Aihe

Tuulilasikameratoiminnot pakkasella

Djsnb

Alkaa menemään hermo tuohon perkeleen kameraan. Eilen ajelin Kuusamosta Helsinkiin ja automaattiset pitkät eivät pakkassäällä toimineet yhtään, ei kehdannut käyttää. Sään lauhtuessa alkoi toimimaan.

Onko joku saanut näitä takuuna kuntoon?

29

261

    Vastaukset

    • Nyt sä varmaan ajat skodalla, ei Toyotassa voi olla mitään vikaa, elä ainakaan tule sitä tänne myöntämään.

    • Minunkaan kummassakaan Toyotassa ei ole ollut mitään ongelmaa. Et näköjään aja Toyotalla. Eikä tuulilasikameralla ole mitään tekemistä sinun Skodankaan valojen kanssa:

      Minun Toyotassani se toimii oikein hienosti kuten tässä käsikirjassani sanotaan. Eikä pakkassää vaikuta siihen pätkääkään.

      "Mukautuva automaattinen kaukovalojärjestelmä (AHS) käyttää
      kameratunnistinta, joka on sijoitettu tuulilasin yläosan TAAKSE ja
      arvioi sen avulla edessä olevien ajoneuvojen, katuvalojen yms.
      kirkkautta, ja säätää automaattisesti ajovaloja tarpeen mukaan."

      • Mittaako valoa pyyhkimien alueen ulko- vai sisäpuolelta?


      • who.knows kirjoitti:

        Mittaako valoa pyyhkimien alueen ulko- vai sisäpuolelta?

        Mittaa sisäpuolelta. Epäilen että ongelma on sama kun törmäyksenesto-ongelmissakin, eli huurre sotkee tuulilasin kameran edestä.

        On muuten kiva kun auto heittelee pitkiä päälle ja pois ihan randomilla, pahimmillaan 10 m ennen vastaantulevaa pitkät päälle.

        On muuten ihan perseestä ettei täällä voi näköjään keskustella kuin fanaatikot ja toisen äärilaidan edustajat.


    • Onhan näitä korjailtu , ensimmäinen "takuukorjaus" oli reikien poraaminen joka ei auttanut tippaakaan . Ymmärsin että jonkin sortin lämmitys oli seuraava mutta olin silloin jo vaihtanut länsiautoon. Pakkasaamut oli kyllä mielenkiintoisia.

      • loppuvuoden 2017 vuosimallia itselläni, piti näissä kuulemma olla jo etukamerakotelon lämmitys. no häiriötä heittää kehiin silti, kun huurretta kertyy kotelon sisälle. Sillon ei pelaa kaistavahti, liikennemerkkien tunnistus eikä kaukovalo-ohjaus kun kaikki vaativat toimivan tuulilasi kameran pelatakseen. Käskee käyttämään jälleenmyyjällä tarkistuksessa, syy häiriö valo-ohjausjärjestelmässä


    • Halpaa Toyotan elektroniikkaa, sehän tunnetaan jo hyvin korjaamoilla kautta maan.

    • Merkistä riippumatta anturit, kamerat yms härpäkkeet eivät tykkää Suomen talvesta.
      Toyota ei ole poikkeus. Joskus toimii, joskus ei.

    • Soitin huoltoon ja ”siellä ei koskaan oltu kuultu” etukameran ongelmista. Ymmärrän tavallaan haasteen mutta samaan aikaan esim. niitä pitkiä valoja tarvitaan pääsääntöisesti kun on kylmä. Manuaalivaloilla muistaakseni ainakin auton näyttö kirkastui niin että meinaa sokaistua.

      • Holisti et sä mikään soita.
        Kyllä ainakin Renaultissa toimii oikein hyvin kaukovaloautomatiikka jopa viime viikonloppuna vaikka kurapaska lensi. Etu parkkitutka ei tykännyt paksusta kurasohjosta jota kertyi antureitten päälle sentin kerros.


    • Volkkarin etututkaan kun menee lunta tai suolaa niin eipä toimi vakkarit. Edes ilman etäisyystutkaa; ei siis toimi koko vakkari, jos etututka on peittynyt

      • No näinpä. Suomen talvi seläyttää kaiken merkkisten autojen anturit ja kamerat.
        Isoille firmoille tämä ei ole mikään ongelma. Rahat kaavitaan paljon isoimmilta markkinoilta.


    • Joissain automerkeissä kamera toimii kuitenkin Tojossa, esim Volvossa kamerassa lämmitys ei ole kamera huurussa.

    • Välillä tuota käyttänyt ja mulla se on toiminut ongelmitta, jopa yllättävän hyvin. Olisiko tuulilasin muoto tai kameraboxin rakenne sitten erilainen.

      • HolistillaOnTehtävä kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Tässä täysin asiaton provo.
        VW-miehenä en katso hyvällä tällaisia pellejä. Kyseessä kai nettipelle joka hakee huomiota jota ei saa oikeassa maailmassa.


      • Tuli tuo ongelma esiin nyt täälläkin, korjastui heti kun laittoi hönkää enemmän tuulilasiin.


    • Mulle laittoivat takuuseen lämpövastuksen siihen kohtaan lasiin missä se kamera on ja nyt toimii hyvin. Sanoivat huollossa että viimeisimmissä on jo laitettu lämpövastus valmiiksi tehtaalla.

      • 2017 Mazda 6 etutörmäyskameran eteen kertyy myös huurretta lasin sisäpintaan pakkasilla ja ainoa neuvo, jonka sain, oli pitää huurteenpoistopuhallus päällä pidempään. Ei se noin mene automaatti-ilmastoinnin kanssa, painoarvo sanalla AUTOMAATTI. 6:ssa kamera on yhdellä linssillä, 2014 3:ssa oli 2 linssiä vierekkäin, eikä pottuillut koskaan. Tekniikka se vaan kehittyy. Tässä uudemmassa jos laittaa asetuksista matkaksi pitkä, niin systeemi alkaa piippailla edessä menevän auton lumi/vesipilvestä ja tien poikki lentävistä linnuista jopa sadan metrin päästä. Oli pakko muuttaa asetuksiksi keski, ennen kuin ensimmäinen automaattijarrutus tapahtuu jonkun peesatessa perässä muurahaisen ylittäessä tien, peräänajajahan periaatteessa maksaa, mutta selitä siinä sitten, että enhän mä jarrua painanut peräänajajan hivellessä purukalustoasi rengasraudalla...


      • 3-6 kirjoitti:

        2017 Mazda 6 etutörmäyskameran eteen kertyy myös huurretta lasin sisäpintaan pakkasilla ja ainoa neuvo, jonka sain, oli pitää huurteenpoistopuhallus päällä pidempään. Ei se noin mene automaatti-ilmastoinnin kanssa, painoarvo sanalla AUTOMAATTI. 6:ssa kamera on yhdellä linssillä, 2014 3:ssa oli 2 linssiä vierekkäin, eikä pottuillut koskaan. Tekniikka se vaan kehittyy. Tässä uudemmassa jos laittaa asetuksista matkaksi pitkä, niin systeemi alkaa piippailla edessä menevän auton lumi/vesipilvestä ja tien poikki lentävistä linnuista jopa sadan metrin päästä. Oli pakko muuttaa asetuksiksi keski, ennen kuin ensimmäinen automaattijarrutus tapahtuu jonkun peesatessa perässä muurahaisen ylittäessä tien, peräänajajahan periaatteessa maksaa, mutta selitä siinä sitten, että enhän mä jarrua painanut peräänajajan hivellessä purukalustoasi rengasraudalla...

        Hmmm mulla2016 mallin mazda6 ei ole koskaan ollut etukameran kans mitään ongelmaa, takatutka joskus alkoi piippaan kun ajoin lumista tietä, siihen auttoi kun kävi putsaamassa takatutkat ja käynnisti auton uudelleen...


    • Näinhän se on automaatio lisää tuskaa. Toimii teoriassa hyvin, mutta vaihtelevissa olsuhteissa ei ole muuta kuin harmia.

    • Paljon on tullut Suomen teitä suhattuabja vaikka loskapaska lentää ja tukkii muitakin niin tuo Toyotan systeemi oli ihan ainutlaatuinen: se saattoi nokkiintua pelkäatä huurteesta lasin sisäpuolella. Yhden talven kokemuksella: toista Toyotaa en osta. Oli siinä muutakkin kyllä, ei vaan ollut oikeen käteenkäypä. Mutta ne pakkasaamut on jääny erityisesti mieleen.

    • Kunpa tojossa edes toimis takavalojen automatiikka. ... pimeällä takapää pimeänä ajava auto l. 95% tojo.
      Pitkä matka viellä tojolla kehittää nää mukavuus ja avustin systeemit muiden tasolle. Ps uusin tojo kun ei edes ole halpa!

      • Toimii kuten on laissa määritelty. Ongelma on tietämättömissä käyttäjissä, jotka eivät tajua laittaa ajovaloja päälle hämärän tullessa jos autossa ei ole valoautomatiikkaa. Harmittavaa ettei takavaloja saa edes koodattua päälle päiväajovalojen yhteyteen.


    • Ajatelkaa, miten söheltäs robottiauto?

    • Tuulilasinpuhallus päälle niin pitkäksiaikaa että alkaa toimia. Tuohon aikaan kun olet ajellut on ilman suhteellinen kosteus ollut noin 93% joten pelkkä lämmitys esim 21c ei riitä pitämään tuulilasin yläreunaa täysin huurteettomana vaan tarvitaan puhallus tehoa siihen lisäksi. ja lämmön voi tilapäisesti nostaa 22-23c,

      Tällä toimii!

      • Mahtavaa tekniikkaa !! Huopakengät jalkaan kun Tojolla lähtee pakkasella liikkeelle.


      • Eijatkoon kirjoitti:

        Mahtavaa tekniikkaa !! Huopakengät jalkaan kun Tojolla lähtee pakkasella liikkeelle.

        Minulla on ollut autoissa sisätilan lämmitin jo 80-luvulla, joten mitään huurtumisongelmaa ei ole sen jälkeen ollut. Ajaako joku vielä ilman esilämmitystä, jos niin syyttäköön itseään.
        Etelässä ei taas niitä pitkiä paljon pysty käyttämään, joten enemmän olen itse kiinnostunut lähivalojen tehosta.


    • Ainakin oma kokemukseni viime talvelta (eikä luojan kiitos enää tältä talvelta) oli että kun oli sopivasti kylmä niin kabiinilämppäri jos oli pois => törmäyksenesto djödöddöi ja jos kabiimilämppäri pienellä tai keskiasennossa niin anturi huurteessa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

      On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      9998
    2. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

      Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      284
      5172
    3. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

      Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      94
      3209
    4. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

      Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      67
      3105
    5. Onkobmaisasta rikostutkinta päällä?

      Vauva palstalla oli lähipiirin viestit julkaistu mitä siellä täydellisessä pikku perheessä todellisuudessa tapahtuu... Aivan järkyttävää tekstiä jos p
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      1469