavina pitäisikään.

        Et sitten korpikirjailija kiinnostunut anteeksipyyntöehdotuksestani, kun et mitään vastannut?
        Kaunis tapa on pyytää anteeksi, jos on pahoittanut toisen mielen. Vaikka (vain) suomi24-palstakeskustelussa.


      • pane.kädet.ristiin
        Aikuinen____ kirjoitti:

        @korpikirjailija kysyy @demeter1:ltä
        "Kerroppas miten koet minun korostaneen erinomaisuuttani?"

        korpikirjailijalle hänen omat tekemisensä ja matkustamisensa ovat ilmeisesti jotain niin erikoista ja riemastuttavaa, että hän hihkuen niistä kirjoittaa.
        Lukijan ei pitäisi ärsyyntyä vaan ymmärtää, että hänelle nuo tapahtumat ovat kauhean ihmeellistä ja uutta, vaikka lukija ei korpikirjailijan kokemuksia ja tekemisiä minään kiinnostavina pitäisikään.

        Et sitten korpikirjailija kiinnostunut anteeksipyyntöehdotuksestani, kun et mitään vastannut?
        Kaunis tapa on pyytää anteeksi, jos on pahoittanut toisen mielen. Vaikka (vain) suomi24-palstakeskustelussa.

        Että sinultako pitää pyytää anteeksi, ja mitä?
        Kerro että me muutkin tiedämme!

        Yritä edes olla aikuinen!
        Mokomakin lätisijä joka ketjussa olet aikuussati esittelemässä lapsellisilla lausunnoillasi.

        Pahempi häirikkö kuin tuo ainanaakkakaan olet.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Näin niitä kirjoituksiamme väärin tulkitaan. Hyvä, että koit sen itsekin.

        Kirjoitit aikaisemmin....

        "En silti usko, että oman elämän kuvaaminen ja tuntojensa jakaminen täällä haittaisi kohtuuttomasti ketään, sitä tehdään Kahvipirtissäkin sulassa sovussa, mutta kai siinä ratkaisee tapa, millä se tehdään: jos tehdään omaa erinomaisuutta korostaen."

        Kerroppas miten koet minun korostaneen erinomaisuuttani?

        Haluan, että sanot suoraan etkä lainaa kirjoista oppimiasi fraaseja.

        Olen kirjoittanut yksityiselämästäni kuten sinäkin olet.

        Kahvipirtistähän kaikki alkoi. Pirtissä kerrotaan päivän tapahtumista. Tunsin löytäneeni omanlaisen yhteisön. Kerroin päivieni tapahtumista ihan niin kuin sinäkin kerrot. Kerroin ulkomaanmatkallani tapahtuneita päivieni tapahtumia, mikä kirjoituksissani sai lukijalle tunteen, että leuhkin?

        Nythän puolustat tätä henkilöä, joka luki kirjoitukseni kahvipirtistä ja alkoi noitavainon. Donna parvekkeella....sarjan jatkaen kumppaniani halventavilla ketjuilla.

        Puolustat sitä, että minua, kumpaniani ja lapsiani saa häväistä.

        Tästä on aloituksessani kysymys.

        Ei ole kysymys vanhoista palstalaisista, joiden kanssa on aikojen saatossa ollut nokkapokaa vaan tästä uudesta ilmiöstä mikä alkoi kun muutin plus 70-palstalle.

        Lisäksi aloitukseni arvosteli Suomi24 sääntöjä, jotka ovat lauseita, joilla ei ole mitään merkitystä.

        No tuossahan nyt ei ole mitään uutta ja ennenkokematonta, että tulkitaan toisin kuin itse tarkoitti, korppis.
        Muilta osin en osaa vastata kirjoituksiisi, vastaaminen olisi vain vanhan toistoa, niiden asioiden, jotka ovat tulleet esille tässäkin ketjussa
        Ei kai me olla herätyskokouksessa, jossa noustaan todistamaan yhden ja ainoan totuuden puolesta ? Sen, jonka joku toinen totuudeksi määritteli..))


      • yhtäjasamaa
        demeter1 kirjoitti:

        No tuossahan nyt ei ole mitään uutta ja ennenkokematonta, että tulkitaan toisin kuin itse tarkoitti, korppis.
        Muilta osin en osaa vastata kirjoituksiisi, vastaaminen olisi vain vanhan toistoa, niiden asioiden, jotka ovat tulleet esille tässäkin ketjussa
        Ei kai me olla herätyskokouksessa, jossa noustaan todistamaan yhden ja ainoan totuuden puolesta ? Sen, jonka joku toinen totuudeksi määritteli..))

        Sinulta sitä ei ikinä saa suoraa vastausta kysymykseen! Lätiset ympäripyöreitä ja nälvit että vastaaminen olisi vain vanhan toistoa.

        Oli se nyt hyvä ettet tapasi mukaan lainaillut muiden viisaampien sanomisia kirjoitukseesi.


      • yhtäjasamaa kirjoitti:

        Sinulta sitä ei ikinä saa suoraa vastausta kysymykseen! Lätiset ympäripyöreitä ja nälvit että vastaaminen olisi vain vanhan toistoa.

        Oli se nyt hyvä ettet tapasi mukaan lainaillut muiden viisaampien sanomisia kirjoitukseesi.

        Heh, ja "rehellinen" ihminen poistuu puskiin, siitä puhe, mistä puute..))
        Tulipa taas lainailtua viisaampien puheita, suomalaista sananlaskua tällä kertaa...

        Milloin olet ottanut tavaksi tuon puskiin menemisen, korppis ? Tai itsesi tsemppaamisen puskaillen ? Oma asiasi, mutta älä sitten syytä muita puskailusta tai oleta, että sinut otetaan vakavasti joka hetki.

        Mitä vastaamiseen tulee, vastaan niin kuin minulta luontuu. Ketä se "suora puhe" lopulta palvelee ? En osaa sitä ihailla koska se on minusta useimmiten vain huonoa käytöstä, Mutta jos joku toinen sitä harrastaa ja arvostaa, niin antaa palaa minun puolestani.
        Ja tuohan se vaihtelua Suomelan kylän asukkaiden tylsään arkeen..))
        Toteamus siis myötäilee sinun käsitystäsi Suomelan kylästä, ei välttämättä minun...


      • yhtäjasamaa
        demeter1 kirjoitti:

        Heh, ja "rehellinen" ihminen poistuu puskiin, siitä puhe, mistä puute..))
        Tulipa taas lainailtua viisaampien puheita, suomalaista sananlaskua tällä kertaa...

        Milloin olet ottanut tavaksi tuon puskiin menemisen, korppis ? Tai itsesi tsemppaamisen puskaillen ? Oma asiasi, mutta älä sitten syytä muita puskailusta tai oleta, että sinut otetaan vakavasti joka hetki.

        Mitä vastaamiseen tulee, vastaan niin kuin minulta luontuu. Ketä se "suora puhe" lopulta palvelee ? En osaa sitä ihailla koska se on minusta useimmiten vain huonoa käytöstä, Mutta jos joku toinen sitä harrastaa ja arvostaa, niin antaa palaa minun puolestani.
        Ja tuohan se vaihtelua Suomelan kylän asukkaiden tylsään arkeen..))
        Toteamus siis myötäilee sinun käsitystäsi Suomelan kylästä, ei välttämättä minun...

        Johan nyt on helevata!! Mitäs sinä minua korppikseksi yrität vääntää. Olet sinä raukkamainen höperehtijä. Luuletko tosiaan, että jos ei ole kanssasi samaa mieltä niin heti täytyy olla joku puskassa piilotteleva.

        Minä olen kuule minä enkä muuksi muutu vaikka miten yrität naljailla. Katsos tänne saa kirjoittaa muutkin kuin te siniset rehvastelijat.

        Ja kuten aiemmin kirjoitin niin nytkin vastauksesi oli sitä tyypillistä liirumlaarumia. Seuraavan kerran kun kehtaat minua väittää joksikin muuksi kirjoittajaksi niin vastaukseni ei todellakaan tule olemaan näin korrekti.


      • yhtäjasamaa kirjoitti:

        Johan nyt on helevata!! Mitäs sinä minua korppikseksi yrität vääntää. Olet sinä raukkamainen höperehtijä. Luuletko tosiaan, että jos ei ole kanssasi samaa mieltä niin heti täytyy olla joku puskassa piilotteleva.

        Minä olen kuule minä enkä muuksi muutu vaikka miten yrität naljailla. Katsos tänne saa kirjoittaa muutkin kuin te siniset rehvastelijat.

        Ja kuten aiemmin kirjoitin niin nytkin vastauksesi oli sitä tyypillistä liirumlaarumia. Seuraavan kerran kun kehtaat minua väittää joksikin muuksi kirjoittajaksi niin vastaukseni ei todellakaan tule olemaan näin korrekti.

        No nyt alkoi jo pelottaa..)) Pyydän anteeksi ! Minulta kun puuttuu se kristallipallo, enkä muutenkaan ole mikään älykkö niin kai minä saan erehtyä ?..)) Minä olen pitänyt korppista niin ainutlaatuisena ja jäljttelemättömänä, että hänet tunnistaa, etenkin kun hän on itsekin sitä vakuutellut, mutta näin sitä menee halpaan kuin viisaampaansa uskoo..))


      • demeter1 kirjoitti:

        No nyt alkoi jo pelottaa..)) Pyydän anteeksi ! Minulta kun puuttuu se kristallipallo, enkä muutenkaan ole mikään älykkö niin kai minä saan erehtyä ?..)) Minä olen pitänyt korppista niin ainutlaatuisena ja jäljttelemättömänä, että hänet tunnistaa, etenkin kun hän on itsekin sitä vakuutellut, mutta näin sitä menee halpaan kuin viisaampaansa uskoo..))

        Itsenäisyyspäivän tervehdys mökiltä. Jaa, enpä olisi sinusta uskonut, mutta pitää uskoa. Olenhan toki tunnistanut jo pitempaan piilovittuilusi ystäväsi siilen myötäilemänä.

        Se tuo elämä opettaa.

        Vieroitan itseäni pois Suomi24 foorumilta. Puskaan en mene, ei ole tarvis.
        Uskon, että pääsette minusta eroon.

        Älyttömin kirjoitus jonka ketjusta luin, oli anteeksipyyntöni vaatimus...Kolme kuukautta herjoja ja minun pitäisi pyytää anteeksi.

        Se tuo pimeys sumentaa ajatuskykyä.

        Elän hyvää ja rikasta elämää, se lie ainut syntini.


      • tyyne.ja.olmi

        Kyllä täällä muitakin epäilyttää, että olet puskissa komppaamassa itseäsi.
        Dogumentista magrilliin viittaa konsonanttivirheisiin.

        Toki takarivistä ei näe niin hyvin ;)


      • tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Kyllä täällä muitakin epäilyttää, että olet puskissa komppaamassa itseäsi.
        Dogumentista magrilliin viittaa konsonanttivirheisiin.

        Toki takarivistä ei näe niin hyvin ;)

        Teillä onkin itsenäisyyspäivä mennyt minua puskista bongatessa ; ) Meneehän se joutilaan aika silleenkin.

        Istahdin juomaan kakaota ja syömään pasteijoita mökin pirttiin. Kivaa puuhaa koko päivän. Ajaessani mökille kävin ostamassa komian kynttilälyhdyn mökin sisääntuloterassille. Lyhdyn sisään ostin ison ledkynttilän. Somasti kynttilä lepattaa ovilasin läpi sisätiloihin. Kuusessa valot, ulkona jo pimeää.

        Kuusi siis on koristeltu, jouluvaloja ripustettu sisätiloihin. Jouluista kivaa sinne tänne. Pitää vielä hakea koivuhalkoja takan eteen lämpenemään josko vaikka saunoisin joku ilta. Ulkona on kylmä viima, joten ulkovalot asentelen myöhemmin. Tänään saunon kirkolla.

        Illalla jos vielä päivän puuhastelujen ja saunan jälkeen jaksan, katselen linnan juhlia. Kuvittele, miten ne ilikiää näyttää ihtiään julkisesti.

        No, katsotaan, todennäköisesti ruokin trollia ja kirjoitukseni kopioidaan ja liitetään ja rekkaamattomalla nimimerkilläni kommentoidaan tuolla viisaiden ketjussa ; )


      • tyyne.ja.olmi

        Ihan tästä ketjusta nuo löytyivät dogumentti ja magrilli, ei tarvinnut puskia ravistella enempää. Enkä olisi ehtinytkään. Hetkinen sitten istuin koneelle, lämmittelemään.

        Kävimme muistamassa omia edesmenneitä sotaveteraanejamme. Täällä ei tuullut juurikaan ja lämpötila /-. Ulkoiltua tuli kuitenkin lähemmäs kolme tuntia ja oli turhan ohuet käsineet.
        Kynttilät ovat aseteltu ikkunalaudoille, tarjoamiset kauniisti jääkaapissa valmiina. Mutta vasta klo 18:00 sytytämme kynttilät.
        Linnan juhlissa on mielenkiintoisia juhla-asuja, mm. puusta materiaali. Tokihan niitä tulee katseltua.


      • korppis kirjoitti:

        Itsenäisyyspäivän tervehdys mökiltä. Jaa, enpä olisi sinusta uskonut, mutta pitää uskoa. Olenhan toki tunnistanut jo pitempaan piilovittuilusi ystäväsi siilen myötäilemänä.

        Se tuo elämä opettaa.

        Vieroitan itseäni pois Suomi24 foorumilta. Puskaan en mene, ei ole tarvis.
        Uskon, että pääsette minusta eroon.

        Älyttömin kirjoitus jonka ketjusta luin, oli anteeksipyyntöni vaatimus...Kolme kuukautta herjoja ja minun pitäisi pyytää anteeksi.

        Se tuo pimeys sumentaa ajatuskykyä.

        Elän hyvää ja rikasta elämää, se lie ainut syntini.

        Mitä et olisi minusta uskonut, korppis ? Sitäkö, että pystyn ilkeilemään ? Minua on siitä jopa
        kehuttu...)) En kyllä välitä ilkeillä tuntemattomille, tutuistakin vain sellaisille, jotka osaavat ilkeillä itsekin...
        Älähän nyt leikistä suutu. Viittaan vierottautumishankkeeseesi. Sinullahan on täällä ja 60 :lla
        omat "kannattajajoukkosi", eivätkä kaikki puhu puskasta..))
        Ei sellaisia kontakteja kannata menettää. Jos täällä on nyt ollut vastassa vähän isompi hässäkkä se menee ohi siinä missä muutkin hässäkät. Kaikesta oppii kun ottaa opikseen...
        Hyvää itsenäisyyspäivää !


      • tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Ihan tästä ketjusta nuo löytyivät dogumentti ja magrilli, ei tarvinnut puskia ravistella enempää. Enkä olisi ehtinytkään. Hetkinen sitten istuin koneelle, lämmittelemään.

        Kävimme muistamassa omia edesmenneitä sotaveteraanejamme. Täällä ei tuullut juurikaan ja lämpötila /-. Ulkoiltua tuli kuitenkin lähemmäs kolme tuntia ja oli turhan ohuet käsineet.
        Kynttilät ovat aseteltu ikkunalaudoille, tarjoamiset kauniisti jääkaapissa valmiina. Mutta vasta klo 18:00 sytytämme kynttilät.
        Linnan juhlissa on mielenkiintoisia juhla-asuja, mm. puusta materiaali. Tokihan niitä tulee katseltua.

        Mistä magrillista kirjoitat?


      • tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Kyllä täällä muitakin epäilyttää, että olet puskissa komppaamassa itseäsi.
        Dogumentista magrilliin viittaa konsonanttivirheisiin.

        Toki takarivistä ei näe niin hyvin ;)

        Aivan, Meillä kaikilla on oma puumerkkimme. Minulla se on enempi vokaalihäiriö, pakkaavat pudota tekstin keskeltä... Lukihäiriö oli välillä poissa, mutta nyt taas läsnä. Vanhana ei jaksa skarpata samalla tavalla...
        Mukava, että muistit tuon olmin..)) Minusta se on yhtä naseva ilmaisu kuin takarivin tyyne tai eturivin ellu vai elsako se nyt oli ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Mitä et olisi minusta uskonut, korppis ? Sitäkö, että pystyn ilkeilemään ? Minua on siitä jopa
        kehuttu...)) En kyllä välitä ilkeillä tuntemattomille, tutuistakin vain sellaisille, jotka osaavat ilkeillä itsekin...
        Älähän nyt leikistä suutu. Viittaan vierottautumishankkeeseesi. Sinullahan on täällä ja 60 :lla
        omat "kannattajajoukkosi", eivätkä kaikki puhu puskasta..))
        Ei sellaisia kontakteja kannata menettää. Jos täällä on nyt ollut vastassa vähän isompi hässäkkä se menee ohi siinä missä muutkin hässäkät. Kaikesta oppii kun ottaa opikseen...
        Hyvää itsenäisyyspäivää !

        Oltaisiko jokseenkin samanluonteisia kiivaita ja puolemme pitäviä sillä erolla, että minä kirjoitan omia kokemuksiani suoraan siten kuin ne olen kokenut. Sinä kirjoitat kierrellen ja kaarrellen asian ytimen ympärillä.

        Ollessani lukiossa ihana rehtorimme Seinäjoella nuhteli minua. Korppis kiertelet ja kaartelet ytimen ympärillä. Yritä mennä asiaan. No, minä olen opetellut ja tässä tulos.


      • tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Ihan tästä ketjusta nuo löytyivät dogumentti ja magrilli, ei tarvinnut puskia ravistella enempää. Enkä olisi ehtinytkään. Hetkinen sitten istuin koneelle, lämmittelemään.

        Kävimme muistamassa omia edesmenneitä sotaveteraanejamme. Täällä ei tuullut juurikaan ja lämpötila /-. Ulkoiltua tuli kuitenkin lähemmäs kolme tuntia ja oli turhan ohuet käsineet.
        Kynttilät ovat aseteltu ikkunalaudoille, tarjoamiset kauniisti jääkaapissa valmiina. Mutta vasta klo 18:00 sytytämme kynttilät.
        Linnan juhlissa on mielenkiintoisia juhla-asuja, mm. puusta materiaali. Tokihan niitä tulee katseltua.

        Kuulostaa juhlalliselta "tyyne. ja. olmi". Itse en ole pystynyt minkäänlaiseen juhlaan, niin sitkeä on tämä tauti jota olen potenut toista viikkoa. Huomiseksi sain onneksi lääkäriajan: kuume, yskä, korvasärky, silmätulehdus, siinä sitä vaivojen kirjoa...
        Linnan juhlia pääsen sentään seuraamaan ja pitkän Tuntemattoman sotilaan katselin päivällä...
        Hyvää juhlaa sinnekin...


      • demeter1 kirjoitti:

        Aivan, Meillä kaikilla on oma puumerkkimme. Minulla se on enempi vokaalihäiriö, pakkaavat pudota tekstin keskeltä... Lukihäiriö oli välillä poissa, mutta nyt taas läsnä. Vanhana ei jaksa skarpata samalla tavalla...
        Mukava, että muistit tuon olmin..)) Minusta se on yhtä naseva ilmaisu kuin takarivin tyyne tai eturivin ellu vai elsako se nyt oli ?

        "Dogumentin" löysin näinsevainon kommentista, magrillia en, kenen kommentissa se oli. Joka tapauksessa ei minun puskakehumisia, osannen sen ihan omalla nimimerkillänikin, näin olen saanut kuulla. Kivalta tuntuu kun joku puolustaa. No, sitä en tiedä onko kirjoitusvirhe aito vai harkittu sen tietää vain kommentin kirjoittaja.


      • tyyne.ja.olmi
        demeter1 kirjoitti:

        Kuulostaa juhlalliselta "tyyne. ja. olmi". Itse en ole pystynyt minkäänlaiseen juhlaan, niin sitkeä on tämä tauti jota olen potenut toista viikkoa. Huomiseksi sain onneksi lääkäriajan: kuume, yskä, korvasärky, silmätulehdus, siinä sitä vaivojen kirjoa...
        Linnan juhlia pääsen sentään seuraamaan ja pitkän Tuntemattoman sotilaan katselin päivällä...
        Hyvää juhlaa sinnekin...

        Näillä nimillä on minua siunattu täällä palstalla, molemmilla. Nämä olivat yhteenaikaan kovasti suosittuja, moni ristittiin.

        Malttia sen taudin kanssa. Lepoa, kuumaa juomaa, lääkitystä oireisiin. Todellakin sitä malttia ettei tule jälkitauteja.

        Nautitaan illan loistosta silmillämme.


      • tyyne.ja.olmi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mistä magrillista kirjoitat?

        Joku oli kopioinut tekstisi, jossa mainitsit magrillin.


      • tyyne.ja.olmi
        tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Joku oli kopioinut tekstisi, jossa mainitsit magrillin.

        Se teksti tämän ketjun aika alhaalla ja tekstissa alhaalla.
        nimi-heikki
        6.12.2018 8:44

        UUSI
        Soutaa ja huopaa. Muistatko tämä kirjoituksesi?

        Korppis11
        16.11.2018 13:59
        ltapäivää@ Suomessahan kaiketi pimeys alkaa laskeutumaan populaation ylle.

        Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.

        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.

        Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
        Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.

        Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.

        Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.

        Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee.

        Ostin savumagrillia, lieköhän hyvää pottumuusin kanssa.


      • tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Se teksti tämän ketjun aika alhaalla ja tekstissa alhaalla.
        nimi-heikki
        6.12.2018 8:44

        UUSI
        Soutaa ja huopaa. Muistatko tämä kirjoituksesi?

        Korppis11
        16.11.2018 13:59
        ltapäivää@ Suomessahan kaiketi pimeys alkaa laskeutumaan populaation ylle.

        Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.

        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.

        Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
        Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.

        Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.

        Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.

        Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee.

        Ostin savumagrillia, lieköhän hyvää pottumuusin kanssa.

        Voi taivahan talikynttilät, no, jätetään tämä jos olet viisas lopetat, älä ruoki olmeja.

        Aivoni ei hahmota konsonanttivirheitä, joita käytetetään suomalaisten sanojen yhteydessä. Siksi yritän kirjoittaessa välttää vierasperäisiä sanoja. Aina en onnistu, mutta kylmä kyyti täällä on paras opettaja.

        Itseasiassa olen kiitollinen näille 13-palstavuodelle. Olen oppinut ja pystyn kirjoittamaan värikkäästi ja suhteellisen hyvällä suomen kielellä.

        Olin saunassa, ihanaaaaa. Joko itsensäpaljastamisiltamat on alkaneet. Pitänee avata telkkari. Olen varannut pientä purtavaa ja valkkaria.

        Nautinnollista itsenäisyyspäivän iltaa.

        Huomenna se taas alkaa.... hui kauhistus mikä puku, kamala kampaus jne.jne.


      • tyyne.ja.olmi

        Unohdin vallan toivottaa,siispä; Hyvää itsenäisyyspäivää ihan kaikille ketjuun osallistuville!

        Ei säväyttäviä pukuja vielä ole näkynyt, Minun silmiini pisti aukot kättelyjonossa, presidenttimme näytti kärsivän siitä myös ja lähetti adjutantin halliin "suoristamaan riviä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Oltaisiko jokseenkin samanluonteisia kiivaita ja puolemme pitäviä sillä erolla, että minä kirjoitan omia kokemuksiani suoraan siten kuin ne olen kokenut. Sinä kirjoitat kierrellen ja kaarrellen asian ytimen ympärillä.

        Ollessani lukiossa ihana rehtorimme Seinäjoella nuhteli minua. Korppis kiertelet ja kaartelet ytimen ympärillä. Yritä mennä asiaan. No, minä olen opetellut ja tässä tulos.

        Jaa,korppis. Taidan jättää tuon luonneanalyysin väliin. En jaksa puhua itsestäni, edes kierrellen ja kaarrellen..))
        Sitäpaitsi tiedetäänhän me, miten siinä käy: jos kerrot olevasi ilkeä, sinua aletaan katsoa "sillä silmällä" , jos kerrot olevasi ystävällinen, aletaan etsiä merkkejä päinvastaisesta.))

        En siis osoittele palstalaisia enkä ketään muitakaan, ihmisluonto nyt vain on sellainen, hakee kokonaiskuvaa, tahtoo rakentaa kuvan toisesta itse, ei ota pureskelematta vastaan sitä mitä toinen tarjoaa...
        Meitä ei petetä..))


      • tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Näillä nimillä on minua siunattu täällä palstalla, molemmilla. Nämä olivat yhteenaikaan kovasti suosittuja, moni ristittiin.

        Malttia sen taudin kanssa. Lepoa, kuumaa juomaa, lääkitystä oireisiin. Todellakin sitä malttia ettei tule jälkitauteja.

        Nautitaan illan loistosta silmillämme.

        Kiitos kannustuksesta "tyyne.ja.olmi"Kyllä kai se tästä..))
        Linnan juhlia olen katsellut. En ole koskaan ollut glamourin perään, mutta kyllä kerran vuodessa täytyy tätä pukuloistoa seurata. Ilmeisesti nuoret olivat asialla, kun Anna Puun asu oli äänestyksessä kärkipaikalla. Minusta se oli mauttomin asu kaikista..))
        Huomenna on sitten taas jälkipuinnin paikka...


      • tyyne.ja.olmi
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta "tyyne.ja.olmi"Kyllä kai se tästä..))
        Linnan juhlia olen katsellut. En ole koskaan ollut glamourin perään, mutta kyllä kerran vuodessa täytyy tätä pukuloistoa seurata. Ilmeisesti nuoret olivat asialla, kun Anna Puun asu oli äänestyksessä kärkipaikalla. Minusta se oli mauttomin asu kaikista..))
        Huomenna on sitten taas jälkipuinnin paikka...

        Ilolla katselin kuinka moni veteraani näytti varsin hyväkuntoiselta. Veitikkamaisuuskin oli jäljellä. Ilolla katselin myös, että Rouva Haukio sai veteraaneilta ansaittua huomiota. Arvostan.

        Anna Puun puku oli kyllä kaunis, toivottavasti se metallikorsetti ei hiertänyt kainoa. Ehkä siinä oli sisäpuolella pehmuste.

        Rouva Haukion puku oli yksinkertaisuudessaan kaunis. Aivan kuin selkäpuolella olisi ollut koko selän pituudelta "laahus".

        Pikaista paranemista demeter, "aito olmi" ;) Me muut olmit emme erotu. (Tämä kaikki huumorilla.) Minä lähden viemään lapsenlapsiani parturiin, heillä on vapaapäivä ja saan iloita heidän seurastaan.


      • tyyne.ja.olmi
        tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Ilolla katselin kuinka moni veteraani näytti varsin hyväkuntoiselta. Veitikkamaisuuskin oli jäljellä. Ilolla katselin myös, että Rouva Haukio sai veteraaneilta ansaittua huomiota. Arvostan.

        Anna Puun puku oli kyllä kaunis, toivottavasti se metallikorsetti ei hiertänyt kainoa. Ehkä siinä oli sisäpuolella pehmuste.

        Rouva Haukion puku oli yksinkertaisuudessaan kaunis. Aivan kuin selkäpuolella olisi ollut koko selän pituudelta "laahus".

        Pikaista paranemista demeter, "aito olmi" ;) Me muut olmit emme erotu. (Tämä kaikki huumorilla.) Minä lähden viemään lapsenlapsiani parturiin, heillä on vapaapäivä ja saan iloita heidän seurastaan.

        "kainoa kainaloa" ;)


      • demeter1 kirjoitti:

        Jaa,korppis. Taidan jättää tuon luonneanalyysin väliin. En jaksa puhua itsestäni, edes kierrellen ja kaarrellen..))
        Sitäpaitsi tiedetäänhän me, miten siinä käy: jos kerrot olevasi ilkeä, sinua aletaan katsoa "sillä silmällä" , jos kerrot olevasi ystävällinen, aletaan etsiä merkkejä päinvastaisesta.))

        En siis osoittele palstalaisia enkä ketään muitakaan, ihmisluonto nyt vain on sellainen, hakee kokonaiskuvaa, tahtoo rakentaa kuvan toisesta itse, ei ota pureskelematta vastaan sitä mitä toinen tarjoaa...
        Meitä ei petetä..))

        Se juuri, että bongaat t minut puskasta toisen kirjoittajan G kirjaimen löydettyäsi on mielestäsi kokonaisuuden hahmotusta.

        Misäät vielä meitä ei petetä.

        Onko nimimerkin että.näin.se.vain.on teksti mielestäsi kokonausuutena omaani? Uskon kyseessä olevan saman kirjoituksiasi arvostelevan henkilön, joka kirjoitti useamman osuvan mielipiteen sinusta. Eli olen hänen kanssaan samaa mieltä olematta hän.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Se juuri, että bongaat t minut puskasta toisen kirjoittajan G kirjaimen löydettyäsi on mielestäsi kokonaisuuden hahmotusta.

        Misäät vielä meitä ei petetä.

        Onko nimimerkin että.näin.se.vain.on teksti mielestäsi kokonausuutena omaani? Uskon kyseessä olevan saman kirjoituksiasi arvostelevan henkilön, joka kirjoitti useamman osuvan mielipiteen sinusta. Eli olen hänen kanssaan samaa mieltä olematta hän.

        .....korjaan..

        Misäät =lisäät


      • tyyne.ja.olmi kirjoitti:

        Ilolla katselin kuinka moni veteraani näytti varsin hyväkuntoiselta. Veitikkamaisuuskin oli jäljellä. Ilolla katselin myös, että Rouva Haukio sai veteraaneilta ansaittua huomiota. Arvostan.

        Anna Puun puku oli kyllä kaunis, toivottavasti se metallikorsetti ei hiertänyt kainoa. Ehkä siinä oli sisäpuolella pehmuste.

        Rouva Haukion puku oli yksinkertaisuudessaan kaunis. Aivan kuin selkäpuolella olisi ollut koko selän pituudelta "laahus".

        Pikaista paranemista demeter, "aito olmi" ;) Me muut olmit emme erotu. (Tämä kaikki huumorilla.) Minä lähden viemään lapsenlapsiani parturiin, heillä on vapaapäivä ja saan iloita heidän seurastaan.

        No niin. Nyt on dropit saatu ja juhlat juhlittu. Samoja vaikutelmia sain noista linnan juhlista, kuin sinäkin olmi/tyyne. Eiköhän olmi ole aika hyvä tarkkailija ja tyyne sulattelija..)) Hienoa, että veteraanit saivat olla merkittävästi näkyvillä ja ilahdutti/hämmästytti heidän elinvoimaisuutensa, tämäkin joka Jenni Haukiolle esiintyi oli täydessä iskussa..))
        Jenni Haukion olemukseen oli minusta tullut uutta: hän oli ikäänkuin juurtunut tehtäväänsä, osasi olla sivussa mutta silti vahvasti läsnä. Hieno "hallitsijapari" meillä on...
        Sinulla onkin sitten mukavat ajat lastenlasten kanssa. Omani ovat pieniä vielä, yhdestä seitsemään vuoteen. Kaksivuotias täällä ahkerimmin vierailee, sunnuntainakin on tulossa.
        Taisi mennä vähän sivuun noitavainoista nämä jutut, mutta jospa se meille olmeille suodaan. Eihän meitä kukaan huomaa..))


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Se juuri, että bongaat t minut puskasta toisen kirjoittajan G kirjaimen löydettyäsi on mielestäsi kokonaisuuden hahmotusta.

        Misäät vielä meitä ei petetä.

        Onko nimimerkin että.näin.se.vain.on teksti mielestäsi kokonausuutena omaani? Uskon kyseessä olevan saman kirjoituksiasi arvostelevan henkilön, joka kirjoitti useamman osuvan mielipiteen sinusta. Eli olen hänen kanssaan samaa mieltä olematta hän.

        Vieläkö noita mietit, korppis ? Minä en. Se vain, että kun olet itse ilmoittautunut puskailleesi niin kai sellainen vaihtoehto tulee jatkossakin mieleen. En bongannut "paljastavia" kirjaimia, mutta räväkkä tyyli tuntui tutulta.


    • tyypillinentyyne

      Jaa, vai nyt nostetta haetaan "kuovien" imagon putsaukseen. Että oikein viskellään "nuottaverkkoja" "että tulkaa nyt pönkittämään miten hyviä ollaan".
      Muutama kommentti näytti olevan siitä, että on "jäänyt hampaankoloon". Minä todellakin luulen, että monelle on jäänyt hampaankoloon vaikka en viiskymppisissä ole ollutkaan (onneksi;).
      Ja nyt, kun "tilanne on päällä", ne tulehdukset sielä hampaiden koloista nousee pintaan. Usein huomannut tilanteen jossa on tarkoituksellisesti ivattu ja rumasti sanottuna solvattu. Aina ei sivusta voi puuttua tilanteeseen, koska tilanne vain pahenisi tai ei ole aikaa jäädä juuri silloin paikalle.
      Tekisi mieli sanoa, että takarivien tyynet ovat yhteisessä rintamassa. Ja hyvä niin.

    • Niin ihmetellä täytyy miksi nuo epäkohdat ei saaneet jäädä korppiksen osalta,..kun nyt siirtyi uudelle palstalle. Mikä ihmeen vanhojen kaunojen kostaja halua mollata kaiken taas?
      Onhan tämä selonteko meille outoa uudelta kirjautuneelta kaartilta 😁henkilökemiat puoleen ja vastaan !

      Tuo trolli-ilmiöhän on meillekin tuttu, enpä usko siitä päästävän, yleismaailmallinen ilmiö sekin. Kannattaako siitä yleensäkään tehdä numeroa, yltyy vaan.

      Itse haluan ottaa kirjoittajien viestit vastaan ihan tuoreesti,.... ilman ennakkopanetteluja, enkä ole lainkaan herkkä kuuntelemaan kanssaihmisistä juoruja ja oletuksia! Sellaiset iskut alta vyön jääköön mollaajan itsensä häpeäksi mielestäni.

      • muitakin70

        Siirtyi uudelle palstalle. Niinpä, mutta moni muukin on siirtynyt.


      • Vanhanaakka

        Anteeksi nyt vaan mutta kyllä se on korppis, joka niitä vanhoja kaivelee ja ihan rekatuilla nimimerkeillä kirjoittavia syyttää. Pahin riitapiru ollut jo 50 palstan ajoilta ja tämänsaman Suomela avauksen näön nyt jo kolmatta kertaa eri ikäkausissa, aina sama juttu kun korppis heittäytyy marttyyriksi.


      • flash
        Vanhanaakka kirjoitti:

        Anteeksi nyt vaan mutta kyllä se on korppis, joka niitä vanhoja kaivelee ja ihan rekatuilla nimimerkeillä kirjoittavia syyttää. Pahin riitapiru ollut jo 50 palstan ajoilta ja tämänsaman Suomela avauksen näön nyt jo kolmatta kertaa eri ikäkausissa, aina sama juttu kun korppis heittäytyy marttyyriksi.

        Ettepä taida olla penaalin terävimpiä kyniä kumpikaan, mutta hattuilkaanhan nyt jatkossa hauskemmin, hih'


    • e.lä.mä

      Muita lukematta.

      Hyvä kirjoitus.

    • Aikuinen__

      @korpikirjailija

      Muistatko, että olet ollut ilkeä?
      Vai onko sinulle aivan käsittämätöntä, että joillakin on kokemuksia, että olet kirjoittanut heille ilkeästi?

      Pyydä anteeksi, jos olet ollut ilkeä.

      • lapsellisiaolette

        Itketkö jo?
        Nimimerrkisi on aikuinen.
        Kirjoitiko kuin aikuinen aikuiselle, vai, kuin lapsi lapselle?
        Veikkaan viimeisempää!

        Että anteeksi.
        Odotako kunnioitusta aikuisena?


    • etovaa

      Haistakaa jo paska! Ilkeys on niin suhteellinen käsite, suora puhe tuntuu joistakin ilkeältä, ja tarpeeksi tyhmiä polemiikkeijä kokeva, saa oikeutuksesti sivaltamaan ääliöitä päin pläsiä!

    • Kahvipirtti on sellainen ketju jossa viihtyy.
      Tunnelma on hyvä, ei tarvitse pelätä että saa lokaa niskaansa.
      Ihmettelen muutamia aloituksia jotka on tehty pelkästään yhden ihmisen mollaamista varten. Tulee kiusaantunut olo.
      Elän kai niin suojattuna omissa ympyröissäni että on vaikea uskoa mitä vielä tämän ikäiset näppäimistöltään suoltavat.
      Olen välillä ajatellut pitää paussia, ei ole mielekästä jos lukemisesta tulee vain huonot fiilikset.

    • eläkeläisukko

      Saattaa olla niin että nyt on ihmisillä enempi sisätiloissa oloaikaa kun ulkona on harmaata hämärää tai pimeää. Jotenkin oikein ryöpshtänyt aktiivisemmalla tasolla tämä 70 palsta.
      Olisi hyvä ettei kukaan verisesti loukkantuisi noista aisanylipotkimisista kun nämä viestit ovat vain merkkejä näyttöpäätteellä.

      • Niinpä, oikeassa olet palsta, on ryöpsähtänyt aktiivisemmalle tasolle. Toivoisin, että tasokin olisi kehumisen arvoinen. Aloitukset mielenkiintoisia ihmisten jutustelua aikamme asioista. Olenhan toki kokenut yhtä sun toista, mutta tämä henkilööni menevä vainoaminen saisi loppua. Aloitushan kritisoi suomi24 ylläpidon ahneutta antaa tason laskea sillä foorumille on pääasia, että palstoilla tapahtuu.
        Hiukka kuin entivanhaan ravintolamaailmassa pruukattiin sanoa, viinaa lisää joku liikkuu.


    • nimi-heikki

      Soutaa ja huopaa. Muistatko tämä kirjoituksesi?

      Korppis11
      16.11.2018 13:59
      ltapäivää@ Suomessahan kaiketi pimeys alkaa laskeutumaan populaation ylle.

      Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.

      Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.

      Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
      Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.

      Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.

      Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.

      Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee.

      Ostin savumagrillia, lieköhän hyvää pottumuusin kanssa.

      • voihannenusihaisee

        ""Soutaa ja huopaa. Muistatko tämä kirjoituksesi?""

        Eikö ole tärkeämpää, että sinä muistit, koska se sinua niin korpee että kiukkusi paisuu tänne palstalle?
        Hyvä kun muistat, lue nyt tarkkaan ettei tarvii seuraavaan viestiisi sitä kopsata.


    • kannattaaharkitasanansa

      Tämä mahdollisuus on toki olemassa muillekkin kuin nuorille.

      Mikäli ylläpito ei ole kyvykäs hoitamaan asiaa kuntoon, sovittelemallahan asioita hoidetaan ilman tuomioita, mutta ellei sitä saada aikaan, kannattaa harkita tätä tapaa.

      ttps://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/05/03/tapa-ittes-vitun-majava-veda-ittes-jojoon-riikka-vei-nettikiusaamisen-oikeuteen

    • masanmilla

      Oikeassa oot korppis kun kutsut itseäsi noidaksi. Noidat ovat pahoja ja siksi niitä vainotaan.

      • Erilaisuuspelottaa

        Väärin. Noidat eivät ole pahoja, eivät menneet eivätkä nykyiset. Vain heidän vainoajansa ovat ...


    • enJaksa

      Kaksi ensimmäistä ketjua on samalle aloittajalle. Toinen itsensä, toinen jonkun muun kirjoittama.
      Yksipuoliseksi on kuihtunut 70 palsta.

      • Sanopas muuta. Jos lopetan aktiivikirjoittelun esim. siten, että kommentoin kahvipirttiin kerran viikossa, muuttuuko mikään, ei, tulos on ennakoitavissa, korppis sitä ja korppis tätä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sanopas muuta. Jos lopetan aktiivikirjoittelun esim. siten, että kommentoin kahvipirttiin kerran viikossa, muuttuuko mikään, ei, tulos on ennakoitavissa, korppis sitä ja korppis tätä.

        Ei, ei se parane sillä, mutta en antaisi rumilukselle periksi suotta ! Jonkinlainen kosto toiseksi jääneenä, on selvästi päällimmäisenä, ja toisena ilmiönä näkyy olevan tuo tämän ajan kansakunnan kahtiajako vihapuheineen !!!

        Tuo kahtiajako sai sata vuotta sitten hirvittävän sisällisodan aikaan kansassa, mikä ei nykyvaltiossa olisi edes mahdollista.

        Mutta, samat ainekset, piilevä viha menestyneimpiä ja parempiosaisia kohtaan, silmitön kateus ja ulkomaalaisten vieroksunta, joka on kohtaa tämän fiksun ja innovatiivisen, ulkomaalaisen kanssa elävän Korpikirjailijan, tosi rumana vainoamisena !


      • kaikkea-hyvää
        sini.sirkku kirjoitti:

        Ei, ei se parane sillä, mutta en antaisi rumilukselle periksi suotta ! Jonkinlainen kosto toiseksi jääneenä, on selvästi päällimmäisenä, ja toisena ilmiönä näkyy olevan tuo tämän ajan kansakunnan kahtiajako vihapuheineen !!!

        Tuo kahtiajako sai sata vuotta sitten hirvittävän sisällisodan aikaan kansassa, mikä ei nykyvaltiossa olisi edes mahdollista.

        Mutta, samat ainekset, piilevä viha menestyneimpiä ja parempiosaisia kohtaan, silmitön kateus ja ulkomaalaisten vieroksunta, joka on kohtaa tämän fiksun ja innovatiivisen, ulkomaalaisen kanssa elävän Korpikirjailijan, tosi rumana vainoamisena !

        Kertokaapa missä asioissa olette korpiksen kanssa menestyneempiä ja parempiosaisia, kun ei mitään siihen viittaavaa ole huomattu . Ja jos oliskin, mitä välii. Hyväosaiset ei täällä selosta joka suupalaa jonka joku tarjoaa ja joka pikkureissua jonne mukaan pääsee. Ihan kiva kun sukulaissielut kk ja ss kohtaa toisensa yksinäisinä turhautuneina kumpikin. Kaikkea hyvää teille ! Jos ei muuta hyvää ole mahdollista enää saada, niin tällä palstalla voi psyykeään hoitaa, säästyy yhteiskunnan rahat.


      • Ihan turhaa yrittää ilkeilyilläsi muokata 😀 näinkin vilkasta elämää viettävää!
        Elähän sinäkin ihmisiksi, ettei palstalla tarvitse lukea vääristyneitä ajatusksiasi yhtenään! Ja jättäisit ihmisiin kohdistuneet vihapuheiltasi jo rauhaan.

        PS. Minulle ei Korppis ole tuttu, mutta kuka tahansa on puolustamisen arvoinen, jos viha saa tällaisia muotoja palstalle tulonne jälkeen!


      • Kaikkeahyvääteille
        sini.sirkku kirjoitti:

        Ihan turhaa yrittää ilkeilyilläsi muokata 😀 näinkin vilkasta elämää viettävää!
        Elähän sinäkin ihmisiksi, ettei palstalla tarvitse lukea vääristyneitä ajatusksiasi yhtenään! Ja jättäisit ihmisiin kohdistuneet vihapuheiltasi jo rauhaan.

        PS. Minulle ei Korppis ole tuttu, mutta kuka tahansa on puolustamisen arvoinen, jos viha saa tällaisia muotoja palstalle tulonne jälkeen!

        Vilkasta elämääkö ? Eikö se nytkin ihan yksinään täällä nettipalstalla haahuillut koko päivän kuten sinäkin , Voi rassukoita poloisia, kiva kun löysitte toisenne .


      • itseonpäivystämässä
        Kaikkeahyvääteille kirjoitti:

        Vilkasta elämääkö ? Eikö se nytkin ihan yksinään täällä nettipalstalla haahuillut koko päivän kuten sinäkin , Voi rassukoita poloisia, kiva kun löysitte toisenne .

        Kaikkeahyvääteille
        6.12.2018 22:48

        sini.sirkku kirjoitti:
        Ihan turhaa yrittää ilkeilyilläsi muokata 😀 näinkin vilkasta elämää viettävää!
        Elähän sinäkin ihmisiksi, ettei palstalla tarvitse lukea vääristyneitä ajatusksiasi yhtenään! Ja jättäisit ihmisiin kohdistuneet vihapuheiltasi jo rauhaan.


        PS. Minulle ei Korppis ole tuttu, mutta kuka tahansa on puolustamisen arvoinen, jos viha saa tällaisia muotoja palstalle tulonne jälkeen!
        Näytä lisää
        Vilkasta elämääkö ? Eikö se nytkin ihan yksinään täällä nettipalstalla haahuillut koko päivän kuten sinäkin , Voi rassukoita poloisia, kiva kun löysitte toisenne .<<<<

        ... ja muita syyttää nettipalstalla haahuiluista. Ihmeellistä selkonäköäkö.....
        Mikä kone sinulla on ?
        Moni haluaisi sellaisen koneen jolla voi vahtia milloin kukakin on koneella tai tällä palstalla.
        Sellaisia koneita ei ole markkinoilla.
        Pakko uskoa, että istut koneella vanhtimassa mitä kukin kirjoittaa! Olet kyllä sitkeä sissi.
        Kuinka olisi noiden lahjojesi käyttäminen johonkin hyödyllisempään?

        Hätäkeskukseen päivystäjäksi.
        Siellä tietäisit tulevan tulopalon jo nikkaasi haisevasta savusta!
        Hurraa, tutkiva kone keksitty!


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Ei, ei se parane sillä, mutta en antaisi rumilukselle periksi suotta ! Jonkinlainen kosto toiseksi jääneenä, on selvästi päällimmäisenä, ja toisena ilmiönä näkyy olevan tuo tämän ajan kansakunnan kahtiajako vihapuheineen !!!

        Tuo kahtiajako sai sata vuotta sitten hirvittävän sisällisodan aikaan kansassa, mikä ei nykyvaltiossa olisi edes mahdollista.

        Mutta, samat ainekset, piilevä viha menestyneimpiä ja parempiosaisia kohtaan, silmitön kateus ja ulkomaalaisten vieroksunta, joka on kohtaa tämän fiksun ja innovatiivisen, ulkomaalaisen kanssa elävän Korpikirjailijan, tosi rumana vainoamisena !

        Kiitos sini.sirkku@

        Olen huomannut, että me molemmat ärsytämme "olmeja". Käytän nyt tätä esiin vedettyä sanaa, joka on etsitty arkistoista ja jonka käyttäjät anovat itselleen puolesta puhujia ja minulle roviota, kirjoittamalla omia havaintojaan kuten noidista ikään sillä....G- kirjain todisti minut noidaksi.

        Olet iloinen, elämääsi tyytyväinen ja taloudellisesti hyvin toimeentuleva. Saman suuntaista elämää elän itsekin. Saan elää Korvessa ja Hollannissa, saan matkustella ja minulla on ystäviä niin Suomessa kuin muuallakin.

        Ensi kesästä tulee korvessa Hollanti painotteinen sillä Paltaniemen kesäteatteriin on tulossa Daniel Kajanus ooppera. Olen nähnyt oopperan kantaesityksen Haarlemissa keväällä 2017.


        Minun keuhkoni on korvessa ja mökilläni, jossa vietin tämänkin päivän viritellen ulkovaloja rannan puihin. Tarkkana piti olla, että en kompuroi. Kevyttä lunta on jonkun verran maassa ja lumen alla on syksyllä lehdistä haravoimaton maa.

        No, tässäpä tätä avautumista taas.


    • mitä.ihmettä

      Kerran korppis pontevasti opetti Skillanille kuinka hänen on käytettävä yksinkertaista ’kopioi ja liitä’ –toimintoa.
      Taisi korppis sotkeutua omiin näppäryyksiinsä, kuten tapahtui myös noiden säälittävien, tunnistettavien puskakirjoitustensa ansiosta.

      6.12.2018 15:45 korppis: ”noitavainot”- vastaus ”demeter1” –nimimerkille ja
      6.12.2018 15:49 Korppis11: ”onko korppis penaalin …” – vastaus ”Jebilus” –nimimerkille

    • puolustus

      Hep hep,..vääristeltyä totuutta ! Aivan asiallisesti neuvoi Korppis Skillaania, joka ei todella hallitse kaikkea.

      Loukkaantuiko muka Skillaan? Ei, hän ei ole niin pienisieluinen.

    • puol.puheenvuoro

      Hep hep

      Penaalin terävin on minun kynästäni, ei Korppiksen!

      • Voit esittää penaalin terävimmät kirjoitukset, niihin ei riitä yksi lause. Sinun pitää todistaa kirjoituksilla, että olet terävä. Jään odottamaan kuinka terävä olet.

        Hyvää yötä muruset ; )


      • puol.puheenvuoro

        Laukaisu etteivät nuo parjaajasi ole terävimmästä kynästä,..oli minun! Et i taida itse tajuta oikein lukemaasi


    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Mutta, samat ainekset, piilevä viha menestyneimpiä ja parempiosaisia kohtaan, silmitön kateus ja ulkomaalaisten vieroksunta, joka on kohtaa tämän fiksun ja innovatiivisen, ulkomaalaisen kanssa elävän Korpikirjailijan, tosi rumana vainoamisena ! "

      Siinä on tietenkin se, että näiden kahden
      satutädin ns. dokumentaatiot
      ilman huumoria, osin kömpelöä koululaisen ainekirjoitusta, hiukan keinotekoista kiiltokuvaa

      kertovat juuri elämän harmaudesta johon he hakevat täältä palstalta edes hiukan piristystä

      (Paloma aidosti tuntee amerikanlatinoasioita, joten siinä voisi? olla aihe hyödyntää mutta ei sekään kestä loputtomasti ja ehkä ei kiinnosta useimpia)

      Esimerkki samasta keskustelulajista, white and fresh

      https://whiteandfresh.casablogit.fi/

      Mistäkö, ehkä ankeudesta
      https://www.vauva.fi/keskustelu/3981884/ketju/white_and_fresh
      Täällä valitetaan blogien liian kiiltokuvamaisesta ja täydellisestä elämästä ja kaivataan rehellisempiä ja henkilökohtaisempia juttuja ja blogeja. Sitten kun joku rehellisesti kertoo myös elämänsä huonommistakin puolista, häntä säälitään ja toivotaan hänen lopettavan bloginsa... Av-raadille ei mikään kelpaa

      https://www.vauva.fi/keskustelu/3839765/ketju/blogipostauksen_pohjanoteeraus
      OKV:n ainoalla ystävällä, White & Fresh -Irinalla, on aiheet vähissä

      • kappalaisen.kanslia

        Sinulla Halla-ahon ja RKP: äänestäjällä on tietopuolista annettavaa koko S24 sivustoilla. Koen kanssa häpeällisenä Korpikirjailijan vainoamisen. Korppks kirjoittaa tajunnavirtatekniikalla. Asia soljuvat luonteikkaasti näytille.
        Paloma kirjoittaa astetta laajemmin ja asiapitoisemmin ehkä. Hyviä tyyppejä. Tuo tietty vainoaja myrkytti nimim.Kukkahamen mioeltä koko Kh: kirjoitusvuosien ajan.
        Asiallahan on tietysti "lentokoneteollisuusalalla" vaurastunut mieshenkilö.


      • kynäilijä.minäkin

        Paraskin muiden arvostelija!

        Millä taidoilla sinä hallalainen olet osoittanut terävyytesi ja taitosi kirjoittajana?
        Minullakin on jotain tuntumaa politiikkaan ja kirjoittamiseen, mutta en ikimaailmassa lähettelisi pelkkiä linkkejä keskusteluun.

        Keksi nyt toki jotain ihan omaa sanottavaakin?
        Sanomisistasi ei voi edes keskustella, niin tylppiä ne ovat.


    • Ihan miten vaan Hh 44-45 haluaa kuvailla! Ihan hyvä elämä on vieläkin, kiitollisuus mielikuvitusrikkaasta luontestani, joka ei ikävystymistä juurikaan pode.
      Kutsuttakoon sitä vaikka satuiluksi, tai mikä kullekin parhaiten sopii 😊))

      Hyvää jatkoa joulualusviikoillenne!

      • HeikkiHelpponen

        Hauskuuttako?

        Kaikista asioista ei voi satuilla, pitäisi osata olla asiallinen ja pysyä asiassa.
        Pelkkiä fraaseja kirjoittaen ja mukahuumorilla ei kannata kaikkeen vastata.


    • Perjantaita@

      Nyt kun olen mielipiteitäni kirjoittanut ja mielipiteitänne lukenut esitän kuten työhaastatteluissa pruukataan tänä päivänä kysyä....kehu itseäsi.

      Te, jotka tunnette jääneenne nimimerkkini varjoon ja pidätte kirjoituksiani loukkaavina ja ilkeinä ja itseäni ylikorostavana ja näin ollen noitavainon ansainnut.

      Kehukaa itseänne, kertokaa kuinka hyviä olette. Kuinka olette selvinneet elämästänne onnellisina ja iloisina ja tyytyväisinä itseenne.

      Loppuosio ketjusta on pyhitetty Teille, olkaa hyvä.

      • p-pauke

        Miksi ihmeessä minun pitäisi kehua itseäni ja kertoa teille itsestäni?

        Mikä keskustelun aihe se olisi?


      • mitäkylvää

        Onnellisuus , tasapaino ja tyytyväisyys elämään näkyy kaikessa miten elää, tuntee ja kirjoittaa, ei sitä tarvitse vakuutella. Ei pidä odottaa, että itselleen tärkeät jutut on sitä muille. Ei pidä luulla, ettei muut täällä matkustele, seurustele, mökkeile jne. eikä ne toisten tavalliset jutut jaksa kiinnostaa. Älykkyyden arvioivat muut, ei sekään julistamalla itsensä älyköksi vakuuta edes työhaastattelussa. Tämä on eläkeläisten juttelupalsta, ei tarvitse enää kehua pätevyyttään eikä edes sitä, miten isojen firmojen "vetäjä" on ollut. Mutta senkun kehut, tuskin se ketään hetkauttaa , ei herätä ihailua, korkeintaan naurahtelua.

        Noitavainoksi sanomasi epäsuosion syyksi on täällä monet entisten palstojen kirjoittajat esittäneet sinun omat ilkeilysi vuosikymmenien aikana. Kyllä se taitaa olla valitettavasti niin , että nyt niität sitä mitä olet kylvänyt. Turhaan hiillostat näitä rauhallisia 70 kirjoittajia, joilla ei ole mitään tekemistä entisten kaunojen kanssa.


      • Rauhallinen70
        mitäkylvää kirjoitti:

        Onnellisuus , tasapaino ja tyytyväisyys elämään näkyy kaikessa miten elää, tuntee ja kirjoittaa, ei sitä tarvitse vakuutella. Ei pidä odottaa, että itselleen tärkeät jutut on sitä muille. Ei pidä luulla, ettei muut täällä matkustele, seurustele, mökkeile jne. eikä ne toisten tavalliset jutut jaksa kiinnostaa. Älykkyyden arvioivat muut, ei sekään julistamalla itsensä älyköksi vakuuta edes työhaastattelussa. Tämä on eläkeläisten juttelupalsta, ei tarvitse enää kehua pätevyyttään eikä edes sitä, miten isojen firmojen "vetäjä" on ollut. Mutta senkun kehut, tuskin se ketään hetkauttaa , ei herätä ihailua, korkeintaan naurahtelua.

        Noitavainoksi sanomasi epäsuosion syyksi on täällä monet entisten palstojen kirjoittajat esittäneet sinun omat ilkeilysi vuosikymmenien aikana. Kyllä se taitaa olla valitettavasti niin , että nyt niität sitä mitä olet kylvänyt. Turhaan hiillostat näitä rauhallisia 70 kirjoittajia, joilla ei ole mitään tekemistä entisten kaunojen kanssa.

        Olen erittäin samaa mieltä, korpkirjoittaja tuli tänne takki auki, eikä ovenpielet meinanneet riittää, kun oli niin paljon leveiltävää erinäisistä asioista. Tasapinoisen ihmisen ei tarvitse rehvastella, vaan ma elämä riittää ja siihen on tyytyväinen ilman että tarvitsee hehkuttaa tai tehdä siitä julkista jollain keskustelupalstalla. Minä tunnen lähinnä myötähäpeää korpikirjoittajan puolesta.


      • omakehu.haisee

        En ole pyrkimässä töihin, en pyri edes korppikirjailiman ihailijapiiriin ,joten ei syytä kehuskella itseäni täällä eikä muuallakaan. Olen aidosti oma itseni.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      Usko vain Korppis, olet maalitaulu koska levitit siipesi myöhään, sinulla on aloittelijan kömpelyyttä
      se paranee kyllä ajan kanssa

      Paloma on liukkaampi, koska hän aloitti hippinä
      vähintään 30 vuotta etumatkaa
      gracias a la vida

    • että.näkyy.oikein

      Meikäläinen kehuu itseään sillä, että rohkenee esittää korpikirj..jaa palstan keulakuvaksi.

      • HeikkiHelpponen

        että.näkyy.oikein
        7.12.2018 13:20
        Meikäläinen kehuu itseään sillä, että rohkenee esittää korpikirj..jaa palstan keulakuvaksi.


        Yhdyn edelliseen mielipiteeseen.

        Onhan täällä hyviä kirjoittajia muitakin, mutta omalla nikillä kirjoittajien joukkoon yhdeksi johtohahmoksi Korpikirjailija rohkeudellaan ja avoimuudellaan esille tulleena.

        Mitättömyyksille ei löydy kadehtijoita.
        Parhaat ansaitsevat pysyvän paikan.

        Huonolaatuisen tunnistaa vaihtuvista tuotemerkeistä, laatua voi markkinoida aina samalla nimellä ja tuotannon säilymisellä samalla valmistajalla, taataan tuotteen laatu.

        Yritys, joka tuottaa aina sekundaa, tunnistetaan useista tuotannon laatuvirheistä joita pyritään korjaamaan ja vahvistamaan viittaamalla muihin lähteisiin, vaikka niillä ei kyetä laatua parantamaan, mutta yritetään siirtää tuotevastuuta ulkopuolisille, jotka usein eivät edes tunnista tuotetta, eivätkä ole sen kanssa missään yhteyksissä. (vrt. tuoteväärennös)


      • HeidiHeikkonen
        HeikkiHelpponen kirjoitti:

        että.näkyy.oikein
        7.12.2018 13:20
        Meikäläinen kehuu itseään sillä, että rohkenee esittää korpikirj..jaa palstan keulakuvaksi.


        Yhdyn edelliseen mielipiteeseen.

        Onhan täällä hyviä kirjoittajia muitakin, mutta omalla nikillä kirjoittajien joukkoon yhdeksi johtohahmoksi Korpikirjailija rohkeudellaan ja avoimuudellaan esille tulleena.

        Mitättömyyksille ei löydy kadehtijoita.
        Parhaat ansaitsevat pysyvän paikan.

        Huonolaatuisen tunnistaa vaihtuvista tuotemerkeistä, laatua voi markkinoida aina samalla nimellä ja tuotannon säilymisellä samalla valmistajalla, taataan tuotteen laatu.

        Yritys, joka tuottaa aina sekundaa, tunnistetaan useista tuotannon laatuvirheistä joita pyritään korjaamaan ja vahvistamaan viittaamalla muihin lähteisiin, vaikka niillä ei kyetä laatua parantamaan, mutta yritetään siirtää tuotevastuuta ulkopuolisille, jotka usein eivät edes tunnista tuotetta, eivätkä ole sen kanssa missään yhteyksissä. (vrt. tuoteväärennös)

        Toivon todella tämän viestin olevan sarkasmia!


      • HeikkiHelpponen
        HeidiHeikkonen kirjoitti:

        Toivon todella tämän viestin olevan sarkasmia!

        Eipä ollut.
        Toivomuksesi jäi lahjalistalta.

        Ihan realismia ja kannaotto vellovaan laatukysymykseen.


      • pilvipullukka
        HeikkiHelpponen kirjoitti:

        että.näkyy.oikein
        7.12.2018 13:20
        Meikäläinen kehuu itseään sillä, että rohkenee esittää korpikirj..jaa palstan keulakuvaksi.


        Yhdyn edelliseen mielipiteeseen.

        Onhan täällä hyviä kirjoittajia muitakin, mutta omalla nikillä kirjoittajien joukkoon yhdeksi johtohahmoksi Korpikirjailija rohkeudellaan ja avoimuudellaan esille tulleena.

        Mitättömyyksille ei löydy kadehtijoita.
        Parhaat ansaitsevat pysyvän paikan.

        Huonolaatuisen tunnistaa vaihtuvista tuotemerkeistä, laatua voi markkinoida aina samalla nimellä ja tuotannon säilymisellä samalla valmistajalla, taataan tuotteen laatu.

        Yritys, joka tuottaa aina sekundaa, tunnistetaan useista tuotannon laatuvirheistä joita pyritään korjaamaan ja vahvistamaan viittaamalla muihin lähteisiin, vaikka niillä ei kyetä laatua parantamaan, mutta yritetään siirtää tuotevastuuta ulkopuolisille, jotka usein eivät edes tunnista tuotetta, eivätkä ole sen kanssa missään yhteyksissä. (vrt. tuoteväärennös)

        Oliskohan kk ollut asialla.
        Teksti viittaa häneen.
        Mimimerkille HeikkiHelpponen.


      • Heidi.Heikkonen
        pilvipullukka kirjoitti:

        Oliskohan kk ollut asialla.
        Teksti viittaa häneen.
        Mimimerkille HeikkiHelpponen.

        Mietin ihan samaa, tuo kopiointityylikin on persoonallinen, kun tavallisesti käytetään lainausmerkkejä, kun viitataan toisen kirjoittamaan tekstiin. Korpikirjoittaja kopiotyyliin tulee päivämäärät ja kellon ajat :)


      • HeikkiHelpponen
        pilvipullukka kirjoitti:

        Oliskohan kk ollut asialla.
        Teksti viittaa häneen.
        Mimimerkille HeikkiHelpponen.

        Jälleen lahjatoivomus toteutumatta.

        En ole pullukka, enkä kk.
        Eikö täällä muilla ole mielestäsi kirjoitusoikeutta, eikä oikeutta sanoa mielipidettänsä?

        Sanon suoraan ja sanon esimerkein.
        Tulee joskus sanottua jopa liikaa.
        Nyt en sano, pysyn jo sanomani takana.


      • HeikkiHelpponen kirjoitti:

        että.näkyy.oikein
        7.12.2018 13:20
        Meikäläinen kehuu itseään sillä, että rohkenee esittää korpikirj..jaa palstan keulakuvaksi.


        Yhdyn edelliseen mielipiteeseen.

        Onhan täällä hyviä kirjoittajia muitakin, mutta omalla nikillä kirjoittajien joukkoon yhdeksi johtohahmoksi Korpikirjailija rohkeudellaan ja avoimuudellaan esille tulleena.

        Mitättömyyksille ei löydy kadehtijoita.
        Parhaat ansaitsevat pysyvän paikan.

        Huonolaatuisen tunnistaa vaihtuvista tuotemerkeistä, laatua voi markkinoida aina samalla nimellä ja tuotannon säilymisellä samalla valmistajalla, taataan tuotteen laatu.

        Yritys, joka tuottaa aina sekundaa, tunnistetaan useista tuotannon laatuvirheistä joita pyritään korjaamaan ja vahvistamaan viittaamalla muihin lähteisiin, vaikka niillä ei kyetä laatua parantamaan, mutta yritetään siirtää tuotevastuuta ulkopuolisille, jotka usein eivät edes tunnista tuotetta, eivätkä ole sen kanssa missään yhteyksissä. (vrt. tuoteväärennös)

        Kiitos H.Helpponen hyvin valaisevasta esimerkistäsi.

        I got it.

        Alkuperäisen nimimerkin takana pysyvä kirjoittaja on uniikki. Jos kirjoittaja muuttaa tuotemerkin hän menettää kilpailukykynsä. Vuodesta toiseen intohimoisesti itselleen rehellisenä ja muuttumattomana kirjoittaja nimimerkkineen antaa parhaan tuotetakuun kirjoituksilleen ; )


    • käsien.pesijä

      Taas roihuaa noitavalkeat! Tuttu on tuomioistuinkin ja jaetut tuomiot.
      Noituudesta syytetty sidottakoon ja pitää pyövelin toimesta heitettämän syvään veteen. Jos tämä vajoaa pohjaan, on hän saanut ikuisen rangaistuksen, Jos syytetty jää veden pinnalle, on hän todettu noidaksi ja pitää hänet roviolla poltettaman,
      Ketjun kirjoitukset eivät paljon ole muuttunut keskiaikaisista uskomuksta tai tuomioista.

    • siunailijasiiri

      Nyt meni toiselta kuovilta PirjoPalomalta toisella palstalla "lapsi tiskiveden mukana". Julkaisi toisten palstalaisten nimiä. Siinä sitten ryvettyi pianisti konttoristiksi ja mitähän vielä ylös nouseekaan. Tellukka on ollut nosturin nokassa.

      • että.niin.meni

        siunailijasiiri
        7.12.2018 17:35
        "Nyt meni toiselta kuovilta PirjoPalomalta toisella palstalla "lapsi tiskiveden mukana". Julkaisi toisten palstalaisten nimiä. Siinä sitten ryvettyi pianisti konttoristiksi ja mitähän vielä ylös nouseekaan. Tellukka on ollut nosturin nokassa."

        Suomi24 ylläpidolta saamani sp viestin mukaan taisi sinultakin pudota pohja pois siitä toisesta... tiedät mistä.
        Toinen palsta hoitakoon omat laskurinsa!


      • siirinävielä

        Ei tässä mikään pohja putoa. Tämä on pohjatonta suota koko suoli24. Trippimittarilla täällä lasketaan eikä muisteta nollata välillä.


      • varmaatietoa

        Taisi olla joku toinen joka julkaisi luvatta henkilötietoja. Paloma taisi vain kiitellä kirjansa alkulehdellä henkilöitä jotka ovat jollain tavalla auttaneet kirjan teossa. Eiköhän se ole aivan normaali käytäntö, Palstan salapoliisi/juorutäti ne sieltä kaiveli ja levitteli palstalle. Mistähän näitä oikein sikiää?


      • varmaatietoa kirjoitti:

        Taisi olla joku toinen joka julkaisi luvatta henkilötietoja. Paloma taisi vain kiitellä kirjansa alkulehdellä henkilöitä jotka ovat jollain tavalla auttaneet kirjan teossa. Eiköhän se ole aivan normaali käytäntö, Palstan salapoliisi/juorutäti ne sieltä kaiveli ja levitteli palstalle. Mistähän näitä oikein sikiää?

        Paloma vain "kiitteli" nimeltään henkilöitä (kaipa hänellä oli siihen asianosaisten lupa?) ja sitten salapoliisi "ne sieltä kaiveli ja levitti palstalle".

        Siis kaiveli mistä? Kirjan alkulehdiltä, jonka kansikuva hänellä oli profiilissaan, ja jota kirjaa hän on itsensä kirjoittamana mainostanut olevan myynnissä netillä kaikkien palstalaisten luettavaksi just niitten samojen "kiittelyitten" kanssa. Mitään sellaista ei salapoliisi ole levittänyt palstalle, mikä ei olisi kenen vain suomenkieltä ymmärtävän luettavissa.

        Siitä yhdestä "kiitellystä" muuten joku (en ollut minä) taisi tehdä väärän johtopäätöksen.


      • Tellukka kirjoitti:

        Paloma vain "kiitteli" nimeltään henkilöitä (kaipa hänellä oli siihen asianosaisten lupa?) ja sitten salapoliisi "ne sieltä kaiveli ja levitti palstalle".

        Siis kaiveli mistä? Kirjan alkulehdiltä, jonka kansikuva hänellä oli profiilissaan, ja jota kirjaa hän on itsensä kirjoittamana mainostanut olevan myynnissä netillä kaikkien palstalaisten luettavaksi just niitten samojen "kiittelyitten" kanssa. Mitään sellaista ei salapoliisi ole levittänyt palstalle, mikä ei olisi kenen vain suomenkieltä ymmärtävän luettavissa.

        Siitä yhdestä "kiitellystä" muuten joku (en ollut minä) taisi tehdä väärän johtopäätöksen.

        Huomenta@

        Etkö ymmärrä ihmislapsi, että stalkkaat palomaa samoin kuin minua stalkkaa tämä häiriintynyt ihmispolonen. Sinua olen pitänyt sut järkevänä, mutta mitä sinä siitä saat, että tuot esiin asioita, joita paloma sivuasioinaan itse kirjoittaa.

        Mitä ylipäätän ihminen saa itselleen nimien julkaisuista ja käsiteltyjen asioiden auki repimisestä, ilkkumisista, valheista ja vuosia sitten kokemistaan vääryyksistä?

        Tietämällä etu-ja sukunimen googlettamalla, jotain yksityistietoja meistä, joilla on googlessa harrastustemme tai yhteiskunnallisen osallistumisiemme myötä tietoja ja alkaa räksyttämään satojen kilometrien takaa, ikään kuin samankylän juoruakka tai ukko.... tunnen sinut, tiedän minkälainen olet, mitä teet jne. Minun stalkkaajani haluaisi nuuskia jopa alushousujani.

        Kerro miksi?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Etkö ymmärrä ihmislapsi, että stalkkaat palomaa samoin kuin minua stalkkaa tämä häiriintynyt ihmispolonen. Sinua olen pitänyt sut järkevänä, mutta mitä sinä siitä saat, että tuot esiin asioita, joita paloma sivuasioinaan itse kirjoittaa.

        Mitä ylipäätän ihminen saa itselleen nimien julkaisuista ja käsiteltyjen asioiden auki repimisestä, ilkkumisista, valheista ja vuosia sitten kokemistaan vääryyksistä?

        Tietämällä etu-ja sukunimen googlettamalla, jotain yksityistietoja meistä, joilla on googlessa harrastustemme tai yhteiskunnallisen osallistumisiemme myötä tietoja ja alkaa räksyttämään satojen kilometrien takaa, ikään kuin samankylän juoruakka tai ukko.... tunnen sinut, tiedän minkälainen olet, mitä teet jne. Minun stalkkaajani haluaisi nuuskia jopa alushousujani.

        Kerro miksi?

        Ymmärrätkö ihmislapsi, ettei teitä tarvitse mitenkään stalkata, kun levitätte itse omat tietonne ("sivuasioina") nimineen päivineen (ja perheittennekin tiedot) tänne yleiselle avoimelle keskustelupalstalle.
        Kaikki tänne kirjoitettu on julkista tietoa koko maailmalle, eikä vain tämän palstan "yhteisölle".

        Jos kirjoittamanne on jotenkin salaista, niin olisiko ollut parempi olla kirjoittamatta niitä salaisuuksiaan tänne.


      • eikömeneperille
        Tellukka kirjoitti:

        Ymmärrätkö ihmislapsi, ettei teitä tarvitse mitenkään stalkata, kun levitätte itse omat tietonne ("sivuasioina") nimineen päivineen (ja perheittennekin tiedot) tänne yleiselle avoimelle keskustelupalstalle.
        Kaikki tänne kirjoitettu on julkista tietoa koko maailmalle, eikä vain tämän palstan "yhteisölle".

        Jos kirjoittamanne on jotenkin salaista, niin olisiko ollut parempi olla kirjoittamatta niitä salaisuuksiaan tänne.

        Tellukka on aivan oikeassa. Monet muutkin ovat samaa sanoneet mutta jospa se nyt alkaisi korpiksen kaaliin uppoamaan. Täällä ei kukaan viitsi vaivautua noin mielenkiinnotonta tyyppiä kuin kk vainoamaan , olet vaan jostain kuullut tuollaisen hienon sanan kuin stalkkaus. Julkkiksia stalkataan, sinä et nyt sellainen ole vaikka kaikkesi teetkin itsesi ja myös sen kaverisi mainostamiseksi. Paljon olen palstoja seurannut, mutta yksikään muu ei ole ITSEÄÄN älyköksi nimennyt . Korpikselle vinoillaan sen omista mahtipontisista jutuista, tuskin kukaan sen pikkareista on kiinnostunut eikä mistään muustakaan. Miksi tänne kirjoittaa, jos ei halua tai kestä kommentteja ? Ihan jokainen joka vuosikaudet itseään kehuu ja muita halveksii, saa samanlaista palautetta. Sitä saa mitä tilaa. Sitä niittää mitä kylvää.


      • rähmälläsi.olet
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Etkö ymmärrä ihmislapsi, että stalkkaat palomaa samoin kuin minua stalkkaa tämä häiriintynyt ihmispolonen. Sinua olen pitänyt sut järkevänä, mutta mitä sinä siitä saat, että tuot esiin asioita, joita paloma sivuasioinaan itse kirjoittaa.

        Mitä ylipäätän ihminen saa itselleen nimien julkaisuista ja käsiteltyjen asioiden auki repimisestä, ilkkumisista, valheista ja vuosia sitten kokemistaan vääryyksistä?

        Tietämällä etu-ja sukunimen googlettamalla, jotain yksityistietoja meistä, joilla on googlessa harrastustemme tai yhteiskunnallisen osallistumisiemme myötä tietoja ja alkaa räksyttämään satojen kilometrien takaa, ikään kuin samankylän juoruakka tai ukko.... tunnen sinut, tiedän minkälainen olet, mitä teet jne. Minun stalkkaajani haluaisi nuuskia jopa alushousujani.

        Kerro miksi?

        NO mutta korppis, etkö muista miten toit Paloman tietoja Facebookista. Selostit tarkkaan kuvaa, missä oli Paloman perhe, aikamiespoikineen. Kerroit hyvinkin tarkkaan millaiset aatteelliset vaatteet Paloman pojalla kuvassa oli. Käytit erittäin rumaa kieltä. En viitsi mennä tonkimaan arkistosta ko. tekstiä, sinultahan se löytyy omasta arkistostasi, joten voit helposti "kopioida ja liittää" tänne. Senhän sinä osaat todella hyvinkin.


      • Tellukka kirjoitti:

        Ymmärrätkö ihmislapsi, ettei teitä tarvitse mitenkään stalkata, kun levitätte itse omat tietonne ("sivuasioina") nimineen päivineen (ja perheittennekin tiedot) tänne yleiselle avoimelle keskustelupalstalle.
        Kaikki tänne kirjoitettu on julkista tietoa koko maailmalle, eikä vain tämän palstan "yhteisölle".

        Jos kirjoittamanne on jotenkin salaista, niin olisiko ollut parempi olla kirjoittamatta niitä salaisuuksiaan tänne.

        Stalkkait sinä, menit ja etsit netistä henkilöiden nimiä.


      • rähmälläsi.olet kirjoitti:

        NO mutta korppis, etkö muista miten toit Paloman tietoja Facebookista. Selostit tarkkaan kuvaa, missä oli Paloman perhe, aikamiespoikineen. Kerroit hyvinkin tarkkaan millaiset aatteelliset vaatteet Paloman pojalla kuvassa oli. Käytit erittäin rumaa kieltä. En viitsi mennä tonkimaan arkistosta ko. tekstiä, sinultahan se löytyy omasta arkistostasi, joten voit helposti "kopioida ja liittää" tänne. Senhän sinä osaat todella hyvinkin.

        Taisi olla Tellun kirjoituksia joita nyt toistat.


      • eikömeneperille kirjoitti:

        Tellukka on aivan oikeassa. Monet muutkin ovat samaa sanoneet mutta jospa se nyt alkaisi korpiksen kaaliin uppoamaan. Täällä ei kukaan viitsi vaivautua noin mielenkiinnotonta tyyppiä kuin kk vainoamaan , olet vaan jostain kuullut tuollaisen hienon sanan kuin stalkkaus. Julkkiksia stalkataan, sinä et nyt sellainen ole vaikka kaikkesi teetkin itsesi ja myös sen kaverisi mainostamiseksi. Paljon olen palstoja seurannut, mutta yksikään muu ei ole ITSEÄÄN älyköksi nimennyt . Korpikselle vinoillaan sen omista mahtipontisista jutuista, tuskin kukaan sen pikkareista on kiinnostunut eikä mistään muustakaan. Miksi tänne kirjoittaa, jos ei halua tai kestä kommentteja ? Ihan jokainen joka vuosikaudet itseään kehuu ja muita halveksii, saa samanlaista palautetta. Sitä saa mitä tilaa. Sitä niittää mitä kylvää.

        Ei korppiksen kaaliin mahdu stalkkailut. Vanhojen asioden kaivelut ja nykyisyyden vähättelyt.

        Olet vissiin sokea kana kun et ole huomannut kuinka "loistan" etusivun otsikoissa, ilman omaa syytäni.

        Ei kai stalkkaus sanaa noin määritellä ; DD vain julkkiksille, nyt piti hiukka naurua tikistää.

        Enhän toki ole montaa älykköä palstalta bongaillut ja joita olen he ovat mielipiteissään upeita ihmisiä.

        Kävin kahvipirtissä, on luonnollista, että nämä nuuskimiskommentit poistevat pirtissä on tolkku emäntä.

        Huomasin, että kuinka stalkkaajani oli käynyt kahvipirtissä.

        3.12.2018 14:36

        Sini-kulta ???

        "Lukihäiriökö vaivaa vai sotketko nimimerkit kuten kuuskymppisissä jatkuvasti teit, sen lisäksi että esitit vainoharhaisia luuloja kirjoittajista."

        Aloituksessa skillaan kirjoitti sinisistä pöytäliinoista ja, että kulta sopii jouluna punaisen ja tumman vihreän vihreän kanssa.

        Liekö kaihi estänyt "sivustaseuraajan" lukukenttää. Että taas tikisytti naurua.

        No, semmoista se on, sano.


      • noseniin
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei korppiksen kaaliin mahdu stalkkailut. Vanhojen asioden kaivelut ja nykyisyyden vähättelyt.

        Olet vissiin sokea kana kun et ole huomannut kuinka "loistan" etusivun otsikoissa, ilman omaa syytäni.

        Ei kai stalkkaus sanaa noin määritellä ; DD vain julkkiksille, nyt piti hiukka naurua tikistää.

        Enhän toki ole montaa älykköä palstalta bongaillut ja joita olen he ovat mielipiteissään upeita ihmisiä.

        Kävin kahvipirtissä, on luonnollista, että nämä nuuskimiskommentit poistevat pirtissä on tolkku emäntä.

        Huomasin, että kuinka stalkkaajani oli käynyt kahvipirtissä.

        3.12.2018 14:36

        Sini-kulta ???

        "Lukihäiriökö vaivaa vai sotketko nimimerkit kuten kuuskymppisissä jatkuvasti teit, sen lisäksi että esitit vainoharhaisia luuloja kirjoittajista."

        Aloituksessa skillaan kirjoitti sinisistä pöytäliinoista ja, että kulta sopii jouluna punaisen ja tumman vihreän vihreän kanssa.

        Liekö kaihi estänyt "sivustaseuraajan" lukukenttää. Että taas tikisytti naurua.

        No, semmoista se on, sano.

        Kaivelit TAAS vanhoja. Ohhoijaa


      • noseniin kirjoitti:

        Kaivelit TAAS vanhoja. Ohhoijaa

        Viisi päivää sitten tapahtunut ei kuuskyt-tai viiskytpalstalla sattunutta ja TAAS tikisti naurua.


      • pätkiikö-muisti
        korpikirjailija kirjoitti:

        Taisi olla Tellun kirjoituksia joita nyt toistat.

        Äl höpötä pashaa. Sinun juttuja nuo oli.


      • pätkiikö-muisti kirjoitti:

        Äl höpötä pashaa. Sinun juttuja nuo oli.

        Tellu kertoi palstalle minun pienen heittoni tarkotuksen. Heitto oli palomalle ja yllätyin kun tellu selosti mitä tarkoitin. Menepäs sinne arkistoon ja ota asioista selvää, eläkä oleta.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Stalkkait sinä, menit ja etsit netistä henkilöiden nimiä.

        En tiedä, näkyykö sinulla mainokset vai oletko laittanut eston.
        Minulla näkyy .
        Adlibris näkyy mainostavan tuossa sivuilla ja alareunassa kirjaa, jolla on sama nimi kuin Paloma täällä kertoi kirjallaan olevan. Erehdyttävästi samanlainen kuvakin kannessa kuin Palomalla oli profiilissaan. Kirjailijan nimi lukee kannessa.
        Että se siitä netiltä kaivelusta ja stalkkailusta.

        Loppu "stalkkailu" on myöskin näiltä palstoilta:

        "mäkirjanluin
        6.12.2018 9:15
        Täällä kirja on luettavissa, kun klikkaa Read Preview
        https://www.scribd.com/book/393890932/Lempeat-tuulet-Tyyneltamerelta-elamankerta?host=www.scribd.com&protocol=https "

        Nii, että sen syvemmälle ei ole tarvinnut mennä kaivelemaan, kun kaikki oli tarjottu kuin tarjottimella eteen kaikille maailmassa, jotka suomea ymmärtävät.
        Kaipaisin oikeastaan joskus vähän haastavampaa salapoliisi/stalkkaaja tehtävää. Sinäkin olet liian helppo minulle.


    • e.lä.mä

      Paljon puhetta muista ihmisistä täällä kirjoittaneista onko Teidän maailma näin pieni?

      Suomen maailma on myös pieni todessa haaveissa on kaikki.

    • toisarvoistasilti

      Maalaisjuoruämmät kantavat huoletta juorujaan palstalta toiselle, tulihan se huomattua heti asuessaan 70 puolelle. Saastuttaneet riitelyllä ilmapiiriä jonkin verran.

      • Mitämuutajäänytväliin

        Miksi erittelet "maalaisjuoruämmät"? Luuletko ettei kaupungeissa ole juoruavia akkoja yhtä lailla. Molemmista paikoista löytyy myös mieähiä, jotka ovat yhtä 'hyviä', elleivät parempia ko. aiheessa.


    • e.lä.mä

      Suomi 24 on hyvä, on miljoonia suomalaisia ex kielessä jotka haluavat lukea olla mukana en tiedä--- minulle ei Suomi merkitse mitään sillä lähes 50 vuotta pois..

    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Suomi 24 on hyvä, on miljoonia suomalaisia ex kielessä jotka haluavat lukea olla mukana en tiedä--- minulle ei Suomi merkitse mitään sillä lähes 50 vuotta pois.. "

      mielenkiintoista. osaatko sanoa näin kauan Ruotsissa olleena mistä johtuu, että ette saaneet oikeuksia Ruotsissa vaikka teitä on enemmän Ruotsissa kuin suomenruotsalaisia Suomessa ja suomi on alkuperäiskieli Ruotsissa

      esimerkiksi eliitti perusti meänkielen jotta saisi suomenkieliset jaettua

      Meänkieli on vain suomen ruotsitusmurre ja eroaa raumasta vähemmän kuin savo Suomessa

      en osaa mutta simuloin, tämän tyylistä sössötystä kuuntelen svt2 uutisissa

      "tämän vuen viiminen uutinen et on olluh knarkkia ostamas ja viety biilissä putkaan"

      tämöinen sössö on svedun mieletä KIELI, syy perustamiselle on että saadaan jaettua suomi kielenä kahteen osaa jolloin ei tarvise pikkujoukolle antaa mitään oikeuksia

      suomalaislapset voisivat tulla Ouluun opiskelemaan - iso yliopisto sellaista ei ole sielläpäin Ruotsissa - mutta osaavat vain murretta meänkieli

      • Mitäköhän oikeuksia meiltä Ruotsissa asuvilta suomalaisilta puuttuu?
        Ja mistäköhän johtuu, että Suomesta tulee niin paljon opiskelijoita tänne Ruotsin yliopistoihin?


      • vanha.tukkijätkä

        Mistä tuo tieto suomesta alkuperäiskielenä Ruotsissa, kun suomenkieli ei alkuperäiskieli edes Suomessa? Muuten mielenkiintoinen tuo väittämäsi meiänkielen kehittäjistä. Ainoa vika, että teet olettamuksista faktoja ja unohdat perustelut.


      • taattoniheimoni.verta
        vanha.tukkijätkä kirjoitti:

        Mistä tuo tieto suomesta alkuperäiskielenä Ruotsissa, kun suomenkieli ei alkuperäiskieli edes Suomessa? Muuten mielenkiintoinen tuo väittämäsi meiänkielen kehittäjistä. Ainoa vika, että teet olettamuksista faktoja ja unohdat perustelut.

        Katsohan tukkujätkä euroopan karttaa, pohjoiselta osaltaan. Suomen heimo on ollut laajalle levittäytynyt , ei Suomesta käsin, vaan Uralin länsipuolelta edennyt. Paikanimiä on matkan varrella lujasti kielellämme ,..ja kuinkas ei ruotsimaahan ensin, ja sitten suomeniemeen. :) Eivät venäjän karjalan kautta kaikki saapuneet
        On historiantietojakin kirjattu ,ruotsimaallla vaikuttaneesta finnikuninkaasta, liekö kunigasnimitystä silloin käytettiin, sitä en muista juuri nyt,


      • vanha.tukkijätkä
        taattoniheimoni.verta kirjoitti:

        Katsohan tukkujätkä euroopan karttaa, pohjoiselta osaltaan. Suomen heimo on ollut laajalle levittäytynyt , ei Suomesta käsin, vaan Uralin länsipuolelta edennyt. Paikanimiä on matkan varrella lujasti kielellämme ,..ja kuinkas ei ruotsimaahan ensin, ja sitten suomeniemeen. :) Eivät venäjän karjalan kautta kaikki saapuneet
        On historiantietojakin kirjattu ,ruotsimaallla vaikuttaneesta finnikuninkaasta, liekö kunigasnimitystä silloin käytettiin, sitä en muista juuri nyt,

        Tarkoitin aikaa, ennenkuin suomensukuiset ajoivat saamelaiset pohjoista kohti samoinkuin viikingit osaltaan alkuperäisasukkaita. Toisaalta mainitsemasi finnikuningas lienee saamelaisalkuperää, taruissa mainittu Ale, saamelaisille lähes jumalolento, hänelle omistetut uhrikivet Ales stenar löytyvät paristakin paikkaa Ruotsissa.


    • Hallaahon.äänestäjä44

      tätä tarkoitan juuri ruotsinsuomalainen kysyy missä häntä sorretaan kun siellä ei pidetä omista eduista huolta

      Ruotsin koululaitos on kriisissä joten yliopistojen pääsykokeet ovat kriisissä kaikki otetaan tms.
      Suomessa mennään yliopistoon
      mutta jos ei pääse minnekään mennään Åbo akademiin ja jos ei pääse sinnekään sitten
      Tukholmaan tai Göteborgiin niihin pääsee

      Etkö yhtään ihmettele että Ruotsissa alettiin nimittää kieleksi ruotsittunutta suomen murretta jolla ei ole kirjoitettua kielioppia jolla ei ole kouluopetusta hyvinmääriteltyä sanastoa eikä yliopistoja eikä oikein kirjojakaan meänkieltä

      Tässä se vika juuri on, ruotsinsuomalaiset eivät tajua eikä niitä kiinnosta
      miksi biilillä knarkkia käythäneet menhevät sins suns tän

      Tämä ei sinänsä kuulu suomalaisille ei ole meidän tehtävämme miettiä ruotsinsuomalaisten rappiota niille riitti Volvo ja Absolut vodka

      Vaikkei kuulukaan, niin sanon että ruotsinsuomalaisilla ei ole suomeksi palveluja vaikka olette suuri vähemmistö ette pystyneet saamaan jotain sisu-radiota on

      se on sitten eri juttu että ette tarvitsekaan mutta pitämään ette pystyneet omia palveluja

      • """Vaikkei kuulukaan, niin sanon että ruotsinsuomalaisilla ei ole suomeksi palveluja vaikka olette suuri vähemmistö ette pystyneet saamaan jotain sisu-radiota on"""

        Sinulla on väärä käsitys.

        Kyllä täällä saa suomenkielisiä palveluja. Täällä asuu niin paljon suomalaisia, että meitä riittää eri aloille ja eri virastoihin. Ei me kaikki täällä vain ajella Volvolla ja kitata Absolut vodkaa. Ja suomenkielihän on yksi Ruotsin virallisista vähemmistökielistä.
        Eikä voi vaatiakaan, että kaikki ruotsalaiset osaisivat suomea, mutta esim. terveydenhoitoon kun tulee kutsu, niin siinä lukee, että ilmoita etukäteen, jos tarvitset tulkin. Tuossa vieressä on vanhustentalo, jossa on suomalainen osasto. Minulla on suomenkielinen diabeteshoitaja ja jalkahoitaja.
        Lapsillani oli suomalainen perhepäivähoitaja ja kävivät suomalaisen ala-asteen. Esikoululaisilla on suomalaisia ryhmiä.
        Ja niin etteenpäin.

        Kuitenkin olen sitä mieltä, että vaikka ulkomaankielisiä olisi maassa paljonkin, niin sen maan kieltä on opeteltava, jossa aikoo jatkaa asumistaan.
        Vai tykkäätkö, että Suomessakin pitäisi olla eri maista tuleville maahanmuuttajille heidän omilla kielillään kaikki palvelut vaikka olisivat asuneet jo 50 vuotta Suomessa?


      • vanha.tukkijätkä

        En tiedä, montako pullollista päihteitä juot päivittäin, totuus on . että Suomessa yleistät matu-tutkimuksiasi, Ruotsista 1970-luvun en finne igen lainauksia, joissa usein hutkittiin ennen asiallista tutkimista, Juttusi kuin Suomi-filmeistä tutulla Sentraali-Saaralla,


    • Juujooooho

      Meillä Suomessa on sanonta, Upsalan ekonomi, eikä se ole kunniamaininta.

      • Jotain sellaisesta Upsalan ekonomista joskus kuullut.
        Käsittääkseni sillä on samanlainen kaiku kuin olla ruotsalainen ylioppilas. Täällä kun tulee ylioppilaaksi jokainen, joka on lukion penkillä housunpersmuksensa kuluttanut vaikka päästötodistuksessa kaikki arvosanat olisivat ala-arvoisia.


    • Näinhänsemenee

      70-vuotiaiden leppoisa kahvipöytä. Liity rohkeasti mukaan kehuskelemaan!

      näin luin ylhäältä palstan esittelyn :D

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Ruotsinsuomalaiset ruosut ovat karmea esimerkki työväenkulttuurisesta joukosta
      joka ei osannut hoitaa asioitaan ja menetti kaikki oikeutensa vaikka suomi on alkuperäiskieli

      Suomi on alkuperäiskieli Ruotsissa ja oli pohjoisessa jo silloin kun svealaiset olivat pieni joukko etelässä

      Siansaksasta meänkielestä tehtiin vähemmistökieli vaikka se on ruotsittunutta suomea
      jotta suomalaisten etuudet voitaisiin välttää

      Rutotsinsuomalaisten asiat eivät ole suomalaislistalla
      Ruosujen asiat eivät sinänsä kuulu suomalaisille niillä ei ole edes omaa puoluetta eikä mitään yhteistä keskenään

      syy on se, että Ruotsiin meni työväenkulttuurisia oppimattomia ihmisiä jotka eivät osanneet hoitaa asioitaan

      Vaikka Saarikoski muuttu Ruotsiin ei mitään vaikutusta kulttuuriin ruosuilla

      Ruosuille riitti jalkahoitaja, Volvo ja Absolut vodka
      ja hajanaiset sekundapalvelut

      Työväenkulttuuriin sitoutuneet ovat häviäjiä
      https://www.svt.se/nyheter/uutiset/svenska/det-finska-spraket-riskerar-att-forsvinna

      • Mutta eikös se ole vain hyvä, että me oppimattomat ihmiset työväenkulttuurista tultiin tänne Ruotsin puolelle.
        Nythän teille tulee meidän tilallemme sinnekin niitä korkeasti oppineita, joista monet osaavat kuulemma lukeakin. Toivottavasti he viisaina ja oppineina osaavat säilyttää oman kielensä sukupolvesta toiseen ja vaatia jatkossakin kaikki palvelut Suomessa omalla äidinkielellään.

        Minä näitten täällä asuttujen vuosien jälkeen pärjään kyllä jo jotenkuten ruotsinkielelläkin vaikka oppimaton olenkin.

        """Ruosujen asiat eivät sinänsä kuulu suomalaisille niillä ei ole edes omaa puoluetta eikä mitään yhteistä keskenään"""
        Eihän ne kuulu, niin. Suomen asiat taas kuuluvat ruosuille, sillä onhan meillä kaksoiskansalaisilla ruosuilla äänioikeus sekä Suomeen että Ruotsiin

        Sitäkös Halla-ahon puoluetta suosittelet minun äänestävän?


    • noinhan.asia.on

      Edellä on jo voinut todeta, että palstalla kirjoittaa sekä "korpikirjailija" että ihan oikea kirjailija. Mitähän muita piileviä kykyjä joukosta vielä löytyykin?

    • Hallaahon.äänestäjä44

      "Mutta eikös se ole vain hyvä, että me oppimattomat ihmiset työväenkulttuurista tultiin tänne Ruotsin puolelle."

      Työväenluokkalaisten ruosujen ( ja kommunistien Venäjällä) ongelma näkyy juuri siinä, että ne ovat hyväksyneet Ruotsin eliitin tulkinnan että ovat maahanmuuttajia ja almujen poimijoita, vaikka ovat alkuperäisväestöä

      Kouluttamattomuudesta johtuva historiallinen tyhjiö

      Edes Saarikoski ei pystynyt muuttamaan palmelaista sortoa eikä se, että Palmen suku on Porvoosta

      Kulttuurisesti työväen ajattelu alistuu Kremlin tai Tukholman propagandaan riippuen siitä, mihin suuntaan menee

    • Hallaahon.äänestäjä44

      Karjalassakin opiskelijoille sopisi suomen kieli, mutta sitä ei millään saa ajattua
      https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=185&artikel=5615797
      Suomenkielistä Carelia-lehteä supistetaan Karjalassa

      https://www.suomenuutiset.fi/perussuomalaisille-karjalainen-kieliteko-palkinto/

      Karjalan kieli ja kulttuuri ovat vahva osa kulttuuriperimäämme, ja siksi niiden vaaliminen kuuluu nyt ja jatkossakin ohjelmiimme, perussuomalaisten poliittinen suunnittelija Sakari Puisto täsmentää. Perussuomalaiset ovat eduskunnassa saaneet rahoitusta tavoitteilleen. Pitkään tavoiteltuja varoja kielen elvyttämiseksi annettiin ensimmäisen kerran vuonna 2017.

      • kielipuoli

        Haalitko sinä hallaaholle äänestäjiä Venäjältä?
        Sehän sopiikin hyvin samaa politiikkaa Putin ja hallaaho ajamaan.
        Tykit puhumaan rajoille, vai.

        Karjalassa puhutaan vieläkin suomea, siitäkään ei persujen kannata olla huolissaan.
        Sielläkin on suomen kielellä kirjoittavia kirjailijoita, aiemmin oli enemmänkin.

        Kieli ei ole kuollut, siitä turhaan kannat huolta, venäläinen ei ala suomenkieliseksi siellä asuessaan. Voihan heitä houkutella...


      • Anonyymi
        kielipuoli kirjoitti:

        Haalitko sinä hallaaholle äänestäjiä Venäjältä?
        Sehän sopiikin hyvin samaa politiikkaa Putin ja hallaaho ajamaan.
        Tykit puhumaan rajoille, vai.

        Karjalassa puhutaan vieläkin suomea, siitäkään ei persujen kannata olla huolissaan.
        Sielläkin on suomen kielellä kirjoittavia kirjailijoita, aiemmin oli enemmänkin.

        Kieli ei ole kuollut, siitä turhaan kannat huolta, venäläinen ei ala suomenkieliseksi siellä asuessaan. Voihan heitä houkutella...

        Pääsiäinen on loppu. Noita voisi lentää tiehensä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe