VPN ei anna suojaa

vain-TOR-auttaa

Laittakaa jokin VPN-palvelu päälle ja tehkää seuraavan sivun testi. Klikkaa sivulla START TEST!

http://ip-check.info/?lang=en

Testi näyttää punaisia kohtia vaikka kuinka paljon eli testin mukaan VPN ei auta mitään, jos käyttää samaa selainta, koska selain pystytään aina yksilöimään (varsinkin jos javascript on päällä).

VPN ehkä - siis ehkä - tekee anonyymiksi silloin, jos käyttää aina VPN:n kanssa eri selainta, mutta ei ole mitään hyötyä, jos käyttää samaa selainta.

TOR-selainen on ainoa keino, jolla em. testissä kaikki kohdat näyttävät vihreää.

6

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvinskulaa

      Täysin eri ip vpn:llä ja ilman.

    • wweeretey

      Ei mitään ongelmia täälläkään! Varsinkin kun käyttää NoScriptiä.
      Sivu ei löydä omaa ip:täni kun vpn on päällä. Täysi humpuukisivu.

    • vain-TOR-auttaa

      Ette näköjään osaa lukea. En sanonut, että IP-osoite näkyy, vaan sanoin, että selaimen tiedot näkyvät, vaikka käyttäisi VPN:ää. Katsokaa esim. tietoa User-Agent. Tämä on selaimen lähettämä tieto eikä se muutu, vaikka VPN olisi päällä.

      • Olen_joku_muu

        Käytän User Agenttia ja väittää koneeni olevan Aple Mac - os, eli Vpn toimii ja agentti toimii asetuksieni mukaisesti.


      • vain-TOR-auttaa
        Olen_joku_muu kirjoitti:

        Käytän User Agenttia ja väittää koneeni olevan Aple Mac - os, eli Vpn toimii ja agentti toimii asetuksieni mukaisesti.

        Tarkoitatko, että käytät jotain selaimen lisäosaa tai ohjelmaa, joka muuttaa User-Agentin vai onko VPN-ohjelmassasi ominaisuus, että se muuttaa User-Agentin. Minun VPN-ohjelma ei muuta kuin IP-osoitteen.


      • apuerkki

        Maailmassa on 4 - 5 selainta joita käyttää 4 - 5 miljardia ihmistä. Mitä väliä sillä on jos joku sivu näyttää samaa selainta mitä muutama miljardi muutakin käyttää?

        Aivan sama oliko TOR tai VPN. Et osaa edes tavatakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe