Viha joka pilaa elämäni

Jaarli

Laittakaapa ihmiset hyviä neuvoja, miten antaa anteeksi ihmisille jotka ovat tehneet sinulle pahoja asioita? En pelkää näitä ihmisiä, odotan vain kun joku heistä yrittäisi tehdä pahaa minulle uudestaan... Niin...Mutta sitä päivää, tuskin koskaan tulee. Ja tämä viha heitä kohtaan pilaa vain oman elämäni. Kuinka antaa anteeksi?

14

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeileedes

      Kirjoita kirje vihan kohteillesi. Kirjoita mitä tunnet, miksi ja mitä teet jos yrittävät jotain. Sen jälkeen poltat kirjeen ja mielessäsi annat anteeksi. Ei toimi samantien ja voi joutua uusimaan, mutta helpottaa oloa.

      • Jaarli

        Voisi olla kokeilemisen arvoinen asia. Kiitos sinulle neuvosta. Onko omakohtaisia kokemuksia asiasta?


      • Kokeileedes

        Tavallaan. Olen pyytänyt anteeksi tuolla tavoin. Kun en voinut enää konkreettisesti pyytää. Ajattelin että voi auttaa sinunkin tilanteessasi.


      • jaarli

        Kiitos sinulle. On aivan uskomatonta kuinka vaikeaa on päästää irti vanhoista asioista. Ihmisten pitäisi ajatella tekojensa seurauksia, ainakin aikuisten ihmisten. Alko tai muut asiat ovat tekosyitä tapahtumiin, eikä niilllä voi puollustella tekojaan. On aivan p........n epäreiluä tuhota jonkun toisen elämä.. niin ja minkätähden. Ei minkään ...


    • vihaankakkosta

      Eipä mullakin ole antaa neuvoja. Kakkonen josta puolisoni jäi kiinni ei suostu/vastaamaan. Ja kyllä vihaan tuota ihmistä todella. Minustakin tämä pilaa elämäni kun joudun tyytymään puolisoni kertomaan tarinaan siitä. Ja kuinka säälistä sitä auttelee" ei kuulemma enään sänkyyn mene mutta rahallisesti tukee sitä. Kun olen yrittänyt tavoittaa estää tai poistaa viestit. Niin tai näin mutta tuota "auttamista"en tajua ja ymmärrä että säälistä pitää toista auttaa vaikka se sen sängyssä kävi aikaisemmin. Eikö tuo kakkonen käsitä tilannetta? Hävettää minkä esimerkin tyttärelleen näyttää. Jopa poikani tietää tuosta kakkoseta ja kun näkee sanookin "mitä vittua? Sanon aina älä välitä säälistä se antaa sen.. ...Mutta toki myönnän että taitaa vieläkin sen sängyssä käydä kerta toinen halukas. En sitä pojalleni kerro en pitää se isäänsä kohden jättää jotain kunnostuksen rippeitä. Vaikka on se poika vaatinut että eroan noin paskasta aviomiehestä joka esittää muille. No oli miten oli nythän se joutuu selittämään useammalle miksi se sääli ja auttaa patjaansa.

      • jaarli

        Luulen että sinun kannattaisi kuunneella viisaan poikasi neuvoja ja tehdä päätöksiä elämässäsi. En tiedä voiko sellaisen kumppanin kanssa johon ei luota suunnitella minkäänlaista yhteistä tulevaisuutta. Vaikeita asioita ja toivon että saatte asiat selvitettyä.


    • no_voi_pyllyrreikä

      Kokkolan Jaarlille sevverran jotta sinet tiärä näistä asioosta yhtää mitää. j.Johannes on peroviili!

      • Jaarli

        Tervehdys pyllyreikä. Nyt ei osunut oiki henkilöön arvauksesi. Ja tosiaan, en tiedäkään noista asioista mitään. Vaikka kirjoituksesta voisi luulla, että tällaisista asiosta olisi kyse niin ei tällä kertaa. Maailmassa on kaikenlaista pahaa, jolla voi tuhota ihmisen. Vai mitä olet mieltä?


    • mölymaha

      Viha on voimakas sana!Mutta anteeksi voi antaa!! Itselläni on yksi ihminen jolle en voi koskaan antaa anteeksi hänen tekoaan mutta en vihaa häntä vaan inhoan hänen tekoaan .Olen sen sanonut hänelle suoraan en tule koskaan antamaan hänelle anteeksi sitä mitä hän teki minulle..Joten en inhoa ihmistä kun tiedän että hän on mukava ja rakastaa lapsiaan mutta hänen tekoaan inhoan todella paljon..Joten en tiedä kuinka voisin antaa hänelle anteeksi. Hän oli perhe tuttava ,nais ihminen ja meni mieheni kanssa sänkyyn ,luotin häneen oli perhe tuttava.. Ei ole tietenkään enää.

    • vat.voja

      jkävien ihmisten kanssa ei missään nimessä saa alkaa tilittään mitään. niitä pitää kohdella kuin ilmaa. vaikka sisällä käy minkälainen myrsky tahansa, se ei saa näkyä päälle päin. niille ei saa näyttä että sattuu. sitähän ne haluavat. täytyy näyttää että ei tunnu missään. täytyy unohtaa asia, ja jatkaa matkaa. helpommin sanottu, kuin tehty.ajatusten kääntäminen muihin asioihin on alussa vaikeaa mutta se on kuin surutyötä, aikansa se vie.

    • olisivat.miettineet

      minua alkoi vuosia sitten kaksi kaappihomeliteä solvaamaan ja levittelemään perättömiä juttujaan. en ollut kummankaan kanssa riidoissa mutta yllätin heidät vahingossa kesken touhuilun. päättelivät pienessä mielessään että alkavatkin minua nimittelemään ja homottelemaan. siinä erehtyivät. olen kirpiä mies kun minun kanssa aletaan pelleilemään. asuvat poloiset pienessä kylässä ja nyt kärvistelevät kotonaan pedofiilin maineessaan. akat lähti ja vei pennut että eivät enään niitä kouri...minä maksan aina velkani. anteeksi ei tipu. pataan saavat jos tahtovat.

    • oppeliini1

      Viha on täydellisen tarpeetonta energian tuhlausta!

      Tietysti on helppo sanoa että pyyhi kaikki nuo ilkeydet pois muistipankistasi. Mutta se todeellakin on paras tapa jatkaa elämää. Miksi antaa jonkun koirankakkakasan turmella mieltä ja muistipankkia?
      Aina kun nuo tunteet pulpahtavat mieleen, ota pyyhekumi ja pyyhkäise ne pois, alas roskakoriin, ja tyhjennä roskakori kaatopaikalle. Sinne ne kuuluvat.

      Tuo on kovinta mielenharjoitusta mitä koskaan olet tehnyt, mutta on aivan varmasti sen arvoista!

      • imonlyhuman

        Turha ja liika viha on tarpeetonta mutta jokainen kokee vihan tunteita ja ne pitää käsitellä ja päästää ulos ennemmin kuin padota niitä ja tarkotan nyt sitä että jos vituttaa niin turha sitä tekohymyä on vääntää, eikä se tarkota etteikö voisi silti käyttäytyä muita kohtaan kohteliaasti, ja jos johtuu jostain ihmisestä niin jos mahdollista niin ilmaisee asian suusanallisesti sille ihmiselle.

        Yks mihin itse purin turhat vihat ja katkeruudet on musiikki, sen avulla olen saanut käsiteltyä pois turhat tollaset, toinen kuntosalilla käynti ja aina kun alkaa kunnolla vituttaan niin nyt talvella mennyt kolaan lumia pihalta ja kun nyt on liukasta niin olen hakannut jäitä pois pihaltani, siinä hyviä tapoja purkaa.

        Itselleen ja tunteilleen pitää myös olla rehellinen, se on sitä henkistä kasvua kun käsittelet myös itsesi kanssa nuo asiat ja henkisellä puolella on hyvä itseään tutkia aina välillä ja ihan rohkeasti kaunistelematta ja rehellisesti.

        Joskus viha on auttanut puskemaan läpi helvetin rankkojen ja vaikeiden aikojen joita on elämässä joutunut joskus kokemaan kuitenkin on säilynyt herkkyys, tunteellisuus ja romanttisuus siitä huolimatta että koki ja näki erittäin raakoja juttuja menneisyydessään, lapsuudessa jo näki turhaa väkivaltaa kotona joten jo silloin opetti itselle että väkivalta tulisi olla korkeintaan viimenen vaihtoehto jos joudut vaikkapa puolustaan itseäsi, kotiasi tai perhettäsi ja sulle rakkaita ihmisiä, yleensä olen kuitenkin saanut selvitettyä asiat puhumalla koska osaan olla erittäin rauhallinen ja kärsivällinen, hyvin harvoin rankasta menneisyydestä huolimatta joutu käyttään väkivaltaa, puhumalla sai selvitettyä kuitenkin sellanen luonnekkin että tulee ihmsiten kanssa yleensä hyvin toimeen ja juttuun.

        Huomannut myös että ihmiset jotka yrittänyt manipuloida ovat saaneet sillain opetuksen että olen älykkäällä tavalla heidät suullisesti pistänyt solmuun ja tietenkin se kun huomasivat että muhun ei toimi pelailut ja sen että olen todelal itsevarma ja luotan itseeni.


    • Tärkeäaihe

      Älä pakota itseäsi antamaan anteeksi, mutta älä tee mitään esim. rikollista, sillä siitä olisi sulle itsellesi haittaa. Ole itse itsellesi kuitenkin lempeä ja sano itsellesi että on ymmärrettävää olla vihainen. Anteeksi antaminen tulee sitten myöhemmin itsekseen jos tulee. On normaalia suuttua ja tuntea vihaa loukanneita kohtaan.

      Ja jos haluaa vaikka leikillään uskoa niin kannattaa muistaa että Jumala loi meidät kaikki ihmiset omaksi kuvakseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe