Kun olen tutkiskellut kristillisen kirkkomme historiaa, niin etenkin nk. Augustinolaisen käänteen" jälkeen ja aivan erityisesti pimeällä paavillisella keskiajalla n. vv. 500 -1500 jKr. harjoitettiin paljon "miekkalähetystä". Kristus kuitenkin on sanonut Pietarille:
"Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat. Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?" (Matt. 26:52-53)
Tästä tiedämme ettei miekalla käännyttäminen ole Kristuksen käsky kun Hän on sen omakätisesti kieltänyt. Ei Hänen valtansa ole tästä maailmasta niin että Hänen uskovaisensa taistelisivat tämän maailman asein vieden uskon sanomaa eteenpäin, vaan Jeesus sanoi pikemminkin:
"Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle" (Matt. 10:16)
Ei ole kristuksen sotajoukolla niitä aseita joita maailma käyttää sotiessaan ,vaan meillä on ainoastaan Hänen sanansa, sitä sanotaan kyllä Raamatussa "kaksiteräiseksi miekaksi". Kaksiteräisessä miekassa on molemmat syrjät teräviä. Ne ovat laki ja evankeliumi! Muita aseita ei ole Kristuksen uskollisilla lampailla tässä maailmassa annetuna.
Jos nyt monet ovatkin alkaneet kristittyjen nimissä käyttää miekkaa käännytyksessä apunaan, niin sellaiset eivät ensinkään ole oikeita kristittyjä vaan valheveljiä niinkuin Raamattukin sanoo. Moni "tunkeutuu väkisin Kristuksen kirkkoon, niinkuin Herra Jeesus opetti että tulee käymään:
"Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen." (Matt. 11:12)
ja:
"Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset." (Matt. 23:1-2)
Sanoo Jeesus: "minä olen lammasten ovi", jos joku tulee sisään lammastarhaan muualta kuin ahtaasta portista ja kaitaa tietä, se kiipeää aidan yli ja on varas ja teeskentelijä, valekristitty jolla on lampaan nimi mutta suden sydän.
Yksikään TODELLINEN kristitty ei siis koskaan ole tarttunut miekkaan että voisi sanoa: "se on Vapahtajan käsky", vaan he ovat olleet oman aikansa liberaaleja jotka kysyvät samoin kuin meidänkin aikamme liberaalit ja teeskentelijät:
"onko Jumala todella sanonut?" Itse asiassa: te epäuskoiset ITSE olette juuri niitä tehneet, teidän omat isänne! On irvokasta syyttää uskovaisia siitä missä omat kätenne ovat viattomaan vereen tahratut! Näin te todistatte olevanne isienne lapsia!
Ristiretkistä ym.
17
176
Vastaukset
Jokainen tapettu on liikaa mutta pientä on kristinuskon nimissä tehdyt tappamiset verrattuna kommateihin 😏
Neuvostoliitto: 20 miljoonaa kuollutta
Kiina: 65 miljoonaa kuollutta
Vietnam: miljoona kuollutta
Pohjois-Korea: 2 miljoonaa kuollutta
Kambodža: 2 miljoonaa kuollutta
Itä-Eurooppa: miljoona kuollutta
Latinalainen Amerikka: 150 000 kuollutta
Afrikka: 1,7 miljoonaa kuollutta
Afganistan: 1,5 miljoonaa kuollutta- Näinseasiaon
Niin on, mutta kuten niin monessa muussakin asiassa Jumala on armossaan pakottanut ihmisten tekemän pahuudenkin palvelemaan loppupeileissä hyvää, nimittäin vaikka valhekristityt ovatkin miekallaan kylväneet kuolemaan "uskon nimissä" niin tämä raakojen pakanamaiden "raivaaminen" on sittemmin kuitenkin mahdollistanut ulkonaisesti ja inhimillisesti katsottuna kristinuskon laajemman leviämisen.
Joosef sanoi:
"Te tosin hankitsitte minua vastaan pahaa, mutta Jumala on kääntänyt sen hyväksi" (1.Moos. 50:20)
Toetenkin tästä erotuksena pitää sanoa että esim. kansan käymä puolustustaistelu hyökkääjiä vastaan on oikeutettua ja Jumalan mielen mukaista sotaa. Silloin uskovaisenkin velvollisuus on tarttua miekkaan. Mutta ei uskon levittämiseksi. - InhottavaRealistiEiKirj
Rakas Ystäväni.
Eiköhän merkittävä osa noista ihmisistä tapettu pahojen ihmisten eikä suoraan aatteiden takia? Aate oli vain taustalla?
Jos olet eri mieltä, voidaanko kristinuskoa syyttää esim. alkuperäiskansojen tuhoamisesta? Näinseasiaon kirjoitti:
Niin on, mutta kuten niin monessa muussakin asiassa Jumala on armossaan pakottanut ihmisten tekemän pahuudenkin palvelemaan loppupeileissä hyvää, nimittäin vaikka valhekristityt ovatkin miekallaan kylväneet kuolemaan "uskon nimissä" niin tämä raakojen pakanamaiden "raivaaminen" on sittemmin kuitenkin mahdollistanut ulkonaisesti ja inhimillisesti katsottuna kristinuskon laajemman leviämisen.
Joosef sanoi:
"Te tosin hankitsitte minua vastaan pahaa, mutta Jumala on kääntänyt sen hyväksi" (1.Moos. 50:20)
Toetenkin tästä erotuksena pitää sanoa että esim. kansan käymä puolustustaistelu hyökkääjiä vastaan on oikeutettua ja Jumalan mielen mukaista sotaa. Silloin uskovaisenkin velvollisuus on tarttua miekkaan. Mutta ei uskon levittämiseksi.Kyllä, Jumala itse on tukenut ja tukee koko ajan esim. omaisuuskansansa Israelin selviytymistä vihamielisten arabien hyökkäyksiltä.
Eikö ole suorastaan Jumalan ihme, että ne kymmenet tuhannet Gazasta Israliin ammutut raketit ja kranaatit eivät ole tehneet sen suutenpaa tuhoa 🇮🇱🇮🇱🇮🇱❓
Jumala on varustanut ihmisten kautta Israelin puolustamaan itseään.
Eikä sadat Israelin puolelle kaivetut tunnelit ole saaneet tuhoja aikaan vaan ne on havaittu ja tuhottu. YK muuten ei muuten tuominnut Hamasin jatkuvia raketti- ja kranaatti-iskuja Israeliin 🤔
- On.ollut.rajua.menoa
Mielenkiintoista tuo nimikristillisyyden historia. Mutta sitäkin kiinnostavampaa on aidon kristillisyyden historia:
http://ristinvalossa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=1&t=4135 - On.ollut.rajua.menoa
Tässä vielä mielenkiintoisempi katsaus historiaamme:
http://ristinvalossa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=12&t=3447
Mahtavan tärkeää asiaa. Kristiusko opettaa, että tappaminen on kiellettyä, mutta kommunismi ja natsismi sitä ei opeta joten onhan sillä nyt vähän eroa.
Olet oikeassa kommareille (vihervassuille)! ja natseille ihminen ei ole Jumalan kuva ja arvokas. Niiden ihmiskuva. ohjaa molempia aatetta kaikessa 😏
usko.vainen kirjoitti:
Olet oikeassa kommareille (vihervassuille)! ja natseille ihminen ei ole Jumalan kuva ja arvokas. Niiden ihmiskuva. ohjaa molempia aatetta kaikessa 😏
Vihervassut ovat kaukana kommareista ja natseista. Mutta fundisuskovat ovat ovat totalirismin kannattajia.
sage8 kirjoitti:
Vihervassut ovat kaukana kommareista ja natseista. Mutta fundisuskovat ovat ovat totalirismin kannattajia.
Ihan samaa sakkia ne on😉 samat tavoitteet naamioitu vaan salonkikelpoisempaan muotoon.
Mitä tarkoitat totalitarismilla mitä me kannatemme❓- Pudis55
usko.vainen kirjoitti:
Ihan samaa sakkia ne on😉 samat tavoitteet naamioitu vaan salonkikelpoisempaan muotoon.
Mitä tarkoitat totalitarismilla mitä me kannatemme❓Voi voi uskis kuinka pihalla oletkaan. Jos meitä liberaaleja, ihmisoikeuksia arvostavia ei olisi niin sinun kaltaisiasi ihmisiä lyötäisiin joka kadunkulmassa.
Pudis55 kirjoitti:
Voi voi uskis kuinka pihalla oletkaan. Jos meitä liberaaleja, ihmisoikeuksia arvostavia ei olisi niin sinun kaltaisiasi ihmisiä lyötäisiin joka kadunkulmassa.
Voi sinua, ihmisarvo joka perustuu vain siihen, että ihminen on vain sattumalta apinasta kehittynyt olento joka elää muutaman kymmenen vuotta ei ole minkään arvoinen😉
- Näinseasiaon
Pudis55 kirjoitti:
Voi voi uskis kuinka pihalla oletkaan. Jos meitä liberaaleja, ihmisoikeuksia arvostavia ei olisi niin sinun kaltaisiasi ihmisiä lyötäisiin joka kadunkulmassa.
Sinun kaltaisiasi koiria oli Rooman valtakunnan aikana paljon. Ja silloin todella poltettiin kristittyjä paljon. Samanlainen musta sydän on sinullakin.
Kyllä sitä vois pakanoita vähän harventaa...
- puhe.ja.käytäntö
Lutherkin tapatti talonpoikia ja juutalaisia. Hän oli siis liberaali ja luulokristitty.
- eieieiei
usko.vainen kirjoitti:
Missä ja miten 😳❓
Ei missään eikä mitenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1955783Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412758- 442267
- 931979
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381971Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291355- 751299
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää121250Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41187Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2791165