Reisikipu paheniäkisti

reisiarka

Taustaa. Nainen, keski-iässä, palvelualan liikkuva työ. Vapailla liikun vaihtelevassa maastossa luonnossa- vähintään 2 päivänä viikossa, kerrallaan 5-8 h omaan tahtiin, välillä pieniä taukoja pitäen.
Ongelma on se että on tullut kävelyn sattumista reiteen, etuosan läpi käy kävellessä viiltävä kipu.
Pieni viattoman tuntuinen liukastuminen pahensi äkillisesti vaivan niin, että juuri pystyin kotiin menemään kivulta, raahaten jalkaa niin ettei reisi liiku kuten tavalleen kävellessä.
Aloitin kylmähoidolla ja voltaren-geelillä. Aamusta reisi yhä normaalia askellusta yrittäessä kipuinen, jatkoin kylmällä, ja lämpimällä hoidolla vuorotellen.
Reidessä ei päällepäin ole vammaan viittaavaa. Painellessa löytyy kipualueita. Oikealta sivulta "pyykkilauta", pintakipeäkin, kumman tuntuinen. Ja reiden puolivälin alapuolelta löytyi hyvin kipeä alue.
Kysymys kuuluu: onko tämä lihasjuttu? Toinen kysymys: voiko alkaa entiseen malliin miten pian työskennellä/ liikkua normaalielämän tyyliin.
Minkälaista hoidon pitäisi olla että paranee kunnolleen nopeasti? Kiitollisena jokaisesta helpottavasta ja nopeuttavasta vinkistä- Jos teipataan, auttaako?

4

2500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tri.Rossi

      Hei.

      Turhaa spekulointia välttääksesi suosittelen lääkärille menoa.

      Eikä tuo liukastuminenkaan kai ollut ihan viaton.

    • reisiarka

      Siinä mielessä viaton, että oli traktorilingottu, tie jota olin kävellen tulossa kotiin. Oikea jalka liukui spakaatityyliin alta, mutta kipu tuntuu vain reiden päällä.
      Asuinseudullani pääsee lääkäriin joko lähimpään isoon kaupunkiin kauemmas, tai ehkä kun tuuri käy, omaan tk-
      Eikä jalalla ole huvittanut kivun takia kävellä.
      Voiko ns jäykkä viileässä olosta hermostunut lihas, krampata niin pahoin, että saa kovan kivun äkkiä? Liikunnan puutteen en usko itse olevan syynä- nyt olen sitten lepuuttanut.(töitä, maastossa liikkumista niin jalan kuin muillakin tavoin, mutten varsinaisesti urheile)
      -En tänään ole yrittänyt kävellä tavallisesti. Aion pian testata hetken, onko kipu liikkuessa yhtä kovaa kuin eileniltapv.
      - Ellei ole yhtään rauhoittunut, huomenna pyrin tk.
      -Jos teippauksella autettavissa, niin ohjeita- koetan ettiä nyt netistä.

    • veeäm43

      Veikkaan etureiden revähtymää.
      Omani revähti kun venyttelin ilman riittävää alkulämmittelyä. Uusi liike, pitkässä saksiasennossa äärimmilleen ja valmista tuli. Ei ole passannut kuormittaa liikaa.
      Ei haittaa muuten kuin, että se joskus rajoittaa maastavetoa.

      Tk-yleislekureille on turha mennä tuki- ja liikuntaelimistön vamman kanssa jos kyse ei ole selkeästä murtumasta. Edes hajonnut kierukka ei aina ole riittävä syy kuvaukseen.

    • Reisikipu

      Mene ihmeessä lääkäriin. Otse kaaduin viime vuonna liukkaalla jäällä ja satutin reiden ja lonkan. Tuli kauhee kipu oli vaikee kävellä pari päivää. En mennyt silloin lääkäriin vaikka se tapahtui työmatkalla..Pari kuukautta sen jälkeen kivut tulivat takaisin ja kävelyvaikeys. Alkoi nivus ja reisikivulla. Oli yökipuakin ja mikääb asento ei tuntunut hyvältä. Varjoaineella tehdyssä magneettikuvassa todettiin myöhemmin lonkan nivelrikko joka oli ilmeisesti ärhäköitynyt liukastumisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe