Hervannan kerrostalon kummitus

PoisUuteenAsuntoon

Kirjoitan tämän siksi, että kukaan ei tahallaan etsisi kummituspaikkoja, sillä ne eivät ole terveellisiä elävän ihmisen terveydelle.
Asuin Tampereen Hervannan eräässä kerrostalossa muutaman vuoden ja koin siinä asunnossa outoja tapahtumia, mille ei löytynyt järkeviä selityksiä. Talo on rakennettu 1980-luvulla.
- Asunnossa oli kylpyhuoneessa sellainen muovinen kattolamppu eli plafondi, jonka kupu oli kierteillä kiinni lampun kannassa. Tällainen lampun kupu ei voi mitenkään itsestään pudota alas. Minun ei tarvinnut sitä lamppua vaihtaa kertaakaan, eli en ollut ottanut sitä kupua irti. Eräänä päivänä olin kylpyhuoneessa, kun katonrajasta kuului kovaääninen pamaus, sellainen ääni, joka muistutti kepin iskua kattolampun kupua vasten. Lampun kupu tippui alas lattialle. Eräänä toisena päivänä tippui alas makuuhuoneen kattovalaisin, joka oli koukulla ja pistokkeella kiinni katossa. Lampussa oli kevyt paperivarjostin, eli painon vuoksi se ei tippunut. Erään kerran tippui alas keittiön kevyt seinäkello yhtäkkiä yllättäen, kukaan ei siihen koskenut silloin, eikä koukku seinästä irronnut. Missään muussa asunnossa ei ole lamppuja ja kelloja tippunut alas koskaan.
- Makuuhuoneen seinässä oli monta päivää miehen käden kokoinen ja -muotoinen varjo, uudessa puhtaassa tapetissa. Se oli oven pielessä, sähkökatkaisijan yläpuolella. Harmittelin silloin, että remonttimiehet olivat jättäneet likatahran siihen ja yritin puhdistaa sitä pois, mutta ei lähtenyt. Siihen ei langennut varjoa mistään esineestä. Eräänä päivänä istuin tietokoneella ja vilkaisin sitä varjoa välillä ja taas katsoin tietokonetta. Noin 10 minuutin päästä katsoin sitä uudelleen ja varjo oli kadonnut, eikä se ilmestynyt takaisin. Se oli siinä monta päivää ja yhtäkkiä katosi.
- Kerran makasin valveilla makuuhuoneen sängyllä, tiedostin huoneen ja ajattelin selkeästi. Yhtäkkiä en voinut avata silmiäni, mutta luomien välistä näin kirkasta valoa heijastuvan, eikä silloin ollut kattolamppu päällä, ulkoakaan ei heijastunut niin kirkkaan valkoista valoa. Tunsin, kun patja keinahteli vasemmalla puolellani muutaman kerran, ihan kuin joku olisi kiivennyt sänkyyn. Tunsin voimakkaan painon rintakehäni päällä, yritin sanoa etten voinut hengittää, mutten saanut ääntäni kuuluviin. Hetken kuluttua paino nousi pois ja tunsin patjan keinahtelua oikealla puolellani ja sen jälkeen patja ponnahti normaaliasentoon, kuin joku olisi hypännyt pois sängystä. Jotkut ovat selittäneet tällaiset painon tunteet jollakin unitapahtumalla, mutta tuo patjan keinahtelu, valo ja asunnon muut oudot tapahtumat sulkevat sen selityksen pois.
- Eräänä toisena päivänä näin makuuhuoneen sängyllä selkeän ihmishahmon makaavan selällään. Hahmo oli eloton, se ei liikkunut. Mieshahmo oli tumma ja vatsakas, sillä oli vaalea paita päällä ja suorat housut, se vaikutti keski-ikäiseltä mieheltä. Hahmo näkyi hetken ja katosi. Jälkeenpäin olen ajatellut, että olikohan asunnossa kuollut tämän näköinen mies joskus aiemmin. Kerran näin myös pitkätukkaisen nuoren miehen hahmon, jolla oli beige kaapu päällä. Hahmo olisi voinut olla yhtähyvin myös naisen hahmo, se oli jotenkin sukupuoleton olento. Sillä ei ollut' valoa' ympärillään, se oli totinen ja hyvin ylpeä ilmeeltään ja se kiersi huoneen ympäri liukumalla ja sitten katosi.
- Tunsin asunnossa pari kertaa hyvin negatiivista, ikäänkuin "masentunutta energiaa" ja se oli tosi pelottavaa. Sairastuin fyysisesti siinä asunnossa, sen lisäksi lemmikkini sairastuivat ja ne piti nukuttaa pois. Fyysiseen sairauteeni ei löytynyt kunnon syytä, mutta se vaikeutti elämää paljon ja jouduin lopettamaan työni sen vuoksi. Sen lisäksi koin kerran itsetuhoisia ajatuksia, vaikka olen positiivinen, henkisesti terve ihminen. Aloin parantumaan heti, kun muutin siitä asunnosta pois, eikä uudessa asunnossa ole ollut mitään tällaisia ilmiöitä.
Tiedän, etteivät kaikki usko tähän, mutta en minäkään uskonut, ennenkuin itse koin. Kummitustalossa tai -asunnossa ei kannata asua, parempi muuttaa uuteen kotiin. Tämä asunnon tapahtumat alkoivat sen jälkeen, kun naapuriin, molemmin puolin asuntoani, muutti riitaiset perheet. Joissakin kummittelua käsittelevissä TV-ohjelmissa on mainittu, että ihmisten riidat voivat aiheuttaa poltergeist ilmiöiden ilmaantumista, jos asunnossa on ennen kuollut ihmisiä.

7

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samantyyppinen.tarina

      Olen itse asunut noin 15 eri kerrostaloasunnossa elämäni aikana. Karkeasti sanoen joka kolmannessa eli noin viidessä on kummitellut. Pahin asunto oli niin huono että jouduin monena yönä menemään nukkumaan saunatiloihin kellariin kun asunnossa oli mahdotonta nukkua kummittelun vuoksi.

      Siinä asunnossa oli se erikoinen asia, että jos teeskenteli nukkuvaa, niin ei kummitellut ja oli hiljaista. Mutta jos näytti että on hereillä niin heti alkoi kolina. se oli ikkunan karmien, ei itse ikkunan kopistelua eri huoneissa. Kun se loppui yhdessä huoneessa niin meni noin 30sekuntia-1minuutti että meteli alkoi toisessa huoneessa. 2 kertaa siinä asuessani korvieni vieressä kuului läiskäys niinkuin kädet lyötäisiin täysiä yhteen kuten taputtaessa. Minun oli pakko muuttaa siitä asunnosta pois mahdollisimman pian, asuin siinä vain 2 kuukautta. sääliksi käy joka siinä nyt asuu

      • erityyppinen.tarina

        "..Olen itse asunut noin 15 eri kerrostaloasunnossa elämäni aikana. Karkeasti sanoen joka kolmannessa eli noin viidessä on kummitellut..."
        -------------------------------------------------
        Minä noin kymmenessä, eikä yhdessäkään ole kummitellut.
        Tasan ei käy tuurin lahjat !


    • miehentoimet

      Kuule, sä kaipaat miestä elämääsi. Kyllä siinä alkaa lamput pysyä ja asiat hoitua.
      Hanki mies.

    • veisunruplapummi

      Elääkö se hervantalainen kopeekkakerjäläinen vielä?

      • Lypsyjakkara

        Veisun vedättäjä ja tehtaankadun kopeekkakerjäläinen kaksi eri ihmistä.


    • äbydiskäbydi

      Kummitukset varastaa yhellä tutulla pikkuhousuja ja sukkahousuja. Kerran se kummitus oli vetäny sukkahousut päähän et niinku sukkahousut vaan leiju ilmassa. Joo'o, tää on ihan totta. Faijan serkun työkaverin navettapiian äitipuolen puhuva koira kerto mulle sen.

    • seurakunnallepäin

      Olikohan se niin, että se ei ole varsinaisesti kummittelua, vaan se saasta on ihmisen sydämessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe