Nuoret miehet

kunhan

Puolustivat Suomea.
Mitä nainen ajattelisi jos tilanne olisi nyt sama ja kaivattu olisi rintamalla?

17

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knainen

Mä en oikein pysty kuvitteleen niin vanhanaikaisesti.

Tällä luonteella ja elämänhistorialla mä oisin kironnut 1 kk miesten sähläystä rintamalla kotoa ja sitten ottanut aseen käteen ja mennyt itse mukaan suomea puolustaan ajatellen.

”Ei saatana kun ei näistä nykyajan miehistä ole mihkään. Kaikki pitää itse tehdä että tulee tehdyksi kunnolla”

Olisin etulinjassa mukana taistelussa enkä kotona odottelemassa

• sesota

Ei se ole sellaista kun luulet. Siellä suolet ja aivonpalaset lentää, epäsuora tykistön ja heittimien tuli vastasi 80% tappioista jo viime sodassa. Miehet saatiin siellä pysymään sotaoikeuden kuolemanrangaistuksen pelolla, ja aina ei silläkään kuten Neuvostoliiton suurhyökkäyksen aikana 1944.

• Knainen
        sesota kirjoitti:

Ei se ole sellaista kun luulet. Siellä suolet ja aivonpalaset lentää, epäsuora tykistön ja heittimien tuli vastasi 80% tappioista jo viime sodassa. Miehet saatiin siellä pysymään sotaoikeuden kuolemanrangaistuksen pelolla, ja aina ei silläkään kuten Neuvostoliiton suurhyökkäyksen aikana 1944.

Niin ja? Luuletko etten ole ennen kohdannut kuolemaa, kuoleman uhkaa ja väkivaltaa ?

Enemmän mulle kauhukuvia tuottaa piinaava odotus kuin toiminnan keskellä mukana olo.

Aivoni ovat rakennettu kestämään toimintaa ja lahoaan vasta myöhemmin tai pelottavaa asiaa odotellessa

Siks mut näkee monesti jännittäessä jatkuvassa liikkeessä. Tiskaamassa, siivoamassa taikka lopulta etuajassa paikalle lähtemässä.

• Mieletönikävä

Olis tosi kova huoli ja ikävä. Sama jos toinen olis rauhanturvajoukoissa.

• Knainen

Miksi 2019 vuoden korvilla naisen pitäis nyyhkiä kotona?

en tajua! Mä en ainakaan luoteja ja pommeja pelkää! Kuolemakin kirpasee vain sekunteja tai muutamia minuutteja

sodassa kuolee rintamalla ja sen ulkopuolella

Suomen sodissa saksalaiset ja venäläiset raiskasi suomalaisnaisia sodassa ja tapahtui kansojen ns. Risteytyksiä
        Raiskausten seurauksena syntyneistä jälkeläisistä

Vaara se on missä vaan miksi siis ei nainenkin pikakoulutuksilla sotaan värväytyneenä mukaan

Se on jo siinä vaiheessa niin se ja sama missä sitä roikkuu

• Mieletönikävä

Sodasta on paha mennä puhumaan kotisohvalta. Kukaan muu kuin sodassa itse ollut tai kotona puolisoaan odottanut ei voi tietää, miltä se todellisuudessa tuntuu. Muussa tapauksessa on tyhmänrohkea tai hullu.

Minä haluan olla nainen. Annan miehen olla mies. Naisella voi olla lapsia ja nainen voi pitää muuten huolta toisista ja haavoittuneista.

Ei sillä, etteikö nainenkin voisi halutessaan olla kova, voin olla jos haluan. On useita tilanteita, joissa olen ollut kova tilanteen niin vaatiessa. Pelkäsinkö, tavallaan tietenkin, en ole hullu. En ole siis pelokkaimmasta päästä nainen. Naispoliisit on tietenkin erikseen, siinä täytyy olla jatkuvasti todella rohkea. Minulta se rooli löytyy tarvittaessa jos pitää puolustaa heikompia, mutta ei sellainen muuten minua kiinnosta. Tykkään olla naisellinen nainen.

• Knainen

Ei se ole naisellisuutta että istut kotona

Se on sinulle opetettu tapa samoin kuin ruokailun jälkeen kiitos

Luonne on se juttu. Oletko luonteeltasi enemmän se joka kestää piinaavaa pahan odotusta vai se jonka mielenterveys pysyy kasassa vain kun purkaa sitä liikkeeseen ja toimintaan

Minä olen jälkimmäistä

Minä olen se luonne joka pelätessä tai jännittäessä purkaa oloa liikkeeseen ja paikallaankin liikehtii levottomasti

• Mieletönikävä

En puhu kotona istumisesta. Perehdy historiaan, miten naiset toimivat miesten palvellessa sodassa.
        Tietenkin voit nytkin mennä armeijaa ja sitten johonkin päin taistelemaan vaikka muukalaislegioonaan tai miten vain haluat, tervemenoa!

• Knainen
        Mieletönikävä kirjoitti:

En puhu kotona istumisesta. Perehdy historiaan, miten naiset toimivat miesten palvellessa sodassa.
        Tietenkin voit nytkin mennä armeijaa ja sitten johonkin päin taistelemaan vaikka muukalaislegioonaan tai miten vain haluat, tervemenoa!

Sama asia. Ventata kuolemaa ja läheisten kuolemaa hoitaen itsensä suljetulle mielikuvien ja fobioiden vallatessa pääkopan koskaan tai pitää mennä sinne missä tapahtuu jotta ei tarvi pelätä mielikuvituksessa vaan näkee mitä tapahtuu todella ja voi itsekin siihen vaikuttaa

Kuinka moni nykyajan mielenterveyshäiriö johtuu etukäteis kauhukuvista siitä mitä pahimmillaan tulevaisuudessa voi tapahtua ?

Sitä olotilaa mun pää juurikaan ei kestä. Siksi menisin itse sotiin rintamalle

• eisinnevaanmennä
        Knainen kirjoitti:

Sama asia. Ventata kuolemaa ja läheisten kuolemaa hoitaen itsensä suljetulle mielikuvien ja fobioiden vallatessa pääkopan koskaan tai pitää mennä sinne missä tapahtuu jotta ei tarvi pelätä mielikuvituksessa vaan näkee mitä tapahtuu todella ja voi itsekin siihen vaikuttaa

Kuinka moni nykyajan mielenterveyshäiriö johtuu etukäteis kauhukuvista siitä mitä pahimmillaan tulevaisuudessa voi tapahtua ?

Sitä olotilaa mun pää juurikaan ei kestä. Siksi menisin itse sotiin rintamalle

Et "pääse" jos et ole reservissä, eikä sinne taas pääse ilman kunnon koulutusta. Se saisitko koulutusta edes kriisinaikana riippuisi puollustushaarojen tarpeesta, iästäsi ja fyysisestä kunnosta. Aika monella hyväkuntoisellakin naisella hyytyy meno kun lyödään täysi taisteluvarustus 20-30kg päälle, siihen vielä 1-2 tellua (telamiinaa) á 10kg rintakoukkuihin ja sitten metsään rämpimään.

• sivuhuomio
        Mieletönikävä kirjoitti:

Niin justiin! Kyllä ne miehet rintamalla olis kuollu nälkään ja viluun jollei naiset olisi huolehtineet maanviljelystä, karjankasvatuksesta ja vaatteista. Siinä ohessa vielä hoitivat lapsensa. Lottatyöstä puhumattakaan. Liian vähän on muistettu ja kunnioitettu naisten panosta isänmaan hyväksi.

• onkohuonooma

En tiedä tuleeko sellaisille ihmisille vähän huono olo jos ei ole käynyt armeijaa ja silti saa tukia valtiolta, eli siis ei ole tehnyt omaa osaansa, tavallaan, niin kuin huono omatunto tuollaisesta asiasta.

• niidenaateonsairas

Varmasti ei ole.

• lohdutonta

en ihmettele että on maanpuolustus halu tippunu viime hallitusten ajalla , on ollut omien kohtelu semmoista että omille pyllistetään ja muualle kumarretaan. Sama ralli jatkunu jo vuosia ja uutiset ikävistä tapahtumista senkun lisääntyy kuten huonovointisuuskin kansan parissa , nurista ei saa , eikä sitä kukaan kuuntelisikaan , toisin tais käydä ranskassa mennäviikolla. Kenen sitten pitäisi palvella ja ketä , meillä kelkka kääntyny hullunkuriseksi.

• pientähuumoriakin

Luutnantti tulee ja komentaa: HILJAA! KATSE TAAKSEPÄIN!

Jotkut ottavat kaikki asiat niin henkilökohtaisesti, jos on huonoja kokemuksia armeijasta niin henkilöistävät sen.

Kuten pankkikriisinkin voivat henkilöistää "maanpetturi" Björn Wahlroosiin :D

• Ei meistä nykyihmisistä ole samaan mitä ihmiset ovat ennen olleet. Kaikki on totuttu saamaan ja tekemään liian helpolla nykymaailmassa.
      Voisin jopa todeta kehityksen menevän huonompaan suuntaan.

• ikävä tilanne olisi, mutta ei auttaisi kuin sopeutua tilanteeseen.

ja itsekin tehdä mitä määrätään, tilanteen mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3846
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      31
      3230
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      296
      3205
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      2040
    5. 254
      1891
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      8
      1838
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      1452
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      80
      1395
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      43
      1204
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1133
    Aihe