Normaalisuolattu kinkku ei sovi koiralle?

Pörstija

Tarjosin ylijäänyttä paistettua kinkunloppua tuttavalleni koiraansa varten, mutta hän sanoi, että suolan vuoksi ei voi antaa sitä ruoaksi. Olin aika hämmästynyt, kun koirille nyt on maailman sivu annettu kaikenlaista ihmisruokaa.
Koira oli roteva ja perusterve, eikä siis mikään eläinlääkärin määräys ollut..

10

2814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luonnonmukasta

Juu ,ei suolaisuuden vuoksi kannata antaa,voi tulla haimatulehdus .
      Ja mitä koira muka suolaliemestä hyötyisi?
      Mielummin annetaan raakaa maustamatonta lihaa,luita jne.siitä meidän koirat tykkää.

• best_in78

>>Ja mitä koira muka suolaliemestä hyötyisi>>

ei varmaan, mutta eihän se olekaan minään "lisäravinteena" sinne lisätty, joten mistään "hyödystä" on turha puhua.

• Pelkkääroskaa

Eikä sitä suolaista kinkunloppua saa antaa millekkään muullekkaan,ei kissoille eikä luonnonelukoille.Se on vaan vaaraks,ja myös luut ja liemet kannattaa vipata roskikseen.

• buliwari

no nyt meni myytti sarjakuvan luuta nakertavasta hauvastakin roskikseen :).

• eiruokaaroskiin

Ei missään nimessä ole roskaa, sitä voi käyttää oman ruokansa valmistuksessa vaikka miten monella tavalla.

• hyvähoitsuonhän

Tuttavasi on hyvä ja tietävä koiranhoitaja, just siks hänen koira on roteva ja perusterve.

• Pörstija

Siis suolako on myrkkyä tosiaan koiralle?? Olin luullut, että nekin tarvitsevat samoja elektrolyyttejä eli natriumia ym. kuin ihminenkin.
        Itselläni ei ole koiraa.

Asia tuli selväksi - kiitos vastanneille.

• Kääpiösusi
        Pörstija kirjoitti:

Siis suolako on myrkkyä tosiaan koiralle?? Olin luullut, että nekin tarvitsevat samoja elektrolyyttejä eli natriumia ym. kuin ihminenkin.
        Itselläni ei ole koiraa.

Asia tuli selväksi - kiitos vastanneille.

Voi ehkä tarvitakin, mutta järkikin sanoo että määrä on murto-osa verrattuna ihmiseen - syystä että ihminen hikoilee, koirat ja kissat ei.

Vaikka ei siinä, kyllä koiralle maistiaissiivu kinkusta kuuluu jouluna - määrä on vain pidettävä pienenä

• gdssdgsd

Mikset syötä koiraasi sioille?

• kulinaristi-

Normaalisuolaus riittää ihan hyvin koirankinkulle. Koiranliha on aika voimakkaan makuista, joten suolaa ei juurikaan tarvitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      218
      2498
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2109
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1847
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      95
      1605
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1495
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1240
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1121
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1006
    Aihe