Esperi hoitokoti sarka (rovaniemi)

Oonajukka

Hei, asun Esperin sarka yksikössä rovaniemellä. Alkujaan tulin tänne pitkittyneen masennus jakson ja voimakkaan ahdistukse, julkisten paikkojen, ihmisten pelon taki jotka oli laukaussut nettikiusaaminen.

Olen asunut täällä vuoden ja omasta mielestäni olin alkanut sopeutumaan. Olen myös jatkanut sarkassa asuessani koulua ja tarkoitus oli valmistua

Mutta nytten noin viiko sitten olin nukkun huonosti niin olin hyvin ”epävakaa” ja minut lähetettiin päivystykseen johon soitin äitini kaveriksi. Me oltiin siellä lähemmäs 6h jonka aikana olin kärsinyt ahdistuksen taki pahan paniikko kohtauksen joka jätti aivan helkatin väsyneeksi.

Sitten kun päästiin vihdoin pois sieltä niin lähettiin Sarkaan hakemaan dosetti. Siellä hoitaja oli hyvin tietoinen tapahtumista ja koulutuksensa perusteella hänen olisi pitänyt osata tulika milloin ihminen on herkässä olo tilassa. Mutta ilmeisesti tämä ei häntä kiinnostanut koska hän otti tilaisuuden mainita kuinka MEISTÄ (sarkan hoitajista/työntekiöistä) sinä olet epäkohtelias,impulsiivinen ja pelottava auttaa. Sekä että minä olisin haukkunut hänen ulko näköä (joka suoraan sanoen on vaan väärin tulkinta siitä että olen sanonut että käyttäytyy kuin bissis... jolla tarkoitan kun hänellä on asiaa niin häntä PITÄÄ kuunnella jos minä vaikka kyseen alaistaisin hänen sanomiset niin saan vain katsoa vertaus kuvallisesti PIKKU TEINIÄ JOKA LOKSUTTELEE LEUKOJA JA PYÖRITTELEE SILMIÄ) Ja kaiken tämän jälkeen kyseinen hoitaja ei osannut ottaa palutetta vaan kyseen alaistu kuntoutustiimin hoitajan ja päivystyksen lääkärin määräyksen siitä ettei minun tarvitse mennä osasto hoitoon. Sanomalla ”niiiiih ehkä sun olis parempi sittenki vaan mennä sinne osastolle mmm” (hoitajille ei ole sellaisia oikeuksia että voisi vaan sanoa noin mutta tieten kyse oli vaan siitä että halusi loukata)

Sen vuoden mitä olen täällä asunut tämän samaisen hoitajan kanssa on tapahtunut 3 eriä tapausta jossa hän joko ei ole halunnut päästää minua pois yksikön puolelta koska hän alusi kertoa minulle hänen näkemyksensä vaikka olen pakokauhun takia paniikkikohtauksen partaalla, hän on tullut minun asunnon puolelle eikö ole suostunut poistumaan vaikka on pyydenny ja tämä on vain pahentanut oloani huomattavasti ja kolmantena koska mainitsin asiat sarkassa yleisesti niin hän tuli huutamaan iltakäynnillä ovelle kuinka minun pitäisi kasvaa ja kuinka häntä ärsyttää.

Ja ilmeisesti koska äitini oli paikalla niin tämä hoitaja päätti että nytten juurikun oltiin tulti päivystyksestä ja olin maininnut hänelle aikaisemmasta paniikkikohtauksesta niin hänellä on oikeus kaivaa ainakin puoli vuotta vanhat asiat esille.

Koska sarka on asumis yksikkö tällä työskentelevät hoitajat toimivat tiimissä ja pelkästään se että yksi hoitaja voi aukaista suunsa tuolla lailla piittaamatta potilaan henkisestä tai fyysisestä tilanteesta loukkaa. Se loukkaa koska pelkästään tämän takia (tämän yhden hoitajan sanojen takua) kaikki mitä on tehty muiden hoitajien kanssa kuntoutumisen eteen ja luottamuksen luomiseksi ”*phuff* poissa” ja jos näin voi käydä paikassa josta olen lähtenyt apua hakemaan niin mitä koulussa sitten voi käydä ja nytten kaikki sosiaaliset pelot ja ahdistus on palattun jopa pahempana takaisin

Mie en pääse pakoon samalla lailla kuin hoitajat tekemisiään koska sarka on minun kotia eikä minulle makseta täällä olosta vaan mie maksan täällä olosta

5

2172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienosti kerrottu. Kyl ne asiat selviää jos haluaa ja saa parasta apua

    • Anonyymi

      Huutista suoraan maagista. Jumalan terve Lapin vässyköille

    • Anonyymi

      Hoitajat empatiakyvyttömiä narsisteja. Naureskelevat asukkaille selän takana.

    • Anonyymi

      Jaksamisia sinulle! Eikö siellä ole yhtäkään oikeanlaista aputilannetta sinulle? Mites seurakunta? Jeesus auttaa.

    • Anonyymi

      Esperin kodeissa kalliit maksut, mutta ruokahuolto osaaminen ala-arvoista ja ruokahuolto henkilöstöä ei ole tai jos on hyvin vähän.

      Vuorokausimaksut hipovat pilvissä!

      Kuka osaa tai hoitaa erikoisruokavaliot, ja muut ruokahuoltoon liittyvät erityisosaamiset.

      Kuitenkin palvelusta maksetaan kalliisti ja ruoan laatu heikkolaatuista ja mielestäni ei täytä ravitsemussuosituksia.

      Ruoat tulee valmiina ja lämmitettävinä yksiköihin. Ruokahuoltoa hoitaa Compass Group ja ruoan laatu ei ole kummoista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe