Yhteisöllisyyden puute palstan ongelma?

bessie---

Meillä on käytössämme hieno alusta mielipiteidemme esille tuomista ja keskustelua varten.

Mielestäni meidän kaikkien pitäisi pyrkiä yhteisöllisyyteen ja pyrkiä vahvistamaan 60 ikäisten yhteishenkeä. Yhteisöllisyys ja tietynlainen yhteishenki takaa parhaiten sen, että jokainen kokee oman mielipiteensä/asiansa kirjoittamisen turvalliseksi.
Yhteisöllisyys (jota siis pidän tavoittelemisen arvoisena) luonnollisestikin vaatii sitä, että voimme tunnistaa toinen toisemme.

Mitä mieltä sinä olet, toivoisitko palstan olevan yhteisöllisempi ja toivoisitko kanssakirjoittajien käyttävän aina samaa, tunnistettavaa nimimerkkiä?

248

3082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moni-meistä-on-rautaa

      Tahtoisin osallistua patalappujen virkkaus-kerhoon.
      Käytän rautalankaa koska olen mies.
      Mikä koukku, vai kolvi?

      • Rautalangan taivuttamiseen voi käyttää kaikenlaisia työkaluja, riippuu rautalangasta. Kolvi ei ehkä ole paras vaihtoehto.


    • sellaistavaan

      Mikäs siinä ,mutta ei se ole oikein suomalainen luonteenpiirre.

      • Kannattaisi sitä kuitenkin pyrkiä täälläkin edistämään. Suomessa on paljon yksinäisiä, ja paljon niitä, jotka kokevat etteivät saa ääntään kuuluviin.


    • Minä en toivo.
      Minusta nimmarit ovat mitä ovat.
      Kirjautuneet tosin jalompia kuin ne toiset.
      Paljon jalompia.
      Heissä on mukavan-tuntuista yhteis-öllisyyttä.
      -
      Yhteisöllisyys on samaa kuin pelkureitten äänten tasainen sorina huoneessa.
      Kukaan ei korota ääntään.
      Hymisee vain myötä-tuntoisesti myötäellen.

      H.

      • "Yhteisöllisyys ja tietynlainen yhteishenki takaa parhaiten sen, että jokainen kokee oman mielipiteensä/asiansa kirjoittamisen turvalliseksi."


      • bessie--- kirjoitti:

        "Yhteisöllisyys ja tietynlainen yhteishenki takaa parhaiten sen, että jokainen kokee oman mielipiteensä/asiansa kirjoittamisen turvalliseksi."

        "bessie---"

        "Yhteisöllisyys on samaa kuin pelkureitten äänten tasainen sorina huoneessa.
        Kukaan ei korota ääntään.
        Hymisee vain myötä-tuntoisesti myötäellen."

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "bessie---"

        "Yhteisöllisyys on samaa kuin pelkureitten äänten tasainen sorina huoneessa.
        Kukaan ei korota ääntään.
        Hymisee vain myötä-tuntoisesti myötäellen."

        H.

        Tuo nyt on kyllä ihan jotain muuta, kun yhteisöllisyyttä.
        eppu


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuo nyt on kyllä ihan jotain muuta, kun yhteisöllisyyttä.
        eppu

        "peppu2"

        No voi...
        Sinä olet eksynyt luotani mieron-tielle.

        H.


      • enpystykirjautumaan
        hunksz kirjoitti:

        "bessie---"

        "Yhteisöllisyys on samaa kuin pelkureitten äänten tasainen sorina huoneessa.
        Kukaan ei korota ääntään.
        Hymisee vain myötä-tuntoisesti myötäellen."

        H.

        Taas kerran et ollenkaan ymmärtänyt mitä tarkoitin, ei tullut yllätyksenä.
        Se vähän (huom! VÄHÄN) yllätti, että et näköjään ymmärrä mitä "yhteisöllisyys" tarkoittaa ja varsinkaan et ymmärrä mitä se EI tarkoita.

        Tasapäisyys, pelkuruus, erimielisyyksien tai riitojen vältteleminen, myötäily ja hymistely(?) eivät ole samaa kuin yhteisöllisyys. Kyky tuntea myötätuntoa sen sijaan on hyvin tavallinen ja yleinen ominaisuus. Myötätuntoon kykenemättömät ovat poikkeusyksilöitä, yhteisöllisessä ryhmässä heitä tai ketään muutakaan ei kiusata tai syrjitä.


      • enpystykirjautumaan kirjoitti:

        Taas kerran et ollenkaan ymmärtänyt mitä tarkoitin, ei tullut yllätyksenä.
        Se vähän (huom! VÄHÄN) yllätti, että et näköjään ymmärrä mitä "yhteisöllisyys" tarkoittaa ja varsinkaan et ymmärrä mitä se EI tarkoita.

        Tasapäisyys, pelkuruus, erimielisyyksien tai riitojen vältteleminen, myötäily ja hymistely(?) eivät ole samaa kuin yhteisöllisyys. Kyky tuntea myötätuntoa sen sijaan on hyvin tavallinen ja yleinen ominaisuus. Myötätuntoon kykenemättömät ovat poikkeusyksilöitä, yhteisöllisessä ryhmässä heitä tai ketään muutakaan ei kiusata tai syrjitä.

        """ toivoisitko kanssakirjoittajien käyttävän aina samaa, tunnistettavaa nimimerkkiä?"""


      • Tellukka kirjoitti:

        """ toivoisitko kanssakirjoittajien käyttävän aina samaa, tunnistettavaa nimimerkkiä?"""

        Mitä tarkoitat viestilläsi?

        Eilen en päässyt läpi vakituisesti käyttämälläni nimimerkillä bessie--. Kyseisen nimimerkin olen jo vuosia sitten rekisteröinyt, mutta enää vuosiin en ole sitä pystynyt käyttämään, ei vain onnistu.
        Siirryin siis lopulta käyttämään muodossa "bessie--" kirjoitettua nimimerkkiä. Rekisteröimään en sitä pystynyt, muuten toimi kyllä toimi monta vuotta, eiliseen saakka. Nimimerkillä "bessie---" pääsin lopulta eilen läpi ja onnistuin sen myös rekisteröimään. Vaan kohta sekään ei toiminut. Lisäsin vielä yhden viivan perään, eli "bessie----", toimi ja rekisteröityminenkin onnistui. Ja sitten taas ei toiminutkaan.
        Pian näen, toimiiko nyt, kirjautuminen ainakin onnistui.


    • Onneksi yhteisöllisyys on maailmassa lisääntymässä.
      Täälläkin se olisi mielestäni toivottavaa.
      Kun lukee kommentteja, niin on aivan käsittämättömiä hyökkäyksiä, mitä jotkin kommentit saavat. Johtuuko tuo ymmärtämättömyyteni kenties siitä, että suhtautumiseni yleensä on toisenlainen.
      Ei minua häiritse ollenkaan kenenkään tarinointi touhuistaan. Luenkin niitä, väliin ihan mukavaakin juttua ovat.
      Vai onko se niin, josta jo eduskunnassakin valitetaan, että on levinnyt tälläinen väärinymmärryksen kulttuuri.
      Olen sanonut ennenkin, että olisi kiva, jos edes samassa ketjussa käyttäisi samaa nimimerkkiä, värillä ei väliä. Silloin tietäisi, että keskusteleeko saman henkilön kanssa vaiko jonkun toisen.

      • kylmätotuus

        Suhtaudun hyvin skeptisesti näkemykseen, että yhteisöllisyys olisi lisääntymässä ainakaan suomalaisessa yhteiskunnassa.
        Päinvastoin, yhä useampi suomalainen kokee yksinäisyyttä ja syrjäytyneisyyttä.

        Mainitsemasi väärinymmärryksen kulttuuri on tätä päivää tälläkin palstalla.
        Saattaa olla, että on joitain nimimerkkejä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa ja väärinymmärrys johtuu siitä. Mielestäni se on kuitenkin useimmiten aivan tahallista ja tarkoituksena on saada aikaan eripuraa.

        Olen kirjoitellut tänne 4 vuotta ja havainnut, että lähes samat nimimerkit ovat olleet näitä väärinymmärtäjiä koko ajan. Heiltä lentävät asiattomimmat kommentit ja saivartelut.

        Olen tullut siihen tulokseen, että syy ilkeilyyn on yksinkertaisesti se, että "tökkijä" on kyvytön tavalliseen keskusteluun, jossa vaaditaan taitoa sietää erilaisia, hyvin perusteltujakin mielipiteitä. Häneltä itseltään puuttuu myös täysin kyky perustella oma mielipiteensä ja sitten tikat alkavat lentää.

        Olen joskus pyytänyt näitä väärinymmärtäjiä ja nokittelijoita perustelemaan väittämänsä, mutta koskaan en ole heiltä vastausta saanut.

        Nykyään yleensä ohitan heidän kirjoituksensa tyylikkäästi, koska tiedän, että tyhjän saa pyytämättäkin.

        En jaksa uskoa, että yhteisöllisyyttä tänne saadaan millään keinolla, vaikka kuinka toivoisimme. Toisten kanssa kemiat pelaavat paremmin ja toisten kanssa eivät laisinkaan.
        Syitä siihen on monia, enkä niitä käy nyt pohtimaan yhtään enempää.

        Mielenrauhaa kaikille!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Suhtaudun hyvin skeptisesti näkemykseen, että yhteisöllisyys olisi lisääntymässä ainakaan suomalaisessa yhteiskunnassa.
        Päinvastoin, yhä useampi suomalainen kokee yksinäisyyttä ja syrjäytyneisyyttä.

        Mainitsemasi väärinymmärryksen kulttuuri on tätä päivää tälläkin palstalla.
        Saattaa olla, että on joitain nimimerkkejä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa ja väärinymmärrys johtuu siitä. Mielestäni se on kuitenkin useimmiten aivan tahallista ja tarkoituksena on saada aikaan eripuraa.

        Olen kirjoitellut tänne 4 vuotta ja havainnut, että lähes samat nimimerkit ovat olleet näitä väärinymmärtäjiä koko ajan. Heiltä lentävät asiattomimmat kommentit ja saivartelut.

        Olen tullut siihen tulokseen, että syy ilkeilyyn on yksinkertaisesti se, että "tökkijä" on kyvytön tavalliseen keskusteluun, jossa vaaditaan taitoa sietää erilaisia, hyvin perusteltujakin mielipiteitä. Häneltä itseltään puuttuu myös täysin kyky perustella oma mielipiteensä ja sitten tikat alkavat lentää.

        Olen joskus pyytänyt näitä väärinymmärtäjiä ja nokittelijoita perustelemaan väittämänsä, mutta koskaan en ole heiltä vastausta saanut.

        Nykyään yleensä ohitan heidän kirjoituksensa tyylikkäästi, koska tiedän, että tyhjän saa pyytämättäkin.

        En jaksa uskoa, että yhteisöllisyyttä tänne saadaan millään keinolla, vaikka kuinka toivoisimme. Toisten kanssa kemiat pelaavat paremmin ja toisten kanssa eivät laisinkaan.
        Syitä siihen on monia, enkä niitä käy nyt pohtimaan yhtään enempää.

        Mielenrauhaa kaikille!

        Just noin


      • 9yötäjouluun
        kylmätotuus kirjoitti:

        Suhtaudun hyvin skeptisesti näkemykseen, että yhteisöllisyys olisi lisääntymässä ainakaan suomalaisessa yhteiskunnassa.
        Päinvastoin, yhä useampi suomalainen kokee yksinäisyyttä ja syrjäytyneisyyttä.

        Mainitsemasi väärinymmärryksen kulttuuri on tätä päivää tälläkin palstalla.
        Saattaa olla, että on joitain nimimerkkejä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa ja väärinymmärrys johtuu siitä. Mielestäni se on kuitenkin useimmiten aivan tahallista ja tarkoituksena on saada aikaan eripuraa.

        Olen kirjoitellut tänne 4 vuotta ja havainnut, että lähes samat nimimerkit ovat olleet näitä väärinymmärtäjiä koko ajan. Heiltä lentävät asiattomimmat kommentit ja saivartelut.

        Olen tullut siihen tulokseen, että syy ilkeilyyn on yksinkertaisesti se, että "tökkijä" on kyvytön tavalliseen keskusteluun, jossa vaaditaan taitoa sietää erilaisia, hyvin perusteltujakin mielipiteitä. Häneltä itseltään puuttuu myös täysin kyky perustella oma mielipiteensä ja sitten tikat alkavat lentää.

        Olen joskus pyytänyt näitä väärinymmärtäjiä ja nokittelijoita perustelemaan väittämänsä, mutta koskaan en ole heiltä vastausta saanut.

        Nykyään yleensä ohitan heidän kirjoituksensa tyylikkäästi, koska tiedän, että tyhjän saa pyytämättäkin.

        En jaksa uskoa, että yhteisöllisyyttä tänne saadaan millään keinolla, vaikka kuinka toivoisimme. Toisten kanssa kemiat pelaavat paremmin ja toisten kanssa eivät laisinkaan.
        Syitä siihen on monia, enkä niitä käy nyt pohtimaan yhtään enempää.

        Mielenrauhaa kaikille!

        veikkaan näillä piikikkäillä tahallaan väärinymmärtäjillä oman elämän olevan todella huonoissa kantimissa, eli jatkuva paha olo päällä, joten ainakin näin joulun alla jos yritetään ymmärtää ja katsoa sormien lävitse itse reagaimatta ja vastaamatta heidä pahaa oloaan lisäävästi


    • Yx.tyyppi.vaan.ei.vaan

      On jo monta yhteisöä, joihin kuulun. Julkisia, joissa esiinnyn luonnollisesti omalla nimelläni ja omilla mielipiteilläni, monien tuntemana. Vain harvoin sanon jotain toista loukkaavaa ja sekin on silkka vahinko, anteeksi olen silloin pyytäyt. Olen aina sanojeni takana. Niin myös näillä palstoilla, mutta pidän rikkautena, että on yksi anonyymiporukka. Luen vain asian, en ole kiinnostunut kirjoittajasta, enkä vuosien varrella ole oppinut juurikaan tuntemaan vakionimimerkillä kirjoittajien luonnetta. En tarvitse sitä tietoa mihinkään. En siis halua yhteisöllisyyttä näillä palstoilla, mielipiteiden ja tieto-taitomme vaihtoa sitäkin enemmän.

      • bessie----

        Omassa ajattelussani yhteisöllisyys on mm. yhteenkuuluvuuden tunnetta ja toivoisin 60 ikäisten suomi24 palstalla kirjoittavien olevan yhteisöllisempi sillä tavalla, että erilaisuudestamme ja erilaisista vuorovaikutustaidoistamme huolimatta me kaikki pyrkisimme toimimaan palstan ja samalla meidän kaikkien yhteistä etua ajatellen.

        Pidät "rikkautena, että on yksi anonyymiporukka". Nimimerkillä kirjoittaminenhan on anonyymina kirjoittamista. Lisäarvoa tulee minun mielestäni siitäkin, että käytämme samaa nimimerkkiä, mielestäni sellainen tunnistettavuus kasvattaa yhteisöllisyyttä ja minä pidän myös yhteisöllisyyttä rikkautena. Sillä, onko se aina sama nimimerkki 'rehellinen' vai käyttäjänsä luoma leikki- tai feikki-identiteetti, sillä ei ole minulle suurtakaan väliä.


      • Mun mielestä mielipiteelle tulee vasta sitten taustaa ja tiettyä syvyyttä kun sen voi yksilöida. Muuten on kuin Tabula Rasa.


    • näinsennä

      Tämän palstan keskustelu käytännössä ole paljoa muuta kuin toisten henkilökohtaisten asioiden urkkimista, mutta foorumi vetelee viimeistä virttä muutoinkin, mikä eritoten ollut havaittavissa juurimännä tapahtumien kommentoinnista, että samapa tuo.

    • Google-Hakemus.
      yhteisöllisyys wikipedia.
      -
      Sieltä löytyy jokaiselle jotakin. :)

      H.

    • Kaikki, jotka jollain vakiintuneella nimimerkillä kirjoittelevat, värillä ei niin väliä,
      tuntuvat tutummilta ja tuttuus aina lisää yhteis…
      Se on kuin lisäisi uuden terälehden jokaisen omaan kukkaan, joskus ymmärtää joskus ei.
      Tutun nimimerkin kommentin kun lukee, joskus voi kuulla jopa "ääneen", tutun äänen, ei "sinnetännetärkeää"juttun ääntä osaa edes kuunnella.

      Huuhaahemmojen jutut, hyvätkin, tahtovat jäädä vain lukemisen kestäviksi hetken ohivilahduksiksi.
      Riitelyjä ja tahalliset lyttäämiset ovat ikäviä luettavia, usein ohitettavia.

    • bobgeldof

      Nimimerkkinä bobgeldof,,tuttavallisemmin Bob. Siitähän tämä on hyvä,että lähes kaikenlaiset mielipiteet pääsevät julki,eriasia luonnollisesti onko niillä mitään merkitystä maailman menossa,,tuskinpa vain.

      • bessie-----

        Pääsevät jos pääsevät. Tänään en ole saanut kaikkia mielipiteitäni läpi, nimimerkistä näyttää kiikastavan ja uskon että kysymyksessä on jonkinlainen kiusanteko, ei siis minun omat virheeni tai 'tekniset' ongelmat. Kiusaaminen alkoi jo eilen illalla palstalla jolle tuo ylhäällä oleva keltainen palkki ohjaa.

        Mutta juu, minäkin arvostan suuresti sitä, että kaikenlaiset mielipiteet pääsevät julki ja että on mahdollisuus kirjoittaa anonyymina. Maailman laajuisesti ajatellen täällä kirjoittamillamme mielipiteillä ei varmaan suurtakaan merkitystä ole, mutta eivät ne myöskään ole koskaan ihan vailla merkitystä. Sinulle tai minulle merkityksetön voi olla merkityksellinen jollekin muulle, oli se sitten vaikka vain kirjoittajalle itselleen.

        Kansalaisyhteiskunnassa tarvitaan paikkoja joissa jokaisella on mahdollisuus tuoda mielipiteensä julki, yhdenvertaisena muiden joukossa. Näen tämän alustan myös yhtenä sellaisena paikkana.


      • Bob
        bessie----- kirjoitti:

        Pääsevät jos pääsevät. Tänään en ole saanut kaikkia mielipiteitäni läpi, nimimerkistä näyttää kiikastavan ja uskon että kysymyksessä on jonkinlainen kiusanteko, ei siis minun omat virheeni tai 'tekniset' ongelmat. Kiusaaminen alkoi jo eilen illalla palstalla jolle tuo ylhäällä oleva keltainen palkki ohjaa.

        Mutta juu, minäkin arvostan suuresti sitä, että kaikenlaiset mielipiteet pääsevät julki ja että on mahdollisuus kirjoittaa anonyymina. Maailman laajuisesti ajatellen täällä kirjoittamillamme mielipiteillä ei varmaan suurtakaan merkitystä ole, mutta eivät ne myöskään ole koskaan ihan vailla merkitystä. Sinulle tai minulle merkityksetön voi olla merkityksellinen jollekin muulle, oli se sitten vaikka vain kirjoittajalle itselleen.

        Kansalaisyhteiskunnassa tarvitaan paikkoja joissa jokaisella on mahdollisuus tuoda mielipiteensä julki, yhdenvertaisena muiden joukossa. Näen tämän alustan myös yhtenä sellaisena paikkana.

        Saatat olla hyvinpitkälti oikeassa.


    • Yhteisöllisyyteni toimii muualla kuin nettipalstalla, tänäänkin Haminan Bastionin joulumarkkinoilla ystävän kanssa kuljettiin ja hauskaa oli.
      Palstan yhteisöllisyys on varovaisesti hiipimistä, ettei vaan loukkaa ketään, ei kehu olemisiaan ja tekemisiään, joku nokkaantuu kun aloituksensa pilaa jne.
      Tuntemattomiin ei täällä koskaan saa samanlaista kosketusta kuin omin silmin näkemiinsä ihmisiin ja omin korvin kuulemiinsa puheisiin.

      • "Anceli"

        Tunsitko Bastionissa epämääräisen, mutta kiehtovasti kutsuvan tuoksun?
        Minä jätin sitä sinne v.1971.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Tunsitko Bastionissa epämääräisen, mutta kiehtovasti kutsuvan tuoksun?
        Minä jätin sitä sinne v.1971.

        H.

        Aasin, ponin ja lampaan jätökset siellä ulkoaitauksissa tuoksuivat, tai jospa ne olivatkin sinun jättämiesi tuoksujen jämiä.
        Eivät houkutelleet lähietäisyydelle menemään.


      • Anceli kirjoitti:

        Aasin, ponin ja lampaan jätökset siellä ulkoaitauksissa tuoksuivat, tai jospa ne olivatkin sinun jättämiesi tuoksujen jämiä.
        Eivät houkutelleet lähietäisyydelle menemään.

        "Anceli"

        Niinpä...huoks!
        Niin se vaan nuoruus katoaa.
        Toivokaamme että puhki hinkatut, hyvinkin aromikkaat lakanat syötettiin edes eläimille. :)
        Olisi masentavaa, jos ne olisivat vain kylmästi kuopatut jonkun Hirven kutu-kuoppaan.

        H.


      • bessie-----

        Yhteisöllisyys täällä olisi parhaimmillaan juuri sitä, että kenenkään ei tarvitsi "hiipiä varovaisesti" tai tuntea ulkopuolisuutta tai arastella mielipiteensä esille tuomista.

        Keskustelupalsta ja kohtaamiset elävässä elämässä eivät ole vertailukelpoisia, mutta uskon että täälläkin voisi saada kosketuksen toiseen ihmiseen.
        On ymmärrettävää, että monet ovat menettäneet luottamuksensa palstaa ja kanssakirjoittajia kohtaan, mutta minusta meidän nyt pitäisi pikemminkin marssia, ei siis hiipiä varovaisesti.


      • bessie----- kirjoitti:

        Yhteisöllisyys täällä olisi parhaimmillaan juuri sitä, että kenenkään ei tarvitsi "hiipiä varovaisesti" tai tuntea ulkopuolisuutta tai arastella mielipiteensä esille tuomista.

        Keskustelupalsta ja kohtaamiset elävässä elämässä eivät ole vertailukelpoisia, mutta uskon että täälläkin voisi saada kosketuksen toiseen ihmiseen.
        On ymmärrettävää, että monet ovat menettäneet luottamuksensa palstaa ja kanssakirjoittajia kohtaan, mutta minusta meidän nyt pitäisi pikemminkin marssia, ei siis hiipiä varovaisesti.

        Jos kaikki marssisivat tunnettuina tai edes yhdellä rekatulla tunnistettuina, ehkä yhteisöllisyys voisi jollakin palstamaisella/nettimäisellä tavalla toteutua.
        Mutta vain ehkä, enkä itse tämän kummempaa yhteisöllisyyttä täällä kaipaakaan.


    • Takarivintyyne

      Olet itse melkoinen pilkunviilaaja, miten kehtaat pyytää muilta sellaista mitä et edes itse pysty toteuttamaan. Selkkauksesi muutamien vaki-kirjoittajien kanssa tiedetään, aivan kuin et hyväksyisi kaikkia palstalle tai jonkun muun mielipide ei olisi yhtä arvokas kuin sinun.

      • bessie-----

        Saatanpa ollakin pilkunviilaaja joissakin asioissa, mutta harvemmin minä totisella ja vakavalla mielellä pilkkuja viilailen.

        Sinä se vasta kehtaat... . Mitään en ole pyytänyt, en sinulta, en keneltäkään. Mitä tulee yhteisöllisuuden toteuttamiseen (sitä kai tarkoitat?), niin olen kyllä aina arvostanut suuresti yhteisöllisyyttä ja kyllä se varmasti on näkynyt mielipiteissäni.

        Ai että en muka hyväksyisi kaikkia palstalle tai etten pitäisi muiden mielipiteitä yhtä arvokkaina kuin omiani, hohhoijaa taas...


    • Heikunkeikku

      Koska itse käytän aina samaa nimimerkkiä, niin toki tahtoisin, että kaikki muutkin käyttäisivät.
      Moni käyttääkin, vaan moni ei.

      Meininki palstalla on viime aikoina muuttunut huonompaan suuntaan.
      Toivotaan että on vain väliaikainen tilanne.

      • olenvalekeikkueikuheikku

        Hyvä idea!
        Ruvetaankin kaikki käyttämään tuota "Heikunkeikku"-nimimerkkiä.
        Näin ei kukaan pysty kohdistamaan kiukkuaan tiettyyn kirjoittajaan, vaan kaikki ovat samalla viivalla.


      • bessie-----
        olenvalekeikkueikuheikku kirjoitti:

        Hyvä idea!
        Ruvetaankin kaikki käyttämään tuota "Heikunkeikku"-nimimerkkiä.
        Näin ei kukaan pysty kohdistamaan kiukkuaan tiettyyn kirjoittajaan, vaan kaikki ovat samalla viivalla.

        :) :) :)


      • Heikunkeikku
        olenvalekeikkueikuheikku kirjoitti:

        Hyvä idea!
        Ruvetaankin kaikki käyttämään tuota "Heikunkeikku"-nimimerkkiä.
        Näin ei kukaan pysty kohdistamaan kiukkuaan tiettyyn kirjoittajaan, vaan kaikki ovat samalla viivalla.

        Ehken nyt aivan tuotakaan tarkoittanut :)


      • olenvalekeikkueikuheikku kirjoitti:

        Hyvä idea!
        Ruvetaankin kaikki käyttämään tuota "Heikunkeikku"-nimimerkkiä.
        Näin ei kukaan pysty kohdistamaan kiukkuaan tiettyyn kirjoittajaan, vaan kaikki ovat samalla viivalla.

        Tämä oli hyvä esimerkki tahallisesta väärinymmärryksestä, vaikkakin tässä se oli ketunhäntä kainalossa tehty.


    • Bengalitikku

      Minusta yhteisöllisyys tulee itsestään eli sitä on tai ei ole.
      Joissakin ketjuissa sitä on ja tunnelma leppoisa.
      Mutta ei kaikkien ketjujen tarvitse samanlaisia olla.
      Itse pidän kiihkeästä keskustelusta päivän polttavista esim.
      Mutta jos joku yrittää tavan takaa hallita ja sitten hajoittaa, eihän siitä mitään tule. Inhoan konsensus-sanaa. Se on kärsinyt inflaation. Sitä en haluaisi.
      Ei synny mitään uutta, oivaltavaa.
      Mielestäni pitää voida olla eri mieltä. Että, jos aloituksen idea on hymistely, samanmielisyys, on toive tuhoon tuomittu.
      Jos siitä päästäisiin, että jotakuta sätitään ja sen asemest arvioitaisiin kirjoitettua asiaa, olisimme aimoharppauksin edistyneet. Niin kauan kun on henkilöön meneviä kommentteja, sinä sitä tai tätä, talsimme samassa suossa.

      • En oikein ole sellaisia aloituksia nähnyt, että tarkoitus olisi hymistellä, mutta sellaisia kyllä, että tarkoitus olisi haukuskella.


    • bessie-----

      "Mielestäni pitää voida olla eri mieltä. Että, jos aloituksen idea on hymistely, samanmielisyys, on toive tuhoon tuomittu."

      Tarkoititko tätä aloitusta, tuolla "jos aloituksen idea on hymistely" jne., vai noin yleensä, Bengalitikku?

      Jos tarkoitit tätä aloitusta niin tuolla ylempänä klo 16:32 Hunkszille kirjoittamani vastaus sopii tähänkin. Kirjoitin sen käyttäen nimimerkkiä "enpystykirjautumaan", koska nimimerkkiäni bessie-- tai vähän myöhemmin rekisteröimääni nimimerkkiä bessie--- jne., ei enää hyväksytty. Nyt on mennyt läpi kun laitan viisi viivaa bessien perään, yritän josko vielä onnistuisi.

      • Bengalitikku

        Noin yleensä. En varsinaisesti tätä ketjua tarkoita nyt, mutta aiheeseesi tähtäsin. Kirjoitin vain oman näkemykseni muutaman vuoden kokemuksen ja havaintojeni jälkeen.


    • Lakatkaahan nyt hupsimasta yhteisöllisyydestä, kun on kysymyksessä avoin yleinen keskustelufoorumi.
      Kyllä yhteisö on hiemankin rajoitetumpi käsite.
      Eihän nyt millään voi odottaa jotain yhteisöllisyyttä tilapäisesti foorumilla piipahtavilta vierailijoilta, joilla heilläkin on täysi oikeus kirjoitella tänne sitoutumatta mitenkään vakikirjoittelijoitten ns. "yhteisöön".

      • Eikös yhteisö ja yhteisöllisyys ole ihan eri asioita.
        Voihan se yhteisöllisyys syntyä samojen nimimerkkien keskuteluiden välillä.
        Niinkuin sanoit, ei kenekään tarvitse sitoutua, muttei kenenkään tarvitse myös olla ilkeä toisille.


      • eppu2 kirjoitti:

        Eikös yhteisö ja yhteisöllisyys ole ihan eri asioita.
        Voihan se yhteisöllisyys syntyä samojen nimimerkkien keskuteluiden välillä.
        Niinkuin sanoit, ei kenekään tarvitse sitoutua, muttei kenenkään tarvitse myös olla ilkeä toisille.

        Kommenttejasi on kiva lukea.

        Yhteisöllisyyttä olemme usein tunteneet näillä palstoilla rupatellessamme. Olisipa sellainen vielä mahdollista. Mahdottomalta se kuitenkin tuntuu, mutta voisimme itse kukin edes yrittää.

        Hyvää yötä, nyt unimaan ; )


      • eppu2 kirjoitti:

        Eikös yhteisö ja yhteisöllisyys ole ihan eri asioita.
        Voihan se yhteisöllisyys syntyä samojen nimimerkkien keskuteluiden välillä.
        Niinkuin sanoit, ei kenekään tarvitse sitoutua, muttei kenenkään tarvitse myös olla ilkeä toisille.

        Katsotaas nyt sitten mitä Wikipedia sanoo yhteisöllisyydestä:

        "Yhteisöllisyyden kantavia teemoja ovat luottamus, osallisuus, s i t o u t u m i n e n, motivaatio ja läheisyys."

        Kuinka voi odottaa yhteisöllisyyttä sellaisilta, jotka käyvät foorumilla vain silloin, kun joku heidän googlaamansa sana tai aihe ohjaa heidät tänne?


      • bessie-----

        Lakkaa itse hupsimasta. Sinä voit rajata yhteisön omalla tavallasi, mutta et voi vetää rajoja muiden puolesta. Tämä palsta on yksi Suomen suurimman verkkoyhteisön ties kuinka monista palstoista ja vaikka sinä tai "tilapäisesti foorumilla piipahtava vierailija" eivät tätä 60 palstaa yhteisönä pitäisikään, niin moni muu voi kuitenkin kokea tämän yhteisöksi ja jotkut jopa omaksi yhteisökseen.
        Sinä muistaakseni kuulut moneen Fb ryhmään, mutta tulitko ajatelleeksi, että monille tämä voi olla ainoa ryhmä jonka he tuntevat omakseen.

        Sinun tai niiden piipahtelijoiden ei tietenkään tarvitse sitoutua yhtään mihinkään, ja sekin on ihan yks hailee tunnetko sinä kuuluvasi tähän "ns. yhteisöön" vai et.
        Vaikka et haluaisikaan kuulua tähän yhteisöön, niin ulkopuolisenakin sinun pitäisi noudattaa tämän yhteisön sääntöjä, sekä kirjoitettuja että kirjoittamattomia. Nuo jälkimmäiset muuten ovat ihan tavallisia, kaikille 60 ikäisille tuttuja käytöstapoja ja yhteisöjen vuorovaikutustilanteissa yleensäkin noudatettavia joustavia ja hyvin paljon liikkumavaraa antavia 'sääntöjä'. Ja tämä siis on 60 ikäisten verkkokeskusteluyhteisö.


      • korppis kirjoitti:

        Kommenttejasi on kiva lukea.

        Yhteisöllisyyttä olemme usein tunteneet näillä palstoilla rupatellessamme. Olisipa sellainen vielä mahdollista. Mahdottomalta se kuitenkin tuntuu, mutta voisimme itse kukin edes yrittää.

        Hyvää yötä, nyt unimaan ; )

        Sellaista yhteisöllisyyttä voi mennä tuntemaan esim. johonkin Faceryhmän aihepiiriin, jossa on sinne hyväksytyt jäsenet. Tällaiset foorumithan ovat avoinna kaikille, eikä täällä voi edellyttää yhteisöllisyyttä kaikkien kesken.

        Siksi joskus ihmetyttääkin sellaiset tervetulotoivotukset tänne aivan kuin täällä olisi joku tietty osallistujaryhmä, johon sitten uusi osallistuja toivotetaan tervetulleeksi tai ei.


      • bessie----- kirjoitti:

        Lakkaa itse hupsimasta. Sinä voit rajata yhteisön omalla tavallasi, mutta et voi vetää rajoja muiden puolesta. Tämä palsta on yksi Suomen suurimman verkkoyhteisön ties kuinka monista palstoista ja vaikka sinä tai "tilapäisesti foorumilla piipahtava vierailija" eivät tätä 60 palstaa yhteisönä pitäisikään, niin moni muu voi kuitenkin kokea tämän yhteisöksi ja jotkut jopa omaksi yhteisökseen.
        Sinä muistaakseni kuulut moneen Fb ryhmään, mutta tulitko ajatelleeksi, että monille tämä voi olla ainoa ryhmä jonka he tuntevat omakseen.

        Sinun tai niiden piipahtelijoiden ei tietenkään tarvitse sitoutua yhtään mihinkään, ja sekin on ihan yks hailee tunnetko sinä kuuluvasi tähän "ns. yhteisöön" vai et.
        Vaikka et haluaisikaan kuulua tähän yhteisöön, niin ulkopuolisenakin sinun pitäisi noudattaa tämän yhteisön sääntöjä, sekä kirjoitettuja että kirjoittamattomia. Nuo jälkimmäiset muuten ovat ihan tavallisia, kaikille 60 ikäisille tuttuja käytöstapoja ja yhteisöjen vuorovaikutustilanteissa yleensäkin noudatettavia joustavia ja hyvin paljon liikkumavaraa antavia 'sääntöjä'. Ja tämä siis on 60 ikäisten verkkokeskusteluyhteisö.

        """Sinä muistaakseni kuulut moneen Fb ryhmään, mutta tulitko ajatelleeksi, että monille tämä voi olla ainoa ryhmä jonka he tuntevat omakseen."""

        Niinpä niin.
        Miksipä alkaa tuntea tällaisen avoimen yleisen keskustelufoorumin niin omakseen, että alkaa jopa ojentelemaan toisia ja kertomaan omia sääntöjään, kuinka täällä pitäisi olla ja keskustella, kuten:
        """Vaikka et haluaisikaan kuulua tähän yhteisöön, niin ulkopuolisenakin sinun pitäisi noudattaa tämän yhteisön sääntöjä, sekä kirjoitettuja että kirjoittamattomia."""
        Juupati juu.


      • bessie-----
        Tellukka kirjoitti:

        """Sinä muistaakseni kuulut moneen Fb ryhmään, mutta tulitko ajatelleeksi, että monille tämä voi olla ainoa ryhmä jonka he tuntevat omakseen."""

        Niinpä niin.
        Miksipä alkaa tuntea tällaisen avoimen yleisen keskustelufoorumin niin omakseen, että alkaa jopa ojentelemaan toisia ja kertomaan omia sääntöjään, kuinka täällä pitäisi olla ja keskustella, kuten:
        """Vaikka et haluaisikaan kuulua tähän yhteisöön, niin ulkopuolisenakin sinun pitäisi noudattaa tämän yhteisön sääntöjä, sekä kirjoitettuja että kirjoittamattomia."""
        Juupati juu.

        Taas tahallaan väärin ymmärtämässä ja väkisin vääntämässä väärään asentoon sanomaani. Mikäs siinä, olet usein hyvin tarkkanäköinen ja oivaltava, mutta hyvin usein menee myös ihan pieleen. Kivan lakoninen ja hauskakin olet usein ja kyllä minusta vastusta sinulle olisi koska tahansa, en vain aina viitsi tai jaksa etkä sinäkään ole aina hauska.

        Kyllä minä tunnen juuri tämän avoimen yleisen keskustelufoorumin omaksi yhteisökseni, mutta en suhtaudu tähän ollenkaan omistavasti ja mitään "omia sääntöjäni" en todellakaan ole kertonut. Toki minulla on joitakin omia sääntöjä, mutta ne olen vain ja ainoastaan minua itseäni varten tehnyt.
        Huomasit ehkä, että käytin konditionaalia? Epäilemättä pystyt senkin näppärästi kääntämään ja vääntämään minua vastaan, mutta hällä väliä ja se siitä. Edelleen olen sitä mieltä, että yhteisöissä pitäisi noudattaa yhteisön sääntöjä ja tapoja vaikka olisikin siellä vain piipahtamassa.
        Toivoisin täällä olevan hieman yhteisöllisempi meininki juuri siksi että kaikki voisivat tuntea tämän keskustelupalstan omakseen, on keskustelun ja ilmapiirin ja ennen kaikkea yksilöiden hyvinvoinnin takia tärkeää että voimme luottaa toisiimme. Yhteisöllisyys luo turvallisuutta ja vaikuttaa hyvinvointiimme.
        Sinuunkin voi mielestäni luottaa siinä mielessä että olet avoimesti ja suoraan sellainen kuin olet, käsitykseni mukaan et luihuile ja kieroile. Et vain aina osaa tai halua lopettaa ajoissa tai jättää kokonaan tekemättä asioita joita moni täällä ei tekisi vaikka voisikin. (Minun mielestäni, ja kuten aina, nytkin voin olla väärässä kokonaan tai joissakin kohdissa).


      • bessie----- kirjoitti:

        Taas tahallaan väärin ymmärtämässä ja väkisin vääntämässä väärään asentoon sanomaani. Mikäs siinä, olet usein hyvin tarkkanäköinen ja oivaltava, mutta hyvin usein menee myös ihan pieleen. Kivan lakoninen ja hauskakin olet usein ja kyllä minusta vastusta sinulle olisi koska tahansa, en vain aina viitsi tai jaksa etkä sinäkään ole aina hauska.

        Kyllä minä tunnen juuri tämän avoimen yleisen keskustelufoorumin omaksi yhteisökseni, mutta en suhtaudu tähän ollenkaan omistavasti ja mitään "omia sääntöjäni" en todellakaan ole kertonut. Toki minulla on joitakin omia sääntöjä, mutta ne olen vain ja ainoastaan minua itseäni varten tehnyt.
        Huomasit ehkä, että käytin konditionaalia? Epäilemättä pystyt senkin näppärästi kääntämään ja vääntämään minua vastaan, mutta hällä väliä ja se siitä. Edelleen olen sitä mieltä, että yhteisöissä pitäisi noudattaa yhteisön sääntöjä ja tapoja vaikka olisikin siellä vain piipahtamassa.
        Toivoisin täällä olevan hieman yhteisöllisempi meininki juuri siksi että kaikki voisivat tuntea tämän keskustelupalstan omakseen, on keskustelun ja ilmapiirin ja ennen kaikkea yksilöiden hyvinvoinnin takia tärkeää että voimme luottaa toisiimme. Yhteisöllisyys luo turvallisuutta ja vaikuttaa hyvinvointiimme.
        Sinuunkin voi mielestäni luottaa siinä mielessä että olet avoimesti ja suoraan sellainen kuin olet, käsitykseni mukaan et luihuile ja kieroile. Et vain aina osaa tai halua lopettaa ajoissa tai jättää kokonaan tekemättä asioita joita moni täällä ei tekisi vaikka voisikin. (Minun mielestäni, ja kuten aina, nytkin voin olla väärässä kokonaan tai joissakin kohdissa).

        Vaikka kuin ja miten, niin minä en osaa tiedostaa tällaista keskustelufoorumia yhteisöksi.
        Pitäkää toki te ne omat "kirjoittamattomat" sääntönne, te jotka tunnette olevanne täällä yhteisössä. Minua ne säännöt eivät koske.

        """ennen kaikkea yksilöiden hyvinvoinnin takia tärkeää että voimme luottaa toisiimme."""

        Ketkä? Kenestä kaikista on kysymys, kun et ollenkaan voi tietää kuinka paljon esim. täällä avoimella palstalla on pelkästään lukijoita, jotka eivät ole koskaan ilmoittaneet olemassaolostaan? Luottaa heihinkin?
        Ei tämä ole mikään pieni suljettu piiri/yhteisö. Sen mukaisesti pitäisi jokaisen ymmärtää itse kirjoittaa niin, ettei päästä tänne luottamuksella itsestään (sukulaisistaan, naapureistaan ...) arkaluontoisia tietoja, joita ei halua julkisuuteen.
        Vastuu kirjoituksistaan on jokaisella itsellään, eikä sitä voi heittää toisten luottamuksen varaan.


      • Tellukka kirjoitti:

        Vaikka kuin ja miten, niin minä en osaa tiedostaa tällaista keskustelufoorumia yhteisöksi.
        Pitäkää toki te ne omat "kirjoittamattomat" sääntönne, te jotka tunnette olevanne täällä yhteisössä. Minua ne säännöt eivät koske.

        """ennen kaikkea yksilöiden hyvinvoinnin takia tärkeää että voimme luottaa toisiimme."""

        Ketkä? Kenestä kaikista on kysymys, kun et ollenkaan voi tietää kuinka paljon esim. täällä avoimella palstalla on pelkästään lukijoita, jotka eivät ole koskaan ilmoittaneet olemassaolostaan? Luottaa heihinkin?
        Ei tämä ole mikään pieni suljettu piiri/yhteisö. Sen mukaisesti pitäisi jokaisen ymmärtää itse kirjoittaa niin, ettei päästä tänne luottamuksella itsestään (sukulaisistaan, naapureistaan ...) arkaluontoisia tietoja, joita ei halua julkisuuteen.
        Vastuu kirjoituksistaan on jokaisella itsellään, eikä sitä voi heittää toisten luottamuksen varaan.

        Hyvin paljon samaa mieltä!

        Täällä on turha luottaa kehenkään ja miksi pitäisikään luottaa, ohikulkupaikassa, en luota jokaiseen tiellä vastaan tulevaan tuntemattomaankaan.


      • onnäitä
        Tellukka kirjoitti:

        Vaikka kuin ja miten, niin minä en osaa tiedostaa tällaista keskustelufoorumia yhteisöksi.
        Pitäkää toki te ne omat "kirjoittamattomat" sääntönne, te jotka tunnette olevanne täällä yhteisössä. Minua ne säännöt eivät koske.

        """ennen kaikkea yksilöiden hyvinvoinnin takia tärkeää että voimme luottaa toisiimme."""

        Ketkä? Kenestä kaikista on kysymys, kun et ollenkaan voi tietää kuinka paljon esim. täällä avoimella palstalla on pelkästään lukijoita, jotka eivät ole koskaan ilmoittaneet olemassaolostaan? Luottaa heihinkin?
        Ei tämä ole mikään pieni suljettu piiri/yhteisö. Sen mukaisesti pitäisi jokaisen ymmärtää itse kirjoittaa niin, ettei päästä tänne luottamuksella itsestään (sukulaisistaan, naapureistaan ...) arkaluontoisia tietoja, joita ei halua julkisuuteen.
        Vastuu kirjoituksistaan on jokaisella itsellään, eikä sitä voi heittää toisten luottamuksen varaan.

        Ei kannatakaan, mitähän meitä olisi, aktiivisia kymmenkunta ja passiivisempia parin pyrähdyksen taktikoijia vähintään tuplatuplasti.


      • Bengalitikku

        Samaa mieltä, että vastuu on jokaisella kirjoittajalla itsellään.
        Säännöt ovat ylläpitäjän, kunhan se edes toimisi. Joiltain osin vähän liian salliva.
        Pyrähdys on taktikointia? Vai ajankäyttöä?
        Mielestäni olemme 60 kirjoittaja yhteisö. Mielestäni siitä emme pääse.
        Yhteisöllisyys on aloittajan haaste. En tiedä, onko se paras termi, mitä hän hakee.
        Nuo säännöt vähän kalskahti korvaan.
        Yrityksessä voidaan vahvistaa eettiset normit. Ne voivat olla yhdessä sovitut jopa, alhaalta yläkautta alas. Työsuojelu pitää niitä selustanaan.
        Jos joku alkaisi latelemaan sääntöjä, niin hyytyisikö koko "yhteisö" vai tulisiko kalabaliikki?
        En yhteisöllisyyttä täältä hae, mutta luen miten mitä jostain aiheesta kirjoitetaan. Yhden nimimerkin käytössä lukijan on ehkä helpompi luoda mielessään persoona ja käsittää tietty johdonmukaisuus ja helpompi ymmärtää ja ehkö hyväksyä erilaiset ajatukset ja arvot, jolloin ei synny myöskään riitaa. Että ahaa, noinkin voi ajatella. Siis ikäänkuin kirjoittajan oma linja.
        Päällepäsmäröintiä en siedä yhtään.
        Aloitus ei ole huono.


      • bessie-----
        Tellukka kirjoitti:

        Vaikka kuin ja miten, niin minä en osaa tiedostaa tällaista keskustelufoorumia yhteisöksi.
        Pitäkää toki te ne omat "kirjoittamattomat" sääntönne, te jotka tunnette olevanne täällä yhteisössä. Minua ne säännöt eivät koske.

        """ennen kaikkea yksilöiden hyvinvoinnin takia tärkeää että voimme luottaa toisiimme."""

        Ketkä? Kenestä kaikista on kysymys, kun et ollenkaan voi tietää kuinka paljon esim. täällä avoimella palstalla on pelkästään lukijoita, jotka eivät ole koskaan ilmoittaneet olemassaolostaan? Luottaa heihinkin?
        Ei tämä ole mikään pieni suljettu piiri/yhteisö. Sen mukaisesti pitäisi jokaisen ymmärtää itse kirjoittaa niin, ettei päästä tänne luottamuksella itsestään (sukulaisistaan, naapureistaan ...) arkaluontoisia tietoja, joita ei halua julkisuuteen.
        Vastuu kirjoituksistaan on jokaisella itsellään, eikä sitä voi heittää toisten luottamuksen varaan.

        Keskustelufoorumi tai yhteisö, ihan sama. En muuten tässä ole tarkoittanut yhteisöllä mitään tiivistä ja aktiivista porukkaa, vaan ihmisiä jotka enemmän tai vähemmän säännöllisesti kertovat mielipiteitään ja kuulumisiaan tällä suomi24 60 palstalla.
        Liian vähän meitä mielestäni on.


      • Siksi-kö

        Miksi eka vastauskommentti on poistettu sääntöjen vastaisena? Siinähän oli kehu.


      • Siksi-kö kirjoitti:

        Miksi eka vastauskommentti on poistettu sääntöjen vastaisena? Siinähän oli kehu.

        Osoitit kysymyksesi varmaankin Tellukalle etkä minulle, mutta vastaan kuitenkin. Minä en tiedä miksi kommentti on poistettu. En ehtinyt sitä itse nähdä, joten en lähde edes arvailemaan poiston syytä.
        Olen monesti ihmetellyt poistojen mielivaltaisuutta ja linjattomuutta. Juuri eilen yksi viestini poistettiin salamannopeasti, ja uutta en enää saanut läpi ensin millään konstilla, en edes satunnaisella irtonikillä, vähän myöhemmin sentään onnistui. Jotain tarkoitushakuisuutta noissa poistoissa vaikuttaisi joskus olevan, ihminen siellä häärää eikä robotti.
        Usein olen saanut vaikutelman, että joku on poistanut omia viestejään huomattuaan mokanneensa tai muuten vain tultuaan katumapäälle. Ihan sama. Minä en enää kai vuosiin ole pyytänyt poistoon yhtään mitään, ja itseeni kohdistettuja mustamaalaus- ym. kieroiluviestejä en ole ikinä pyytänyt poistettavaksi, itseasiassa minua on aina harmittanut niiden poistaminen.


      • Huvinsakullakin

        Kiitän vastauksesta. Ymmärrän kyllä ikävien ja rumien kommenttien poiston, mutta ihmettelen harmittoman sanailun katoamista oli syy nyt sitten mikä vain.


      • bessie---- kirjoitti:

        Osoitit kysymyksesi varmaankin Tellukalle etkä minulle, mutta vastaan kuitenkin. Minä en tiedä miksi kommentti on poistettu. En ehtinyt sitä itse nähdä, joten en lähde edes arvailemaan poiston syytä.
        Olen monesti ihmetellyt poistojen mielivaltaisuutta ja linjattomuutta. Juuri eilen yksi viestini poistettiin salamannopeasti, ja uutta en enää saanut läpi ensin millään konstilla, en edes satunnaisella irtonikillä, vähän myöhemmin sentään onnistui. Jotain tarkoitushakuisuutta noissa poistoissa vaikuttaisi joskus olevan, ihminen siellä häärää eikä robotti.
        Usein olen saanut vaikutelman, että joku on poistanut omia viestejään huomattuaan mokanneensa tai muuten vain tultuaan katumapäälle. Ihan sama. Minä en enää kai vuosiin ole pyytänyt poistoon yhtään mitään, ja itseeni kohdistettuja mustamaalaus- ym. kieroiluviestejä en ole ikinä pyytänyt poistettavaksi, itseasiassa minua on aina harmittanut niiden poistaminen.

        Ihminenhän sen ropotin on ohjelmoinut poistamaan. Se vain poistelee niinkuin se on laitettu tekemään. Joskus tulee vaikutelma, niinkuin se olisi ohjelmoitu poistamaan summamutikassa kommentteja sieltä täältä, että ihmiset kuvittelisivat kuinka täällä on oltava varuillaan mitä kirjoittaa ja niinkuin moderointi mukamas toimisi.

        Tiedät, kun kaupoissa on sellaisia itsescannaus systeemejä, että saa itse scannata ja laittaa suoraan kassiinsa tavarat hyllyistä. Sitten maksupisteessä tulee tarkastus sattumalta kenelle tulee ilman että on kysymys asiakkaan ulkonäöstä tai siitä mitä siellä ostoskassissa on.
        Täällä ropotti toimii samoin. Paitsi täällä ei saa sitä pientä suklaalevyä lohdutuspalkkiona niinkuin meillä monet kaupat antavat.

        Jos olisi ylläpidon/ihmisen poistama, niin siinä lukisi, että "ylläpito on poistanut ..."


      • Metkallista

        Käsitän sillä viisiin, että poistaminen tapahtuu kun joku nappaa tuota "ILMOITA"-kohtaa. Mutta sitä en käsitä, miksi joku ilmoittaisi positiivisluonteisen kommentin.


      • Metkallista kirjoitti:

        Käsitän sillä viisiin, että poistaminen tapahtuu kun joku nappaa tuota "ILMOITA"-kohtaa. Mutta sitä en käsitä, miksi joku ilmoittaisi positiivisluonteisen kommentin.

        Silloin, kun sen poistetun kohdalla lukee: "Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.", niin silloin se on automaattirobotin poistama.

        Jos siinä lukee: "Ylläpito on poistanut viestin sääntöjen vastaisena", niin silloin joku on todennäköisesti ilmoittanut sen asiattomaksi.

        Seurailepa, niin on kahdenlaisia poistoilmoituksia.


      • Vielämetkampaa

        Ok, enpä ole seuraillut noin tarkasti. Kenenköhän aivoilla robotti toimii ...


    • Ei se pahaa palstalle tee jos sieltä löytää myös yhteisöllisyyttä. uskon niin.
      Eihän tänne kukaan tai mikään vakimerkkikään ole sitoutunut sen enempää kuin muutkaan,
      aina piipahdellaan, aina saa kävellä pihalle jos ei kiinnosta.

      Jos ajattelen niitä yhteisöjä, on ne sitten livessä tai netissä, joihin kuulun ja mietin niiden yhteisöllisyyttä, niin sen asian kanssa on vähän sama kuin kouluelämässä, opettajalla on karismaa tai sitten hänellä ei sitä ole. Sitäkään ei voi ulkopuolelta opettajalle antaa niin kuin ei yhteisöllisyyttä, ei se käskystä kohene,
      Toistensa ymmärtämisellä ja hyväksymisellä sitä voidaan sisältä päin lisätä, kuvittelisin.

      • Bengalitikku

        Muutaman kirjoittelua ei vain aina voi hyväksyä saatikka ymmärtää.
        Niin poikkeavasti kirjoittavat kielteisessä mielessä.
        Minusta kandee olla rehellinen. Sanotaanhan koirallekin, että "paikka".


    • Täällä on jo yksi yhteisö, reilukerho, liitännäisjäsenineen,
      ja höntteine avustajineen. Niin kauan,, kn tämä on toiminnassa, niin muusta ei kannata puhua.
      Sen verran todisteita tämän yhteisön toiminnasta. Minulle tuli viiskymppisissä käsittämätön viesti, jossa lähettäjä aikoi lähteä tänne kuuskymppisiin kiusaamaan yhtä tänne kirjoittavaa, ja samalla mainitsi yhden tunnetun reilu-kerholaisen, joka on jo toiminnan aloittanut.
      Se viesti oli varmaan kirjoitettu kännipäissään, ja tuli väärään kohteeseen.
      Silloin jahdattavana oli Tiina. En minä Tiinan kanssa mikään ylin ystävä ole ollut milloinkaan, mutta sanonpahan vaan tässä, kuka oli silloin saalistusvuorossa.

      • Bengalitikku

        Äärettömän vastenmielistä ja köyhää, tyhmää.
        Siis koulu- ja työpaikkakiusaamiseen rinnastettavaa.
        Omalta osalta en halua pyrkiä mihinkään kerhoon, vaan pysyä itsenäisenä itsepäisenä. Näin työpaikalla joitain klikkejä ja omituisia ilmiöitä. Ei aina tervettä.
        Etäisyys on ihan hyvä juttu. Välilöissä.


      • sellanenmetodikin

        Tuo kerho yllytti kirjottajia toistensa kimppuun valehtelemalla ja kieroilla viesteillä.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Äärettömän vastenmielistä ja köyhää, tyhmää.
        Siis koulu- ja työpaikkakiusaamiseen rinnastettavaa.
        Omalta osalta en halua pyrkiä mihinkään kerhoon, vaan pysyä itsenäisenä itsepäisenä. Näin työpaikalla joitain klikkejä ja omituisia ilmiöitä. Ei aina tervettä.
        Etäisyys on ihan hyvä juttu. Välilöissä.

        Täällä on potetiaalisia uhreja enää niin vähän, että kaipa ne siirtyy pian seitenkymppisiin , jos siellä on avoimia uhreja enemmän. Sen jälkeen tänne voi jonkinmoinen yhteisöllisyys tulla, mutta voi olla, että kurki kuolee ennenkuin suo sulaa.
        En tiedä, mitä vaikuttaa se pakollinen kirjatuminen, jos se tulee. Tuskin kovinkaan paljon, jos se on yhtä löyhä kun nykyinen.


      • bessie-----

        " Täällä on jo yksi yhteisö, reilukerho, liitännäisjäsenineen,"

        En ole tietoinen tuollaisista yksittäisen keskustelupalstan sisälle perustetuista reilu- tai muista kerhoista. Jos sellaisia on, niin minusta sekin kertoo yhteisöllisyyden puutteesta.


    • Yhteisöjä on monenlaisia. Tutuin jokaiselle on oma perhe.
      Niinpä yhteisöllisyyttäkään ei voi kovin pieniin raameihin laittaa.
      Näkisin yhteisöllisyyden tunteena, joka syntyy yhteisestä tekemisestä ja vuorovaikutuksesta.
      Tunteesta, että kuuluu joukkoon.
      Meillä täällä on yhteistä ainakin se, että olemme varttuneet samana aikana, joten mailmankuvissammekin on yhtymäkohtia, ehkä paljonkin.
      Tuosta k-kottonin mainitsemasta reilukerhosta olen nähnyt joissain kommenteissa mainintoja, sillä perusteella voin arvella, että heillä on keskenään yhteisöllisyyttä, mutta ei tippaakaan muulle tässä palstayhteisössä.

      • kylmätotuus

        Reilukerho on joskus pulpahtanut esiin, mutta en ole sen toiminnasta tiennyt mitään.
        Vasta nyt k-kottonin kirjoituksesta pääsin jyvälle kerholaisten tarkoitusperistä. He siis valitsevat uhrikseen jonkun nimimerkin ja hyökkäävät porukalla kohteensa kimppuun.

        En ymmärrä ensinkään noin raukkamaista, iljettävää ja raakaa toimintaa. Yli ymmärrykseni menee sekin, millainen on se ihminen, joka moiseen ajojahtiin osallistuu.

        Kerhon nimi on niin harhaanjohtava kuin olla voi, eikä kerholaisten toiminnalla ole mitään tekemistä reiluuden kanssa.
        Susilaumahan tuollainen joukkio on.


      • Tässä nyt ihmetellään tusta rähjä-joukkiosta.
        Ei sen toiminta mitään salaista ollt, kun minä tulin palstalalle, ihan avointa, ja olivat pää-päsmäreinä.
        Minä kirjoitin mstalla nikillä, niin yksi alkoi kirjoittaa pirttaan samalla. Tuli sitten tarkemmin seurattua niitä. Jokaisella on oma kirjoitustyyli.
        Jos viitsii katsoa, missä on riitelyä, niin kyllä ne näkee.
        Niillä oli jokin kunniamaininta siitä, joka sai eniten häiriötä palstalle, Ihan ne julkisti sen.
        Kaksi nikkiä minä satuin huomaamaan, joka viikko ne sen palkinnon jakoi.
        Taitaa kumpikin kirjoitella täällä, hih, (tuo hih sitten tarkoittaa jotakin)


      • riuska

        Enempi taustalla olevana ja lukijana olen pöyristynyt lukiessani tuosta "reilukerhosta". Ollut jo 50 . Ensin tuli mieleeni, että on teinien hauskanpitoa kiusata "vanhuksia". Mutta jo vuosia jatkuneena ja tiettyihin palstan nikkeihin kohdistuneena täytynee olla vakituisia kirjoittajia.

        En voi ymmärtää, että jotkut saa mielihyvää tarkoituksellisesta kiusaamisesta. Ja vielä näin varttuneempien keskuudessa.

        Mitä tulee tuohon "yhteisöllisyyteen", niin pidän kyllä tätä alustaa tietynlaisena yhteisönä. Tuskin kuitenkaan pystyy antamaan kaikille sitä yhteisöllisyyttä, jota tuo sana mielestäni kuvaa. Tuskin kaikki sitä haluaakaan.


    • Se lirkku olis ny on.
      Taas.
      Tämän päivän jälkeen vasta kun aurinko vaihtaa paikkaa.
      0403250778

      H.

    • No mutta, nyt kipinkapin kaikki halukkaat lirkkukännyn kautta/avulla yhteisöllisyyttä hakemaan!
      Saatte varmaan tunteen että kuulutte joukkoon, yhteiseen piiriin ja kerhoon, tulee vuorovaikutusta ja niin edelleen.
      Ilon kautta.

      • Jospa tuolla lirkkukännyn omistajalla ei ole tuollaista tarjontaa, mitä kommentissasi esitit.


      • eppu2 kirjoitti:

        Jospa tuolla lirkkukännyn omistajalla ei ole tuollaista tarjontaa, mitä kommentissasi esitit.

        Eihän sitä tiedä ellei kokeile ;)


      • bessie-----

        No mutta, eikös se ollut niin, että keneenkään ei pidä luottaa?


      • bessie----- kirjoitti:

        No mutta, eikös se ollut niin, että keneenkään ei pidä luottaa?

        Minä en luota, muut tekevät omien tuntemustensa mukaan.


    • Minä vertaisin tällaista keskustelufoorumia saman verran "yhteisöksi" kuin bussin matkustajia.

      Osa tuntee toisensa, osa vähän silleen päällisin puoli, kun samaan aikaan samalla bussilla ajelee joka päivä. Jotkut puhuvat suureen ääneen yksityisasioitaan; vaivojaan, vatsansa toimintaa ... joko puhelimeen tai kaverilleen, mutta niin, että kaikki ympärilläolijat sen kuulevat. Joku höpöttelee yksinään ja oikein säikähtää, jos toinen alkaa juttelemaan hänen kanssaan ...
      Jotkut ajelevat vain pienen matkan ja poistuvat toisille matkustajille erikseen ilmoittamatta ja kenenkään kiinnittämättä heihin sen suurempaa huomiota. Uusia tulee tilalle esittelemättä itseään. Jotkut tekevät hyvin näyttävän sisääntulon.
      Osa käyttäytyy niitten "kirjoittamattomien sääntöjen" mukaan, mutta joku taas örveltää hiprakassa, levittäytyy monelle istuimelle ... Kaikenlaista mahtuu mukaan, kovaäänistä ja hiljaista "yhteisöön", jonka yhteisenä teemana on vain se bussilla ajelu.
      Kyytiin mahtuvat nekin, jotka kertovat toisille matkustajille kuinka käyttäytyä.

      • Voidaanhan me verrata vaikka mihin, on minullakin mielikuvitusta ihan kotitarpeiksi ja vähän ylikin, mutta en nyt viitsi käydä miettimään, yhteisö tämä minulle on. Johtui muuten ihan just mieleeni, että verenhimoisiksi pedoiksikin on täällä kirjoittavia joskus luonnehdittu. Tästä on jo tosi pitkä aika. Samainen (vaikka nimerkkinsä tiuhaan vaihtuivatkin) jopa näki veriset raateluhampaamme:) Sama kirjoittaja kirjoittelee vieläkin täällä, mutta ilmaisu tietenkin on vuosien mittaan muuttunut ja vähän enemmän itseluottamustakin lienee karttunut.

        Bussin matkustajilla yleensä on sama tavoite, määränpää voi vaihdella, mutta samaan suuntaan kuitenkin ollaan menossa ja kaikki varmasti toivovat matkan sujuvan mutkattomasti ja turvallisesti.

        Mukaan muuten eivät kaikki aina mahdu (oikeassa bussissa), ja joskus se johtuu siitä, että bussissa jo olevat ovien eteen parkkeeraavat eivät suostu väistämään tuumaakaan.
        Etenkin huonosti suomea osaavat bussikuskit eivät mielellään ohjeista matkustajia vähän tiivistämään, mutta viestittävät sen muilla tavoilla nähtyään tilaa olevan. Viipyvät ovet auki pysäkilla ja elehtivät korostetusti kurkkimalla peilin kautta ja olan yli. Koulukkaat ovat julkisissa usein jotenkin arkoja ja vähän anteeksi että olemme olemassa oloisia, mutta usein myös niitä jotka ensimmäiseksi ryhtyvät tekemään tilaa sulloutumalla keskenään ihan limittäin ja lomittain.
        Tämä nyt ihan vain kertomuksena tosielämästä näillä minun kotinurkillani, älä suotta etsi vertauskuvallisia merkityksiä, sellaisia ei minun mielessäni ollut, kunhan rupattelumielessä kirjoitin.

        Täällähän se on sanomattakin selvää, että kaikki mahtuvat kyytiin ja minun mielestäni mitä enemmän meitä on sen parempi.


      • bessie---- kirjoitti:

        Voidaanhan me verrata vaikka mihin, on minullakin mielikuvitusta ihan kotitarpeiksi ja vähän ylikin, mutta en nyt viitsi käydä miettimään, yhteisö tämä minulle on. Johtui muuten ihan just mieleeni, että verenhimoisiksi pedoiksikin on täällä kirjoittavia joskus luonnehdittu. Tästä on jo tosi pitkä aika. Samainen (vaikka nimerkkinsä tiuhaan vaihtuivatkin) jopa näki veriset raateluhampaamme:) Sama kirjoittaja kirjoittelee vieläkin täällä, mutta ilmaisu tietenkin on vuosien mittaan muuttunut ja vähän enemmän itseluottamustakin lienee karttunut.

        Bussin matkustajilla yleensä on sama tavoite, määränpää voi vaihdella, mutta samaan suuntaan kuitenkin ollaan menossa ja kaikki varmasti toivovat matkan sujuvan mutkattomasti ja turvallisesti.

        Mukaan muuten eivät kaikki aina mahdu (oikeassa bussissa), ja joskus se johtuu siitä, että bussissa jo olevat ovien eteen parkkeeraavat eivät suostu väistämään tuumaakaan.
        Etenkin huonosti suomea osaavat bussikuskit eivät mielellään ohjeista matkustajia vähän tiivistämään, mutta viestittävät sen muilla tavoilla nähtyään tilaa olevan. Viipyvät ovet auki pysäkilla ja elehtivät korostetusti kurkkimalla peilin kautta ja olan yli. Koulukkaat ovat julkisissa usein jotenkin arkoja ja vähän anteeksi että olemme olemassa oloisia, mutta usein myös niitä jotka ensimmäiseksi ryhtyvät tekemään tilaa sulloutumalla keskenään ihan limittäin ja lomittain.
        Tämä nyt ihan vain kertomuksena tosielämästä näillä minun kotinurkillani, älä suotta etsi vertauskuvallisia merkityksiä, sellaisia ei minun mielessäni ollut, kunhan rupattelumielessä kirjoitin.

        Täällähän se on sanomattakin selvää, että kaikki mahtuvat kyytiin ja minun mielestäni mitä enemmän meitä on sen parempi.

        Vaan kyllä joskus saa täällä sen vaikutelman, että tänne eivät kaikki mahdu kyytiin.
        Useammin kuin kerran täälläkin on saanut lukea sellaista, että kaikki hyväksytään tänne, paitsi ...
        Sitten on alettu esittämään joukkokuria sellaisille, joita ei hyväksytä. Esitetty jopa, että jos tarpeeksi moni valittaisi ylläpidolle, niin eikö tuon IP-osoitteen saisi blockerattua.

        Täällä kun on ne "kirjoittamattomat säännöt" ja pitäisi olla silleen "yhteisöllinen".


    • bessie-----

      " Vaan kyllä joskus saa täällä sen vaikutelman, että tänne eivät kaikki mahdu kyytiin."
      Ainahan me vaikutelmia saamme, mutta saamamme vaikutelma ei välttämättä ole oikea kuva todellisuudesta.
      Vihjaileva kirjoitustapa, oli se sitten tahallista ja tarkoitushakuista tai tahattomasti epämääräistä ja monitulkintaista, aiheuttaa sen, että olemme saamamme vaikutelman varassa, joudumme tulkitsemaan. Selkokielistäkään tekstiä emme ymmärrä kaikki samalla tavalla.

      "Sitten on alettu esittämään joukkokuria sellaisille, joita ei hyväksytä. Esitetty jopa, että jos tarpeeksi moni valittaisi ylläpidolle, niin eikö tuon IP-osoitteen saisi blockerattua."
      Ei yhtään hyvä ajatus minun mielestäni ja olenkin tämän mielipiteeni jo aiemmin kertonut ja perustellut.

      "Täällä kun on ne "kirjoittamattomat säännöt" ja pitäisi olla silleen "yhteisöllinen".
      Tuo sinun nälvimisesi on aika tyhmää, minusta kun nälvit nyt ihan tyhjän takia. Lue uudelleen viestini ja omat viestisi tässä ketjussa ja yritä nyt lukea minun viestini neutraalissa valossa eikä turhan henkilökohtaisesti ottaen ja niin kuin piru raamattua. Tiedän kirjoittavani hieman vaikeaselkoisesti ja huolimattomasti, mutta yritä edes.
      Olet jo tehnyt selväksi, että "kirjoittamattomat säännöt" eivät koske sinua ja että sinä et pidä tätä keskustelufoorumia yhteisönä, ja minä taas hyväksyn sen täysin. Se, että kirjoitan kokevani yhteisöllisyyden puutteen olevan palstan ongelma?, ei todellakaan tarkoita että sinun tai kenenkään muunkaan pitäisi arvostaa yhteisöllisyyttä tai olla "silleen "yhteisöllinen"". Toki palsta muodostuu sille kirjoittavista yksilöistä, mutta kyllä minä oikeasti puhun nyt vain palstan yhteisöllisyydesta, en yksilöiden. Yhteisön sääntöjä, myös niitä kirjoittamattomia, olisi kuitenkin jokaisen hyvä noudattaa. Ne kyllä ovat riittävän väljät ja joustavat, aika paljon voi tehdä tai jättää tekemättä ja itseään monin tavoin toteuttaa ylittämättä 'normikäyttäytymisen' rajoja.

      Kirjoittamattomia sääntöjä on ja muodostuu kaikissa yhteisöissä koska niitä yksinkertaisesti tarvitaan. Ne vahvistavat yhteisöä ja luovat turvallisuutta ja ennustettavuutta; tiedämme mitä meiltä odotetaan ja mitä vastavuoroisesti voimme muilta odottaa, eli tiedämme voivamme luottaa toisiin ja tunnemme olomme turvalliseksi. Meidän yhteisöissämmehän monet säännöt ja 'säännöt' lähtökohdiltaan perustuvat yhdenvertaisuuteen ja oikeudenmukaisuuteen.

      • Mitä sinä nyt sitten tämän ongelmasi ratkaisemiseksi aiot tehdä muuta kuin paasata?

        Näitä palstan (turhia) parannussaarnoja on täällä nähty aikaisemminkin. Silti jokainen täällä jatkaa kirjoitteluaan omana itsenään. Ja näin on hyvä.
        Olen aikaisemminkin sanonut mielipiteeni tuollaisesta aikuskasvatuksesta. Sanon nyt taas kerran saman, että jos on vaikea sopeutua palstalle tällaisenaan kuin tämä on, niin kukaanhan ei pakota tänne.


      • bobgeldof
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä sinä nyt sitten tämän ongelmasi ratkaisemiseksi aiot tehdä muuta kuin paasata?

        Näitä palstan (turhia) parannussaarnoja on täällä nähty aikaisemminkin. Silti jokainen täällä jatkaa kirjoitteluaan omana itsenään. Ja näin on hyvä.
        Olen aikaisemminkin sanonut mielipiteeni tuollaisesta aikuskasvatuksesta. Sanon nyt taas kerran saman, että jos on vaikea sopeutua palstalle tällaisenaan kuin tämä on, niin kukaanhan ei pakota tänne.

        JA aikaharva "pakoitetaan" lukemaan palstan kirjoituksia. Tiettävästi. Itseasiassa uskonkin vakaasti olevan palstojen "suola" tuollainen mielipiteiden eroavaisuus,,tuskin ketään kiinnostaisi kovinkaan kauan jos jokainen olisi joka asiasta täysin samaa mieltä?


      • bobgeldof kirjoitti:

        JA aikaharva "pakoitetaan" lukemaan palstan kirjoituksia. Tiettävästi. Itseasiassa uskonkin vakaasti olevan palstojen "suola" tuollainen mielipiteiden eroavaisuus,,tuskin ketään kiinnostaisi kovinkaan kauan jos jokainen olisi joka asiasta täysin samaa mieltä?

        Niin mut kun täällä pitäisi joidenkin mielestä tuottaa vain pelkkää mielihyvää toisille ;)
        Mie kun en siihen pysty, kun tämä ei edelleenkään ole mikään vertaistukiryhmän kokoontumispaikka, niin sit valitetaan.


      • bessie-----
        Tellukka kirjoitti:

        Mitä sinä nyt sitten tämän ongelmasi ratkaisemiseksi aiot tehdä muuta kuin paasata?

        Näitä palstan (turhia) parannussaarnoja on täällä nähty aikaisemminkin. Silti jokainen täällä jatkaa kirjoitteluaan omana itsenään. Ja näin on hyvä.
        Olen aikaisemminkin sanonut mielipiteeni tuollaisesta aikuskasvatuksesta. Sanon nyt taas kerran saman, että jos on vaikea sopeutua palstalle tällaisenaan kuin tämä on, niin kukaanhan ei pakota tänne.

        " Mitä sinä nyt sitten tämän ongelmasi ratkaisemiseksi aiot tehdä muuta kuin paasata?"

        Minkä ihmeen ongelmasi? Ei minulla ole mitään ongelmaa. Onko sinulla ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa? Vai tuottaako sinulle ongelmia hyväksyä se, että minäkin kirjoitan omana itsenäni ja ajattelen joistakin asioista eri tavalla kuin sinä?


      • Bengalitikku
        Anceli kirjoitti:

        Niin mut kun täällä pitäisi joidenkin mielestä tuottaa vain pelkkää mielihyvää toisille ;)
        Mie kun en siihen pysty, kun tämä ei edelleenkään ole mikään vertaistukiryhmän kokoontumispaikka, niin sit valitetaan.

        Mielihyvä. Vastakohta on mielipaha. Mielipaha syntyy, kun jotain häijyä kohdistuu kirjoittajaan. Mielipahaa ei synny, jos arvioidaan kirjoitusta ja eriävä kommentti. Tuodaan jokin toinen näkökulma. Bobgeldof kirjoittaa niin kuin itsekin ajattelen. Teksyi ja ihminen erilleen, vaikka joku ihminen sen on kirjoittanut. Suomenkielessä on paljon erilaisia kysymyssanoja, joten niitä voi vapaasti käyttää.

        Sitten. Onhan tämä sellaista jatkuvaa itseilmaisun harjoittelua, mikä ei ole huono asia.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Mielihyvä. Vastakohta on mielipaha. Mielipaha syntyy, kun jotain häijyä kohdistuu kirjoittajaan. Mielipahaa ei synny, jos arvioidaan kirjoitusta ja eriävä kommentti. Tuodaan jokin toinen näkökulma. Bobgeldof kirjoittaa niin kuin itsekin ajattelen. Teksyi ja ihminen erilleen, vaikka joku ihminen sen on kirjoittanut. Suomenkielessä on paljon erilaisia kysymyssanoja, joten niitä voi vapaasti käyttää.

        Sitten. Onhan tämä sellaista jatkuvaa itseilmaisun harjoittelua, mikä ei ole huono asia.

        Kyllä pikkuisen nyt mielipahaa tunsin, kun tuolls alempana käskettiin palstalta poistumaan :)


      • Bengalitikku
        Anceli kirjoitti:

        Kyllä pikkuisen nyt mielipahaa tunsin, kun tuolls alempana käskettiin palstalta poistumaan :)

        No, sinähän et lähde minnekään.
        Minusta olet joviaalisti luovinut.
        Älä nyt heitä airoja metsään.


      • bessie----- kirjoitti:

        " Mitä sinä nyt sitten tämän ongelmasi ratkaisemiseksi aiot tehdä muuta kuin paasata?"

        Minkä ihmeen ongelmasi? Ei minulla ole mitään ongelmaa. Onko sinulla ongelmia luetun ymmärtämisen kanssa? Vai tuottaako sinulle ongelmia hyväksyä se, että minäkin kirjoitan omana itsenäni ja ajattelen joistakin asioista eri tavalla kuin sinä?

        """Se, että kirjoitan kokevani yhteisöllisyyden puutteen olevan palstan ongelma""""

        Ymmärrän sen olevan sinun ongelmasi, sillä ei minulla palstan suhteen ole mitään ongelmia.
        Jos olisi, niin enhän minä tännepäin edes pieraisisi.


      • bessie-----
        Tellukka kirjoitti:

        """Se, että kirjoitan kokevani yhteisöllisyyden puutteen olevan palstan ongelma""""

        Ymmärrän sen olevan sinun ongelmasi, sillä ei minulla palstan suhteen ole mitään ongelmia.
        Jos olisi, niin enhän minä tännepäin edes pieraisisi.

        No tietenkään sinulla ei ole palstan suhteen minkäänlaista ongelmaa, ethän koe tätä yhteisöksi saati sitten omaksi yhteisöksesi ja ajatus yhteisöllisyydestä täällä on sinusta hupsuttelua.

        Vaikka pidänkin tätä 60 ikäisten yhteisönä ja arvostan yhteisöllisyyttä (palsta-asenteena, en ihan välttämättä aina omassa elämässäni), niin ei minullakaan mitään henkilökohtaista ongelmaa tämän palstan suhteen ole, usko nyt vaan.
        En ole sinun tai kenenkään täällä kirjoittavan olevan hyväksyntää tai ystävyyttä vailla ja kerjäämässä, ole huoleti ei tarvitse vaivautua torjumaan kun en ole tuppaamassakaan. Toki mielelläni tuntisin olevani omana itsenäni hyväksytty tässä muiden ikäisteni joukossa, eikä niitä ystäviäkään minulla liikaa ole, ei sen puoleen, mutta en minä itseäni tässä ole ajatellut. Minä todellakin toivon, että kaikki täällä tuntisivat olevansa omalla palstallaan, tasa-vertaisena ja hyväksyttynä. Nyt ei niin tunnu olevan, yksi ja toinen ilmoittaa menevänsä pois tai piiloon tai väistelevänsä ja varovansa sanojaan ja jotkut saavat ämpärikaupalla kuraa niskaansa ihan syyttä suotta, esim. jos kertovat harrastuksistaan, matkoistaan, tai ihan mistä vain. Jne. jne..

        Palstan ja muiden kuin itseni takia minä aloitukseni tein. Minun mielestäni palstalla oikeasti on joku ongelma kun väki hupenee ja uusia ei tule (suuret ikäluokat kuitenkin ja 60 yleensä jäädään eläkkeelle), omin silmin olen nähnyt että täältä ajetaan ihmisiä pois, nimitellään, arvostellaan ja mustamaalataan, suorastaan kiusataan (mm. tehdään aloituksia aiheena nimimerkki) jne.. Arvelin, että yksi syy ongelmaan voisi olla yhteisöllisyyden puute.

        Miksi napsaisit kysymysmerkin pois tuosta tekstinpätkästäni, sehän on ihan oleellinen osa tekstiä? En minä sitä otsikkoon vahingossa laittanut vaan vakain tuumin ja harkiten.


    • e.lä.mä

      Täyttä paskaa toisten haukkumista--- Suomi!

    • ei.tuu.ei.oo

      En välitä yhteisöllisyydestä sen kummemmin täällä kuin muuallakaan.
      Työvuodet riitti,sitä akkaporukan käkätystä ja toisten palvontaa ja myös mollaamista,tuli ihan mitta täyteen.
      Näinhän se on missä tahansa,edessäpäin ollaan kuin imelä siirappi--kaikki hyvin,mut annas olla kun ovi sulkeutuu. Typeriä tyhmiä riitoja haudotaan vuosikausia,periksi ei anneta vaikka aihe olisi kuinka pieni,ei tulla vastaan ja myrkytetään omakin mieli.
      Mieluummin yksin oikeessa kuin lauman kanssa samaa mieltä.

    • noohjooh

      Yhteisöllisyys toimii usein niin, että "piiri" on ikään kuin eristäytynyt toiminnassaan, siinä on eripuraa. Jos se sama piiri kohtaa ulkomaailmasta muita piirejä, tai uhkaa, se alkaa toimimaan yhteisrintamana.

      Että hae se uhka tänne, niin saat yhteisöllisyyttä.

      Minusta vanhemmat ikäluokat voisi hyvinkin yhtenäistää rintamansa, ja tavallaan vaatia yhteiskunnasta sen oman paikkansa takaisin vaikuttajana ja kunnioitusta ansaitsevana. Nykymeno on nuorille suunnattu, ja vanhempi väki jää taka-alalle kun oma energia ja taisteluinto hiipuu. Tai kellä nyt hiipuu...

      Tämä foorumi voisi olla hyvä alusta boostata sitä energiaa.

      • Nuorissakin on paljon heitä jotka eivät ole yhteisöllisyydestä kiinnostuneita, kunhan on oma punkka, tietsikka, älykänny ja pleikkari.
        Siinä on heillä hyvä olla, tapahtui yhteiskunnassa mitä tahansa.

        Vanhojen ihmisten yhteisöllisyys ja yhteisrintama tuskin koskaan toteutuu, aina on "köyhiä" kitisijöitä, jotka haluavat varakkaampien eläkeläisten rahat itselleen.
        Ei tarvitsisi niin usein mennä kylmään viimaan leipäjonoon seisoskelemaan.
        Taistelutahto ja energia on siinä kohtaa vähän hiipunut. Tuokaa mulle leipää kotiin!


      • Anceli kirjoitti:

        Nuorissakin on paljon heitä jotka eivät ole yhteisöllisyydestä kiinnostuneita, kunhan on oma punkka, tietsikka, älykänny ja pleikkari.
        Siinä on heillä hyvä olla, tapahtui yhteiskunnassa mitä tahansa.

        Vanhojen ihmisten yhteisöllisyys ja yhteisrintama tuskin koskaan toteutuu, aina on "köyhiä" kitisijöitä, jotka haluavat varakkaampien eläkeläisten rahat itselleen.
        Ei tarvitsisi niin usein mennä kylmään viimaan leipäjonoon seisoskelemaan.
        Taistelutahto ja energia on siinä kohtaa vähän hiipunut. Tuokaa mulle leipää kotiin!

        "Anceli"

        Nonni.
        Nyt juuri ansaitsit seiso-peukun minulta.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Anceli"

        Nonni.
        Nyt juuri ansaitsit seiso-peukun minulta.

        H.

        Kyllä tää yhteisöllisyys joskus harvoin menettelee.


      • noohjooh
        Anceli kirjoitti:

        Nuorissakin on paljon heitä jotka eivät ole yhteisöllisyydestä kiinnostuneita, kunhan on oma punkka, tietsikka, älykänny ja pleikkari.
        Siinä on heillä hyvä olla, tapahtui yhteiskunnassa mitä tahansa.

        Vanhojen ihmisten yhteisöllisyys ja yhteisrintama tuskin koskaan toteutuu, aina on "köyhiä" kitisijöitä, jotka haluavat varakkaampien eläkeläisten rahat itselleen.
        Ei tarvitsisi niin usein mennä kylmään viimaan leipäjonoon seisoskelemaan.
        Taistelutahto ja energia on siinä kohtaa vähän hiipunut. Tuokaa mulle leipää kotiin!

        Nyt taisit ymmärtää mun viestiä väärin. Mutta mikäpä siinä, löysit yhteisöllisyytesi :)


      • Anceli kirjoitti:

        Nuorissakin on paljon heitä jotka eivät ole yhteisöllisyydestä kiinnostuneita, kunhan on oma punkka, tietsikka, älykänny ja pleikkari.
        Siinä on heillä hyvä olla, tapahtui yhteiskunnassa mitä tahansa.

        Vanhojen ihmisten yhteisöllisyys ja yhteisrintama tuskin koskaan toteutuu, aina on "köyhiä" kitisijöitä, jotka haluavat varakkaampien eläkeläisten rahat itselleen.
        Ei tarvitsisi niin usein mennä kylmään viimaan leipäjonoon seisoskelemaan.
        Taistelutahto ja energia on siinä kohtaa vähän hiipunut. Tuokaa mulle leipää kotiin!

        Nuoret löytävät sen oman yhteisöllisyytensä juuri noitten vekeitten kautta, jotka mainitsit.


      • eppu2 kirjoitti:

        Nuoret löytävät sen oman yhteisöllisyytensä juuri noitten vekeitten kautta, jotka mainitsit.

        Niin varmaan, yksin punkassa näpytellen, ehkä vähän niin kuin jotkut palstallakin :)


      • noohjooh kirjoitti:

        Nyt taisit ymmärtää mun viestiä väärin. Mutta mikäpä siinä, löysit yhteisöllisyytesi :)

        No sillehän ei sit maha mittää, jos ymmärrykseni ei yhteisöllisyyteesi yltänyt :)


      • Bengalitikku

        Noohjoohille peukalot.
        Samaa mieltä siitä, että ikäryhmän yhteiset asiat ja profiilin kohotus olisi
        Ihan asiallista.
        Ancelille: kun tässä käytin sanaa "köyhää", niin tarkoitin järjen köyhyyttä sellaisten osalta, jotka tekevät myyräntyötä tai räyhäävät ketjuissa sotkien aiheen ja kääntäen sen aina itseensä.
        Tosin harva tässä ketjussa lähtisi noitia korventamaan, jotkut vain suitsukkeita.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Noohjoohille peukalot.
        Samaa mieltä siitä, että ikäryhmän yhteiset asiat ja profiilin kohotus olisi
        Ihan asiallista.
        Ancelille: kun tässä käytin sanaa "köyhää", niin tarkoitin järjen köyhyyttä sellaisten osalta, jotka tekevät myyräntyötä tai räyhäävät ketjuissa sotkien aiheen ja kääntäen sen aina itseensä.
        Tosin harva tässä ketjussa lähtisi noitia korventamaan, jotkut vain suitsukkeita.

        Oletko sinä noohjooh? Missä käytit sanaa "köyhää"?


      • noohjooh
        Anceli kirjoitti:

        Oletko sinä noohjooh? Missä käytit sanaa "köyhää"?

        Minä en ainakaan ole Bengalitikku. Taas keskityt ihan muuhun kuin mitä edessäsi lukee. Laita ne rivienvälilukulasit oikein päin.


      • noohjooh kirjoitti:

        Minä en ainakaan ole Bengalitikku. Taas keskityt ihan muuhun kuin mitä edessäsi lukee. Laita ne rivienvälilukulasit oikein päin.

        Tiedän kyllä että minulla on tosi huono näkö, mutta "kun tässä KÄYTIN sanaa köyhä", niiin? missä hän sitä käytti.


      • noohjooh
        Anceli kirjoitti:

        Tiedän kyllä että minulla on tosi huono näkö, mutta "kun tässä KÄYTIN sanaa köyhä", niiin? missä hän sitä käytti.

        Vinkki - Ctrl ja F: köyhää
        antoi tuloksen:

        Bengalitikku
        9.12.2018 12:16

        Äärettömän vastenmielistä ja köyhää, tyhmää.
        Siis koulu- ja työpaikkakiusaamiseen rinnastettavaa.
        Omalta osalta en halua pyrkiä mihinkään kerhoon, vaan pysyä itsenäisenä itsepäisenä. Näin työpaikalla joitain klikkejä ja omituisia ilmiöitä. Ei aina tervettä.
        Etäisyys on ihan hyvä juttu. Välilöissä.

        Ole hyvä, ei maksa mitään.


      • noohjooh kirjoitti:

        Vinkki - Ctrl ja F: köyhää
        antoi tuloksen:

        Bengalitikku
        9.12.2018 12:16

        Äärettömän vastenmielistä ja köyhää, tyhmää.
        Siis koulu- ja työpaikkakiusaamiseen rinnastettavaa.
        Omalta osalta en halua pyrkiä mihinkään kerhoon, vaan pysyä itsenäisenä itsepäisenä. Näin työpaikalla joitain klikkejä ja omituisia ilmiöitä. Ei aina tervettä.
        Etäisyys on ihan hyvä juttu. Välilöissä.

        Ole hyvä, ei maksa mitään.

        Löydänkö mie nuo cträllä ja äffät tästä kännykästäkii?
        Ja edelleen tyhmänä: missä tässä? viestissä? ketjussa? Vai missä?


      • noohjooh
        Anceli kirjoitti:

        Löydänkö mie nuo cträllä ja äffät tästä kännykästäkii?
        Ja edelleen tyhmänä: missä tässä? viestissä? ketjussa? Vai missä?

        No voihan uusavuton ;)

        Mitä selainta rouva käyttää kännykässään? Chromea arvaten? Mulla ainakin näkyy kolme pistettä päällekkäin www-osoitteen jälkeen. Paina sitä ja valikko tulee esiin, jossa mm. "Haku sivulta".

        Hae vaikka kun olet tässä ketjussa, ja katso löytyykö?

        Tai voithan sinä vierittää vähän ylöspäin tuohon päivämäärään ja kellonaikaan ja katsoa tärppääkö?


      • noohjooh kirjoitti:

        No voihan uusavuton ;)

        Mitä selainta rouva käyttää kännykässään? Chromea arvaten? Mulla ainakin näkyy kolme pistettä päällekkäin www-osoitteen jälkeen. Paina sitä ja valikko tulee esiin, jossa mm. "Haku sivulta".

        Hae vaikka kun olet tässä ketjussa, ja katso löytyykö?

        Tai voithan sinä vierittää vähän ylöspäin tuohon päivämäärään ja kellonaikaan ja katsoa tärppääkö?

        Hyvin meni läpi ;)
        Kyllä en ole alkanut viestejä selailemaan löytääkseni jostain viestien uumenista yhden sanan, kun olisi voinut kirjoittaa "kuten olen tässä ketjussa sanonut", mutta olkoon joutava.


      • noohjooh
        Anceli kirjoitti:

        Hyvin meni läpi ;)
        Kyllä en ole alkanut viestejä selailemaan löytääkseni jostain viestien uumenista yhden sanan, kun olisi voinut kirjoittaa "kuten olen tässä ketjussa sanonut", mutta olkoon joutava.

        No olisithan sinäkin voinut säästää mun aikaa, ja sanoa että "nämä kysymykset ovat retoorisia", mutta olkoon joutava.

        Kah! Vihdoin löydettiin jotain yhteistä... =)


      • noohjooh kirjoitti:

        No olisithan sinäkin voinut säästää mun aikaa, ja sanoa että "nämä kysymykset ovat retoorisia", mutta olkoon joutava.

        Kah! Vihdoin löydettiin jotain yhteistä... =)

        Hyvä me!


      • Bengalitikku
        noohjooh kirjoitti:

        Vinkki - Ctrl ja F: köyhää
        antoi tuloksen:

        Bengalitikku
        9.12.2018 12:16

        Äärettömän vastenmielistä ja köyhää, tyhmää.
        Siis koulu- ja työpaikkakiusaamiseen rinnastettavaa.
        Omalta osalta en halua pyrkiä mihinkään kerhoon, vaan pysyä itsenäisenä itsepäisenä. Näin työpaikalla joitain klikkejä ja omituisia ilmiöitä. Ei aina tervettä.
        Etäisyys on ihan hyvä juttu. Välilöissä.

        Ole hyvä, ei maksa mitään.

        Täh?


      • Bengalitikku
        Anceli kirjoitti:

        Oletko sinä noohjooh? Missä käytit sanaa "köyhää"?

        Mennäänkö oikein sekaisin: käytin ja sä käytit. Yritin nääks selventää, ettei tule epäselvää. Selvennös meni jotensakin puihin. 🌲🌳🌴
        Juu en ole noohjooh, mut hienoa, että hän antoi ohjeita. Ohjeet on palstan hyvää antia.


    • muttakun

      valitettavasti nämä palstan näkyvimmät boostaavat vain negatiivista energiaansa ja hyökkäävät milloin kenenkin kimppuun kuin susilauma kuola valuen. Virheelliset tiedot muunnetaan todeksi pelkällä toistamisella ja inttämisellä, mollaaminen ja paljasteleminen katsotaan nokkeluudeksi ja älykkyydeksi ja palsta taas köyhtyy kun asialliset kirjoittavat eivät enää viitsi.

      • noohjooh

        Eipä viitsi kirjoittaa, ei. Kun tulee tänne keskustelemaan, on kuin ottaisi sitruunakylvyn.


      • noohjooh kirjoitti:

        Eipä viitsi kirjoittaa, ei. Kun tulee tänne keskustelemaan, on kuin ottaisi sitruunakylvyn.

        Sitruuna virkistää ja kauheeta olis koko ajan hunajassa lillua.
        Tai toisista voi olla ihanaakin, mutta ellei palstasta tykkää, on turha tulla tänne valittamaan ja murjottamaan.
        Sellaista en tajua, kun kukaan ei kaikkien mieleen ole, eikä tarvitse ollakaan ja muuksi muuttua kuin mitä on.


      • noohjooh
        Anceli kirjoitti:

        Sitruuna virkistää ja kauheeta olis koko ajan hunajassa lillua.
        Tai toisista voi olla ihanaakin, mutta ellei palstasta tykkää, on turha tulla tänne valittamaan ja murjottamaan.
        Sellaista en tajua, kun kukaan ei kaikkien mieleen ole, eikä tarvitse ollakaan ja muuksi muuttua kuin mitä on.

        Mielummin jatkuvaa hunajaa kuin jatkuvaa sitruunaa.

        En ole sanonut mitään että pitäisi muuttua minun takiani. Ehkä vähän muuta odotin kuitenkin, kuin sitä että hakemalla haetaan ja kärjistetään viesteistä jotain mitä en kirjoittanut. Vain ollakseen eri mieltä?


      • noohjooh kirjoitti:

        Mielummin jatkuvaa hunajaa kuin jatkuvaa sitruunaa.

        En ole sanonut mitään että pitäisi muuttua minun takiani. Ehkä vähän muuta odotin kuitenkin, kuin sitä että hakemalla haetaan ja kärjistetään viesteistä jotain mitä en kirjoittanut. Vain ollakseen eri mieltä?

        Onhan se tietysti ikävää, että jokainen ymmärtää tavallaan ja vastaa ymmärryksensä mukaan.
        Eli kuitenkin pitäisi muuttua sellaiseksi, joka ymmärtää sanomasi kuten sinä haluat?
        Ei minunkaan sanojani aina ymmärretä, kuten tässäkin ketjussa olen huomannut.
        En neuvonut ketään, pientä tuuppausta saatoin antaa, että menkää nyt, kun on tilaisuus ja pyydetään.


      • noohjooh
        Anceli kirjoitti:

        Onhan se tietysti ikävää, että jokainen ymmärtää tavallaan ja vastaa ymmärryksensä mukaan.
        Eli kuitenkin pitäisi muuttua sellaiseksi, joka ymmärtää sanomasi kuten sinä haluat?
        Ei minunkaan sanojani aina ymmärretä, kuten tässäkin ketjussa olen huomannut.
        En neuvonut ketään, pientä tuuppausta saatoin antaa, että menkää nyt, kun on tilaisuus ja pyydetään.

        En taaskaan ole Anceli sanonut mitään sellaista mistä kirjoitit. En sanonut että pitäisi muuttua miksikään.

        Ei ne mun viestit noin kovin vaikeaa luettavaa ole. Se on minusta ikävää, jos kirjoitan jotain ja sitten yhdistellään rivejä ja rivienvälejä niin etten tunnista enää omaksi.

        Onko sinulla nälkä tai jano vai sattuuko sinuun?


      • noohjooh kirjoitti:

        En taaskaan ole Anceli sanonut mitään sellaista mistä kirjoitit. En sanonut että pitäisi muuttua miksikään.

        Ei ne mun viestit noin kovin vaikeaa luettavaa ole. Se on minusta ikävää, jos kirjoitan jotain ja sitten yhdistellään rivejä ja rivienvälejä niin etten tunnista enää omaksi.

        Onko sinulla nälkä tai jano vai sattuuko sinuun?

        Jahas, sitten mennäänkin jo henkilökohtaisuuksiin ;)


      • noohjooh
        Anceli kirjoitti:

        Jahas, sitten mennäänkin jo henkilökohtaisuuksiin ;)

        Muistelin tässä itekin nälkäisenä, janoisena ja väsyneenä, että hyvää ruokaa - parempi mieli. Vai kui se nyt menikään. Kokeillaanko?


      • noohjooh kirjoitti:

        Muistelin tässä itekin nälkäisenä, janoisena ja väsyneenä, että hyvää ruokaa - parempi mieli. Vai kui se nyt menikään. Kokeillaanko?

        Minä juon nyt kahvia.


    • iso-piste

      Hohhoijaa taas!

      Lopen kyllästynyt lukemaan näitä ohjeita ja neuvoja muilta palstalaisilta ja näitähän täällä on riittänyt.

      • Tuulettaa

        Miksi ihmeessä sitten roikut täällä? Etsi toinen palsta! Ehkä palstaenkeleille on jokin muu parempi.


    • Tuulettaa

      Kertokaa jotain piristävää! Olen älyttömän väsynyt kun on remppakunto ja ärtsy lääke.
      En ole muistaakseni höpöttänyt täällä nyt viime viikkoina, mutta tuskin huomasitte. Menen levolle, katson joskus keksittekö piristävää.

      • näin.on.näreet

        Etsi itsellesi sellainen palsta, jossa saat piristystä.


    • lleveneeskoski

      "Yhteisöllisyys (jota siis pidän tavoittelemisen arvoisena) luonnollisestikin vaatii sitä, että voimme tunnistaa toinen toisemme."

      eikä vaadi sitä!!

      Syynä ongelmaan on ilkeä luonne.

      Ilman kirjautumistakin täällä voi kirjoittaa aivan hyvin.

      • lleveneeskoski

        Minun mielestäni minun perusteluni aiheessa on oikein ja paras!


      • bessie-----

        Olen samaa mieltä, ilman kirjautumistakin täällä voi kirjoittaa, tottakai ja ilman muuta. Eihän edes voi kirjautua, ellei ole rekisteröitynyt ja minä en tällä tietoa ole pakollisen rekisteröitymisen kannattaja.
        Alunperinkään en tarkoittanut niin, että meidän pitäisi aina tunnistaa jokaisen kirjoituksen takana oleva yksilö. En kaikkia ajatuksiani 'tunnistamisesta' viitsinyt tai osannutkaan aloitukseen laittaa ja ytimekkääseen muotoon tiivistää, tarkoitus oli 'kuunnella' muita ja sitten yrittää avata omia ajatuksia, keskustella.


    • Kuvittelisin, että aloittaja tarkoitti tätä palstaa ajatellen, jotta tuo toisten mollaaminen jäisi vähemmälle.
      Se, että on erimieltä jostain, on ihan normaalia elämää. Keskustelua myös syntyy nimenomaan siitä.
      Toinen juttu onkin sitten se miten sen mielipiteensä ilmaisee.

      • Heikunkeikku

        "eppulainen "
        Sinä oot semmonen eppu, joka tavan takaa, usein, silloin ja tällöin heiluttelet sormiasi sillä mallilla, että välillä tuntuu sinun kirjoittavan minun räpylöilläni.

        Tuoki nyt esim., että "Toinen juttu onkin sitten se miten sen mielipiteensä ilmaisee."
        Jepulis, asiat voidaan sanoa NIIN monella tavalla.
        Tietysti monista asioista ollaan eri mieltä, ihmisestä riippuen ja siitä mitä kokemuksia ihmisillä on muodostaessaan sen oman mielipiteensä.
        Hyökkäävä, vähättelevä tai kiukkuunen jopa ivallinen oman mielipiteen esiintuominen on ikävä keskustelutapa.
        Eriävän mielipiteen voi sanoa kohteliaamminkin. Ja mieluummin perustella, että miksi on sitä mieltä mitä on.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "eppulainen "
        Sinä oot semmonen eppu, joka tavan takaa, usein, silloin ja tällöin heiluttelet sormiasi sillä mallilla, että välillä tuntuu sinun kirjoittavan minun räpylöilläni.

        Tuoki nyt esim., että "Toinen juttu onkin sitten se miten sen mielipiteensä ilmaisee."
        Jepulis, asiat voidaan sanoa NIIN monella tavalla.
        Tietysti monista asioista ollaan eri mieltä, ihmisestä riippuen ja siitä mitä kokemuksia ihmisillä on muodostaessaan sen oman mielipiteensä.
        Hyökkäävä, vähättelevä tai kiukkuunen jopa ivallinen oman mielipiteen esiintuominen on ikävä keskustelutapa.
        Eriävän mielipiteen voi sanoa kohteliaamminkin. Ja mieluummin perustella, että miksi on sitä mieltä mitä on.

        On se kyllä hyvä, että on muitakin neuvojia kuin minä :)


      • noohjooh

        Keneen Epun viesti oli tarkoitus osua...

        Kyllä, voi valita äänensävynsä. Mutta on vissiin täällä vähän jokaiselle käynyt silleen, että harmistuu pahan kerran, ja se näkyy viestissä.

        Sitä paitsi, äänensävyn voi tulkita ihan eri tunnelmaksi kuin millä se on lähetetty.


      • noohjooh kirjoitti:

        Keneen Epun viesti oli tarkoitus osua...

        Kyllä, voi valita äänensävynsä. Mutta on vissiin täällä vähän jokaiselle käynyt silleen, että harmistuu pahan kerran, ja se näkyy viestissä.

        Sitä paitsi, äänensävyn voi tulkita ihan eri tunnelmaksi kuin millä se on lähetetty.

        Ei tullut mieleenikään mitään ´´osumaa´´ harrastaa.
        Jo aiemmin tässä ketjussa ihmettelin, että miksi useankin kommentit koetaan jonain neuvomisina.
        Kommenttini oli mielipiteeni yleensä ko. asiasta, tarkoittamatta osua yhtään mihinkään.
        Tuo Ancelin lirkkukommenttihan käytti useita sanoja, joita vähän aiemmin olin itse käyttänyt. Minä otin sen ihan huumorilla.


      • eppu:
        """Toinen juttu onkin sitten se miten sen mielipiteensä ilmaisee."""

        No jokainenhan ilmaisee mielipiteensä omalla tavallaan ja se pitää vain hyväksyä. Ei voi vaatia mitään yhtä ainutta oikeaa ja "yhteisön" (keitä ne sitten täällä lienevätkin) hyväksymää tasapäätapaa ilmaista itseään tällaisella keskustelufoorumilla.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        eppu:
        """Toinen juttu onkin sitten se miten sen mielipiteensä ilmaisee."""

        No jokainenhan ilmaisee mielipiteensä omalla tavallaan ja se pitää vain hyväksyä. Ei voi vaatia mitään yhtä ainutta oikeaa ja "yhteisön" (keitä ne sitten täällä lienevätkin) hyväksymää tasapäätapaa ilmaista itseään tällaisella keskustelufoorumilla.

        Tästä kommentista olen samaa mieltä edellyttäen, että ei sätitä tms. kirjoittajaa. Vertaan kirjan lukemiseen. Eihän kirja voi olla kirjoitettu haluamallani tavalla.

        Muuten A-studiossa haastatellaan Milja Kaunistoa, joka on kirjoittanut 22 historiallista trilogiaa: aihe Ranskan tilanne. Siellä muuten eläkeläisten tulokehitys onnsama kuin Suomessa!


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tästä kommentista olen samaa mieltä edellyttäen, että ei sätitä tms. kirjoittajaa. Vertaan kirjan lukemiseen. Eihän kirja voi olla kirjoitettu haluamallani tavalla.

        Muuten A-studiossa haastatellaan Milja Kaunistoa, joka on kirjoittanut 22 historiallista trilogiaa: aihe Ranskan tilanne. Siellä muuten eläkeläisten tulokehitys onnsama kuin Suomessa!

        Minun nikkiäni kyllä saa sättiäkin, jos joku tuntee sisimmässään sen tarpeelliseksi. Ei se niin vakavaa ole. Parempi sellainen sättiminen kuin joutava teeskentely ja hykertely.


      • Tellukka kirjoitti:

        eppu:
        """Toinen juttu onkin sitten se miten sen mielipiteensä ilmaisee."""

        No jokainenhan ilmaisee mielipiteensä omalla tavallaan ja se pitää vain hyväksyä. Ei voi vaatia mitään yhtä ainutta oikeaa ja "yhteisön" (keitä ne sitten täällä lienevätkin) hyväksymää tasapäätapaa ilmaista itseään tällaisella keskustelufoorumilla.

        En ole puhunut mitään mistään yhdestä oikeasta tavasta.
        Ihan varmasti ymmärrät mitä tarkoitin sanomalla ´´toinen juttu onkin sitten se, miten sen mielipiteensä ilmaisee.´´


      • eppu2 kirjoitti:

        En ole puhunut mitään mistään yhdestä oikeasta tavasta.
        Ihan varmasti ymmärrät mitä tarkoitin sanomalla ´´toinen juttu onkin sitten se, miten sen mielipiteensä ilmaisee.´´

        No enpä ymmärtänyt.
        Mikä on sitten se oikea tai väärä tapa ilmaista mielipiteensä? Onko sellaista? Jokaisella on oma tapansa.


      • Tellukka kirjoitti:

        No enpä ymmärtänyt.
        Mikä on sitten se oikea tai väärä tapa ilmaista mielipiteensä? Onko sellaista? Jokaisella on oma tapansa.

        Kun en ole sanonut mitään oikeaa tai väärää tapaa.
        Minun mielipiteeni on se, että en tykkää nurjamielisestä suhtautumisesta (törkeily, vähättely jne. ) Oletan, että monet kyllä ymmärsivät tuon lauseeni, mihin nyt takerruit.
        Jos se jonkun mielestä on sitä ´´oikeaa´´ suhtautumista, niin sitten on.


      • Bengalitikku
        Bengalitikku kirjoitti:

        Tästä kommentista olen samaa mieltä edellyttäen, että ei sätitä tms. kirjoittajaa. Vertaan kirjan lukemiseen. Eihän kirja voi olla kirjoitettu haluamallani tavalla.

        Muuten A-studiossa haastatellaan Milja Kaunistoa, joka on kirjoittanut 22 historiallista trilogiaa: aihe Ranskan tilanne. Siellä muuten eläkeläisten tulokehitys onnsama kuin Suomessa!

        Korjaan 2 trilogiaa.


    • Tuulettaa

      Koska täällä esim. Anceli jakaa neuvoja mihin toisten pitäisi mennä lirkuttamaan, ehkä voisimme perustaa äänestyksen siitä ketkä myös voisivat perustaa oman lirkkuryhmän, oma nurkkauksen johon muut eivät tule.
      Hunkz, Anceli, Tellukka.... muitakin... Voisitte olla omalla tasollanne omassa piirissä.

      Me ikäkäppyrät (onko muita kuin minä) pysyisimme tässä ikäryhmäosassa.

      • Sinä se vaan jaksat ;)


      • Tuulettaa
        Anceli kirjoitti:

        Sinä se vaan jaksat ;)

        Miten ihmeessä Sinä jaksat kun ei ole pakko roikkua täällkä ? Joku näytti minulle näreitä. Näytän siis minäkin hänelle.
        Täällä on aivan selvästi sairaalloisen narsistisia tyyppejä. Heidän pitäisi etsiä oma palsta, mutta he eivät etsi koska narsisti ei kestä kilpailijoita. Hän mukamas loistaa älyllään. Älyllään???!!!

        Minut tekee nyt ärtyneeksi ehkä muu sairaus, jospa jaksatte olla letkauttamatta, katsotaan.


      • Tuulettaa kirjoitti:

        Miten ihmeessä Sinä jaksat kun ei ole pakko roikkua täällkä ? Joku näytti minulle näreitä. Näytän siis minäkin hänelle.
        Täällä on aivan selvästi sairaalloisen narsistisia tyyppejä. Heidän pitäisi etsiä oma palsta, mutta he eivät etsi koska narsisti ei kestä kilpailijoita. Hän mukamas loistaa älyllään. Älyllään???!!!

        Minut tekee nyt ärtyneeksi ehkä muu sairaus, jospa jaksatte olla letkauttamatta, katsotaan.

        Jaksan erittäin hyvin, en ole sitä valittanutkaan.

        Toinen vaihtoehto on, että he jotka eivät kestä ainoatakaan omista mielipiteistään poikkeavaa sanaa perustaisivat oman palstan, missä kaikki viestit tihkuisivat hyvää mieltä ja hunajaa.
        Näin voin minäkin ehdottaa, ilman letkautuksia, siinä missä sinäkin omia ehdotuksiasi letkautellen teet.


      • Tuulettaa
        Anceli kirjoitti:

        Jaksan erittäin hyvin, en ole sitä valittanutkaan.

        Toinen vaihtoehto on, että he jotka eivät kestä ainoatakaan omista mielipiteistään poikkeavaa sanaa perustaisivat oman palstan, missä kaikki viestit tihkuisivat hyvää mieltä ja hunajaa.
        Näin voin minäkin ehdottaa, ilman letkautuksia, siinä missä sinäkin omia ehdotuksiasi letkautellen teet.

        Höpö höpö taas! Keskustelupalstan ei tarvitse olla pelkkää hunajan vuodatusta. Siellä ihmisten pitäisi saada jutella milloin mistäkin.
        Sinun mielipiteisiisi en ole lähemmin tutustunut edes, siis erilaisissa asiayhteyksissä. Vain nämä heitot nyt tulivat esiin kun jonkin viikon tauon jälkeen tulin höpöttämään.

        Eiköhän tämä tässä taas riittänyt. En jaksa jankutusta enempää.


      • Tuulettaa kirjoitti:

        Höpö höpö taas! Keskustelupalstan ei tarvitse olla pelkkää hunajan vuodatusta. Siellä ihmisten pitäisi saada jutella milloin mistäkin.
        Sinun mielipiteisiisi en ole lähemmin tutustunut edes, siis erilaisissa asiayhteyksissä. Vain nämä heitot nyt tulivat esiin kun jonkin viikon tauon jälkeen tulin höpöttämään.

        Eiköhän tämä tässä taas riittänyt. En jaksa jankutusta enempää.

        Niinpä, nuo minun "heittoni" sinua kiinnostavatkin, eikä siinä mitään, tunnenhan minä jo sinun tuuletuksesi oikein hyvin :)


      • Ystis
        Anceli kirjoitti:

        Niinpä, nuo minun "heittoni" sinua kiinnostavatkin, eikä siinä mitään, tunnenhan minä jo sinun tuuletuksesi oikein hyvin :)

        Sitten mennäänkin jo henkilökohtaisuuksiin!!!!!!!!!!


      • Ystis kirjoitti:

        Sitten mennäänkin jo henkilökohtaisuuksiin!!!!!!!!!!

        Ei se minua haittaa, että hän on minusta kiinnostunut.


      • No jopas nyt tuulettaja esityksen antoi.

        Tuotahan tuolla jo ylempänä sanoinkin, että """Vaan kyllä joskus saa täällä sen vaikutelman, että tänne eivät kaikki mahdu kyytiin.
        Useammin kuin kerran täälläkin on saanut lukea sellaista, että kaikki hyväksytään tänne, paitsi ..."""


      • Tuulettaa
        Tellukka kirjoitti:

        No jopas nyt tuulettaja esityksen antoi.

        Tuotahan tuolla jo ylempänä sanoinkin, että """Vaan kyllä joskus saa täällä sen vaikutelman, että tänne eivät kaikki mahdu kyytiin.
        Useammin kuin kerran täälläkin on saanut lukea sellaista, että kaikki hyväksytään tänne, paitsi ..."""

        Kuuleppas nyt Tellukka, minä en ole tähän kirjoittanut ennen tätä päivää. Selvää on kuitenkin, että täällä on esiintynyt jo kauan tylsää vastailua niille joita ei katsota omaan poppooseen.
        Se on minun mielestäni todella typerää. Ei tämä mikään hienostoklubi ole. Tämän pitäisi olla kaikille avoin ja mieluummin hyvää mieltä tuottava kuin typerien lyttäysheittojen tunkio.
        Narsistisen luonteenlaadun omaavan on aina saatava viimeinen sana, siis mitäänsanomaton pikkuilkeys.

        Jospa tästä eteenpäin taas koetettaisiin jostain jutella. Jos joku ei halua esim. minua ketjuunsa, voi sanoa sen heti avauksessa. Minun psyykeni kestää olla poissa siitä.-


      • Juhlapöydänkonvehti
        Tellukka kirjoitti:

        No jopas nyt tuulettaja esityksen antoi.

        Tuotahan tuolla jo ylempänä sanoinkin, että """Vaan kyllä joskus saa täällä sen vaikutelman, että tänne eivät kaikki mahdu kyytiin.
        Useammin kuin kerran täälläkin on saanut lukea sellaista, että kaikki hyväksytään tänne, paitsi ..."""

        Kyllä sinä omilla paskakirjoituksillasi aiheutat eripuraa ja oikein hakemalla haet toisten viesteistä jotain jota voisit nokkia. Olet ehdottomasti koko palstan epämiellyttävin persoona eikä kukaan toivo tänne tuollaisia riidanhaastajia.


      • mietis.ny.vähän
        Tuulettaa kirjoitti:

        Kuuleppas nyt Tellukka, minä en ole tähän kirjoittanut ennen tätä päivää. Selvää on kuitenkin, että täällä on esiintynyt jo kauan tylsää vastailua niille joita ei katsota omaan poppooseen.
        Se on minun mielestäni todella typerää. Ei tämä mikään hienostoklubi ole. Tämän pitäisi olla kaikille avoin ja mieluummin hyvää mieltä tuottava kuin typerien lyttäysheittojen tunkio.
        Narsistisen luonteenlaadun omaavan on aina saatava viimeinen sana, siis mitäänsanomaton pikkuilkeys.

        Jospa tästä eteenpäin taas koetettaisiin jostain jutella. Jos joku ei halua esim. minua ketjuunsa, voi sanoa sen heti avauksessa. Minun psyykeni kestää olla poissa siitä.-

        "Kaikille avoin" ja itte ajat muita pois?


      • Tuulettaa
        mietis.ny.vähän kirjoitti:

        "Kaikille avoin" ja itte ajat muita pois?

        Tein ehdotuksen, (ihan ystävällisessä hengessä vaikkei se tullut ilmi ) että ne jotka useimmin "rasittuvat" toisten kirjoituksista ja ilmaisevat sen sanakääntein, he perustaisivat oman nurkkauksen keskusteluun.

        En koe pakottavaa tarvetta työntyä jokaiseen ketjuun tai osioon.
        Joko lopetetaan joutava kärttäminen ? Minä olisin siihen valmis, vanha eukon rupu kun olen.


      • mietis.ny.vähän
        Tuulettaa kirjoitti:

        Tein ehdotuksen, (ihan ystävällisessä hengessä vaikkei se tullut ilmi ) että ne jotka useimmin "rasittuvat" toisten kirjoituksista ja ilmaisevat sen sanakääntein, he perustaisivat oman nurkkauksen keskusteluun.

        En koe pakottavaa tarvetta työntyä jokaiseen ketjuun tai osioon.
        Joko lopetetaan joutava kärttäminen ? Minä olisin siihen valmis, vanha eukon rupu kun olen.

        Mulle jäi kuva että sä olet se joka rasittuu muitten sanakäänteistä.


      • noohjooh
        Juhlapöydänkonvehti kirjoitti:

        Kyllä sinä omilla paskakirjoituksillasi aiheutat eripuraa ja oikein hakemalla haet toisten viesteistä jotain jota voisit nokkia. Olet ehdottomasti koko palstan epämiellyttävin persoona eikä kukaan toivo tänne tuollaisia riidanhaastajia.

        Tuota... ymmärrän että voi tunteet nousta pintaan joskus. Mutta mitenkäs se aikuisten ihmisten riitely sujuu? Jos toinen on eri mieltä, onko hän sitten kokonaan paska?

        Minusta on aika paksua haukkua jonkun persoonaa sanoin "Olet ehdottomasti koko palstan epämiellyttävin persoona eikä kukaan toivo tänne tuollaisia riidanhaastajia." Sinusta se kertoo kyllä enemmän kuin Tellukasta.

        Noh, tämä on aina ollut palstan ongelma ja tulee aina olemaan. Näköjään. Ei osata olla eri mieltä. Ja puskat saa mennen tullen lausua henk.kohtaisuuksia ja samalla olla uhreja. Ei tämä paikka ole miksikään muuttunut :/


      • Ei.puskis
        noohjooh kirjoitti:

        Tuota... ymmärrän että voi tunteet nousta pintaan joskus. Mutta mitenkäs se aikuisten ihmisten riitely sujuu? Jos toinen on eri mieltä, onko hän sitten kokonaan paska?

        Minusta on aika paksua haukkua jonkun persoonaa sanoin "Olet ehdottomasti koko palstan epämiellyttävin persoona eikä kukaan toivo tänne tuollaisia riidanhaastajia." Sinusta se kertoo kyllä enemmän kuin Tellukasta.

        Noh, tämä on aina ollut palstan ongelma ja tulee aina olemaan. Näköjään. Ei osata olla eri mieltä. Ja puskat saa mennen tullen lausua henk.kohtaisuuksia ja samalla olla uhreja. Ei tämä paikka ole miksikään muuttunut :/

        Lopeta jo nyt hyvä ihminen tollukan perseennuoleminen. Samaa olet tehnyt vuosia korppikselle, olet reppana.


      • Juhlapöydänkonvehti kirjoitti:

        Kyllä sinä omilla paskakirjoituksillasi aiheutat eripuraa ja oikein hakemalla haet toisten viesteistä jotain jota voisit nokkia. Olet ehdottomasti koko palstan epämiellyttävin persoona eikä kukaan toivo tänne tuollaisia riidanhaastajia.

        En ole koskaan huomannut Tellukan ajavan ketään palstalta pois, kuten nyt Tuulettaja tekee, oikein luetellen nimimerkkejä jotka mielipiteillään ja viesteillään rasittavat häntä.


      • ainanaakka
        Anceli kirjoitti:

        En ole koskaan huomannut Tellukan ajavan ketään palstalta pois, kuten nyt Tuulettaja tekee, oikein luetellen nimimerkkejä jotka mielipiteillään ja viesteillään rasittavat häntä.

        no se nyt vielä puutuisikin kun ämmä ei tee aloituksia ja vaan ja ainostaan piilovittuilee palstalaisille että nyt vielä ihmettelet kun ei määräile kuka täällä saa olla ajatusmaaiilmasi anceli on hyvin merkillinen


      • Tuulettaa
        Anceli kirjoitti:

        En ole koskaan huomannut Tellukan ajavan ketään palstalta pois, kuten nyt Tuulettaja tekee, oikein luetellen nimimerkkejä jotka mielipiteillään ja viesteillään rasittavat häntä.

        Auttaako yhtään jos tunnustan...TUNNUSTAN...
        Minä olen käyttäytynyt hirveästi muita kohtaan!! Olen ajanut ihmisiä palstalta, tosin tarkoitukseni oli vain ohjata heitä mieluisaan seuraan.

        Ole kauhea ilkeä katkera.... ! Joko helpottaa ?

        Voi lopetetaan tämä tyhjänpäiväinen nyt kun otan syntitaakan harteilleni! Sopiiko ?
        Siis minä yksin syyllinen.


      • Tuulettaa kirjoitti:

        Auttaako yhtään jos tunnustan...TUNNUSTAN...
        Minä olen käyttäytynyt hirveästi muita kohtaan!! Olen ajanut ihmisiä palstalta, tosin tarkoitukseni oli vain ohjata heitä mieluisaan seuraan.

        Ole kauhea ilkeä katkera.... ! Joko helpottaa ?

        Voi lopetetaan tämä tyhjänpäiväinen nyt kun otan syntitaakan harteilleni! Sopiiko ?
        Siis minä yksin syyllinen.

        Äläpä suotta liioittele.
        Kukaan ei ole syyllinen eikä syntinen, ihmisiä ollaan kaikki ja tänne mahdutaan, jos niin halutaan.


      • Anceli kirjoitti:

        Äläpä suotta liioittele.
        Kukaan ei ole syyllinen eikä syntinen, ihmisiä ollaan kaikki ja tänne mahdutaan, jos niin halutaan.

        Olen varma siitä, että tässä yhteisössämme on myös syntisiä, mutta muuten olen kanssasi ihan samaa mieltä.


      • bessie--- kirjoitti:

        Olen varma siitä, että tässä yhteisössämme on myös syntisiä, mutta muuten olen kanssasi ihan samaa mieltä.

        Tätä ketjua nyt ajattelin, ettei suurta syntiä olla tehty.


      • bessie-----
        Anceli kirjoitti:

        Tätä ketjua nyt ajattelin, ettei suurta syntiä olla tehty.

        No ei olla ei, ja minä en ole tehnyt syntiä ikinä, en koko pitkähkön elämäni aikana.


      • Sanaonvapaa

        Tuolla yhrellä konvehtirasian nimisellä on selvästi namilaatikossa eltaantunut tai muuten pilaantunut sisältö.


    • mimmimum-..mi

      Kyllä minä ainakin haen täältä kivaa ja asiallistakin keskustelua ...tai sitten mieluummin sitä mielihyvää edelleenkin ...kuin sitä mielipahaa... Ja sitä viimeistä sanaa minun ei tarvi sanoa..

    • mielipahapalsta_tämä_on

      Tämä palsta on täynnä eläkeläisiä, joilla ei ole mitään muuta ongelmaa kuin liikaa aikaa.

      Olisi hienoa, jos palstalla olisi enempi toisten kunnioitusta, mutta jostain syystä tänne on kertynyt ihmisiä, jotka menevät henkilökohtaisuuksiin eivätkä lue tekstejä, vaan alkavat nälviä kirjoittajia.

      Luen tekstejä jos luen enkä kiinnitä huomiota kovin paljoa kirjoittajiin. Ja oman mielenrauhani vuoksi pidän taukoja palstasta. Rekisteröityä kannattaa sellaisin keskusteluihin, jotka liittyvät joihinkin tiettyihin aiheisiin.

    • onkopahaolo

      Että tällaista yhteisöllisyyttä tässä ketjussa ;)

    • Jesse huikkasi tuossa ohi-mennen että muisteles sitä meidän juttua yhteisöistä.
      Minä muistelin.
      Me juttelimme silloin minkä kehitys-kyvyn antaisimme ihmiselle sitten kun faijansa laittaa niitä tulemaan.
      Me ei Jessen kanssa keksitty mitään järkevää.
      Myöhemmin Jessen faija kiitti meitä siitä että annoimme ihmiselle vähän enemmän vapautta elää miten tahtoo.
      Hah! Eihän me mitään tehty.
      Mutta ei me siitä faijalle tietenkään kerrottu.
      Jesse taikoi vähän vahvenpaa viiniä ja pidettiin pienet istujaiset.
      - Aikamoisia Ellun-kanoja niistä ihmisistä sitten tuli.
      - Niin tuli, ei ne koskaan pysty yhdessä mihinkään järjelliseen yhtymiseen.

      H.

      • Narsissinen

        Missä peukku? Amppeli ja hunkki laittaa AINA peukun itselle, amppeli aina!


      • Narsissinen kirjoitti:

        Missä peukku? Amppeli ja hunkki laittaa AINA peukun itselle, amppeli aina!

        Totta helevetissä ainakin minä peukutan omia juttujani, kuka muukaan sen tekisi ;)
        Tee sinäkin samoin, niin ei tarvitse itkeä peukkujen perään kuin iso lapsi.


    • Kiitokset bessielle mielenkiintoisesta ja keskustelua herättäneestä aloituksesta!

      Ja niin kuin usein, lopussa tulevat viisaat sanansa lausumaan pyhimykset ja lyttäämään muut ketjuun kirjoittaneet.
      Minä en kuulu heihin, olen vain ajatusmaailmaltani merkillinen ja siitä olen hyvilläni.

      • onkopahaolo

        Minusta on kiva "tulla" loppuun ja siitä tulee hyvä olo. Aina siinä vähän lyttääntyy.


      • onkopahaolo kirjoitti:

        Minusta on kiva "tulla" loppuun ja siitä tulee hyvä olo. Aina siinä vähän lyttääntyy.

        Juu, mitäs me Ellun-kanat ;)


      • ilonpis
        onkopahaolo kirjoitti:

        Minusta on kiva "tulla" loppuun ja siitä tulee hyvä olo. Aina siinä vähän lyttääntyy.

        :))) Onko tuo siis luettava kaksmielisesti?


      • tuliaisettt
        ilonpis kirjoitti:

        :))) Onko tuo siis luettava kaksmielisesti?

        Mitä kaksmielistä, yleensä kyllä sanotaan että nyt mulle tuleeeeee.


    • ollavaan

      oon nyt jo vapauteni saanu.vihdoinkin.kehrään ku kissi.ja siksi en luo tai tuo tai vaadi tai...en kannata enääku Vapautta.sitä minä .olen jo liikaa puhunut elämässäin.nyt olen hiljaa ja nautin luonnosta.nyt ei tarvii suorittaa.

    • Tuulettaa

      Onneks tänään kului n. 6 tuntia ihan ahkerasti hyödyttävässä työssä, niin väsynyt kuin onkin. Tämä kinastelu oli vain sivussa höpöttämistä. Kai tämän ikäinen työeläkeläinen saa jo laiskotellakin vaikka täällä tai muuten.
      Tämän päivän höpötykset eivät tosiaan piristäneet. Voi olla etten taas muutamaan viikkoon osallistu, mutta enhän ole tilivelvollinen kellekkään. Tulee ja menee niin kuin tykkää.
      Työpaikallani oli alistaja narsisti. Enää en suostu kenenkään sortamaksi, se on varma.
      Hyvää yötä minun puolestani!

    • elämäonmuualla

      hyvä jos ja kun varsinkin ilkeilijöillä on vakionimimerkki, helpompi ohittaa heidät täysin lukematta

      suomi24 ei ole yhteisöllisyyttä tukeva ja hakeva foorumi, enemmäkin päinvastoin

      vastakkainasettelu tuo enemmän klikkauksia ja euroja allerille

    • palstahyvinvoinnille

      Olenko jotenkin outo, koska en osaa tuntea mielihyvää siitä, että Paloma lähti. Pitäisikö tuntea? Hänhän usein höykytti meitä mustalla nikeillä kirjoittavia, varjokabineteissa viihtyviä.

      Sitä vastoin, minä tunnen pettymystä siitä, että todellakin oletan, että Heikunkeikku ei ole oikeasti pianonsoitonopettaja. Miksi olen pettynyt? Kyllähän järjellä ajateltuna olen sen tiennyt, että näillä palstoilla on jos jonkinlaista kirjoittajaa.

      Nyt varmasti jotkut ajattelevat, että miksi jauhaa noista ja miksi tuoda tähän ketjuun. Toin asia tähän, koska tällaiset asiat nyt ainakin kuuluvat tälle palstalle. Joten ne vaan lakaistaan palstamaton alle.

      • taasmeneeylihilseen

        oletatko että toistamalla tuota heikunkeikku ei ole pienonsoitonopettaja mantraasi saat muutkin uskomaan väittämäsi todeksi?
        mikä on motiivisi?
        ja mitä väliä yleensäkään on kirjoittajien ammateilla?
        onko heikku astunut varpaillesi tai pissinyt muroihisi?
        et taida pahemmin saada kannustustusta vainoosi, ainakaan tolkun palstalaisilta


      • palstahyvinvoinnille
        taasmeneeylihilseen kirjoitti:

        oletatko että toistamalla tuota heikunkeikku ei ole pienonsoitonopettaja mantraasi saat muutkin uskomaan väittämäsi todeksi?
        mikä on motiivisi?
        ja mitä väliä yleensäkään on kirjoittajien ammateilla?
        onko heikku astunut varpaillesi tai pissinyt muroihisi?
        et taida pahemmin saada kannustustusta vainoosi, ainakaan tolkun palstalaisilta

        Et ihan vastannut kysymyksiini, mutta yritän lukea rivien välistä. Ohitit tuon Palomaa koskeneen ajatuksenkulkuni tyystin. Siis miksi en tunne mielihyvää siitä, että Paloma poistui? Kyllä hän monesti yleistämällä "haukkui" minutkin.

        Toinen eli tuo Heikunkeikun opettajuus. Kyllä, nimenomaan hän on minullekin "virtuaalihenkilökohtaisesti" kertonut olevansa pianonsoitonopettaja. Ilmeisesti ei olekaan. Joten siinä "pissi muroihini" ja se aiheutti pettymyksen.

        Sinä siis osoitit sen, että näkyvästi palstalla kirjoittavan/kirjoittaneen "tekosia" ei saa nostaa esille eikä selvittää. Kuten tuolla Dalaijoen joulualoituksessa, muistaakseni "Eiymmärrä", sen selvemmin selitti. Ei googlata eikä arkistoista kaivella.

        Mutta sinä nyt ainakin toit sen julki, että niin tosiaankin taitaa olla.


      • Heikunkeikku

        Voit olettaa jos niin tahdot. Minä puolestani oletan, että suurin osa palstan kirjoittelijoista ei ole samaa mieltä kanssasi. On semmonen hytinä mun sisuksissa, että porukka uskoo siihen mitä olen kirjoittanut työstäni. Mitä ihmeen itua olisi ollut kirjoittaa oppilaista sitä ja tätä, jos en sitä työtä tekisi?
        Hassuinta on se, että olisi vihoviimeinen työ minulle istua jossakin konttorissa. Ei passaa mun vartalolleni:) Niiku tääläpäin noin sanotaan.
        Jos en olisi pianonsoitonopettaja, niin luultavimmatusti ammattini olisi joku kuvaamataitoon liittyvä homma. Vaikka kuvaamataidonopettaja tai vapaa taiteilija, joka pensselin kans huitelis taluluja ihmisten kotien seinille.

        Luulkaa nyt mitä tahansa mun työstäni. Ei kaada maailmaani.
        On oikeudenmukaista kuitenkin Paloman oikolukijaa kohtaa sanoa, että minä en ole hänen kirjaansa oikolukenut. Minulle ei kunniaa sellaisesta asiasta, mitä en ole tehnyt. Enkä osaisi sitä hommaa tehdä.

        Tilasin Palomalta heti ja oitis kirjan (ja oitis sen maksoinkin, kun Paloma oli sen lähettänyt matkalle), kun hän palstalla ilmoitti, että nyh ne kirjat ovat tulleet.
        Malttamattomana odotin pakettia ja onneksi se tuli ennen mun tänne tuloa (Vantaa).
        Junassa aloitin kirjan lukemisen. Se on nyt viittä vaille kokonaan luettu.
        Tosi mielenkiintoinen kirja ja kuten arvelinkin, niin se on just prikulleen silleen kirjoitettu, kuten arvelinkin Paloman palstalle kirjoittamien tekstien perusteella. Joiltakin tuo kirjoittaminen vaan onnistuu.
        Suosittelen kirjaa muillekin.
        Jep, täs tuli mainos.
        Toivottavasti Paloma saa inspiraation kirjoittaa toisenkin kirjan. Tämä tiedoksi Palomalle, mikäli luet tätä kommenttiani. Ja ei tässä vielä kaikki, tahdon etukäteistilata tulevan kirjan. Joka tarkoittaa, että minä olen EKA, jolle se lähetetään.

        Kysyit, että "Olenko jotenkin outo.."
        No jos mun mielipidettä kysytään, niin joo vähä oudolta vaikutat.
        Vääriä tietoja yrität pukata tänne. Ikävä piirre ihmisessä.

        Tästäkin asiasta mulle kiukuhkon sävyisesti on mainittu, kun olen Palomaa kannustanut. Olen kannustanut reilusti tällä palstalla, koska olen ollut sitä mieltä, että hänen kannattaisi kirjoittaa. Joitakin juttuja kun on palstalle kirjoittanut asuessaan rapakon takana.
        Samoin, jos kukaan muistaa, niin enemmän kuin yy-kaa-koo-kertaa olen kannustanut koti-kiusattua. Yritin kovasti sitä tuupata kirjoittamaan niitä hauskoja juttuja ja runoja johonkin kirjaan. Erinomainen kirjoittaja, jonka kirjoituksia luin silmät pullottaen ja hymynvirne naamalla.

        Olen helposti kannustava tyyppi. Työssäkin kannustelen mennen tullen. Mutta huom. en turhaan. Sanon kyllä jos "män metsään" tai yksinkertaisesti ei vaan ole hyvä.

        Loppulauseet:
        Käpytikka pöllähti linnunmakkaraan aamusella. 2 mustarastasta käppäilee pihalla alvariin. Pihan perälle oon tällännyt kauralyhteen. Arvatkaa vaan lappaako sinne siivellisiä? Orava pomppii kans niin kiireisen näköisenä, että huutelinkin sille, että mihis sulla noin kiirus. Ei vastannut mitään.

        Ja lopuksi. Ei kannata alkaa mukamas piruuttaan tai muilla motiiveilla kiusaamaan minua ja tuputtamaan minulle vääriä henkilöllisyyksiä. Oon sen verran vahva muori, että en ala ainakaan hihojani polttamaan. Tahi hermostumaan sellaisesta.


      • palstahyvinvoinnille
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Voit olettaa jos niin tahdot. Minä puolestani oletan, että suurin osa palstan kirjoittelijoista ei ole samaa mieltä kanssasi. On semmonen hytinä mun sisuksissa, että porukka uskoo siihen mitä olen kirjoittanut työstäni. Mitä ihmeen itua olisi ollut kirjoittaa oppilaista sitä ja tätä, jos en sitä työtä tekisi?
        Hassuinta on se, että olisi vihoviimeinen työ minulle istua jossakin konttorissa. Ei passaa mun vartalolleni:) Niiku tääläpäin noin sanotaan.
        Jos en olisi pianonsoitonopettaja, niin luultavimmatusti ammattini olisi joku kuvaamataitoon liittyvä homma. Vaikka kuvaamataidonopettaja tai vapaa taiteilija, joka pensselin kans huitelis taluluja ihmisten kotien seinille.

        Luulkaa nyt mitä tahansa mun työstäni. Ei kaada maailmaani.
        On oikeudenmukaista kuitenkin Paloman oikolukijaa kohtaa sanoa, että minä en ole hänen kirjaansa oikolukenut. Minulle ei kunniaa sellaisesta asiasta, mitä en ole tehnyt. Enkä osaisi sitä hommaa tehdä.

        Tilasin Palomalta heti ja oitis kirjan (ja oitis sen maksoinkin, kun Paloma oli sen lähettänyt matkalle), kun hän palstalla ilmoitti, että nyh ne kirjat ovat tulleet.
        Malttamattomana odotin pakettia ja onneksi se tuli ennen mun tänne tuloa (Vantaa).
        Junassa aloitin kirjan lukemisen. Se on nyt viittä vaille kokonaan luettu.
        Tosi mielenkiintoinen kirja ja kuten arvelinkin, niin se on just prikulleen silleen kirjoitettu, kuten arvelinkin Paloman palstalle kirjoittamien tekstien perusteella. Joiltakin tuo kirjoittaminen vaan onnistuu.
        Suosittelen kirjaa muillekin.
        Jep, täs tuli mainos.
        Toivottavasti Paloma saa inspiraation kirjoittaa toisenkin kirjan. Tämä tiedoksi Palomalle, mikäli luet tätä kommenttiani. Ja ei tässä vielä kaikki, tahdon etukäteistilata tulevan kirjan. Joka tarkoittaa, että minä olen EKA, jolle se lähetetään.

        Kysyit, että "Olenko jotenkin outo.."
        No jos mun mielipidettä kysytään, niin joo vähä oudolta vaikutat.
        Vääriä tietoja yrität pukata tänne. Ikävä piirre ihmisessä.

        Tästäkin asiasta mulle kiukuhkon sävyisesti on mainittu, kun olen Palomaa kannustanut. Olen kannustanut reilusti tällä palstalla, koska olen ollut sitä mieltä, että hänen kannattaisi kirjoittaa. Joitakin juttuja kun on palstalle kirjoittanut asuessaan rapakon takana.
        Samoin, jos kukaan muistaa, niin enemmän kuin yy-kaa-koo-kertaa olen kannustanut koti-kiusattua. Yritin kovasti sitä tuupata kirjoittamaan niitä hauskoja juttuja ja runoja johonkin kirjaan. Erinomainen kirjoittaja, jonka kirjoituksia luin silmät pullottaen ja hymynvirne naamalla.

        Olen helposti kannustava tyyppi. Työssäkin kannustelen mennen tullen. Mutta huom. en turhaan. Sanon kyllä jos "män metsään" tai yksinkertaisesti ei vaan ole hyvä.

        Loppulauseet:
        Käpytikka pöllähti linnunmakkaraan aamusella. 2 mustarastasta käppäilee pihalla alvariin. Pihan perälle oon tällännyt kauralyhteen. Arvatkaa vaan lappaako sinne siivellisiä? Orava pomppii kans niin kiireisen näköisenä, että huutelinkin sille, että mihis sulla noin kiirus. Ei vastannut mitään.

        Ja lopuksi. Ei kannata alkaa mukamas piruuttaan tai muilla motiiveilla kiusaamaan minua ja tuputtamaan minulle vääriä henkilöllisyyksiä. Oon sen verran vahva muori, että en ala ainakaan hihojani polttamaan. Tahi hermostumaan sellaisesta.

        No mutta, kiitos Heikunkeikku! Tällaista selvennystä juuri kaipasinkin. Inhottavasti jäi tuolla aiemmassa ketjussa epäselvyydet lillumaan mieleeni. Ja olkoon se pettymyksen tunne nyt pois pyyhitty ja piste sille tässä.

        Minulle on ihan se ja sama minkä on itsekunkin ammatti tai arvo. Kirjoitukset sen ratkaisevat millaiseksi miellän kirjoittajan. Siksi juurikin tunsin itseni oudoksi, koska olin mieltänyt kirjoituksiesi perusteella sinut varsin mukavaksi ja lämminhenkiseksi kirjoittajksi tuo pettymys kaihersi. Olkoon siis se pois pyyhitty.

        Mitä Paloman poisjääntiin tulee, niin vahvana kirjoittajana hän jättää palstalle aukon. Toivottavasti hän palaa takaisin ja ymmärryksellä, että kaikki eivät halua rekisteröitymisellään "parrasvaloihin" palstalle ja näkyväksi kohteeksi.

        Itse en tule rekisteröitymään ja jos rekisteröitymispakko tulee, niin ei näitä oudon kirjoittajan tekstejä sitten enää näy.

        "Rehellisyys maan perii" -suomalainen sananlasku.


      • Johannyttaas
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Voit olettaa jos niin tahdot. Minä puolestani oletan, että suurin osa palstan kirjoittelijoista ei ole samaa mieltä kanssasi. On semmonen hytinä mun sisuksissa, että porukka uskoo siihen mitä olen kirjoittanut työstäni. Mitä ihmeen itua olisi ollut kirjoittaa oppilaista sitä ja tätä, jos en sitä työtä tekisi?
        Hassuinta on se, että olisi vihoviimeinen työ minulle istua jossakin konttorissa. Ei passaa mun vartalolleni:) Niiku tääläpäin noin sanotaan.
        Jos en olisi pianonsoitonopettaja, niin luultavimmatusti ammattini olisi joku kuvaamataitoon liittyvä homma. Vaikka kuvaamataidonopettaja tai vapaa taiteilija, joka pensselin kans huitelis taluluja ihmisten kotien seinille.

        Luulkaa nyt mitä tahansa mun työstäni. Ei kaada maailmaani.
        On oikeudenmukaista kuitenkin Paloman oikolukijaa kohtaa sanoa, että minä en ole hänen kirjaansa oikolukenut. Minulle ei kunniaa sellaisesta asiasta, mitä en ole tehnyt. Enkä osaisi sitä hommaa tehdä.

        Tilasin Palomalta heti ja oitis kirjan (ja oitis sen maksoinkin, kun Paloma oli sen lähettänyt matkalle), kun hän palstalla ilmoitti, että nyh ne kirjat ovat tulleet.
        Malttamattomana odotin pakettia ja onneksi se tuli ennen mun tänne tuloa (Vantaa).
        Junassa aloitin kirjan lukemisen. Se on nyt viittä vaille kokonaan luettu.
        Tosi mielenkiintoinen kirja ja kuten arvelinkin, niin se on just prikulleen silleen kirjoitettu, kuten arvelinkin Paloman palstalle kirjoittamien tekstien perusteella. Joiltakin tuo kirjoittaminen vaan onnistuu.
        Suosittelen kirjaa muillekin.
        Jep, täs tuli mainos.
        Toivottavasti Paloma saa inspiraation kirjoittaa toisenkin kirjan. Tämä tiedoksi Palomalle, mikäli luet tätä kommenttiani. Ja ei tässä vielä kaikki, tahdon etukäteistilata tulevan kirjan. Joka tarkoittaa, että minä olen EKA, jolle se lähetetään.

        Kysyit, että "Olenko jotenkin outo.."
        No jos mun mielipidettä kysytään, niin joo vähä oudolta vaikutat.
        Vääriä tietoja yrität pukata tänne. Ikävä piirre ihmisessä.

        Tästäkin asiasta mulle kiukuhkon sävyisesti on mainittu, kun olen Palomaa kannustanut. Olen kannustanut reilusti tällä palstalla, koska olen ollut sitä mieltä, että hänen kannattaisi kirjoittaa. Joitakin juttuja kun on palstalle kirjoittanut asuessaan rapakon takana.
        Samoin, jos kukaan muistaa, niin enemmän kuin yy-kaa-koo-kertaa olen kannustanut koti-kiusattua. Yritin kovasti sitä tuupata kirjoittamaan niitä hauskoja juttuja ja runoja johonkin kirjaan. Erinomainen kirjoittaja, jonka kirjoituksia luin silmät pullottaen ja hymynvirne naamalla.

        Olen helposti kannustava tyyppi. Työssäkin kannustelen mennen tullen. Mutta huom. en turhaan. Sanon kyllä jos "män metsään" tai yksinkertaisesti ei vaan ole hyvä.

        Loppulauseet:
        Käpytikka pöllähti linnunmakkaraan aamusella. 2 mustarastasta käppäilee pihalla alvariin. Pihan perälle oon tällännyt kauralyhteen. Arvatkaa vaan lappaako sinne siivellisiä? Orava pomppii kans niin kiireisen näköisenä, että huutelinkin sille, että mihis sulla noin kiirus. Ei vastannut mitään.

        Ja lopuksi. Ei kannata alkaa mukamas piruuttaan tai muilla motiiveilla kiusaamaan minua ja tuputtamaan minulle vääriä henkilöllisyyksiä. Oon sen verran vahva muori, että en ala ainakaan hihojani polttamaan. Tahi hermostumaan sellaisesta.

        Syytät kiusaamisesta. Ihan hölmöä sinulta.
        Olet antanut sellaista tietoa palstalle, että jotenkin autat Palomaa.

        Olisitte heti Paloman kanssa yhdessä tomerasti kirjoittaneet, että sinun Heikunkeikku nimeäsi ei ole Paloman kirjan avustajissa.

        Sinä Heikunkeikku ja/tai Paloma kirjoititte Paloman kirjaprojektin alussa, että sinä Heikunkeikku jotenkin autat Palomaa suomenkielisen tekstin kanssa. Suomi24-arkistosta löytyy varmasti ne kirjoitukset.


      • Bengalitikku

        Tällainen kirjoittelu on mielestäni juoruamista ja retostelua, mistä en pidä yhtään.
        Etkö voi yrittää olla korrekti?
        Minusta yletön kiinnostus tuntemattomista ihmisistä ei ole ihan tervettä. Minusta tuo on stalkkausta.
        Kirjoituksilla yritetään saada muut mukaan, "rikostovereiksi" ja jakamaan omaa uteliaisuutta.
        Lopeta tuo.
        Kaikkeen sitä jotkut aikaansa käyttävät!!!
        Mitä on hyvä vanhuus?


      • surullistaluettavaa

        et taida olla penaalin terävin kynä, mutta senhän jo taisit tietää, koska katetutesi näyttää kohdistuvan nimenomaan itseäsi terävämpiä kohtaan


      • Miksi tuot tänne kuvan ja muita tietoja ihmisistä joilla todennäköisesti ei ole mitään tekemistä tämän palstan kanssa? Kysyitkö heiltä luvan?


      • Johannyttaas
        Bengalitikku kirjoitti:

        Tällainen kirjoittelu on mielestäni juoruamista ja retostelua, mistä en pidä yhtään.
        Etkö voi yrittää olla korrekti?
        Minusta yletön kiinnostus tuntemattomista ihmisistä ei ole ihan tervettä. Minusta tuo on stalkkausta.
        Kirjoituksilla yritetään saada muut mukaan, "rikostovereiksi" ja jakamaan omaa uteliaisuutta.
        Lopeta tuo.
        Kaikkeen sitä jotkut aikaansa käyttävät!!!
        Mitä on hyvä vanhuus?

        Jahkailuun kyllästyneenä yritin pistää pisteen.

        Minua ei kiinnosta pätkääkään Paloman kirja, josta hän itse toi palstalle monet kerrat tietoa palstalle. Kirjan nimen kertoi. Julkaistussa kirjassa on häntä auttaneiden nimiä ja nämä nimet ovat netissä kirjaa myyvän tahon sivulla luettavissa. Heikunkeikun on kertoneet hän itse ja/tai Paloma auttaneen kirjan teossa. Joku - en minä - on sitten kirjan sivulla netissä olleiden avustajien nimiä googlannut ja väärinkäsittänyt Heikunkeikun palstalla kertomalla paikkakunnalla asuvan avustajan kanssa samannimisen olleen avustaja. MUTTA asiassa oli, että tällä avustajaksi luullulla oli eri ammatti kuin se ammatti, josta Heikunkeikku on palstalla kovasti ja värikkäästi kertonut. Samannimisiä on Suomessa paljonkin ja samalla paikkakunnalla asuvia samannimisiä on aika monia. Että selllaista sattuu ja tottuuhan siihen, kun usiasti sattuu.
        Kyllästyttää tämä jahkailu ja anonyymien mustien palstalaisten syyttely.


      • tasapuolisuutta.kiitos

        Kyllähän se varsin outoa on, että tuo oikolukija sattuu olemaan Vaasasta, kuten Heikunkeikku. Saavat selittää mitä vain, mutta turha on luulla, että kaikki uskovat noita selityksiä. Paloman valheellisuushan tiedetään kala muovisäkissä -jutustaan.
        Mitä noihin Heikun mainoslauseisiin tulee, niin taitaa saada provikaa oikoluvuistaan.

        Täällä on revitty korppista kuukausia, kenties vuosia. Korppis on kuitenkin näyttänyt faktaa kirjoituksilleen.


      • Johannyttaas kirjoitti:

        Jahkailuun kyllästyneenä yritin pistää pisteen.

        Minua ei kiinnosta pätkääkään Paloman kirja, josta hän itse toi palstalle monet kerrat tietoa palstalle. Kirjan nimen kertoi. Julkaistussa kirjassa on häntä auttaneiden nimiä ja nämä nimet ovat netissä kirjaa myyvän tahon sivulla luettavissa. Heikunkeikun on kertoneet hän itse ja/tai Paloma auttaneen kirjan teossa. Joku - en minä - on sitten kirjan sivulla netissä olleiden avustajien nimiä googlannut ja väärinkäsittänyt Heikunkeikun palstalla kertomalla paikkakunnalla asuvan avustajan kanssa samannimisen olleen avustaja. MUTTA asiassa oli, että tällä avustajaksi luullulla oli eri ammatti kuin se ammatti, josta Heikunkeikku on palstalla kovasti ja värikkäästi kertonut. Samannimisiä on Suomessa paljonkin ja samalla paikkakunnalla asuvia samannimisiä on aika monia. Että selllaista sattuu ja tottuuhan siihen, kun usiasti sattuu.
        Kyllästyttää tämä jahkailu ja anonyymien mustien palstalaisten syyttely.

        Ethän sinä reppana pitään pistettä yrittänyt laittaa ja nytkin jatkat ja jatkat.

        Jos oikeasti kyllästyttää - mitä en usko - niin lopeta.


      • Bengalitikku
        tasapuolisuutta.kiitos kirjoitti:

        Kyllähän se varsin outoa on, että tuo oikolukija sattuu olemaan Vaasasta, kuten Heikunkeikku. Saavat selittää mitä vain, mutta turha on luulla, että kaikki uskovat noita selityksiä. Paloman valheellisuushan tiedetään kala muovisäkissä -jutustaan.
        Mitä noihin Heikun mainoslauseisiin tulee, niin taitaa saada provikaa oikoluvuistaan.

        Täällä on revitty korppista kuukausia, kenties vuosia. Korppis on kuitenkin näyttänyt faktaa kirjoituksilleen.

        Minun puolestani Heikku saa olla Vaasasta tai mistä vaan. Hän saa olla oikolukija tai ei. Hän saa olla soitonopettaja tai ei.
        Se ei k u u l u kenellekään.

        Aivan uskomatonta häslätä joidenkin ihmisten asioita.
        Luulisi olevan parempaakin tekemistä.
        Enpä ole moiseen ennen törmännyt!


        Ja palstan aihe on jotakin muuta.
        Mutta käy esimerkistä, että ei montaa tarvita, kun pieleen menee.
        Onko se kunniakasta?
        Jo hengähdin, kun söheltäminen siirtyi 70 .


      • revitellään.nyt

        Ei ole Heli tuossa kuvassa, vaan nähtävästi yhteyshenkilönä. Kyllähän siinä tietysti sivustakin oppii pianonsoiton perusteita. Jopa kuulee opettajien ja koululaisten välisiä juttuja ;)))


      • bessie-----
        tasapuolisuutta.kiitos kirjoitti:

        Kyllähän se varsin outoa on, että tuo oikolukija sattuu olemaan Vaasasta, kuten Heikunkeikku. Saavat selittää mitä vain, mutta turha on luulla, että kaikki uskovat noita selityksiä. Paloman valheellisuushan tiedetään kala muovisäkissä -jutustaan.
        Mitä noihin Heikun mainoslauseisiin tulee, niin taitaa saada provikaa oikoluvuistaan.

        Täällä on revitty korppista kuukausia, kenties vuosia. Korppis on kuitenkin näyttänyt faktaa kirjoituksilleen.

        Mitä tulee valehtelemiseen, niin kalavaleet nyt on sieltä harmittomimmasta päästä. Ei niitä normaalisti edes pidetä valehtelemisena ja joka tapauksessa kaikkea muuta kuin normaalia on jotain vanhoja kalavaleita/liioitteluja/värittämisiä vetää aikojen päästä esille ja käyttää niitä esimerkkinä jonkun valheellisuudesta.

        Yksi ja toinen täällä on valehdellut ja paljon ja valehtelee jatkuvasti. Valehtelua on kaikki mielikuvituksen tuotteet joita meille täällä tarjoillaan oikeasti olemassa olevana/tapahtuneena ja vielä monta kertaa todeksi vakuutellaan. Valheellisia identiteettejä, henkilöhistorioita (työhistorioita) olemattomia sukulaisia ja naapureita (sairauksineen), muka tapahtuneita asioita tai omia tekemisiä jne. jne..


      • VoiVoiTeitäStalkkereita
        bessie----- kirjoitti:

        Mitä tulee valehtelemiseen, niin kalavaleet nyt on sieltä harmittomimmasta päästä. Ei niitä normaalisti edes pidetä valehtelemisena ja joka tapauksessa kaikkea muuta kuin normaalia on jotain vanhoja kalavaleita/liioitteluja/värittämisiä vetää aikojen päästä esille ja käyttää niitä esimerkkinä jonkun valheellisuudesta.

        Yksi ja toinen täällä on valehdellut ja paljon ja valehtelee jatkuvasti. Valehtelua on kaikki mielikuvituksen tuotteet joita meille täällä tarjoillaan oikeasti olemassa olevana/tapahtuneena ja vielä monta kertaa todeksi vakuutellaan. Valheellisia identiteettejä, henkilöhistorioita (työhistorioita) olemattomia sukulaisia ja naapureita (sairauksineen), muka tapahtuneita asioita tai omia tekemisiä jne. jne..

        Arvaus ei ole tieto ... no, eiköhän pienonsoitonopettajan ammatti ole saanut jo aivan liian suuren arvon, kun näin kalavaleeksi ja mielikuvituksentuotteeksikin leimataan, ymmärtäisin jos joku olisi täällä s24 60 palstalla ilmoittanut olevansa esim kuningatar tai presidentti, niin silloin sopisi jo vähän eppäillä. Näyttääkin nyt olevan taas reiluryhmä yhdessä lynkkaamassa yhtä palstan kirjoittajaa.

        Pätkääkään ei jaksa kiinnostaa täältä yhdenkään siviiliammatit, ehkä siksi kun itsellänikin sellainen on.


      • hjumor

        Mutuna sanon et uskon ettei epäilijöitä kiusaa yhtään se onko ope vai joku muu. Vaan se et on menny olettamaan jotain kunnes TEllukka heitti epäilyksen kirjassa olleen kahden palstalaisen. JOtain perää siinä lie sitten kun Paloma siitä otti nokkiisa ja häippäs.
        Onhan tällä palstalla parooni ja oliko se kreivitär... tuskin niistä kukaan herneen nenäänsä vetää jos ilmenee etteivät olekaan.


      • Bengalitikku
        Johannyttaas kirjoitti:

        Jahkailuun kyllästyneenä yritin pistää pisteen.

        Minua ei kiinnosta pätkääkään Paloman kirja, josta hän itse toi palstalle monet kerrat tietoa palstalle. Kirjan nimen kertoi. Julkaistussa kirjassa on häntä auttaneiden nimiä ja nämä nimet ovat netissä kirjaa myyvän tahon sivulla luettavissa. Heikunkeikun on kertoneet hän itse ja/tai Paloma auttaneen kirjan teossa. Joku - en minä - on sitten kirjan sivulla netissä olleiden avustajien nimiä googlannut ja väärinkäsittänyt Heikunkeikun palstalla kertomalla paikkakunnalla asuvan avustajan kanssa samannimisen olleen avustaja. MUTTA asiassa oli, että tällä avustajaksi luullulla oli eri ammatti kuin se ammatti, josta Heikunkeikku on palstalla kovasti ja värikkäästi kertonut. Samannimisiä on Suomessa paljonkin ja samalla paikkakunnalla asuvia samannimisiä on aika monia. Että selllaista sattuu ja tottuuhan siihen, kun usiasti sattuu.
        Kyllästyttää tämä jahkailu ja anonyymien mustien palstalaisten syyttely.

        Entäpä jos muita kiinnosti ne muutamat kommentit kirjoitustyön edistymisestä. Kyllähännse juttu tänne mahtui. Miksi siis olisi pitänyt jättää kertomatta. Siksikö, että jotsin ei kiinnosta vai onko jokin muu syy, jota arvelen.
        Minusta oli onnittelemisen arvoista, että hän toteutti tuossa iässä haaveensa, minkä pitäisi olla kannustin meille muillekin, että vielä on aikaa...
        Tällainen repivä asenne ei saa mitään positiivista aikaan.
        Jos kirjoittaa "ähä-kutti" asenteella, jotain on pahasti pielessä.
        Jos yhteisöllisyyttä haetaan, yhteisön pitää kertoa, ettei tuollainen kirjoittelu kelpaa.
        Täällä yritettiin 150 kirjoituksen verran pohtia kirjoittamisen tyyliä, tapaa jne. ja sitten tämä meni t a a s sivuraiteille.
        Riidan haastamista.


      • Bengalitikku
        hjumor kirjoitti:

        Mutuna sanon et uskon ettei epäilijöitä kiusaa yhtään se onko ope vai joku muu. Vaan se et on menny olettamaan jotain kunnes TEllukka heitti epäilyksen kirjassa olleen kahden palstalaisen. JOtain perää siinä lie sitten kun Paloma siitä otti nokkiisa ja häippäs.
        Onhan tällä palstalla parooni ja oliko se kreivitär... tuskin niistä kukaan herneen nenäänsä vetää jos ilmenee etteivät olekaan.

        Niin ja kuka lyödään ritariksi?
        Onko vapaaehtoisia?


      • ettäsilleentaas
        taasmeneeylihilseen kirjoitti:

        oletatko että toistamalla tuota heikunkeikku ei ole pienonsoitonopettaja mantraasi saat muutkin uskomaan väittämäsi todeksi?
        mikä on motiivisi?
        ja mitä väliä yleensäkään on kirjoittajien ammateilla?
        onko heikku astunut varpaillesi tai pissinyt muroihisi?
        et taida pahemmin saada kannustustusta vainoosi, ainakaan tolkun palstalaisilta

        muroihin pissiminen löytyy tuolta joulukalenterisarjiksesta


      • bessie-----
        VoiVoiTeitäStalkkereita kirjoitti:

        Arvaus ei ole tieto ... no, eiköhän pienonsoitonopettajan ammatti ole saanut jo aivan liian suuren arvon, kun näin kalavaleeksi ja mielikuvituksentuotteeksikin leimataan, ymmärtäisin jos joku olisi täällä s24 60 palstalla ilmoittanut olevansa esim kuningatar tai presidentti, niin silloin sopisi jo vähän eppäillä. Näyttääkin nyt olevan taas reiluryhmä yhdessä lynkkaamassa yhtä palstan kirjoittajaa.

        Pätkääkään ei jaksa kiinnostaa täältä yhdenkään siviiliammatit, ehkä siksi kun itsellänikin sellainen on.

        VoiVoiSinuaReppanaa

        Vastasin tähän ja nimenomaan kohtaan jonka nyt korostin versaaleilla:
        "Kyllähän se varsin outoa on, että tuo oikolukija sattuu olemaan Vaasasta, kuten Heikunkeikku. Saavat selittää mitä vain, mutta turha on luulla, että kaikki uskovat noita selityksiä. PALOMAN VALHEELLISUUSHAN TIEDETÄÄN KALA MUOVISÄKISSÄ-JUTUSTAAN."

        Kuvittelin käyttämästäni sanasta "kalavale" käyvän selväksi mihin ja KENEN väitettyyn valheellisuuteen viestini kohdistui.
        Yleensä teen heti alussa selväksi sitaatteihin laittamallani lainauksella mihin kohtaan/asiaan tai yksityiskohtaan kommenttini kohdistan. Nyt en sitä tullut tehneeksi ja oma vikani kun heti ymmärrettiin väärin.

        Valehtelijoilla tarkoitin nimimerkkejä joiden joko varmasti tiedän (ovat esmes jääneet kiinni) valehdelleen tai sellaisia joiden tarinat ja keksimänsä asetelmat melkoisella varmuudella voin arvioida päätellä, päättelyni perustuu silloin omaan tietämykseeni eri asioista, tiedän miten eri lakien mukaan on meneteltävä joissakin ammateissa ja työpaikoissa, millaisia käytäntöjä missäkin on jne., minulla on aika paljon päivitettyä faktatietoa monissakin asioissa.

        Mainitsemastasi ammatista en paljoakaan tiedä vaikka pianonsoiton- ja säestyksen ja oliko vielä melodican opettaja minulla onkin tässä melko lähipiirissä, Sibeliusakatemian musiikin kandidaatin tutkinto hänellä muistaakseni on ja jotain täydentäviä pedagogisia opintoja hankki ihan hiljattain urallaan edetäkseen ja kokopäiväisen vakityön saadakseen. En siis tarkoittanut mainitsemaasi "pienonsoitonopettajaa", en todellakaan.


      • Bengalitikku
        bessie----- kirjoitti:

        VoiVoiSinuaReppanaa

        Vastasin tähän ja nimenomaan kohtaan jonka nyt korostin versaaleilla:
        "Kyllähän se varsin outoa on, että tuo oikolukija sattuu olemaan Vaasasta, kuten Heikunkeikku. Saavat selittää mitä vain, mutta turha on luulla, että kaikki uskovat noita selityksiä. PALOMAN VALHEELLISUUSHAN TIEDETÄÄN KALA MUOVISÄKISSÄ-JUTUSTAAN."

        Kuvittelin käyttämästäni sanasta "kalavale" käyvän selväksi mihin ja KENEN väitettyyn valheellisuuteen viestini kohdistui.
        Yleensä teen heti alussa selväksi sitaatteihin laittamallani lainauksella mihin kohtaan/asiaan tai yksityiskohtaan kommenttini kohdistan. Nyt en sitä tullut tehneeksi ja oma vikani kun heti ymmärrettiin väärin.

        Valehtelijoilla tarkoitin nimimerkkejä joiden joko varmasti tiedän (ovat esmes jääneet kiinni) valehdelleen tai sellaisia joiden tarinat ja keksimänsä asetelmat melkoisella varmuudella voin arvioida päätellä, päättelyni perustuu silloin omaan tietämykseeni eri asioista, tiedän miten eri lakien mukaan on meneteltävä joissakin ammateissa ja työpaikoissa, millaisia käytäntöjä missäkin on jne., minulla on aika paljon päivitettyä faktatietoa monissakin asioissa.

        Mainitsemastasi ammatista en paljoakaan tiedä vaikka pianonsoiton- ja säestyksen ja oliko vielä melodican opettaja minulla onkin tässä melko lähipiirissä, Sibeliusakatemian musiikin kandidaatin tutkinto hänellä muistaakseni on ja jotain täydentäviä pedagogisia opintoja hankki ihan hiljattain urallaan edetäkseen ja kokopäiväisen vakityön saadakseen. En siis tarkoittanut mainitsemaasi "pienonsoitonopettajaa", en todellakaan.

        ....minulla on päivitettyä faktatietoa monestakin ammatista...
        Oletko sinäkin stalkkeri?
        Keräätkö sinäkin ihmisistä täältä jotain kortistoa?
        Meneepä villiksi.


      • Bengalitikku

        Palstahyvinvoinnille 9.06. Vähän samoin ajattelen, koska kokenut tuon.
        Ja muutamaa lukuunottamatta ketjut rauhoittuivat.
        Muttei se tarkoita, etteikö kirjoittajassa ole paljin hyvääkin.

        Se, että onko joku musiikinopettaja ei merkkaa: kuten kirjoitin muualla ilman pedagogista pätevyyttä voi opettaa.
        Voivoi. Kun opettajia ei takavuosina saatu, palkattiin kouluihinkin opettajia ilman muodollista pätevyyttä. Ammattipätevyys saattoi olla jotain ihan muuta. Veikkaan, että meidän kaikkien kansakoulunopettajat oli pikakurssitettuja opettajia. Samoin opettajavalmistukseen pääsemätön saattoi päästä vuodeksi määräaikaiseksi ts. tilapäiseksi opettajaksi yo-todistuksella. Saattoivat onnistua hyvinkin työssään. Joten tämä pähkäily voisi loppua. Ei mitään tilitysvelvollisuutta.

        Näkemyshän sekin on, kun kertoo, mikä palstalla on häirinnyt.


      • bessie-----
        Bengalitikku kirjoitti:

        ....minulla on päivitettyä faktatietoa monestakin ammatista...
        Oletko sinäkin stalkkeri?
        Keräätkö sinäkin ihmisistä täältä jotain kortistoa?
        Meneepä villiksi.

        Olen itse ollut työelämässä ihan näihin asti. Teen keikkaa edelleenkin, mutta hyvin harvoin enää kysytään kun jäin pois keikkanettijärjestelmästä ja silloin harvoin kun on muuten kysytty on ehkä turhankin usein ollut muuta menoa tai laiskottanut, voi olla ettei kohta kysytä ollenkaan.
        Eli työelämässä ja nyttemmin myös aika paljon vapaaehtoistyössä olen tietoni saanut, on opetettu ja jopa kurssitettukin vielä eläkeikäistä. Vapaaehtoistyössä enimmäkseen tiedot nyt päivittyvät ja niitä on ihan pakkokin päivittää ja opiskella lisää. Sitten vielä avustan jonkin verran sisartani ja hänen miestään, he tekevät Wikipedia-artikkeleita, molemmat ovat äärimmäisen pikkutarkkoja faktantarkistajia ja ottavat harrastuksensa tosissaan, arvostettuja ja useasti palkittuja. Olen myös luonnostani utelias ja tiedonhaluinen ja otan asioista selvää.

        En kerää, voi hyvänen aika sentään. Muisti on kyllä hyvä, mutta sinnekään en mitään tietoisesti paina.


      • johanny..jaksaajankuttaa

        Onpas pöllö taas liikkeellä...

        Avoimella osastolla tarvitaan myös pianonsoitonopettajia,
        siellä ei suoriteta välttämättä arvosanoja
        siellä saatetaan opetella pianonsoittoa omakustannushintaan
        jne, jne


      • Bengalitikku
        bessie----- kirjoitti:

        Olen itse ollut työelämässä ihan näihin asti. Teen keikkaa edelleenkin, mutta hyvin harvoin enää kysytään kun jäin pois keikkanettijärjestelmästä ja silloin harvoin kun on muuten kysytty on ehkä turhankin usein ollut muuta menoa tai laiskottanut, voi olla ettei kohta kysytä ollenkaan.
        Eli työelämässä ja nyttemmin myös aika paljon vapaaehtoistyössä olen tietoni saanut, on opetettu ja jopa kurssitettukin vielä eläkeikäistä. Vapaaehtoistyössä enimmäkseen tiedot nyt päivittyvät ja niitä on ihan pakkokin päivittää ja opiskella lisää. Sitten vielä avustan jonkin verran sisartani ja hänen miestään, he tekevät Wikipedia-artikkeleita, molemmat ovat äärimmäisen pikkutarkkoja faktantarkistajia ja ottavat harrastuksensa tosissaan, arvostettuja ja useasti palkittuja. Olen myös luonnostani utelias ja tiedonhaluinen ja otan asioista selvää.

        En kerää, voi hyvänen aika sentään. Muisti on kyllä hyvä, mutta sinnekään en mitään tietoisesti paina.

        Ihan mielenkiintoisia asioita olet tehnyt. Ihan hyvä, että taitoa on hyppysissä näissä i'issä
        Kirjoitat myös hyvää suomenkieltä, mikä on aika harvinaista.
        Olen pahoillani, jos heitin turhan kysymyksen stalkkaamisesta.
        Toivon, ettet pahoittanut mieltäsi.

        En tiedä uskallanko kirjoittaa tässä, että sinä, jos kuka, olisit hyvä oikolukija.


      • Johannyttaas
        johanny..jaksaajankuttaa kirjoitti:

        Onpas pöllö taas liikkeellä...

        Avoimella osastolla tarvitaan myös pianonsoitonopettajia,
        siellä ei suoriteta välttämättä arvosanoja
        siellä saatetaan opetella pianonsoittoa omakustannushintaan
        jne, jne

        Pöllö oot ite.

        Sitä just tarkoitin, että Vaasassa näyttää olevan kaksi samannimistä.
        Toinen on konttoristi ja toinen on pianisti.


      • Johannyttaas kirjoitti:

        Syytät kiusaamisesta. Ihan hölmöä sinulta.
        Olet antanut sellaista tietoa palstalle, että jotenkin autat Palomaa.

        Olisitte heti Paloman kanssa yhdessä tomerasti kirjoittaneet, että sinun Heikunkeikku nimeäsi ei ole Paloman kirjan avustajissa.

        Sinä Heikunkeikku ja/tai Paloma kirjoititte Paloman kirjaprojektin alussa, että sinä Heikunkeikku jotenkin autat Palomaa suomenkielisen tekstin kanssa. Suomi24-arkistosta löytyy varmasti ne kirjoitukset.

        Kyllä tässä ketjussa käy selvästi monessakin kohtaa ilmi heikunkeikun lukeneen sen kirjan jo ennenkuin se edes oli painettu, koska tietää kirjoittaa: "Paloman kirja voisi olla paksumpi mielestäni. P kirjoittaa hyvällä tyylillä ja kirjan tekstiin pääsee sukeltamaan mielikuvitussiivin helposti."
        Silti totta lienee, että valmiina kirjana heikku luki sitä vasta junassa Vantaalle mennessään.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15394178/no-jopas-jotakin

        Mutta annetaan nyt kiemurrella ...


    • Tuulettaa

      Miksi ylipäänsä pohditte kuka joku kirjoittaja on, hänen nimeään, ammattiaan, aikaansaanoksiaan ?
      Ei tämä ole oikea paikka tuommoiseen. Täällä vaan jutellaan. Minua ei kiinnostaisi mennä tutkimaan kenenkään henkilökohtaisia asioita. Niille on muita kanavia jos joku haluaa. Ystävyyskeskustelut hoidan muita teitä, en täällä.

      Kukahan tänne aukaisisi jonkinlaisen kahvipirtin tai Esson ? En ole tuonne ylemmälle kahvipirtille mennyt toistaiseksi.

      • hjumor

        Ei olisi pahitteeks sellanen hyväntahdon ketju olkoon sitten millä nimellä vain. EHkä pysyisi paremmi kasassa. Vetäjää se vaatis. ÄÄnestys vapaaehtoisista.


      • Haluaisit siis tällekin palstalle Kahvipirtin?

        Kuitenkin kirjoitat, ettei sinua kiinnostaisi mennä tutkimaan kenenkään henkilökohtaisia asioita.
        Käväisepä vilkaisemassa 70 Kahvipirttiä, niin sehän on läpiasti kirjoittajien henkilökohtaisia asioita, heidän ammattejaan ja mitä suurimmassa määrin juuri heidän/heidän perillistensä/ sukulaistensa aikaansaannoksia.


      • Tuulettaa
        hjumor kirjoitti:

        Ei olisi pahitteeks sellanen hyväntahdon ketju olkoon sitten millä nimellä vain. EHkä pysyisi paremmi kasassa. Vetäjää se vaatis. ÄÄnestys vapaaehtoisista.

        Ehkä sinä... Porvoon Parooni... ? en tiedä, joku tasapainoinen, ei täynnä itsensä ihanuutta.


      • Enosta

        Ei tämä palsta ole mikään kirjan mainostus eikä kirjakauppa.

        Ylläpito on poistanut kirjamainosaloituksia ko, kirjailijan tekemiä.
        Ylläpito vain saa mainostaa ja ottaa tulot mainoksista.


      • bessie-----
        Enosta kirjoitti:

        Ei tämä palsta ole mikään kirjan mainostus eikä kirjakauppa.

        Ylläpito on poistanut kirjamainosaloituksia ko, kirjailijan tekemiä.
        Ylläpito vain saa mainostaa ja ottaa tulot mainoksista.

        Tuskin olisi poistanut ellei joku olisi pyytänyt.


      • hämmästynyt
        Tellukka kirjoitti:

        Haluaisit siis tällekin palstalle Kahvipirtin?

        Kuitenkin kirjoitat, ettei sinua kiinnostaisi mennä tutkimaan kenenkään henkilökohtaisia asioita.
        Käväisepä vilkaisemassa 70 Kahvipirttiä, niin sehän on läpiasti kirjoittajien henkilökohtaisia asioita, heidän ammattejaan ja mitä suurimmassa määrin juuri heidän/heidän perillistensä/ sukulaistensa aikaansaannoksia.

        Kuulehan nyt stalkkaaja ja raamatusiteeraaja Tellukka ! Ei siellä pääasiana ole sukulaisten ammatit tai meriitit kuin omatkaan! Siellähän keskustellaan normaalin luottavaisesti niin kuin elävässä elämässäkin, ilman pahoinkohdeltujen tyyppien ennenkkoluuloja.

        Pilatako haluat senkin yhteisön? kun aikamoisen ilkeämielisen tulkinnan olet näköjään juoruamassa laajemmalle!


      • hjumor
        Tuulettaa kirjoitti:

        Ehkä sinä... Porvoon Parooni... ? en tiedä, joku tasapainoinen, ei täynnä itsensä ihanuutta.

        En minä. Kirjotan tabletilla ja tökkkii yli sadan ketjut ja kosketusnäyttö tiputtaa kirjaimia. Enkä tiedä tuosta tasapainostakaa :)
        MInä äänestäisin sinua. Paroni aika harvakseltaan täällä palstalla töissä hää.


      • hämmästynyt kirjoitti:

        Kuulehan nyt stalkkaaja ja raamatusiteeraaja Tellukka ! Ei siellä pääasiana ole sukulaisten ammatit tai meriitit kuin omatkaan! Siellähän keskustellaan normaalin luottavaisesti niin kuin elävässä elämässäkin, ilman pahoinkohdeltujen tyyppien ennenkkoluuloja.

        Pilatako haluat senkin yhteisön? kun aikamoisen ilkeämielisen tulkinnan olet näköjään juoruamassa laajemmalle!

        MUista vieläkin, että tämä on avoin keskustelufoorumi.
        Ei edes Kahvipirtin ovi ole lukittu laajalta someyleisöltä vaikka siellä kuinka luottamuksella jakaisitte henkilökohtaisia asioitanne.
        Palstojen lukeminen ei ole stalkkausta, sillä luettavaksihan tänne on kaikki kirjoitettu.

        Ja vielä yksi kiva juttu, jota et ehkä ole huomannut.
        Nämä "salaisuudet" tältä foorumilta pystyy jakamaan/levittämään myös Facelle ja Twitterille aivan ylläpidon hyväksymisellä. Sitä varten on aivan oma nappulansa tuossa, missä lukee "Jaa". Näetkö sen? Miksi sitten palstalta toiselle levitteleminen olisi "stalkkaamista" ja "juoruamista"?


      • oikeus-ja.kohtuus
        Tellukka kirjoitti:

        MUista vieläkin, että tämä on avoin keskustelufoorumi.
        Ei edes Kahvipirtin ovi ole lukittu laajalta someyleisöltä vaikka siellä kuinka luottamuksella jakaisitte henkilökohtaisia asioitanne.
        Palstojen lukeminen ei ole stalkkausta, sillä luettavaksihan tänne on kaikki kirjoitettu.

        Ja vielä yksi kiva juttu, jota et ehkä ole huomannut.
        Nämä "salaisuudet" tältä foorumilta pystyy jakamaan/levittämään myös Facelle ja Twitterille aivan ylläpidon hyväksymisellä. Sitä varten on aivan oma nappulansa tuossa, missä lukee "Jaa". Näetkö sen? Miksi sitten palstalta toiselle levitteleminen olisi "stalkkaamista" ja "juoruamista"?

        --👎 Noin yksinjertaista se ei ole tellukka. Hyvin tiedät mistä on kysymys.

        Kun tietojen levittäjä värittää näkemyksiään, poimien

        havaitsemansa epäkohdat painavampana kuin hyvät asiat,

        silloinhan hän juuri panettelee! Eivät kaikki mene lankaasi sentään!


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        MUista vieläkin, että tämä on avoin keskustelufoorumi.
        Ei edes Kahvipirtin ovi ole lukittu laajalta someyleisöltä vaikka siellä kuinka luottamuksella jakaisitte henkilökohtaisia asioitanne.
        Palstojen lukeminen ei ole stalkkausta, sillä luettavaksihan tänne on kaikki kirjoitettu.

        Ja vielä yksi kiva juttu, jota et ehkä ole huomannut.
        Nämä "salaisuudet" tältä foorumilta pystyy jakamaan/levittämään myös Facelle ja Twitterille aivan ylläpidon hyväksymisellä. Sitä varten on aivan oma nappulansa tuossa, missä lukee "Jaa". Näetkö sen? Miksi sitten palstalta toiselle levitteleminen olisi "stalkkaamista" ja "juoruamista"?

        Asiallinen havainto.
        Ihme kun kukaan ei ole puuttunut tuohon.
        Onko kukaan antanut valtakirjaa jakamiselle tai lupaa oman tekstin jakoon?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Asiallinen havainto.
        Ihme kun kukaan ei ole puuttunut tuohon.
        Onko kukaan antanut valtakirjaa jakamiselle tai lupaa oman tekstin jakoon?

        Vieläkin.
        Tämä on avoin yleinen keskustelufoorumi. Mikään teksti täällä ei ole kirjoittajan omaisuutta, etenkin kun se on jopa rekisteröimättömän nimimerkin alla. Kenen omaa se silloin voisi olla?

        Yrittäkää nyt vihdoin ymmärtää missä olette.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        Vieläkin.
        Tämä on avoin yleinen keskustelufoorumi. Mikään teksti täällä ei ole kirjoittajan omaisuutta, etenkin kun se on jopa rekisteröimättömän nimimerkin alla. Kenen omaa se silloin voisi olla?

        Yrittäkää nyt vihdoin ymmärtää missä olette.

        Höpsistä. Onhan se minun tekstiäni. Vaikka minua ei fyysisesti näy.
        Miten poliisi esim. ottaa käsitteltäväkseen joitain juttuja. Mietipä vähän.
        Ei vastuuta voi pakoilla.


      • oikeus.ja-kohtuus
        Tellukka kirjoitti:

        Vieläkin.
        Tämä on avoin yleinen keskustelufoorumi. Mikään teksti täällä ei ole kirjoittajan omaisuutta, etenkin kun se on jopa rekisteröimättömän nimimerkin alla. Kenen omaa se silloin voisi olla?

        Yrittäkää nyt vihdoin ymmärtää missä olette.

        Monessa liemessä paatunut tyyppi näemmä. Muiden ymmärrystä tivaa, kun moraalin taju itsellä on vajavainen. Oppinut luikkimaan kuin koira veräjästä, prkleen ämmä.


      • Putsari
        Tellukka kirjoitti:

        Haluaisit siis tällekin palstalle Kahvipirtin?

        Kuitenkin kirjoitat, ettei sinua kiinnostaisi mennä tutkimaan kenenkään henkilökohtaisia asioita.
        Käväisepä vilkaisemassa 70 Kahvipirttiä, niin sehän on läpiasti kirjoittajien henkilökohtaisia asioita, heidän ammattejaan ja mitä suurimmassa määrin juuri heidän/heidän perillistensä/ sukulaistensa aikaansaannoksia.

        Ammateista puheenollen.
        Olethan sinäkin entinen siivoojaparka.


      • Putsari kirjoitti:

        Ammateista puheenollen.
        Olethan sinäkin entinen siivoojaparka.

        Niinpä olenkin.
        Eläkkeellä oleva entinen siivoaja. Enkä ole koskaan valittanut, että sitä tietoa levitellään, koska itse sen olen kertonut täällä. Kaikesta tänne kirjoittamastani henkilökohtaisistakin asioistani saa "juoruta" aivan vapaasti.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Höpsistä. Onhan se minun tekstiäni. Vaikka minua ei fyysisesti näy.
        Miten poliisi esim. ottaa käsitteltäväkseen joitain juttuja. Mietipä vähän.
        Ei vastuuta voi pakoilla.

        Jos menet ilmoittamaan poliisille, että joku on levitellyt sinun tekstiäsi ympäri netin, niin ensimmäisenä varmaan kysyisivät henkilötietosi (jos eivät naura sinua suoraan pihalle) ja sitten, mistä arvokkaasta tekstistä on kysymys. Aha,jaa, Suomi24 keskustelufoorumin kommentista (poliisi hymyillen )? Milläs sinä todistat sen Bengalitikun tekstin olevan edes sinun kirjoittamaasi?


      • Pohdinpa
        Tellukka kirjoitti:

        Vieläkin.
        Tämä on avoin yleinen keskustelufoorumi. Mikään teksti täällä ei ole kirjoittajan omaisuutta, etenkin kun se on jopa rekisteröimättömän nimimerkin alla. Kenen omaa se silloin voisi olla?

        Yrittäkää nyt vihdoin ymmärtää missä olette.

        Tellukka on oikeassa. Kirjoitukset täällä ovat kirjoittajan omaa siinä mielessä, että kirjoittaja vastaa kirjoituksen sisällöstä.
        "Tavanomaiset viestit" eivät kuitenkaan ole kirjoittajan omaisuutta eivätkä sisällä tekijänoikeussuojaa.
        Esim täällä silloin tällöin on esillä runoja, jotka ovat teoksia ja voidaan katsoa sisältävän tekijänoikeussuojaa, mutta näitäkin voidaan lainata kts. alla.

        #Analyysi ja johtopäätökset tekijänoikeussuojasta, siteerausoikeu-
        desta ja tilapäisestä kopioinnista

        Keskustelupalstoilta löytyvät viestit vaihtelevat paljon niin pituu-
        den, asiasisällön kuin ilmaisumuodonkin suhteen. Lyhimmät viestit
        tavanomaisen puhekielin tyyliin esimerkiksi pelkkinä myöntävinä
        tai kieltävinä kommentteina aiempiin viesteihin eivät usein ole riit-
        tävän itsenäisiä ja omaperäisiä niin että ne nauttisivat teossuojaa.
        Laajemmat ja ilmaisuiltaan rikkaammat viestit taas voivat hyvin-
        kin ylittää teoskynnyksen ja siten nauttia teossuojaa, jolloin niiden
        toisintaminen ja niiden välittäminen yleisölle vaativat tekijän suos-
        tumuksen. Teoskynnyksen ylittävät viestit sekä kokonaisena että
        sellaisena osana, jota muusta teoksesta irrallaan tarkasteltuna voi-
        daan pitää tekijänsä luovan työn omaperäisenä tuloksena, vaativat
        näin yleisön saataville saattamisena hakutulosten esittämisen yh-
        teydessä lähtökohtaisesti tekijänoikeuden haltijan luvan.

        Tekijänoikeuslain 22§:n (24.3.1995/446) mukaan julkistetusta teok-
        sesta on kuitenkin lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia
        tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa.

        https://minedu.fi/documents/1410845/3896265/Lausunto 2015-03 Hakukoneen käyttämien tietojen tekijänoikeussuoja


      • Bengalitikku
        Pohdinpa kirjoitti:

        Tellukka on oikeassa. Kirjoitukset täällä ovat kirjoittajan omaa siinä mielessä, että kirjoittaja vastaa kirjoituksen sisällöstä.
        "Tavanomaiset viestit" eivät kuitenkaan ole kirjoittajan omaisuutta eivätkä sisällä tekijänoikeussuojaa.
        Esim täällä silloin tällöin on esillä runoja, jotka ovat teoksia ja voidaan katsoa sisältävän tekijänoikeussuojaa, mutta näitäkin voidaan lainata kts. alla.

        #Analyysi ja johtopäätökset tekijänoikeussuojasta, siteerausoikeu-
        desta ja tilapäisestä kopioinnista

        Keskustelupalstoilta löytyvät viestit vaihtelevat paljon niin pituu-
        den, asiasisällön kuin ilmaisumuodonkin suhteen. Lyhimmät viestit
        tavanomaisen puhekielin tyyliin esimerkiksi pelkkinä myöntävinä
        tai kieltävinä kommentteina aiempiin viesteihin eivät usein ole riit-
        tävän itsenäisiä ja omaperäisiä niin että ne nauttisivat teossuojaa.
        Laajemmat ja ilmaisuiltaan rikkaammat viestit taas voivat hyvin-
        kin ylittää teoskynnyksen ja siten nauttia teossuojaa, jolloin niiden
        toisintaminen ja niiden välittäminen yleisölle vaativat tekijän suos-
        tumuksen. Teoskynnyksen ylittävät viestit sekä kokonaisena että
        sellaisena osana, jota muusta teoksesta irrallaan tarkasteltuna voi-
        daan pitää tekijänsä luovan työn omaperäisenä tuloksena, vaativat
        näin yleisön saataville saattamisena hakutulosten esittämisen yh-
        teydessä lähtökohtaisesti tekijänoikeuden haltijan luvan.

        Tekijänoikeuslain 22§:n (24.3.1995/446) mukaan julkistetusta teok-
        sesta on kuitenkin lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia
        tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa.

        https://minedu.fi/documents/1410845/3896265/Lausunto 2015-03 Hakukoneen käyttämien tietojen tekijänoikeussuoja

        Ei ole oikeassa.
        Mistä tietää, että minun tekstiä. Tellukalle pähkinä purtavaksi.
        Taustatiedot, parametrit. Tuskin koodaus on kovin kummoinen.
        Kantakyselynä: etsi nimimerkin jaa-tiedot.
        Miltä koneelta?
        En tiedä, miten nopeita historiaan siirrot ovat.
        En tässä ole tarkoittanut tekijänoikeuksia, kuten valokuva, runo tms., koska tämä on arkipäiväistä kirjoittelua.
        Tellukka ei pääse pelkällä huulenheitolla ja halveeraamisellaan asiasta.
        Tuolla pilvissä on kaikki.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Ei ole oikeassa.
        Mistä tietää, että minun tekstiä. Tellukalle pähkinä purtavaksi.
        Taustatiedot, parametrit. Tuskin koodaus on kovin kummoinen.
        Kantakyselynä: etsi nimimerkin jaa-tiedot.
        Miltä koneelta?
        En tiedä, miten nopeita historiaan siirrot ovat.
        En tässä ole tarkoittanut tekijänoikeuksia, kuten valokuva, runo tms., koska tämä on arkipäiväistä kirjoittelua.
        Tellukka ei pääse pelkällä huulenheitolla ja halveeraamisellaan asiasta.
        Tuolla pilvissä on kaikki.

        """Tellukka ei pääse pelkällä huulenheitolla ja halveeraamisellaan asiasta."""

        Mitäs minulle nyt sitten tapahtuu?
        Mites se menikään se poliisi-ilmoituksesi identiteettivarkaudesta, kun joku käytti samaa mustaa nikkiä (joka on vapaasti kenen vain käytettävissä) kuin sinä. Tuliko siitä sen selvempää? Joko varas on telkien takana?


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        """Tellukka ei pääse pelkällä huulenheitolla ja halveeraamisellaan asiasta."""

        Mitäs minulle nyt sitten tapahtuu?
        Mites se menikään se poliisi-ilmoituksesi identiteettivarkaudesta, kun joku käytti samaa mustaa nikkiä (joka on vapaasti kenen vain käytettävissä) kuin sinä. Tuliko siitä sen selvempää? Joko varas on telkien takana?

        Tunnustatko?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tunnustatko?

        Poliisi eikö ne rikolliset hoitele, tykkäsin sinun tuolla jossain sellaista kirjoittaneen.


      • Bengalitikku

        Tunnustitko?


      • bessie-----
        Tellukka kirjoitti:

        Poliisi eikö ne rikolliset hoitele, tykkäsin sinun tuolla jossain sellaista kirjoittaneen.

        Suosittelen restoratiivista lähestymistapaa. Bengalitikku otti jo ensimmäisen askelen. Minä lähden nyt puuta halaamaan.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tunnustitko?

        Ei ole minua poliisi kutsunut kuulusteluunkaan.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        Ei ole minua poliisi kutsunut kuulusteluunkaan.

        Tulitko tunnustaneeksi?


      • palstahyvinvoinnille

        Huomaan, että täällä tätä epäluuloisuutta ollut aiemminkin.
        Eilisen aamun alkuperäinen tarkoitukseni (huonosti "artikuloitu") oli nimenomaan tuoda esiin miten tällaisella palstalla yhteisöllisyys toimii, kun luottamus toiseen kirjoittajaan on saanut särön.

        Tulin sen ymmärtämään, että epäilyksen hälventäminen nähdään kiusaamisena tai ainakin kiusaamisen yrittämisenä.

        Nyt ajatukseni ovat Ranskassa.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tulitko tunnustaneeksi?

        """Poliisi on rikoksia varten.
        Joku bimbo vain keksii lisää."""

        Ei ole minua poliisi kutsunut kuulusteluunkaan.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        """Poliisi on rikoksia varten.
        Joku bimbo vain keksii lisää."""

        Ei ole minua poliisi kutsunut kuulusteluunkaan.

        Leikkaa, teippaa, liimaa lisää....jostain toisesta ketjusta ja asiayhteydestä!
        Onko tuo tekemäsi ihan viisasta.
        S i n ä h ä n k i u s a a t. Kuten useaa muutakin. Saat kirjoituksillasi tosi paljon kuraa niskaasi, enkä mielelläni lähtisi sättimään sinua. Mutta jos projisoit sen minuun, niin ihmettelempä vaan.
        Kysyn edelleenkin, tulitko tunnustaneeksi silloisen nimimerkkini kaappauksen? Et ole vastannut kysymykseeni.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Leikkaa, teippaa, liimaa lisää....jostain toisesta ketjusta ja asiayhteydestä!
        Onko tuo tekemäsi ihan viisasta.
        S i n ä h ä n k i u s a a t. Kuten useaa muutakin. Saat kirjoituksillasi tosi paljon kuraa niskaasi, enkä mielelläni lähtisi sättimään sinua. Mutta jos projisoit sen minuun, niin ihmettelempä vaan.
        Kysyn edelleenkin, tulitko tunnustaneeksi silloisen nimimerkkini kaappauksen? Et ole vastannut kysymykseeni.

        Luulisi sinulla olevan jokin yhtenäinen linja mielipiteissäsi ketjusta riippumatta.


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        Luulisi sinulla olevan jokin yhtenäinen linja mielipiteissäsi ketjusta riippumatta.

        Ehket ymmärrä? Voisiko olla niin? Kirjoitan, miten kirjoitan eri ketjuihin.
        Enpä sinulta kysele. Tästäkin tulee sellainen Telluka ketju. Vai mitä?
        Bessie ei kai ole Tellukka?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Ehket ymmärrä? Voisiko olla niin? Kirjoitan, miten kirjoitan eri ketjuihin.
        Enpä sinulta kysele. Tästäkin tulee sellainen Telluka ketju. Vai mitä?
        Bessie ei kai ole Tellukka?

        No nythän sit tiedetään sekin, että pyörit mielipiteinesi siis kuin pieru nahkahousussa,

        Hyvinhän sinäkin haastattelijana olet paikkasi pitänyt ketjussa. Minä tässä nyt vain vastailen ...


      • Bengalitikku
        Tellukka kirjoitti:

        No nythän sit tiedetään sekin, että pyörit mielipiteinesi siis kuin pieru nahkahousussa,

        Hyvinhän sinäkin haastattelijana olet paikkasi pitänyt ketjussa. Minä tässä nyt vain vastailen ...

        No-o. Ethän vastannut useasti toistamaani kysymykseen, joten siltä osin vaikeneminen on myöntymisen merkki!
        Jos sinusta tuntuu, et pyörin noin, se on sinun näkemyksesi ja saat kaikin mokomin sen pitää. Minulla ei ole ollut nahkahousuja, joten ei kokemustakaan.
        Ehkä halusit minun kauttani esittää muille että yhteisöllisyys on mahdotonta.
        Onnittelen saavutuksestasi.


    • multinikkinä

      Tälle palstalle (aihepiirille) olen kirjoitellut todella vähän. Minulla on tietyt aihepiirit, joiden keskusteluihin olen lähinnä osallistunut lähinnä lukemalla viestejä, mutta välillä on tullut tarve viestejäkin laittaa. Vuosien varrella olen välillä saanut todella hyvin kitkeriä ja tarkoituksellisen loukkaavia viestejä mielestäni asiallisiin viesteihini. Jotenkin en vain luota ihmisiin, enkä tahdo esiintyä edes rekisteröidyllä nimimerkillä (niin on tapahtunut joskus vahingossa). Olen halunnut pysyä tuntemattomana "multinikkinä", jota ei tunneta, vaikka oikealla nimelläi en esiiintyisikään. Kirjoitustyylini on joku saattanut oppia tunnistamaan.
      Sitä haluaa pysyä "leimaamattomana" ja nimettömänä, ettei ottaisi mahdollisia loukkauksia henkilökohtaisesti. Todella tärkeässä asiassa uskallan ja olen uskaltanut toimia omalla nimellänikin, jos asia on ollut sen arvoinen huolimatta jopa ihmisten suoranaisista mahdollisuuksista käyttäytyä minua kohtaan hyökkävästi.
      Olen monella palstalla toivonut asiallista ja toista kunnioittavaa tapaa kirjoittaa. Kirjoittaa siis sitä, minä voisi sanoa kasvotustenkin. Toivon kaikille hyvää loppuvuotta...ja miksi ei alkavaa uutta vuottakin.

    • "multinikkinä"

      Hyvinhän sinunkin typeryytesi venyttää tätä typeryyttä.

      H.

    • Pitkä ketju, enkä tiedä mitä on kirjoitettu, mutta koen plus 60-palstan siistiytyneen. Olen saanut asiallisia vastauksia pääasiassa rekisteroityneiltä kirjoittajilta, kiitos. Samaa en voi sanoa plus 70-palstasta, siellä ei ole yhteisöllisyyttä. On vanhat ja uudet ja välissä sukupolvien kuilu.

      • Se palsta on varmaan ollut sellainen sisäänlämpiävä liian kauan.
        Sitten tuli kauhun paikka, kun sinne ilmestyi neljä uutta rekattua vuosien hiljaiselon jälkeen.
        Osa siellä painui puskiin piiloon, osa linnoittautui peloissaan kahvipirttiin, josta tulevat ulos vain puskissa piileksien.

        Samanlaista kuin maalaiskirkonkylän kuppilassa, että jutut jää kesken ja kaikkien päät kääntyvät kuin siimalla vedettyinä tuijottamaan, jos ovelle ilmestyy joku ulkopaikkakuntalainen.


      • onneamatkaan

        Kyllä teidän Tellukan ja Paloman kanssa kannattaa ehdottomasti viettää nettiaikanne parantamassa 70 palstaa, näin tämänkin palstan taso kohoaa.


    • Haastakaaitsenne

      Ketjua silmäilemällä: ihan yksinkertaisesti järkikullan uupuminen jutuista näyttäisi olevan palstan suurin ongelma.

    • kjshdghsgaf

      Yhteisöt tuppaa aikaa myöten klikkiytymään. Tulee kaveripiirejä ja joku ottaa ohjat käsiinsä jättäen toiset nurkkaan "häpeämään".
      Yhteisöllisyys ei sovi suomalaiseen luonteeseen kuin hyvin pienissä piireissä. Aina tulee känkkäränkkä ennemmin tai myöhemmin.
      Olen osallistunut moneen harraste piiriin netissä, mutta tuntuu siltä, etten osaa kirjoittaa, koska jos ei muuta haukuta niin pilkkuvirheestä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe